BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ronald Graafland naar Feyenoord

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
craven
 craven - vrijdag 19 augustus 2011 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 - 13:22 schreef Milo het volgende:

[..]

ik zei ook HAD
OW...maar hij is toch gewoon vrij gegeven?
Milo
 Milo - vrijdag 19 augustus 2011 - 15:06   quote  deeplink  
nee nog niet, hij moet afzien van zijn salaris wat hij nog te goed heeft.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 19 augustus 2011 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 - 11:00 schreef MMM het volgende:
Had dan Velthuizen maar gehaald, was ook gratis..
wel een dik salaris voor bankspelert. en te goed voor de bank. Of anders dan jaag je Mulder weg net op het moment dat hij goed aan het keepen is.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 19 augustus 2011 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 - 10:50 schreef MMM het volgende:
Wat een drama.. Deze man is een waardeloze zoutzak die er niks van kan, eerste grote fout van van Geel als dit waar is.
haha, rustig maar MMM. Deze keeper kost vrijwel niets en is niets meer dan een stand-in. En wacht het even af. Oa Mols en Van Dijk lokten precies dezelfde reacties uit maar hebben wel hun waarde gehad.

Redelijke en goedkope standin keepert omdat onze reservekeepers (in ieder geval Darley) niet beschikbaar is/zijn. Je moet toch wat. Zeker omdat Mulder vooralsnog redelijk blessuregevoelig is gebleken.
TnT the DJ
 TnT the DJ - vrijdag 19 augustus 2011 - 17:55   quote  deeplink  
Ronald Graafland zit qua salaris op Excelsior-niveau... En dat is gewoon een heel normaal bedrag van 1400 euro netto. Voor zo'n bedrag kan je best een extra stand-in halen als 1 van je vaste goalies lang geblesseerd is, lijkt mij! Bovendien geeft het een mooie gelegenheid om Kostas of Darley (indien weer fit) te gaan verhuren...

Lijkt mij dus een win-win situatie!
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 19 augustus 2011 - 17:57   quote  deeplink  
Welkom terug Ronald!
sevillana
 sevillana - vrijdag 19 augustus 2011 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 - 17:57 schreef hotjumper het volgende:
Welkom terug Ronald!
+1
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 19 augustus 2011 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 - 18:39 schreef sevillana het volgende:

[..]

+1
Bedankt
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 19 augustus 2011 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 - 17:57 schreef hotjumper het volgende:
Welkom terug Ronald!
Ook bedankt
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 19 augustus 2011 - 21:52   quote  deeplink  
fijn topic,tevens de lelijkste van de eredivisie
Zw' 28
 Zw' 28 - maandag 22 augustus 2011 - 16:38   quote  deeplink  
Nieuws
Feyenoord nieuws | Supporters nieuws
22 augVan Geel: 'Graafland zijn rol is duidelijk'

Feyenoord nieuws

Feyenoord is men blij dat de club erin geslaagd is Ronald Graafland vast te leggen. De 32-jarige doelman komt over van amateurclub Capelle en heet maandag een contract voor één seizoen getekend in De Kuip. Naast Erwin Mulder en Darley is Graafland de derde keeper in Rotterdam.

Technisch directeur Martin van Geel is te spreken over de terugkeer van Graafland, die zijn opleiding genoot bij Feyenoord. "Het is cruciaal dat wij over minimaal drie fitte keepers kunnen beschikken, want anders kom je bij een blessure of schorsing direct in grote problemen. Hij heeft veel historie binnen de club en past hier met zijn karakter ook goed. Hij is de ideale speler voor ons en zijn rol is duidelijk", vertelt Van Geel op de officiële website van de Rotterdammers.

Graafland haalde zich met zijn overgang naar Feyenoord de woede van zijn club Capelle op de hals, maar is zelf ook blij dat hij weer terug is in De Kuip. Dat hij naar verwachting weinig aan spelen toe zal komen is voor hem geen probleem. "Ik ken mijn positie. Ik zal mijn best doen tijdens de trainingen en proberen zo goed mogelijk voor de dag te komen. Ik vind het leuk dat mijn oude club aan me dacht toen ze een keeper zochten.

Wel mooi.. Ronald z'n rol is duidelijk.. de bank warmhouden en op de trainingen komen
MMM
 MMM - maandag 22 augustus 2011 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 16:38 schreef Zw' 28 het volgende:
Nieuws
Feyenoord nieuws | Supporters nieuws
22 augVan Geel: 'Graafland zijn rol is duidelijk'

Feyenoord nieuws

Feyenoord is men blij dat de club erin geslaagd is Ronald Graafland vast te leggen. De 32-jarige doelman komt over van amateurclub Capelle en heet maandag een contract voor één seizoen getekend in De Kuip. Naast Erwin Mulder en Darley is Graafland de derde keeper in Rotterdam.

Technisch directeur Martin van Geel is te spreken over de terugkeer van Graafland, die zijn opleiding genoot bij Feyenoord. "Het is cruciaal dat wij over minimaal drie fitte keepers kunnen beschikken, want anders kom je bij een blessure of schorsing direct in grote problemen. Hij heeft veel historie binnen de club en past hier met zijn karakter ook goed. Hij is de ideale speler voor ons en zijn rol is duidelijk", vertelt Van Geel op de officiële website van de Rotterdammers.

Graafland haalde zich met zijn overgang naar Feyenoord de woede van zijn club Capelle op de hals, maar is zelf ook blij dat hij weer terug is in De Kuip. Dat hij naar verwachting weinig aan spelen toe zal komen is voor hem geen probleem. "Ik ken mijn positie. Ik zal mijn best doen tijdens de trainingen en proberen zo goed mogelijk voor de dag te komen. Ik vind het leuk dat mijn oude club aan me dacht toen ze een keeper zochten.

Wel mooi.. Ronald z'n rol is duidelijk.. de bank warmhouden en op de trainingen komen
134504.gif
van geil
 van geil - woensdag 23 januari 2013 - 11:39   quote  deeplink  
kan bijtekenen..

????????????

teken aan de wand??
tomson
 tomson - woensdag 23 januari 2013 - 11:43   quote  deeplink  
Om l te laten zien dat het altijd erger kan.
De Pater
 De Pater - woensdag 23 januari 2013 - 11:45   quote  deeplink  
Lamprou heeft eerder aangegeven geen genoegen meer te nemen met een reserverol en zal dan denk ik wel vertrekken. Vraag me niet waar naar toe maar hij wilt gewoon wedstrijden spelen. Dan zal waarschijnlijk Boy de Jong 2e keeper worden en Graafland blijft 3e keeper.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 23 januari 2013 - 12:54   quote  deeplink  
Feyenoord wil derde doelman Graafland houden

600x400-tk-1259377.jpg

Ronald Graafland kan in de lente een aanbieding verwachten zijn contract als derde doelman van Feyenoord met één seizoen te verlengen. De keeper is bezig aan zijn tweede seizoen in De Kuip, als stand-in voor Erwin Mulder en Kostas Lamprou. Ronald vult dat fantastisch in, weet technisch directeur Martin van Geel. Hij traint, is fit, maar vervult ook een belangrijke rol in het groepsproces. Dat nemen we allemaal mee. In het geval van Ronald wil ik niet praten over een deadline, maar in het voorjaar zullen we met elkaar gaan zitten.
Bron:VoetbalInternational
van geil
 van geil - vrijdag 12 april 2013 - 18:26   quote  deeplink  
?????????
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 12 april 2013 - 19:04   quote  deeplink  
Lamprou blijft niet denk ik.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 12 april 2013 - 19:07   quote  deeplink  
Boy de Jong tweede keeper. Kan zich in bekerwedstrijden gaan bewijzen! En bij de beloften, toch een stapje hoger dan de A1 zou je zeggen.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 12 april 2013 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2013 - 12:54 schreef RenatoBos het volgende:
Feyenoord wil derde doelman Graafland houden

[ afbeelding ]

Ronald Graafland kan in de lente een aanbieding verwachten zijn contract als derde doelman van Feyenoord met één seizoen te verlengen. De keeper is bezig aan zijn tweede seizoen in De Kuip, als stand-in voor Erwin Mulder en Kostas Lamprou. Ronald vult dat fantastisch in, weet technisch directeur Martin van Geel. Hij traint, is fit, maar vervult ook een belangrijke rol in het groepsproces. Dat nemen we allemaal mee. In het geval van Ronald wil ik niet praten over een deadline, maar in het voorjaar zullen we met elkaar gaan zitten.
Bron:VoetbalInternational
Begrijp ik weer niks van ...
sevillana
 sevillana - vrijdag 12 april 2013 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 19:10 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Begrijp ik weer niks van ...
ben niet verbaasd
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 13 april 2013 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 19:29 schreef sevillana het volgende:

[..]

ben niet verbaasd
Tja dat verrast mij weer niet , dat Feyenoord afglijdt maakt voor jouw toch niks uit
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 april 2013 - 11:35   quote  deeplink  
De vrij gaat ,wat een lul
Clasie gaat,wat een lul
Bmi gaat,wat een lul

Graafland blijft ,wat een held?!!!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 13 april 2013 - 14:11   quote  deeplink  
Ga mensen geen woorden in de mond leggen Leon. Of lees je eigen posts nog eens terug omtrent de transfer van Wijnaldum...
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 13 april 2013 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 april 2013 - 11:35 schreef Leon FR1908 het volgende:
De vrij gaat ,wat een lul
Clasie gaat,wat een lul
Bmi gaat,wat een lul

Graafland blijft ,wat een held?!!!
Zo komt het over bij de meeste supporters blijkbaar ...
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 13 april 2013 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 april 2013 - 14:12 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Zo komt het over bij de meeste supporters blijkbaar ...
Feiten, feiten graag!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 april 2013 - 16:46   quote  deeplink  
Graafland over langer verblijf: 'Het gaat goed komen'

Ronald Graafland is met Feyenoord in gesprek over een langere verbintenis in de Kuip. De derde doelman van de Rotterdammers - hij moet Erwin Mulder en Kostas Lamprou voor zich dulden - verwacht dat hij er met de club uit komt. 'Het gaat goed komen, daar ben ik van overtuigd. Ik heb twee positieve gesprekken gehad met Martin van Geel.'

tomson
 tomson - zaterdag 13 april 2013 - 16:56   quote  deeplink  
Staat er fraai op. Vraag me af wat ie gerookt heeft..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 april 2013 - 17:14   quote  deeplink  
Ghehe..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 13 april 2013 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 april 2013 - 16:56 schreef tomson het volgende:
Staat er fraai op. Vraag me af wat ie gerookt heeft..
Vandaar dat ie zo goed in de groep ligt.
sevillana
 sevillana - zaterdag 13 april 2013 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 april 2013 - 11:35 schreef Leon FR1908 het volgende:
De vrij gaat ,wat een lul
Clasie gaat,wat een lul
Bmi gaat,wat een lul

Graafland blijft ,wat een held?!!!
Graafland is wel een Feyenoord kind, opgeleid in de jeugd. Was een groot talent destijds, totdat hij die blessure (hersenkneuzing) kreeg. Heb veel respect voor hem dat hij zich terug heeft gevochten naar het huidige niveau.
sevillana
 sevillana - zaterdag 13 april 2013 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 april 2013 - 09:58 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Tja dat verrast mij weer niet , dat Feyenoord afglijdt maakt voor jouw toch niks uit
dat zijn jouw woorden, jouw conclusie dus, .. vraag me wel af waar jij dat uit opmaakt?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 april 2013 - 00:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 april 2013 - 18:53 schreef sevillana het volgende:

[..]

dat zijn jouw woorden, jouw conclusie dus, .. vraag me wel af waar jij dat uit opmaakt?
Meen je dat nou.. d:-)
sevillana
 sevillana - zondag 14 april 2013 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 00:53 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Meen je dat nou.. d:-)
Yep
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 14 april 2013 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 april 2013 - 18:49 schreef sevillana het volgende:

[..]

Graafland is wel een Feyenoord kind, opgeleid in de jeugd. Was een groot talent destijds, totdat hij die blessure (hersenkneuzing) kreeg. Heb veel respect voor hem dat hij zich terug heeft gevochten naar het huidige niveau.
Dat probeerde ik er ook niet mee te zeggen Sevi..
Als Graafland nu 27 was en oranje international ,en ook nog
eens in de belangstelling van europese (top)clubs?Dan
zou hij ook die (top)aanbieding naast hem neerleggen...
Want waar je brood ligt is je vaderland immers...
Een hoop supporters zouden hem een geldwolf vinden of een ferrader..
Dat is wat ik bedoelde maatje..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 14 april 2013 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 april 2013 - 11:35 schreef Leon FR1908 het volgende:
De vrij gaat ,wat een lul
Clasie gaat,wat een lul
Bmi gaat,wat een lul

Graafland blijft ,wat een held?!!!
Al besproken he T !

Wijnaldum///held...je !!!
sevillana
 sevillana - zondag 14 april 2013 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 13:50 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat probeerde ik er ook niet mee te zeggen Sevi..
Als Graafland nu 27 was en oranje international ,en ook nog
eens in de belangstelling van europese (top)clubs?Dan
zou hij ook die (top)aanbieding naast hem neerleggen...
Want waar je brood ligt is je vaderland immers...
Een hoop supporters zouden hem een geldwolf vinden of een ferrader..
Dat is wat ik bedoelde maatje..
is goed Leon ;)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 01 mei 2013 - 16:18   quote  deeplink  
Feyenoord nadert akkoord met Graafland

65901.jpg

De gesprekken tussen Feyenoord en derde doelman Ronald Graafland verlopen goed. De club en de doelman verwachten op korte termijn bekend te kunnen maken dat Graafland langer blijft bij Feyenoord.

De doelman, die dinsdag 34 jaar is geworden, zat afgelopen weekend nog op de bank bij Feyenoord. Vanwege de blessure van Kostas Lamprou is hij een plekje doorgeschoven in de pikorde.

'Ik vind het nog steeds leuk en ben fysiek fit,' vertelde Graafland recent al aan RTV Rijnmond. 'Ik ben niet de minste op de training en kan nog met die twee jonge gasten mee. Ik kijk het wel van jaar tot jaar, maar de gedachte is wel om het nog een paar jaar vol te houden.'
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 mei 2013 - 13:41   quote  deeplink  
Ronald Graafland jaar langer bij Feyenoord

600x400-tk-1259377.jpg

Ronald Graafland staat ook volgend seizoen bij Feyenoord onder contract. De 34-jarige doelman, wiens huidige contract aan het eind van dit seizoen afloopt, heeft een overeenkomst bereikt met de club over een verlenging van zijn verbintenis met één jaar. Graafland was de afgelopen twee seizoenen derde doelman in de selectie van trainer Ronald Koeman en zal die rol dus ook komend voetbaljaar invullen.

Feyenoord is zeer tevreden over de manier waarop Graafland zijn rol vervult en wil om die reden graag een jaar langer door met de doelman, vertelt technisch directeur Martin van Geel. Ronald heeft een belangrijke rol in het teamproces. Daarnaast weten we dat hij er met zijn kwaliteit en ervaring staat als het nodig is.

Graafland zelf wilde graag nog een jaar langer bij Feyenoord blijven. Ik ben fit, vind het hartstikke leuk om te keepen en voel me op mijn plek bij de club. Feyenoord gaf al vrij vroeg aan dat ze met mij door wilden gaan, dus daar sprak waardering uit. Zelf haal ik het meeste voldoening uit elke dag honderd procent geven, naast het plezier dat ik heb in de kleedkamer. Daar komt bij dat de club mij een trainerscursus wil aanbieden. Dat is een mooie kans, ik zie dat zeker zitten.

Voor Graafland wordt het komende seizoen zijn derde jaar op rij bij de selectie van Feyenoord. De keeper stond eerder tussen 1998 en 2000 al onder contract bij Feyenoord. Verder kwam hij onder meer uit voor Excelsior en Vitesse.
Bron:Feyenoord.nl
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 03 mei 2013 - 13:42   quote  deeplink  
Zo! Die is binnen!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 mei 2013 - 13:43   quote  deeplink  
De gehele selectie word weerden jaar voorzien van snacks..
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 03 mei 2013 - 14:20   quote  deeplink  
Ai, dan gaan Mulder en Lamprou natuurlijk weg...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 juli 2013 - 00:21   quote  deeplink  
FEYENOORD-KEEPER LOOPT BLESSURE OP

Ronald-Graafland-1.jpg

De derde doelman van Feyenoord, Ronald Graafland, is in de tweede helft van de met 0-10 gewonnen oefenwedstrijd bij FC Horst geblesseerd uitgevallen. Na een kwartier in de tweede helft kwam hij in botsing met een tegenstander waarna hij niet verder kon spelen. De ernst van de blessure is nog onbekend.

Bron:Ilikefeyenoord
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 10 juli 2013 - 02:06   quote  deeplink  
Pfff, Slot aub!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 03 mei 2014 - 23:19   quote  deeplink  
GRAAFLAND: INVALBEURT IS MOOIE WAARDERING

e4281718652d7c68f680dec4bea45cd9_660_300_crop.jpg

Ronald Graafland was er een week geleden al van op de hoogte dat de kans groot was dat hij tegen AZ zijn officiële debuut voor Feyenoord zou kunnen maken. In gesprek met trainer Ronald Koeman kwam toen ter sprake dat hij de oudste debutant voor Feyenoord zou kunnen worden. Alleen begreep ik vandaag dat Johan Cruijff nog ouder was toen hij debuteerde, glimlachte de 35-jarige keeper na de wedstrijd. Maar dan ben ik alsnog de oudste debutant die van Varkenoord komt.

Koeman stelde dat Graafland zijn invalbeurt te danken had aan de manier waarop hij de afgelopen drie seizoenen zijn rol als derde keeper heeft ingevuld bij Feyenoord. Deze invalbeurt is natuurlijk een mooie waardering, vertelde Graafland na de wedstrijd. Ik wil hier toch wel even bij stil staan, vandaar dat ik mijn shirt meeneem naar huis, die krijgt wel een mooi plekje.

Graafland kreeg in de slotminuten een tegendoelpunt te verwerken, toen een schot van invaller Gudmundsson in de kruising vloog. Onhoudbaar, stelde aanvoerder Jordy Clasie. In het laatste kwartier gaven we AZ de gelegenheid om terug in de wedstrijd te komen. We hadden zelf al eerder afstand moeten nemen, maar waren slordig in de eindfase. Gelukkig heeft dit gelijkspel verder geen consequenties. We kunnen trots zijn op de serie die we aan het eind van het seizoen hebben neergezet, met zeven overwinningen en nu een gelijkspel.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 03 mei 2014 - 23:28   quote  deeplink  
Ronald Graafland over zijn debuut in Feyenoord 1

http://youtu.be/kKFLMWR0lzs
sevillana
 sevillana - zondag 04 mei 2014 - 00:22   quote  deeplink  
goeie gozert, laatst nog een patatje met een balletje pinda bij hem wezen snacken

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 mei 2014 door sevillana --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 mei 2014 - 00:39   quote  deeplink  
Gaaf, nog met hem gekletst?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 06 mei 2014 - 07:23   quote  deeplink  
Toekomst Graafland in handen collega: 'Anders stop ik'

600x400-graafland.JPG

De toekomst van Ronald Graafland ligt in de keepershanden van collega Kostas Lamprou. Graafland wil ook volgend seizoen graag als derde doelman bij Feyenoord fungeren maar dan moet de Griek wel bij een andere club tijdelijk onderdak vinden.

Mocht Lamprou geen nieuwe club vinden dan vult hij het plaatsje achter goalies Erwin Mulder en Warner Hahn op. 'En is dat het geval, dan stop ik', zegt Graafland in het Algemeen Dagblad. 'Er hoeft zich voor mij geen andere club te melden. Alleen als Lamprou vertrekt, ga ik nog een jaar door in de rol van derde doelman. Anders hoop ik dat ik aan de slag kan als keeperstrainer op Varkenoord. Dan is het wel mooi geweest.'

Graafland mocht op de valreep in ieder geval nog zijn debuut maken. 'Het deed mij wel iets. Ik ben opgeleid bij Feyenoord, maar als jonge keeper debuteerde ik er niet. Drie jaar geleden werd ik, terwijl ik het profvoetbal al vaarwel had gezegd, teruggehaald als derde doelman, maar een officiële wedstrijd keepte ik nooit. Tot zaterdagavond. Nu heb ik eindelijk afgedwongen dat ik straks bij oud-Feyenoord mag meedoen', lacht hij.
Bron:AD
sevillana
 sevillana - dinsdag 06 mei 2014 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 mei 2014 - 00:39 schreef RenatoBos het volgende:
Gaaf, nog met hem gekletst?
niet echt veel nee, is wel een gezellig sfeervol zaakje, kwam er jaren geleden ook al toen z'n Opa met hulp van Ronald z'n pa (Adrie R.I.P.) voor de ballen gehakt verantwoordelijk was ;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ronald Graafland naar Feyenoord









0.0098159