|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 09:30 schreef Ztjes het volgende:quote:Op donderdag 15 september 2011 - 09:21 schreef Ikke_tikkie het volgende:Sulejmani moet je altijd laten staan, want een momentenvoetballer die zomaar ineens een wedstrijd kan beslissen. Sulejmani moet je helemaal niet laten staan. Hij krijgt 2 grote kansen en krijgt ze nog niet eens tussen de palen. Hoeveel jaar moeten we nog wachten, voordat hij eens rendeert. En hij heeft het nog nooit in de grote wedstijden laten zien. Juve az psv twente kiev en ac milaan speelde suljemani fantastisch. Alles wat je zegt is dus onzin |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 09:47 schreef Ztjes het volgende:Ik ben alleen niet eens met jou mening over Sulejmani en ja het is echt wel anders in een stadion. Je hebt dan niet alleen de tunnelview van het kijkkastje. Je kunt ook spelers bekijken als ze niet aan de bal zijn. Complete onzin. Ik kijk 10 keer liever voetbal op mijn tv als in het stadion,
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Hey ouwe.. jij ook nog steeds hier? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Het held. Weet terug uit tailand |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 09:30 schreef Ztjes het volgende:Sulejmani moet je helemaal niet laten staan. Hij krijgt 2 grote kansen en krijgt ze nog niet eens tussen de palen. Hoeveel jaar moeten we nog wachten, voordat hij eens rendeert. En hij heeft het nog nooit in de grote wedstijden laten zien. Rendement?? 4 goals uit 5 competitiewedstrijden en 2 assists??? |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Klopt, praten wel over een ander soort tegestander. Kijken hoe hij aankomend weekend tegen bijv. PSV presteert! Ik heb ook aangegeven dat we momenteel niets beters hebben en hij mag nu wel eens belangrijk worden voor dit elftal als het er echt om gaat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 11:34 schreef Ztjes het volgende:[..] Klopt, praten wel over een ander soort tegestander. Kijken hoe hij aankomend weekend tegen bijv. PSV presteert! Ik heb ook aangegeven dat we momenteel niets beters hebben en hij mag nu wel eens belangrijk worden voor dit elftal als het er echt om gaat. Sulejmani was heel goed tegen Juventus, Kiev onder JOl, AZ AC Milaan PSV afgelopen seizoen.
Volgens mij zijn dat aardig grote wedstrijden.. En gister was hij ook prima.. Hij kan niet koppen, op die kans kun je hem dan ook niet afrekenen, en die andere kans is vergeljkbaar met de twee grote kansen van Robben in de WK finale.. Is hij dan ook een slechte speler?? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Inderdaad een geweldig stuk van Eminga en het klopt gewoon Jansen wordt nooit de Jansen die hij vorig jaar was want verdedigen is niet zijn talent, zijn klasse ligt in zijn aanvallende kwaliteiten en die komen wij zonder controleur achter hem niet te zien,ik vraag mij af wanneer de Boer eindelijk is een paar wedstrijden gaat uit proberen Anita als controleur met daarvoor Jansen en Eriksen en Siem op de bank. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sulejmani is bij momenten heel goed en lijdt verder vrijwel geen balverlies. Typische een speler die je de hele wedstrijd niet ziet maar wel opeens vanuit het niks een goal of een geweldige actie kan maken..
"omdat we niks beters hebben" dat is gewoon extreem negatief naar die jongen toe en gezien zijn opwaartse mars onder de Boer is die opmerking in mijn ogen echt compleet misplaatst.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Sorry, ik vond hem gisteren niet prima. Elke keer naar binnen knijpen als Gregory op kwam. Hij moet het speelveld breed houden om onze middenvelders te laten inschuiven. Geen enkele keer buitenom gegaan. Maakt het een elftal als Lyon alleen makelijker, omdat dat te verdedigen. Boerrigter is een buitenspeler die veel meer past bij het Ajax-spelletje.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door Ztjes -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 11:46 schreef Ztjes het volgende:Sorry, ik vond hem gisteren niet prima. Elke keer naar binnen knijpen als Gregory op kwam. Hij moet het speelveld breed houden om onze middenvelders te laten inschuiven. Geen enkele keer buitenom gegaan. Maakt het een elftal als Lyon alleen makelijker, omdat dat te verdedigen. Boerrigter is een buitenspeler die veel meer past bij het Ajax-spelletje. Nee dat moet hij helemaal niet van de Boer, hij moet naar binnenknijpen zodat v/d Wiel buitenom kan komen... Toen dat in de kampioenswedstrijd tegen Twente goed werd uitgevoerd heb ik je ook niet horen klagen om de goal van Siem en de eigengoal van Landzaat..
Het enige dat ik hem nooit meer zien doen als hij naar binnenkomt is zelf de actie maken en op goal schieten.. Dat is wel jammer maar kan ook niet altijd.. v/d Wiel/ Sulejmani is een prima tandem bij Ajax en zeer belangrijk voor ons elftal.. Als Sulejmani fit is zal hij door de Boer ook niet gepassseerd gaan worden, en dat is momenteel met zijn gemiddelde ook niet meer dan normaal.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Sulejmanie is een leuke speler en gaat steeds beter voetballen onder de Boer maar het enige minpuntje is misschien zijn overzicht hij wil nog wel eens met zijn hoofd teveel naar beneden voetballen en daar door wel eens niet of te weinig zijn medespelers ziet. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Denkt echt iemand hier, dat als Sulejmani voor een bedrag als Hamlap was gehaald. Hij zolang de hand boven het hoofd was gehouden en elke keer zich toch weer mocht proberen te bewijzen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 11:58 schreef Ztjes het volgende:Denkt echt iemand hier, dat als Sulejmani voor een bedrag als Hamlap was gehaald. Hij zolang de hand boven het hoofd was gehouden en elke keer zich toch weer mocht proberen te bewijzen. Ik wel ja, ik ben namelijk ook van mening dat hij het helemaal niet zo slecht heeft gedaan als dat men heeft geschetst.. 21 goals en 23 assists uit 79 competitiewedstrijden is een hoger gemiddelde dan dat Overmars bijvoorbeeld had bij Ajax.. Hoe kan iemand dat nu slecht noemen.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Nou hij is nu geblesseerd dus kijken hoe Ajax het zonder Sulejmani doet aankomende 2 wedstrijden laat die afrikaan het maar eens proberen op rechts . |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Tja, de onvoorspelbaarheid van El Hammie hadden we gisteren best kunnen gebruiken. Maar da's weer een ander verhaal. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 12:12 schreef remco k het volgende:[..] Ik wel ja, ik ben namelijk ook van mening dat hij het helemaal niet zo slecht heeft gedaan als dat men heeft geschetst.. 21 goals en 23 assists uit 79 competitiewedstrijden is een hoger gemiddelde dan dat Overmars bijvoorbeeld had bij Ajax.. Hoe kan iemand dat nu slecht noemen.. In een elftal dat 4-4-2 speelt, zal hij goed presteren. Dit heeft Ajax ook het grootste gedeelte in die periode gespeelt. Maar als we weer terug willen naar het befaamde Ajax spelsysteem, is hij niet de geschikte buitenspeler en het spelen zonder bal is daarin nog belangrijker als met bal. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Helaas zijn er hier maar een paar (joduh en en nora) die het aandurven om ook het tactisch vernuft van coach de Boer onder de loep nemen. Hij, alleen hij, is de kwade genius om Theo Janssen in een verdedigende rol te persen. Daar hoort Theo niet te spelen, dat ziet zelfs een blinde kip! Theo moet een linie opschuiven en zo Ajax van aanvallende impulsen voorzien. Theo "mocht" de corners nemen maar werd daarna prompt weer naar achteren gedirigeerd door zijn coach. In de ArenA zag ik vaak drukke armgebaren naar Theo, dat hij terug naar achteren moest. Onbegrijpelijk! De enorme kracht van Theo Janssen ligt in zijn traptechniek en zijn doelgerichtheid, zoals FC Twente coaches dat wel op waarde hebben geschat. Volgens mij is Theo Janssen gisteren "als straf" gewisseld, omdat hij niet altijd direct naar zijn verdedigende stellingen terugkeerde. Het is jammer voor Siem de Jong, maar die rendeert echt voor geen meter. Ook gisteren liep hij er weer compleet verloren rond. Alleen met spits Pantelic destijds deed Siem het goed. Eriksen en Vertonghen vond ik samen met Siem de zwakste schakels. Alderweireld deed wat hij moest doen: betrouwbaar verdedigen en zowel Van der Wiel als Boilesen vond ik sterk in het opkomen. Daarbij had Boilesen de mazzel dat zijn vele opkomen niet bestraft werd door Lyon. Vermeer vond ik een verademing en heeft Ajax gisteren meer dan eens gered. Boerrigter deed ongelooflijk zijn best en heeft volgens mij de meeste kilometers gelopen.
Mijn beoordeling van de spelers en coach:
Vermeer 7 (degelijk en over het algemeen betrouwbaar) Van der Wiel 7 (verdedigend betrouwbaar en sterk in de opbouw) Vertonghen 5 (te veel balverlies op cruciale momenten) Alderweireld 7 (over het algemeen betrouwbaar) Boilesen 7,5 (ook voor mij de man van de wedstrijd en koos de juiste momenten voor de opbouw) De Jong 3 (al weken/maanden de zwakste schakel. Hij rendeerde alleen in de tijd dat Pantelic de Ajax-spits was) Janssen 5 (speelt op een voor hem verkeerde plek, waardoor hij niet zijn stempel op een wedstrijd kan drukken) Eriksen 5 (niet dominant voor een speler op 10, scoort te weinig en leed veel te vaak balverlies). Sulejmani 4 (dreef zijn actie veel te veel door en was uit op persoonlijk succes. Te egoïstisch) Sightorsson 6 (prima speler om te kaatsen in combinatiespel, maar kon mij niet bekoren als eindstation) Boerrigter 6 (deed gigantisch zijn best) De Boer 2,5 (een eigenwijze coach, die nog veel moet leren om de juiste spelers op de juiste plek te zetten)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 13:50 schreef Pietje het volgende:Helaas zijn er hier maar een paar (joduh en en nora) die het aandurven om ook het tactisch vernuft van coach de Boer onder de loep nemen. Hij, alleen hij, is de kwade genius om Theo Janssen in een verdedigende rol te persen. Daar hoort Theo niet te spelen, dat ziet zelfs een blinde kip! Theo moet een linie opschuiven en zo Ajax van aanvallende impulsen te voorzien. Theo "mocht" de corners nemen maar werd daarna prompt weer naar achteren gedirigeerd door zijn coach. In de ArenA zag ik vaak drukke armgebaren naar Theo, dat hij terug naar achteren moest. Onbegrijpelijk! De enorme kracht van Theo Janssen ligt in zijn traptechniek en zijn doelgerichtheid, zoals FC Twente coaches dat wel op waarde hebben geschat. Volgens mij is Theo Janssen gisteren "als straf" gewisseld, omdat hij niet altijd direct naar zijn verdedigende stellingen tergkeerde. Het is jammer voor Siem de Jong, maar die rendeert echt voor geen meter. Ook gisteren liep hij er weer compleet verloren rond. Alleen met spits Pantelic destijds deed Siem het goed. Eriksen en Vertonghen vond ik samen met Siem de zwakste schakels. Alderweireld deed wat hij moest doen: betrouwbaar verdedigen en zowel Van der Wiel als Boilesen vond ik sterk in het opkomen. Daarbij had Boilesen de mazzel dat zijn vele opkomen niet bestraft werd door Lyon. Vermeer vond ik een verademing en heeft Ajax gisteren meer dan eens gered. Boerrigter deed ongelooflijk zijn best en heeft volgens mij de meeste kilometers gelopen. Mijn beoordeling van de spelers en coach: Vermeer 7 (degelijk en over het algemeen betrouwbaar) Van der Wiel 7 (verdedigend betrouwbaar en sterk in de opbouw) Vertonghen 5 (te veel balverlies op cruciale momenten) Alderweireld 7 (over het algemeen betrouwbaar) Boilesen 7,5 (ook voor mij de man van de wedstrijd en koos de juiste momenten voor de opbouw) De Jong 3 (al weken/maanden de zwakste schakel. Hij rendeerde alleen in de tijd dat Pantelic de Ajax-spits was) Janssen 5 (speelt op een voor hem verkeerde plek, waardoor hij niet zijn stempel op een wedstrijd kan drukken) Eriksen 5 (niet dominant voor een speler op 10, scoort te weinig en leed veel te vaak balverlies). Sulejmani 4 (dreef zijn actie veel te veel door en was uit op persoonlijk succes. Te egoïstisch) Sightorsson 6 (prima speler om te kaatsen in combinatiespel, maar kon mij niet bekoren als eindstation) Boerrigter 6 (deed gigantisch zijn best) De Boer 2,5 (een eigenwijze coach, die nog veel moet leren om de juiste spelers op de juiste plek te zetten) +1 |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
tjonge jongen, iedereen op deze forum is blijkbaar vergeten dat theo 2 jaar geleden toen twente kampioen werd ook als VM speelde. dus hij kan daar wel spelen, je ziet hem niet met pases strooien omdat hij de bal niet kwijt kan. siem en eriksen zijn bijna niet aanspeelbaar of lopen verkeerd. links en rechtsbuiten staan te veel bij de zijlijn, om het veld breed te houden dat weet ik ook wel, links en rechtsbuiten mogen wel eens de bal ophalen vind ik. zodat de spits dat niet meer hoeft te doen( mag natuurlijk altijd als het maar nut heeft) want wat moet hij met de bal als hij 30 meter voor het doel staat, tja bal weer teruggeven en dat wil niemand zien lijkt mij;). trouwens eriksen laat wel eens een mannetje lopen vind je het gek dat theo het dan lastig gaat krijgen met een extra mid waar hij dan op moet letten. ik vond anita nou niet bepaald beter invallen dan theo had laten zien! sujelmani mag wel eens met zijn rechterbeen wat gaan doen want dat doet bijvoorbeeld jantje wel die paaste meer met zijn rechter dan met zijn linker. siem heeft trouwens al toegeven dat de samenwerking beter kan met theo, het ligt niet alleen aan hem maar aan het team waarom hij niet presteerd want theo is wel degene met sublieme pases
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Helemaal mee eens Positieve Arrogantie.
Een aantal mensen op dit forum, willen maar niet inzien, dat het spelen zonder bal belangrijker is, dan een aantal leuke acties. Laat ze het boek van Wiel Coerver eens lezen, al tientallen jaren een bijbel voor de trainersopleiding.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door Ztjes -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 14 september 2011 - 22:46 schreef Love-Ajax. het volgende:Weer een slechte wedstrijd van ons. Het lijkt wel alsof we de bal het doel in willen lopen. Miralem wilt teveel acties maken terwijl die eerder moet schieten. Hetzelfde geld voor Eriksen en De Jong. Ook Janssen heb ik niet 1 keer zien schieten. Gregory wordt alleen maar slechter. Grote blunder dat NIET mag op dit niveau. Vertonghen die ik 3 of meer slechte passes heb zien geven (bijv. de laatste bal). Sigthorsson heb ik bijna de hele wedstrijd weer niet gezien. Dit was ook al zo tegen heracles. Hij kan dit niveau gewoon NIET aan. Boerrigter was de enigste die echt goed speelde. Zo slecht vond ik het niet, maar het kan zeker beter. Gregory alleen maar slechter? Begrijp ik echt niet dat je dat zegt, want gister speelde hij behoudens die fout ( hij liet die bal 1x teveel stuiten ) echt goed. Kritiek op Eriksen wuif ik weg, want hij is gewoon een geweldige speler. Het word nu echt tijd om het anders neer te zetten. De driehoek Alder/Jan/Janssen beperken mekaar in hun doen en laten en ze voelen zich zo niet optimaal. Wanneer Anita op de plek van Janssen gaat spelen en Janssen daarvoor is alles veel beter in balans, daar ben ik 100% van overtuigd. Als Ajax gister zo had gespeeld had het zeker gewonnen.
Sigthorsson deed zijn best en hij is een uitstekende spits voor Ajax. Hij moet nog wel leren om meer in de ruimtes te lopen, want hij is nog wat te statisch, maar dat komt allemaal goed. De Jong is een prima kerel, maar ik vind echt dat hij uit het elftal moet. Combinatievoetbal met hem op het middenveld is gewoon lastig. Er moeten driehoeken gemaakt worden, maar de Jong is daar niet de juiste persoon voor. Serero zou het wel kunnen, maar op dit moment zie ik het liefst Eriksen en Janssen voor Anita. Waarom word dat niet gedaan?
Van de wissels ging het echt niet beter lopen, sterker nog, het werd slechter. Bulykin vind ik echt niks. Hij zal er op den duur zeker wel een paar ballen intikken, maar hij is gewoon geen Ajacied. Gisteren had je gewoon moeten blijven voetballen. Sightorsson laten staan of je had de Jong in de spits moeten zetten. Variatie op zijn tijd zou dit Ajax goed doen.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 13:50 schreef Pietje het volgende:Helaas zijn er hier maar een paar (joduh en en nora) die het aandurven om ook het tactisch vernuft van coach de Boer onder de loep nemen. Hij, alleen hij, is de kwade genius om Theo Janssen in een verdedigende rol te persen. Daar hoort Theo niet te spelen, dat ziet zelfs een blinde kip! Theo moet een linie opschuiven en zo Ajax van aanvallende impulsen voorzien. Theo "mocht" de corners nemen maar werd daarna prompt weer naar achteren gedirigeerd door zijn coach. In de ArenA zag ik vaak drukke armgebaren naar Theo, dat hij terug naar achteren moest. Onbegrijpelijk! De enorme kracht van Theo Janssen ligt in zijn traptechniek en zijn doelgerichtheid, zoals FC Twente coaches dat wel op waarde hebben geschat. Volgens mij is Theo Janssen gisteren "als straf" gewisseld, omdat hij niet altijd direct naar zijn verdedigende stellingen terugkeerde. Het is jammer voor Siem de Jong, maar die rendeert echt voor geen meter. Ook gisteren liep hij er weer compleet verloren rond. Alleen met spits Pantelic destijds deed Siem het goed. Eriksen en Vertonghen vond ik samen met Siem de zwakste schakels. Alderweireld deed wat hij moest doen: betrouwbaar verdedigen en zowel Van der Wiel als Boilesen vond ik sterk in het opkomen. Daarbij had Boilesen de mazzel dat zijn vele opkomen niet bestraft werd door Lyon. Vermeer vond ik een verademing en heeft Ajax gisteren meer dan eens gered. Boerrigter deed ongelooflijk zijn best en heeft volgens mij de meeste kilometers gelopen. Mijn beoordeling van de spelers en coach: Vermeer 7 (degelijk en over het algemeen betrouwbaar) Van der Wiel 7 (verdedigend betrouwbaar en sterk in de opbouw) Vertonghen 5 (te veel balverlies op cruciale momenten) Alderweireld 7 (over het algemeen betrouwbaar) Boilesen 7,5 (ook voor mij de man van de wedstrijd en koos de juiste momenten voor de opbouw) De Jong 3 (al weken/maanden de zwakste schakel. Hij rendeerde alleen in de tijd dat Pantelic de Ajax-spits was) Janssen 5 (speelt op een voor hem verkeerde plek, waardoor hij niet zijn stempel op een wedstrijd kan drukken) Eriksen 5 (niet dominant voor een speler op 10, scoort te weinig en leed veel te vaak balverlies). Sulejmani 4 (dreef zijn actie veel te veel door en was uit op persoonlijk succes. Te egoïstisch) Sightorsson 6 (prima speler om te kaatsen in combinatiespel, maar kon mij niet bekoren als eindstation) Boerrigter 6 (deed gigantisch zijn best) De Boer 2,5 (een eigenwijze coach, die nog veel moet leren om de juiste spelers op de juiste plek te zetten) Oke Pietje. Dat je dat hebt gezien in het stadion en het vermeld, is goeie informatie. De Boer zal Janssen dus voorlopig niet van de verdedigende rol weghalen en dat vind ik ook onbegrijpelijk. De Jong is gewoon niet goed op dat middenveld, maar Frank is volgens mij een grote fan van hem. Ik ben het niet met je eens omtrent Boilesen. Ik vond hem erg slordig in de passing, maar dat hadden er wel meer.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 16:11 schreef alibabba het volgende:[..] Zo slecht vond ik het niet, maar het kan zeker beter. Gregory alleen maar slechter? Begrijp ik echt niet dat je dat zegt, want gister speelde hij behoudens die fout ( hij liet die bal 1x teveel stuiten ) echt goed. Kritiek op Eriksen wuif ik weg, want hij is gewoon een geweldige speler. Het word nu echt tijd om het anders neer te zetten. De driehoek Alder/Jan/Janssen beperken mekaar in hun doen en laten en ze voelen zich zo niet optimaal. Wanneer Anita op de plek van Janssen gaat spelen en Janssen daarvoor is alles veel beter in balans, daar ben ik 100% van overtuigd. Als Ajax gister zo had gespeeld had het zeker gewonnen. Sigthorsson deed zijn best en hij is een uitstekende spits voor Ajax. Hij moet nog wel leren om meer in de ruimtes te lopen, want hij is nog wat te statisch, maar dat komt allemaal goed. De Jong is een prima kerel, maar ik vind echt dat hij uit het elftal moet. Combinatievoetbal met hem op het middenveld is gewoon lastig. Er moeten driehoeken gemaakt worden, maar de Jong is daar niet de juiste persoon voor. Serero zou het wel kunnen, maar op dit moment zie ik het liefst Eriksen en Janssen voor Anita. Waarom word dat niet gedaan? Van de wissels ging het echt niet beter lopen, sterker nog, het werd slechter. Bulykin vind ik echt niks. Hij zal er op den duur zeker wel een paar ballen intikken, maar hij is gewoon geen Ajacied. Gisteren had je gewoon moeten blijven voetballen. Sightorsson laten staan of je had de Jong in de spits moeten zetten. Variatie op zijn tijd zou dit Ajax goed doen.. ali waarom weet jij zo zeker dat als theo een linie naar voren gaat spelen het beter zal gaan lopen? ik heb hem op die positie namelijk nog niet zien spelen, waarom bemoeid anita dan soms wel met de aanval als hij vm staat en theo niet. anita doet dat met rusches aan de bal omdat hij de snelste van het veld is en dat is theo niet, theo is de man met de pase in zijn benen en zijn kracht is niet zijn loopvermogen. maar als niemand zich aanbied of juist de verkeerde man die zich aanbied jah daar kan theo gewoon niks aan doen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 16:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ali waarom weet jij zo zeker dat als theo een linie naar voren gaat spelen het beter zal gaan lopen? ik heb hem op die positie namelijk nog niet zien spelen, waarom bemoeid anita dan soms wel met de aanval als hij vm staat en theo niet. anita doet dat met rusches aan de bal omdat hij de snelste van het veld is en dat is theo niet, theo is de man met de pase in zijn benen en zijn kracht is niet zijn loopvermogen. maar als niemand zich aanbied of juist de verkeerde man die zich aanbied jah daar kan theo gewoon niks aan doen. Theo voetbalt op een positie als verdedigende middenvelder. Hij is een man die veel aan de bal moet komen, dus veel opeist. Daardoor moeten Jan en Alder naar achteren, waardoor over het hele veld de afstanden te lang worden en dat is in mijn ogen niet de bedoeling. Met Jan en Alder heb je al 2 goeie mensen die de pass van achteruit kunnen geven. Met Janssen erbij van achteruit is dat teveel van het goeie.
Bovendien blokkeert Theo de aanvallende capaciteiten van Jan en Alderweireld. Janssen naast Eriksen zou perfect passen. Zij zijn beide goed in de combinatie, spits aanspelen, zijkanten benutten enzovoort. De Jong bezit die kwaliteiten veel minder dan Theo en Eriksen. Bovendien komt het schot van Janssen dan veel meer tot uitdrukking. Janssen benut nu 70% van zijn mogelijkheden en dat is veel te weinig.
Als je Anita op de plek van Theo zet, is het elftal veel meer in balans. Dan kunnen Jan en Alder meer opkomen, want Anita is bij balverlies een bijter en is sneller dan Janssen. Het elftal staat dan veel compacter en kan er beter gecombineerd worden. Ik dacht in het begin ook dat het kon met Janssen als verdedigende middenvelder, omdat ik Theo hoog heb zitten als voetballer. Bij Ajax is het toch anders. Bij Twente zou het wel kunnen, omdat de 2 centrale verdedigers daar minder aanvallende bedoelingen hebben dan Vertonghen/Alderweireld. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want ik ben bang als ik het zelf lees wat ik net getypt heb, dat ik in de war raak:) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 18:06 schreef alibabba het volgende:[..] Theo voetbalt op een positie als verdedigende middenvelder. Hij is een man die veel aan de bal moet komen, dus veel opeist. Daardoor moeten Jan en Alder naar achteren, waardoor over het hele veld de afstanden te lang worden en dat is in mijn ogen niet de bedoeling. Met Jan en Alder heb je al 2 goeie mensen die de pass van achteruit kunnen geven. Met Janssen erbij van achteruit is dat teveel van het goeie. Bovendien blokkeert Theo de aanvallende capaciteiten van Jan en Alderweireld. Janssen naast Eriksen zou perfect passen. Zij zijn beide goed in de combinatie, spits aanspelen, zijkanten benutten enzovoort. De Jong bezit die kwaliteiten veel minder dan Theo en Eriksen. Bovendien komt het schot van Janssen dan veel meer tot uitdrukking. Janssen benut nu 70% van zijn mogelijkheden en dat is veel te weinig. Als je Anita op de plek van Theo zet, is het elftal veel meer in balans. Dan kunnen Jan en Alder meer opkomen, want Anita is bij balverlies een bijter en is sneller dan Janssen. Het elftal staat dan veel compacter en kan er beter gecombineerd worden. Ik dacht in het begin ook dat het kon met Janssen als verdedigende middenvelder, omdat ik Theo hoog heb zitten als voetballer. Bij Ajax is het toch anders. Bij Twente zou het wel kunnen, omdat de 2 centrale verdedigers daar minder aanvallende bedoelingen hebben dan Vertonghen/Alderweireld. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want ik ben bang als ik het zelf lees wat ik net getypt heb, dat ik in de war raak:) het is goed te lezen hoor, ik typ zelf ook niet al te goed haha!. het klopt dat douglas en wisterhof minder aanvallende bedoelingen hebben! maar daar ligt niet het probleem want gistere was ook jan en alder bij aanvallen betrokken. het probleem ligt voor meer bij mensen die voor theo staan. want waarom het wel werkte bij twente is dat de aanvallers meer bewogen, in het jaar dat Theo daar VM was, waren stoch en ruiz de buitenspelers die de ballen kwamen ophalen bij jansen waardoor combinatie voetbal gespeeld kon worden! en perez was toen een speler die op 10 speelde en die was wel vaak aanspeelbaar! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 18:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] het is goed te lezen hoor, ik typ zelf ook niet al te goed haha!. het klopt dat douglas en wisterhof minder aanvallende bedoelingen hebben! maar daar ligt niet het probleem want gistere was ook jan en alder bij aanvallen betrokken. het probleem ligt voor meer bij mensen die voor theo staan. want waarom het wel werkte bij twente is dat de aanvallers meer bewogen, in het jaar dat Theo daar VM was, waren stoch en ruiz de buitenspelers die de ballen kwamen ophalen bij jansen waardoor combinatie voetbal gespeeld kon worden! en perez was toen een speler die op 10 speelde en die was wel vaak aanspeelbaar! Heeft puur te maken met de afstanden naar mekaar toe. Gisteren moesten Vertonghen en Toby teveel naar achteren lopen, omdat Janssen ballen moet opeisen op een positie waar ie niet moet spelen. Dat is de filosofie bij Ajax dat je naar voren voetbalt. Bij Twente was dat toen anders. De afstanden naar mekaar toe waren veel langer. De achterhoede bleef achter en Perez stond op 10. Dan kan Janssen daar perfect tussen spelen.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 18:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Beste posietiefeling Je kan Twente echt niet vergelijken met Ajax qua voetbal Ajax voetbalt veel meer op de helft van de tegenstander dan Twente dus zijn de ruimtes kleiner en als de ruimtes kleiner zijn is het ook veel moeilijker om je vrij te lopen,daarom is het voor Ajax spelers belangrijk dat ze goed kunnen combineren in de kleine ruimtes dat betekend ook dat ze een hoge handelingssnelheid moeten bezitten en ook techn.vaardig moeten zijn en dus komt zijn lange pas veel minder tot zijn recht als bij Twente,wat hij wel kan is een korte steekpas geven een prachtige vrije trap en is sterk aan de bal verdedigend is hij geen versterking dus moet je hem zo dicht mogelijk achter de voorhoede laten spelen dus vind ik en ik niet alleen dat hij met een controleur achter zich moet spelen dichter achter de aanvallers. [..] het is goed te lezen hoor, ik typ zelf ook niet al te goed haha!. het klopt dat douglas en wisterhof minder aanvallende bedoelingen hebben! maar daar ligt niet het probleem want gistere was ook jan en alder bij aanvallen betrokken. het probleem ligt voor meer bij mensen die voor theo staan. want waarom het wel werkte bij twente is dat de aanvallers meer bewogen, in het jaar dat Theo daar VM was, waren stoch en ruiz de buitenspelers die de ballen kwamen ophalen bij jansen waardoor combinatie voetbal gespeeld kon worden! en perez was toen een speler die op 10 speelde en die was wel vaak aanspeelbaar! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
je kan zeggen dat Theo slecht speelt of dat siem slecht speelt maar ook eriksen speelt niet goed want waarom scoort hij wel bij denenmarken en niet bij ajax of scoort in iedergeval minder! het komt omdat ajax van systeem op het middenveld is veranderd ipv van 2 verdedigende middenvelders die tijdens jol speelde naar 1 verdedigende mid en 2 aanvalende! om dat goed te gaan laten verlopen is dynamische beweging op middenveld belangrijk maar dat leer je niet op 1 dag of maand. dus is vastigheid het antwoord op dat probleem vandaar wordt er nu ook meer tegen gescoord omdat ajax op het middenveld nu 1 VM heeft en 2 AM, maar als 1 AM zijn taken laat liggen in verdedigend opzicht dan heb je een probleem. serero is veel dynamischer dan siem maar serero is kleiner dan eriksen en ook minder fysiek dan eriksen dan heb je van dat soort spelers en dat is eigelijk te veel! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 13:50 schreef Pietje het volgende:Helaas zijn er hier maar een paar (joduh en en nora) die het aandurven om ook het tactisch vernuft van coach de Boer onder de loep nemen. Hij, alleen hij, is de kwade genius om Theo Janssen in een verdedigende rol te persen. Daar hoort Theo niet te spelen, dat ziet zelfs een blinde kip! Theo moet een linie opschuiven en zo Ajax van aanvallende impulsen voorzien. Theo "mocht" de corners nemen maar werd daarna prompt weer naar achteren gedirigeerd door zijn coach. In de ArenA zag ik vaak drukke armgebaren naar Theo, dat hij terug naar achteren moest. Onbegrijpelijk! De enorme kracht van Theo Janssen ligt in zijn traptechniek en zijn doelgerichtheid, zoals FC Twente coaches dat wel op waarde hebben geschat. Volgens mij is Theo Janssen gisteren "als straf" gewisseld, omdat hij niet altijd direct naar zijn verdedigende stellingen terugkeerde. Het is jammer voor Siem de Jong, maar die rendeert echt voor geen meter. Ook gisteren liep hij er weer compleet verloren rond. Alleen met spits Pantelic destijds deed Siem het goed. Eriksen en Vertonghen vond ik samen met Siem de zwakste schakels. Alderweireld deed wat hij moest doen: betrouwbaar verdedigen en zowel Van der Wiel als Boilesen vond ik sterk in het opkomen. Daarbij had Boilesen de mazzel dat zijn vele opkomen niet bestraft werd door Lyon. Vermeer vond ik een verademing en heeft Ajax gisteren meer dan eens gered. Boerrigter deed ongelooflijk zijn best en heeft volgens mij de meeste kilometers gelopen. Mijn beoordeling van de spelers en coach: Vermeer 7 (degelijk en over het algemeen betrouwbaar) Van der Wiel 7 (verdedigend betrouwbaar en sterk in de opbouw) Vertonghen 5 (te veel balverlies op cruciale momenten) Alderweireld 7 (over het algemeen betrouwbaar) Boilesen 7,5 (ook voor mij de man van de wedstrijd en koos de juiste momenten voor de opbouw) De Jong 3 (al weken/maanden de zwakste schakel. Hij rendeerde alleen in de tijd dat Pantelic de Ajax-spits was) Janssen 5 (speelt op een voor hem verkeerde plek, waardoor hij niet zijn stempel op een wedstrijd kan drukken) Eriksen 5 (niet dominant voor een speler op 10, scoort te weinig en leed veel te vaak balverlies). Sulejmani 4 (dreef zijn actie veel te veel door en was uit op persoonlijk succes. Te egoïstisch) Sightorsson 6 (prima speler om te kaatsen in combinatiespel, maar kon mij niet bekoren als eindstation) Boerrigter 6 (deed gigantisch zijn best) De Boer 2,5 (een eigenwijze coach, die nog veel moet leren om de juiste spelers op de juiste plek te zetten) Inderdaad de Boer is een beetje eigenwijs(arrogant) Kijk maar naar de situatie van El Ham ligt echt niet alleen hem hoor. De wissels vond ik ook niet best en iedereen ziet dat Janssen naar voren moet en Anita VM dat is het team veel sterker. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 18:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:je kan zeggen dat Theo slecht speelt of dat siem slecht speelt maar ook eriksen speelt niet goed want waarom scoort hij wel bij denenmarken en niet bij ajax of scoort in iedergeval minder! het komt omdat ajax van systeem op het middenveld is veranderd ipv van 2 verdedigende middenvelders die tijdens jol speelde naar 1 verdedigende mid en 2 aanvalende! om dat goed te gaan laten verlopen is dynamische beweging op middenveld belangrijk maar dat leer je niet op 1 dag of maand. dus is vastigheid het antwoord op dat probleem vandaar wordt er nu ook meer tegen gescoord omdat ajax op het middenveld nu 1 VM heeft en 2 AM, maar als 1 AM zijn taken laat liggen in verdedigend opzicht dan heb je een probleem. serero is veel dynamischer dan siem maar serero is kleiner dan eriksen en ook minder fysiek dan eriksen dan heb je van dat soort spelers en dat is eigelijk te veel! Wat wil je zeggen? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: ik wil zeggen dat het niet aan 1 bepaalde speler ligt, maar ook niet aan de trainer die het systeem veranderd heeft! voor goed spel gaat jaren overheen, kijk maar naar barca die spelers spelen al jaren bij al kaar! maar ook in de jeugd hoor je zo te spelen! dat willen ze nu dus ook doen dus geef ze de tijd en neem goeie belissingen dan komt het wel allemaal goed |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
remco moet zo nodig zijn pijlen op theo richten om maar weer zijn gelijk proberen te halen, zoutzak dat je bent. altijd weet je alles he? boilesen is ook niet je favoriet, je ziet liever blind. eerst was het urby nu is het weer theo, je bent een fan van lik me vestje. je hebt geen verstand van voetbal maar zou het liefste technisch directeur zijn, maar je komt helaas voor jou niet verder als je play station. een echte fan steunt zijn team en ik heb meer vertrouwen in frank zijn inzichten die dagelijks met de groep traint als iemand die zijn hele leven op internet beleeft met zijn virtuele vrienden |
|
|
|
|
sanderafca1986
|
|
|
jezus wat word stront chagerijnig van jullie(sommige)
1)Eerst lopen zeiken op de jong maar wie maaktte ons kampioen,daarmee bedoel ik maaktte veel belangerijke doelpunten gemaakt afgelopen seizoen. Daar hoor ik jullie niet over nee we hadden feest met onze derde ster eindelijk. 2)zeiken over eriksen die jongen is 19 en 1 van de beste spelers van nederland,ga er lekker zelf staan hij debuteerd pas afgelopen seizoen het is geen litmanen. 3)frank de boer is net pas hoofdcoach en als ik naar het team kijk spelen we stuk beter dan de afgelopen jaren,maar we zijn niet opeens een topploeg hoor. 4)janssen moet misschien op een andere plek staan maar gun het eerst de tijd,want als het straks gaat lopen is allemaal weer koek en ei en dan zeggen jullie allemaal weer zeiden we toch. 5)suljemani word steeds beter hij komt er wel bloeit helemaal op door de frank de boer 6)ga er toch zelf eens staan he bv remco koop je lekker mertens en matavz enz worden we geen kampioen zitten we zometeen nog dieper in de schulden. ik besoel hiermee we zijn binnen een jaar geen topploeg met dit elftal maar als je lijkt wat we al kunnen,gaan we wel die richting op maar geeft het de tijd jongens. en als we van psv winnen met goed voetbal is het weer hosana bij julie |
|
|
|
|
sanderafca1986
|
|
|
ik zie wel veel typ fouten SORRY |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 19:32 schreef sanderafca1986 het volgende:jezus wat word stront chagerijnig van jullie(sommige) 1)Eerst lopen zeiken op de jong maar wie maaktte ons kampioen,daarmee bedoel ik maaktte veel belangerijke doelpunten gemaakt afgelopen seizoen. Daar hoor ik jullie niet over nee we hadden feest met onze derde ster eindelijk. 2)zeiken over eriksen die jongen is 19 en 1 van de beste spelers van nederland,ga er lekker zelf staan hij debuteerd pas afgelopen seizoen het is geen litmanen. 3)frank de boer is net pas hoofdcoach en als ik naar het team kijk spelen we stuk beter dan de afgelopen jaren,maar we zijn niet opeens een topploeg hoor. 4)janssen moet misschien op een andere plek staan maar gun het eerst de tijd,want als het straks gaat lopen is allemaal weer koek en ei en dan zeggen jullie allemaal weer zeiden we toch. 5)suljemani word steeds beter hij komt er wel bloeit helemaal op door de frank de boer 6)ga er toch zelf eens staan he bv remco koop je lekker mertens en matavz enz worden we geen kampioen zitten we zometeen nog dieper in de schulden. ik besoel hiermee we zijn binnen een jaar geen topploeg met dit elftal maar als je lijkt wat we al kunnen,gaan we wel die richting op maar geeft het de tijd jongens. en als we van psv winnen met goed voetbal is het weer hosana bij julie ik wil ff reageren op dit, ik ben het eens dat er veel negatieve reacties op dit forum te lezen zijn! maar ik ben niet helemaal eens met jouw! 1) de jong kan wel vorig seizoen belangrijk zijn geweest maar het geeft geen garantie dat hij in dit seizoen wel belangrijk is en dat was trouwens op een andere positie 2) leeftijd mag geen excuus zijn want er waren zat jongere spelers dan hem die beter waren of zijn! ervaring mag wel een excuus zijn maar als je niet speelt dan krijg je ook geen ervaring erbij! 3) hier ben ik het mee eens al zag ik gistere nog wel dingen gebeuren die tijdens jol ook gebeurde dus er is nog veel werk aan de winkel! 4) Theo kan niet op een andere plek anders had je hem niet moeten halen! en als het team veel dichter op elkaar gingen spelen dan kan de bal ook wat sneller rondgaan! 5)sulejmani wordt pas beter als tie ook iets met rechts kan spelen, het is nu gewoon te voorspelbaar! hij is wel steeds fitter aan het worden dan onder vanbasten en jol!
het komt wel goed want zoals De boer al zei dit is een les voor ons en voor het team! daar vertrouw ik dan ook op! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja het is wat geen commentaar op de Jong omdat hij 2 doelpunten maakte dat was inderdaad geweldig maar je kan daar niet op blijven teren dit seizoen is hij klote en moet een ander de kans krijgen zo hoort dat. |
|
|
|
|
sanderafca1986
|
|
|
mou ik denk dat eriksen wel degelijk een goede voetballer is,maar hij moet dominanter zijn bv naar de goal.en de jong ja ik weet hij is niet alles maar de boer ziet het dus wel in hem en zo lang het in de competitie redelijk gaat speelt hij of hij moet vandaag of morgen wat breken |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 13:50 schreef Pietje het volgende:Helaas zijn er hier maar een paar (joduh en en nora) die het aandurven om ook het tactisch vernuft van coach de Boer onder de loep nemen. Hij, alleen hij, is de kwade genius om Theo Janssen in een verdedigende rol te persen. Daar hoort Theo niet te spelen, dat ziet zelfs een blinde kip! Theo moet een linie opschuiven en zo Ajax van aanvallende impulsen voorzien. Theo "mocht" de corners nemen maar werd daarna prompt weer naar achteren gedirigeerd door zijn coach. In de ArenA zag ik vaak drukke armgebaren naar Theo, dat hij terug naar achteren moest. Onbegrijpelijk! De enorme kracht van Theo Janssen ligt in zijn traptechniek en zijn doelgerichtheid, zoals FC Twente coaches dat wel op waarde hebben geschat. Volgens mij is Theo Janssen gisteren "als straf" gewisseld, omdat hij niet altijd direct naar zijn verdedigende stellingen terugkeerde. Het is jammer voor Siem de Jong, maar die rendeert echt voor geen meter. Ook gisteren liep hij er weer compleet verloren rond. Alleen met spits Pantelic destijds deed Siem het goed. Eriksen en Vertonghen vond ik samen met Siem de zwakste schakels. Alderweireld deed wat hij moest doen: betrouwbaar verdedigen en zowel Van der Wiel als Boilesen vond ik sterk in het opkomen. Daarbij had Boilesen de mazzel dat zijn vele opkomen niet bestraft werd door Lyon. Vermeer vond ik een verademing en heeft Ajax gisteren meer dan eens gered. Boerrigter deed ongelooflijk zijn best en heeft volgens mij de meeste kilometers gelopen. Mijn beoordeling van de spelers en coach: Vermeer 7 (degelijk en over het algemeen betrouwbaar) Van der Wiel 7 (verdedigend betrouwbaar en sterk in de opbouw) Vertonghen 5 (te veel balverlies op cruciale momenten) Alderweireld 7 (over het algemeen betrouwbaar) Boilesen 7,5 (ook voor mij de man van de wedstrijd en koos de juiste momenten voor de opbouw) De Jong 3 (al weken/maanden de zwakste schakel. Hij rendeerde alleen in de tijd dat Pantelic de Ajax-spits was) Janssen 5 (speelt op een voor hem verkeerde plek, waardoor hij niet zijn stempel op een wedstrijd kan drukken) Eriksen 5 (niet dominant voor een speler op 10, scoort te weinig en leed veel te vaak balverlies). Sulejmani 4 (dreef zijn actie veel te veel door en was uit op persoonlijk succes. Te egoïstisch) Sightorsson 6 (prima speler om te kaatsen in combinatiespel, maar kon mij niet bekoren als eindstation) Boerrigter 6 (deed gigantisch zijn best) De Boer 2,5 (een eigenwijze coach, die nog veel moet leren om de juiste spelers op de juiste plek te zetten) heel mooi gesproken pietje!!!!! ik ben het helemaal eens met jou man!!!!!!!! alleen mijn motm was greg! hahahahahaa,daarbij was ik nog iets te mild voor suleimani! achteraf vond ik hem gewoon ronduit slecht!!!!en eigenlijk past hij ook helemaal niet in het AJAX systeem........dus gewoonweg grootstse miskoop aller tijden van AJAX!..... ik spreek je pietje!!! ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 20:41 schreef joduh het volgende:[..] heel mooi gesproken pietje!!!!! ik ben het helemaal eens met jou man!!!!!!!! alleen mijn motm was greg! hahahahahaa,daarbij was ik nog iets te mild voor suleimani! achteraf vond ik hem gewoon ronduit slecht!!!!en eigenlijk past hij ook helemaal niet in het AJAX systeem........dus gewoonweg grootstse miskoop aller tijden van AJAX!..... ik spreek je pietje!!! ;-) Nou, joduh, normaal ben ik wel een fan van Sulejmani. En al helemaal hoe hij een paar jaar geleden bij Heerenveen speelde. Ik vond juist dat hij die "Heerenveen-vorm" weer benaderde de afgelopen weken. Alleen gisteren niet. Het leek er op of hij zijn eigen wedstrijdje aan het spelen was. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 20:41 schreef joduh het volgende:[..] heel mooi gesproken pietje!!!!! ik ben het helemaal eens met jou man!!!!!!!! alleen mijn motm was greg! hahahahahaa,daarbij was ik nog iets te mild voor suleimani! achteraf vond ik hem gewoon ronduit slecht!!!!en eigenlijk past hij ook helemaal niet in het AJAX systeem........dus gewoonweg grootstse miskoop aller tijden van AJAX!..... ik spreek je pietje!!! ;-) What the fuck is motm???? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Sulejmani moet eerst naar de kapper want hij ziet vaak zijn medespelers niet omdat die suffe kuif voor zijn ogen hangt. Dan had hij misschien die kopbal er wel ingekopt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2011 door nora -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 13:19 schreef Ztjes het volgende:[..] In een elftal dat 4-4-2 speelt, zal hij goed presteren. Dit heeft Ajax ook het grootste gedeelte in die periode gespeelt. Maar als we weer terug willen naar het befaamde Ajax spelsysteem, is hij niet de geschikte buitenspeler en het spelen zonder bal is daarin nog belangrijker als met bal. Onzin, tegen Juve stond Pantelic Suarez en Sulejmani op ten duur als aanval. geen 442 dus. En de wedstrijden onder de Boer is er nog nooit 442 gespeeld |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 18:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] het is goed te lezen hoor, ik typ zelf ook niet al te goed haha!. het klopt dat douglas en wisterhof minder aanvallende bedoelingen hebben! maar daar ligt niet het probleem want gistere was ook jan en alder bij aanvallen betrokken. het probleem ligt voor meer bij mensen die voor theo staan. want waarom het wel werkte bij twente is dat de aanvallers meer bewogen, in het jaar dat Theo daar VM was, waren stoch en ruiz de buitenspelers die de ballen kwamen ophalen bij jansen waardoor combinatie voetbal gespeeld kon worden! en perez was toen een speler die op 10 speelde en die was wel vaak aanspeelbaar! De Jong is een te statische speler voor deze positie, Janssen en Eriksen naast elkaar is veel dynamischer, Erikssen kan 9 van de 10 keer nu alleen maar een actie maken en de bal afspelen aan een buitenspeler, met Janssen naast zich kan er gecombineerd worden, en dat gebeurd nu gewoon vrijwel niet. Anita op de plek van Janssen zorgt voor veel meer balans, we hebben achterin echt niet de huidige driehoek nodig, en Anita is de juiste man die zichzelf kan wegcijferen om anderen te laten renderen..
Er word nu ook totaal niet gerouleerd op het middenveld en er is geen enkele verassing in het spel van Ajax te vinden..
Ik hoor er trouwens helemaal niemand over, maar het gemis van De Zeeuw is veel groter dan iedereen denkt.. met de Zeeuw en Janssen naast elkaar en Eriksen ervoor (dus diep met de punt naar voren) was het ook veel beter geweest dan nu..
Het enige dat mist is de dynamiek op ons middenveld en verdedigende kwaliteiten op de VM positie.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 18:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:je kan zeggen dat Theo slecht speelt of dat siem slecht speelt maar ook eriksen speelt niet goed want waarom scoort hij wel bij denenmarken en niet bij ajax of scoort in iedergeval minder! het komt omdat ajax van systeem op het middenveld is veranderd ipv van 2 verdedigende middenvelders die tijdens jol speelde naar 1 verdedigende mid en 2 aanvalende! om dat goed te gaan laten verlopen is dynamische beweging op middenveld belangrijk maar dat leer je niet op 1 dag of maand. dus is vastigheid het antwoord op dat probleem vandaar wordt er nu ook meer tegen gescoord omdat ajax op het middenveld nu 1 VM heeft en 2 AM, maar als 1 AM zijn taken laat liggen in verdedigend opzicht dan heb je een probleem. serero is veel dynamischer dan siem maar serero is kleiner dan eriksen en ook minder fysiek dan eriksen dan heb je van dat soort spelers en dat is eigelijk te veel! Eriksen niet goed??? 6 assits en een goal in 5 wedstrijden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 18:55 schreef schapio het volgende:remco moet zo nodig zijn pijlen op theo richten om maar weer zijn gelijk proberen te halen, zoutzak dat je bent. altijd weet je alles he? boilesen is ook niet je favoriet, je ziet liever blind. eerst was het urby nu is het weer theo, je bent een fan van lik me vestje. je hebt geen verstand van voetbal maar zou het liefste technisch directeur zijn, maar je komt helaas voor jou niet verder als je play station. een echte fan steunt zijn team en ik heb meer vertrouwen in frank zijn inzichten die dagelijks met de groep traint als iemand die zijn hele leven op internet beleeft met zijn virtuele vrienden Lul niet zo dom man klootzak dat je er bent. Ik zie helemaal niet liever Blind dan Boilesen, dat heb ik nooit gezegd.
Voor de rest van je post komt er enkel dikke vette stront uit die kutbek van je zetten. tyfushond.
Als je niet objectief een post van een ander kan beoordelen, blijf hier dan lekker weg en kruip op die kutsnol van je. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 19:32 schreef sanderafca1986 het volgende:jezus wat word stront chagerijnig van jullie(sommige) 1)Eerst lopen zeiken op de jong maar wie maaktte ons kampioen,daarmee bedoel ik maaktte veel belangerijke doelpunten gemaakt afgelopen seizoen. Daar hoor ik jullie niet over nee we hadden feest met onze derde ster eindelijk. 2)zeiken over eriksen die jongen is 19 en 1 van de beste spelers van nederland,ga er lekker zelf staan hij debuteerd pas afgelopen seizoen het is geen litmanen. 3)frank de boer is net pas hoofdcoach en als ik naar het team kijk spelen we stuk beter dan de afgelopen jaren,maar we zijn niet opeens een topploeg hoor. 4)janssen moet misschien op een andere plek staan maar gun het eerst de tijd,want als het straks gaat lopen is allemaal weer koek en ei en dan zeggen jullie allemaal weer zeiden we toch. 5)suljemani word steeds beter hij komt er wel bloeit helemaal op door de frank de boer 6)ga er toch zelf eens staan he bv remco koop je lekker mertens en matavz enz worden we geen kampioen zitten we zometeen nog dieper in de schulden. ik besoel hiermee we zijn binnen een jaar geen topploeg met dit elftal maar als je lijkt wat we al kunnen,gaan we wel die richting op maar geeft het de tijd jongens. en als we van psv winnen met goed voetbal is het weer hosana bij julie Waar zeg ik dat we spelers moeten kopen man. leg een ander geen woorden in de mond kerel. ik vind onze selectie geweldig alleen staat Janssen op de verkeerde plek, dat kan iedere fucking blinde zien, en ik heb ook geen commentaar op de Boer, enkel moet hij veel leren.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 23:23 schreef remco k het volgende:[..] De Jong is een te statische speler voor deze positie, Janssen en Eriksen naast elkaar is veel dynamischer, Erikssen kan 9 van de 10 keer nu alleen maar een actie maken en de bal afspelen aan een buitenspeler, met Janssen naast zich kan er gecombineerd worden, en dat gebeurd nu gewoon vrijwel niet. Anita op de plek van Janssen zorgt voor veel meer balans, we hebben achterin echt niet de huidige driehoek nodig, en Anita is de juiste man die zichzelf kan wegcijferen om anderen te laten renderen.. Er word nu ook totaal niet gerouleerd op het middenveld en er is geen enkele verassing in het spel van Ajax te vinden.. Ik hoor er trouwens helemaal niemand over, maar het gemis van De Zeeuw is veel groter dan iedereen denkt.. met de Zeeuw en Janssen naast elkaar en Eriksen ervoor (dus diep met de punt naar voren) was het ook veel beter geweest dan nu.. Het enige dat mist is de dynamiek op ons middenveld en verdedigende kwaliteiten op de VM positie.. Helemaal, maar dan ook helemaal met je eens Remco!! |
|
|
|
|
|