|
|
|
londsdale-xxx-
|
|
|
Waarom heeft Ajax een slechte periode gekend sinds 1999/2000 Voor Ajax begrippen is het slecht geweest,Oke niet als derde nederlandse ploeg de meeste prijzen gewonnen maar als 2de en Psv heeft in die periode de beste prestaties nationaal en internationaal geleverd.
Iedereen heeft er wel een mening over Het Coronel raport was verschenen en daar zat wel een kern van waarheid in.
Ajax heeft nog steeds in die periode wel de meeste spelers opgeleid de club waar de meeste internationals vandaan kwamen.Het meeste verdient aan transfers ook het meeste uitgegeven aan tranfers.Dus qua budget en zelfopgeleide spelers daar heeft het niet aan gelegen,Maar wat er onbrak waren de Prijzen en stabiliteit in Europa.
Waar heeft het dan aan gelegen???
Mijn mening is Niet iedereen kan bij Ajax spelen Je moet een Ajax speler zijn die uit de voeten kan met het cultuur en de manier van Spelen.Ajax heeft in deze periode zichzelf een klein beetje verloochent.Er werden spelers aangetrokken die misschien voor de Breedte redelijk waren maar niet voor in de Basis en daar werden ze wel voor gekocht..Er werden spelers aangetrokken die het bij hun club goed deden..Maar dat zegt niet veel want je moet bij Ajax passen en vooral als je voor de basis word gekocht moet je ook wat toevoegen..
Het is mis gegaan bij Ajax omdat zulke spelers teveel hebben aangetrokken..Ajax had teveel spelers in de basis die bij clubds als DeGraafschap,Willem11,Vitesse,Sparta horen en niet bij Ajax1
Daar is het in mijn ogen mis gegaan daardoor miste Ajax stabiliteit in kwaliteit! hier de namen.. o.a vanHalst,Verlaat,Sier,Nieuwenburg,Bergdølmo,Vierklau,Ogararu Anastasiou, Sikora,Soetaers,Sonck,Juanfran,Verlaat,Boukhari,Kuffour Lindenbergh,Roger,Wielaert,Sno,Bakircioglu,Urzais,Charisteas,Delorge,Jurgen Colin,Cvitanich,Bruno Silva,Luque,Rosales,machlas Atouba..Grote groep spelers wat niet Ajax niveau waardig is.verspilde geld wanbeleid!
Zulke spelers moet je opleiden! en als je ze opleid moeten ze ook beter zijn dan die namen anders moet je ze van de hand doen Want mijn mening je moet altijd wat toevoegen bij Ajax1
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 september 2011 door londsdale-xxx- -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Zou je je columns een titel willen geven die slaat op de tekst?
(maar maak je columns ook niet te algemeen want dat is waarschijnlijk al eerder besproken)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 september 2011 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
oude koeien..
beetje kort door de bocht en toch wel beledigend naar die spelers. Zeker aangezien er heel goede namen bij vermeld staan. Spelers die op dit moment bij ajax spelen komen ook niet allemaal goed terecht na AJAX, dus dan kan je dit lijstje uitbreiden..
Maar goed... een van de oorzaken is wel een gebrek aan goed spelersmateriaal
Maar vergeet niet de overgang naar de ArenA vergeet niet dat Adriaanse gewiebert is door Don Leo van Gaal die vertrokken is wegens problemen met Koeman van Basten die vertrokken is omdat spelers hem hadden laten vallen Beleid was niet goed..veel belangrijker dan het spelersmateriaal Het Bosman arrest Pech op beslissende momenten
tja..zo kan je even doorgaan..
Het is altijd een combinatie van in ieder geval |
|
|
|
|
londsdale-xxx-
|
|
|
quote:Op donderdag 08 september 2011 - 16:54 schreef eSCee het volgende:oude koeien.. beetje kort door de bocht en toch wel beledigend naar die spelers. Zeker aangezien er heel goede namen bij vermeld staan. Spelers die op dit moment bij ajax spelen komen ook niet allemaal goed terecht na AJAX, dus dan kan je dit lijstje uitbreiden.. Maar goed... een van de oorzaken is wel een gebrek aan goed spelersmateriaal Maar vergeet niet de overgang naar de ArenA vergeet niet dat Adriaanse gewiebert is door Don Leo van Gaal die vertrokken is wegens problemen met Koeman van Basten die vertrokken is omdat spelers hem hadden laten vallen Beleid was niet goed..veel belangrijker dan het spelersmateriaal Het Bosman arrest Pech op beslissende momenten tja..zo kan je even doorgaan.. Het is altijd een combinatie van in ieder geval er zijn natuurlijk veel factoren daar heb je gelijk in ook al is het oude koeien uit de sloot dat is het meestal als het al gebeurd is..geschiedenis wil ik ook niet benoemen als koeie uit de sloot.,geschiedenis is leerzaam interresant
en mijn mening is een van de grootste factoren waar het mis is gegaan is deze reeks van spelers vanHalst,Verlaat,Sier,Nieuwenburg,Bergdølmo,Vierklau,Ogararu Anastasiou, Sikora,Soetaers,Sonck,Juanfran,Verlaat,Boukhari,Kuffour Lindenbergh,Roger,Wielaert,Sno,Bakircioglu,Urzais,Charisteas,Delorge,Jurgen Colin,Cvitanich,Bruno Silva,Luque,Rosales,machlas,Atouba
Dat heeft ajax geld,stabiliteit enz gekost |
|
|
|
|
londsdale-xxx-
|
|
|
quote:Op donderdag 08 september 2011 - 16:53 schreef Boudewijn het volgende:Zou je je columns een titel willen geven die slaat op de tekst? (maar maak je columns ook niet te algemeen want dat is waarschijnlijk al eerder besproken) is niet eerder besproken,titel heb ik aangepast,En algemeen vind ik het inhoudelijk niet..ik geef duidelijk aan waar het mis is gegaan ik heb het niet over Ajax posters ofzo ;-))) zulke topics maak ik niet dat vind ik algemeen!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 september 2011 door londsdale-xxx- -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 08 september 2011 - 16:58 schreef londsdale-xxx- het volgende:[..] er zijn natuurlijk veel factoren daar heb je gelijk in ook al is het oude koeien uit de sloot dat is het meestal als het al gebeurd is..geschiedenis wil ik ook niet benoemen als koeie uit de sloot.,geschiedenis is leerzaam interresant en mijn mening is een van de grootste factoren waar het mis is gegaan is deze reeks van spelers vanHalst,Verlaat,Sier,Nieuwenburg,Bergdølmo,Vierklau,Ogararu Anastasiou, Sikora,Soetaers,Sonck,Juanfran,Verlaat,Boukhari,Kuffour Lindenbergh,Roger,Wielaert,Sno,Bakircioglu,Urzais,Charisteas,Delorge,Jurgen Colin,Cvitanich,Bruno Silva,Luque,Rosales,machlas,Atouba Dat heeft ajax geld,stabiliteit enz gekost Waarom staat van Halst in dat lijstje?
Is toch wel belangrijk geweest, en deels verantwoordelijk voor het behalen van het kampioenschap in 2003-2004 (dacht ik?).
Daarnaast heeft ie Chivu ook het een en ander bijgebracht wat betreft mentaliteit en professionaliteit. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
londsdale-xxx-
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 september 2011 - 08:47 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Waarom staat van Halst in dat lijstje? Is toch wel belangrijk geweest, en deels verantwoordelijk voor het behalen van het kampioenschap in 2003-2004 (dacht ik?). Daarnaast heeft ie Chivu ook het een en ander bijgebracht wat betreft mentaliteit en professionaliteit. V Halst was geen Ajax speler had daar echt het niveau niet voor in 3 jaar tijd 36wedstrijden zegt dat ook..Derksen heeft een leuke colum over hem geschreven in de VI daar in staan ook alleen maar waarheden wel hart maar wel eerlijk |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ik vind deze column te veel te kort door de bocht verhaal. Op dat moment waren die spelers nodig om een elftal te creeeren. Uiteindelijk hebben velen niet gebracht wat er verwacht werd. Dit mede veroorzaakt door de vele trainerswissels. Eenzelfde zie je nu bij Aissati en El Hamlap. Eerst nodig, toen verbannen. Maar wat straks als De Boer plaats zou moeten maken????
Ajax heeft dom gehandeld maar dat is allemaal achteraf gelul!! Je merkt nu dat een andere situatie wordt gecreeerd. Dus kijken we niet naar het verleden maar alleen naar het heden!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
95 % van de spelers die werden gehaald, kwamen binnen onder luid gejuich van de supporters. Blijkbaar zagen alle supporters het dus net zo fout als de technische leiding destijds... En nu gaan die zelfde supporters roepen hoe het wel zou moeten?? Wie zegt dat ze het dan nu wel bij het rechte eind hebben.. |
|
|
|
|
Love-Ajax.
|
|
|
In het verleden hebben we grote fouten gemaakt op de transfermarkt. Er werden oude spelers als urzais, kuffour, atouba, enz. gehaald, die ten tweede ajax onwaardig waren. De scouts van ajax zijn mede verantwoordelijk voor dit wanbeleid. Zij horen te bekijken of de speler ajax waardig is of niet. PSV was in deze periode slimmer door het halen van niet al te dure maar goede spelers. Bij ajax is er alleen in de van Basten tijd al meer dan 30 miljoen euro weggegooid.
Maar we moeten weer verder kijken naar de toekomst en niet meer naar het verleden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 september 2011 - 19:36 schreef Love-Ajax. het volgende:In het verleden hebben we grote fouten gemaakt op de transfermarkt. Er werden oude spelers als urzais, kuffour, atouba, enz. gehaald, die ten tweede ajax onwaardig waren. De scouts van ajax zijn mede verantwoordelijk voor dit wanbeleid. Zij horen te bekijken of de speler ajax waardig is of niet. PSV was in deze periode slimmer door het halen van niet al te dure maar goede spelers. Bij ajax is er alleen in de van Basten tijd al meer dan 30 miljoen euro weggegooid. Maar we moeten weer verder kijken naar de toekomst en niet meer naar het verleden. Heeft helemaal niks met de scouting te maken, achteraf is gebleken dat de scouts wel degelijk goed werk hebben geleverd, maar dat er niks is gedaan met de rapporten over bekeken spelers... En dat de gekochte spelers zoals Atouba helemaal niet gescout zijn.. De leiding van Ajax is hier de schuldige van, niet de scouting.. |
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
|
|
|
Love-Ajax.
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 september 2011 - 19:39 schreef remco k het volgende:[..] Heeft helemaal niks met de scouting te maken, achteraf is gebleken dat de scouts wel degelijk goed werk hebben geleverd, maar dat er niks is gedaan met de rapporten over bekeken spelers... En dat de gekochte spelers zoals Atouba helemaal niet gescout zijn.. De leiding van Ajax is hier de schuldige van, niet de scouting.. Daar heb je gelijk in, de leiding is de hoofd schuldige. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Inderdaad, maar dat kun je een trainer ook niet kwalijk nemen.. Iedere trainer wil zijn eigen spelers meenemen. De clubleiding moet hier een stokje voor steken en bepalen wat wel en niet kan of mag.. |
|
|
|
|
Ajaxvooraltijd
|
|
|
hopen dat het in de toekomst beter zal gaan |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
ja, maar dar heb ik dan weer alle vertrouwen in! |
|
|
|
|
londsdale-xxx-
|
|
|
quote: Gaat nu ook beter en heb volle vertrouwen voor de toekomst alleen de lijst met namen die gekocht waren tsjah niet echt Ajax spelers op trainingen moeten talenten en andere ook beter worden,met die lijst of spelers was dat op top niveau niet altijd mogelijk..mensen vergeten hoe belangrijk het is om 16 a 18 spelers te hebben die niet mistaan in de basis zo word de kwaliteit van traingen ook beter zo word de ploeg ook beter..in die jaren was dat niet altijd het geval... |
|
|
|
|
|