BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ruben Schaken//HELD Topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 augustus 2014 - 07:35   quote  deeplink  
Schaken: 'Geen spektakelstuk, wel goede uitslag'

600x400-1298a1c377011bc4bc21be68dbd3038a_800_600.jpg

Ruben Schaken kon na afloop van het duel met Zorya Luhansk wel leven met het 1-1 gelijke spel. "Een goede uitgangspositie, met een uitdoelpunt, maar we hadden een beter resultaat kunnen boeken," aldus de Feyenoord-aanvaller, die vooral doelt op de levensgrote kansen in de slotfase. "Ik telde ze al."

"Als je die maakt maak je het jezelf een stuk makkelijker voor. Nu moeten we er nog hard aan trekken, maar het moet te doen zijn in eigen huis," vervolgt de routinier, die niet schrok van de achterstand in Kiev. "We waren beter, hadden controle en gaven weinig weg. Alleen aanvallend hadden we zorgvuldiger moeten zijn. Het was geen spektakelstuk, maar dit is wel een goede uitgangspositie."

Dat vindt ook trainer Fred Rutten. "Van tevoren ben je in een internationale wedstrijd content met 1-1. Het is een goede uitslag, maar we hadden kunnen winnen. We kregen hele grote kansen in de tweede helft. Zij gaven ruimtes weg in de eindfase van de wedstrijd," aldus de oefenmeester, die vond dat zijn ploeg in de eerste helft beter was. "De 1-0 viel vanuit het niets, wij hadden de controle, al was het spel niet florissant. Het baltempo lag te laag."
Bron:Rijnmond.nl
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 augustus 2014 - 07:36   quote  deeplink  
De reactie van Feyenoord-aanvaller Ruben Schaken na afloop van de wedstrijd tegen Zorja Loegansk in de play-offs van de Europa League.

http://nos.nl/video/689411-schaken-thuis-afmaken-voor-legioen.html
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 augustus 2014 - 22:23   quote  deeplink  
Ruben Schaken begrijpt niets van de uiteindelijk 4-3 overwinning van Feyenoord. De Rotterdammers gaven een 3-0 voorsprong uit handen, maar Elvis Manu redde de club door in blessuretijd de winnende te maken. 'We zijn een paar jaar ouder geworden', vertelde Schaken na afloop tegen Fox Sports.
Het Europese avontuur leek over voor Feyenoord na de 3-3. 'Je kon toen wel door de grond zakken. Daar moeten we echt iets aan doen met zijn allen. Maar we gaan gelukkig de poulefase in', zei Schaken, die het groots kon vieren. 'Ereronde. Ik ga het zo weer meevieren. Dit is top voor de club. Eindelijk is het zover.'
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 augustus 2014 - 22:23   quote  deeplink  
Beste man op het veld..
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 augustus 2014 - 22:24   quote  deeplink  
En ontpopt zich als echte Feyenoorder buiten het veld, voor de camera's enzo.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 augustus 2014 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 augustus 2014 - 22:24 schreef FR-Henk het volgende:
En ontpopt zich als echte Feyenoorder buiten het veld, voor de camera's enzo.
Eens, maar vind hem niet zo veel zeggen voor de camera's eigenlijk, beetje inhoudsloos..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 28 augustus 2014 - 22:26   quote  deeplink  
Dit geloof je niet. Schaken zegt net op Fox sport. Ik zat met mijn hoofd in de verlenging.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 augustus 2014 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 augustus 2014 - 22:25 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Eens, maar vind hem niet zo veel zeggen voor de camera's eigenlijk, beetje inhoudsloos..
Inhoud en voetballers bijt elkaar.
Ik heb het meer over zijn beleving.
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 28 augustus 2014 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 augustus 2014 - 22:26 schreef Stylzz het volgende:
Dit geloof je niet. Schaken zegt net op Fox sport. Ik zat met mijn hoofd in de verlenging.
Hahahaha! Die snapt er dus ook geen kut van.
Clyde Best
 Clyde Best - donderdag 28 augustus 2014 - 22:30   quote  deeplink  
Schaken:" Zat met mijn hoofd al bij de verlenging". Journalist: "Verlenging? Je lag er gewoon uit man". Schaken:" Euh ja man, kun je nagaan hoe in de war ik was".
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 28 augustus 2014 - 22:32   quote  deeplink  
Ik ga helemaal stuk om die opmerkingen van Schaken..
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 28 augustus 2014 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 augustus 2014 - 22:26 schreef Stylzz het volgende:
Hahahahaha.......
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 augustus 2014 - 22:32   quote  deeplink  
Ruben Schaken Goal ~ Feyenoord vs Zorya Luhansk 2-0 ~ Europa League 2014

(http://youtu.be/H8vgDSgPLsE)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 augustus 2014 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 augustus 2014 - 22:30 schreef Clyde Best het volgende:
Schaken:" Zat met mijn hoofd al bij de verlenging". Journalist: "Verlenging? Je lag er gewoon uit man". Schaken:" Euh ja man, kun je nagaan hoe in de war ik was".
d:-)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 28 augustus 2014 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 augustus 2014 - 22:23 schreef RenatoBos het volgende:
Beste man op het veld..
Een van de beteren in ieder geval ja... gleed wel veel weg. Was niet de enige trouwens.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 augustus 2014 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 augustus 2014 - 22:50 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Een van de beteren in ieder geval ja... gleed wel veel weg. Was niet de enige trouwens.
Viel mij ook al op ja, gebeurde meerdere keren, schoeisel niet goed..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 19 september 2014 - 12:37   quote  deeplink  
Ruben Schaken: 'Niet slim om over titel te praten'

600x400-01757169.JPG

Ruben Schaken vindt het onverstandig dat Feyenoord al in een vroeg stadium de wens heeft uitgesproken om mee te doen om het kampioenschap. De Rotterdammers moeten de ene na de andere nederlaag verwerken en aanstaande zondag komt ook nog aartsrivaal Ajaks op bezoek.

Het is niet slim om in zo'n vroeg stadium iets over de titel te zeggen, aldus de aanvaller tegenover Metro. Als groep staan we er weliswaar achter en geloven we erin, maar we moeten dat soort dingen nog niet gaan roepen. Er is een flink aantal nieuwe spelers en we moeten eerst nog een echt team worden. Ik merk dat het op trainingen steeds beter gaat, al valt er nog genoeg te sleutelen aan vastigheden. Inmiddels hebben we een aardige achterstand opgelopen in de Eredivisie.

''We zijn nu nog geen kampioensploeg, daar moeten we eerlijk in zijn. Door over de titel te praten leg je jezelf een enorme druk op, waarom zou je dat doen? Ik ga er niet van uit hoor, maar stel dat we er na tien wedstrijden nog steeds niet goed voor staan. Dan roept iedereen: Feyenoord wilde toch kampioen worden, hahaha, kijk waar ze nu staan!''

Ondanks de matige start van het verse seizoen heeft Schaken vertrouwen in de komende weken. Verliezen tegen Ajaks zou verschrikkelijk zijn, dan kunnen we bij wijze van spreken weer opnieuw beginnen. Maar vergeet niet dat we vorig seizoen ook heel slecht begonnen. Ik weet zeker dat we straks weer een goede serie kunnen neerzetten. De wedstrijd tegen Ajaks is een mooi moment om daarmee te beginnen.
Bron:Metro
MMM
 MMM - vrijdag 19 september 2014 - 14:23   quote  deeplink  
Lijkt over te zijn hoor met Ruben..

Bless.
van geil
 van geil - vrijdag 19 september 2014 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 september 2014 - 12:37 schreef RenatoBos het volgende:
Ruben Schaken: 'Niet slim om over titel te praten'

[ afbeelding ]

Ruben Schaken vindt het onverstandig dat Feyenoord al in een vroeg stadium de wens heeft uitgesproken om mee te doen om het kampioenschap. De Rotterdammers moeten de ene na de andere nederlaag verwerken en aanstaande zondag komt ook nog aartsrivaal Ajaks op bezoek.

Het is niet slim om in zo'n vroeg stadium iets over de titel te zeggen, aldus de aanvaller tegenover Metro. Als groep staan we er weliswaar achter en geloven we erin, maar we moeten dat soort dingen nog niet gaan roepen. Er is een flink aantal nieuwe spelers en we moeten eerst nog een echt team worden. Ik merk dat het op trainingen steeds beter gaat, al valt er nog genoeg te sleutelen aan vastigheden. Inmiddels hebben we een aardige achterstand opgelopen in de Eredivisie.

''We zijn nu nog geen kampioensploeg, daar moeten we eerlijk in zijn. Door over de titel te praten leg je jezelf een enorme druk op, waarom zou je dat doen? Ik ga er niet van uit hoor, maar stel dat we er na tien wedstrijden nog steeds niet goed voor staan. Dan roept iedereen: Feyenoord wilde toch kampioen worden, hahaha, kijk waar ze nu staan!''

Ondanks de matige start van het verse seizoen heeft Schaken vertrouwen in de komende weken. Verliezen tegen Ajaks zou verschrikkelijk zijn, dan kunnen we bij wijze van spreken weer opnieuw beginnen. Maar vergeet niet dat we vorig seizoen ook heel slecht begonnen. Ik weet zeker dat we straks weer een goede serie kunnen neerzetten. De wedstrijd tegen Ajaks is een mooi moment om daarmee te beginnen.
Nou, die mag weer op t matje komen
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 19 september 2014 - 16:05   quote  deeplink  
Schaken moet zich niet zo druk maken over de technische staf. Als de doelstelling te hoog is voor deze selectie, krijgen Van Geel en Rutten dat vanzelf wel op hun bordje.

Het is nu te vroeg om er met zekerheid wat over te stellen. Ik denk dat de doelstelling wel bij Feyenoord past. Meedoen is niet hetzelfde als kampioen worden, maar is 2/3/4 eindigen en niet te ver achter de nr 1. Zo wereldschokkend is die doelstelling nu ook weer niet.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 19 september 2014 - 16:16   quote  deeplink  
Schaken moet gewoon niet zulke uitspraken in de media doen. Wat hij zegt is waar, maar hou je mond want zulke uitspraken worden alleen maar onder een vergrootglas gelegd..
van geil
 van geil - vrijdag 19 september 2014 - 17:43   quote  deeplink  
ugly1.jpg
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 19 september 2014 - 21:16   quote  deeplink  
Schaken kan dit niveau niet meer aan
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 19 september 2014 - 21:20   quote  deeplink  
Dat is dan wel heel schrijnend.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 september 2014 - 16:41   quote  deeplink  
"Ik was heel erg verbaasd, dat was even slikken"

600x400-01757169.JPG

Ruben Schaken zat zaterdagavond met klapperende oren en grote ogen naar FOX Sports te kijken. Hij zag zijn trainer Fred Rutten voor de camera verklaren dat hij de aanvaller van Feyenoord buiten de selectie had gelaten, omdat Lex Immers weer terug was. Overbodig verklaard, dus. Terwijl Schaken dacht dat hij vanwege zijn knieblessure niet was meegereisd naar Deventer voor het competitieduel tegen Go Ahead Eagles.

"Na de bekerwedstrijd tegen Go Ahead had ik last van mijn knie, maar met pijnstillers had ik best kunnen spelen", aldus Schaken tegenover Metro. "Ik ging ervan uit dat die lichte blessure de reden was dat ik niet bij de selectie zat, maar toen hoorde ik de trainer ineens zeggen dat ik buiten de groep was gelaten omdat hij andere spelers de voorkeur gaf. Ik was heel erg verbaasd, dat was even slikken."

De 32-jarige Feyenoorder is niet boos, al had hij de teleurstellende boodschap graag persoonlijk vernomen. "Dat was netjes geweest, maar hij is het niet verplicht. Ik de trainer nog niet gesproken en ik ga ook niet om een uitleg vragen. Laat ik het zo zeggen: de boodschap is duidelijk overgekomen. Bovendien heeft hij als winnende trainer altijd gelijk. Het belangrijkst is dat we eindelijk weer een zege hebben geboekt. Anders waren we pas echt in een crisis terechtgekomen."

Daarmee relativeert hij zijn eigen situatie wel heel erg gemakkelijk. Maar Schaken kent inmiddels het klappen van de zweep. "Tja, dit hoort erbij. Grote talenten als Jean-Paul Boëtius en Tonny Vilhena spelen ook niet. De concurrentie is nu eenmaal groot. Er zijn miljoenen euro's neergelegd voor nieuwe spelers, dat speelt ook een rol. Een Porsche Cayenne van een paar ton laat je niet in de garage staan, zeg ik altijd maar. Dat is in de voetballerij ook van toepassing. Maar goed, ik loop al een tijdje mee en ik red me wel weer. Het is aan mij om te laten zien dat ik wel nog van waarde ben."

Terwijl de rest van de selectie van een vrije dag genoot, stond Schaken maandag samen met Khalid Boulahrouz op het trainingsveld. Zijn knie hield het prima. "We hebben 1 tegen 1-oefeningen gedaan en ik had weinig last meer. Morgen train ik met de groep en moet ik kijken hoe mijn knie daarop reageert. Natuurlijk is het een teleurstelling als ik donderdag weer niet bij de groep zit voor de Europa Leaguewedstrijd tegen Standard Luik. Ik laat me verrassen."
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 september 2014 - 16:41   quote  deeplink  
Lekkere communicatie dan zeg..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 29 september 2014 - 16:43   quote  deeplink  
Ernstige misser.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 29 september 2014 - 21:34   quote  deeplink  
Belachelijk. Rutten maakt veel kapot en iedereen wacht maar af. Hij geeft talenten geen vertrouwen, brand nu schaken af.... Prima dat je voor een ander kiest maar manage de boel even helder en communiceer. En dan bedoel ik niet dat sputteren.
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 september 2014 - 21:40   quote  deeplink  
Hoe zo moet je iedereen altijd maar uitleg geven waarom ze niet in de basis staan?
Heel simpel, je speelt niet omdat anderen beter renderen.
Talenten geen vertrouwen? Ze mochten elke week falen, jaren! Maar nu zijn er kwalitatieve vervangers. Zoals t hoort.
Opbokken met dat halfzachte gedoe, topsport mentaliteit!
van geil
 van geil - maandag 29 september 2014 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 september 2014 - 21:40 schreef Stylzz het volgende:
Hoe zo moet je iedereen altijd maar uitleg geven waarom ze niet in de basis staan?
Heel simpel, je speelt niet omdat anderen beter renderen.
Talenten geen vertrouwen? Ze mochten elke week falen, jaren! Maar nu zijn er kwalitatieve vervangers. Zoals t hoort.
Opbokken met dat halfzachte gedoe, topsport mentaliteit!
Dat ben ik met je eens.
maar t moet wel n doorgaande lijn zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 september 2014 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 september 2014 - 21:34 schreef FR-Elmo het volgende:
Belachelijk. Rutten maakt veel kapot en iedereen wacht maar af. Hij geeft talenten geen vertrouwen, brand nu schaken af.... Prima dat je voor een ander kiest maar manage de boel even helder en communiceer. En dan bedoel ik niet dat sputteren.
Eens, dit verdient een speler niet, zeker niet 1 die steeds in de basis stond of in mocht vallen. En krijg je achteraf ook niet van dit soort verhalen..
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 september 2014 - 22:37   quote  deeplink  
Zachte heelmeesters
van geil
 van geil - maandag 29 september 2014 - 22:48   quote  deeplink  
inderdaad, maken diepe stinkende wonden.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 29 september 2014 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Van Beek, Kardorp en Kongolo zijn het sowieso niet met je eens.
Boëtius en Vilhena moeten nu mentaal sterker gaan worden.
van geil
 van geil - maandag 29 september 2014 - 22:53   quote  deeplink  
t gaat niet om t individu.
iedereen moet mentaal sterker worden.
Wel moet Rutten waken GEEN uitzonderingen te maken.
en Geen voorkeuren te hebben.
Gelijke monniken gelijke kappen.
dan zal iedereen t accepteren.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 29 september 2014 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 september 2014 - 22:53 schreef van geil het volgende:
t gaat niet om t individu.
iedereen moet mentaal sterker worden.
Wel moet Rutten waken GEEN uitzonderingen te maken.
en Geen voorkeuren te hebben.
Gelijke monniken gelijke kappen.
dan zal iedereen t accepteren.
Boëtius en Vilhena even specifiek benoemd.
Voor het eerst ervaren ze samen als jongelingen een (logische) reserverol.
Nodig voor hen.
Uitzonderingen maken is dodelijk in de groep.
de bluffer
 de bluffer - maandag 29 september 2014 - 23:41   quote  deeplink  
Schaken heeft zijn goeie jaren gehad
de opvolger staat nu in de basis
en terecht, je koopt hem toch niet voor niks
R()b
 R()b - maandag 29 september 2014 - 23:45   quote  deeplink  
Dat heet concurrentie .
tomson
 tomson - maandag 29 september 2014 - 23:48   quote  deeplink  
Als JP en Tonny structureel kunnen blijven brengen wat we vorig jaar zagen komen ze vanzelf weer bovendrijven.
VVout
 VVout - dinsdag 30 september 2014 - 12:04   quote  deeplink  
Schaken moet gewoon niet huilie, huilie doen. Of je bent goed genoeg en je staat er in of je moet er aan werken.

Dat Rutten zich uitlaat tegenover de pers op die manier is toch geen schande, de situatie was nou eenmaal zo dat het overbodig was Schaken met een paar spuiten in zijn poot op te stellen en daarmee risico's te nemen.

Dat is gewoon maar hoe je iets interpreteren wil en dit was nou niet bepaald een positieve manier van Schaken.
MMM
 MMM - dinsdag 30 september 2014 - 12:49   quote  deeplink  
Bless.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 01 oktober 2014 - 14:32   quote  deeplink  
Zit ik nu weer niet bij de wedstrijdselectie Fred..(?)
ruben_schaken3.jpg
Bless..
van geil
 van geil - woensdag 01 oktober 2014 - 15:22   quote  deeplink  
En? heb je het op t forum gelezen deze ronde?
VVout
 VVout - woensdag 01 oktober 2014 - 15:41   quote  deeplink  
Ga jij nou maar eerst eens lekker met je knie op de bank leggen gozerT
MMM
 MMM - woensdag 01 oktober 2014 - 16:12   quote  deeplink  
Zelfs niet meegetraind omdat Rutten alleen wilde trainen met de spelers die wel bij de wedstrijdselectie zitten.
Barabas
 Barabas - woensdag 01 oktober 2014 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Schaken is vast een grote jongen...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 november 2014 - 01:41   quote  deeplink  
''Het zou me niet verbazen als Schaken in winter vertrekt''

2dwb8nb.jpg

Ruben Schaken heeft geen toekomst meer bij Feyenoord. De aanvaller van de Rotterdammers is gedegradeerd tot een tribuneklant. Volgens Jan-Dirk Stouten, journalist en radiocommentator van RTV Rijnmond, is de kans dan ook groot dat hij deze winter al uit de Kuip vertrekt.

''Voor de competitie heeft Schaken aangegeven naar het buitenland te willen, maar dat is nooit helemaal rond gekomen. Het zou me niet verbazen als hij in de winterstop al vertrekt bij Feyenoord'', vertelt Stouten aan Omroep Flevoland.

Schaken houdt zich zelf op de vlakte. ''Dat hij er mee zit lijkt me duidelijk, het is nog al wat. Niet deze winterstop, maar de winterstop daarvoor kon Schaken naar de Turkse competitie, maar Feyenoord wilde hem toen per se niet laten vertrekken. Zijn contract werd toen opgewaardeerd, omdat Koeman het erg in hem zag zitten. Elke trainer maakt keuzes en de keuze van Rutten pakt niet goed voor Schaken uit.''
Bron:Rijnmond
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 04 november 2014 - 01:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 01:41 schreef RenatoBos het volgende:
''Het zou me niet verbazen als Schaken in winter vertrekt''

[ afbeelding ]

Ruben Schaken heeft geen toekomst meer bij Feyenoord. De aanvaller van de Rotterdammers is gedegradeerd tot een tribuneklant. Volgens Jan-Dirk Stouten, journalist en radiocommentator van RTV Rijnmond, is de kans dan ook groot dat hij deze winter al uit de Kuip vertrekt.

''Voor de competitie heeft Schaken aangegeven naar het buitenland te willen, maar dat is nooit helemaal rond gekomen. Het zou me niet verbazen als hij in de winterstop al vertrekt bij Feyenoord'', vertelt Stouten aan Omroep Flevoland.

Schaken houdt zich zelf op de vlakte. ''Dat hij er mee zit lijkt me duidelijk, het is nog al wat. Niet deze winterstop, maar de winterstop daarvoor kon Schaken naar de Turkse competitie, maar Feyenoord wilde hem toen per se niet laten vertrekken. Zijn contract werd toen opgewaardeerd, omdat Koeman het erg in hem zag zitten. Elke trainer maakt keuzes en de keuze van Rutten pakt niet goed voor Schaken uit.''
Bron:Rijnmond
Lekker laten gaan ...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 november 2014 - 01:44   quote  deeplink  
Zullen best wel,clubs in hem geïnteresseerd zijn denk ik..
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 04 november 2014 - 07:22   quote  deeplink  
Niet in t buitenland.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6001
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ruben Schaken//HELD Topic

0.0144951