|
|
RenatoBos
|
|
|
Ruben Schaken over de winst en afscheid van Koeman
Bij Feyenoord stond zondagmiddag veel in het teken van Ronald Koeman, die de club na drie seizoenen gaat verlaten. Ruben Schaken is de trainer dankbaar, de buitenspeler vertelde na het duel met SC Cambuur (5-1) dat Koeman ook als persoon veel voor hem heeft betekend. "Koeman is zeker belangrijk voor mij geweest", zei Schaken tegen RTV Rijnmond. "Onder hem ben ik opgeleefd én international geworden. Daarvoor ben ik hem erg dankbaar en ik wens hem dan ook het allerbeste voor de toekomst."
Volgens de rechtsbuiten heeft Koeman een grote rol gespeeld in de wederopstanding van de club. "Als je ziet waar Feyenoord vandaag komt en nu staat, dan zie je zeker de hand van Koeman. Ik denk dat er een mooie club voor hem staat te wachten." Waar het vertrek van Koeman zeker is, daar weet Schaken nog niet of hij in De Kuip blijft. "Het zou zomaar mijn laatste wedstrijd geweest kunnen zijn geweest, ja. Als de mogelijkheid zich voordoet, dan graag. Al is het geen straf om voor Feyenoord te spelen", besloot Schaken. http://youtu.be/w4MiVVLTu3U
Bron:Rijnmond
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 april 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: In principe een zwakke plek in de basiself. Aan de andere kant, een betere vinden wordt zo makkelijk nog niet. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
misschien wordt t tijd voor n ander systeem zonder de klassieke buitenspelers. die zijn er gewoon niet inderdaad. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Rutten wilt Beerens naar Feyenoord halen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
is een van de weinige opties. misschien Berghuis en Estonia. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hupperts is ook wel weer door het ijs gezakt de afgelopen maanden. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Zat ik ook aan te denken ja. Maar Henk heeft wel gelijk is wel minder geworden de laatste tijd.. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Wat zei ik ook alweer over die hupperts? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: iets met n kofferbak. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: mwa, komt pas net kijken he. Kan natuurlijk niet meteen zo'n kutelftal als Roda op sleeptouw nemen. Want behalve hij en Fledderus kunnen ze er allemaal geen reet van.
Betwijfel of hij goed genoeg is, maar om hem nu af te rekenen op zijn prestaties bij Roda.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Zou er 5 jaar terug blij mee zijn geweest. Nu weet ik het niet. Beetje blijven hangen qua niveau van 'leuk voor de subtop'. Maar goed, er zijn erg weinig alternatieven. Als je hem haalt krijg je net zoiets als Schaken. 5 goals. Misschien 10 assists. Je wint er de oorlog niet mee... misschien als je hem goedkoop ophaalt... liever een ander eigenlijk. Je haalt niet voor de bank. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
MauricioAros
|
|
|
Ik zie een hele rel op zijn facebookpagina. Blijkbaar uit geweest in Amsterdam. Ik zie het probleem niet zo... Maar waar komt dat ineens vandaan? Uit het niets plaatst hij die reactie. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Waren foto's opgedoken waarbij Schaken op de foto ging met een paar gasten, die vlak daarvoor op de foto waren met een paar neuzen + de schaal, stond op de twitterpagina van Lunatic. Werd door FRFC1908 meteen ontkracht, Schaken kwam die gasten tegen in een hele andere club.
Reactie Schaken:
Mensen kap nou met die bullshit! Was uit met teamgenoten! Word hier een beetje moe van... Waren waarschijnlijk gasten die zelf bij 020 feest waren die mij later zijn tegen gekomen en op de foto wilden! Nogmaals Bullshit! Jammer dat sommige mensen nog steeds aan mij twijfelen terwijl ik al vier jaar voor Feyenoord speel... |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Als je zo'n blok beton (als dat de rest van dat elftal is) aan je poot hebt hangen welke voetballer zou er dan niet door het ijs gaan ? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 april 2014 - 02:59 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] mwa, komt pas net kijken he. Kan natuurlijk niet meteen zo'n kutelftal als Roda op sleeptouw nemen. Want behalve hij en Fledderus kunnen ze er allemaal geen reet van. Betwijfel of hij goed genoeg is, maar om hem nu af te rekenen op zijn prestaties bij Roda.. Ahum...ja dat dus ;) |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Tja als ik een auto bijna gratis krijgt, en hij doet wat hij moet doen ben ik tevreden.Schaken kwam bijna gratis en voldeed zelfs reed hij even als een Mercedes echter hij was het niet maar heeft ons wel in een slechte tijd geholpen. Ik vindt de kritiek goed maar je moet wel rekening houden wat voor auto ( speler) je hebt gekocht.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 mei 2014 door piet de paler -- |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Op maandag 05 mei 2014 - 10:49 schreef piet de paler het volgende:Tja als ik een auto bijna gratis krijgt, en hij doet wat hij moet doen ben ik tevreden.Schaken kwam bijna gratis en voldeed zelfs reed hij even als een Mercedes echter hij was het niet maar heeft ons wel in een slechte tijd geholpen. Ik vindt de kritiek goed maar je moet wel rekening houden wat voor auto ( speler) je hebt gekocht. Eens. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
n lelijk eendje past niet meer in dit Feyenoord. kan op marktplaats. met n vriendelijke handdruk. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op maandag 05 mei 2014 - 22:07 schreef van geil het volgende:n lelijk eendje past niet meer in dit Feyenoord. kan op marktplaats. met n vriendelijke handdruk. Lelijke eendjes kunnen onverwachts meer waard zijn dan een Porsche. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Na het vertrek van De Vrij laatste uit de selectie van die 0-10. Bless.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken kritisch: 'Niet goed geanticipeerd door directie'
Een jaar lang knokte Feyenoord om de voorronde van de Champions League te halen, maar de ploeg lijkt het miljoenenbal nu mis te lopen omdat de selectie allesbehalve rond is. De Rotterdammers verkochten met Bruno Martins Indi, Stefan de Vrij, Daryl Janmaat en Graziano Pellè vier bepalende spelers, maar haalden daar amper iets voor terug. Dat zorgt voor frustratie bij Ruben Schaken, die door de personele problemen tegen Besiktas opgesteld stond als rechtsback. "Er had eerder op transfers geanticipeerd moeten worden."
Met de pest in zijn lijf stond Schaken na afloop van het duel met de Turken de pers te woord. Hij was doodziek van de nederlaag, want de Champions League is ineens weer mijlenver weg. En dat terwijl Feyenoord met Besiktas een ploeg trof, waarvan het echt niet had hoeven verliezen. Maar omdat Feyenoord kwaliteit mist door alle uitgaande transfers, verloor het met 1-2. Door dat resultaat wordt de return in Turkije een loodzware klus.
"Iedereen kent onze situatie", moppert Schaken in gesprek met de verzamelde media, waaronder FCUpdate.nl. "Veel spelers zijn vertrokken. Wij zijn ons Europese seizoen, waarvoor we een jaar geknokt hebben, nu gestart met een selectie die niet op volle oorlogssterkte is. Dat is enorm frustrerend en heel sneu. Er moet wat gebeuren en er komen waarschijnlijk ook wel wat spelers bij, maar misschien pas als we uitgeschakeld zijn."
Schaken snapt niet dat de leiding van de Rotterdamse club zo lang wacht met het halen van nieuwe spelers. "Er had eerder op het vertrek van bepaalde spelers geanticipeerd kunnen worden", vindt hij. "Het is jammer dat dat niet gebeurd is, met alle respect voor de jongens die er nu wel zijn. We moeten vertrouwen op de clubleiding en ze doen het ook goed, ze hebben de club gezond gemaakt. Het financiële plaatje ziet er goed uit. Maar wij, als spelers, kijken naar het sportieve plaatje. We willen het goed doen en hebben keihard gewerkt om de Champions League-voorronde te halen. Dat is het, zoals ik zei, heel jammer dat je hier staat met een selectie die niet op oorlogssterkte is."
Een gevolg van de transfers van deze zomer is dat Schaken tegen Besiktas rechts achterin stond. Hij stond daar tegen wil en dank. "Ik sta op de loonlijst en moet een professional zijn. Ik heb de trainer aangegeven dat ik rechtsbuiten ben, dat weet hij volgens mij ook. Maar iemand moest deze rol invullen en hij koos voor routine." Bron:FCUpdate |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Heppie verloren gaat ie ineens over directie zeuren. Wat dacht ie een uur voor de wedstrijd dan? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Tebbie nou gedaan dan Ruben? |
|
|
|
|
ViezeFurr
|
|
|
"Het is jammer dat dat niet gebeurd is, met alle respect voor de jongens die er nu wel zijn. We moeten vertrouwen op de clubleiding en ze doen het ook goed, ze hebben de club gezond gemaakt. Het financiële plaatje ziet er goed uit. Maar wij, als spelers, kijken naar het sportieve plaatje."
Wat een huilebalk. Alsof hij ook een van de dragende spelers is. Hij was ook al niet blij dat Bilal komt, en dat begrijp ik, want dan is het exit Ruben. Terug naar een middenmoter in NL of nog even geld opstrijken in het buitenland. Het ga je goed. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Nee joh, Ruben = prima stand-in. Verhoek wel weg. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Quote Ruben in AD: Met de komst van vleugelspits Bilal Basaçikoglu (sc Heerenveen) eind deze week naar De Kuip krijgt Schaken er als rechtsbuiten ook nog eens een concurrent bij. 'Ook dat vind ik jammer.' |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 31 juli 2014 - 12:03 schreef RenatoBos het volgende:Quote Ruben in AD: Met de komst van vleugelspits Bilal Basaçikoglu (sc Heerenveen) eind deze week naar De Kuip krijgt Schaken er als rechtsbuiten ook nog eens een concurrent bij. 'Ook dat vind ik jammer.' Tijd voor teletubbies, tijd voor teletubbies! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zou tie dat begrijpen..(?) |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Met versterkingen erbij speel jij niet meer, bless. |
|
|
|
|
koekie
|
|
|
Sorry Ruben. Je bent erg sterk met je analyses. Jammer dat je niet zo sterk meer bent in het veld. Maar inderdaad als stand in en voor de sfeer kun je hem erbij houden. Verhoek moet nu echt inzien dat hij het gewoon niet bij kan benen. Bij XerxesDZB kun je goed mee in de Hoofdklasse zaterdag. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Voelt de bui al hangen.
http://www.fr12.nl/nieuws/27448-schaken-ik-kan-nog-van-waarde-zijn.html
Bij Feyenoord is de concurrentie op de beide flanken groot met Jean-Paul Boëtius, Elvis Manu, Bilal Basacikoglu, Wesley Verhoek en Ruben Schaken. Toch is Schaken ervan overtuigd dat hij nog niet afgeschreven is bij de Rotterdamse club. "Ik denk dat ik nog van waarde kan zijn, ik voel me nog hartstikke goed."
Tot dusver kwam Schaken weinig op zijn geliefde plek van rechtsbuiten in actie. Trainer Fred Rutten posteerde de 30-jarige aanvaller op de rechtsbackpositie sinds het vertrek van Daryl Janmaat naar Newcastle United. Schaken: "Ik speelde alleen in een wedstrijd in de Champions League (tegen Besiktas, red.) als rechtsbuiten. De eerste helft ging dat goed, tweede helft was wat minder."
Afgelopen zondag tegen ADO Den Haag won Feyenoord de eerste wedstrijd van het seizoen met 0-1. Schaken, die na 67 minuten Basacikoglu verving, is duidelijk: "Het was een slechte wedstrijd, maar toch pakten we drie punten. Dat was vorig jaar nog anders. Toen verloren we ook de eerste drie wedstrijden."
Schaken ziet potentie in de ploeg. "We hebben veel talenten, we zijn groeiende. We hebben een nieuwe trainer met een nieuwe aanpak en dat is wennen. Maar hij doet het goed. Iedereen gaat zien dat we groeien, dat het spel beter wordt."
Zoals er voor andere Feyenoorders interesse was, bleek ook Schaken in de gaten te worden gehouden. "Het is nu rustig, maar er was wat interesse. Alleen heb je voor een transfer twee partijen nodig en clubs moeten je aanstaan." De aanvaller wil 'uit respect voor de clubs' echter geen namen noemen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Beste buitenspeler vandaag.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: zeker weten. meer voorzetten(3) als de rest bij elkaar |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: en logisch. Schaken kan uit stand weg en gelijk voorzetten. de overige moeten op snelheid bedient worden. dat ziet Immers niet, onze spelverdeler, laat staan dat hij dat doet. Als hij t zou KUNNEN. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken: 'Ik moet altijd vechten tegen haters'
Na de uitschakeling in de Champions League tegen Besiktas deed Ruben Schaken zijn beklag over het aankoopbeleid van zijn werkgever. Feyenoord had sneller moeten handelen op de transfermarkt, was de mening van de rechtsbuiten. Na zijn kritiek werd hij alsnog op zijn wenken bediend met nieuwelingen Bilal Basacikoglu en Colin Kazim-Richards. Bijkomend nadeel voor Schaken is echter dat beide nieuwelingen op zijn positie uit de voeten kunnen.
Gisteren begon de routinier dan ook op de bank en zag hij Basacikoglu zijn debuut in de Kuip maken. Kazim-Richards kon nog niet aan de aftrap verschijnen en keek vanaf de tribune toe hoe zijn nieuwe ploeggenoten tegen de Friezen niet verder kwamen dan 1-1. De gelijkmaker van Lex Immers (via het been van Mitchell te Vrede) kwam voort uit een fraaie voorzet van invaller Schaken.
Ik ging getergd het veld in, aldus de flankspeler. Ik weet dat aankopen de voorkeur krijgen, dus moet ik wachten op de kans dat ik aan de trainer kan laten zien dat ik nog van waarde kan zijn. Er gebeurde in ieder geval iets toen ik erin kwam. Ik was belangrijk bij de 1-1 en toen ik een voorzet op Tonny Vilhena gaf, telde ik 'm eigenlijk al. Als dergelijke assists worden bekroond met een doelpunt val ik nog meer op, maar ik denk wel dat ik een signaal heb afgegeven dat ik er nog ben.
Direct nadat Kazim-Richards (afkomstig van Bursaspor) zijn handtekening onder het huurcontract had gezet, verschenen er berichten dat Schaken de rest van het seizoen kan fluiten naar speeltijd. Ach, dat soort verhalen waren er ook al in mijn eerste jaar bij Feyenoord. Over dat ik beter kon vertrekken enzo. Ik moet altijd vechten tegen 'haters', zoals ik ze noem. Dat hoort er allemaal bij, ik moet zorgen dat ik rustig blijf en net als tegen Heerenveen goed inval. Weet je, van mijn part haalt de club nog vijf spelers. Ik heb er wel meer voorbij zien komen en toch kwam ik veel aan spelen toe.
Fred Rutten staat bekend als trainer die graag aan de slag gaat met jonge talenten. Hij heeft wat dat betreft engelengeduld. Schaken begint te lachen. Het klopt dat hij meestal de tijd neemt voor jeugdige spelers, maar op een gegeven moment zullen we toch veel punten moeten gaan pakken. Dus moeten de beste spelers op het veld staan. Ik beweer niet dat ik daartoe behoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als je wilt winnen, moeten de besten spelen. Dan maakt het niet uit of je jong of oud bent. Bron:Metro |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos