BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Stilte voor de storm.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 21:56   quote  deeplink  
Sportief gaat het al een aantal weken voor de wind, zelfs op financieel gebied hebben we deze zomer prima zaken gedaan aangaande de transfers, maar toch blijft het angstvallig stil in het Maasgebouw. Je zou toch verwachten als er positief nieuws te melden is, dat je dit uitgebreid naar buiten toe communiceert (desnoods via de media) naar de achterban. Niet alleen in het kader van het zogenaamde openheid & transparantie, maar vooral juist om diezelfde achterban rustig te houden. Feyenoord is toch gebaat bij rust rondom de club?

Afgelopen maand maakte de KNVB bekend dat Feyenoord nog steeds in categorie 1 bivakkeert. Weliswaar was hier in het plan van aanpak rekening mee gehouden, maar ze hadden toch ook bij het opstellen ervan geen rekening gehouden met de plus minus 17 miljoen omzetting van schuld in aandelen. Wederom ging er dus weer een meetpunt voorbij in categorie 1.

De situatie is inmiddels zo ernstig dat als Feyenoord bij het meetpunt Begroting 2012-2013″ in juni 2012 niet voor een tweede maal achter elkaar meer dan 65 punten behaald, bij de beoordeling van de licentiecommissie, de licentie onherroepelijk vervalt. Omdat veel mensen niet geloven dat dit écht kan gebeuren, hebben wij de bewijzen voor jullie op een rijtje gezet.

Hier kunt u de financiële posities van alle betaald voetbal organisaties bekijken. Feyenoord zit zoals u ziet sinds meetpunt Begroting 2009-2010″ in juni 2009 in categorie 1. Er zijn 3 meetpunten per jaar, te weten de Halfjaar-/prognosecijfers in maart, de Begroting in juni en de Jaarcijfers in oktober. De resultaten van de meetpunten worden echter pas maanden later bekend gemaakt door de KNVB. Zo is op dit moment het laatst uitgebrachte meetpunt Halfjaar-/prognosecijfers in maart van dit jaar.

Als een club na 9 meetpunten (precies drie jaar) niet uit categorie 1 is, vervalt de licentie onherroepelijk. U kunt dit nalezen in het licentiereglement (bladzijde 67, artikel 12, lid 1, onder e) van de KNVB. Feyenoord dient dus uiterlijk bij het indienen van de begroting 2012-2013 in juni 2012 uit categorie 1 te komen. Anders is het gewoon klaar, over en uit.

Om uit deze categorie 1 te komen dien je bij twee achtereenvolgende meetpunten meer dan 65 punten bij de beoordeling van de licentiecommissie te halen. De licentiecommissie beoordeelt de clubs op een tiental parameters zoals de liquiditeit, solvabiliteit, bedrijfs- en nettoresultaat, resultaatprognoses en begrotingsdiscipline. Het verbeteren van de liquiditeitspositie door het omzetten van de plusminus 17 miljoen euro door de Vrienden van Feyenoord is dus bij lange na geen garantie om op termijn naar categorie 2 te gaan. Zelfs niet als ze de 30 miljoen ooit gaan binnenhalen.

Zelfs het zeer goede transferresultaat dat door Martin van Geel deze zomer is behaald, biedt geen garantie op een categoriale verbetering. Ook het resultaat uit gewone bedrijfsvoering telt namelijk mee. Hierin wordt het transferresultaat niet in opgenomen.

Daarnaast dient de club zich volledig te houden aan het gemaakte plan van aanpak. In dit plan van aanpak staat vermeld dat er in het aankomende jaarverslag een kleine verlies in het bedrijfsresultaat opgenomen mag worden. Als we Eric Gudde mogen geloven zal dit enkele tonnen bedragen, terwijl hij een aantal maanden daarvoor nog goede hoop had op een kleine winst. In het lopende seizoen moet Feyenoord echter wél winst maken. Anders dan wijkt Feyenoord af van het plan van aanpak en volgen er sancties, met als resultaat het intrekken van de licentie.

Als u goed gekeken hebt naar de financiële posities van de BVOs in Nederland heeft u kunnen zien dat zowel AGOVV als Roda JC, op papier, er slechter voor staan dan Feyenoord. Zij moeten volgens de indeling al in maart 2012 uit categorie 1 zijn verdwenen. De waarheid is echter anders, Roda JC heeft een half jaar uitstel gekregen en AGOVV heeft al bij het vorige meetpunt genoeg punten gehaald en hoeft zodoende zeer waarschijnlijk nog maar 1 meetpunt in categorie 1 te verblijven..

En Feyenoord? Als u het weet, mag u het zeggen!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 01 september 2011 - 21:58   quote  deeplink  
Sorry m`n leesbril kapot!! slotje!!
piet de paler
 piet de paler - donderdag 01 september 2011 - 22:02   quote  deeplink  
het enige wat je aan deze berichten kan doen is,openheid van zaken geven.
ander blijf je dit houden.Ik heb (mits het tegendeel bewezen wordt) vertrouwen in Pim
hotjumper
 hotjumper - donderdag 01 september 2011 - 22:04   quote  deeplink  
Daar maak ik me dus zorgen om
piet de paler
 piet de paler - donderdag 01 september 2011 - 22:05   quote  deeplink  
tja ik deel je mening
hotjumper
 hotjumper - donderdag 01 september 2011 - 22:06   quote  deeplink  
Ach je bestaan met een kampioenschap afsluiten heeft ook wel wat....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2011 door hotjumper --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:02 schreef piet de paler het volgende:
het enige wat je aan deze berichten kan doen is,openheid van zaken geven.
ander blijf je dit houden.Ik heb (mits het tegendeel bewezen wordt) vertrouwen in Pim
Het begint zorgelijk te worden Piet...
Uiteraard zijn de spandoeken verboden????
En is rust het enige dat goed is voor de club!
Waarschijnlijk heeft dat te maken met een nieuwe hoofdsponsor die
onnoemelijk veel geld mee moet nemen volgend seizoen?
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 01 september 2011 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:06 schreef hotjumper het volgende:
Ach je bestaan met een kampioenschap afsluiten heeft ook wel wat....
Je bent me net voor. De enige echte oplossing is alle komende dertig competitiwedstrijden winnend afsluiten.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:10 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Je bent me net voor. De enige echte oplossing is alle komende dertig competitiwedstrijden winnend afsluiten.
Het begint er wel op te lijken idd..
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 01 september 2011 - 22:12   quote  deeplink  
ik word een beetje depresief van dit soort berichten, idd hoogtijd dat er openheid komt.
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 01 september 2011 - 22:14   quote  deeplink  
Ik zag gisteren op Feyenoordtv beelden van de A1 training. zag er goed uit. Voor wat voor een bedrag staat de A jeugd op de balans?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:12 schreef FR-Douwe het volgende:
ik word een beetje depresief van dit soort berichten, idd hoogtijd dat er openheid komt.
Met dit soort berichtgevingen loopt het straks compleet uit de klauwen..
Het lijkt mij verstandig dat ze wat meer openheid gaan geven alleen
dan is de kans ook groot dat het uit de klauwen loopt ..
hotjumper
 hotjumper - donderdag 01 september 2011 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:15 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Met dit soort berichtgevingen loopt het straks compleet uit de klauwen..
Het lijkt mij verstandig dat ze wat meer openheid gaan geven alleen
dan is de kans ook groot dat het uit de klauwen loopt ..
Vooral als ze straks ook nog punten gaan verspelen....
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 01 september 2011 - 22:18   quote  deeplink  
Goed stuk overigens maar de vraag is natuurlijk of de KNVB het zover wil laten komen. Misschien is er onderhandelingsruimte.
Els
 Els - donderdag 01 september 2011 - 22:20   quote  deeplink  
Interessant is om te lezen dat Roda dispensatie heeft gekregen. Blijkbaar bestaat er coulance, daar moet Feyenoord dan ook maar een beroep op doen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:15 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Vooral als ze straks ook nog punten gaan verspelen....
Ja het ziet er niet goed uit,het meest verstandige lijkt mij dat de
rust bewaard moet worden om de zoektocht naar de hoofsponsor...
Ergens klopt het wel dat een gedeelte van de supporters de club
kapot maken.Een groot bedrijf associeert zich niet graag met ons
omdat wij allen als dom en asociaal gezien worden in het land...
wat ik grote onzin vind maar ik merk het om mij heen.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 01 september 2011 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:21 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja het ziet er niet goed uit,het meest verstandige lijkt mij dat de
rust bewaard moet worden om de zoektocht naar de hoofsponsor...
Ergens klopt het wel dat een gedeelte van de supporters de club
kapot maken.Een groot bedrijf associeert zich niet graag met ons
omdat wij allen als dom en asociaal gezien worden in het land...
wat ik grote onzin vind maar ik merk het om mij heen.
Heeft gewoon met het gebrek aan successen te maken, anders had geen engelse club meer sponsors gehad.
Els
 Els - donderdag 01 september 2011 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:21 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja het ziet er niet goed uit,het meest verstandige lijkt mij dat de
rust bewaard moet worden om de zoektocht naar de hoofsponsor...
Ergens klopt het wel dat een gedeelte van de supporters de club
kapot maken.Een groot bedrijf associeert zich niet graag met ons
omdat wij allen als dom en asociaal gezien worden in het land...
wat ik grote onzin vind maar ik merk het om mij heen.
Maar veel bedrijven vinden het gemeenschappelijk vermogen van de Feyenoordsupporter uitermate interessant. Misschien willen ze er niet mee geassocieerd worden, maar ze willen wel graag dat de centjes aan hun besteed worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2011 door Els --
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 01 september 2011 - 22:25   quote  deeplink  
De lange stilte vanuit het Maasgebouw is moeilijk te begrijpen. Zinloos vooral, omdat het aanleiding tot onrust geeft.
En je speelt als bestuur met vuur, want bij tegenvallend nieuws zal het Legioen nog meer om de strop roepen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:23 schreef Els het volgende:

[..]

Maar veel bedrijven vinden het gemeeschappelijk vermogen van de Feyenoordsupporter uitermate interessant. Misschien willen ze er niet me geassocieerd worden, maar ze willen wel graag dat de centjes aan hun besteed worden.
Ja je merkt wel vaak dat vijftigers en ouder een zwak hebben vooor Feyenoord
dus dat zou kunnen idd Els ..Maar de column hierboven schud mij opeens wakker
terwijl sportdwaas jij en Jumper het al zeiden maar ik snapte het toen nog
helemaal.Ik begin het somber in te zien..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:25 schreef FR-Henk het volgende:
De lange stilte vanuit het Maasgebouw is moeilijk te begrijpen. Zinloos vooral, omdat het aanleiding tot onrust geeft.
En je speelt als bestuur met vuur, want bij tegenvallend nieuws zal het Legioen nog meer om de strop roepen.
vooral omdat tegenvallend nieuws niet in de gegeven verwachting zat.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 01 september 2011 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:23 schreef Els het volgende:

[..]

Maar veel bedrijven vinden het gemeeschappelijk vermogen van de Feyenoordsupporter uitermate interessant. Misschien willen ze er niet me geassocieerd worden, maar ze willen wel graag dat de centjes aan hun besteed worden.
Precies, merken als stone island, hacket e.d. Maakt het ook niet uit dat het grootste deel van hun klantenkring elkaar naar het leven staat...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 september 2011 door hotjumper --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:23 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Heeft gewoon met het gebrek aan successen te maken, anders had geen engelse club meer sponsors gehad.
Net zoals jou kom ik ook best vaak in Engeland maar 1 de cultuur is anders..
Nog veel grover als bij ons en de clubs zijn van wereldformaat met de aantrekkelijkste
competitie van de wereld....
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 01 september 2011 - 22:32   quote  deeplink  
iemand heeft hier toch pas gezegd dat er op 01-10-2011 meer openheid zou komen? of heb ik dat mis?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:32 schreef FR-Douwe het volgende:
iemand heeft hier toch pas gezegd dat er op 01-10-2011 meer openheid zou komen? of heb ik dat mis?
van de knvb toch?
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 01 september 2011 - 22:43   quote  deeplink  
heb net maar even een mail gestuurd naar Feyenoord met als vraag meer duidelijkheid te geven omtrent de financiële situatie en de exploitatie over het lopende boekjaar, misschien dat iedereen dat moet doen en dat er dan misschien wat meer duidelijkheid komt? klinkt misschien onnozel maar doe het toch maar.
Els
 Els - donderdag 01 september 2011 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:27 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja je merkt wel vaak dat vijftigers en ouder een zwak hebben vooor Feyenoord
dus dat zou kunnen idd Els ..Maar de column hierboven schud mij opeens wakker
terwijl sportdwaas jij en Jumper het al zeiden maar ik snapte het toen nog
helemaal.Ik begin het somber in te zien..
Tja, heb het al vaker gezegd, de waarde van onwetendheid wordt zwaar onderschat....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:59 schreef Els het volgende:

[..]

Tja, heb het al vaker gezegd, de waarde van onwetendheid wordt zwaar onderschat....
zonder meer Els...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 september 2011 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:43 schreef FR-Douwe het volgende:
heb net maar even een mail gestuurd naar Feyenoord met als vraag meer duidelijkheid te geven omtrent de financiële situatie en de exploitatie over het lopende boekjaar, misschien dat iedereen dat moet doen en dat er dan misschien wat meer duidelijkheid komt? klinkt misschien onnozel maar doe het toch maar.
Ook gedaan ;)
Xapter
 Xapter - donderdag 01 september 2011 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:10 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Je bent me net voor. De enige echte oplossing is alle komende dertig competitiwedstrijden winnend afsluiten.
Dan ben je sowieso failliet door alle premies :)
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 01 september 2011 - 23:41   quote  deeplink  
Komen ze weer met een onzin topic!
Alleen maar de boel proberen op te naaien.
Laat het toch eens met rust en ga de ploeg steunen ipv dat gezeik over het geld!
Het nieuws over de financiele situatie komen vanzelf naar buiten.
En ik vermoed voor eind september 2011
de flh
 de flh - vrijdag 02 september 2011 - 00:01   quote  deeplink  
jij bent echt maf.
craven
 craven - vrijdag 02 september 2011 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 23:41 schreef lijdensweg het volgende:
Komen ze weer met een onzin topic!
Alleen maar de boel proberen op te naaien.
Laat het toch eens met rust en ga de ploeg steunen ipv dat gezeik over het geld!
Het nieuws over de financiele situatie komen vanzelf naar buiten.
En ik vermoed voor eind september 2011
Waarom is dit onzin? omdat het niet jouw goedkeuring draagt? Je moet toch toegeven dat de de situatie bij feyenoord ontzettend troebel is....
** Lucifer **
 ** Lucifer ** - vrijdag 02 september 2011 - 00:17   quote  deeplink  
Vind het maar een lijdensweg pfffffffffffff .
ljl
 ljl - vrijdag 02 september 2011 - 00:22   quote  deeplink  
Geen openheid van zaken vind ik op dit moment niet meer dan logisch. Als je afhankelijk bent van investeerders wil je graag zo min mogelijk gezeik hebben om die investeerders maar binnen te kunnen krijgen.

Helaas is er een deel van onze achterban niet slim genoeg om zich gewoon even koest te houden. Niemand wil investeren in een zinkend schip, hoeveel geld je ook hebt. Je kan niet verwachten dat mensen dit zomaar weg zullen gooien. Het geld wat geinvesteerd wordt moet dus ook verantwoord zijn.

Elke simpele weet google te vinden en inmiddels als je feyenoord nieuws een beetje volgt merkt dat het hier rommelt, er om de hoofden van de directie gevraagd wordt en we ook nog eens in gigantische schulden hebben.

2 van de 3 punten hierboven zijn we zelf verantwoordelijk voor. Natuurlijk, er zijn fouten gemaakt in het verleden. Maar is iemand ooit beter geworden van zich blind staren op het verleden?

Ik kan me nog herinneren dat er een groep v/d Herik weg wilde hebben, dat is ze ook gelukt..... en precies toen is het financiele verval opgetreden. Aangezien er ook heel wat centjes van onze toenmalige directeur in zat. en tsja.... als ze je niet willen, moeten ze ook je geld niet willen!

Wederom weer een veel langer verhaal dan ik wilde, alleen moet het eens klaar zijn met dit geouwehoer. Wij (de supporters) hebben de club niet zo ver laten dalen, maar we werken een herstel inmiddels wel tegen! Doe wat je moet doen en waarom je Feyenoord supporter bent geworden. Steun het team, niets meer, niets minder.
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 02 september 2011 - 00:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 22:18 schreef sportdwaas het volgende:
Goed stuk overigens maar de vraag is natuurlijk of de KNVB het zover wil laten komen. Misschien is er onderhandelingsruimte.
Er staat toch ook dat Roda uitstel heeft gekregen. Er is dus sowieso ruimte. Ik denk dat het afhangt van de progressie die een club maakt. Als Feyenoord aantoonbaar op de goede weg is en daar ga ik wel vanuit, dan gaat de KNVB nooit de stekker eruit trekken.
Emile
 Emile - vrijdag 02 september 2011 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 23:41 schreef lijdensweg het volgende:
Komen ze weer met een onzin topic!
Alleen maar de boel proberen op te naaien.
Laat het toch eens met rust en ga de ploeg steunen ipv dat gezeik over het geld!
Het nieuws over de financiele situatie komen vanzelf naar buiten.
En ik vermoed voor eind september 2011
jij heb echt een fobie tegen normale mensen he
ljl
 ljl - vrijdag 02 september 2011 - 02:01   quote  deeplink  
@PSVMocro

Externe investering moeten meegenomen worden in de beslissing, anders had PSV in hetzelfde schuitje gezeten.

@Emile

Dus mensen die constant, zonder aanleiding, anderen wantrouwen is voor jou normaal!?
Laat mij dan alsjeblieft een 3-dubbele gestoorde zijn in jouw ogen!

DISCLAIMER:
Ik ben het absoluut 99 van de 100 keer oneens met lijdensweg, maar als je gelijk hebt, heb je gelijk! :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 september 2011 door ljl --
Els
 Els - vrijdag 02 september 2011 - 07:43   quote  deeplink  
De één is meer betrokken dan de ander, dat zal altijd zo zijn. Voor sommigen is Feyenoord een hobby, voor anderen veel meer dan dat. Een aantal van ons hebben ook, om Feyenoord te helpen, geld gestort in allerlei initiatieven die inmiddels opgestart zijn om Feyenoord er bovenop te brengen, soms zelfs meer dan eigenlijk voor hun eigen financiële huishouding verantwoord was.
Dat er hier posters de ongelofelijke arrogantie niet achterwege kunnen laten, maar het nodig vinden om die betrokkenheid af te doen als onzin en opruiing, vind ik stuitend. Hoe halen deze persoenen het in hun hoofd. Laat iedereen lekker Feyenoord op z'n eigen manier volgen en schei uit met jouw manier als de enige juiste te betitelen. Da's namelijk nogal eng.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 september 2011 door Els --
Rovert
 Rovert - vrijdag 02 september 2011 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 00:22 schreef ljl het volgende:
Geen openheid van zaken vind ik op dit moment niet meer dan logisch. Als je afhankelijk bent van investeerders wil je graag zo min mogelijk gezeik hebben om die investeerders maar binnen te kunnen krijgen.

Helaas is er een deel van onze achterban niet slim genoeg om zich gewoon even koest te houden. Niemand wil investeren in een zinkend schip, hoeveel geld je ook hebt. Je kan niet verwachten dat mensen dit zomaar weg zullen gooien. Het geld wat geinvesteerd wordt moet dus ook verantwoord zijn.

Elke simpele weet google te vinden en inmiddels als je feyenoord nieuws een beetje volgt merkt dat het hier rommelt, er om de hoofden van de directie gevraagd wordt en we ook nog eens in gigantische schulden hebben.

2 van de 3 punten hierboven zijn we zelf verantwoordelijk voor. Natuurlijk, er zijn fouten gemaakt in het verleden. Maar is iemand ooit beter geworden van zich blind staren op het verleden?

Ik kan me nog herinneren dat er een groep v/d Herik weg wilde hebben, dat is ze ook gelukt..... en precies toen is het financiele verval opgetreden.
Aangezien er ook heel wat centjes van onze toenmalige directeur in zat. en tsja.... als ze je niet willen, moeten ze ook je geld niet willen!

Wederom weer een veel langer verhaal dan ik wilde, alleen moet het eens klaar zijn met dit geouwehoer. Wij (de supporters) hebben de club niet zo
ver laten dalen, maar we werken een herstel inmiddels wel tegen! Doe wat je moet doen en waarom je Feyenoord supporter bent geworden. Steun
het team, niets meer, niets minder.
Zoveel domheid in 1 topic maakt me verdrietig
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 02 september 2011 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 02:01 schreef ljl het volgende:
@PSVMocro

Externe investering moeten meegenomen worden in de beslissing, anders had PSV in hetzelfde schuitje gezeten.

Verkoop van eigendom is toch geen externe investering. Het verschil tussen Feyenoord en PSV is dat PSV onroerend goed had en nog steeds heeft. Dat zijn gewoon reserves, waar PSV nu beroep op heeft gedaan.

Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat de KNVB de licentie niet gaat intrekken voor Feyenoord. Mocht dat gebeuren, dan moeten alle eredivisieclubs in opstand komen om de druk op de KNVB op te voeren. Het is in principe goed dat de KNVB met een vergrootglas bij Nederlandse clubs langsgaat, maar dat moet dan wel in heel Europa op dezelfde wijze gebeuren. Het is niet uit te leggen dat er in Engeland en Spanje een gezamenlijke schuld van resp. 3 en 4 miljard is. Als Nederlandse clubs ook 200 miljoen in de schuld konden staan, dan zouden ze ook meedraaien in de top van Europa.
FR-Elmo
 FR-Elmo - vrijdag 02 september 2011 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 00:22 schreef ljl het volgende:
Geen openheid van zaken vind ik op dit moment niet meer dan logisch. Als je afhankelijk bent van investeerders wil je graag zo min mogelijk gezeik hebben om die investeerders maar binnen te kunnen krijgen.

Helaas is er een deel van onze achterban niet slim genoeg om zich gewoon even koest te houden. Niemand wil investeren in een zinkend schip, hoeveel geld je ook hebt. Je kan niet verwachten dat mensen dit zomaar weg zullen gooien. Het geld wat geinvesteerd wordt moet dus ook verantwoord zijn.

Elke simpele weet google te vinden en inmiddels als je feyenoord nieuws een beetje volgt merkt dat het hier rommelt, er om de hoofden van de directie gevraagd wordt en we ook nog eens in gigantische schulden hebben.

2 van de 3 punten hierboven zijn we zelf verantwoordelijk voor. Natuurlijk, er zijn fouten gemaakt in het verleden. Maar is iemand ooit beter geworden van zich blind staren op het verleden?

Ik kan me nog herinneren dat er een groep v/d Herik weg wilde hebben, dat is ze ook gelukt..... en precies toen is het financiele verval opgetreden. Aangezien er ook heel wat centjes van onze toenmalige directeur in zat. en tsja.... als ze je niet willen, moeten ze ook je geld niet willen!

Wederom weer een veel langer verhaal dan ik wilde, alleen moet het eens klaar zijn met dit geouwehoer. Wij (de supporters) hebben de club niet zo ver laten dalen, maar we werken een herstel inmiddels wel tegen! Doe wat je moet doen en waarom je Feyenoord supporter bent geworden. Steun het team, niets meer, niets minder.
ben jij Lijdensweg?
craven
 craven - vrijdag 02 september 2011 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 02:01 schreef ljl het volgende:
@PSVMocro

Externe investering moeten meegenomen worden in de beslissing, anders had PSV in hetzelfde schuitje gezeten.

@Emile

Dus mensen die constant, zonder aanleiding, anderen wantrouwen is voor jou normaal!?
Laat mij dan alsjeblieft een 3-dubbele gestoorde zijn in jouw ogen!

DISCLAIMER:
Ik ben het absoluut 99 van de 100 keer oneens met lijdensweg, maar als je gelijk hebt, heb je gelijk! :)
Als je gelijk hebt heb je gelijk. wat is dat nou voor discussie ijkpunt
Milo
 Milo - vrijdag 02 september 2011 - 11:22   quote  deeplink  
laten we hopen en ervoor gaan!
schippertje
 schippertje - vrijdag 02 september 2011 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 08:46 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Verkoop van eigendom is toch geen externe investering. Het verschil tussen Feyenoord en PSV is dat PSV onroerend goed had en nog steeds heeft. Dat zijn gewoon reserves, waar PSV nu beroep op heeft gedaan.

Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat de KNVB de licentie niet gaat intrekken voor Feyenoord. Mocht dat gebeuren, dan moeten alle eredivisieclubs in opstand komen om de druk op de KNVB op te voeren. Het is in principe goed dat de KNVB met een vergrootglas bij Nederlandse clubs langsgaat, maar dat moet dan wel in heel Europa op dezelfde wijze gebeuren. Het is niet uit te leggen dat er in Engeland en Spanje een gezamenlijke schuld van resp. 3 en 4 miljard is. Als Nederlandse clubs ook 200 miljoen in de schuld konden staan, dan zouden ze ook meedraaien in de top van Europa.
nu schrijf je dat psv geen externe investering heeft omdat ze eigendom cq onroerend goed verkopen
nuj neem ik aan (misschien naief) dat de aandelen die feyenoord verkoopt toch ook eigendom zijn van feyenoord en dus is hetgene wat psv doet eigenlijk hetzelfde namelijk eigendom verkopen om extern geld te genereren of dat nu aandelen zijn of onroerend goed blijft hetzelfde
met dit verschil dat psv nu een stadion heeft wat gebouwd is op een ander zijn eigendom en nu huur mag/moet betalen voor diezelfde grond,het lijkt me dat feyenoord het dan slimmer doet door aandelen te verkopen want dan hoeven ze geen rente meer te betalen omdat het nu geen schuld meer is
bij elk bedrijf dat geld nodig heeft gebeurt dat alleen gaat dan via de aandelen beurs
feyenoord blijft baas in eigen huis door maar 49 % te verkopen met een eigen stadion met eigen grond
psv is ook eigen baas in huis op de aandelen an philips na dan en heeft een mooi stadion die staat op grond van de gemeente
stel de gemeente eindhoven heeft ooit die grond nodig en zegt tegen psv i'm sorry maar ik heb de grond nodig dus breek maar lekker je stadion af
wie is er dan slimmer geweest???
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 02 september 2011 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2011 - 23:41 schreef lijdensweg het volgende:
Komen ze weer met een onzin topic!
Alleen maar de boel proberen op te naaien.
Laat het toch eens met rust en ga de ploeg steunen ipv dat gezeik over het geld!
Het nieuws over de financiele situatie komen vanzelf naar buiten.
En ik vermoed voor eind september 2011
Jij vertrouwt een pastoor nog met 3 kleine jongetjes en een punt in z,n broek.
Je bent een drollul der 1ste klasse hahahaha
Pietje1
 Pietje1 - vrijdag 02 september 2011 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 13:16 schreef schippertje het volgende:

[..]

stel de gemeente eindhoven heeft ooit die grond nodig en zegt tegen psv i'm sorry maar ik heb de grond nodig dus breek maar lekker je stadion af
wie is er dan slimmer geweest???
Beetje naief om te denken dat dat mogelijk is. Denk je nou echt dat PSV zijn grond verkoopt en dan geen clausule heeft waarin staat dat het stadion en zoveel meter er omheen onaangetast blijft? De gebeir daarbuiten mag naar believe gexploiteerd worden door de gemeente die daar kantoren en huizen kan bouwen als ze dat willen. PSV heeft dit gewoon heel slim gespeeld, ze hebben en veel cash achter de hand en ze zijn in kosten achteruit gegaan omdat ze hun torenhoge hypotheek konden herfinacieren. Per saldo betalen ze minder jaarlijks dan voorheen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 september 2011 door Pietje1 --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 02 september 2011 - 13:32   quote  deeplink  
Ik ben al driftig op zoek naar een nieuwe hobby.

We gaan allemaal doooohoooooood.
Droef
 Droef - vrijdag 02 september 2011 - 13:38   quote  deeplink  
Schijnt een toekomst te zitten in het recyclen van stadions.......
gladdeharry
 gladdeharry - vrijdag 02 september 2011 - 13:54   quote  deeplink  
Ben het niet vaak met lijdensweg eens maar nu wel. Dat nieuws komt vanzelf.Ik verwacht ook dat het goed nieuws is. Denk trouwens ook dat het optreden van Martin van Geel de afgelopen weken( vooral transfer Fer) potentiele investeerders over de streep gaat trekken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Stilte voor de storm.









0.0090060