BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - Olympic Lyon (woensdag 14-09-2011 , 20:45): 0-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - woensdag 14 september 2011 - 22:46   quote  deeplink  
Weer een slechte wedstrijd van ons. Het lijkt wel alsof we de bal het doel in willen lopen. Miralem wilt teveel acties maken terwijl die eerder moet schieten. Hetzelfde geld voor Eriksen en De Jong. Ook Janssen heb ik niet 1 keer zien schieten. Gregory wordt alleen maar slechter. Grote blunder dat NIET mag op dit niveau. Vertonghen die ik 3 of meer slechte passes heb zien geven (bijv. de laatste bal). Sigthorsson heb ik bijna de hele wedstrijd weer niet gezien. Dit was ook al zo tegen heracles. Hij kan dit niveau gewoon NIET aan. Boerrigter was de enigste die echt goed speelde.
joduh
 joduh - woensdag 14 september 2011 - 22:47   quote  deeplink  
hoor die frankie lullen nu op tv?????????????????ik ga ff kotsen....
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2011 - 22:49   quote  deeplink  
6 assists en een goal in 5 wedstrijden is niet slecht hoor, kan me geen enkele speler verzinnen die dat bij Ajax ooit gepresteerd heeft als 19 jarige middenvelder..
joduh
 joduh - woensdag 14 september 2011 - 22:49   quote  deeplink  
fantastische les voor de technische staf volgens FRANK!!!!
Guyt
 Guyt - woensdag 14 september 2011 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 22:44 schreef remco k het volgende:
In vrijwel alle klassementen de beste speler van de ED... blijf jij het maar niks vinden..
Dat kan zo zijn hoop het ooit ook te zien .
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 september 2011 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 22:43 schreef remco k het volgende:
Theo was echt vele malen slechter dan Eriksen, die heeft namelijk helemaal niks goed gedaan behalve naar de kant toe lopen bij de wissel..

Man of the Match... KENNETJ VERMEER... Foutloos gespeeld en 2/3 zeer goede belangrijke reddingen..
Ik vind Boerigter een verademing
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2011 - 22:53   quote  deeplink  
Ik snap het gezeik van sommige supporters niet over dat tikkie breed of terug, dat was namelijk in 74 al zo en in 95 was dat niet anders.. Alles is gebasseerd op controle en balbezit want dat is het uitgangspunt van Ajax in iedere wedstrijd.. Het enige wat ontbreekt is de verassing van de inschuivende verdediger... En het middenveld zou iets dynamischer mogen..
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 14 september 2011 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 22:44 schreef remco k het volgende:
In vrijwel alle klassementen de beste speler van de ED... blijf jij het maar niks vinden..
+1
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 14 september 2011 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Theo was echt vele malen slechter dan Eriksen, die heeft namelijk helemaal niks goed gedaan behalve naar de kant toe lopen bij de wissel..

Man of the Match... KENNETJ VERMEER... Foutloos gespeeld en 2/3 zeer goede belangrijke reddingen..
+1
joduh
 joduh - woensdag 14 september 2011 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 22:51 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

JUIST GAP......
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2011 - 22:54   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik ook, zeker weten, alleen zat hij er doorheen en dan moet zo'n jongen eruit..
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2011 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 22:49 schreef joduh het volgende:
fantastische les voor de technische staf volgens FRANK!!!!
Ben benieuwd of hij iets gaat omzetten dan op het middenveld, het zal wel weer niet.
Guyt
 Guyt - woensdag 14 september 2011 - 22:55   quote  deeplink  
Boerighter held wat stemt hij me tevreden.
joduh
 joduh - woensdag 14 september 2011 - 22:56   quote  deeplink  
kom op gasten!!!!!!welke eikel laat nou de jong staan en haalt suli en theo eruit????
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 14 september 2011 - 23:04   quote  deeplink  
Nu deze wedstrijd gespeelt is zie ik ons in totaal 7 punten halen in deze poule..
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 14 september 2011 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 22:41 schreef Guyt het volgende:

[..]

Eriksen slechtste man Sulejmani speelde aardig maar mist te veel kansen.
Waar heb je het over? Eriksen is het middenveld. Zonder hem had Ajax een kleurloos middenveld gehad. Koester zo een talent nou maar, zolang hij hier nog speelt.

Lyon speelde zonder hun sterkste verdediger Cris, zonder hun beste middenvelder Gourcuff en zonder hun beste spits Lisandro. Als er een kans was voor Ajax om Lyon te pakken, dan was het vandaag wel. Nu gaat het moeilijk worden.
Guyt
 Guyt - woensdag 14 september 2011 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 23:05 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Eriksen is het middenveld. Zonder hem had Ajax een kleurloos middenveld gehad. Koester zo een talent nou maar, zolang hij hier nog speelt.

Lyon speelde zonder hun sterkste verdediger Cris, zonder hun beste middenvelder Gourcuff en zonder hun beste spits Lisandro. Als er een kans was voor Ajax om Lyon te pakken, dan was het vandaag wel. Nu gaat het moeilijk worden.
Je mag hem hebben ik ben niet gecharmeerd van hem.
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2011 - 23:20   quote  deeplink  
Inderdaad man weg met Erikssen echt een waardeloze speler. Slechts betrokken bij 7 goals in de ED. Pfffff wat is die slecht zeg
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 14 september 2011 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 23:17 schreef Guyt het volgende:

[..]

Je mag hem hebben ik ben niet gecharmeerd van hem.
Jij schrijft hem dus al af? Ik zie maar 2 minpunten aan Eriksen; zijn scorend vermogen en duelkracht. Als hij fysiek wat sterker wordt en meer goals maakt, dan heb je toch een uitstekende nr 10. Wie wil jij dan op die positie zien?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2011 - 23:58   quote  deeplink  
quote:

Nee Eriksen was vandaag niet best speelde als een schooljongen veel te lief!
Janssen staat verkeerd kan hij in principe ook niets aan doen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 14 september 2011 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 23:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nee tuurlijk, alleen moet je hem beoordelen op de positie waar hij speelde, en dat was niet goed..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 15 september 2011 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 22:45 schreef joduh het volgende:
loser of the match voor de viere x achter elkaar!: siem de jong.....
Janssen op zijn plaats zetten maar dat kunnen we wel blijven roepen, De Boer ziet het niet of wilt het niet zien.
We hadden 3 punten kunnen hebben....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 15 september 2011 - 00:02   quote  deeplink  
quote:

[..]

Eens!
Boilesen
 Boilesen - donderdag 15 september 2011 - 02:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 22:39 schreef remco k het volgende:
Sulejmani slecht??? Gevaarlijkste man aan Ajax zijde..

Slechste man aan Ajax zijde.. Theo Janssen, heel veel balverlies en verdedigend ook weer de nodige steken laten vallen..
veel heeft ie niet laten zien, maar slechtste man? ik heb hem maar 1 keer balverlies zien lijden. laten we niet overdrijven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door Boilesen --
Boilesen
 Boilesen - donderdag 15 september 2011 - 02:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 22:41 schreef remco k het volgende:
Boilesen vond ik verdedigend nou weer echt dramatisch.. Eriksen was vandaag inderdaad een keer niet in beste vorm, maar dat mag ook wel een keer als je al zo'n seizoen speelt..
Boilesen had twee of drie ongelukkige ballen, maar liet volgens mij juist zien dat hij op dit moment de enige is die volwaardig de linksbackpositie kan invullen bij Ajax. Die paar foutjes moeten we hem nog gunnen gezien zijn leeftijd.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 15 september 2011 - 08:04   quote  deeplink  
Slechtste man van de wedstrijd is zoals dit hele seizoen natuurlijk weer de Jong en als in het middenveld een speler niet mee kan komen, dan ga je het echt niet redden tegen dit soort ploegen. Teveel spelers haalden hun niveau niet en de bal circulatie was veel te traag. Ben uiteindelijk tevreden met een gelijkspel (0-0), want een gelijkspel (1-1) in Lion geeft toch nog kansen voor de 2e plek.
Rogier
 Rogier - donderdag 15 september 2011 - 08:26   quote  deeplink  
Eriksen opnieuw de beste speler van Ajax. Ook Boilesen deed het meer dan prima, goede passes vooruit op Eriksen. Prima gedaan voor je debuut. De Jong en Janssen vond ik erg matig.

Verder heeft Ajax niks te zoeken in de CL helaas.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door Rogier --
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 15 september 2011 - 08:51   quote  deeplink  
Wat zijn we toch een optimistisch (als het goed gaat) en een pessimistisch (als het niet lukt) volk.

Wat denken jullie nou, dat we de ene week met moeite Heracles opzij zetten, en 1 week later wel even van Lyon winnen?

We begonnen vrij aardig. Maar na 20 minuten werden we veel te slordig in de passing, met name Vertonghen die regelmatig voor de lange bal koos, die ook nog eens in niemandsland kwamen.

Tweede helft begonnen we iets beter, maar kwamen we ook niet echt tot uitgespeelde kansen. En mogen we blij zijn dat Vermeer goed ingrijpt, anders verlies je die wedstrijd.

De kopbal van Sulejmani had er natuurlijk in gemoeten, en hij moet ook eens proberen om met rechts te schieten.

Sightorson kwam helaas weinig in het spelletje voor.

de Jong was weer zoals vanouds, drama op 't middenveld.

Eriksen speelde bij vlagen fantastisch, maar het viel mij op dat hij ontzettend weinig geholpen wordt, met name in de coaching.

Plus en Min punten:

- Vertonghen (in de passing zeer zwak)
- de Jong ( heeft geen motivatie nodig dacht ik zo, speelt wekelijks bagger)
- Janssen (vrij weinig van gezien)

+ Boilesen (maakte zijn debuut in de CL, en heeft mij laten zien DE ideale LB te zijn)
+ Boerrigter (Binnen 3 maanden van RKC naar de CL, en dan met zo veel vertrouwen de duels in gaan, chapeau)
+ Vermeer (Houdt ons in de wedstrijd)

Persoonlijke +:

Eriksen (Kan niets anders dan genieten van deze man. Ja hij lijdt af en toe balverlies, maar de rust die hij 9/10 uitstraalt, en het gemak waarmee hij een speler weet te vinden.. Daar kan ik van genieten. Dit soort spelers hebben we al een tijdje niet in het shirt van ons aller Ajax gehad.

MOTM : Boilesen

Oh ja, nog een ding;

In dit soort wedstrijden kan je zien dat we een echte rechtsbuiten te kort komen. Ook aan de rechterkant hebben we iemand nodig die een mannetje kan passeren, of simpelweg het veld breed houdt wanneer nodig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door Booya4Afca --
Ztjes
 Ztjes - donderdag 15 september 2011 - 09:03   quote  deeplink  
Booya4Afca goede analyse.
Een kleine aanvulling bij Plus en Min punten:
Sulejmani blijkf voor mij nog steeds de miskoop van de eeuw.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - donderdag 15 september 2011 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 22:56 schreef joduh het volgende:
kom op gasten!!!!!!welke eikel laat nou de jong staan en haalt suli en theo eruit????
Ehm, de Boer?

Maar je hebt gelijk ook hoor. De Jong speelde weer als een drol en heeft nul komma nul toegevoegde waarde momenteel. Sterker, hij loopt eigenlijk Janssen voor de voeten, die zich dan moet beperken tot obligate tikjes opzij. Iedereen loopt te zeiken over Theo, maar je moet hem wel de ruimte en vrijheid geven om "zijn ding" te kunnen doen.

Sulejmani moet je altijd laten staan, want een momentenvoetballer die zomaar ineens een wedstrijd kan beslissen.

Iemand die trouwens weet wat we met dat standbeeld van een Rus moeten? Hadden we niet al eens een Urzaiz of Gabrich als blok beton voorin staan? Was ook niet zo'n succes... zachtjes uitgedrukt.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - donderdag 15 september 2011 - 09:30   quote  deeplink  
En Vertonghen was dra-ma-tisch gisteren. Met als hoogte/dieptepunt de vrije trap die hij opeiste. Ik stel voor dat Theo hem de volgende keer vol op z'n neus rost, de bal klaarlegt en 'm dan mooi in de bovenhoek krult.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 15 september 2011 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2011 - 09:21 schreef Ikke_tikkie het volgende:

Sulejmani moet je altijd laten staan, want een momentenvoetballer die zomaar ineens een wedstrijd kan beslissen.

Sulejmani moet je helemaal niet laten staan. Hij krijgt 2 grote kansen en krijgt ze nog niet eens tussen de palen. Hoeveel jaar moeten we nog wachten, voordat hij eens rendeert.
En hij heeft het nog nooit in de grote wedstijden laten zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door Ztjes --
Grasmaaier
 Grasmaaier - donderdag 15 september 2011 - 09:33   quote  deeplink  
De beste opmerking van de Boer was die voor de wedstrijd: 'ik had ook kunnen kiezen voor Anita op het middenveld, maar dat deed ik deze x niet'

Hint? Misschien dat hij tegen PSV het aandurft om Anita verdedigend te zetten en Janssen een linie verder.. hoewel ik De Jong gisteren zeer verdienstelijk vond spelen
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - donderdag 15 september 2011 - 09:33   quote  deeplink  
Praat lekker die NOS-commentator na. Van mij mag hij vier opgelegde kansen missen, wanneer die vijfde er dan maar in gaat.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - donderdag 15 september 2011 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2011 - 09:33 schreef Grasmaaier het volgende:
hoewel ik De Jong gisteren zeer verdienstelijk vond spelen
Da's een beetje de makke van de Jong hè. 't Is altijd verdienstelijk, sober en in dienst van het elftal, als een ideale schoonzoon. Leuk voor een elftal als dat van Groningen, maar niet voor Ajax. Hij mist gewoon gogme, om maar eens een mooie term tevoorschijn te halen. En zeker zoals hij nu speelt en Theo eigenlijk terug naar achteren drukt, heeft Siem geen enkele toegevoegde waarde. Sterker, Janssen staat meer naast Vertonghen te staan dan dat hij zijn magistrale linkervoet kan laten spreken.
Grasmaaier
 Grasmaaier - donderdag 15 september 2011 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2011 - 09:30 schreef Ikke_tikkie het volgende:
En Vertonghen was dra-ma-tisch gisteren. Met als hoogte/dieptepunt de vrije trap die hij opeiste. Ik stel voor dat Theo hem de volgende keer vol op z'n neus rost, de bal klaarlegt en 'm dan mooi in de bovenhoek krult.
Volgens mij heb jij een ikkie_tikkie op je hoofd gehad of niet? Vanaf die afstand zal vertonghen hem altijd zetten.. simpelweg omdat hij een fantastische knal in z'n been heeft.. als hij iets dichterbij was, dan had Theo hem heus wel genomen.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 15 september 2011 - 09:40   quote  deeplink  
Ik was aanwezig bij de wedstrijd en ik kan er niets aan doen, dat jij je club alleen via de tv volgt.
En in de echte grote wedstrijden krijg je geen vijf kansen, misschien als je bij Barca of Real speelt.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - donderdag 15 september 2011 - 09:41   quote  deeplink  
Oh, ik heb dus een doelpunt gemist gisteren?
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - donderdag 15 september 2011 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2011 - 09:40 schreef Ztjes het volgende:
Ik was aanwezig bij de wedstrijd en ik kan er niets aan doen, dat jij je club alleen via de tv volgt.
Indien je het tegen mij hebt, wtf heeft dat te maken met mijn mening over Sulejmani? Speelt ie anders wanneer ik of jij in het stadion zit?
Ztjes
 Ztjes - donderdag 15 september 2011 - 09:47   quote  deeplink  
Ik ben alleen niet eens met jou mening over Sulejmani en ja het is echt wel anders in een stadion. Je hebt dan niet alleen de tunnelview van het kijkkastje. Je kunt ook spelers bekijken als ze niet aan de bal zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door Ztjes --
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - donderdag 15 september 2011 - 09:56   quote  deeplink  
Helder, dát ben ik wél met je eens. Onlangs pas echt kunnen zien hoeveel kilometers een Luuk de Jong aflegt in een wedstrijd, die ik voorheen -van de TV- maar een luie goaltjesgetter vond.

Ik begrijp ook dat het stadion foetert wanneer Mickie zulke kansen mist. Maar een Imbecilio heeft ook helemaal niets laten zien.
marius
 marius - donderdag 15 september 2011 - 10:13   quote  deeplink  
mickie had een van die 2 goeie kansen moete scoren! En dan was nu ook niemand aan het zeiken op em xd
Maar vind et zo jammer dat de boer de jong er nog inhoud maar daar is al genoeg over gezegt.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 15 september 2011 - 10:18   quote  deeplink  
Luuk de Jong met alle respect vind ik zowel als middenvelder en als spits, dat er betere spelers zijn. Voor Sulejmani hebben we momenteel geen andere, maar dat wil niet zeggen dat hij op rechts voldoet. Het gevaar van rechts moet van v.d Wiel komen en wordt nauwelijk goed door Sulejmani ondersteunt.

remco k
 remco k - donderdag 15 september 2011 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2011 - 23:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Daar kan hij juist heel veel aan doen, hij is binnengehaald voor die positie en dat was van tevoren bekend. Dan had hij zijn mond open moeten trekken, en dat zou de grote janssen nu alsnog moeten doen.. hij speelt gewoon al weken als een dweil .
1 2 hupsakee
 1 2 hupsakee - donderdag 15 september 2011 - 10:55   quote  deeplink  
misschien zijn we nog niet klaar voor het grote werk... ik snap niet waarom sigthorson bijna niet te zien is, dat was met heracles ook al zo, de wedstrijden daarvoor was hij bepalend!!
Ztjes
 Ztjes - donderdag 15 september 2011 - 11:02   quote  deeplink  
Ik snap het wel, hoeveel ervaring heeft Sigthorson tegen dit soort tegenstanders. Welke middenvelders kwamen hem ondersteunen als hij aan de bal was, hoeveel bruikbare voorzetten kwamen er van rechts, etc. etc.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 15 september 2011 - 11:04   quote  deeplink  
Ik was tijdens deze wedstrijd meer tevreden over de nieuwelingen (behalve Theo) dan over de rest.
En dat moet toch eigenlijk andersom zijn bij dit soort wedstrijden.

remco k
 remco k - donderdag 15 september 2011 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2011 - 10:18 schreef Ztjes het volgende:
Luuk de Jong met alle respect vind ik zowel als middenvelder en als spits, dat er betere spelers zijn. Voor Sulejmani hebben we momenteel geen andere, maar dat wil niet zeggen dat hij op rechts voldoet. Het gevaar van rechts moet van v.d Wiel komen en wordt nauwelijk goed door Sulejmani ondersteunt.
Wie is luuk de jong
Ztjes
 Ztjes - donderdag 15 september 2011 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2011 - 11:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Wie is luuk de jong
Sorry, je heb helemaal gelijk.
remco k
 remco k - donderdag 15 september 2011 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2011 - 09:21 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Ehm, de Boer?

Maar je hebt gelijk ook hoor. De Jong speelde weer als een drol en heeft nul komma nul toegevoegde waarde momenteel. Sterker, hij loopt eigenlijk Janssen voor de voeten, die zich dan moet beperken tot obligate tikjes opzij. Iedereen loopt te zeiken over Theo, maar je moet hem wel de ruimte en vrijheid geven om "zijn ding" te kunnen doen.

+
Iemand die trouwens weet wat we met dat standbeeld van een Rus moeten? Hadden we niet al eens een Urzaiz of Gabrich als blok beton voorin staan? Was ook niet zo'n succes... zachtjes uitgedrukt.
+1

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - Olympic Lyon (woensdag 14-09-2011 , 20:45): 0-0

0.0126340