|
|
baco74
|
|
|
De Uefa heeft de verdeling vrijgegeven van bonussen voor clubs die vorig seizoen in de Champions League actief waren. De Europese voetbalbond maakt 12,3 miljoen euro over aan Ajax. Dit bedrag is nog exclusief recettes. De 12,3 miljoen euro bestaat puur uit bonussen. Ter vergelijking: de vier wedstrijden in de Europa League waren goed voor slechts 590.000 euro extra.
Televisie-inkomsten Hoewel 12,3 miljoen euro voor Ajax natuurlijk altijd mooi is meegenomen, is de club bij lange na geen grootverdiener. Ook FC Twente ontving meer geld; 13,4 miljoen euro. De prestaties van Ajax en Twente waren vrijwel gelijk, maar de tukkers ontvingen meer geld uit het potje van tv-rechten.
Het heeft er onder meer mee te maken dat Twente als kampioen aan het toernooi begon, waar Ajax zich als nummer twee via de voorronde plaatste. Ook prestaties uit het verleden en gescoorde tv-minuten op Europese kanalen spelen een rol.
Dit keer speelt Twente voorronde en is Ajax al zeker van plaatsing. Als Twente zich niet weet te kwalificeren ten koste van Benfica, hoeft Ajax de inkomsten op basis van tv-gelden niet te delen. Dit kan enkele miljoenen schelen.
Verliezend finalist Manchester United verdiende vorig seizoen het meeste geld in de Champions League: 53,1 miljoen euro. Daar zijn twee redenen voor. Clubs uit grote voetballanden krijgen veel en veel meer geld dankzij tv-inkomsten, terwijl United door de eindstrijd te bereiken ook iedere ronde prestatiebonussen ontving. Bron:http://t.co/bVzReW9
Klik hieronder om de tot standkoming van de CL-bonussen te bekijken. http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/uefaorg/Finance/01/66/11/07/1661107_DOWNLOAD.pdf |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Van mij mag Twente gewipt worden, is voor ons weer een paar miljoen meer. In de Europa League kunnen ze ook punten voor Nederland pakken. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 17:45 schreef baco74 het volgende:Van mij mag Twente gewipt worden, is voor ons weer een paar miljoen meer. In de Europa League kunnen ze ook punten voor Nederland pakken. Inderdaad, dat riepen JODUH en IK al een week geleden. Mij boeien die punten niet zozeer. Ajax is gebaat bij financiele meevallers en daar behoort ook uitschakeling van Twente bij!! Dus vanavond mogen ze gelijkspelen, maar volgende week mogen ze dik op hun donder krijgen! |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Van mij mag Benfica ook winnen, Twente gaat maar Europa League spelen inderdaad. Thuis kunnen ze wie weet nipt winnen maar in Lissabon gaat het mis.
Viel me op dat de meeste supporters van Twente(wat ik dan heb gezien en gehoord)vorig jaar hoopten dat Ajax ook niet de CL eindfase ging halen. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 17:53 schreef reje het volgende:Van mij mag Benfica ook winnen, Twente gaat maar Europa League spelen inderdaad. Thuis kunnen ze wie weet nipt winnen maar in Lissabon gaat het mis. Viel me op dat de meeste supporters van Twente(wat ik dan heb gezien en gehoord)vorig jaar hoopten dat Ajax ook niet de CL eindfase ging halen. Ach dat is al jaren zo. Die kansloze boeren riepen dat ook continu. En dat heeft allemaal te maken met het geld wat er vrijkomt. Bij deelname van 2 ploegen moet je het delen. Bij deelname alleen krijg je alles zelf!! |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Heb er alle vertrouwen in dat die tukkers er uit vliegen haha. Lekker al het geld naar AJAX!!!! |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Mooie inkomsten! En aangezien Ajax dit jaar de enige clspelende club is krijgen we weer genoeg miljoenen! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 18:04 schreef dutchajaxmen het volgende:Mooie inkomsten! En aangezien Ajax dit jaar de enige clspelende club is krijgen we weer genoeg miljoenen! haha...glazen bolletje geraadpleegd? |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Het wordt gewoon weer tijd dat Ajax financieel veruit de rijkste club van Nederland word. Zodoende kunnen ze goed blijven investeren en groter en groter worden. Hierdoor blijven spelers ook langer en zullen sneller spelers voor Ajax kiezen. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 18:06 schreef reje het volgende:Het wordt gewoon weer tijd dat Ajax financieel veruit de rijkste club van Nederland word. Zodoende kunnen ze goed blijven investeren en groter en groter worden. Hierdoor blijven spelers ook langer en zullen sneller spelers voor Ajax kiezen. en kunnen andere Nederlandse clubs nog meer geld vragen voor een speler die wij willen overnemen. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 18:08 schreef baco74 het volgende:[..] en kunnen andere Nederlandse clubs nog meer geld vragen voor een speler die wij willen overnemen. Dan moeten we er voor zorgen dat we dat niet doen! |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Clubs moeten niet zo zeuren om meer geld. Ze moeten realistisch zijn en hun spelers eens wat meer gunnen. Iedereen wil toch voor de beste en mooiste club van Nederland spelen. En als clubs echt zo moeilijk doen door hoge bedragen te vragen dan gaan spelers wel rechtszaken aanspannen. Ja dat wil je ook niet als club. Het zal wel wat meevallen. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 17:45 schreef baco74 het volgende:Van mij mag Twente gewipt worden, is voor ons weer een paar miljoen meer. In de Europa League kunnen ze ook punten voor Nederland pakken. Idd voor de punten is het beter en dan vangt Ajax ongeveer 4 Miljoen meer :) |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Het word weer tijd dat alle grote spelers van de eredivisie eerst voor Ajax kiezen en dan eventueel de volgende stap maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hoe wordt dat geld eigenlijk verdeeld dan?? Ik als namelijk ook dat MANUTD veel meer geld heeft gekregen dan de winnaar Barcelona. en dat terwijl Barcelona ook als kampioen binnen is gekomen, 2 van de favorieten heeft uitgeschakeld en uiteindelijk won en veruit het beste elftal ter wereld had.. Weet iemand hoe dit precies zit. |
|
|
|
|
marius
|
|
|
je krijgt 8 ton als je wint, 4 ton als je gelijk speelt, en 2 ton als je verliest, dus snap dat ook nie, mis tellen ze er sponsoring of het verkoop van de kaartjes erbij op? |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Zit gewoon veel meer geld in de market pool van Engeland dan in die van Spanje. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 18:25 schreef remco k het volgende:Hoe wordt dat geld eigenlijk verdeeld dan?? Ik als namelijk ook dat MANUTD veel meer geld heeft gekregen dan de winnaar Barcelona. en dat terwijl Barcelona ook als kampioen binnen is gekomen, 2 van de favorieten heeft uitgeschakeld en uiteindelijk won en veruit het beste elftal ter wereld had.. Weet iemand hoe dit precies zit. Na mijn weten heeft dat voornamelijk te maken met televisiegelden!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zit dat dus net even te kijken, maar Barcelona heeft zoals ik het zie meer TV kijkers getrokken dan Manutd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vooral tijdens de finale man... Er keken toen veel meer mensen naar Barcelona dan naar Utd..:-) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 18:36 schreef remco k het volgende:[..] Zit dat dus net even te kijken, maar Barcelona heeft zoals ik het zie meer TV kijkers getrokken dan Manutd.. Dan snap ik er ook geen ene kloot meer van!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ook echt belachelijk veel verschil in het geld he..
Misschien dat Thomass bedoeld dat er zoiezo meer geld naar Engeland gaat omdat die competetie op zich meer kijkers trekt en dus aantrekkelijker is??? |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
A clubs share of the market pool money is determined by the size of your TV market (ie Germanys is bigger than Romanias), where you finished in your domestic league, and how far you go in the competition.
Blijkbaar is de tv markt groter in engeland dan in spanje
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2011 door thomASS -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 18:42 schreef thomASS het volgende:A clubs share of the market pool money is determined by the size of your TV market (ie Germanys is bigger than Romanias), where you finished in your domestic league, and how far you go in the competition. Blijkbaar zorgen deze punten ervoor dat man meer krijgt. Dus toch de tv-gelden die per land worden betaald?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 18:42 schreef thomASS het volgende:A clubs share of the market pool money is determined by the size of your TV market (ie Germanys is bigger than Romanias), where you finished in your domestic league, and how far you go in the competition. Blijkbaar zorgt de grote van de tv markt groter is in engeland dan in spanje Ok, dus wel het TV geld dat bepalend is... |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Ik vind het een mooie meevaller. Laten we wel hopen dat al de Nederlandse ploegen punten pakken, we moeten ons niet verlagen tot hun niveau( het hopen op de uitschakeling van Ajax, zoals bijna iedere niet-Ajacied dat doet). Ook al scheelt dat misschien een paar miljoen, ik hoop dat Twente wel doorkomt en zo meer Nederlandse europa cup punten ophaalt. Wij zijn de beste en dat moeten we ook zo laten blijken! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 18:47 schreef Ajx het volgende:Ik vind het een mooie meevaller. Laten we wel hopen dat al de Nederlandse ploegen punten pakken, we moeten ons niet verlagen tot hun niveau( het hopen op de uitschakeling van Ajax, zoals bijna iedere niet-Ajacied dat doet). Ook al scheelt dat misschien een paar miljoen, ik hoop dat Twente wel doorkomt en zo meer Nederlandse europa cup punten ophaalt. Wij zijn de beste en dat moeten we ook zo laten blijken! Ja en de kans dat ze punten pakken is groter in de Europa league |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 18:47 schreef Ajx het volgende:Ik vind het een mooie meevaller. Laten we wel hopen dat al de Nederlandse ploegen punten pakken, we moeten ons niet verlagen tot hun niveau( het hopen op de uitschakeling van Ajax, zoals bijna iedere niet-Ajacied dat doet). Ook al scheelt dat misschien een paar miljoen, ik hoop dat Twente wel doorkomt en zo meer Nederlandse europa cup punten ophaalt. Wij zijn de beste en dat moeten we ook zo laten blijken! Flikker toch op. Die punten zijn bijzaak. Je eigen club is toch het belangrijkste?? Dus financieel wil ik dat Ajax binnenloopt. Dus mag Twente lekker de Europa League in!!! Dat gezeik over die kutpunten. Als je elk jaar kampioen wordt speel je sowieso CL. Dus Ajax weet wat het moet doen!! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Leuke is Ajax werd de laatste jaren niet elk jaar kampioen. Ene Nederland staat nu 9e op de UEFA Country Ranking en als die punten toch niet belangrijk zijn zak je straks af naar de 13e plaats en dan heb je geen rechtstreekse cl plaats meer. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 19:07 schreef thomASS het volgende:Leuke is Ajax werd de laatste jaren niet elk jaar kampioen. Ene Nederland staat nu 9e op de UEFA Country Ranking en als die punten toch niet belangrijk zijn zak je straks af naar de 13e plaats en dan heb je geen rechtstreekse cl plaats meer. Ik vind die punten inderdaad niet belangrijk. Ik vind mijn club belangrijk!!!! Maar zolang wij clubs richting Europa sturen die daar werkelijk geen ene zak te zoeken hebben verlies je inderdaad steeds meer punten!! |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote: Bij mn oma stond er nog 1tje op zolder:P. Neej, Benfica is gwn te sterk voor Twente. |
|
|
|
|
marius
|
|
|
hoop ook dat twente doorgaat, en wie weet komen ajax en twente wel de winter door. als we dan lekker spelen en pisvee en az ook punten sprokelen, dan kunnen we bewijzen dat de nl comp bter is als andere en wij een derde plek in champioenleage verdienen! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 19:10 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Ik vind die punten inderdaad niet belangrijk. Ik vind mijn club belangrijk!!!! Maar zolang wij clubs richting Europa sturen die daar werkelijk geen ene zak te zoeken hebben verlies je inderdaad steeds meer punten!! Als wij geen kampioen worden zijn wij er verantwoordelijk voor dat die clubs in Europa acteren, en hebben wij er zelf ook niks te zoeken toch??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik ben op de eerste plaats trouwens altijd voor Ajax, en Ajax moet durs Europa in, ik hoop nergens op wat betreft Twente, als ze het redden hebben ze het goed gedaan, redden ze het niet, dan hebben ze het slecht gedaan, simpel toch.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 20:35 schreef remco k het volgende:Ik ben op de eerste plaats trouwens altijd voor Ajax, en Ajax moet durs Europa in, ik hoop nergens op wat betreft Twente, als ze het redden hebben ze het goed gedaan, redden ze het niet, dan hebben ze het slecht gedaan, simpel toch.. Kan ik me wel in vinden ouwe |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 20:34 schreef remco k het volgende:[..] Als wij geen kampioen worden zijn wij er verantwoordelijk voor dat die clubs in Europa acteren, en hebben wij er zelf ook niks te zoeken toch??? Degene die toen die play-offs aan het end van het seizoen heeft verzonnen heeft daar min of meer voor gezorgd. Waarom de mogelijkheid geven om na een slecht seizoen nog Europa in te gaan ten koste van een team wat een topjaar heeft gedraaid? Dat bedoel ik meer te zeggen! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 20:37 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Degene die toen die play-offs aan het end van het seizoen heeft verzonnen heeft daar min of meer voor gezorgd. Waarom de mogelijkheid geven om na een slecht seizoen nog Europa in te gaan ten koste van een team wat een topjaar heeft gedraaid? Dat bedoel ik meer te zeggen! Die Playoffs vind ik ook echt complete onzin, je speelt 34 wedstrijden en staat dan gewoon waar je staat, als je dan geen EU voetbal hebt gehaald had je maar meer moeten winnen.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
laat fc pony lekker de tering krijgen.......hoop dat ze vernedert worden heheheheheeheeh fuck de nederlandse inbreng in europa!!!!!!!! AMSTERDAM FOREVER AFCA CBS JODUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 20:46 schreef remco k het volgende:[..] Die Playoffs vind ik ook echt complete onzin, je speelt 34 wedstrijden en staat dan gewoon waar je staat, als je dan geen EU voetbal hebt gehaald had je maar meer moeten winnen.. Hey Remco, zijn wij het gewoon een keer eens met elkaar!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 21:07 schreef joduh het volgende:laat fc pony lekker de tering krijgen.......hoop dat ze vernedert worden heheheheheeheeh fuck de nederlandse inbreng in europa!!!!!!!! AMSTERDAM FOREVER AFCA CBS JODUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Inderdaad man. En ze staan nu op achterstand dus dat komt helemaal goed!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Ga lekker zelf kijken als je het wilt weten. Luilak!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ik kan niet m'n tv aan zetten, want m'n ouders kijken een film.. En heb ook geen zin om helemaal een livestream te gaan zoeken, puur voor de stand.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Heb betere dingen te doen.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 17:51 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Inderdaad, dat riepen JODUH en IK al een week geleden. Mij boeien die punten niet zozeer. Ajax is gebaat bij financiele meevallers en daar behoort ook uitschakeling van Twente bij!! Dus vanavond mogen ze gelijkspelen, maar volgende week mogen ze dik op hun donder krijgen! Die punten zijn wel belangrijk voor Nederland en ook Ajax. Op dit moment is de kampioen automatisch geplaatst is voor CL, mochten we heel weinig punten halen, dan moet zelfs de kampioen voorronde gaan spelen. Helaas gaan we nooit meer terug komen naar 3 teams CL voetbal, mits we heel veel punten gaan scoren in Europa. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 - 18:25 schreef remco k het volgende:Hoe wordt dat geld eigenlijk verdeeld dan?? Ik als namelijk ook dat MANUTD veel meer geld heeft gekregen dan de winnaar Barcelona. en dat terwijl Barcelona ook als kampioen binnen is gekomen, 2 van de favorieten heeft uitgeschakeld en uiteindelijk won en veruit het beste elftal ter wereld had.. Weet iemand hoe dit precies zit. De clubs kunnen hetvolgende verdienen in de CL: - Deelname CL groepsfase = € 3,9m - CL wedstrijdbonus = € 3,3m - Winst in deze groepsfase levert nog eens € 800.000 op tot max € 4,8m - € 3m krijg je voor het spelen van 16de finale - € 3,3m krijg je voor het spelen van de kwart finale - € 4,2m voor de halve finale - € 5,6m voor de verliezend finalist - € 9m voor de winnaar
Televisiegelden: in Total is er €341m te verdelen, waarbij de volgende verdeling geld: - Engeland = € 84m verdelen over 4 teams Leuk om te weten is dat Chelsea dus € 27m tv gelden kreeg en Man utd € 25,9m terwijl Man utd de finale speelde en Chelsea al in de kwart finale uitgeschakeld was.
- Spanje kreeg € 48m te verdelen over 3 teams, waarbij Barca €20,3m kreeg, Real € 17,2m en Valencia € 10,6m kreeg
- Nederland = € 7,4m verdelen over 2 teams. 57,5% is voor de kampioen en 42,5% voor nr 2 Mocht Twente de CL niet halen, dan krijgt Ajax €3m erbij.
The clubs receive a share of revenue fixed in accordance with the value of the TV market of the country they represent. If an association has more than one representative, the amount received by each club depends on its position in the national championship in the previous season and the number of matches played in the current seasons Champions League.
Heb het hele lijstje, maar weet niet hoe ik dat kan tonen in dit forum??
Mocht Ajax trouwens de play offs bereiken, dan krijgt Ajax nog 2,1m extra TV opbrengsten erbij.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 augustus 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|