BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord vs Manchester City

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
KKL
 KKL - vrijdag 02 september 2011 - 10:41   quote  deeplink  
Feyenoord mag mede dankzij de gunst van Manchester City John Guidetti verwelkomen. Directeur Martin van Geel heeft dan ook een zeer goed gevoel overgehouden aan de onderhandelingen met de Engelse grootmacht.

Feyenoord hoopt dat de relatie tussen beide clubs versterkt kan worden, vertelt Van Geel in het Algemeen Dagblad. "Ik wil het contact met City graag uitbouwen. Voor Feyenoord een prima zaak, lijkt mij."

De Rotterdammers hebben door de tijdelijke komst van Ryo Miyaichi al ervaring met bijvoorbeeld het maken van gedetailleerde rapporten. "Bij de verhuur van Miyaichi hebben wij Arsenal volledig op de hoogte gehouden van zijn ontwikkeling. Dat is iets wat andere clubs ook mee krijgen", aldus Van Geel.

Eerder dit jaar klaagde Feyenoord Manchester City nog aan bij de Engelse voetbalbond FA. De Citizens zouden jeugdinternational Karim Rekik al op vijftienjarige leeftijd hebben benaderd en dat is niet toegestaan. Het conflict liep uiteindelijk met een sisser af.

Als je hierover verder gaat nadenken dan zou het zo maar kunnen zijn dat Feyenoord wellicht in de nabije toekomst een soort satelliet club wordt van City.

Een stap verder zou kunnen zijn dat de Abu Dhabi investeringsgroep, aangevoerd door Sjeik Mansour bin Zayed, Feyenoord wellicht ook wil overnemen of wil investeren om structuur op organisatorisch en technisch gebied te professionaliseren.

Het zou zomaar kunnen....

(De nieuwe eigenaar betaalde 250 miljoen euro voor City. Dat lijkt een enorm bedrag (en dat is het ook), maar het is peanuts voor een familie die meer dan 200 miljoen vaten olie per dag exporteert Als de prijs van een vat olie met een dollartje stijgt, is de investering binnen twee dagen terugverdiend! En zoals we allemaal wel weten stijgt die prijs nogal eens. De laatste zes jaar bijvoorbeeld van 23 dollar naar 146 dollar per vat)
Dubble O ms
 Dubble O ms - vrijdag 02 september 2011 - 10:51   quote  deeplink  
Geen olie in de kuip SVP! Dat heeft met houdbaarheid temaken.
craven
 craven - vrijdag 02 september 2011 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 10:41 schreef KKL het volgende:
Feyenoord mag mede dankzij de gunst van Manchester City John Guidetti verwelkomen. Directeur Martin van Geel heeft dan ook een zeer goed gevoel overgehouden aan de onderhandelingen met de Engelse grootmacht.

Feyenoord hoopt dat de relatie tussen beide clubs versterkt kan worden, vertelt Van Geel in het Algemeen Dagblad. "Ik wil het contact met City graag uitbouwen. Voor Feyenoord een prima zaak, lijkt mij."

De Rotterdammers hebben door de tijdelijke komst van Ryo Miyaichi al ervaring met bijvoorbeeld het maken van gedetailleerde rapporten. "Bij de verhuur van Miyaichi hebben wij Arsenal volledig op de hoogte gehouden van zijn ontwikkeling. Dat is iets wat andere clubs ook mee krijgen", aldus Van Geel.

Eerder dit jaar klaagde Feyenoord Manchester City nog aan bij de Engelse voetbalbond FA. De Citizens zouden jeugdinternational Karim Rekik al op vijftienjarige leeftijd hebben benaderd en dat is niet toegestaan. Het conflict liep uiteindelijk met een sisser af.

Als je hierover verder gaat nadenken dan zou het zo maar kunnen zijn dat Feyenoord wellicht in de nabije toekomst een soort satelliet club wordt van City.

Een stap verder zou kunnen zijn dat de Abu Dhabi investeringsgroep, aangevoerd door Sjeik Mansour bin Zayed, Feyenoord wellicht ook wil overnemen of wil investeren om structuur op organisatorisch en technisch gebied te professionaliseren.

Het zou zomaar kunnen....

(De nieuwe eigenaar betaalde 250 miljoen euro voor City. Dat lijkt een enorm bedrag (en dat is het ook), maar het is peanuts voor een familie die meer dan 200 miljoen vaten olie per dag exporteert Als de prijs van een vat olie met een dollartje stijgt, is de investering binnen twee dagen terugverdiend! En zoals we allemaal wel weten stijgt die prijs nogal eens. De laatste zes jaar bijvoorbeeld van 23 dollar naar 146 dollar per vat)
willen we dat? verder is feyenoord voor de olieboeren niet echt interessant denk ik
King - 010
 King - 010 - vrijdag 02 september 2011 - 11:06   quote  deeplink  
Feyenoord moet van ons blijven en niet overgenomen worden door een of ander sjeik.
Geld in pompen om dat later terug te betalen, oke.
Volledig overnemen door een ander, no way!

Feyenoord als satelliet-club van Man. City.
Zie ik ook niet zitten. Als Feyenoord op zichzelf blijft, verdienen we meer met verkoop van spelers.
Als we van City zijn dan zullen zij ook hun aandeel willen of speler van ons kopen tegen gereduceerd tarief.

Weet nou niet echt of hier op moeten hopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 september 2011 door King - 010 --
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 02 september 2011 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 11:06 schreef King - 010 het volgende:
Feyenoord moet van ons blijven en niet overgenomen worden door een of ander sjeik.
Geld in pompen om dat later terug te betalen, oke.
Volledig overnemen door een ander, no way!

Feyenoord als satelliet-club van Man. City.
Zie ik ook niet zitten. Als Feyenoord op zichzelf blijft, verdienen we meer met verkoop van spelers.
Als we van City zijn dan zullen zij ook hun aandeel willen of speler van ons kopen tegen gereduceerd tarief.

Weet nou niet echt of hier op moeten hopen.
Ik zie het verschil niet zo met Pim en zijn investeerders.... Oh ja, zo'n 100 miljoen extra misschien.....
craven
 craven - vrijdag 02 september 2011 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 11:37 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet zo met Pim en zijn investeerders.... Oh ja, zo'n 100 miljoen extra misschien.....
het verschil is dat Pim en zijn kornuiten geen meerderheid hebben
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 02 september 2011 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 12:45 schreef craven het volgende:

[..]

het verschil is dat Pim en zijn kornuiten geen meerderheid hebben
en dat Pim en co wel een band (buiten de financiele) met de club hebben.
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - vrijdag 02 september 2011 - 17:18   quote  deeplink  
Ten eerste wil Feyenoord altijd een meerderheid van de aandelen zelf behouden, verder vind ik het hele verhaal totaal niet aan de orde. Het enige wat Van Geel waarschijnlijk wil is mee profiteren van het overschot aan talent dat daar word aangetrokken, en die niet allemaal kunnen spelen. Feyenoord staat europees te boek als een club waar talent goed gedijt, dus daar moeten vruchten van geplukt worden in deze barre tijden..
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 02 september 2011 - 17:22   quote  deeplink  
Zo'n sjeik moet gewoon eens met de sportclub gaan praten. Die hebben de sleutel tot volledig herstel in handen.
Nibke
 Nibke - vrijdag 02 september 2011 - 17:25   quote  deeplink  
En wat dan nog wanneer ze de aandelen van Blokland en co willen overnemen? (ik stel voor 100 miljoen)
Dit is echter nooit meer dan 49% en dus blijft Feyenoord de baas in eigen huis!
Dan zou je toch in 1 keer heel wat leuke dingen kunnen doen.
FR-Han
 FR-Han - vrijdag 02 september 2011 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 17:22 schreef sportdwaas het volgende:
Zo'n sjeik moet gewoon eens met de sportclub gaan praten. Die hebben de sleutel tot volledig herstel in handen.
hoezo? lopen ze in witte jassen en halen ze je hier weg?
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - vrijdag 02 september 2011 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 17:22 schreef sportdwaas het volgende:
Zo'n sjeik moet gewoon eens met de sportclub gaan praten. Die hebben de sleutel tot volledig herstel in handen.
tuurlijk, die sjeik gaat met een amateurclub rond de tafel..
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 02 september 2011 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 18:18 schreef Jhon de Beuk het volgende:

[..]

tuurlijk, die sjeik gaat met een amateurclub rond de tafel..
Met DÉ amateurclub bedoel je
Rovert
 Rovert - zaterdag 03 september 2011 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 17:22 schreef sportdwaas het volgende:
Zo'n sjeik moet gewoon eens met de sportclub gaan praten. Die hebben de sleutel tot volledig herstel in handen.
Klopt
en ze hebben ook de sleutel tot totale vernietiging van het voetbal in handen

gevaarlijk
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 03 september 2011 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2011 - 10:04 schreef Rovert het volgende:

[..]

Klopt
en ze hebben ook de sleutel tot totale vernietiging van het voetbal in handen

gevaarlijk
Ach dan maar spectaculair gaan!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 03 september 2011 - 13:27   quote  deeplink  
Olie raakt op
Olie geld óók.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 03 september 2011 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2011 - 13:27 schreef Stylzz het volgende:
Olie raakt op
Olie geld óók.
Ach dat maken wij niet meer mee.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 03 september 2011 - 15:20   quote  deeplink  
ik zal wel naïef zijn maar ik geloof nooit dat een instituut als Feyenoord verloren gaat. Natuurlijk: we zitten diep in de problemen maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we wel aan het opkrabbelen zijn.
Els
 Els - zaterdag 03 september 2011 - 15:29   quote  deeplink  
Dat hebben de supporters van een aantal andere clubs ook gedacht. Volgens mij zijn er ook wel wat voetbalinstituten in Engeland kapot gegaan.....
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 03 september 2011 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2011 - 15:12 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Ach dat maken wij niet meer mee.
Het opraken niet.
Maar wel fdat er minder mensen aan verdienen
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zaterdag 03 september 2011 - 16:26   quote  deeplink  
Feyenoord is van ons!!!!!
Geen sjeiks in de Kuip!
Zitten er al genoeg in Rotterdam zelf!
Rovert
 Rovert - zaterdag 03 september 2011 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2011 - 16:26 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Feyenoord is van ons!!!!!
Geen sjeiks in de Kuip!
Zitten er al genoeg in Rotterdam zelf!
waar zitten die dan?
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 03 september 2011 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2011 - 16:38 schreef Rovert het volgende:

[..]

waar zitten die dan?
Inderdaad welk vak?
Rovert
 Rovert - zaterdag 03 september 2011 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2011 - 19:13 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Inderdaad welk vak?
Ga ik ze een hand geven
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 04 september 2011 - 07:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2011 - 11:37 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet zo met Pim en zijn investeerders.... Oh ja, zo'n 100 miljoen extra misschien.....
Die 100 miljoen is voor Mansour bin zayed Al Nahyan maar een schijntje!! Die heeft miljarden tot zijn beschikking.
hotjumper
 hotjumper - zondag 04 september 2011 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 07:53 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Die 100 miljoen is voor Mansour bin zayed Al Nahyan maar een schijntje!! Die heeft miljarden tot zijn beschikking.
He ik wil niet te hoog inzetten, het is te makkelijk andermans geld uit te geven op zo'n forum
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 09:58   quote  deeplink  
Overgenomen worden lijkt me niet verstandig
Maar een samenwerking tussen ons en Man City lijkt me wel handig
Man City heeft zat toppers die niet spelen omdat ze zoveel kopen
Als we er daar 1 of 2 per jaar van naar ons kunnen halen is dat natuurlijk mooi
Slechter zullen we er natuurlijk niet van worden

Mits het voor Man City natuurlijk prioriteit is dat de spelers spelen
Als ze er aan willen verdienen is het niet handig
Wij kunnen hun salarissen nooit betalen
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 04 september 2011 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 09:58 schreef Phyxsius het volgende:
Overgenomen worden lijkt me niet verstandig
Maar een samenwerking tussen ons en Man City lijkt me wel handig
Man City heeft zat toppers die niet spelen omdat ze zoveel kopen
Als we er daar 1 of 2 per jaar van naar ons kunnen halen is dat natuurlijk mooi
Slechter zullen we er natuurlijk niet van worden

Mits het voor Man City natuurlijk prioriteit is dat de spelers spelen
Als ze er aan willen verdienen is het niet handig
Wij kunnen hun salarissen nooit betalen
denk dat city wel belang heeft in goeie jeugdspelers, dat zal dan wel een soort deal worden. vraag is alleen of je dat wil.
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 09:59 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

denk dat city wel belang heeft in goeie jeugdspelers, dat zal dan wel een soort deal worden. vraag is alleen of je dat wil.
Niet gratis
Maar tegen gereduceerde prijzen vind ik niet erg
Of we geven ze een eerste optie

Maar dan moet de tegenprestatie evenwijdig zijn
Dan denk ik aan een afspraak dat wij per jaar 3 spelers mogen lenen
Alleen een deel van het salaris overnemen
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 04 september 2011 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:00 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Niet gratis
Maar tegen gereduceerde prijzen vind ik niet erg
Of we geven ze een eerste optie

Maar dan moet de tegenprestatie evenwijdig zijn
Dan denk ik aan een afspraak dat wij per jaar 3 spelers mogen lenen
Alleen een deel van het salaris overnemen
gevaar is dan wel dat je nooit iets kan opbouwen, een fer of wijnaldum zullen dan echt niet een paar jaar bij ons spelen en je zult zien dat niet alle spelers naar Feyenoord willen dus is het maar de vraag wat het je uiteindelijk oplevert...
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:02 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

gevaar is dan wel dat je nooit iets kan opbouwen, een fer of wijnaldum zullen dan echt niet een paar jaar bij ons spelen en je zult zien dat niet alle spelers naar Feyenoord willen dus is het maar de vraag wat het je uiteindelijk oplevert...
Met alle respect
Clubs als Barcelona, Lyon, Man United en Chelsea hebben ook spelers in dienst waar een andere grote club de eerste optie op heeft bij verkoop
We gaan toch niet beweren dat die clubs niets opbouwen?

Het gaat erom hoe je het gebruikt en hoe je de afspraak maakt
De club moet bepalen wanneer een speler verkocht wordt
Het feit dat Man City de eerste optie heeft betekent niet dat zij Martin kunnen bellen en zeggen dat hij een speler moet verkopen

Het houdt in dat Martin City belt zodra wij een speler waar City belangstelling in heeft wel willen verkopen
Of als een andere club zich daarvoor meldt
En dat wanneer City evenveel bied als de andere club dat Feyenoord de speler eerst alleen toestemming geeft om met City te praten
Pas als de speler er dan niet uit komt geven wij toestemming om met andere clubs te praten
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 04 september 2011 - 10:07   quote  deeplink  
Maar dan creëer je dus een selectie met een paar oud-gedienden, bijvoorbeeld Vlaar, de Vrij, Mulder etc, waar je dan jaarlijks een paar huurlingen in plaatst?

Wellicht is het handiger als de scouts van Manchester City de spelers die ze hebben gespot naar ons doorsluizen, dus wij kopen die voor het dan nog minimale bedrag, en na 2/3 jaar in het eerste gespeeld te hebben, verkassen ze naar Manchester City, tenzij een grote Italiaanse, Duitse, Spaanse of Engelse club ze wil, waarin de transferopbrengsten worden gedeeld.

Nadeel is wel dat je nooit een volledig bedrag krijgt, helemaal niet als de speler van Feyenoord naar City gaat (wel een opleidingsvergoeding o.i.d.) maar dan zul je dus zo'n goed team moeten opbouwen dat je je grote inkomsten uit de CL haalt, wat ook niet altijd een garantie is in deze competitie.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 04 september 2011 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:07 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Met alle respect
Clubs als Barcelona, Lyon, Man United en Chelsea hebben ook spelers in dienst waar een andere grote club de eerste optie op heeft bij verkoop
We gaan toch niet beweren dat die clubs niets opbouwen?

Het gaat erom hoe je het gebruikt en hoe je de afspraak maakt
De club moet bepalen wanneer een speler verkocht wordt
Het feit dat Man City de eerste optie heeft betekent niet dat zij Martin kunnen bellen en zeggen dat hij een speler moet verkopen

Het houdt in dat Martin City belt zodra wij een speler waar City belangstelling in heeft wel willen verkopen
Of als een andere club zich daarvoor meldt
En dat wanneer City evenveel bied als de andere club dat Feyenoord de speler eerst alleen toestemming geeft om met City te praten
Pas als de speler er dan niet uit komt geven wij toestemming om met andere clubs te praten
ok, begreep ik je verkeerd. als je het zo bekijkt dan zie ik zoiets wel zitten.
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:07 schreef Bosifyable het volgende:
Maar dan creëer je dus een selectie met een paar oud-gedienden, bijvoorbeeld Vlaar, de Vrij, Mulder etc, waar je dan jaarlijks een paar huurlingen in plaatst?

Wellicht is het handiger als de scouts van Manchester City de spelers die ze hebben gespot naar ons doorsluizen, dus wij kopen die voor het dan nog minimale bedrag, en na 2/3 jaar in het eerste gespeeld te hebben, verkassen ze naar Manchester City, tenzij een grote Italiaanse, Duitse, Spaanse of Engelse club ze wil, waarin de transferopbrengsten worden gedeeld.

Nadeel is wel dat je nooit een volledig bedrag krijgt, helemaal niet als de speler van Feyenoord naar City gaat (wel een opleidingsvergoeding o.i.d.) maar dan zul je dus zo'n goed team moeten opbouwen dat je je grote inkomsten uit de CL haalt, wat ook niet altijd een garantie is in deze competitie.
In de door jou beschreven situaties kun je concluderen dat je de samenwerking te ver hebt doorgevoerd
In de door jou beschreven samenwerking is Feyenoord niet meer baas in eigen Kuip
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 04 september 2011 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:09 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

In de door jou beschreven situaties kun je concluderen dat je de samenwerking te ver hebt doorgevoerd
In de door jou beschreven samenwerking is Feyenoord niet meer baas in eigen Kuip
Dat is ook weer waar, je bent in mijn schets (niet mijn overtuiging, zie het niet graag zo gebeuren) een echte satellietclub, die op de been gehouden wordt door Man City.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 04 september 2011 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:09 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

In de door jou beschreven situaties kun je concluderen dat je de samenwerking te ver hebt doorgevoerd
In de door jou beschreven samenwerking is Feyenoord niet meer baas in eigen Kuip
Maar in jouw plan zijn het dus onze jeugdspelers waar Man City voorrang voor heeft om die te kopen? En dat wij jaarlijks spelers, die bij hun niet aan spelen toe komen, huren van Man City?

Of begrijp ik je verkeerd?
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:11 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar, je bent in mijn schets (niet mijn overtuiging, zie het niet graag zo gebeuren) een echte satellietclub, die op de been gehouden wordt door Man City.
Precies, dat moet je niet willen
Zoals ik boven al beschreef zie ik meer in een samenwerking met eerste biedingsmogelijkheden, op de hoogte houden bij interesse van anderen en waar het vooral draait om de ontwikkeling van spelers
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:13 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Maar in jouw plan zijn het dus onze jeugdspelers waar Man City voorrang voor heeft om die te kopen? En dat wij jaarlijks spelers, die bij hun niet aan spelen toe komen, huren van Man City?

Of begrijp ik je verkeerd?
Ik zegt dat City voorrang mag krijgen op al onze spelers
Maar wel tegen een redelijke prijs
En dat we ze eerste opties toezeggen
Dat houdt in dat wij hen vragen of ze interesse hebben wanneer spelers dreigen te worden weggekocht door anderen

En als tegenprestatie moeten wij dan spelers van hen kunnen krijgen, lenen of huren

Eventueel kun je nog bespreken dat City de spelers voor een x procent minder kan kopen dan andere gegadigden
Maar dat zal ook afhangen van de huur prijzen die zij vragen
Als zij hoge huursommen vragen gaat dat niet op
Maar als wij geen huursommen hoeven te betalen mogen wij ze best tegemoet komen
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 04 september 2011 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:16 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Ik zegt dat City voorrang mag krijgen op al onze spelers
Maar wel tegen een redelijke prijs
En dat we ze eerste opties toezeggen
Dat houdt in dat wij hen vragen of ze interesse hebben wanneer spelers dreigen te worden weggekocht door anderen

En als tegenprestatie moeten wij dan spelers van hen kunnen krijgen, lenen of huren

Eventueel kun je nog bespreken dat City de spelers voor een x procent minder kan kopen dan andere gegadigden
Maar dat zal ook afhangen van de huur prijzen die zij vragen
Als zij hoge huursommen vragen gaat dat niet op
Maar als wij geen huursommen hoeven te betalen mogen wij ze best tegemoet komen
Maar de constructie van lenen en huren, moet je daar wel zo blij mee zijn? Een jaar of 2 een goede speler, maar met de wetenschap dat 'ie toch terug gehaald kan worden

Of zoals nu, het overgrote deel eigen jeugd en ter ondersteuning eventueel een speler huren?
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:28 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Maar de constructie van lenen en huren, moet je daar wel zo blij mee zijn? Een jaar of 2 een goede speler, maar met de wetenschap dat 'ie toch terug gehaald kan worden

Of zoals nu, het overgrote deel eigen jeugd en ter ondersteuning eventueel een speler huren?
Je moet ook niet doorslaan
2 of 3 is meer dan genoeg
De bedoeling is dat je je eigen geld in kwaliteit kan besteden
En met de huurlingen van Man City kun je de boel aanvullen
Zodat je kwantitatief wat sterker bent
De basis is leg je met je eigen spelers

Maar van Ryo zijn we echt niet minder geworden
Net als van Meeuwis
Al denk ik wel dat de spelers van City tot een andere categorie moeten behoren
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 04 september 2011 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:31 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Je moet ook niet doorslaan
2 of 3 is meer dan genoeg
De bedoeling is dat je je eigen geld in kwaliteit kan besteden
En met de huurlingen van Man City kun je de boel aanvullen
Zodat je kwantitatief wat sterker bent
De basis is leg je met je eigen spelers

Maar van Ryo zijn we echt niet minder geworden
Net als van Meeuwis
Al denk ik wel dat de spelers van City tot een andere categorie moeten behoren
maar mijn voorkeur zou dan wel zijn om een speler langer dan een jaar te huren.
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:32 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

maar mijn voorkeur zou dan wel zijn om een speler langer dan een jaar te huren.
Is ook mogelijk
Maar dat moet je per speler bekijken
En natuurlijk heeft City daar ook een stem in
hotjumper
 hotjumper - zondag 04 september 2011 - 10:38   quote  deeplink  
De huur van Guidetti maakt het mogelijk om Achabar wat geleidelijker te brengen wat denk ik een goede zaak is. Ik zou me als Feyenoord alleen niet commiteren aan één club. Ryo kwam van Arsenal, nu Guidetti van Manchester City en straks misschien iemand van chelsea... Kijk gewoon per situatie hoe deze zo gunstig mogelijk is voor alle partijen.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 04 september 2011 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:31 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Je moet ook niet doorslaan
2 of 3 is meer dan genoeg
De bedoeling is dat je je eigen geld in kwaliteit kan besteden
En met de huurlingen van Man City kun je de boel aanvullen
Zodat je kwantitatief wat sterker bent
De basis is leg je met je eigen spelers

Maar van Ryo zijn we echt niet minder geworden
Net als van Meeuwis
Al denk ik wel dat de spelers van City tot een andere categorie moeten behoren
Huurspelers als aanvulling is een goed idee, alleen als je dus investeert in kwaliteit met je eigen geld, en de huurspeler belandt uiteindelijk op de bank, of misschien zelfs op de trubune? Zullen ze in Manchester niet blij mee zijn.

Ondanks dat hun natuurlijk ook een realistisch beeld op de wedstrijd en ontwikkelingen hebben, als een speler niet voldoet, voldoet 'ie niet. Ben alleen benieuwd hoe ze reageren als we verschillende spelers na een half jaar terugsturen, zal de samenwerking geen goed doen.

Ben het wel met je eens dat we van de huurspelers van vorig jaar zeker niet slechter zijn geworden. Meeuwis die inderdaad de overhand had op het middenveld met zijn ervaring, en de onwetendheid van Ryo op de flanken was een revelatie.
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:38 schreef hotjumper het volgende:
De huur van Guidetti maakt het mogelijk om Achabar wat geleidelijker te brengen wat denk ik een goede zaak is. Ik zou me als Feyenoord alleen niet commiteren aan één club. Ryo kwam van Arsenal, nu Guidetti van Manchester City en straks misschien iemand van chelsea... Kijk gewoon per situatie hoe deze zo gunstig mogelijk is voor alle partijen.
Op zich niks mis mee
Maar volgens mij is het financieel wat leuker als je je aan 1 grote club verbind
Natuurlijk moet je baas in eigen Kuip blijven, dus als je daarnaast ook nog wat leuks kan doen bij een Chelsea moet dat kunnen
Maar het heeft echt financiële voordelen om met bepaalde clubs de samenwerking wat officiëler te maken
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 04 september 2011 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:38 schreef hotjumper het volgende:
De huur van Guidetti maakt het mogelijk om Achabar wat geleidelijker te brengen wat denk ik een goede zaak is. Ik zou me als Feyenoord alleen niet commiteren aan één club. Ryo kwam van Arsenal, nu Guidetti van Manchester City en straks misschien iemand van chelsea... Kijk gewoon per situatie hoe deze zo gunstig mogelijk is voor alle partijen.
Eens, alleen Feyenoord hoeft niet in Europa bekend te staan als opleiding voor andere clubs. Ondanks dat we er niet slechter van worden, mits het goede spelers zijn, maar mocht je de clubs waar je mee samenwerkt tegenkomen in een Europees duel, wat moet je dan doen? In ieder geval hopen dat de 'grotere' clubs waar je mee samenwerkt niet verwachten dat je je best niet zult doen.
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:39 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Huurspelers als aanvulling is een goed idee, alleen als je dus investeert in kwaliteit met je eigen geld, en de huurspeler belandt uiteindelijk op de bank, of misschien zelfs op de trubune? Zullen ze in Manchester niet blij mee zijn.

Ondanks dat hun natuurlijk ook een realistisch beeld op de wedstrijd en ontwikkelingen hebben, als een speler niet voldoet, voldoet 'ie niet. Ben alleen benieuwd hoe ze reageren als we verschillende spelers na een half jaar terugsturen, zal de samenwerking geen goed doen.

Ben het wel met je eens dat we van de huurspelers van vorig jaar zeker niet slechter zijn geworden. Meeuwis die inderdaad de overhand had op het middenveld met zijn ervaring, en de onwetendheid van Ryo op de flanken was een revelatie.
Das een risico
Maar je kan niet zeggen dat een speler moet spelen
Ten eerste ben je dan geen baas meer in eigen Kuip
Maar ook de speler wordt er niet beter van
Als hij de concurrentie bij ons al niet aan kan
Hoe moet dat dan bij een club waar de mogelijkheden tot de hemel reiken?
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 04 september 2011 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:42 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Eens, alleen Feyenoord hoeft niet in Europa bekend te staan als opleiding voor andere clubs. Ondanks dat we er niet slechter van worden, mits het goede spelers zijn, maar mocht je de clubs waar je mee samenwerkt tegenkomen in een Europees duel, wat moet je dan doen? In ieder geval hopen dat de 'grotere' clubs waar je mee samenwerkt niet verwachten dat je je best niet zult doen.
Dat zijn allemaal problemen die opsteken wanneer je niet meer je eigen baas blijft
Je moet ten allertijde in de afspraken opnemen dat er maar 1 club de baas is in de Kuip
En die club is Feyenoord
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - zondag 04 september 2011 - 10:44   quote  deeplink  
Heerlijk, laat maar komen die sjeik, pomp bij de kuip, iedereen met seizoenskaart betaald dan nog 1 euro de liter, zie het helemaal zitten, stort je ook geld voor feyenoord, en krijg je nog wat terug ook.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 september 2011 door detrapstaandervanvak --
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 04 september 2011 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2011 - 10:43 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Das een risico
Maar je kan niet zeggen dat een speler moet spelen
Ten eerste ben je dan geen baas meer in eigen Kuip
Maar ook de speler wordt er niet beter van
Als hij de concurrentie bij ons al niet aan kan
Hoe moet dat dan bij een club waar de mogelijkheden tot de hemel reiken?
Dus je bent meer een keurstation voor de jongere spelers van Man City? Zou kunnen, want zoals je aangeeft, als je bij ons niet slaagt, waarom dan wel in de Premier League?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5976
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord vs Manchester City









0.0075070