BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Heereveen..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2011 - 15:41   quote  deeplink  
Laten we het een optelsom van domheden noemen.
Milo
 Milo - maandag 29 augustus 2011 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 11:40 schreef MMM het volgende:

[..]

Als het een goede soldaat was had hij 'm (weg)geschoten.
hehehehe...
Milo
 Milo - maandag 29 augustus 2011 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 12:55 schreef Els het volgende:

[..]

Huh? Omdat ik je netjes uitleg wat Jan bedoelt? Ben je zelf misschien een beetje geïrrteerd?
ja ;)
Milo
 Milo - maandag 29 augustus 2011 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 15:35 schreef MMM het volgende:
Eerder dom van Leerdam, die moet die bal gewoon wegschieten in plaats van te treuzelen.
yep hij hoord daar niet!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2011 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 07:38 schreef Els het volgende:

[..]

Hij hoeft er niet aan mee te doen, maar kan compenseren door te offeren. Hij kiest er zelf voor om niet te eten en te drinken, heeft een alternatief, en dus geldt ramadan niet als excuus. Balbehandeling kan prachtig zijn, maar als het resultaat er niet is, blijft het gewoon een beetje jammer.
Volgens mij niet. Voor zover ik weet hoeven moslims alleen niet te vasten voor wie het vasten een gevaar voor de gezondheid kan vormen. Zoals zwangere vrouwen, jonge kinderen, soldaten etc.

Bij Karim zal het vasten weliswaar nadelig werken, maar het vormt absoluut geen direct gevaar voor zijn gezondheid en dus wordt hij - als zijnde moslim - gewoon verwacht aan de ramadan mee te doen, zo zal hij het ook zien. En aangezien we vrijheid van godsdienst hebben, zullen we dat (moeten) accepteren.

Tenzij je kunt aantonen dat dat offeren daadwerkelijk een volwaardig alternatief is natuurlijk, maar er gaat vooralsnog geen belletje bij mij rinkelen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2011 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 15:54 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Voor zover ik weet hoeven moslims alleen niet te vasten voor wie het vasten een gevaar voor de gezondheid kan vormen. Zoals zwangere vrouwen, jonge kinderen, soldaten etc.

Bij Karim zal het vasten weliswaar nadelig werken, maar het vormt absoluut geen direct gevaar voor zijn gezondheid en dus wordt hij - als zijnde moslim - gewoon verwacht aan de ramadan mee te doen, zo zal hij het ook zien. En aangezien we vrijheid van godsdienst hebben, zullen we dat (moeten) accepteren.

Tenzij je kunt aantonen dat dat offeren daadwerkelijk een volwaardig alternatief is natuurlijk, maar er gaat vooralsnog geen belletje bij mij rinkelen.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 augustus 2011 door Stylzz --
Rotterdam22
 Rotterdam22 - maandag 29 augustus 2011 - 16:06   quote  deeplink  
hij kan gewoon eten als hij wil,dan kan hij het inhalen op een zondag als de club niet speelt. weet niet of die dat doet
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 29 augustus 2011 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 16:06 schreef Rotterdam22 het volgende:
hij kan gewoon eten als hij wil,dan kan hij het inhalen op een zondag als de club niet speelt. weet niet of die dat doet
klinkt wel erg makkelijk, ik doe iets uit geloofsovertuiging maar nu ff niet.....
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2011 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 16:06 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

klinkt wel erg makkelijk, ik doe iets uit geloofsovertuiging maar nu ff niet.....
precies. zo werkt het niet.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2011 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 16:04 schreef Stylzz het volgende:

[..]

[ filmpje ]
bedankt voor het filmpje.

Hierin wordt dus inderdaad bevestigd dat tenzij het niet anders kan je dat ramadan doet (wat dus vooral vanuit de persoon zelf komt). Die bokser kan dus kennelijk zijn beroep niet uitoefenen als hij ook door de week vast. Karim kan dat wel, ook omdat er met trainingsarbeid rekening wordt gehouden.
Pietje1
 Pietje1 - maandag 29 augustus 2011 - 16:42   quote  deeplink  
Volgende week is het weer over en uit met die onzin en kan iedereen weer normaal eten en trainen.
Els
 Els - maandag 29 augustus 2011 - 19:01   quote  deeplink  
'Alle moslims zijn verplicht te vasten tijdens de ramadan. De koran geeft echter aan dat er uitzonderingen zijn. De volgende groepen zijn niet verplicht te vasten.

Kinderen tot de puberteit
Vrouwen die menstrueren, zwanger zijn of borstvoeding geven
Ouderen
Zieken
Reizigers
Het is gebruikelijk dat mensen die door ziekte of andere omstandigheden niet kunnen vasten, op een andere manier aan hun religieuze plicht voldoen. Zij kunnen bijvoorbeeld op een ander moment het vasten inhalen.'

Er zijn dus uitzonderingen. Zoals altijd. En het hangt volledig af van de ruimte die men neemt bij deze uitzonderingen. Hele strenge gelovigen zijn van mening dat ook medicijnen niet ingenomen mogen worden. En als je wat minder streng in de leer bent, zijn er uitzonderingen die ingegeven worden door je werk. Als El Ahmadi die ruimte neemt, hoeft hij niet te vasten op het moment dat hij daardoor met zijn werk fysiek in de problemen kan komen. Hij kan het verplaatsen naar een tijdstip waarop het wel kan, bv de zomermaanden na een voetbalseizoen, of hij kan offeren naar draagkracht (een duif, een schaap etc).
Religie op zich leidt zelden tot problemen, maar de interpretatie, vooral door de fanatiekelingen, kan tot hele enge uitwassen leiden.
Niet te geloven trouwens dat we hier nu een discussie over hebben.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2011 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 19:01 schreef Els het volgende:
'Alle moslims zijn verplicht te vasten tijdens de ramadan. De koran geeft echter aan dat er uitzonderingen zijn. De volgende groepen zijn niet verplicht te vasten.

Kinderen tot de puberteit
Vrouwen die menstrueren, zwanger zijn of borstvoeding geven
Ouderen
Zieken
Reizigers
Het is gebruikelijk dat mensen die door ziekte of andere omstandigheden niet kunnen vasten, op een andere manier aan hun religieuze plicht voldoen. Zij kunnen bijvoorbeeld op een ander moment het vasten inhalen.'

Er zijn dus uitzonderingen. Zoals altijd. En het hangt volledig af van de ruimte die men neemt bij deze uitzonderingen. Hele strenge gelovigen zijn van mening dat ook medicijnen niet ingenomen mogen worden. En als je wat minder streng in de leer bent, zijn er uitzonderingen die ingegeven worden door je werk. Als El Ahmadi die ruimte neemt, hoeft hij niet te vasten op het moment dat hij daardoor met zijn werk fysiek in de problemen kan komen. Hij kan het verplaatsen naar een tijdstip waarop het wel kan, bv de zomermaanden na een voetbalseizoen, of hij kan offeren naar draagkracht (een duif, een schaap etc).
Religie op zich leidt zelden tot problemen, maar de interpretatie, vooral door de fanatiekelingen, kan tot hele enge uitwassen leiden.
Niet te geloven trouwens dat we hier nu een discussie over hebben.
discussie is gezond. Het wordt pas eng als dat niet mogelijk is.

Je kunt bij de ramadan niet zeggen, sorry het komt even niet uit. Je moet de waarde van de ramadan niet onderschatten. Het is een belangrijk onderdeel van de islam, dus als iemand daar aan mee wil doen, dan moeten wij dat respecteren.

Het is juist een tijd van bezinning, richting jezelf en richting de medemens. Een stuk solidariteit. Vooral ook met betrekking tot mensen die het minder hebben. Ik heb er alle begrip voor dat Karim dat graag wil doen.

Vat het niet verkeerd op, maar ik vind het redelijk xenofobisch overkomen dat wanneer je iemand die zijn religie om een normale manier wil beleiden, dan meteen een fanaticus noemt.
hotjumper
 hotjumper - maandag 29 augustus 2011 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 19:28 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

discussie is gezond. Het wordt pas eng als dat niet mogelijk is.

Je kunt bij de ramadan niet zeggen, sorry het komt even niet uit. Je moet de waarde van de ramadan niet onderschatten. Het is een belangrijk onderdeel van de islam, dus als iemand daar aan mee wil doen, dan moeten wij dat respecteren.

Het is juist een tijd van bezinning, richting jezelf en richting de medemens. Een stuk solidariteit. Vooral ook met betrekking tot mensen die het minder hebben. Ik heb er alle begrip voor dat Karim dat graag wil doen.

Vat het niet verkeerd op, maar ik vind het redelijk xenofobisch overkomen dat wanneer je iemand die zijn religie om een normale manier wil beleiden, dan meteen een fanaticus noemt.
Volgens mij zegt ze dat niet,....
Els
 Els - maandag 29 augustus 2011 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 19:28 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

discussie is gezond. Het wordt pas eng als dat niet mogelijk is.

Je kunt bij de ramadan niet zeggen, sorry het komt even niet uit. Je moet de waarde van de ramadan niet onderschatten. Het is een belangrijk onderdeel van de islam, dus als iemand daar aan mee wil doen, dan moeten wij dat respecteren.

Het is juist een tijd van bezinning, richting jezelf en richting de medemens. Een stuk solidariteit. Vooral ook met betrekking tot mensen die het minder hebben. Ik heb er alle begrip voor dat Karim dat graag wil doen.

Vat het niet verkeerd op, maar ik vind het redelijk xenofobisch overkomen dat wanneer je iemand die zijn religie om een normale manier wil beleiden, dan meteen een fanaticus noemt.
Ik respecteer iedereen die zijn overtuiging of geloof wil belijden, en hoewel ik nooit vanuit mijn overtuiging zal vasten, zie ik er echt wel bepaalde voordelen van in. Ik heb er ook alle begrip voor dat El Ahmadi dat wil doen. Maar zodra het als excuus wordt aangevoerd voor een mindere prestatie, haak ik af. Iemand maakt met zijn volle verstand die overweging, en moet de consequenties daarvan ook zelf aanvaarden. Nog idioter wordt het als hij zelf het excuus niet aanvoert, maar anderen er mee komen. Jaren geleden hadden we in Nederland een profvoetballer die vanuit zijn calvinistische overtuiging niet op zondag wilde spelen. Consequentie was dus dat hij alleen maar bij clubs speelde die op zaterdagavond speelden en de grote wedstrijden op zondag miste. En daarvoor ook een lager salaris accepteerde.

Ik vat het trouwens wel verkeerd op, want ik noem iemand die op een normale manier zijn geloof wil beleiden geen fanaticus, maar geef aan dat er fanatiekelingen zijn die zelfs medicijnen weigeren (wat in de Koran expliciet als uitzondering wordt genoemd) en vindt het dus nogal onzorgvuldig van je dat jij mij als xenofoob betitelt. Je kent me overduidelijk niet, maar plakt me hier wel even een lekkkere sticker op.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2011 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 19:57 schreef Els het volgende:

[..]

Ik respecteer iedereen die zijn overtuiging of geloof wil belijden, en hoewel ik nooit vanuit mijn overtuiging zal vasten, zie ik er echt wel bepaalde voordelen van in. Ik heb er ook alle begrip voor dat El Ahmadi dat wil doen. Maar zodra het als excuus wordt aangevoerd voor een mindere prestatie, haak ik af. Iemand maakt met zijn volle verstand die overweging, en moet de consequenties daarvan ook zelf aanvaarden. Nog idioter wordt het als hij zelf het excuus niet aanvoert, maar anderen er mee komen. Jaren geleden hadden we in Nederland een profvoetballer die vanuit zijn calvinistische overtuiging niet op zondag wilde spelen. Consequentie was dus dat hij alleen maar bij clubs speelde die op zaterdagavond speelden en de grote wedstrijden op zondag miste. En daarvoor ook een lager salaris accepteerde.

Ik vat het trouwens wel verkeerd op, want ik noem iemand die op een normale manier zijn geloof wil beleiden geen fanaticus, maar geef aan dat er fanatiekelingen zijn die zelfs medicijnen weigeren (wat in de Koran expliciet als uitzondering wordt genoemd) en vindt het dus nogal onzorgvuldig van je dat jij mij als xenofoob betitelt. Je kent me overduidelijk niet, maar plakt me hier wel even een lekkkere sticker op.
Het was absoluut niet mijn bedoeling jou in een hoekje te stoppen of te beledigen. Dus mocht dat wel zo overkomen, dan bied ik daarvoor mij excuses aan. Je hebt gelijk dat ik je niet ken. Afgezien dan van wat ik de afgelopen jaren heb gelezen op dit forum.

Misschien heb ik je woorden in de mond gelegd, maar dit zinnetje zat mij niet lekker:

"Religie op zich leidt zelden tot problemen, maar de interpretatie, vooral door de fanatiekelingen, kan tot hele enge uitwassen leiden."

Het leek er namelijk sterk op dat je hiermee op El Ahmadi doelde. Kennelijk heb je dit niet zo bedoeld, maar de manier waarop je je punt opbouwde deed het wel vermoeden.

Nogmaals, het spijt me wannneer ik je onterecht van het een of ander beticht hebt, maar ik blijf er bij dat ik het 'ongelukkig' geformuleerd vind.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2011 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 19:49 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Volgens mij zegt ze dat niet,....
Niet met zoveel woorden, maar haar betoogtrant impliceerde dat wel. Maar goed, het lijkt er op dat het zo niet bedoeld was.
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2011 - 20:21   quote  deeplink  
Alle turken terug naar marokko!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2011 - 20:23   quote  deeplink  
Om nog even terug te komen op El Ahmadi zelf. Ik vond hem uitstekend spelen tegen Roda JC en Heracles. Dat hij een mindere dag had tegen Heerenveen zegt mij niet zoveel. Om dat meteen aan de ramadan toe te schrijven is wat makkelijk. Mocht de ramadan daadwerkelijk van invloed zijn op zijn presteren dan is het natuurlijk aan de technische staf om in te grijpen. Met een Mokotjo achter de hand liggen daar wel mogelijkheden.

Bovendien was hij in mijn ogen dus wel erg goed tegen Roda en Heracles en dat was ook tijdens de ramadan...

Dat anderen die ramadan als excuus aanvoeren is inderdaad een non-argument, want uiteindelijk gaan daar maar 2 partijen over. Namelijk El Ahmadi zelf en de technische staf. Beide zijn in mijn ogen professioneel genoeg om de invloed van de ramadan goed op waarde te schatten.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2011 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:21 schreef Stylzz het volgende:
Alle turken terug naar marokko!
en de Marokkanen dan? Naar Turkije?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 augustus 2011 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:23 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Om nog even terug te komen op El Ahmadi zelf. Ik vond hem uitstekend spelen tegen Roda JC en Heracles. Dat hij een mindere dag had tegen Heerenveen zegt mij niet zoveel. Om dat meteen aan de ramadan toe te schrijven is wat makkelijk. Mocht de ramadan daadwerkelijk van invloed zijn op zijn presteren dan is het natuurlijk aan de technische staf om in te grijpen. Met een Mokotjo achter de hand liggen daar wel mogelijkheden.

Bovendien was hij in mijn ogen dus wel erg goed tegen Roda en Heracles en dat was ook tijdens de ramadan...

Dat anderen die ramadan als excuus aanvoeren is inderdaad een non-argument, want uiteindelijk gaan daar maar 2 partijen over. Namelijk El Ahmadi zelf en de technische staf. Beide zijn in mijn ogen professioneel genoeg om de invloed van de ramadan goed op waarde te schatten.
ik vond hem helemaal niet zo slecht,zonder hem werden we overlopen..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2011 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:28 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

ik vond hem helemaal niet zo slecht,zonder hem werden we overlopen..
Zeker niet slecht nee, maar niet zo goed als de wedstrijden ervoor. Toen was hij dwingender aanwezig. En die penalty tegen was natuurlijk niet echt handig, alhoewel dat niet alleen zijn schuld was.
Quiroz
 Quiroz - maandag 29 augustus 2011 - 20:30   quote  deeplink  
Ik doe alleen mee aan suikerfeest.
Wim2
 Wim2 - maandag 29 augustus 2011 - 20:32   quote  deeplink  
Heerenveen was alleen de eerste helft beter en daarna was het Feyenoord dat de boel over nam. Zie doelpogingen 28-11
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 augustus 2011 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:30 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Zeker niet slecht nee, maar niet zo goed als de wedstrijden ervoor. Toen was hij dwingender aanwezig. En die penalty tegen was natuurlijk niet echt handig, alhoewel dat niet alleen zijn schuld was.
klopt maar als iedereen hier denk dat we tegen lucht spelen..
ze schaten feijenoord veel te hoog in...ik vond het nog een aardige prestatie..
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2011 - 20:33   quote  deeplink  
Ik vind elke vorm van religie niet meer van deze tijd.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 augustus 2011 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:33 schreef Stylzz het volgende:
Ik vind elke vorm van religie niet meer van deze tijd.
ben jij al een keer dood geweest dan?
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2011 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:34 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

ben jij al een keer dood geweest dan?
Weer lekker met je lul op een drumstel aan t rammen?
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2011 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:37 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Weer lekker met je lul op een drumstel aan t rammen?
Laat ook maar, heb hier vanavond geen zin in, tot morgen weer!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 augustus 2011 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:37 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Weer lekker met je lul op een drumstel aan t rammen?
dat is toch geen antwoord man...
Quiroz
 Quiroz - maandag 29 augustus 2011 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:39 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Laat ook maar, heb hier vanavond geen zin in, tot morgen weer!
Hahahaha slim
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2011 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:37 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Weer lekker met je lul op een drumstel aan t rammen?
Dubbel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 augustus 2011 door Stylzz --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 augustus 2011 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:39 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Laat ook maar, heb hier vanavond geen zin in, tot morgen weer!
hahahahaha wissel jij nu mij weer af ;)
Quiroz
 Quiroz - maandag 29 augustus 2011 - 20:43   quote  deeplink  
Heey, doordrukken jongens gooi het eruit! Had ik nu maar mijn 'geef je mening topic' nog maar...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2011 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:32 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

klopt maar als iedereen hier denk dat we tegen lucht spelen..
ze schaten feijenoord veel te hoog in...ik vond het nog een aardige prestatie..
hehe volledig mee eens.
Els
 Els - maandag 29 augustus 2011 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:33 schreef Stylzz het volgende:
Ik vind elke vorm van religie niet meer van deze tijd.
Dat is wel zo'n verschrikkelijk dom antwoord. Had ik eigenlijk van jou niet verwacht.
Els
 Els - maandag 29 augustus 2011 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:13 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Niet met zoveel woorden, maar haar betoogtrant impliceerde dat wel. Maar goed, het lijkt er op dat het zo niet bedoeld was.
Nee, mijn betoog impliceert dat niet, maar waarschijnlijk blink jij uit in vooringenomen lezen. Nogmaals, je kent me helemaal niet, weet niets van mijn levenshouding, nog van mijn achtergrond, maar vindt het toch gerechtvaardigd om mij op een forum voor xenofoob cq racist uit te maken. Lees voortaan eens, voordat je iemand van zoiets groots beschuldigd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 augustus 2011 door Els --
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2011 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 21:58 schreef Els het volgende:

[..]

Dat is wel zo'n verschrikkelijk dom antwoord. Had ik eigenlijk van jou niet verwacht.
Hoezo? Ik vind religie achterhaald en een bron van vele ellende op deze aardbol.
Daar is niets dom aan en ik kan een héél epistel schrijven om het te onderbouwen.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 29 augustus 2011 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 22:02 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vind religie achterhaald en een bron van vele ellende op deze aardbol.
Daar is niets dom aan en ik kan een héél epistel schrijven om het te onderbouwen.
religie op zich is niet achterhaald, hoe ermee om wordt gegaan door een kleine minderheid is wel achterlijk. Het grote gros van gelovigen zijn mensen zoals jij en ik en die vallen anderen daar echt niet mee lastig. Sterker: ik zie in mijn dagelijks werk wat voor een troost het kan bieden. Om het achterhaald te noemen e.d. gaat mij wat te ver.
hotjumper
 hotjumper - maandag 29 augustus 2011 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:13 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Niet met zoveel woorden, maar haar betoogtrant impliceerde dat wel. Maar goed, het lijkt er op dat het zo niet bedoeld was.
Wat ik eruit maakte was dat Els vind dat iederéén z'n geloof moet belijden zoals hij wil (al dan niet inclusief ramadam) maar dat te fanatiek geloven tot uitwassen kan lijden.
Els
 Els - maandag 29 augustus 2011 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 22:02 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vind religie achterhaald en een bron van vele ellende op deze aardbol.
Daar is niets dom aan en ik kan een héél epistel schrijven om het te onderbouwen.
Dat is hetzelfde als beweren dat Feyenoord rellen veroorzaakt. Religie en geweld zijn vaak gekoppeld in de wereldhistorie. Wil niet zeggen dat het de oorzaak is, meestal is het hét excuus. Idem Feyenoord, niet de oorzaak van rellen, wel vaak het excuus. Moet je daarom het fenomeen als bron van ellende aanwijzen? Ik denk het niet, ik denk dat de mens tot hele mooie, maar ook tot hele slechte dingen in staat is.
Els
 Els - maandag 29 augustus 2011 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 20:09 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Het was absoluut niet mijn bedoeling jou in een hoekje te stoppen of te beledigen. Dus mocht dat wel zo overkomen, dan bied ik daarvoor mij excuses aan. Je hebt gelijk dat ik je niet ken. Afgezien dan van wat ik de afgelopen jaren heb gelezen op dit forum.

Misschien heb ik je woorden in de mond gelegd, maar dit zinnetje zat mij niet lekker:

"Religie op zich leidt zelden tot problemen, maar de interpretatie, vooral door de fanatiekelingen, kan tot hele enge uitwassen leiden."

Het leek er namelijk sterk op dat je hiermee op El Ahmadi doelde. Kennelijk heb je dit niet zo bedoeld, maar de manier waarop je je punt opbouwde deed het wel vermoeden.

Nogmaals, het spijt me wannneer ik je onterecht van het een of ander beticht hebt, maar ik blijf er bij dat ik het 'ongelukkig' geformuleerd vind.
Leg mij eens uit wat er nou zo kwalijk is aan dat zinnetje wat je citeert?
Els
 Els - maandag 29 augustus 2011 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 22:05 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Wat ik eruit maakte was dat Els vind dat iederéén z'n geloof moet belijden zoals hij wil (al dan niet inclusief ramadam) maar dat te fanatiek geloven tot uitwassen kan lijden.
Dank je wel Jumper, ben blij dat jij kan lezen.
hotjumper
 hotjumper - maandag 29 augustus 2011 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 22:11 schreef Els het volgende:

[..]

Dank je wel Jumper, ben blij dat jij kan lezen.
Schoolgeld toch niet verspild!
craven
 craven - maandag 29 augustus 2011 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 19:01 schreef Els het volgende:
'Alle moslims zijn verplicht te vasten tijdens de ramadan. De koran geeft echter aan dat er uitzonderingen zijn. De volgende groepen zijn niet verplicht te vasten.

Kinderen tot de puberteit
Vrouwen die menstrueren, zwanger zijn of borstvoeding geven
Ouderen
Zieken
Reizigers
Het is gebruikelijk dat mensen die door ziekte of andere omstandigheden niet kunnen vasten, op een andere manier aan hun religieuze plicht voldoen. Zij kunnen bijvoorbeeld op een ander moment het vasten inhalen.'

Er zijn dus uitzonderingen. Zoals altijd. En het hangt volledig af van de ruimte die men neemt bij deze uitzonderingen. Hele strenge gelovigen zijn van mening dat ook medicijnen niet ingenomen mogen worden. En als je wat minder streng in de leer bent, zijn er uitzonderingen die ingegeven worden door je werk. Als El Ahmadi die ruimte neemt, hoeft hij niet te vasten op het moment dat hij daardoor met zijn werk fysiek in de problemen kan komen. Hij kan het verplaatsen naar een tijdstip waarop het wel kan, bv de zomermaanden na een voetbalseizoen, of hij kan offeren naar draagkracht (een duif, een schaap etc).
Religie op zich leidt zelden tot problemen, maar de interpretatie, vooral door de fanatiekelingen, kan tot hele enge uitwassen leiden.
Niet te geloven trouwens dat we hier nu een discussie over hebben.
Nogmaals rond wedstrijddagen hoeft er niet gevast worden..
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2011 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 22:06 schreef Els het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als beweren dat Feyenoord rellen veroorzaakt. Religie en geweld zijn vaak gekoppeld in de wereldhistorie. Wil niet zeggen dat het de oorzaak is, meestal is het hét excuus. Idem Feyenoord, niet de oorzaak van rellen, wel vaak het excuus. Moet je daarom het fenomeen als bron van ellende aanwijzen? Ik denk het niet, ik denk dat de mens tot hele mooie, maar ook tot hele slechte dingen in staat is.
dat is niet helemaal hetzelfde maar ik begrijp wat je zegt!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 augustus 2011 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 22:19 schreef craven het volgende:

[..]

Nogmaals rond wedstrijddagen hoeft er niet gevast worden..
Hoeft niet maar Karim doet dat wel weet ik nog van 2 jaar terug..
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2011 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 22:20 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Hoeft niet maar Karim doet dat wel weet ik nog van 2 jaar terug..
Klopt, toen stelde Verbeek nog dat zin herstel langer duurde door de ramadan
MMM
 MMM - maandag 29 augustus 2011 - 22:22   quote  deeplink  
Zit ik nog op het voetbalforum?
Els
 Els - maandag 29 augustus 2011 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2011 - 22:18 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Schoolgeld toch niet verspild!
;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Heereveen..









0.0127739