|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 14:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] wie wil jij dan op rechts hebben? het is als rechtsbuiten niet erg om naar binnen te komen maar je moet je spel ook eens wisselen anders wordt het te makkelijk voor de verdediger! als buitenspeler moet je ook eens de achterlijn kunnen halen. voor een linkspoot is het lastig om iemand rechts te passeren daarom zou sulejmani meer met rechts moeten voetballen! ik hoop dat hij nu met die blessure heeft ingezien dat hij meer met rechts moet gaan trainen want als hij met rechts die bal had geschoten was hij nu niet geblesseerd geweest! Volgens de al oude Ajax-principes : De beste rechtsvoor die wij beschikbaar hebben voor mij apart een speler uit het A1. Dit hebben we in onze gloriejaren ook altijd gedaan. Zelfs jeugdspelers laten debuteren tijdens Europa-cup 1 wedstrijden, omdat spelers geschorst of geblesseerd waren. Dit pakte eigenlijk altijd goed uit. Nu weet ik ook dat we nog lang niet zover zijn, maar je maakt de keuze voor 100% of niet. Dus nu zou Frank voor Lukoki moeten kiezen. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2011 - 23:41 schreef remco k het volgende:[..] Kijk veel van de tegengoals eens na, het is 9 van de 10 keer Theo zijn man die de beslissende pass geeft of scoort. En ik kraak persoonlijk Theo niet af, de Boer is verantwoordelijk voor de positie waar Theo nu speelt, maar je moet hem beoordelen op wat hij doet in die positie, en dat is momenteel gewoon dramatisch.. En ja het is heel ander voetbal dat je gaat spelen als je Theo naast Erikssen neerzet met Anita daarachter, maar het komt stukken dichter bij het Ajax spel dat men nastreeft En toen Theo VM speelde bij Twente had hij de vrijheid op te komen omdat ze met twee controleurs speelden, dat is heel anders dan dat hij nu speelt.. daar kies ik dus ook voor eriksen en janssen naast elkaar en anita erachter, dan heb je een beestachtig middenveld wat ook goed staat en kan theo niet alleen samen met eriksen het spel sturen maar ook zijn machtige trap eens wat vaker gebruiken, want zijn traptechniek is gewoon super, een van de beste van de eredivisie. Over Theo zelf durf ik wel te zeggen dat het iemand is met juist WEL een winnaarsmentaliteit, dat straalt hij ook wel uit. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 15:21 schreef dege het volgende:[..] daar kies ik dus ook voor eriksen en janssen naast elkaar en anita erachter, dan heb je een beestachtig middenveld wat ook goed staat en kan theo niet alleen samen met eriksen het spel sturen maar ook zijn machtige trap eens wat vaker gebruiken, want zijn traptechniek is gewoon super, een van de beste van de eredivisie. Over Theo zelf durf ik wel te zeggen dat het iemand is met juist WEL een winnaarsmentaliteit, dat straalt hij ook wel uit. En Lukoki op rechts. Kunnen we gelijk kijken of Theo met zijn ervaring zo'n jonge speler kan helpen om de wedstrijd goed door te komen. Daarna zijn of alle voor- of tegenstanders gelijk de mond gesnoerd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 14:44 schreef Ztjes het volgende:[..] Ik zeg niet dat het een slechte speller is. Alleen als we weer terug willen naar de AJAX-school. Dan vecht hij het op links maar uit met Boerrigter. Overmars was ook veel meer rechts dan links en moest het ook niet van zijn voorzet hebben.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 15:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ik begrijp zijn reactie wel! hij is nou niet bepaald een speler die een marathon gaat lopen! ik heb theo bij twente natuurlijk wel eens een rush zien maken en waar hij toen prachtig uit scoorde. maar dat is zijn kwaliteiten niet! theo staat niet op de verkeerde positie maar word verkeerd gebruikt! theo naast eriksen zetten helpt niet! want als de gaten die er nu zijn komt hij daar ook niet tot zijn recht! Die gaten zijn er juist omdat Theo daar staat en niet kort genoeg aansluit op de 2 aanvallende middenvelders.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Maar in iedergeval veel meer tweebenig dan Sulejmani. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Een goede voorzet is een goede voorzet, en die had Overmars ook zelden in zijn mars, van Gaal vond zelfs destijds dat hij meer naar binnen moest trekken.. Met de spelers die er nu voorin staan heb je zoveel variatie mogelijkheden, daar kan en moet veel meer gebruik van gemaakt worden..
Wie zegt dat Sulejmani die voorzet moet geven, als v/d Wiel dat doet is het toch ook prima, enkel is het nu zo dat het altijd hetzelfde is doordat de Jong heel statisch staat en dus altijd de weg versperd voor Sulejmani om eens goed binnendoor te komen.. Als Erikssen daar staat is het positioneel veel logischer.. En Janssen in de driehoek met Boerrigter en Boilesen brengt ook meer balans als dat daar nu is.
We hebben nu ook geen enkele wisselwerking op het middenveld, niemand die eens over een ander heen gaat en voor verassing in de 16 kan zorgen, alles is heel statisch en dat komt enkel en alleen door het gebrek aan voetballend vermogen op de posities waar de spelers nu staan.. Met Janssen links van Erikssen hoeft hij veel minder ruimtes te belopen en kan hij veel bepalender zijn dan dat nu het geval is.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 15:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ik begrijp zijn reactie wel! hij is nou niet bepaald een speler die een marathon gaat lopen! ik heb theo bij twente natuurlijk wel eens een rush zien maken en waar hij toen prachtig uit scoorde. maar dat is zijn kwaliteiten niet! theo staat niet op de verkeerde positie maar word verkeerd gebruikt! theo naast eriksen zetten helpt niet! want als de gaten die er nu zijn komt hij daar ook niet tot zijn recht! Lees nergens terug dat hij rushes moet maken...maar goed. Theo staat volgens jou op de juiste positie als V.M. De noemer V.M. betekent in eerste instantie verdedigen. Theo krijgt geen steun van Eriksen en De Jong die houden zich alleen met aanvallende aspiraties bezig daardoor krijgt Theo nog meer met verdedigen te maken dan dat hij zich kan bemoeien met de opbouw.
Vandaar Anita als V.M. en Janssen naast Eriksen als A.M zo kan hij zich meer bemoeien met de opbouw, passes op maat en doelpunten. In het seizoen 2010/2011 heeft hij voor Twente de bal nog 20x tegen het net geschoten over 46 wedstrijden. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 15:58 schreef remco k het volgende:[..] Een goede voorzet is een goede voorzet, en die had Overmars ook zelden in zijn mars, van Gaal vond zelfs destijds dat hij meer naar binnen moest trekken.. Met de spelers die er nu voorin staan heb je zoveel variatie mogelijkheden, daar kan en moet veel meer gebruik van gemaakt worden.. Wie zegt dat Sulejmani die voorzet moet geven, als v/d Wiel dat doet is het toch ook prima, enkel is het nu zo dat het altijd hetzelfde is doordat de Jong heel statisch staat en dus altijd de weg versperd voor Sulejmani om eens goed binnendoor te komen.. Als Erikssen daar staat is het positioneel veel logischer.. En Janssen in de driehoek met Boerrigter en Boilesen brengt ook meer balans als dat daar nu is. We hebben nu ook geen enkele wisselwerking op het middenveld, niemand die eens over een ander heen gaat en voor verassing in de 16 kan zorgen, alles is heel statisch en dat komt enkel en alleen door het gebrek aan voetballend vermogen op de posities waar de spelers nu staan.. Met Janssen links van Erikssen hoeft hij veel minder ruimtes te belopen en kan hij veel bepalender zijn dan dat nu het geval is.. Daar heb je helemaal gelijk in Remco. En dat is toch echt de schuld van Frank de Boer. Hij is de coach en hij moet de poppetjes op de juiste plaats zetten. En dat is nou precies wat ik ook geschreven heb in een ander topic, waarin ik de het tactisch vernuft van Frank de Boer aan de kaak stelde. Ik kreeg heel wat forumleden over me heen... Echter ik neem er geen woord van terug. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Lees nergens terug dat hij rushes moet maken...maar goed. Theo staat volgens jou op de juiste positie als V.M. De noemer V.M. betekent in eerste instantie verdedigen. Theo krijgt geen steun van Eriksen en De Jong die houden zich alleen met aanvallende aspiraties bezig daardoor krijgt Theo nog meer met verdedigen te maken dan dat hij zich kan bemoeien met de opbouw. Vandaar Anita als V.M. en Janssen naast Eriksen als A.M zo kan hij zich meer bemoeien met de opbouw, passes op maat en doelpunten. In het seizoen 2010/2011 heeft hij voor Twente de bal nog 20x tegen het net geschoten over 46 wedstrijden. Ook hier ben ik het helemaal mee eens! |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Remko k,
Over het middelveld ben ik het helemaal met je eens en dat roep ik ook telkens. Alleen een speler die inmiddels het 4e seizoen bij ons speelt en gemiddeld veel te veel onvoldoendes over het gehele jaar haalt, is het geen Ajax-waardige speler. En willen weer volgens de Ajax-school gaan spelen, moet je eerst helemaal terug naar de basis en daarna kun je weer fijnslijpen met het materiaal dat je hebt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 september 2011 door Ztjes -- |
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 september 2011 - 01:56 schreef PSVMocro het volgende:[..] PSV is altijd gemotiveerd tegen directe concurrenten, het zijn 6-puntenwedstrijden. Je doet nu net alsof Ajax op 60% voetbalt tegen dat kleine nietszeggende provinciaals clubje uit Brabant. ................ 5de staan. Haal je dat uit mijn tekst?? Kan niet zeggen dat ik zelf daar achter sta, dus je conclusie kan ik niet beamen.
Ik weet dat voor psv, de wedstrijd tegen ajax van levensbelang is. Ben geboren en getogen Eindhovenaar, dus weet hoe dat leeft.
Ook weet ik uit verleden dat er bij psv krachten boven komen tegen ajax die ze de rest van het seizoen niet hebben. voornamelijk voortvloeiend uit calimero gehalte (lees: haat tegen AJAX) (alhoewel steeds meer psv spelers uitspreken graag voor ajax te voetballen, dus dat spreekt elkaar tegen, maar goed, beste manier is om je dan te bewijzen tegen de club zelf.
Ook vind ik zelf wel dat ajax altijd moet winnen tegen psv, alleen helaas heeft het verleden duidelijk gemaakt, dat dit dus niet zo veel voorkomt.
Ik ben met een gelijkspel tevreden (buiten het spelbeeld om) in het geheel van het programma van ajax deze maanden. Afgelopen woensdag was belangrijker. in de competitie mag je wel een keer gelijk spelen. |
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
Bij aanstelling van Frank de Boer zei hij dat hij t liefst spelers op eigen positie wilt hebben. Daar ben ik t geheel mee eens.
Geef Lukoki de kans. werkt t niet...na 60 minuten... dan Siggy op rechts en Buliky in de spits |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Lees nergens terug dat hij rushes moet maken...maar goed. Theo staat volgens jou op de juiste positie als V.M. De noemer V.M. betekent in eerste instantie verdedigen. Theo krijgt geen steun van Eriksen en De Jong die houden zich alleen met aanvallende aspiraties bezig daardoor krijgt Theo nog meer met verdedigen te maken dan dat hij zich kan bemoeien met de opbouw. Vandaar Anita als V.M. en Janssen naast Eriksen als A.M zo kan hij zich meer bemoeien met de opbouw, passes op maat en doelpunten. In het seizoen 2010/2011 heeft hij voor Twente de bal nog 20x tegen het net geschoten over 46 wedstrijden. kijk dit is precies het probleem. theo wordt als VM beschreven maar in mijn ogen moet hij CM zijn met eriksen en siem ervoor. theo is de laatste man op het middenveld dan wordt je gouw als VM neergezet. iedereen is er mee eens dat theo nou niet bepaald een bal afpakker is. theo moet veel verder naar voren spelen dan hij nu doet, hij heeft blijkbaar een aanpassing's probleem en dat is ook wel te begrijpen want geen 1 team in nederland speelt met de laatste man op het middenveld die zo ver naar voren staat! in die positie kan theo veel meer zijn traptechniek gebruiken, meer dan als hij naast eriksen gaat spelen! het gaat werken als ze dichter bij elkaar gaan voetballen! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 15:58 schreef remco k het volgende:[..] Een goede voorzet is een goede voorzet, en die had Overmars ook zelden in zijn mars, van Gaal vond zelfs destijds dat hij meer naar binnen moest trekken.. Met de spelers die er nu voorin staan heb je zoveel variatie mogelijkheden, daar kan en moet veel meer gebruik van gemaakt worden.. Wie zegt dat Sulejmani die voorzet moet geven, als v/d Wiel dat doet is het toch ook prima, enkel is het nu zo dat het altijd hetzelfde is doordat de Jong heel statisch staat en dus altijd de weg versperd voor Sulejmani om eens goed binnendoor te komen.. Als Erikssen daar staat is het positioneel veel logischer.. En Janssen in de driehoek met Boerrigter en Boilesen brengt ook meer balans als dat daar nu is. We hebben nu ook geen enkele wisselwerking op het middenveld, niemand die eens over een ander heen gaat en voor verassing in de 16 kan zorgen, alles is heel statisch en dat komt enkel en alleen door het gebrek aan voetballend vermogen op de posities waar de spelers nu staan.. Met Janssen links van Erikssen hoeft hij veel minder ruimtes te belopen en kan hij veel bepalender zijn dan dat nu het geval is.. oke, iedereen wil op deze forum dat theo naast eriksen gaat spelen! dat anita de plaats van theo overneemt, dat zou best kunnen werken! maar ff een situatie die ik nu schets. siggie loopt uit de spits, maakt niet uit waarheen. nu duikt siem dat gat in of zou hij moeten doen volgens de boer! jullie willen hem vervangen voor theo maar gaat theo dan de spits in? daar liggen ook niet zijn kwaliteiten lijkt mij!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 september 2011 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mijn voorkeur en denk dat van velen.....
Vermeer
Van der Wiel...........Alderweireld.......... Vertonghen...........Boilesen
.....................................Anita.................................
..............Eriksen.....................................Janssen..........
......Lukoki.....................Sigthorsson................Boerrigter..... |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:Mijn voorkeur en denk dat van velen..... Vermeer Van der Wiel...........Alderweireld.......... Vertonghen...........Boilesen .....................................Anita................................. ..............Eriksen.....................................Janssen.......... ......Lukoki.....................Sigthorsson................Boerrigter..... Heb je het eind tegen Lyon gezien? Toen Anita VM stond en Janssen eruit was? Toen werd Ajax op het middenveld gewoon overlopen door Lyon, simpelweg omdat onze grote vriend Anita niet genoeg 'body' heeft. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
de boer had het uitgelegd waarom theo achter siem en eriksen staat! dat was namelijk omdat ajax niet met 1 AM wil spelen maar met 2 AM wil spelen! theo met zijn passes en schoten van afstand is dat handig om achter die 2 spelers te hebben! of je het nu wil noemen als VM of als CM maakt het geen verschil want siem en eriksen die allebei AM zijn spelen dan er ook voor! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] kijk dit is precies het probleem. theo wordt als VM beschreven maar in mijn ogen moet hij CM zijn met eriksen en siem ervoor. theo is de laatste man op het middenveld dan wordt je gouw als VM neergezet. iedereen is er mee eens dat theo nou niet bepaald een bal afpakker is. theo moet veel verder naar voren spelen dan hij nu doet, hij heeft blijkbaar een aanpassing's probleem en dat is ook wel te begrijpen want geen 1 team in nederland speelt met de laatste man op het middenveld die zo ver naar voren staat! in die positie kan theo veel meer zijn traptechniek gebruiken, meer dan als hij naast eriksen gaat spelen! het gaat werken als ze dichter bij elkaar gaan voetballen! Wil je dit nog een keer omschrijven, ik kan er geen touw aan vast knopen. Wat zeg je nu eigenlijk ? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] oke, iedereen wil op deze forum dat theo naast eriksen gaat spelen! dat anita de plaats van theo overneemt, dat zou best kunnen werken! maar ff een situatie die ik nu schets. siggie loopt uit de spits, maakt niet uit waarheen. nu duikt siem dat gat in of zou hij moeten doen volgens de boer! jullie willen hem vervangen voor theo maar gaat theo dan de spits in? daar liggen ook niet zijn kwaliteiten lijkt mij! Waarom zou Theo het gat niet induiken ? vorig jaar 20 doelpunten en die kwamen niet allemaal uit de 2e lijn of uit vrije trappen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:24 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Heb je het eind tegen Lyon gezien? Toen Anita VM stond en Janssen eruit was? Toen werd Ajax op het middenveld gewoon overlopen door Lyon, simpelweg omdat onze grote vriend Anita niet genoeg 'body' heeft. anita gaat zowat in de verdediging lopen omdat hij dan het gat wilde invullen van de opkomende verdediger maar waarom zou je zo veel man achter de bal hebben als je namelijk de bal hebt! als je de bal hebt dan kan de tegenstander niet scoren dan heb je dus ook geen VM nodig! Mensen verdedigen doet je niet met 1 man op het middenveld maar met allemaal! dus siem en eriksen moeten allebei ook hun verdedigende taken uitvoeren zodat theo niet alles hoeft te doen! natuurlijk zie je vaak dat de tegenstander van theo scoort en dan is het logisch dat je theo als schuldige aanwijst maar de tegenstander van hem krijgt van iemand de bal dus heeft iemand die voor hem loopt niet zijn taak uitgevoerd! |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:24 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Heb je het eind tegen Lyon gezien? Toen Anita VM stond en Janssen eruit was? Toen werd Ajax op het middenveld gewoon overlopen door Lyon, simpelweg omdat onze grote vriend Anita niet genoeg 'body' heeft. Heb je ook Siem in die periode gezien, ik namelijk niet, trouwens de hele wedstrijd niet. En Erikson zat er fysiek ook daarheen. Dan kan je niet van Anita verwachten dat hij bijna in zijn eentje dit kan belopen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Waarom zou Theo het gat niet induiken ? vorig jaar 20 doelpunten en die kwamen niet allemaal uit de 2e lijn of uit vrije trappen. dat kwam omdat de ballen over de grond werden gespeeld! maar als boerighter de bal voor geeft en de bal komt bij de 2de paal zie jij theo dan kopppen? ik zie siem dat namelijk wel doen |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:32 schreef Ztjes het volgende:[..] Heb je ook Siem in die periode gezien, ik namelijk niet, trouwens de hele wedstrijd niet. En Erikson zat er fysiek ook daarheen. Dan kan je niet van Anita verwachten dat hij bijna in zijn eentje dit kan belopen. voor niemand is het te belopen als de gaten die op het middenveld zijn zo groot is! op het middenveld moet het compacter |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Wil je dit nog een keer omschrijven, ik kan er geen touw aan vast knopen. Wat zeg je nu eigenlijk ? oke het middenveld ziet er vervolgens uit: eriksen en siem als AM en theo erachter. nu wordt theo dus als VM gezien, maar dan mis je een positie want CM is ook een positie die achter AM is, dat betekend dat theo dus op de tekening meer naar voren moet staan. miss geeft cijfers meer duidelijkheid wat ik wil! ik geef dan voor elke linie een cijfer van hoeveel man in die linie moeten staan. 4-0-1-4-1, het is een soort van oranje maar dan nog een extra man. het is geen afbreuk van het ajax-systeem maar meer moderne variant ervan! of het nou 4-0-1-4-1 is of 4-0-1-2-3 is maakt geen verschil want buitenspelers moeten niet bij de cornervlag staan maar moeten er heen lopen en het liefst met de bal! ik hoop dat dit duidelijker is! ajax is toch meestal de dominante team van de wedstrijd en als iedereen mee aanvalt en verdedigd dan is er geen probleem
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 september 2011 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] dat kwam omdat de ballen over de grond werden gespeeld! maar als boerighter de bal voor geeft en de bal komt bij de 2de paal zie jij theo dan kopppen? ik zie siem dat namelijk wel doen Waar blijf in jou geval dan de rechter aanvaller of doet die niet mee bij ons totaal voetbal en een van de middenvelder moet naar de 16 voor de afvallende bal. De topteams trekken een bal van de zijlijn ook eens een keer terug naar de 16-meter. Het is al heel heel lang geleden dat ik dat nog gezien heb.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 september 2011 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:47 schreef Ztjes het volgende:[..] Waar blijf in jou geval dan de rechter aanvaller of doet die niet mee bij ons totaal voetbal en een van de middenvelder moet naar de 16 voor de afvallende bal. De topteams trekken een bal van de zijlijn ook eens een keer terug naar de 16-meter. Het is al heel heel lang geleden dat ik nog gezien heb. nou de rechter aanvaller staat in de buurt van de cornervlag want als de bal daar overheen komt dan heeft hij de bal! als vanderwiel daar staat kan hij niet terug vallen op de man die achter hem staat want hij is de laatste man die staat op de rechter kant staat! het kan natuurlijk dat er iemand dan zich achter hem aanbied maar dan moet je wachten of voorgeven. ik zie liever dat spelers altijd 2 afspeel mogelijkheden hebben! en theo staat op het randje van 16 en eriksen dan op de linkerkant van het 16 meter gebied als de bal van links komt
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:06 schreef Pietje het volgende:[..] Daar heb je helemaal gelijk in Remco. En dat is toch echt de schuld van Frank de Boer. Hij is de coach en hij moet de poppetjes op de juiste plaats zetten. En dat is nou precies wat ik ook geschreven heb in een ander topic, waarin ik de het tactisch vernuft van Frank de Boer aan de kaak stelde. Ik kreeg heel wat forumleden over me heen... Echter ik neem er geen woord van terug. Ik ben het ook helemaal met je eens, in dat topic heb ik het er verder niet over gehad, maar Joduh en ik hebben dat al eens eerder aangegeven, ook wij kregen toen veel over ons heen, zoals je weet kan ons dat over het algemeen weinig boeien..
Maar het is toch echt zo, echter snap ik niet waarom er niks aan veranderd, want het kan niet zo zijn dat de drie heren van de TS hierin op dezelfde lijn zitten..
De veldbezetting is gewoon prima te noemen, echter staan er twee mensen op de foute plek, de Jong moet op de bank zitten en Theo moet naast Eriksen gaan spelen zodat Anita voor de verdediging uit kan gaan spelen..
Mocht het zo zijn dat het dadelijk wel gaat lopen zoals het nu staat ben ik de eerste om dat toe te geven, alleen zie ik dat zonder omzettingen gewoon niet gebeuren.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:07 schreef Ztjes het volgende:Remko k, Over het middelveld ben ik het helemaal met je eens en dat roep ik ook telkens. Alleen een speler die inmiddels het 4e seizoen bij ons speelt en gemiddeld veel te veel onvoldoendes over het gehele jaar haalt, is het geen Ajax-waardige speler. En willen weer volgens de Ajax-school gaan spelen, moet je eerst helemaal terug naar de basis en daarna kun je weer fijnslijpen met het materiaal dat je hebt. Zoals ik al zei en aantoon met statistieken van hem ben ik dat niet met het grote deel van de supporters eens.. Hij speelt nu gewoon alle weken al prima op 1 wedstrijd na.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] oke, iedereen wil op deze forum dat theo naast eriksen gaat spelen! dat anita de plaats van theo overneemt, dat zou best kunnen werken! maar ff een situatie die ik nu schets. siggie loopt uit de spits, maakt niet uit waarheen. nu duikt siem dat gat in of zou hij moeten doen volgens de boer! jullie willen hem vervangen voor theo maar gaat theo dan de spits in? daar liggen ook niet zijn kwaliteiten lijkt mij! Siggie hoeft ook niet uit de spits te lopen, en als de enige meerwaarde van de JOng hetgeen is dat jij hierboven omschrijft, dan heb ik hem liever buiten de basiself..
Janssen kan trouwens dat gat indrdaad niet induiken, maar een Erikssen, Sulejmani, en Boerrigter weer wel... En dan is JAnssen de aangewezen persoon om die bal daar neer te leggen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:24 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Heb je het eind tegen Lyon gezien? Toen Anita VM stond en Janssen eruit was? Toen werd Ajax op het middenveld gewoon overlopen door Lyon, simpelweg omdat onze grote vriend Anita niet genoeg 'body' heeft. Dat ben ik niet met je eens, ik vond het daarvoor juist veel meer dat we af en toe werden overlopen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:de boer had het uitgelegd waarom theo achter siem en eriksen staat! dat was namelijk omdat ajax niet met 1 AM wil spelen maar met 2 AM wil spelen! theo met zijn passes en schoten van afstand is dat handig om achter die 2 spelers te hebben! of je het nu wil noemen als VM of als CM maakt het geen verschil want siem en eriksen die allebei AM zijn spelen dan er ook voor! Dan ziet de Boer het hier toch echt verkeerd en zet hij de poppetjes compleet verkeerd neer.. Hij schiet nu zelden op de goal namelijk en een steekpass heeft ie al helemaal niet gegeven.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] dat kwam omdat de ballen over de grond werden gespeeld! maar als boerighter de bal voor geeft en de bal komt bij de 2de paal zie jij theo dan kopppen? ik zie siem dat namelijk wel doen Bij dat soort ballen is Siggie daar ook... Di emag dan nooit de 16 uit lopen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 16:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] nou de rechter aanvaller staat in de buurt van de cornervlag want als de bal daar overheen komt dan heeft hij de bal! als vanderwiel daar staat kan hij niet terug vallen op de man die achter hem staat want hij is de laatste man die staat op de rechter kant staat! het kan natuurlijk dat er iemand dan zich achter hem aanbied maar dan moet je wachten of voorgeven. ik zie liever dat spelers altijd 2 afspeel mogelijkheden hebben! en theo staat op het randje van 16 en eriksen dan op de linkerkant van het 16 meter gebied als de bal van links komt Dat is dus juist niet goed wat jij zegt, van der Wiel moet daar juist wel staan, alleen een x aantal meters terug, het spel van Ajax is juist dat je er niet al staat, maar er juist moet komen, en dat geld over het gehele veld, als dat namelijk gebeurt betekend dit dat het elftal in beweging is, en met Janssen op deze positie gaat het steeds statischer worden..Hoe meer ik erover nadenk, hoe verstandiger ik het begin te vinden om hem zelfs buiten de basis te houden.. Theo Janssen is een extreem statische speler, en dat past eigenlijk helemaal niet bij dit systeem.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Ik vind Kolbein erg goed spelen, in alle eerlijkheid. Snel, sterk en beweeglijk... en dan nu een paar mensen die hem ook eens aan gaan spelen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 17:03 schreef remco k het volgende:[..] Siggie hoeft ook niet uit de spits te lopen, en als de enige meerwaarde van de JOng hetgeen is dat jij hierboven omschrijft, dan heb ik hem liever buiten de basiself.. Janssen kan trouwens dat gat indrdaad niet induiken, maar een Erikssen, Sulejmani, en Boerrigter weer wel... En dan is JAnssen de aangewezen persoon om die bal daar neer te leggen.. ik ben met je eens dat siggie niet uit de spits hoeft te lopen en dan wordt de meerwaarde van de jong in dat opzicht komen te vervallen maar siem brengt wel fysieke kracht met zich mee! iedereen is er mee eens dat ajax vooruit moet voetballen of niet? iedereen is er ook mee eens dat theo een goeie traptechniek heeft! en is het makkelijker om de bal kwijt te kunnen als meerdere mensen voor de bal staan? natuurlijk kan hij ook de bal kwijt als hij naast eriksen speelt maar dat wordt dan alleen maar moeilijker! waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan! je moet het dan wel goed doen en ik heb vaak uitgelegd hoe |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Siem brengt he-le-maal niets met zich mee op dit moment. Hij remt juist anderen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 17:09 schreef remco k het volgende:[..] Dat is dus juist niet goed wat jij zegt, van der Wiel moet daar juist wel staan, alleen een x aantal meters terug, het spel van Ajax is juist dat je er niet al staat, maar er juist moet komen, en dat geld over het gehele veld, als dat namelijk gebeurt betekend dit dat het elftal in beweging is, en met Janssen op deze positie gaat het steeds statischer worden..Hoe meer ik erover nadenk, hoe verstandiger ik het begin te vinden om hem zelfs buiten de basis te houden.. Theo Janssen is een extreem statische speler, en dat past eigenlijk helemaal niet bij dit systeem.. ja het kan ook dat van der wiel er staat dat is geen probleem maar sulejmani staat dan wel in de buurt van hem zodat hij 2 afspeel mogelijkheden heeft. sulejmani heeft nou niet bepaald een goeie voorzet met zijn rechter! maar rechtsbuiten staat niet bij de 2de paal als de bal hoog voorkomt want die kunnen doorgaans niet goed koppen want ze zijn meestal klein van stuk! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
remco, wij zijn over een bepaalde dingen eens. zoals dat het hele team te statisch is en dat de ruimtes op het middenveld veel te groot zijn. ook nog dat ajax te geen verrassing element erin heeft zitten in het systeem. dat er niet wordt gewisseld op het middenveld. siem staat niet een keer op links en eriksen niet op rechts en theo wisselt ook niet eens met siem! de oplossing is dat het middenveld compacter moet spelen. dat eriksen, siem en theo eens 5 of 10 meter naast elkaar moeten gaan lopen. dan is wisselen veel makkelijker dan wordt dynamiek vergroot en kan het bal tempo omhoog. want remko jij bent toch wel mee eens dat ook de bal tempo te laag ligt? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 17:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ik ben met je eens dat siggie niet uit de spits hoeft te lopen en dan wordt de meerwaarde van de jong in dat opzicht komen te vervallen maar siem brengt wel fysieke kracht met zich mee! iedereen is er mee eens dat ajax vooruit moet voetballen of niet? iedereen is er ook mee eens dat theo een goeie traptechniek heeft! en is het makkelijker om de bal kwijt te kunnen als meerdere mensen voor de bal staan? natuurlijk kan hij ook de bal kwijt als hij naast eriksen speelt maar dat wordt dan alleen maar moeilijker! waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan! je moet het dan wel goed doen en ik heb vaak uitgelegd hoe Wat jij zegt gaat gewoon niet op met de posities zoals die zijn ingevuld, er is geen enkele balans, om hier 1 voorbeeld van te noemen is het gebrek aan balans tussen onze rechterkant en linkerkant.. Links speelt men zoals het hoort in een goede driehoek, hierdoor is er veel verassing vanaf die kant, we kunnen namelijk letterlijk alle kanten op, aan de rechterzijde speelt men ook met die driehoek, maar 1 speler ( de Jong) doet niet echt mee. Hierdoor is de enige optie om buitenom te gaan.. Ook de driehoek links voor loopt door het gebrek bij de JOng veel beter dan rechts.. Alle driehoeken op het veld moeten kloppen bij het Ajax systeem en met elkaar meebewegen..
De volgende driehoeken kloppen nu niet bij Ajax.
Alder Janssen Jantje Janssen Boilesen Erikssen Janssen Van der Wiel de Jong Janssen Erikssen de Jong De Jong Sulejmani van der Wiel De Jong Erikssen Siggie De Jong Sulejmani Siggie |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 09:37 schreef Ztjes het volgende:Momenteel is het grootste probleem dat er geen evenwicht is op het middenveld. Oplossing is volgens mij simpel. De Jong (kunt niet blijven teren op prestaties uit het verleden) eruit en Anita erin. Op de plek van Sulejmani laten Serero, Lukoki, of Ozbiliz spelen. Dat kan, alleen het probleem is dat Ozbiliz niet zou spelen omdat hij niet wedstrijd fit is. Overigens wel jammer want ik schat hem hoger in dan Ebicilio. Lukoki komt gewoon weg te kort voor het 1e elftal... Serero is geen rechtsbuiten. Ik las ook dat het een mogelijkheid was om Siggie op rechts te zetten en Bulykin in de spits. Uiteinelijk ga je dan hetzelfde doen als met Theo. Je zet spelers op een(voor hen) een vreemde plaats.
Daarom stelde ik voor om eventueel deze wedstrijd met twee spitsen te spelen, met een derde persoon erom heen (de Jong of Serero). Zo heel afwijkend is dit toch niet? Het voordeel is dat Enoh erbij kan komen te staan, waardoor Theo een plaats opschuift wat weer een groot voordeel opleverd. Je kunt zeggen dat je als Ajax je niet aan moet passen aan de tegenstander, maar dan zullen we veel punten gaan verspelen dit seizoen. Theo had het al moeilijk met Overtoom, laat staan hoe moeilijk hij het gaat krijgen tegen Wijnaldum.
Maar goed Frank kennende laat hij het systeem staan, Theo controlerend en nog een speler (Sigthorsson) op een , voor hem, verkeerde plaats (rechts buiten) |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Kijk naar de opstelling Jack Huntelaar, zo wil ik dat ze zondag spelen. Geen geschuif met Kolbein of andere spelers. En ik doe niet aan speculaties en verwacht dat ook niet van Frank. Je weet ik wil geen concessies doen aan onze speelwijze.
Ik heb ook geen moeite met het verspelen van punten, want we kunnen net zo goed punten verspelen met het aanpassen van de speelwijze. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
remco, zijn dit de redenen waarom volgens jouw de driehoeken dan niet kloppen
Alder Janssen Jantje: jansen staat te dicht op alder en jantje waardoor alder en jantje niet aan voetballen komen!
Janssen Boilesen Erikssen: deze driehoek wordt zelden of nooit gebruikt
Janssen Van der Wiel de Jong: deze driehoek wordt zelden of nooit gebruikt
Janssen Erikssen de Jong: deze spelers staan te ver uit elkaar om een driehoek te kunnen vormen
De Jong Sulejmani van der Wiel: vanderwiel gaat altijd buiten om, dan krijg je altijd dat de jong en sulejmani elkaar in de weg lopen om sulejmani naar binnenkomt en siem als 2de spits wil spelen! dan loop je elkaar gaten dicht
De Jong Erikssen Siggie de jong staat te ver weg van eriksen om een driehoek te kunnen vormen met siggie
De Jong Sulejmani Siggie sulejmani komt naar binnen en is ook niet het type om echt een combinatie op te zetten het zelfde geld eigenlijk voor de jong maar omdat sulejmani en de jong elkaar in de weg lopen omdat ze de zelfde gat willen benutten komt deze 3hoek allerminst tot zijn recht
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sulejmani is juist het type voor de combinatie, hij is een van de weinige spelers die doorbeweegt als hij een pass geeft.. verder klopt het aardig, maar al deze driehoeken hebben betrekking tot Siem en Theo, deze twee spelers moeten dus van positie veranderen of gewisseld worden.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Remco k, Dat klopt voor Sulejmani, maar vertel er dan ook bij dat hij geen andere opties heeft. Kan niet buitenom omdat hij stijf links is en geen voorzet kan geven. Niet richting 2e paal want hij kan niet koppen. En dus geen buitenspeler is voor Ajax. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik zie het helemaal zitten zondag gappies!!!!!we rollen ze compleet op!!!tikken ze helemaal waus!!!!!minstens 1-4 wordt de uitslag!!!let maar op !!!! en weet je waarom?????suli doet niet mee en ebecilio ook nie.........dus kennen we zondag met de sterkste opstelling het matje op!!!!!!!!
ps,ik hoop dat frankie de griep krijgt voor zondag.......de schijtgriep graag! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 20:35 schreef remco k het volgende:Sulejmani is juist het type voor de combinatie, hij is een van de weinige spelers die doorbeweegt als hij een pass geeft.. verder klopt het aardig, maar al deze driehoeken hebben betrekking tot Siem en Theo, deze twee spelers moeten dus van positie veranderen of gewisseld worden.. oke sulejmani kan dan wel met zijn linker goed combineren maar veel zie ik er niet van. het kan in iedergeval meer! maar jah daar heb je ook team genoten voor nodig om een combi op te zetten! iedereen ziet dat eriksen op dit moment beste speler is op het middenveld! als je de Siem en Theo gaat vervangen maar de gaten blijven net zo groot dan verbeteren de driehoeken zich niet! omdat je geen driehoek kan maken op 40 meter afstand. vanderwiel combineert bijna alleen met sulejmani en dat is waarschijnlijk ook wel de bedoeling! omdat sulejmani naar binnen trekt en ruimte maakt voor vanderwiel. siem hoef je daar voor bijna niet te gebruiken omdat vanderwiel en sulejmani al een half jaar samenspelen. dat geldt niet voor de linkerkant want boerrichter nieuw en eriksen helpt graag boillesen omdat het zijn landgenoot is, is mijn mening! maar blijkbaar denken mensen anders! ik heb vertrouwen dat het goed komt als ze dichter bij elkaar gaan voetballen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 september 2011 - 21:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] oke sulejmani kan dan wel met zijn linker goed combineren maar veel zie ik er niet van. het kan in iedergeval meer! maar jah daar heb je ook team genoten voor nodig om een combi op te zetten! iedereen ziet dat eriksen op dit moment beste speler is op het middenveld! als je de Siem en Theo gaat vervangen maar de gaten blijven net zo groot dan verbeteren de driehoeken zich niet! omdat je geen driehoek kan maken op 40 meter afstand. vanderwiel combineert bijna alleen met sulejmani en dat is waarschijnlijk ook wel de bedoeling! omdat sulejmani naar binnen trekt en ruimte maakt voor vanderwiel. siem hoef je daar voor bijna niet te gebruiken omdat vanderwiel en sulejmani al een half jaar samenspelen. dat geldt niet voor de linkerkant want boerrichter nieuw en eriksen helpt graag boillesen omdat het zijn landgenoot is, is mijn mening! maar blijkbaar denken mensen anders! ik heb vertrouwen dat het goed komt als ze dichter bij elkaar gaan voetballen Maar de gaten blijven nu juist zo groot door Theo en De Jong, ik snap niet dat je dat niet wilt zien.. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
|
|