|
|
|
remco k
|
|
|
Het is weer zover, de CL gaat beginnen en wat heb ik er een zin in zeg. Ik ben er heilig van overtuigd dat het mogelijk is om in deze poule te overleven.
Real Madrid AFC Ajax Olympic Lyon Dynamo Zagreb
Ajax trapt woensdag dus af tegen Lyon dat toch wel zeer sterk wordt ingeschat, desalniettemin denk ik dat Ajax deze ploeg van zich af weet te schudden..
De sterspeler van Lyon doet niet mee wegens een blessure, verder is ook dat elftal net als Ajax weer in opbouw en is het niet zo sterk als een aantal jaren geleden toen het hoge ogen gooide in Europa...
Onze club doet het altijd stukken beter tegen de "echte" tegenstanders en Lyon is toch wel van een ander caliber als de NL competitie.... We kunnen dus vuurwerk verwachten..
Ik ben benieuwd naar een aantal dingen, kunnen Siggie en Boerrigter ook beslissend zijn in de CL. En gaat Jannsen zich nu eindelijk eens echt bewijzen bij Ajax.. Want weliswaar staat hij op een verkeerde positie, maar ook daar moet hij stukken beter kunnen dan dit..
Mijn verwachting voor deze pot.. Ajax wint met 3-1
Ik hoop dat Alibabba nog wat Nederlands/Franse voetbalgeschiedenis voor ons heeft ondanks het korte tijdsbestek..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 september 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
ik heb er ook zin in Remco! ik denk dat we met 2-0 winnen van Lyon. Ajax zal na mijn verwachting veel in balbezit zijn en ook veel kansen creëren. niets is onmogelijk en we zijn ook weer beter dan vorig seizoen, als je ziet wat we toen ook al voor elkaar kregen tegen bijvoorbeeld: AC Milan, hebben we zeker kans! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
KLASSE WERK, REMCO!!!!! Ook met je begeleidende teksten ben ik het volledig eens. +100
Wat Remco zegt Ali: Het is nogal kort tijd naar deze wedstrijd toe, maar met de bronnen waar jij je betrouwbare statistieken uitput verwacht ik wederom een prachtige voorbeschouwing van jou. ECHT WEL!! |
|
|
|
|
Humankillz
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ik persoonlijk denk dat we niet de 0 gaan houden achterin. Ben ook niet heel erg positief over deze wedstrijd. Ik voorspel een 1-1 of een nipte winst met 2-1. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 12:21 schreef amsterdammer113 het volgende:Ik persoonlijk denk dat we niet de 0 gaan houden achterin. Ben ook niet heel erg positief over deze wedstrijd. Ik voorspel een 1-1 of een nipte winst met 2-1. +10 |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
Als Twente-supporter en voetballiefhebber zou ik hiervoor tekenen ;-)
Ik hoop dat Ajax weer laat zien dat de Nederlandse competitie serieus genomen hoort te worden. Dat we boven geldschietende landen als Rusland en Turkije kunnen blijven, en vooral weer kunnen genieten van Nederlandse ploegen die niet in de poulefase al meteen weer uitgeschakeld zijn voor het miljoenenbal.
Ik heb vertrouwen in dit Ajax dat ze tweede in de poule kunnen worden, dus Ajacieden, ik wens Ajax veel succes! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 12:56 schreef R!ck het volgende:Als Twente-supporter en voetballiefhebber zou ik hiervoor tekenen ;-) Ik hoop dat Ajax weer laat zien dat de Nederlandse competitie serieus genomen hoort te worden. Dat we boven geldschietende landen als Rusland en Turkije kunnen blijven, en vooral weer kunnen genieten van Nederlandse ploegen die niet in de poulefase al meteen weer uitgeschakeld zijn voor het miljoenenbal. Ik heb vertrouwen in dit Ajax dat ze tweede in de poule kunnen worden, dus Ajacieden, ik wens Ajax veel succes! Jij hebt voetbalkennis R!ck, Ajax kan in deze poule 2e worden. Bedankt voor je berichtje als zijnde Twente supporter, GROOTS GEBAAR!!! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Weinig vertrouwen?? |
|
|
|
|
jaja
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
londsdale-xxx-
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 12:56 schreef R!ck het volgende:Als Twente-supporter en voetballiefhebber zou ik hiervoor tekenen ;-) Ik hoop dat Ajax weer laat zien dat de Nederlandse competitie serieus genomen hoort te worden. Dat we boven geldschietende landen als Rusland en Turkije kunnen blijven, en vooral weer kunnen genieten van Nederlandse ploegen die niet in de poulefase al meteen weer uitgeschakeld zijn voor het miljoenenbal. Ik heb vertrouwen in dit Ajax dat ze tweede in de poule kunnen worden, dus Ajacieden, ik wens Ajax veel succes! +10
ik heb er alle vertrouwen in 2-0
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 september 2011 door londsdale-xxx- -- |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Na de wedstrijden van dit seizoen gezien te hebben moet je, denk ik, realistisch zijn. Ajax heeft niks te zoeken in de CL. Jammer, hard, maar waar.
Als je van VVV 2 om de oren krijgt, van Heracles 2 achter de keeper in het net, dan nog Heerenveen en Vitesse die vrij eenvoudig kunnen scoren plus de weggegeven kansen... Begrijp me niet verkeerd maar dit Ajax is simpelweg de zwakste broeder in de poule. Ben nu bij vier wedstrijden aanwezig geweest en mij valt vooral op dat je in het veld niet de absolute wil om te winnen ziet, laat staan die voelt. Dat kan en mag niet bij Ajax. Vorig jaar door zowel tactiek, techniek maar vooral ook wilskracht kampioen geworden. Dan moet je nu meer laten zien; noblesse obligé. Tot nu toe vind het ronduit teleurstellend wat we voorgeschoteld krijgen van Ajax. En dat terwijl het potentieel echt likkerbaardend voetbal moet kunnen showen.
Lees veel kritiek op Jansen, was het eerst niet mee eens maar moet echter toegeven dat zijn toegevoegde waarde wat mij betreft, nihil is. Zie aboluut geen verbetering met vorig jaar en dat zou wel moeten met zo'n klasbak. Eriksen wordt beter maar is nog steeds een "vedergewicht", Siem moet plaats maken voor Jansen als je Jansen weer wilt zien strooien met mooie passes en zien knallen van buiten de 16. Dan kan hij ook beter penetreren in de 16 en ons doen opstaan uit verukking want hij kan het echt wel. Anita moet dan controlerend MV spelen, kan hij erg goed door inzet, techniek en vooral super inzicht plus timing. Micky, inconstant, geloof niet in een continuë hoogvlieger in hem. Zou daar graag wat anders zien zoals Verhoek van ADO of eventueel Musa van VVV. En Vermeer, tja.. Ik zie in hem een Menzo, geen Steek en al helemaal geen Sar.
Ben bang dat we na PSV, Twente en CL scherven kunnen rapen. Hoop het niet maar ik vrees het ergste. En dan kunnen we weer aan een inhaalrace beginnen.
Overigens zou geen 1 Nederlandse club ook maar iets klaar kunnen krijgen in de CL. Daarvan is Ajax dan toch de beste maar wat wil je tegen clubs die een veelvoud van onze begroting hebben en dan ook nog eens veel meer mogen van hun overkoepelende organisaties? Pas als de financiële aspecten meer aan banden wordt gelegd; schulden en salarissen, kan het weer iets eerlijker worden.
Natuurlijk ben ik bij de CL wedstrijden en ook de andere thuiswedstrijden in ieder geval en sta als altijd te schreeuwen, zingen en supporten maar als voorspelling ben ik bang voor 1-2. Maar omdat hoop doet leven zeg ik, heel voorzichtig 2-1 zou mooi zijn..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 september 2011 door Enigma -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Kut man ,Enigma.......was al depri ouwe.....gooi er maar een schep bovenop....bedankt pik |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Whahahaha inderdaad man, maar je kan alles zeggen maar het is wel een goede inhoudelijke reactie!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 15:52 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Whahahaha inderdaad man, maar je kan alles zeggen maar het is wel een goede inhoudelijke reactie!! Daarom juist |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Sorry, Jari..
Maar om je wat op te vrolijken.... VVV PSV ..... 3-2!! Nog niet uitgespeeld maar toch!! Die lampekappen stonden met 2-0 voor bij rist door Barbienicht en dwergbelg.
Maar dit ziet er een stuk beter uit, hahahaha!!
Zo beter? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 15:54 schreef Enigma het volgende:Sorry, Jari.. Maar om je wat op te vrolijken.... VVV PSV ..... 3-2!! Nog niet uitgespeeld maar toch!! Die lampekappen stonden met 2-0 voor bij rist door Barbienicht en dwergbelg. Maar dit ziet er een stuk beter uit, hahahaha!! Zo beter? Whahahaha ik mag jouw wel!! Lekker inhoudelijk en op zijn tijd een grapje!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 15:54 schreef Enigma het volgende:Sorry, Jari.. Maar om je wat op te vrolijken.... VVV PSV ..... 3-2!! Nog niet uitgespeeld maar toch!! Die lampekappen stonden met 2-0 voor bij rist door Barbienicht en dwergbelg. Maar dit ziet er een stuk beter uit, hahahaha!! Zo beter? Biertje pik???/ |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 15:44 schreef Enigma het volgende:Na de wedstrijden van dit seizoen gezien te hebben moet je, denk ik, realistisch zijn. Ajax heeft niks te zoeken in de CL. Jammer, hard, maar waar. Als je van VVV 2 om de oren krijgt, van Heracles 2 achter de keeper in het net, dan nog Heerenveen en Vitesse die vrij eenvoudig kunnen scoren plus de weggegeven kansen... Begrijp me niet verkeerd maar dit Ajax is simpelweg de zwakste broeder in de poule. Ben nu bij vier wedstrijden aanwezig geweest en mij valt vooral op dat je in het veld niet de absolute wil om te winnen ziet, laat staan die voelt. Dat kan en mag niet bij Ajax. Vorig jaar door zowel tactiek, techniek maar vooral ook wilskracht kampioen geworden. Dan moet je nu meer laten zien; noblesse obligé. Tot nu toe vind het ronduit teleurstellend wat we voorgeschoteld krijgen van Ajax. En dat terwijl het potentieel echt likkerbaardend voetbal moet kunnen showen. Lees veel kritiek op Jansen, was het eerst niet mee eens maar moet echter toegeven dat zijn toegevoegde waarde wat mij betreft, nihil is. Zie aboluut geen verbetering met vorig jaar en dat zou wel moeten met zo'n klasbak. Eriksen wordt beter maar is nog steeds een "vedergewicht", Siem moet plaats maken voor Jansen als je Jansen weer wilt zien strooien met mooie passes en zien knallen van buiten de 16. Dan kan hij ook beter penetreren in de 16 en ons doen opstaan uit verukking want hij kan het echt wel. Anita moet dan controlerend MV spelen, kan hij erg goed door inzet, techniek en vooral super inzicht plus timing. Micky, inconstant, geloof niet in een continuë hoogvlieger in hem. Zou daar graag wat anders zien zoals Verhoek van ADO of eventueel Musa van VVV. En Vermeer, tja.. Ik zie in hem een Menzo, geen Steek en al helemaal geen Sar. Ben bang dat we na PSV, Twente en CL scherven kunnen rapen. Hoop het niet maar ik vrees het ergste. En dan kunnen we weer aan een inhaalrace beginnen. Overigens zou geen 1 Nederlandse club ook maar iets klaar kunnen krijgen in de CL. Daarvan is Ajax dan toch de beste maar wat wil je tegen clubs die een veelvoud van onze begroting hebben en dan ook nog eens veel meer mogen van hun overkoepelende organisaties? Pas als de financiële aspecten meer aan banden wordt gelegd; schulden en salarissen, kan het weer iets eerlijker worden. Natuurlijk ben ik bij de CL wedstrijden en ook de andere thuiswedstrijden in ieder geval en sta als altijd te schreeuwen, zingen en supporten maar als voorspelling ben ik bang voor 1-2. Maar omdat hoop doet leven zeg ik, heel voorzichtig 2-1 zou mooi zijn.. Wat je zegt over de afgelopen wedstrijden vind ik echt onwaar, zeker wat betreft de wil om te winnen, ze hadden anders echt niet zo vaak de achterstand omgebogen in winst, en Ajax creert veruit de meeste kansen van de gehele ED. Zoals ook de afgelopen jaren heeft Ajax goede tegenstanders nodig om zelf goed te presteren. Dit zal woensdag dus ook zo zijn verwacht ik..
En Lyon heeft mij dit seizoen zeker nog niet geimponeerd. Zagreb is van een bedenkelijk niveau. Lyon en Ajax zullen moeten strijden om plek 2..
Wat Ajax vaak laat zien ziet er voor sommige mensen vaak saai uit omdat het controleren is zonder al te veel risico in de passes, hierdoor vaak tikkie breed of terug..
Een tegenstander als Lyon zorgt er automatisch voor dat het baltempo omhoog gaat, en dan zal blijken of de Ajacieden dat hohe baltempo ook de baas zijn..
Wat je zegt over Janssen klopt helemaal, maar dat is ook voor 90% de reden van de vele tegentreffers. Kijk het maar na, vrijwel alle goals werden gemaakt door directe tegenstanders van Theo of de pass werd verstuur door de directe tegenstander van Theo..
De persoon die controleur staat moet ook kunnen verdedigen en een mannetje uitschakelen, tot nu toe heeft Theo geen van beiden laten zien en is in mijn ogen vrijwel wekelijks een van de zwakkeren bij Ajax.. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Beste Remco.
Ik geef toe dat Jansen, zoals jij terecht aangeeft, net iets te vaak betrokken is bij voor ons schadelijke acties. Echter is dit niet alleen zijn fout. Hij hoort daar niet te staan maar daar zijn jij en ik het wel over eens. Dat hij steeds 1 van de zwakkeren is ben ik totaal niet met je eens want dan kan ik dezelfde reden aanvoeren als jij maar dan omgekeerd; wat als Theo de aansluitingstreffer in Venlo niet maakt? Nee kerel, ik vind je daar te kort door de bocht. Neemt niet weg dat Theo mij ook niet overtuigt op die plek. Nogmaals, hij moet als he tware een linie doorschuiven. Weet je wat hij super zou kunnen? D ouderwetse Linksbinnen rol vervullen. Heb dit wel vaker gezegd maar eigenlijk, als je het zuivere Ajax systeem wilt spelen geen 4-3-3 maar 3-4-3 moeten spelen. Dan krijgen we Vertonghen iets meer naar links, Aldeweirald midden en Greg iits meer naar centrum. Theo - Eriksen - Serero- Siem/Anita. Achterin iets kwetsbaarder, ja, maar des te dodelijker vanaf het middenveld en daar moeten we de slag winnen. Dan krijgt Eriksen meer steun vanuit fysiek ( Theo en Siem die naar binnen en soms ook in billen, knijpen) en ondersteuning van onze absolute groeidiamant Serero. Dan speel je alles in Nederland zoek plus dat Sigthorson en Dirk achter elkaar in positie komen. Tel ik Micky nog niet eens mee, want dat zie ik ook niet echt gebeuren..
Je opmerking over wat wij saai vinden en niet als effectief misschien beschouwen bestrijd ik ook. Dat je dat af en toe moet doen is duidelijk. Er is echter een groot verschil tussen dat willen doen of niet anders kunnen.. Oftewel moedwillig dan wel gedwongen, oftewel klasse tegenover onkunden c.q. onmacht. In mijn ogen is het te vaak onmacht en onkunde van spelers die deze tactiek niet beheersen. Als je dat wilt heb je spelers nodig met snelheid in handelen en/of snelheid in gogme. Juist dan heb Theo nodig en geen Siem. Nee hoor, Ajax is gewoon niet sterker gaan spelen, tot nu toe. Er is geen vertrouwen lijkt het.
De wil heeft gezorgd voor terugknokken? Mmm.. Nee, niet echt. Het waren vaak wanhoopspogingen die wel goed uitpakten. Neem de goal van Eriksen tegen Vitesse, mooie goal maar geen uitgespeelde kans. Hij probeerde het en het was schitterend maar echte wil?Nee, want dan had Ajax doorgedrukt en niet gestopt bij 4-0 of waren ze gisteren simpelweg over Heracles heen gewalst. En Heracles is toch echt een paar maatjes minder dan Zagreb en Lyon..
Wat je zegt over de meeste kansen is beetje onzinnig want aan de keerzijde staat dan meteen ook het gigantisch aantal tegengoals dus die vlieger gaat niet op. El Salvador zegt dan: " Nou en als je tegenstander scoort? Als wij er dan maar eentje meer in leggen!" Ja dat is logisch maar dan moet je het spel ook zo beheersen en dat is gewoon (nog) niet zo. Denk wel dat dit komt maar dat duurt nog even. Klote is dat wanneer je dit niveau benadert dat je spelers ergens in Londen of Spanje rond huppelen. Dat is ons lot nu. Johan kan daar echter wel wat verandering in brengen hij moet daar wel de vrijheid voor krijgen, ook vanuit Barcelona ja.
Als laatste ben ik het totaal niet met je eens v.w.b. Lyon. Die zijn echt wel wat verder dan jij schetst hoor.. Hoop dat je gelijk krijgt over dekansen voor plek 2 maar ik denk het niet. Zagreb heeft ons vaker een lesje effectiviteit gegeven..
Maar goed, wil niet mensen tegen een trein aanpraten hoor, haha. We gaan er simpelweg voor!!
Ajax!!! Daar waar voetbalgoden geboren worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 september 2011 door Enigma -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 16:27 schreef Enigma het volgende:Beste Remco. Ik geef toe dat Jansen, zoals jij terecht aangeeft, net iets te vaak betrokken is bij voor ons schadelijke acties. Echter is dit niet alleen zijn fout. Hij hoort daar niet te staan maar daar zijn jij en ik het wel over eens. Dat hij steeds 1 van de zwakkeren is ben ik totaal niet met je eens want dan kan ik dezelfde reden aanvoeren als jij maar dan omgekeerd; wat als Theo de aansluitingstreffer in Venlo niet maakt? Nee kerel, ik vind je daar te kort door de bocht. Neemt niet weg dat Theo mij ook niet overtuigt op die plek. Nogmaals, hij moet als he tware een linie doorschuiven. Weet je wat hij super zou kunnen? D ouderwetse Linksbinnen rol vervullen. Heb dit wel vaker gezegd maar eigenlijk, als je het zuivere Ajax systeem wilt spelen geen 4-3-3 maar 3-4-3 moeten spelen. Dan krijgen we Vertonghen iets meer naar links, Aldeweirald midden en Greg iits meer naar centrum. Theo - Eriksen - Serero- Siem/Anita. Achterin iets kwetsbaarder, ja, maar des te dodelijker vanaf het middenveld en daar moeten we de slag winnen. Dan krijgt Eriksen meer steun vanuit fysiek ( Theo en Siem die naar binnen en soms ook in billen, knijpen) en ondersteuning van onze absolute groeidiamant Serero. Dan speel je alles in Nederland zoek plus dat Sigthorson en Dirk achter elkaar in positie komen. Tel ik Micky nog niet eens mee, want dat zie ik ook niet echt gebeuren.. Je opmerking over wat wij saai vinden en niet als effectief misschien beschouwen bestrijd ik ook. Dat je dat af en toe moet doen is duidelijk. Er is echter een groot verschil tussen dat willen doen of niet anders kunnen.. Oftewel moedwillig dan wel gedwongen, oftewel klasse tegenover onkunden c.q. onmacht. In mijn ogen is het te vaak onmacht en onkunde van spelers die deze tactiek niet beheersen. Als je dat wilt heb je spelers nodig met snelheid in handelen en/of snelheid in gogme. Juist dan heb Theo nodig en geen Siem. Nee hoor, Ajax is gewoon niet sterker gaan spelen, tot nu toe. Er is geen vertrouwen lijkt het. Je opmerking over de meeste kansen is beetje onzinnig want aan de keerzijde staat dan meteen ook het gigantisch aantal tegengoals dus die vlieger gaat niet op. El Salvador zegt dan: " Nou en als je tegenstander scoort? Als wij er dan maar eentje meer in leggen!" Ja dat is logisch maar dan moet je het spel ook zo beheersen en dat is gewoon (nog) niet zo. Denk wel dat dit komt maar dat duurt nog even. Klote is dat wanneer je dit niveau benadert dat je spelers ergens in Londen of Spanje rond huppelen. Dat is ons lot nu. Johan kan daar echter wel wat verandering in brengen hij moet daar wel de vrijheid voor krijgen, ook vanuit Barcelona ja. Als laatste ben ik het totaal niet met je eens v.w.b. Lyon. Die zijn echt wel wat verder dan jij schetst hoor.. Hoop dat je gelijk krijgt over dekansen voor plek 2 maar ik denk het niet. Zagreb heeft ons vaker een lesje effectiviteit gegeven.. Maar goed, wil niet mensen tegen een trein aanpraten hoor, haha. We gaan er simpelweg voor!! Ajax!!! Daar waar voetbalgoden geboren worden. Met die meeste kansen wil ik enkel zeggen dat het in balbezit gewoon klopt ondanks dat het tempo nog lang niet altijd goed zit, ik denk dat jij iets te neagtief bent over het vertoonde tot nu toe en dat geeft verder niet, dat maakt de discussie des te leuker.. Janssen vind ik iedere week bij de zwakste spelers van het elftal horen, hij hoort niet op die positie te staan, maar als hij daar staat moet je hem daar ook op beoordelen. Hij maakt inderdaad die goal tegen VVV, maar dat doet hij op een moment dat de drie middenvelders al een minuut of 3/4 verder vooruit spelen, na de 2-2 gaat Theo weer voor de verdediging spelen en is het weer over..
Ajax moet zeker niet met 3 verdedigers gaan spelen, het complete gevaar van v/d Wiel en in mindere mate Boilesen haal je op deze manier eruit, en het is weer een compleet andere manier van voetballen.. Als de Boer gewoon Janssen links van Eriksen poitioneerd en Anita daar kort achter is het hele probleem van de tegengoals opgelost, Anita kan namelijk wel op een man letten en druk zetten naar voren.
Theo is een sleutelspeler in dit Ajax, en dat is op zich niet erg, maar dan moet hij wel op de voor hem beste positie spelen.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Kolere wat een lappen tekst.......Remco je hebt je alter ego gevonden ouwe.....ga zo door gappies.........Keeping Up the Appearances
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 september 2011 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 16:38 schreef Nenam_tiL het volgende:Kolere wat een lappen tekst.......Remco je hebt je alter ego gevonden ouwe.....ga zo door gappies.........Keeping Up the Appearances Whahahhahah.. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Weet je Remco, ik denk dat wij, en met ons de meeste Ajacieden, allemaal het beste willen voor onze club en dat het in principe op hetzelfde neerkomt, vind het wel grappig dat ik dingen in jouw betoog herken die ik ook vind en ongetwijfeld heb jij dat ook bij mij en anderen net zo goed.
Ik wil aangeven dat het spel in mijn ogen onvoldoende is omdat ik zegge en schrijven dit seizoen twee tot drie echt uitgespeelde kansen heb gezien voor ons en dat is simpelweg slecht. Inderdaad met Theo naar voren krijg je daar meer kans op.
Je laatste opmerking is eigenlijk meteen datgene waar jij en ik verschillen. Ik zie dat anders. In mijn optiek moeten juist Greg en Jantje meermalen hun middenvelders "overvleugelen" en doorstoten, voorgeven en direct weer terug naar hun linies. Dat is Ajax huisstijl, verssend en vooral dodelijk omdat je dan een overtal creëert.
Leuke discussie..
Veel plezier mannen! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 16:48 schreef Enigma het volgende:Weet je Remco, ik denk dat wij, en met ons de meeste Ajacieden, allemaal het beste willen voor onze club en dat het in principe op hetzelfde neerkomt, vind het wel grappig dat ik dingen in jouw betoog herken die ik ook vind en ongetwijfeld heb jij dat ook bij mij en anderen net zo goed. Ik wil aangeven dat het spel in mijn ogen onvoldoende is omdat ik zegge en schrijven dit seizoen twee tot drie echt uitgespeelde kansen heb gezien voor ons en dat is simpelweg slecht. Inderdaad met Theo naar voren krijg je daar meer kans op. Je laatste opmerking is eigenlijk meteen datgene waar jij en ik verschillen. Ik zie dat anders. In mijn optiek moeten juist Greg en Jantje meermalen hun middenvelders "overvleugelen" en doorstoten, voorgeven en direct weer terug naar hun linies. Dat is Ajax huisstijl, verssend en vooral dodelijk omdat je dan een overtal creëert. Leuke discussie.. Veel plezier mannen! Ga je alweer weg dan??........vindt jou een echte aanwinst vriend |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Je vergoed namelijk mijn minimale bijdrage wat het tactische betreft..........bovendien is Remco nu al verliefd op je |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax scoort vaak de eerste goal van buiten de 16 of uit de kluts, maar ik denk wel dat het door Ajax komt dat tegenstanders vaak deze fouten maakte, met slechts 30% balbezit ben je alleen maar de Ajacieden aan het achtervolgen, en er komt een moment dat dit tot fouten lijdt. Of dit tegen Lyon ook gebeurt betwijfel ik, maar tegen Lyon zal er echt meer ruimte liggen want die ploeg wil vaak zelf ook voetballen.
Ik denk Jan of Alder nu zou moeten inschuiven, maar dat houd Theo nu in principe tegen omdat hij op die positie eigenlijk gewoon in de weg loopt.. Toen afgelopen seizoen Anita daar speelde kon je ook goed zien dat hij positioneel erg goed is, hij liep vaak handig weg waardoor Jan veelvuldig op kon komen stormen..
met 3 verdedigers spelen is niet Ajax huisstijl, maar het verassende zoals jij aangeeft zeker wel, en ik ben het met je eens dat je dit nu te weinig ziet.. En het wordt een beetje eentonig, maar dit komt in mijn ogen enkel en alleen door een foute invulling van ons middenveld.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 16:52 schreef Nenam_tiL het volgende:Je vergoed namelijk mijn minimale bijdrage wat het tactische betreft..........bovendien is Remco nu al verliefd op je Hey.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 16:52 schreef Nenam_tiL het volgende:Je vergoed namelijk mijn minimale bijdrage wat het tactische betreft..........bovendien is Remco nu al verliefd op je Whahahaha inderdaad man!!! Remco heeft eindelijk een opponent ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik ben niet verliefd, daarvoor moet je iemand eerst even leren kennen, ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hij loopt hier al langer mee hoor.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ja,maar 20 post zie ik...........tijd dat hij jou gaat evenaren |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zo, dan mag ie nog wel even, ik denk ook niet dat dit zijn doel hier is.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: langer??? Hij heeft pas 20 keer een bericht gepost?? ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Ja maar nog steeds 20 keer gepost pas!! Maar weer even ontopic nu, al moet ik wel een compliment geven over zijn bijdraga.
Ik denk dat Ajax moeizaam wint of met 1-1 gelijkspeelt. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ajax knalt er vol op.........3-1 |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Dit Lyon is niet het Lyon van een paar jaar geleden. 2-1. |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
wordt een intresante wedstrijd.We gaan winnen met 3-2 Lyon komt voor. Toch winnen wij ajax! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 16:56 schreef remco k het volgende:Ajax scoort vaak de eerste goal van buiten de 16 of uit de kluts, maar ik denk wel dat het door Ajax komt dat tegenstanders vaak deze fouten maakte, met slechts 30% balbezit ben je alleen maar de Ajacieden aan het achtervolgen, en er komt een moment dat dit tot fouten lijdt. Of dit tegen Lyon ook gebeurt betwijfel ik, maar tegen Lyon zal er echt meer ruimte liggen want die ploeg wil vaak zelf ook voetballen. Ik denk Jan of Alder nu zou moeten inschuiven, maar dat houd Theo nu in principe tegen omdat hij op die positie eigenlijk gewoon in de weg loopt.. Toen afgelopen seizoen Anita daar speelde kon je ook goed zien dat hij positioneel erg goed is, hij liep vaak handig weg waardoor Jan veelvuldig op kon komen stormen.. met 3 verdedigers spelen is niet Ajax huisstijl, maar het verassende zoals jij aangeeft zeker wel, en ik ben het met je eens dat je dit nu te weinig ziet.. En het wordt een beetje eentonig, maar dit komt in mijn ogen enkel en alleen door een foute invulling van ons middenveld.. Iedereen roept dat Theo verkeerd staat en dat hij hierdoor niet kan brengen wat hij bij Twente bracht. Als je een poll zou starten weet ik zeker dat 80% dit ook zo vindt. Hij staat in de weg voor een opkomende Vertonghen, positioneel verdedigt hij niet al te best. Is De Boer nou stronteigenwijs, ziet hij spoken ? Of ziet hij een toekomstige Sergio Busquets in hem ? Ook Janssen wordt horendol van ons supporters omdat wij maar blijven zeiken. http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/9100
Waarom zet De Boer hem niet gewoon links aanvallend op het middenveld ???? Wat is de reden waarom De Boer niet naar de supporters luistert kan iemand mij dat vertellen ? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 21:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Iedereen roept dat Theo verkeerd staat en dat hij hierdoor niet kan brengen wat hij bij Twente bracht. Als je een poll zou starten weet ik zeker dat 80% dit ook zo vindt. Hij staat in de weg voor een opkomende Vertonghen, positioneel verdedigt hij niet al te best. Is De Boer nou stronteigenwijs, ziet hij spoken ? Of ziet hij een toekomstige Sergio Busquets in hem ? Ook Janssen wordt horendol van ons supporters omdat wij maar blijven zeiken. http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/9100Waarom zet De Boer hem niet gewoon links aanvallend op het middenveld ???? Wat is de reden waarom De Boer niet naar de supporters luistert kan iemand mij dat vertellen ? Geen flauw idee, Ik snap werkelijk waar niet waarom.. Ook Spijkerman of Bergkamp moet dit toch zien dan?? |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 11:36 schreef remco k het volgende:[ afbeelding ] [ afbeelding ] Het is weer zover, de CL gaat beginnen en wat heb ik er een zin in zeg. Ik ben er heilig van overtuigd dat het mogelijk is om in deze poule te overleven. Real Madrid AFC Ajax Olympic Lyon Dynamo Zagreb Ajax trapt woensdag dus af tegen Lyon dat toch wel zeer sterk wordt ingeschat, desalniettemin denk ik dat Ajax deze ploeg van zich af weet te schudden.. De sterspeler van Lyon doet niet mee wegens een blessure, verder is ook dat elftal net als Ajax weer in opbouw en is het niet zo sterk als een aantal jaren geleden toen het hoge ogen gooide in Europa... Onze club doet het altijd stukken beter tegen de "echte" tegenstanders en Lyon is toch wel van een ander caliber als de NL competitie.... We kunnen dus vuurwerk verwachten.. Ik ben benieuwd naar een aantal dingen, kunnen Siggie en Boerrigter ook beslissend zijn in de CL. En gaat Jannsen zich nu eindelijk eens echt bewijzen bij Ajax.. Want weliswaar staat hij op een verkeerde positie, maar ook daar moet hij stukken beter kunnen dan dit.. Mijn verwachting voor deze pot.. Ajax wint met 3-1 [ afbeelding ] Ik hoop dat Alibabba nog wat Nederlands/Franse voetbalgeschiedenis voor ons heeft ondanks het korte tijdsbestek.. Ik vind dit wel geweldige topics, ik hoop dat je hiermee doorgaat!! Zal lastig worden, maar toch hoop ik op een kleine overwinning 2-1 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2011 - 21:51 schreef remco k het volgende:[..] Geen flauw idee, Ik snap werkelijk waar niet waarom.. Ook Spijkerman of Bergkamp moet dit toch zien dan?? Spijkerman en of Bergkamp geven hem misschien het voordeel van de twijfel want het lijkt me idd sterk dat zij in die gedachte mee gaan.. Zo hoorden wij ook nooit iets van Blind tov Jol over de lange bal spelen naar Suarez waarbij ons middenveld werd overgeslagen. Wel hoorden we genoeg over het niet opstellen van zijn zoon.
Denk niet dat De Boer zijn opstelling wijzigt tegen Lyon. Als hij dit wel doet zou hij ons verrassen als ook de tegenstander. Who knows... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat tegenstanders hier ook onze zwakke plek zien.. |
|
|
|