BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wat is nu het ware legioen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Elmo
 FR-Elmo - dinsdag 23 augustus 2011 - 17:10   quote  deeplink  
vind het niet zo belangrijk om een enquête te houden, wat wil je er mee bereiken?
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 15:03 schreef michelvakkie v het volgende:

[..]

Lieve Els,

Ik ben met je eens dat de mensen waar ik niks mee te maken wil hebben, ook bij het legioen horen wat de gemiddelde Nederlander te zien krijgt. Maar dat neemt niet weg dat de mensen die zich stelselmatig misdragen en daarbij de naam van Feyenoord gebruiken, voor mij een heleboel leuke momenten verzieken. Je kunt toch niet met een strak gezicht beweren dat jij vindt dat mensen die het stadion van een andere club slopen, echte supporters zijn? Dan ben ik benieuwd wat jij verstaat onder support?

Het kan toch niet zo zijn dat Feyenoord een post in de begroting moet opnemen, waaruit de boetes aan KNVB en UEFA betaalt kunnen worden als er weer een stel coke-snuivende pubers zijn langsgeweest? En het zijn diezelfde raddraaiers die elke week roepen dat het bestuur weg moet. En als je ze vraagt naar hun naam, dan geven ze niet thuis en trekken ze hun capuchon over hun hoofd. Wel supporter zijn maar ook je club beschadigen, dat hoort voor mij niet bij elkaar.

En ik vindt het lovenswaardig dat jij de discussie met hen aan wil gaan, maar ik heb daar geen vertrouwen meer in. Er komen alleen maar teksten uit die met kanker, joden en Ferraders te maken hebben. Laat het maar aan mijn deur voorbij gaan, ik heb het er wel mee gehad.
Dat een kleine groep het verstiert voor anderen ben ik helemaal met je eens. En dat ze niet herkend willen worden als ze zich misdragen is laf. Maar ook hoopvol, ze hebben dus nog het besef, dat wat ze doen maatschappelijk onaanvaardbaar is. Ze beschouwen het niet als volkomen normaal en geaccepteerd gedrag.
Ik heb mooie en niet zulke mooie eigenschappen, beiden maken mij wie ik ben. Zo is het in mijn ogen met het legioen ook. Dat wil trouwens niet zeggen, dat je de uitwassen moet accepteren. In mijn ogen maak je het probleem van rellen niet kleiner door te zeggen dat het geen echte Feyenoordsupporters zijn, je verlegt alleen de verantwoordelijkheid. Constructiever is het in mijn ogen door gewoon te accepteren dat ook 'hooligans' Feyenoordsupporters zijn en met hun in gesprek blijven over de manier waarop ze zich profileren. Ik denk nog steeds, dat met elkaar van gedachten wisselen, de beste manier is om uit een çonflict' te komen.
Het 'kanker' als het Sofia kinderziekenhuis er zit en 'joden' als er geen Ajaxied in de wijde omtrek te bekennen is, irriteert me mateloos, ik zal daar in het stadion ook wat van zeggen als iemand dat doet (niet altijd, zoals jij ben ik het ook wel eens zo zat dat ik de moed even opgeef) en als er gevochten wordt, probeer ik er tussen te gaan staan. Ik hou er niet van. Commentaar hebben is voor mij, als vrouw, uiteraard wel een stuk makkelijker. Vooral de wat oudere garde hooligans is uitert galant en principieel. Vrouwen slaan doen ze over het algemeen niet.
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 15:06 schreef Dubble O ms het volgende:
1. Het legioen.
2. Het bestuur.
3. De spelers.
4. De media.
5. De politiek.
En die moeten allemaal elkaar wat meer gaan begrijpen. Pff, jij houdt van een uitdaging ;-)
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 23 augustus 2011 - 20:54   quote  deeplink  
Els
Als je hier wat aan wil doen.Moet je de hele samenleving op de schop nemen.
dit land waarin wij leven wil altijd leven met compromissen.
In mijn leven heb ik gezien wat compromissen doen met mensen.
Als het kruitvat aangestoken wordt is het te laat.
Het zou mooi zijn als er echt stelling genomen werd tegen deze zichzelf noemende supporters.Ik zou de confrontatie aandurven
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 20:54 schreef piet de paler het volgende:
Els
Als je hier wat aan wil doen.Moet je de hele samenleving op de schop nemen.
dit land waarin wij leven wil altijd leven met compromissen.
In mijn leven heb ik gezien wat compromissen doen met mensen.
Als het kruitvat aangestoken wordt is het te laat.
Het zou mooi zijn als er echt stelling genomen werd tegen deze zichzelf noemende supporters.Ik zou de confrontatie aandurven
Ik ga geen enkele discussie uit de weg en blijf heel dicht bij mijn eigen waarden en normen. Zowel in als buiten het stadion. Ik kom een keer iemand tegen die er echt niet van gediend is en dan krijg ik een geweldige optater. Maar ik kan het nu eenmaal niet laten en accepteer de consequenties van mijn gedrag, een realistische idealist, zeg maar.
Alles van jou gelezen hebbende, geloof ik ook wel dat jij die confrontatie aandurft. Gaan we de wereld een beetje mooier maken?
Alexi
 Alexi - dinsdag 23 augustus 2011 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2011 - 15:51 schreef Pietje1 het volgende:
Piet, een leuk idee, maar nutteloos. De voetballerij is een grote slangenkuil. Wij, gewone burgers/supporters weten nog niet een kwart van wat er allemaal zich afspeelt in die kuil. De media roept maar wat, de helft is verzonnen en de andere helft is opgeblazen. De bobo's die af en toe uit de kuil naar boven komen zeggen wat het grote publiek wil horen of moet weten. Verder draait het alleen maar om geld en macht. Alles moet gedaan worden omwille van de wensen/eisen van de grote sponsoren. Het gaat soms zover dat de sponsoren bepalen wie er speelt omdat ze een belang hebben in een speler en die moet zoveel mogelijk spelen om straks zoveel mogelijk geld op te brengen. Het is een utopie om maar te denken dat wij enige invloed kunnen uitoefenen op het beleid.

Voetbal moet gewoon vanaf de zijlijn bekeken worden en als vermaak cq uitlaat klep gebruikt worden door supporters. Verder niet.
In zijn geheel mee eens!
Alexi
 Alexi - dinsdag 23 augustus 2011 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 12:44 schreef Els het volgende:
Wikipedia:

Het Legioen

De supporters van Feyenoord zijn ook wel bekend als Het Legioen. Het Feyenoordlegioen heeft de reputatie reislustig en fanatiek te zijn. De harde kern onder de supporters noemen zich S.C.F. Hooligans, en is de tegenhanger van hun Amsterdamse rivalen de F-Side.

In 1963 reisden circa 3000 supporters met twee schepen, en nog duizenden met auto of trein, naar Lissabon om Feyenoord een Europacupwedstrijd te zien spelen tegen Benfica. Bij een gemiddelde Europese uitwedstrijd reizen er 1000 tot 2000 fans mee en in 1996 gingen bijna 15.000 supporters mee toen Feyenoord een wedstrijd speelde tegen het Duitse Borussia Mönchengladbach.
Bij thuiswedstrijden wordt Stadion Feijenoord de laatste jaren bezocht door gemiddeld circa 40.000 supporters.

Het rugnummer 12 wordt nooit aan een speler gegeven, maar is voorbehouden aan Het Legioen, dat als 12e man wordt beschouwd.
Wat maakt het uit,je bent het of niet.
Feyenoord 1 !
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 23 augustus 2011 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 20:59 schreef Els het volgende:

[..]

Ik ga geen enkele discussie uit de weg en blijf heel dicht bij mijn eigen waarden en normen. Zowel in als buiten het stadion. Ik kom een keer iemand tegen die er echt niet van gediend is en dan krijg ik een geweldige optater. Maar ik kan het nu eenmaal niet laten en accepteer de consequenties van mijn gedrag, een realistische idealist, zeg maar.
Alles van jou gelezen hebbende, geloof ik ook wel dat jij die confrontatie aandurft. Gaan we de wereld een beetje mooier maken?
De wereld mooier maken is een utopie.Dat kan alleen met grote offers op alle gebieden
Maar er zou een grens moeten zijn.
Een van de mooiste momenten op vak T was toen het gehele vak stelling nam met woorden tegen vak s.Ik dacht dat het het moment was dat ze feyenoord gingen uitfluiten.
Els
 Els - dinsdag 23 augustus 2011 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 21:03 schreef piet de paler het volgende:

[..]

De wereld mooier maken is een utopie.Dat kan alleen met grote offers op alle gebieden
Maar er zou een grens moeten zijn.
Een van de mooiste momenten op vak T was toen het gehele vak stelling nam met woorden tegen vak s.Ik dacht dat het het moment was dat ze feyenoord gingen uitfluiten.
Toch deden we dat vroeger vaker. De saamhorigheid op T is ook minder geworden.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 23 augustus 2011 - 21:10   quote  deeplink  
Tja helaas.
Rovert
 Rovert - dinsdag 23 augustus 2011 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2011 - 12:29 schreef michelvakkie v het volgende:

[..]

Beste Piet,

Net als veel andere mensen op dit forum, kom ik al jaren in de Kuip. Niet doordeweeks, want ik heb een eigen bedrijf, maar met de wedstrijden ben ik er altijd.
ik snap deze zin niet, ben je er nu wel of niet bij doordeweekse wedstrijden.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 25 februari 2012 - 17:28   quote  deeplink  
Kan zo snel het juiste topic niet vinden, maar de topictitel slaat ook wel op het filmpje.

Klikkerdeklik
VakkieC
 VakkieC - zaterdag 25 februari 2012 - 17:38   quote  deeplink  
Volgens mij ben ik de belichaming van het ware legioen.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 25 februari 2012 - 17:39   quote  deeplink  
En waarom denk je dat
VakkieC
 VakkieC - zaterdag 25 februari 2012 - 17:44   quote  deeplink  
Omdat ik zelfs de opportunisten binnen Feyenoord een warm hart toedraag.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wat is nu het ware legioen









0.0068528