BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wat is nu het ware legioen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
piet de paler
 piet de paler - zondag 21 augustus 2011 - 18:24   quote  deeplink  
Zonder te aarzelen is er maar een legioen.
Maar ik wil het hebben over het Feyenoord legioen.Als ik alle sites eens doorneem van en over Feyenoord merk ik een paar sites op dat ik denk,willen jullie nu een sterk en onafhankelijk feyenoord.
Op de Lunatic site lees ik altijd weer een rot opmerking naar de VVF en het bestuur .
eerst over dat eerste:De helft van het Feyenoord publiek haalde deze heren binnen als de redders van Feyenoord
Is het dan nodig om te twijfelen en ze af te schilderen als geldwolven ?
Over het bestuur zijn ze duidelijk,echter ze willen niets weten van de overige supporters die rust willen .
Dan heb je nog de FR12 site die roepen de ene keer oprotten,en ruien de boel Flink op.
Dan heb je nog de officiële Feyenoord site die altijd heel laat is met nieuws.
Op dit Headliner forum lees ik heel wat meningen die ik deel.
Mijn vraag in deze is nu:zouden we niet veel sterker staan als we eens gingen bekijken,dmv een enquête wat nu de echte mening is van de Feyenoord supporter.
Misschien wat voor BVO Feyenoord om dat eens aan te durven met hierin kritische stellingen.bv Gudde weg en wat zijn dan de consequenties ? of VVF geen macht geven en buiten de deur gaan houden en wat dan.Kortom gewoon open kaart spelen
Feed back noemen ze dit soort kritiek en dat is een kadootje om er van te leren,schreeuwers hebben we al genoeg.
FR-Han
 FR-Han - zondag 21 augustus 2011 - 18:26   quote  deeplink  
eens!! (next!!)
Dubble O ms
 Dubble O ms - zondag 21 augustus 2011 - 18:30   quote  deeplink  
Houd die enquete maar voor de duidelijkheid. Ik ben in ieder geval voor!
hotjumper
 hotjumper - zondag 21 augustus 2011 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2011 - 18:24 schreef piet de paler het volgende:
Zonder te aarzelen is er maar een legioen.
Maar ik wil het hebben over het Feyenoord legioen.Als ik alle sites eens doorneem van en over Feyenoord merk ik een paar sites op dat ik denk,willen jullie nu een sterk en onafhankelijk feyenoord.
Op de Lunatic site lees ik altijd weer een rot opmerking naar de VVF en het bestuur .
eerst over dat eerste:De helft van het Feyenoord publiek haalde deze heren binnen als de redders van Feyenoord
Is het dan nodig om te twijfelen en ze af te schilderen als geldwolven ?
Over het bestuur zijn ze duidelijk,echter ze willen niets weten van de overige supporters die rust willen .
Dan heb je nog de FR12 site die roepen de ene keer oprotten,en ruien de boel Flink op.
Dan heb je nog de officiële Feyenoord site die altijd heel laat is met nieuws.
Op dit Headliner forum lees ik heel wat meningen die ik deel.
Mijn vraag in deze is nu:zouden we niet veel sterker staan als we eens gingen bekijken,dmv een enquête wat nu de echte mening is van de Feyenoord supporter.
Misschien wat voor BVO Feyenoord om dat eens aan te durven met hierin kritische stellingen.bv Gudde weg en wat zijn dan de consequenties ? of VVF geen macht geven en buiten de deur gaan houden en wat dan.Kortom gewoon open kaart spelen
Feed back noemen ze dit soort kritiek en dat is een kadootje om er van te leren,schreeuwers hebben we al genoeg.
Ze luisteren ook niet naar genuanceerde kritiek.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 21 augustus 2011 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2011 - 18:24 schreef piet de paler het volgende:
Zonder te aarzelen is er maar een legioen.
Maar ik wil het hebben over het Feyenoord legioen.Als ik alle sites eens doorneem van en over Feyenoord merk ik een paar sites op dat ik denk,willen jullie nu een sterk en onafhankelijk feyenoord.
Op de Lunatic site lees ik altijd weer een rot opmerking naar de VVF en het bestuur .
eerst over dat eerste:De helft van het Feyenoord publiek haalde deze heren binnen als de redders van Feyenoord
Is het dan nodig om te twijfelen en ze af te schilderen als geldwolven ?
Over het bestuur zijn ze duidelijk,echter ze willen niets weten van de overige supporters die rust willen .
Dan heb je nog de FR12 site die roepen de ene keer oprotten,en ruien de boel Flink op.
Dan heb je nog de officiële Feyenoord site die altijd heel laat is met nieuws.
Op dit Headliner forum lees ik heel wat meningen die ik deel.
Mijn vraag in deze is nu:zouden we niet veel sterker staan als we eens gingen bekijken,dmv een enquête wat nu de echte mening is van de Feyenoord supporter.
Misschien wat voor BVO Feyenoord om dat eens aan te durven met hierin kritische stellingen.bv Gudde weg en wat zijn dan de consequenties ? of VVF geen macht geven en buiten de deur gaan houden en wat dan.Kortom gewoon open kaart spelen
Feed back noemen ze dit soort kritiek en dat is een kadootje om er van te leren,schreeuwers hebben we al genoeg.
het lijkt mij wel een aardig idee alleen laat ik de telling liever doen in het kasteel in spangen dan in het maasgebouw..
GeenGelul
 GeenGelul - zondag 21 augustus 2011 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2011 - 18:24 schreef piet de paler het volgende:
Zonder te aarzelen is er maar een legioen.
Maar ik wil het hebben over het Feyenoord legioen.Als ik alle sites eens doorneem van en over Feyenoord merk ik een paar sites op dat ik denk,willen jullie nu een sterk en onafhankelijk feyenoord.
Op de Lunatic site lees ik altijd weer een rot opmerking naar de VVF en het bestuur .
eerst over dat eerste:De helft van het Feyenoord publiek haalde deze heren binnen als de redders van Feyenoord
Is het dan nodig om te twijfelen en ze af te schilderen als geldwolven ?
Over het bestuur zijn ze duidelijk,echter ze willen niets weten van de overige supporters die rust willen .
Dan heb je nog de FR12 site die roepen de ene keer oprotten,en ruien de boel Flink op.
Dan heb je nog de officiële Feyenoord site die altijd heel laat is met nieuws.
Op dit Headliner forum lees ik heel wat meningen die ik deel.
Mijn vraag in deze is nu:zouden we niet veel sterker staan als we eens gingen bekijken,dmv een enquête wat nu de echte mening is van de Feyenoord supporter.
Misschien wat voor BVO Feyenoord om dat eens aan te durven met hierin kritische stellingen.bv Gudde weg en wat zijn dan de consequenties ? of VVF geen macht geven en buiten de deur gaan houden en wat dan.Kortom gewoon open kaart spelen
Feed back noemen ze dit soort kritiek en dat is een kadootje om er van te leren,schreeuwers hebben we al genoeg.
Welkom in de wondere wereld van voetbal.
piet de paler
 piet de paler - zondag 21 augustus 2011 - 20:19   quote  deeplink  
Bedankt voor de feed back
Vrijdag ben ik thuis,ga ik even naar de kuip.
Jullie horen van mij wat er gebeurt
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 21 augustus 2011 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2011 - 20:19 schreef piet de paler het volgende:
Bedankt voor de feed back
Vrijdag ben ik thuis,ga ik even naar de kuip.
Jullie horen van mij wat er gebeurt
Ik ben benieuwd ,succes Piet!
henkie1969
 henkie1969 - maandag 22 augustus 2011 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2011 - 18:24 schreef piet de paler het volgende:
Zonder te aarzelen is er maar een legioen.
Maar ik wil het hebben over het Feyenoord legioen.Als ik alle sites eens doorneem van en over Feyenoord merk ik een paar sites op dat ik denk,willen jullie nu een sterk en onafhankelijk feyenoord.
Op de Lunatic site lees ik altijd weer een rot opmerking naar de VVF en het bestuur .
eerst over dat eerste:De helft van het Feyenoord publiek haalde deze heren binnen als de redders van Feyenoord
Is het dan nodig om te twijfelen en ze af te schilderen als geldwolven ?
Over het bestuur zijn ze duidelijk,echter ze willen niets weten van de overige supporters die rust willen .
Dan heb je nog de FR12 site die roepen de ene keer oprotten,en ruien de boel Flink op.
Dan heb je nog de officiële Feyenoord site die altijd heel laat is met nieuws.
Op dit Headliner forum lees ik heel wat meningen die ik deel.
Mijn vraag in deze is nu:zouden we niet veel sterker staan als we eens gingen bekijken,dmv een enquête wat nu de echte mening is van de Feyenoord supporter.
Misschien wat voor BVO Feyenoord om dat eens aan te durven met hierin kritische stellingen.bv Gudde weg en wat zijn dan de consequenties ? of VVF geen macht geven en buiten de deur gaan houden en wat dan.Kortom gewoon open kaart spelen
Feed back noemen ze dit soort kritiek en dat is een kadootje om er van te leren,schreeuwers hebben we al genoeg.
wat een geweldig idee, wil hier best aan mee helpen.
moa
 moa - maandag 22 augustus 2011 - 14:06   quote  deeplink  
nvm...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2011 door moa --
ted
 ted - maandag 22 augustus 2011 - 14:13   quote  deeplink  
???????.ik snap hem niet
Pietje1
 Pietje1 - maandag 22 augustus 2011 - 15:51   quote  deeplink  
Piet, een leuk idee, maar nutteloos. De voetballerij is een grote slangenkuil. Wij, gewone burgers/supporters weten nog niet een kwart van wat er allemaal zich afspeelt in die kuil. De media roept maar wat, de helft is verzonnen en de andere helft is opgeblazen. De bobo's die af en toe uit de kuil naar boven komen zeggen wat het grote publiek wil horen of moet weten. Verder draait het alleen maar om geld en macht. Alles moet gedaan worden omwille van de wensen/eisen van de grote sponsoren. Het gaat soms zover dat de sponsoren bepalen wie er speelt omdat ze een belang hebben in een speler en die moet zoveel mogelijk spelen om straks zoveel mogelijk geld op te brengen. Het is een utopie om maar te denken dat wij enige invloed kunnen uitoefenen op het beleid.

Voetbal moet gewoon vanaf de zijlijn bekeken worden en als vermaak cq uitlaat klep gebruikt worden door supporters. Verder niet.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 22 augustus 2011 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 15:51 schreef Pietje1 het volgende:
Piet, een leuk idee, maar nutteloos. De voetballerij is een grote slangenkuil. Wij, gewone burgers/supporters weten nog niet een kwart van wat er allemaal zich afspeelt in die kuil. De media roept maar wat, de helft is verzonnen en de andere helft is opgeblazen. De bobo's die af en toe uit de kuil naar boven komen zeggen wat het grote publiek wil horen of moet weten. Verder draait het alleen maar om geld en macht. Alles moet gedaan worden omwille van de wensen/eisen van de grote sponsoren. Het gaat soms zover dat de sponsoren bepalen wie er speelt omdat ze een belang hebben in een speler en die moet zoveel mogelijk spelen om straks zoveel mogelijk geld op te brengen. Het is een utopie om maar te denken dat wij enige invloed kunnen uitoefenen op het beleid.

Voetbal moet gewoon vanaf de zijlijn bekeken worden en als vermaak cq uitlaat klep gebruikt worden door supporters. Verder niet.
En zo is het.

Discussiëren op een forum of in de kroeg o.i.d. is leuk, maar een echt idee neerleggen in de Kuip zal niet (altijd) gewaardeerd worden
hotjumper
 hotjumper - maandag 22 augustus 2011 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 19:13 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

En zo is het.

Discussiëren op een forum of in de kroeg o.i.d. is leuk, maar een echt idee neerleggen in de Kuip zal niet (altijd) gewaardeerd worden
Nee betalen en bek houden is het motto.

Misschien een aanpassing van het hand in hand

Houd je bek! En betalen!

Houd je bek! Hier met je geld!

Niet zeuren, maar betalen!

Leve Feyenoord één!
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 22 augustus 2011 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 19:30 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Nee betalen en bek houden is het motto.

Misschien een aanpassing van het hand in hand

Houd je bek! En betalen!

Houd je bek! Hier met je geld!

Niet zeuren, maar betalen!

Leve Feyenoord één!
Ik ben het niet eens met het beleid, ze zouden open moeten staan voor nuttige input. Alleen zoals Pietje1 aangeeft, dat wordt 'm gewoon niet.

Al vind ik je variant op het clublied passend voor het hedendaagse beleid..
Geboren in Rotterdam
 Geboren in Rotterdam - maandag 22 augustus 2011 - 20:07   quote  deeplink  
Zulk advies zal niet gewaardeerd worden, nee het zal gewoon genegeerd worden. Misschien is het huidige bestuur wel de vijand van het in hun ogen klootjesvolk dat zich echter met trots het enige echte Legioen van Nederland mag noemen. Hoewel...
Feijenoord heeft nog grotere vijanden. Vanmiddag zag ik een herhaling van Studio Voetbal met een volledig Ajax-getinte tafel, waarbij onder andere het grote onbenul Jan Mulder. Toen hij zijn wekelijkse hetze tegen Feijenoord inzette zag ik werkelijk de haat in zijn ogen blinken en zijn stortvloed aan vernederende opmerkingen richting onze club leek wel een psychopatische spraakwaterval. Wat een vreselijke vent. Ik hoop overigens voor hem dat hij deze week niet toevallig twee potige Feijenoord-supporters tegen het lijf loopt die hier ook een beetje boos om zijn, dan kon hij, om met Jan Boskamp te spreken, wel eens klapjes krijgen, misschien wel hele harde.Dus hoop ik dat niet, maar.............als ik heel eerlijk ben zou ik hem dat best gunnen.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 augustus 2011 - 20:09   quote  deeplink  
HET LEGIOEN is en zal nooit meer hetzelfde LEGIOEN als vroeger worden!
Al is het maar doordat ze dat in het maasgebouw de kop in drukken!
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - maandag 22 augustus 2011 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 20:07 schreef Geboren in Rotterdam het volgende:
Zulk advies zal niet gewaardeerd worden, nee het zal gewoon genegeerd worden. Misschien is het huidige bestuur wel de vijand van het in hun ogen klootjesvolk dat zich echter met trots het enige echte Legioen van Nederland mag noemen. Hoewel...
Feijenoord heeft nog grotere vijanden. Vanmiddag zag ik een herhaling van Studio Voetbal met een volledig Ajax-getinte tafel, waarbij onder andere het grote onbenul Jan Mulder. Toen hij zijn wekelijkse hetze tegen Feijenoord inzette zag ik werkelijk de haat in zijn ogen blinken en zijn stortvloed aan vernederende opmerkingen richting onze club leek wel een psychopatische spraakwaterval. Wat een vreselijke vent. Ik hoop overigens voor hem dat hij deze week niet toevallig twee potige Feijenoord-supporters tegen het lijf loopt die hier ook een beetje boos om zijn, dan kon hij, om met Jan Boskamp te spreken, wel eens klapjes krijgen, misschien wel hele harde.Dus hoop ik dat niet, maar.............als ik heel eerlijk ben zou ik hem dat best gunnen.
Die Jan Mulder had iid een behoorlijk grote muil over Feyenoord, toen hij uitgerateld was moesten de andere heren aan tafel even uitleggen dat Feyenoord momenteel in cathegorie 1 bivakeerd...dé loser. Kan je nagaan hoe hij zijn huiswerk heeft gedaan.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 augustus 2011 - 20:14   quote  deeplink  
Mulder is een beroepsdrinker en zevenzeikert!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 augustus 2011 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 20:13 schreef Jhon de Beuk het volgende:

[..]

Die Jan Mulder had iid een behoorlijk grote muil over Feyenoord, toen hij uitgerateld was moesten de andere heren aan tafel even uitleggen dat Feyenoord momenteel in cathegorie 1 bivakeerd...dé loser. Kan je nagaan hoe hij zijn huiswerk heeft gedaan.
zowiezo een engnek die nep mick jagger
Rovert
 Rovert - maandag 22 augustus 2011 - 20:16   quote  deeplink  
O, weer eens wat anders

we gaan huilen over boze mannen die gemene dingen over onze club zeggen
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 22 augustus 2011 - 20:21   quote  deeplink  
/care
hotjumper
 hotjumper - maandag 22 augustus 2011 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 20:16 schreef Rovert het volgende:
O, weer eens wat anders

we gaan huilen over boze mannen die gemene dingen over onze club zeggen
Wie dan?
Rovert
 Rovert - maandag 22 augustus 2011 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 20:23 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Wie dan?
Geen idee
hotjumper
 hotjumper - maandag 22 augustus 2011 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 20:24 schreef Rovert het volgende:

[..]

Geen idee
Dat is dan ook weer opgelost. We zijn goed bezig!
Rovert
 Rovert - maandag 22 augustus 2011 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 20:30 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Dat is dan ook weer opgelost. We zijn goed bezig!
Mee eens
Alleen geen idee waar we het over hebben
hotjumper
 hotjumper - maandag 22 augustus 2011 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 20:32 schreef Rovert het volgende:

[..]

Mee eens
Alleen geen idee waar we het over hebben
Dan ben ik op mjn best.
Rovert
 Rovert - dinsdag 23 augustus 2011 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 20:39 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Dan ben ik op mjn best.
Wanneer ben je op je slechtst?
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 23 augustus 2011 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 19:30 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Nee betalen en bek houden is het motto.

Misschien een aanpassing van het hand in hand

Houd je bek! En betalen!

Houd je bek! Hier met je geld!

Niet zeuren, maar betalen!

Leve Feyenoord één!
Zo is het toch overal? Het is leuk om ideeen te hebben en hart voor je club en zo voort, maar als je denkt dat een BVO echt iets doet met de kritiek terwijl de machthebbers / hoofdsponsoren het beleid bepalen is een utopie.

Dat heeft niks met Feyenoord te maken, elke BVO werkt zo.
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 19:30 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Nee betalen en bek houden is het motto.

Misschien een aanpassing van het hand in hand

Houd je bek! En betalen!

Houd je bek! Hier met je geld!

Niet zeuren, maar betalen!

Leve Feyenoord één!
Hahaha.
Misschien iets voor een spandoek?
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 23 augustus 2011 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 07:56 schreef Rovert het volgende:

[..]

Wanneer ben je op je slechtst?
Als ik op mn best ben!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2011 door hotjumper --
michelvakkie v
 michelvakkie v - dinsdag 23 augustus 2011 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 augustus 2011 - 18:24 schreef piet de paler het volgende:
Zonder te aarzelen is er maar een legioen.
Maar ik wil het hebben over het Feyenoord legioen.Als ik alle sites eens doorneem van en over Feyenoord merk ik een paar sites op dat ik denk,willen jullie nu een sterk en onafhankelijk feyenoord.
Op de Lunatic site lees ik altijd weer een rot opmerking naar de VVF en het bestuur .
eerst over dat eerste:De helft van het Feyenoord publiek haalde deze heren binnen als de redders van Feyenoord
Is het dan nodig om te twijfelen en ze af te schilderen als geldwolven ?
Over het bestuur zijn ze duidelijk,echter ze willen niets weten van de overige supporters die rust willen .
Dan heb je nog de FR12 site die roepen de ene keer oprotten,en ruien de boel Flink op.
Dan heb je nog de officiële Feyenoord site die altijd heel laat is met nieuws.
Op dit Headliner forum lees ik heel wat meningen die ik deel.
Mijn vraag in deze is nu:zouden we niet veel sterker staan als we eens gingen bekijken,dmv een enquête wat nu de echte mening is van de Feyenoord supporter.
Misschien wat voor BVO Feyenoord om dat eens aan te durven met hierin kritische stellingen.bv Gudde weg en wat zijn dan de consequenties ? of VVF geen macht geven en buiten de deur gaan houden en wat dan.Kortom gewoon open kaart spelen
Feed back noemen ze dit soort kritiek en dat is een kadootje om er van te leren,schreeuwers hebben we al genoeg.
Beste Piet,

Net als veel andere mensen op dit forum, kom ik al jaren in de Kuip. Niet doordeweeks, want ik heb een eigen bedrijf, maar met de wedstrijden ben ik er altijd. Al meer dan 30 jaar. En om mij heen in het vak heb ik heel veel mensen om mij heen die ook al jaar in, jaar uit naar het stadion gaan, elke thuiswedstrijd weer. Die mensen schreeuwen en juichen, springen en dansen, bij elke goal van Feyenoord. En die janken en balen net zo hard als jij en ik, bij elke tegengoal, bij elke slechte wedstrijd. Maar ze zijn er, elke wedstrijd weer, en ze zullen er over vele jaren nog steeds zijn.

Dat is het Legioen.

Maar er zijn ook mensen die (nu even) alle thuiswedstrijden komen die geen deel uitmaken van het legioen. Die er niet bijhoren, en waarvan ik blij ben dat ze er over een paar jaar niet meer bij zullen zijn. Dat zijn de schreeuwers, de negatievelingen, de relschoppers en sfeerverziekers. De mensen die je in nieuwsuitzendingen bij de Kuip ziet staan met een capuchon over hun hoofd. Die alleen maar roepen dat het niet goed is, dat het een 'k*nkerbestuur' is, die 'hamas, hamas, joden aan het gas' roepen, die een rouwkaart bij Leroy Fer in de brievenbus duwen, die het stadion van Nancy verbouwen, die trots zijn dat ze een Ajax-supporter hebben doodgeslagen in Beverwijk. Die mensen.

Die horen niet bij het legioen.

Als je onderdeel uitmaakt van het legioen, dan steun je de club door dik en dun. Dan zucht je als het slecht gaat, en dan juich je als het goed gaat. En dan accepteer je dat het niet altijd gaat zoals jij dat zou willen. Maar je bent er altijd! En natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening en op zijn eigen manier van uitdragen van die mening. Maar dan wel graag op een manier die de club niet schaadt. En niet iedere keer maar dat negatieve geouwehoer. Het lost niks op en het zet zelfs mensen aan tot het uitvoeren van belachelijke en asociale actie zoals die rouwkaart.....

En wat betreft je voorstellen, bijvoorbeeld over die enquete: Ik doe graag mee. Ik weet echter wel dat het niets oplevert. Wat dat betreft ben ik het met andere leden van het forum eens dat 'het legioen' weliswaar ervoor zorgt dat er voldoende geld binnenkomt bij de club om het voortbestaan te garanderen, maar dat we nooit en te nimmer echte invloed zullen hebben op het beleid. Of je moet bedoelen dat we, zoals in het verleden gebeurt is met Jorien van den Herik, mensen die ons niet aanstaan gewoon wegpesten met bedreigingen en dergelijke? Nee, volgens mij bedoel je dat niet. Die ene vertegenwoordiger van de supporters die ze nu aan tafel laten zitten bij vergaderingen (wie is dat eigenlijk? Daar hoor ik nooit meer wat van. Zeker ook aan het pluche gewend?) die heeft echt geen invloed hoor.

Het legioen, dat is het meest trouwe klapvee van Nederland. Altijd geweest en zo zal het altijd blijven. En dat is niet erg. Accepteer het maar.

LEVE FEYENOORD ÉÉN!!!
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 12:44   quote  deeplink  
Wikipedia:

Het Legioen

De supporters van Feyenoord zijn ook wel bekend als Het Legioen. Het Feyenoordlegioen heeft de reputatie reislustig en fanatiek te zijn. De harde kern onder de supporters noemen zich S.C.F. Hooligans, en is de tegenhanger van hun Amsterdamse rivalen de F-Side.

In 1963 reisden circa 3000 supporters met twee schepen, en nog duizenden met auto of trein, naar Lissabon om Feyenoord een Europacupwedstrijd te zien spelen tegen Benfica. Bij een gemiddelde Europese uitwedstrijd reizen er 1000 tot 2000 fans mee en in 1996 gingen bijna 15.000 supporters mee toen Feyenoord een wedstrijd speelde tegen het Duitse Borussia Mönchengladbach.
Bij thuiswedstrijden wordt Stadion Feijenoord de laatste jaren bezocht door gemiddeld circa 40.000 supporters.

Het rugnummer 12 wordt nooit aan een speler gegeven, maar is voorbehouden aan Het Legioen, dat als 12e man wordt beschouwd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2011 door Els --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 23 augustus 2011 - 12:48   quote  deeplink  
Dan heb ik de eerste vraag voor die enquete: Heeft de enquete nut?
Je kunt kiezen uit antwoord A: nee of B: nee...

De mensen bij Feyenoord zitten daar omdat ze geacht worden daar geschikt voor te zijn. Zij zullen heus niet alles in de wind slaan hoor en luisteren echt wel naar. Helaas kunnen ze niet iedereen tevreden houden, immers niet iedereen heeft dezelfde mening. Ook hoeven ze echt niet alles te delen met ons. Kijk maar eens naar de ongelukkige situatie. Omdat iedereen deze ongelukkige, maar transparante situatie kent, ligt er zoveel op straat, dat dit niet altijd in het voordeel van Feyenoord zal werken. Aan de andere kant mag men, als men dan toch zo graag transparant wil zijn, ook best transparant zijn....
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 12:49   quote  deeplink  
Het Legioen is in mijn ogen alle Feyenoordsupporters, de positieve en de negatieve, de 'hooligans' en de 'petten en de sjaals', de fanatieke en de minder fanatieke, de personen die sociaal wenselijk en de personen die sociaal onwenselijk gedrag vertonen. Ze horen er allemaal bij, en maken het legioen het Legioen.
Sluit geen mensen uit omdat ze een andere beleving hebben dan jij of ik, met elkaar maken we het Feyenoordlegioen uniek. Koester het.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 23 augustus 2011 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 12:49 schreef Els het volgende:
Het Legioen is in mijn ogen alle Feyenoordsupporters, de positieve en de negatieve, de 'hooligans' en de 'petten en de sjaals', de fanatieke en de minder fanatieke, de personen die sociaal wenselijk en de personen die sociaal onwenselijk gedrag vertonen. Ze horen er allemaal bij, en maken het legioen het Legioen.
Sluit geen mensen uit omdat ze een andere beleving hebben dan jij of ik, met elkaar maken we het Feyenoordlegioen uniek. Koester het.
Zo dat is dan ook weer afgetikt,
craven
 craven - dinsdag 23 augustus 2011 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 12:49 schreef Els het volgende:
Het Legioen is in mijn ogen alle Feyenoordsupporters, de positieve en de negatieve, de 'hooligans' en de 'petten en de sjaals', de fanatieke en de minder fanatieke, de personen die sociaal wenselijk en de personen die sociaal onwenselijk gedrag vertonen. Ze horen er allemaal bij, en maken het legioen het Legioen.
Sluit geen mensen uit omdat ze een andere beleving hebben dan jij of ik, met elkaar maken we het Feyenoordlegioen uniek. Koester het.
dus eh slotje, goede samenvatting
Dubble O ms
 Dubble O ms - dinsdag 23 augustus 2011 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 12:49 schreef Els het volgende:
Het Legioen is in mijn ogen alle Feyenoordsupporters, de positieve en de negatieve, de 'hooligans' en de 'petten en de sjaals', de fanatieke en de minder fanatieke, de personen die sociaal wenselijk en de personen die sociaal onwenselijk gedrag vertonen. Ze horen er allemaal bij, en maken het legioen het Legioen.
Sluit geen mensen uit omdat ze een andere beleving hebben dan jij of ik, met elkaar maken we het Feyenoordlegioen uniek. Koester het.
Helaas zit hier een deel zogenaamde supporters bij die er voor heeft gezorgd, dat we niet eens een oefenpotje in Engeland kunnen spelen.
craven
 craven - dinsdag 23 augustus 2011 - 13:50   quote  deeplink  
?????
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 13:49 schreef Dubble O ms het volgende:

[..]

Helaas zit hier een deel zogenaamde supporters bij die er voor heeft gezorgd, dat we niet eens een oefenpotje in Engeland kunnen spelen.
Ik ben van mening dat ook mensen die andere consequenties aan hun liefde voor Feyenoord verbinden, Feyenoordsupporter zijn. Zodra supporters sociaal onwenselijk gedrag vertonen, horen ze er opeens niet meer bij. Het is een prima manier om je aan de verantwoordelijkheid te onttrekken, maar in mijn ogen is het constructiever om te accepteren dat het wel supporters zijn, en met hen in discussie te gaan over hun gedrag en de consequenties daarvan. De consequenties van hun daden zijn namelijk niet weg, ook al roep je nog zo hard dat ze er niet bij horen.
Dubble O ms
 Dubble O ms - dinsdag 23 augustus 2011 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 13:50 schreef craven het volgende:
?????
Feyenoord heeft het trainingskamp in Engeland, dat voor later deze maand gepland stond, moeten annuleren. De Rotterdammers zouden van 22 tot 27 juli in Engeland verblijven en daar oefenwedstrijden afwerken tegen Hull City en Barnsley. De politie van de desbetreffende districten heeft echter laten weten geen toestemming te willen verlenen, op basis van informatie over een dreigende confrontatie tussen Nederlandse en Engelse hooligans.

De organisatie kan zonder de steun van de politie de veiligheid van supporters niet garanderen en heeft om die reden de uitnodiging aan Feyenoord ingetrokken. De Stadionclub beraadt zich nog op een alternatieve trainingsstage, laat het vrijdagavond op de officiële clubwebsite weten. Enorm teleurstellend dat we op het laatste moment met een afzegging van deze Engelse clubs worden geconfronteerd, zegt technisch directeur Martin van Geel beteuterd.

En helemaal vanwege de redenen die eraan ten grondslag liggen, vervolgt hij. De spelers hebben uitgekeken naar deze ontmoetingen met Engelse clubs en daarnaast slaat dit een fors gat in onze zorgvuldig opgebouwde voorbereiding. We zullen bezien hoe we dat kunnen opvullen.
craven
 craven - dinsdag 23 augustus 2011 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 14:06 schreef Dubble O ms het volgende:

[..]

Feyenoord heeft het trainingskamp in Engeland, dat voor later deze maand gepland stond, moeten annuleren. De Rotterdammers zouden van 22 tot 27 juli in Engeland verblijven en daar oefenwedstrijden afwerken tegen Hull City en Barnsley. De politie van de desbetreffende districten heeft echter laten weten geen toestemming te willen verlenen, op basis van informatie over een dreigende confrontatie tussen Nederlandse en Engelse hooligans.

De organisatie kan zonder de steun van de politie de veiligheid van supporters niet garanderen en heeft om die reden de uitnodiging aan Feyenoord ingetrokken. De Stadionclub beraadt zich nog op een alternatieve trainingsstage, laat het vrijdagavond op de officiële clubwebsite weten. Enorm teleurstellend dat we op het laatste moment met een afzegging van deze Engelse clubs worden geconfronteerd, zegt technisch directeur Martin van Geel beteuterd.

En helemaal vanwege de redenen die eraan ten grondslag liggen, vervolgt hij. De spelers hebben uitgekeken naar deze ontmoetingen met Engelse clubs en daarnaast slaat dit een fors gat in onze zorgvuldig opgebouwde voorbereiding. We zullen bezien hoe we dat kunnen opvullen.
owww ja, helemaal vergeten, my bad....
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 14:06 schreef Dubble O ms het volgende:

[..]

Feyenoord heeft het trainingskamp in Engeland, dat voor later deze maand gepland stond, moeten annuleren. De Rotterdammers zouden van 22 tot 27 juli in Engeland verblijven en daar oefenwedstrijden afwerken tegen Hull City en Barnsley. De politie van de desbetreffende districten heeft echter laten weten geen toestemming te willen verlenen, op basis van informatie over een dreigende confrontatie tussen Nederlandse en Engelse hooligans.

De organisatie kan zonder de steun van de politie de veiligheid van supporters niet garanderen en heeft om die reden de uitnodiging aan Feyenoord ingetrokken. De Stadionclub beraadt zich nog op een alternatieve trainingsstage, laat het vrijdagavond op de officiële clubwebsite weten. Enorm teleurstellend dat we op het laatste moment met een afzegging van deze Engelse clubs worden geconfronteerd, zegt technisch directeur Martin van Geel beteuterd.

En helemaal vanwege de redenen die eraan ten grondslag liggen, vervolgt hij. De spelers hebben uitgekeken naar deze ontmoetingen met Engelse clubs en daarnaast slaat dit een fors gat in onze zorgvuldig opgebouwde voorbereiding. We zullen bezien hoe we dat kunnen opvullen.
De politie in Engeland heeft al laten weten dat dit een onzin bericht was. Het heeft niet met de slechte reputatie of Feyenoordhooligans te maken, maar wel met de hoge opkomst. Door de hoger dan verwachte opkomst zou er meer begeleiding en beveiliging moeten zijn en Engelse clubs moeten dat zelf betalen. Het was daardoor niet langer rendabel om de wedstrijd door te laten gaan.
Zo jammer dat mensen alleen maar de negatieve artikelen onthouden, zelfs al blijken ze achteraf onjuist te zijn.
Dubble O ms
 Dubble O ms - dinsdag 23 augustus 2011 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 14:19 schreef Els het volgende:

[..]

De politie in Engeland heeft al laten weten dat dit een onzin bericht was. Het heeft niet met de slechte reputatie of Feyenoordhooligans te maken, maar wel met de hoge opkomst. Door de hoger dan verwachte opkomst zou er meer begeleiding en beveiliging moeten zijn en Engelse clubs moeten dat zelf betalen. Het was daardoor niet langer rendabel om de wedstrijd door te laten gaan.
Zo jammer dat mensen alleen maar de negatieve artikelen onthouden, zelfs al blijken ze achteraf onjuist te zijn.
Het negatieve komt niet van mij Els. Als achteraf alles anders is; is het kwaad toch geschied? Ik ben voor de enquete van Piet om te bekijken wat er bij de mensen leeft. Iedereen heeft een mening. Die van jou is duidelijk. Wellicht wordt het e.e.a. toch wat duidelijker.
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 14:32 schreef Dubble O ms het volgende:

[..]

Het negatieve komt niet van mij Els. Als achteraf alles anders is; is het kwaad toch geschied? Ik ben voor de enquete van Piet om te bekijken wat er bij de mensen leeft. Iedereen heeft een mening. Die van jou is duidelijk. Wellicht wordt het e.e.a. toch wat duidelijker.
De reden voor het afblazen van de wedstrijd is niet vanwege bepaalde supporters, maar vanwege het aantal supporters. Je hebt gelijk dat door de onjuiste artikelen de mening over Feyenoordsupporters in de algemene opinie weer negatief beïnvloed is, maar het is wel erg jammer dat wij aan die beeldvorming meedoen.
Een enquete is een prima middel, maar wat wil je ermee bereiken? En is wat je wil bereiken wel mogelijk?
Dubble O ms
 Dubble O ms - dinsdag 23 augustus 2011 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 14:42 schreef Els het volgende:

[..]

De reden voor het afblazen van de wedstrijd is niet vanwege bepaalde supporters, maar vanwege het aantal supporters. Je hebt gelijk dat door de onjuiste artikelen de mening over Feyenoordsupporters in de algemene opinie weer negatief beïnvloed is, maar het is wel erg jammer dat wij aan die beeldvorming meedoen.
Een enquete is een prima middel, maar wat wil je ermee bereiken? En is wat je wil bereiken wel mogelijk?
Je hoeft er niets mee te bereiken, maar misschien krijgen we wat meer waardering voor elkaar.
Een positieve flow kan de club volgens mij wel gebruiken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2011 door Dubble O ms --
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 14:48 schreef Dubble O ms het volgende:

[..]

Je hoeft er niets mee te bereiken, maar misschien krijgen we wat meer waardering voor elkaar.
Een positieve flow kan de club volgens mij wel gebruiken.
Je doelstelling is dus meer onderling begrip en waardering. Wie valt er allemaal onder 'onderling'?
michelvakkie v
 michelvakkie v - dinsdag 23 augustus 2011 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 12:49 schreef Els het volgende:
Het Legioen is in mijn ogen alle Feyenoordsupporters, de positieve en de negatieve, de 'hooligans' en de 'petten en de sjaals', de fanatieke en de minder fanatieke, de personen die sociaal wenselijk en de personen die sociaal onwenselijk gedrag vertonen. Ze horen er allemaal bij, en maken het legioen het Legioen.
Sluit geen mensen uit omdat ze een andere beleving hebben dan jij of ik, met elkaar maken we het Feyenoordlegioen uniek. Koester het.
Lieve Els,

Ik ben met je eens dat de mensen waar ik niks mee te maken wil hebben, ook bij het legioen horen wat de gemiddelde Nederlander te zien krijgt. Maar dat neemt niet weg dat de mensen die zich stelselmatig misdragen en daarbij de naam van Feyenoord gebruiken, voor mij een heleboel leuke momenten verzieken. Je kunt toch niet met een strak gezicht beweren dat jij vindt dat mensen die het stadion van een andere club slopen, echte supporters zijn? Dan ben ik benieuwd wat jij verstaat onder support?

Het kan toch niet zo zijn dat Feyenoord een post in de begroting moet opnemen, waaruit de boetes aan KNVB en UEFA betaalt kunnen worden als er weer een stel coke-snuivende pubers zijn langsgeweest? En het zijn diezelfde raddraaiers die elke week roepen dat het bestuur weg moet. En als je ze vraagt naar hun naam, dan geven ze niet thuis en trekken ze hun capuchon over hun hoofd. Wel supporter zijn maar ook je club beschadigen, dat hoort voor mij niet bij elkaar.

En ik vindt het lovenswaardig dat jij de discussie met hen aan wil gaan, maar ik heb daar geen vertrouwen meer in. Er komen alleen maar teksten uit die met kanker, joden en Ferraders te maken hebben. Laat het maar aan mijn deur voorbij gaan, ik heb het er wel mee gehad.
Dubble O ms
 Dubble O ms - dinsdag 23 augustus 2011 - 15:06   quote  deeplink  
1. Het legioen.
2. Het bestuur.
3. De spelers.
4. De media.
5. De politiek.
Zw' 28
 Zw' 28 - dinsdag 23 augustus 2011 - 15:17   quote  deeplink  
Daarom is er een verschil tussen een hooligan en een supporter.

S.C.F. (Hooligans / knokploeg / ruim denkende mensen)
het Legioen (Alle Supporters)

Dus wanneer de vrienden van de SCF zich rustig houden zijn het supporters en
horen ze bij het legioen.. en wanneer ze slopen en raar gaan doen.. zijn het
in mijn ogen puur Hooligans die de naam Feyenoord gebruiken.. dus dan ben je een extremist.. en das nooit goed he of ze nou moslim zijn of Feyenoorder.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wat is nu het ware legioen









0.0079128