|
|
|
Ajaxthebest
|
|
|
Hallo, ik vroeg mij af waarom Ajax wederom in categorie 2 is ingedeeld.Ik heb wel is gelezen dat Ajax een eigen vermogen van zo`n 40 miljoen zou hebben. Hoe is het dan mogelijk dat clubs als Volendam en Mvv wel in categorie 3 staan? |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
|
|
|
Ajaxthebest
|
|
|
Waar wil je de bron van hebben? Dat ze in categorie 2 staan? Dat is terug te vinden op nos teletekst |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 19:51 schreef Ajaxthebest het volgende:Hallo, ik vroeg mij af waarom Ajax wederom in categorie 2 is ingedeeld.Ik heb wel is gelezen dat Ajax een eigen vermogen van zo`n 40 miljoen zou hebben. Hoe is het dan mogelijk dat clubs als Volendam en Mvv wel in categorie 3 staan? Kom eerst eens met een nieuws-item, om vervolgens een vraag te stellen of eigen reactie daarop te geven. Op deze manier een toppic aanmaken slaat nergens op. |
|
|
|
|
Ajaxthebest
|
|
|
Waarom slaat het nergens op? Ik snap het gewoon niet waarom ze in categorie 2 ingedeeld worden door de knvb en misschien is er hier iemand die mij dat kan/wil uitleggen. Als het je niet bevalt dan reageer je toch lekker niet! En het is niets nieuws dat ze in categorie worden ingedeeld want dat is al langer het geval. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 20:44 schreef Ajaxthebest het volgende:Waarom slaat het nergens op? Ik snap het gewoon niet waarom ze in categorie 2 ingedeeld worden door de knvb en misschien is er hier iemand die mij dat kan/wil uitleggen. Als het je niet bevalt dan reageer je toch lekker niet! En het is niets nieuws dat ze in categorie worden ingedeeld want dat is al langer het geval. Et gaat over de manier waarop je dit topic start.. Niet waar het topic over gaat.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
categorie 1 zat vol....... |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 20:44 schreef Ajaxthebest het volgende:Waarom slaat het nergens op? Ik snap het gewoon niet waarom ze in categorie 2 ingedeeld worden door de knvb en misschien is er hier iemand die mij dat kan/wil uitleggen. Als het je niet bevalt dan reageer je toch lekker niet! En het is niets nieuws dat ze in categorie worden ingedeeld want dat is al langer het geval. Dat jij niet begrijpt waarom wie in welke catogorie ingedeeld wordt, dat kan. Daar kan je dus een vraag over stellen. Maar doe dit dan door de toppic in te leiden met het verhaal en bronweergave waar jij dit vernomen hebt om er dan vervolgens je vraag over te stellen. Strax staat het hele forum vol met toppics die met een vraag beginnen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 20:44 schreef Ajaxthebest het volgende:Waarom slaat het nergens op? Ik snap het gewoon niet waarom ze in categorie 2 ingedeeld worden door de knvb en misschien is er hier iemand die mij dat kan/wil uitleggen. Als het je niet bevalt dan reageer je toch lekker niet! En het is niets nieuws dat ze in categorie worden ingedeeld want dat is al langer het geval. Ajaxthebest.. Ik snap de andere wel.. je zou bijvoorbeeld de teams kunnen indelen in de categorieen.. Of de teletekst site aan kunnen geven.. En daarna kan je je mening en vraag stellen.. Maar dit is een begin.. Probeer er iets mee te doen..
ajax zit gewoon goed in de cijvers, het vermogen heeft daar niks mee te maken.. De 2e categorie is eigenlijk een prima plek.. Ajax staat hoog in de categorie en twente denk ik ook.. |
|
|
|
|
Ajaxthebest
|
|
|
Ok, dat is prima. Ik post hier nooit dus ken ik ook de "regeltjes" niet. Ik probeerde gewoon op deze manier antwoord op mijn vraag te krijgen. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Bijvoorbeeld zo:
Toppic: Ajax opnieuw in categorie 2 bij KNVB.
De nieuwe categorie-indeling van de clubs in het betaald voetbal is bekendgemaakt door de KNVB. Dertien clubs behoren op basis van hun ingediende begroting tot Categorie 1 (onvoldoende). Onder hen vijf ploegen die uitkomen in de Eredivisie: Excelsior, Feyenoord, NAC Breda, NEC en Roda JC Kerkrade.
Uit de Jupiler League zijn AGOVV Apeldoorn, FC Den Bosch, FC Dordrecht, FC Emmen, Helmond Sport, SC Veendam, Willem II en FC Zwolle in gedeeld in Categorie 1. Deze clubs moeten van de KNVB werken aan het verbeteren van hun financiële situatie. Zij doen een voorstel voor het plan van aanpak, dat moet worden goedgekeurd door de licentiecommissie. Binnen drie jaar dient een club vervolgens weer structureel in minimaal Categorie 2 te kunnen worden ingedeeld.
ADO Den Haag, Ajax, Almere City FC, AZ, SC Cambuur, FC Eindhoven, Fortuna Sittard, De Graafschap, FC Groningen, SC Heerenveen, Heracles Almelo, VVV-Venlo, PSV, RKC Waalwijk, Sparta Rotterdam, FC Utrecht en Vitesse zijn door de KNVB in Categorie 2 ingedeeld. Go Ahead Eagles, MVV Maastricht, Telstar, FC Twente en FC Volendam zijn de gezondste clubs in het betaald voetbal en vormen daarom Categorie 3. BRON: http://www.vi.nl/Nieuws-item/205242/KNVB-plaatst-dertien-clubs-in-gevreesde-Categorie-1.htm
post : Wat vinden jullie hiervan en weet iemand waarom Ajax in categorie 2 zit?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 augustus 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ach geeft niks man.....je hebt van die zeikerds hier man....ze zijn gewoon niet goed wijs man...trek je er niks van aan man......eigenlijk zijn het de homos van het forum hiero....... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 21:02 schreef baco74 het volgende:Bijvoorbeeld zo: Toppic: KNVB plaatst dertien clubs in gevreesde Categorie 1
De nieuwe categorie-indeling van de clubs in het betaald voetbal is bekendgemaakt door de KNVB. Dertien clubs behoren op basis van hun ingediende begroting tot Categorie 1 (onvoldoende). Onder hen vijf ploegen die uitkomen in de Eredivisie: Excelsior, Feyenoord, NAC Breda, NEC en Roda JC Kerkrade.
Uit de Jupiler League zijn AGOVV Apeldoorn, FC Den Bosch, FC Dordrecht, FC Emmen, Helmond Sport, SC Veendam, Willem II en FC Zwolle in gedeeld in Categorie 1. Deze clubs moeten van de KNVB werken aan het verbeteren van hun financiële situatie. Zij doen een voorstel voor het plan van aanpak, dat moet worden goedgekeurd door de licentiecommissie. Binnen drie jaar dient een club vervolgens weer structureel in minimaal Categorie 2 te kunnen worden ingedeeld.
ADO Den Haag, Ajax, Almere City FC, AZ, SC Cambuur, FC Eindhoven, Fortuna Sittard, De Graafschap, FC Groningen, SC Heerenveen, Heracles Almelo, VVV-Venlo, PSV, RKC Waalwijk, Sparta Rotterdam, FC Utrecht en Vitesse zijn door de KNVB in Categorie 2 ingedeeld. Go Ahead Eagles, MVV Maastricht, Telstar, FC Twente en FC Volendam zijn de gezondste clubs in het betaald voetbal en vormen daarom Categorie 3.post : Wat vinden jullie hiervan en weet iemand waarom Ajax in categorie 2 zit? Duidelijk leesbaar zo ;-) |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Ik denk dat de KNVB dit weloverwogen heb besloten. Ze zullen hun redene er best voor hebben. En wat eerder werd gezegd, mvv en telstar wel, dat komt omdat hun bv. 1 miljoen binnenkrijgen en 0.9 uit geven, dan zijn ze dus gezond! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 21:02 schreef joduh het volgende:ach geeft niks man.....je hebt van die zeikerds hier man....ze zijn gewoon niet goed wijs man...trek je er niks van aan man......eigenlijk zijn het de homos van het forum hiero....... Zelfs ik zeik niet zo hard man hahaha, wist niet dat het nog erger kon.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 21:11 schreef Ajx het volgende:Ik denk dat de KNVB dit weloverwogen heb besloten. Ze zullen hun redene er best voor hebben. En wat eerder werd gezegd, mvv en telstar wel, dat komt omdat hun bv. 1 miljoen binnenkrijgen en 0.9 uit geven, dan zijn ze dus gezond! Zodra een club 70% of meer van de begroting kwijt is aan speler-salarissen, dan val je al buiten cattegorie 3. Aangezien Ajax behoorlijk wat spelers met een hoog saalris heeft verkocht zal dit volgend seizoen wel anders zijn......nu Mouniertje nog, erg duur voor een jong-Ajax-speler en staat bovendien wat jonge talentjes in de weg (maar that's off-toppic). |
|
|
|
|
Ajaxthebest
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 21:02 schreef joduh het volgende:ach geeft niks man.....je hebt van die zeikerds hier man....ze zijn gewoon niet goed wijs man...trek je er niks van aan man......eigenlijk zijn het de homos van het forum hiero....... :-) |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 20:44 schreef Ajaxthebest het volgende:Waarom slaat het nergens op? Ik snap het gewoon niet waarom ze in categorie 2 ingedeeld worden door de knvb en misschien is er hier iemand die mij dat kan/wil uitleggen. Als het je niet bevalt dan reageer je toch lekker niet! En het is niets nieuws dat ze in categorie worden ingedeeld want dat is al langer het geval. Wat ik weet is dat een club punten kan verdienen op basis van een reeks financiële ratio's (Financial Rating System). Het eigen vermogen is hierin niet allesbepalend.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 augustus 2011 door PSVMocro -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 21:17 schreef baco74 het volgende:[..] Zodra een club 70% of meer van de begroting kwijt is aan speler-salarissen, dan val je al buiten cattegorie 3. Aangezien Ajax behoorlijk wat spelers met een hoog saalris heeft verkocht zal dit volgend seizoen wel anders zijn......nu Mouniertje nog, erg duur voor een jong-Ajax-speler en staat bovendien wat jonge talentjes in de weg (maar that's off-toppic). Dat is de vraag, volgens mij is dit gedaan op de huidige begroting, dus dan zou het verhaal van v/d Boog en Slop niet kloppen dat we zo gezond zijn dat we niet een CL meer nodig hebben. Als ik ze mocht geloven, zouden we met de huidige salarissen helemaal gezond zijn. Mounir zou niet het vershil mogen zijn van categorie 2 of 3 |
|
|
|
|
busje440
|
|
|
dat heb ik bij Ajax Netwerk gekopiert. 15 augustus 2011 KNVB.nl
Ajax is bij de nieuwe beoordeling van de financiele situatie opnieuw in categorie 2 ingedeeld door de KNVB. Alleen Go Ahead Eagles, MVV, Telstar, FC Twente en FC Volendam behoren tot de volledig 'gezonde' categorie 3. Ajax Netwerk AGOVV, FC Den Bosch, FC Dordrecht, FC Emmen, Excelsior, Feyenoord, Helmond Sport, NAC Breda, N.E.C., Roda JC, SC Veendam, Willem II en FC Zwolle staan in categorie 1 en daarmee onder curatele van de KNVB. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Omdat ze niet in categorie 1 of 3 zitten!!! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 21:17 schreef baco74 het volgende:[..] Zodra een club 70% of meer van de begroting kwijt is aan speler-salarissen, dan val je al buiten cattegorie 3. Aangezien Ajax behoorlijk wat spelers met een hoog saalris heeft verkocht zal dit volgend seizoen wel anders zijn......nu Mouniertje nog, erg duur voor een jong-Ajax-speler en staat bovendien wat jonge talentjes in de weg (maar that's off-toppic). Klopt, daarom zal een gezonde club, die wel klein is(zoals Heracles) ook nooit in categorie 3 komen. Is op zich ook wel krom! |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2011 - 21:02 schreef baco74 het volgende:Bijvoorbeeld zo: Toppic: Ajax opnieuw in categorie 2 bij KNVB.
ADO Den Haag, Ajax, Almere City FC, AZ, SC Cambuur, FC Eindhoven, Fortuna Sittard, De Graafschap, FC Groningen, SC Heerenveen, Heracles Almelo, VVV-Venlo, PSV, RKC Waalwijk, Sparta Rotterdam, FC Utrecht en Vitesse zijn door de KNVB in Categorie 2 ingedeeld. Go Ahead Eagles, MVV Maastricht, Telstar, FC Twente en FC Volendam zijn de gezondste clubs in het betaald voetbal en vormen daarom Categorie 3.BRON: http://www.vi.nl/Nieuws-item/205242/KNVB-plaatst-dertien-clubs-in-gevreesde-Categorie-1.htmpost : Wat vinden jullie hiervan en weet iemand waarom Ajax in categorie 2 zit? tjongejonge, je kan ook overdrijven hoor. hij heeft gewoon een duidelijke vraag waar je duidelijk antwoord op kan geven. ik vind dat gebitch de hele tijd veel schadelijker voor het forum dan af en toe een bronvermelding vergeten. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 19:22 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:[..] tjongejonge, je kan ook overdrijven hoor. hij heeft gewoon een duidelijke vraag waar je duidelijk antwoord op kan geven. ik vind dat gebitch de hele tijd veel schadelijker voor het forum dan af en toe een bronvermelding vergeten. Maar dan moet je van tevoren wel weten waar het over gaat.. Weet je dat niet, dan is een bron heel handig.. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 19:24 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Maar dan moet je van tevoren wel weten waar het over gaat.. Weet je dat niet, dan is een bron heel handig.. ik snap anders precies wat hij bedoelt, en waarom zou je persé Willen reageren als je niet weet waar het over gaat? dan reageer je een keertje niet. op die manier hou je het forum tenminste gezellig |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 19:28 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:[..] ik snap anders precies wat hij bedoelt, en waarom zou je persé Willen reageren als je niet weet waar het over gaat? dan reageer je een keertje niet. op die manier hou je het forum tenminste gezellig Misschien omdat men wel wilt weten waar het over gaat? |
|
|
|
|
Ajaxthebest
|
|
|
quote: Snap jullie allebei wel. Ik ging er vanuit dat als je niet weet waar het over gaat, dat je ook geen antwoordt op mijn vraag had, dus vandaar:-) Als ik weer zo`n goede vraag heb zal ik em iets anders stellen;-) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 19:22 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:[..] tjongejonge, je kan ook overdrijven hoor. hij heeft gewoon een duidelijke vraag waar je duidelijk antwoord op kan geven. ik vind dat gebitch de hele tijd veel schadelijker voor het forum dan af en toe een bronvermelding vergeten. Ach noem jij het zo. 1 van de regels van het starten van een topic is het vermelden van een bron. Dit gebeurt hier dus niet en daar word om gevraagd. Voor hetzelfde geld heeft iemand het nieuws nog niet gelezen. Altijd handig hem dan even door te verwijzen. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 19:22 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:[..] tjongejonge, je kan ook overdrijven hoor. hij heeft gewoon een duidelijke vraag waar je duidelijk antwoord op kan geven. ik vind dat gebitch de hele tijd veel schadelijker voor het forum dan af en toe een bronvermelding vergeten. Overdrijven?, vind ik wel meevallen. Het is geen vraagbaak hier. Breng een Ajax-gerelateerd verhaal, stel dan een vraag of geef evt. een mening over dat verhaal. Pas dan kan een discussie ontstaan, dat is waar een topic op een forum voor is bedoeld. Zoals het toppic nu opgestart is dan zou iemand een antwoord kunnen geven en een slotje dan maar, dat zal toch niet de bedoeling zijn? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Vrij simpel.
Om in Categorie 1 te komen dien je zonder CL-deelname (aangezien daar niet wordt op begroot)en transfer inkomsten, zwarte cijfers te schrijven. En dat is nu (nog) niet het geval.
We zijn op de goede weg, maar we zijn er nog niet. |
|
|
|
|
AjaxExpert
|
|
|
Het zit zo;
Er zijn sowieso een aantal regels waaraan voldaan moet worden, waaronder dat er niet meer dan 70% v/d begroting aan de salarissen wordt uitgegeven. Deze ken ik niet allemaal.
Echter is het zo, dat als een club structureel meer uitgeeft dan het binnenkrijgt dat het automatisch in Categorie 2/1 wordt ingedeeld.
Hierbij zijn transfers, CL inkomsten en andere onzekere inkomsten(die niet structureel zijn) niet meegerekend, want daardoor is Ajax behoorlijk gezond en gaat het gewoon weer zwarte cijfers schrijven. Het gat tussen de uitgaven en de inkomsten is het tekort, en dat moet worden opgevangen wil er geen verlies worden geleden. Aangezien Ajax +- 13 miljoen door CL krijgt, +-14 miljoen voor transfers deze zomer en de wintertransfers ook nog verrekend worden(26 miljoen voor Luis & 3 miljoen voor Urby) gaat Ajax ruim zwarte cijfers schrijven. Maar zonder deze inkomsten, die niet zeker zijn, zou Ajax verlies maken waardoor ze financieel nog niet op en top zijn. Hier wordt echter wel aan gewerkt. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 - 13:46 schreef AjaxExpert het volgende:Het zit zo; Er zijn sowieso een aantal regels waaraan voldaan moet worden, waaronder dat er niet meer dan 70% v/d begroting aan de salarissen wordt uitgegeven. Deze ken ik niet allemaal. Echter is het zo, dat als een club structureel meer uitgeeft dan het binnenkrijgt dat het automatisch in Categorie 2/1 wordt ingedeeld. Hierbij zijn transfers, CL inkomsten en andere onzekere inkomsten(die niet structureel zijn) niet meegerekend, want daardoor is Ajax behoorlijk gezond en gaat het gewoon weer zwarte cijfers schrijven. Het gat tussen de uitgaven en de inkomsten is het tekort, en dat moet worden opgevangen wil er geen verlies worden geleden. Aangezien Ajax +- 13 miljoen door CL krijgt, +-14 miljoen voor transfers deze zomer en de wintertransfers ook nog verrekend worden(26 miljoen voor Luis & 3 miljoen voor Urby) gaat Ajax ruim zwarte cijfers schrijven. Maar zonder deze inkomsten, die niet zeker zijn, zou Ajax verlies maken waardoor ze financieel nog niet op en top zijn. Hier wordt echter wel aan gewerkt. Dit is precies wat ik bedoel te zeggen. Die kneuzen Slop en v/d Boog zeiden dat ze het vanaf dit jaar op orde zouden hebben en we geen CL/transfers meer nodig zouden hebben om gezond te zijn. Dit is dus gewoon weer bullshit van die gasten. Ajax heeft nog steeds CL nodig om geen verlies te draaien |
|
|
|
|
AjaxExpert
|
|
|
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 - 13:50 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Dit is precies wat ik bedoel te zeggen. Die kneuzen Slop en v/d Boog zeiden dat ze het vanaf dit jaar op orde zouden hebben en we geen CL/transfers meer nodig zouden hebben om gezond te zijn. Dit is dus gewoon weer bullshit van die gasten. Ajax heeft nog steeds CL nodig om geen verlies te draaien Cl of transfers ja, maar er zijn al een heel aantal "megacontracten" afgelopen of weggegaan (De Zeeuw, Steek, Oleguer, Wielaert, Lindgren, Sno en Atouba) waardoor het al stukken beter is. Echter wordt er nog wel structureel 3-4 miljoen verlies geleden, dit kan tegengegaan worden op 2 manieren: - Minder uitgaven - Meer inkomsten
Of een combinatie van beide. |
|
|
|
|
AjaxExpert
|
|
|
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 - 13:36 schreef Booya4Afca het volgende:Vrij simpel. Om in Categorie 1 te komen dien je zonder CL-deelname (aangezien daar niet wordt op begroot)en transfer inkomsten, zwarte cijfers te schrijven. En dat is nu (nog) niet het geval. We zijn op de goede weg, maar we zijn er nog niet. Ik neem aan dat je Categorie 3 bedoelt, we gaan toch niet de kakkerlakken achterna. |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
Schijnt met de financiën te maken te hebben |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 - 13:54 schreef AjaxExpert het volgende:[..] Cl of transfers ja, maar er zijn al een heel aantal "megacontracten" afgelopen of weggegaan (De Zeeuw, Steek, Oleguer, Wielaert, Lindgren, Sno en Atouba) waardoor het al stukken beter is. Echter wordt er nog wel structureel 3-4 miljoen verlies geleden, dit kan tegengegaan worden op 2 manieren: - Minder uitgaven - Meer inkomsten Of een combinatie van beide. Ze zijn op de goede weg, omdat veel dure spelers nu weg zijn idd, maar er zijn er ook weer een aantal bij, dan wel met een goedkoper salaris. Jol was trouwens ook goed voor €2,5m per jaar en de Boer is vele malen goedkoper, dus dat is ook goed. CL inkomsten mag je nooit meenemen vind ik in de begroting, dat moet je zien als extra.
In mijn optiek zou Ajax moeten beginnen om de Spelers niet op de balans te zetten met een waarde. De afschrijving op spelers is enorm, waardoor de winst bij verkopen ook minder is (hetzelfde geldt natuurlijk voor aankopen die niet direct invloed hebben op de winst, maar wel op de cashflow. Ajax kan dat niet in 1x doen, dat zou een te grote hit zijn van €38m en zou Ajax een verlies draaien van €40m maar je zou kunnen beginnen met het doorgaan van afschrijven met de spelers, zoals dat nu al gebeurt en dan zorgen dat nieuwe aankopen niet meer op de balans worden gezet, maar direct als verlies worden genomen. Verkopen zoals nu ook al het geval is worden dan tegen de afschrijving weggestreept en de eventuele nieuwe aankopen natuurlijk ook. Hiermee wordt het een stuk overzichtelijker en draai je straks ook geen operationeel verlies meer als er niemand verkocht of gekocht wordt, wat vorig jaar dus wel het geval was.
Het wordt allemaal een stuk eenvoudiger en overzichtelijker, dan nu het geval is.
Die 20m verlies van vorig jaar kwam 75% door afschrijving op spelers!! €13,5M
Op dit moment worden aankopen gezien als een investering en schrijft men de speler af op basis van de contractperiode. Ik denk dat als Ajax het goed aanpakt voorlopig alle winst meteen naar 0 moet brengen, totdat de afschrijving vergoeding volledig op 0 staat. Hierdoor hoeven we ook niets van de winst aan de belasting af te dragen :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 augustus 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Ja, de afschrijvingen zijn echt nutteloos, waarom hebben ze dat eigenlijk gedaan? En ik geloof dat er volgend jaar weer een aantal dure jongens die niet veel spelen vertrekken (denk o.a. aan Bruno Silva) en dan wordt de salaris post weer een stukje minder. En op financieel gebied heeft v/d boog het aardig gedaan, hij heeft van -17 naar -3 gesaneerd. Dit ging dan wel gedeeltelijk vanzelf, maar dat is 1 van de weinige dingen die hij niet slecht heeft gedaan.
Nu Ajax weer CL speelt, en bij de komende halfjaar cijfers ook de transfer inkomsten van Emanuelson en Suarez erop staan, word het eigen vermogen weer een heel stuk positiever, nu is het maar iets van een kleine 10 miljoen. Maar waaarschijnlijk zullen we, als El ham ook weggaat, een erg klein verlies draaien. Zonder CL dan, dus we komen uiteindelijk toch ruim positief uit!
Daarnaast is het niet de grens van salarispost 70% zoals veel mensen zeggen, maar 65% vind men bij de KNVB al ongezond. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 - 18:25 schreef Ajx het volgende:Ja, de afschrijvingen zijn echt nutteloos, waarom hebben ze dat eigenlijk gedaan? En ik geloof dat er volgend jaar weer een aantal dure jongens die niet veel spelen vertrekken (denk o.a. aan Bruno Silva) en dan wordt de salaris post weer een stukje minder. En op financieel gebied heeft v/d boog het aardig gedaan, hij heeft van -17 naar -3 gesaneerd. Dit ging dan wel gedeeltelijk vanzelf, maar dat is 1 van de weinige dingen die hij niet slecht heeft gedaan. Nu Ajax weer CL speelt, en bij de komende halfjaar cijfers ook de transfer inkomsten van Emanuelson en Suarez erop staan, word het eigen vermogen weer een heel stuk positiever, nu is het maar iets van een kleine 10 miljoen. Maar waaarschijnlijk zullen we, als El ham ook weggaat, een erg klein verlies draaien. Zonder CL dan, dus we komen uiteindelijk toch ruim positief uit! Daarnaast is het niet de grens van salarispost 70% zoals veel mensen zeggen, maar 65% vind men bij de KNVB al ongezond. Ajax heeft dat principe, omdat de Spelers een waarde vertegenwoordigen, zodat de club meer waard is. Dat is belangrijk bij een overname, maar dat gaat toch niet gebeuren, dus laat die spelers uit de balans. Het eigen vermogen is €40m en niet €10m. Ik denk dat je in de war bent met hun kasgeld. Overigens is dat nu bijna €20M geworden dus dat gaat de goede kant op. De verkoop van Suarez zal de kaspositie weer verbeteren en de operationele cijfers zullen daardoor zeker dit keer wel goed zijn, maar er zal ook weer €15m tot €20m afgeschreven worden aan spelers, dus het zal niet een mega operationele winst worden wat velen denk ik wel verwachten. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: KUTJOOD, doe eens serieus kneus!! XD |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: ok sollie gap......
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 augustus 2011 door joduh -- |
|
|
|
|
|