|
|
FR-Henk
|
|
|
Verdient intussen een andere club. Heeft beter gepresteerd dan bij komst naar Feyenoord werd verwacht. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 08:05 schreef FR-Henk het volgende:Verdient intussen een andere club. Heeft beter gepresteerd dan bij komst naar Feyenoord werd verwacht. Eens. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Ongetwijfeld, Almere City bijvoorbeeld ... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Tsja... Bijna wel.... In het buitenland zaten ze afgelopen zomer niet op hem te wachten . Zal nu niet veel anders zijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Denk het ook niet maar wie weet.. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Kan altijd nog bij een of andere sjeik terecht in een van die zandbakken ... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Of de Indian super league? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ruben Schaken op de schopstoel: 'Hij verkiest de tribune boven de basis'
Ruben Schaken lijkt zijn langste tijd te hebben gehad bij Feyenoord. De aanvaller heeft trainer Fred Rutten laten weten absoluut niet als rechtsback te willen spelen en dat heeft voor veel verbazing gezorgd.
Schaken was een serieuze kandidaat om de geblesseerde Luke Wilkshire te vervangen bij Feyenoord, maar de rechtsbuiten heeft Rutten laten weten liever op de tribune te zitten dan aan te treden als verdediger. Daar snapt Ruud van Os, chef sport van RTV Rijnmond, helemaal niets van. "Dat is opmerkelijk. Oké, Schaken is een rechtsbuiten, dat weten we allemaal. Maar hij verkiest dus nu de tribune boven een mogelijke kans om als rechtsback in actie te kunnen komen."
"Je kan maar beter bij de selectie zitten, dan kan er van alles gebeuren. Op de tribune gebeurt er helemaal niets met je. Dan word je alleen maar minder waard en raken er steeds minder clubs geïnteresseerd in je. Ik vind het een opmerkelijke keuze dat hij niet voor zijn kans op een andere positie gaat", besloot Van Os. Schaken kwam al ruim zes weken niet meer in actie voor Feyenoord en hoopt in januari te kunnen vertrekken. Bron: soccernews.nl |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Is die dombo nu nog niet uit de selectie gezet? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Haha, zo wel ja ... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Beter maar de club verlaten en afbouwen elders. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Verhoek maar vragen dan. wat n onzin. |
|
|
|
|
MauricioAros
|
|
|
Ik vind het een goede gozer. En ergens is het ook wel begrijpelijk dat hij dat niet wilt (zeker als het in het teambelang is gedacht). Hij heeft zijn kansen gehad, al denk ik dat de kritiek die hij op de directie uitte misschien ook wel ergens meespeelt.
Ik gun hem een leuk clubje in het buitenland |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: In Almere-oost ja, in Almere-west zit die kookpan al ... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ongemotiveerd nu joh, niet meer opstellen. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Een speler die een plek weigert hoort er zeker niet meer bij ... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Eens, niemand is groter dan Feyenoord.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken ontkent werkweigering: ''Alles beter dan de tribune''
Door het wegvallen van Luke Wilkshire mocht basisdebutant Rick Karsdorp aantreden tegen Vitesse (0-0). Op de persconferentie voorafgaand aan dat duel gaf trainer Fred Rutten echter aan dat hij een voorkeur voor Ruben Schaken had, maar de aanvaller zou zelf weigeren om op die positie te spelen.
Volgens Schaken is dat echter onzin. ''Ik heb niets van hem gehoord over een plek als back behalve aan het begin van het seizoen'', vertelt de routinier aan De Telegraf. ''Ik sta daar zeker voor open want alles is beter dan de tribune. Maar ik ben geen rechtsback, dat weet de trainer ook. Ik ga niets weigeren, ik ben aan de club verplicht om te spelen.''
Schaken gaat er echter niet vanuit dat hij dadelijk de vaste stand-in wordt van de herstellende Wilkshire. ''Dat zie ik niet gebeuren. Ik speel waar de trainer dat wil, maar hij kent mijn voorkeuren. Ik zit in een lastige situatie, maar ik houd mijn hoofd koel. Het kan snel veranderen in het voetbal. Ik laat mij niet gek maken.'' Bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kijk nu horen we het ook van de andere kant, weg vooroordelen.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Baantjes genoeg deze tijd van t jaar. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
SCHAKEN: IK WAS ALS EEN KIND ZO BLIJ
Woensdag 25 september. Dat was de laatste keer dat Ruben Schaken in actie kwam in een officiële wedstrijd van Feyenoord 1, in Deventer voor de beker tegen Go Ahead Eagles. Bijna twee maanden later mocht de aanvaller weer eens zijn opwachting maken, zaterdagavond als invaller in de thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht (2-0). Dat bleef niet onopgemerkt, want Schaken besliste het duel door diep in blessuretijd Feyenoords tweede treffer voor zijn rekening te nemen.
Op het moment dat ik het veld in kwam, was ik zelfs een beetje nerveus, zo lang geleden voelde het, bekende Schaken na afloop van de late overwinning in De Kuip. Ik moest even wennen, maar al snel gooide ik de schroom van me af en probeerde ik mijn acties te maken. Dat ik ook nog een goaltje kon meepikken, is extra lekker. Daarbij kwam zeker emotie los. Ik ben als een kind zo blij. Ook met de winst natuurlijk, want we zijn bezig aan een sterke reeks.
Schaken moest de afgelopen periode genoegen nemen met een plek op de bank of zelfs de tribune, nadat hij in het begin van het seizoen nog met enige regelmaat aan de aftrap verscheen. Dat was even slikken, zeker omdat ik de afgelopen seizoenen vrijwel alles gespeeld heb. Zeker in het begin had ik het er erg moeilijk mee. Ik vond het pijnlijk om geen inbreng te kunnen hebben, al hoort zoiets er ook bij in het voetbal.
Op een gegeven moment heb ik de knop omgezet, vervolgde Schaken. Ik bleef hard trainen en kom zeker de laatste tijd weer met een positieve instelling op de club. Daarvoor kreeg ik ook complimenten vanuit de technische staf. Ik bleef strijdbaar en ben blij dat ik mezelf vanavond weer eens heb kunnen laten zien. Dat smaakt naar meer, logisch, want er komen belangrijke weken aan voor ons. Ik ben fit en weet zeker dat ik nog van waarde kan zijn voor het team. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken emotioneel: ''Ik wil hier niet als loser weggaan''
Ruben Schaken heeft een moeilijke periode achter de rug. De buitenspeler van Feyenoord komt al weken niet verder dan de tribune, maar hij mocht vandaag eindelijk weer minuten maken. Hij beloonde zijn optreden met één doelpunt, een emotionele goal.
Het respect van De Kuip was voelbaar toen Schaken het veld binnenkwam. Ja, kippenvel. Dat vond ik hartstikke mooi. Ik heb veel steun gehad. Ik heb jaren voor de club gestreden en ze willen dat ik af en toe mijn minuten maak. Mooier kan niet. Dit geeft weer een beetje hoop'', vertelde Schaken aan RTV Rijnmond.
Schaken tekende voor de 2-0. ''Een emotioneel moment. Heb veel moeten slikken de afgelopen weken. Voetbal is keihard. Ik was zo blij als een kind dat ik weer mocht spelen. Dit was revanche op mezelf, ik ga geen schuldige aanwijzen. Ik moet het zelf doen en moet keihard strijden. Dan kan ik hier met opgeheven hoofd weggaan, want ik wil niet afscheid nemen als een loser.''
De aanvaller was zeer open in het interview. ''Je krijgt wekelijks een klap. Ik zit normaal niet eens op de bank. Maar ik moet me schikken in de beslissing van de trainer. Ik houd van deze club. Als je in je laatste contractjaar niet speelt, doet dat pijn. Zo wil ik niet afscheid nemen.''
Hij is nog niet bezig met een eventueel winters vertrek. Nee. Ik heb het nog steeds naar mijn zin ondanks mijn situatie. Ik heb niet in mijn hoofd dat ik hier weg wil. Ik gun de club alles, ik wil hier werken voor mijn geld. Als ze mij wegwillen qua budget kunnen we altijd samenkomen.'' Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Netjes gedaan door een professional. Mijn complimenten. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hij moet het anders wel in drievoud vertellen volgens mij.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Prima ingevallen. de enige met Vilhena die n keer n man passeert waardoor er overtal komt. al speelde de laatste niet goed, maar hij kan in ieder geval n keer n man passeren. de rest niet |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Wij luisteren op de terugreis vanaf de Kuip altijd radio Rijnmond . Altijd wel fijn want dan komen meestal de spelers die een belangrijke rol speelden en de trainer allemaal achter elkaar aan het woord en heb je een hoop al meteen gehoord. Daar passeerde dit interview net tegen het einde van de uitzending de revue. Moet zeggen dat DJ Stouten de emoties er nogal dik bovenop legde. Beetje een tranentrekker op deze manier. Had graag meneer Kazim gister gehoord, over het steeds blijven missen van opgelegde kansen en wat dat akkefietje met Vilhena nu eigenlijk was ? En was het trouwens steeds terecht als er weer afgefloten werd wegens buitenspel ? Ik zie die situatie steeds in de lengte, en kan het daarom slecht zien... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wat zeiden ze nou op de radio, Ruben Schapen..(?) |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Jahaha... de nieuwslezeres was geen voetbal liefhebster volgens mij :p |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ze wou Ruben Schaken zeggen maar dacht waarschijnlijk aan groot geschapen.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken: ''Met een mannetje of drie trainen op zondermorgen''
Ruben Schaken had de spanning van een kersverse debutant in zijn lijf toen hij tegen FC Dordrecht eindelijk weer eens minuten mocht maken. Met één doelpunt in blessuretijd kon hij trainer Fred Rutten, die hem de afgelopen maanden naar de tribune heeft verwezen, laten zien dat hij er nog was. ''Ik was zo gespannen als een klein kind'', doet Schaken in De Telegraf zijn verhaal.
''Ik had zo lang niet gespeeld! Als ik nu geen knikker raak, zegt iedereen: Zie je wel, hij is oud en kan er niks meer van. Dat spookte door mijn hoofd. De druk was groot voor mij. De eerste vijf minuten zei ik tegen mijzelf: Ruub, je moet het wel even laten zien anders krijg je al die zeikerds weer achter je aan. Raar eigenlijk, ik moet niet in de war raken. Ik heb zo veel grote en goede wedstrijden gespeeld.''
Schaken is eerlijk over zijn huidige situatie. ''Natuurlijk doet het pijn. Ik ben belangrijk voor deze club geweest, zit hier al vijf jaar, heb interlands gespeeld. Als je dan opeens niet meer bij de selectie zit en elke week als de groep bekend wordt gemaakt, hoort dat je weer niet bij de selectie zit, raakt dat je. Dan hoor ik elke keer: Ruben moet trainen op zondagmorgen. Met een mannetje of drie''
In de winter zullen Feyenoord en Schaken in gesprek gaan om tot een oplossing te komen. Toch is de (verrassende) insteek van de speler duidelijk. ''Ik wil het liefst bij Feyenoord spelen, want ik heb het gewoon nog.'' Voor de club is een vertrek financieel aantrekkelijk. ''Je hebt twee partijen nodig voor een oplossing. Maar het budget voor een spits is echt niet mijn pakkie-an.'' Bron:FR12 |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 21:14 schreef MauricioAros het volgende:Ik vind het een goede gozer. En ergens is het ook wel begrijpelijk dat hij dat niet wilt (zeker als het in het teambelang is gedacht). Hij heeft zijn kansen gehad, al denk ik dat de kritiek die hij op de directie uitte misschien ook wel ergens meespeelt. Ik gun hem een leuk clubje in het buitenland Eens. En weg gaan/moeten bij een club hoort er ook bij. Je kan moeilijk tot je 38e hier blijven. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ras
|
|
|
Rubin Schaken kan nog steeds van waarde zijn voor feyenoord. Afgelopen woensdagavond tegen PSV was een uitstekende gelegenheid geweest en dat de technische staf hem dan thuislaat, vind ik onbegrijpelijk en onverstandig en dit verdient Ruben absoluut niet. Hij is snel en juist nu zeker gedreven om zijn waarde te bewijzen. Ik vind dat hij nu veel te makkelijk wordt afgeschreven. Dood en dood zonde dit. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Verkopen. Met een strik eromheen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Hoezo, komt er weer een stoeltje vrij op de tribune. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Mag nu ook al. Zit zelden op de bank, dus voor de breedte hoef je hem ook niet te houden.. |
|
|
|