|
|
remco k
|
|
|
Van Halst kondigt vertrek aan bij FC Twente en wordt direct in verband gebracht met Ajax 30-08-11
Jan van Halst vertrekt per 1 december als manager algemene zaken van FC Twente. Dat maakte de Enschedese club dinsdag bekend. De oud-profvoetballer vindt het tijd voor een nieuwe uitdaging. Van Halst speelde in zijn actieve carrière 224 wedstrijden voor Twente. Hij werkte sinds 2003 op de kantoren van de Tukkers.
Met het aangekondigde vertrek zijn ook direct de geruchten over een mogelijke functie bij Ajax op gang gekomen. Op zich begrijpelijk: Ajax is naarstig op zoek naar een Algemeen Directeur en Van Halst lijkt aardig aan het profiel te voldoen. Van Halst zelf geeft de volgende reden voor zijn vertrek: Met de afronding van de uitbreiding van het stadion staat de club voor een nieuwe ambitieuze periode. Als je er van tevoren niet zeker van bent of je deze periode tot het einde toe af zult maken, moet je een en ander in het belang van de club tijdig aangeven, zodat de organisatie daarop in kan spelen, reageert Van Halst.
Voorzitter Joop Munsterman betreurt het vertrek van Van Halst: Wij vinden het bijzonder jammer, maar respecteren zijn beslissing. Mede dankzij zijn komst is FC Twente op het niveau beland waar de club zich momenteel bevindt. In de afgelopen jaren heeft hij er met zijn commerciële afdeling mede toe bijgedragen dat de begroting is gestegen naar zo'n 45 miljoen euro.
Bron: http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=18552 |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
hahahahahahahahahahaha! +54 |
|
|
|
|
ThomasAjacied
|
|
|
Laatst werd dat ook genoemd in studio Ajax, en wist die presentator te melden dat ze een gesprek hadden gehad. Zou wel erg toevallig zijn...... |
|
|
|
|
marius
|
|
|
haha, ik dacht al weer een toppic erbij maar deze is door remco en hij mag dat!!!! en van mij mag die wel komen, als die maar een goede funtie krijgt. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Goed topic hoor!
Komen de mensen die dit een kuttopic vinden slecht uit de verf als dalijk bekend wordt dat Jan van Halst (ex-ajacied voor alle duidelijkheid) richting Amsterdam komt om een functie op te pakken.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
denk dat het een goeiezaak zou zijn als die kwam.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Van Halst heeft de geruchten inmiddels afgedaan als speculatief. Daarnaast weet ik niet of Ajax tot december wil wachten om een nieuwe algemeen directeur aan te stellen. Maar we zullen zien wat het de komende weken gaat brengen. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Hij heeft inderdaad gezegd dat het: 'puur speculatief gedoe was dat nu helemaal niet aan de orde was' en dat hij in volledige vrijheid zijn beslissingen kan nemen.
Maar van halst zou dan op de positie van algemeen directuer moeten komen en dan heeft cruijff alsnog zijn zin(oudvoetballer op die positie) en weet je ook zeker daht je financieel gezond wordt en blijft! Daar heeft van halst ook verstand van, dat laat hij bij twente ook zien. Ik hoop wel dat ajax nu toeslaat en niet weer te lang wacht, en geen vriendjespolitiek gaat doen voor rob been, heb veel liever van halst!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 14:08 schreef Ajx het volgende:Hij heeft inderdaad gezegd dat het: 'puur speculatief gedoe was dat nu helemaal niet aan de orde was' en dat hij in volledige vrijheid zijn beslissingen kan nemen. Maar van halst zou dan op de positie van algemeen directuer moeten komen en dan heeft cruijff alsnog zijn zin(oudvoetballer op die positie) en weet je ook zeker daht je financieel gezond wordt en blijft! Daar heeft van halst ook verstand van, dat laat hij bij twente ook zien. Ik hoop wel dat ajax nu toeslaat en niet weer te lang wacht, en geen vriendjespolitiek gaat doen voor rob been, heb veel liever van halst!! Ik ben het met je eens, maar de vraag is ook of Ajax tot december wil wachten met duidelijkheid omtrent een algemeen directeur. Mogelijk kiezen ze daan voor een tijdelijke oplossing maar Van Halst is inderdaad een serieuze optie, mits Ajax geduld heeft! |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 14:08 schreef Ajx het volgende:Hij heeft inderdaad gezegd dat het: 'puur speculatief gedoe was dat nu helemaal niet aan de orde was' en dat hij in volledige vrijheid zijn beslissingen kan nemen. Maar van halst zou dan op de positie van algemeen directuer moeten komen en dan heeft cruijff alsnog zijn zin(oudvoetballer op die positie) en weet je ook zeker daht je financieel gezond wordt en blijft! Daar heeft van halst ook verstand van, dat laat hij bij twente ook zien. Ik hoop wel dat ajax nu toeslaat en niet weer te lang wacht, en geen vriendjespolitiek gaat doen voor rob been, heb veel liever van halst!! Waarom vind je Rob Been jr. niets dan? En waarom heb je liever van Halst?
Ik heb het liefst Messi.
Daar heb je toch ook niks aan. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
De functie van Algemeen directeur wordt opgesplitst in 2 functies. 1 Operationeel manager die zich op de BV gaat richten. En een voetbal(technisch) manager die zich op het voetbal gedeelte gaat concentreren.
Been jr wordt 99.9% zeker operationeel manager. Men is nog steeds in gesprek over wie de functie Technisch Manager zou kunnen bekleden.
Namen die reeds genoemd zijn:
Guus Hiddink Marc Overmars * Wim Jonk * Edwin vd Sar * Jan van Halst
* = Zullen de functie niet gelijk bekleden, maar in een tijdsbestek van 2-3 jaar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 augustus 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Jeronimus82
|
|
|
Volgens mij is Ajax helemaal niet zo 'naarstig' op zoek naar een (voetbal)directeur. Zoals iedereen wel weet vervalt de functie van algemeen directeur en worden er 2 functies van gemaakt: een zakelijk directeur en een zogenaamde voetbaldirecteur. Wél is Ajax naarstig op zoek naar een zakelijk directeur, maar ik dacht dat Been jr. de grootste gegadigde hiervoor was. Van Halst heeft bij Twente in een zelfde soort functie bewezen dat hij dit ook prima zou kunnen, dus van mij mag hij dit bij Ajax ook gaan proberen. Wat betreft de functie van 'voetbaldirecteur' geef ik je op een briefje dat ze zitten te wachten tot het dienstverband van Hiddink stopt (desnoods tot na het EK) die de perfecte kandidaat is voor deze functie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 11:51 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Whahahahaahahahah denk zet het alvast neer voordat onze medeforummers dat vanmiddag doen!! De scholen zijn nog niet uit, vandaar!! ;-) Hebben we dat gesprek in ieder geval vast gehad toch...Whahaha.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax gaat toch werken met twee managers en niet meer met een Algemeen directeur toch?? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Volgens mij inderdaad niet meer zoals Booy4AFCA ook al aangeeft! Hoe Van Halst dan zou moeten worden ingezet weet ik niet!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hij schijnt (volgens Pietje) bij Twente voornamelijk commercieel bezig geweest te zijn, ik denk dat het een aanwinst kan zijn voor ajax.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 15:14 schreef remco k het volgende:Hij schijnt (volgens Pietje) bij Twente voornamelijk commercieel bezig geweest te zijn, ik denk dat het een aanwinst kan zijn voor ajax.. Ok maar gaat hij dan op 1 van de 2 plekken als directeur zitten of op een andere plaats binnen het bestuur?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 15:16 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Ok maar gaat hij dan op 1 van de 2 plekken als directeur zitten of op een andere plaats binnen het bestuur?? Ik heb werkelijk geen flauw idee man, eerder wou ik altijd precies weten wie waar zat en wie wat deed of ging doen. Sinds de Cruijff revolutie wacht ik allemaal maar af wat er gaat gebeuren, je leest zoveel verschillende invullingen die stuk voor stuk allemaal wel hun waarde zullen hebben, we zullen wel zien hoe de exacte invulling eruit komt te zien, zowel qua functieverdeling als de invulling daarvan en met welke namen.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 15:24 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb werkelijk geen flauw idee man, eerder wou ik altijd precies weten wie waar zat en wie wat deed of ging doen. Sinds de Cruijff revolutie wacht ik allemaal maar af wat er gaat gebeuren, je leest zoveel verschillende invullingen die stuk voor stuk allemaal wel hun waarde zullen hebben, we zullen wel zien hoe de exacte invulling eruit komt te zien, zowel qua functieverdeling als de invulling daarvan en met welke namen.. Helemaal eens man!! Zoals ik eerder al aangaf heeft het weinig zin te speculeren. Er is nog heel veel roulatie gaande!! Ik wacht het allemaal wel af. Zit ook niet in de positie om iemand voor te dragen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 15:26 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Helemaal eens man!! Zoals ik eerder al aangaf heeft het weinig zin te speculeren. Er is nog heel veel roulatie gaande!! Ik wacht het allemaal wel af. Zit ook niet in de positie om iemand voor te dragen. Ik ook niet, ik hoor gelukkig nog wel eens wat, dat maakt het wel makkelijker om een heleboel dingen die in de pers verschijnen niet serieus te nemen, wat daar allemaal wel niet geroepen wordt. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 15:29 schreef remco k het volgende:[..] Ik ook niet, ik hoor gelukkig nog wel eens wat, dat maakt het wel makkelijker om een heleboel dingen die in de pers verschijnen niet serieus te nemen, wat daar allemaal wel niet geroepen wordt. Hahahaha heb jaren geleden geschreven voor een Ajax-site en ik kan je vertellen dat er heeeeeeeeeeeeeel veel bullshit de wereld doorgaat. Daarom heb ik geleerd om media ook niet serieus te nemen en dat doe ik nu nog steeds. Als je alle media mag geloven heeft Ajax de beste spelers van de wereld binnegehaald. Het nadeel is alleen dat je ze nooit terugziet op de teamposters ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 15:30 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Hahahaha heb jaren geleden geschreven voor een Ajax-site en ik kan je vertellen dat er heeeeeeeeeeeeeel veel bullshit de wereld doorgaat. Daarom heb ik geleerd om media ook niet serieus te nemen en dat doe ik nu nog steeds. Als je alle media mag geloven heeft Ajax de beste spelers van de wereld binnegehaald. Het nadeel is alleen dat je ze nooit terugziet op de teamposters ;-) Inderdaad man, voor welke site heb jij geschreven dan?? Ik ben vorige week hier nog gevraagd voor Soccerlife.nl.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 15:32 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad man, voor welke site heb jij geschreven dan?? Ik ben vorige week hier nog gevraagd voor Soccerlife.nl.. Zet ik even in een PB neer als je dat niet erg vind! Kan namelijk problemen opleveren als ik het hier open en bloot neerzet! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 15:34 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Zet ik even in een PB neer als je dat niet erg vind! Kan namelijk problemen opleveren als ik het hier open en bloot neerzet! Ik afwachting verkeer ik.. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
vind hem niet slecht maar wil hij mokum verruilen voor enschede...hmmmm |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hij is al weg bij Twente.. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: hij is al weg huuuh, mis ik wat dan en waarom? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Check ff de eerste post van mij, dan weet je alles.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat heeft hij al eens eerder gedaan... Dat was oorspronkelijk niet zo'n succes met Co Adriaanse als zijn trainer en prompt werd hij naar "kleedkamer 2" verwezen. Nu moet hij opnieuw samenwerken met Adriaanse bij FC Twente... Wellicht probeert hij weg te vluchten?? |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
oke nieuwe uitdaging pfff ajax dus toch,lekkere kale homo van me...hehe |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 16:17 schreef Pietje het volgende:[..] Dat heeft hij al eens eerder gedaan... Dat was oorspronkelijk niet zo'n succes met Co Adriaanse als zijn trainer en prompt werd hij naar "kleedkamer 2" verwezen. Nu moet hij opnieuw samenwerken met Adriaanse bij FC Twente... Wellicht probeert hij weg te vluchten?? Het zou best kunnen, hij heeft daar in ieder geval goed werk afgeleverd, en praat weinig onzin over voetbal, ook is hij nooit op een slecht woord te betrappen in de media over welke andere club dan ook terwijl hij toch altijd zijn zegje doet... Wat commercie betreft is hij dus waarschijnlijk uit het juiste houd gesneden, hij is goed met de media en heeft bij het provicieclubje Twente mooi wat ervaring op kunnen doen om bij de grootste en mooiste club van allemaal te komen werken.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 16:22 schreef remco k het volgende:[..] Het zou best kunnen, hij heeft daar in ieder geval goed werk afgeleverd, en praat weinig onzin over voetbal, ook is hij nooit op een slecht woord te betrappen in de media over welke andere club dan ook terwijl hij toch altijd zijn zegje doet... Wat commercie betreft is hij dus waarschijnlijk uit het juiste houd gesneden, hij is goed met de media en heeft bij het provicieclubje Twente mooi wat ervaring op kunnen doen om bij de grootste en mooiste club van allemaal te komen werken.. Van mij mag hij ook komen! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Zou best een mooie zijn. Commercieel kan het stuk beter bij ajax. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik heb sterk het gevoel dat Ajax allang bezig is met hem en dat hij voor 100% zeker naar Ajax komt. Ik zou het enorm toejuichen want Jan is recht door zee en heeft een duidelijke visie!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 17:31 schreef alibabba het volgende:Ik heb sterk het gevoel dat Ajax allang bezig is met hem en dat hij voor 100% zeker naar Ajax komt. Ik zou het enorm toejuichen want Jan is recht door zee en heeft een duidelijke visie!! Ik hoop ook dat hij komt, maar als hij komt, dan is hij niet echt recht door zee ;) dan heeft hij Munsterman gewoon een oor aangenaaid. Hij wist dat het monster hem nooit zomaar naar Ajax zou laten gaan, zolang hij daar werkt. Nu kan het monster hem niet tegenhouden. Denk dat er meer achter zit, ben benieuwd... wordt zeker vervolgt. |
|
|
|