|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken: 'Met Boëtius heb ik er een concurrent bij'
Hij werkte hard voor een basisplaats tegen Ajax, maar Ruben Schaken moest vanaf de bank toekijken hoe zijn vervanger Jean-Paul Boëtius zijn debuut in de Eredivisie glans gaf met een treffer. Schaken baalde én genoot. Lees hieronder een interview met de snelle buitenspeler uit de papieren versie van Voetbal International.
Waarom begon je niet? 'Omdat ik toch nog wat vocht in mijn knie had. De trainer wilde niet te veel spelers opstellen die net terug waren van blessures, dat snap ik wel. Na de training van zaterdag kwam hij naar me toe, de opstelling was nog geheim. Koeman zei: "Wil je weten of je speelt?" Hij wist natuurlijk dat ik er alles aan had gedaan fit te worden voor De Klassieker. De trainer draaide er niet om heen. Hij koos voor Jean-Paul Boëtius, maar ik ging gegarandeerd invallen.'
Begreep jij het? 'Eigenlijk niet, want ik had aangegeven te kunnen spelen. Maar ik ben prof genoeg te accepteren wat de trainer beslist, hij is dde baas. En laten we wel wezen, onze nieuwe jongen heeft het natuurlijk niet onverdienstelijk gedaan. Dat is dan ook de kracht van Koeman, zo'n jongen in zó'n wedstrijd gewoon op te stellen. Het pakte perfect uit.'
Is het makkelijk voor Boëtius te moeten debuteren in De Klassieker tegen Ajax? 'Ja, dat is makkelijk, want er is geen druk. Hij kan vrijuit voetballen. Ik heb van Jean-Paul genoten, hij heeft gescoord, dat is leuk, maar hij was ook dreigend en werkte hard. Het zegt veel over de kwaliteit van de jeugdopleiding van Feyenoord. Jean-Paul trainde al een week met ons mee, hij is een rustige, goeie jongen, heel stabiel. Ik heb er een concurrent bij.'
Jij bent met je dertig jaar routinier bij Feyenoord. Heb jij je nog ontfermd over de debutant? 'Toen ik merkte dat ik wel eens niet zou kunnen gaan spelen, ben ik op hem af gestapt. Ik kreeg een hesje tijdens de laatste training, maar hij ook. Ik zei: "Vriend, maak je klaar, ga vroeg naar bed, want ik denk dat je gaat spelen." Ook voor de wedstrijd heb ik met hem gesproken. "Je bent achttien, je hebt niks te verliezen, dus speel lekker je spel." Niet hij, maar wij hadden wat te verliezen, dat maakte het voor Jean-Paul zoals gezegd iets makkelijker.
Maar als hij zou hebben gefaald, hadden we hem - Koeman kennende - voorlopig niet meer teruggezien. 'Dat klopt. Koeman is met hem in het diepe gesprongen, maar het was wel ergens op gebaseerd. Vorige week met Jong Feyenoord/Excelsior had hij al fantastisch gespeeld. Dan klop je dus gewoon op de deur. En als Koeman je goed genoeg vindt, speel je gewoon.'
Als invaller voor Wesley Verhoek speelde jij vervolgens een bepalende rol in de wedstrijd. 'Ik zat me te verbijten op die bank. We hebben veel concurrentie voorin, kijk maar naar alle namen. Verhoek begint langzaam zijn draai te vinden, Boëtius dient zich aan; dat betekent dat iedereen scherp moet zijn, zoals het hoort bij een topclub.'
Heb jij je grote vriend nog gezien? 'John Guidetti? Wat denk je. Hij belde me zowat dagelijks op, was enorm gespannen. Voor de wedstrijd kwam hij even het spelershome in. Daarover twijfelde hij nog, want hij wist niet of Koeman dat gepast vond en onze trainer is de enige voor wie hij bang is. Koeman vond het prima, we hebben elkaar omhelsd en toen hij zijn ereronde liep, hoorden wij in de kleedkamer het stadion ontploffen. Dat hielp wel mee. Het grappige was dat iedereen na afloop tevreden was met een punt, maar John baalde. Dat is dan toch de mentaliteit die we een beetje missen.' Bron:Fr12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Balende Schaken: "Iedereen moet scherp zijn"
Ruben Schaken baalde tijdens de Klassieker behoorlijk. De aanvaller van Feyenoord had langere tijd uitgekeken naar het duel met Ajax (2-2), maar zat afgelopen zondag langere tijd op de reservebank. Daar genoot hij wel van zijn vervanger Jean-Paul Boëtius.
"Ik zat me te verbijten op die bank. We hebben veel concurrentie voorin, kijk maar naar alle namen. Verhoek begint langzaam zijn draai te vinden, Boëtius dient zich aan; dat betekent dat iedereen scherp moet zijn, zoals het hoort bij een topclub", aldus Schaken tegenover Voetbal International. De voormalig aanvaller van onder meer VVV-Venlo en SC Veendam heeft zich collegiaal opgesteld tegenover Boëtius.
"Toen ik merkte dat ik wel eens niet zou kunnen gaan spelen, ben ik op hem af gestapt. Ik kreeg een hesje tijdens de laatste training, maar hij ook. Ik zei: 'Vriend, maak je klaar, ga vroeg naar bed, want ik denk dat je gaat spelen.' Ook voor de wedstrijd heb ik met hem gesproken. 'Je bent achttien, je hebt niks te verliezen, dus speel lekker je spel.' Niet hij, maar wij hadden wat te verliezen, dat maakte het voor Jean-Paul zoals gezegd iets makkelijker", aldus de rappe flankspeler. Bron:Soccernews |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken: 'We hadden voorin te weinig stootkracht'
Ruben Schaken kijkt met een slecht gevoel terug op de met 3-0 verloren topper tegen FC Twente. De rechtsbuiten van Feyenoord hoort deze week of hij wordt opgeroepen voor Oranje, nadat bondscoach Louis van Gaal hem vorige week opnam in de voorselectie voor de komende oefeninterland tegen Duitsland. Ik acht de kans klein dat ik erbij zit, zegt Schaken tegen NUsport. Zit ik er toch bij, dan zal het niet op basis van deze wedstrijd zijn. Kiest de bondscoach voor anderen, dan kan ik moeilijk zeggen dat het onterecht is. Dan moet ik hard aan mezelf gaan werken om in de toekomst weer te worden opgeroepen. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik straks in een goede flow terechtkom. Kwalijk Schaken zag Feyenoord zondag verliezen door persoonlijke fouten. We begonnen niet eens zo slecht, maar door twee momenten stonden we al binnen twintig minuten met 2-0 achter. Bij de eerste tegengoal vergaten we in onze eigen zestien te dekken en bij de tweede laten we Luc Castaignos zomaar weglopen. Dat mag natuurlijk niet. Twente kwam na de 2-0 steeds beter in de wedstrijd, zo analyseert Schaken. Ze vonden elkaar steeds makkelijker, het publiek ging erachter staan en met Dusan Tadic en Nacer Chadli hadden ze twee spelers die iets extras brachten. Zij maakten het verschil. In de tweede helft werd Feyenoord sterker, maar tot uitgespeelde kansen leidde het niet tot nauwelijks . We hadden voorin op de flanken veel te weinig stootkracht, weet Schaken. Graziano Pellè speelde als spits weer heel goed, hij was heel balvast, maar hij werd amper in stelling gebracht. Dat neem ik ook mezelf kwalijk. We hebben echt véél te weinig gecreëerd. Bron:FR12 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Moet ook beter, stelde me erg teleur vandaag. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
tegen roda staat hij en wij erweer |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Niet alleen vandaag tegen Xerxes viel hij ook zwaar tegen.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Zo is het en niet anders.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Klopt, die linksback zat er goed op. Schaken kon niks helaas..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 november 2012 door MMM -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
haptonoom.. zo onrustig bij n kans |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken hoeft zich na carriere niet meer druk te maken
Ruben Schaken is ook druk buiten het voetbal. Zo bestiert de vleugelspits een eigen voetbalschool en een eigen cateringbedrijf. "Als ik stilzit, denk ik te veel na. Ga ik malen. Daarom zit bijna elke vrije dag van mij vol afspraken. Alleen 's avonds heb ik doorgaans vrij, zeker voor wedstrijden. Meestal ga ik op zo'n avond in mijn eentje een hotel in. Dan ga ik met mezelf op trainingskamp. Kom ik aan om een uurtje of zes, eet ik wat, kijk ik op bed de zaterdagwedstrijden en ga ik daarna lekker vroeg slapen." Dat vertelt de 30-jarige vleugelspits, die afgelopen jaar zijn contract bij Feyenoord tot medio 2014 verlengde, in NUsport. Al brandt nog steeds de ambitie om een buitenlands avontuur aan te gaan. "Tot mijn 29e heb ik niet veel verdiend, dus ik heb een financiële inhaalslag te maken. Ik heb een goed contract en ik ga goed met mijn geld om."
"Na mijn carrière hoef ik me niet meer druk te maken. Maar om te zeggen dat ik al binnen ben... Dat niet. Ik kan straks niet alles doen wat ik wil. Al denk ik het wel te kunnen uitzingen met de dingetjes die ik nu al naast het voetbal doe." Zo wil hij nog graag een eigen fashionlabel beginnen. "Laatst was ik al jurylid bij een talentenmodeshow in Amsterdam van een vriendin van me. In januari sta ik daar weer." Bron:FR12 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken: 'Het werd weer eens tijd om te scoren'
Net als Vilhena roemde Ruben Schaken de teamprestatie van Feyenoord, maar de aanvaller was na afloop ook kritisch op zichzelf. Ik had het moeilijk vandaag en leed veel balverlies, analyseerde Schaken, die naar eigen zeggen zelfs rijp was voor een wissel. Gelukkig weet de trainer dat ik aan één moment vaak genoeg heb om beslissend te zijn, daarom ben ik blij dat hij me liet staan. Dat moment volgde vlak voor tijd, toen de aanvaller de 0-2 tegen het net schoot. Dat doelpunt was een bevrijding. Voor de wedstrijd had ik al tegen mezelf gezegd dat het wel weer eens tijd was om te scoren.
Feyenoord boekte in Alkmaar de derde competitiezege op rij, waarmee de ploeg bezig is aan een sterke serie. Dat was vooraf ook de doelstelling van het team, zei Schaken. We pakken de laatste tijd veel punten en willen die lijn tot aan de winterstop doortrekken. Vandaag gaven we nauwelijks iets weg en iedereen heeft zeer gedisciplineerd gespeeld. De teamprestatie van vandaag zorgt voor een topgevoel. bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ruben Schaken: 'Mijn rendement kan hoger'
Feyenoord speelt zondagmiddag de laatste uitwedstrijd van dit jaar bij het tegenvallend presterende NAC Breda. Tot de winterstop komen de Rotterdammers nog drie keer in actie in competitieverband. 'En die moeten wij allemaal winnen, dus ook bij NAC,' aldus aanvaller Ruben Schaken. 'Vorig jaar hadden wij het tegen de kleintjes heel moeilijk, verloren we veel punten. Uiteindelijk werden wij tweede, maar denk je toch nog weleens terug aan die wedstrijden. Dan denk je, verdomme, dat is toch jammer geweest. Dit jaar merk je wel dat wij gegroeid zijn en zijn we de kleinere ploegen vrij gemakkelijk de baas.'
Schaken reageerde deze week opgetogen op het nieuws dat trainer Ronald Koeman ook na dit seizoen in de Kuip blijft. 'Ik had op contractverlenging gehoopt. De trainer heeft hier wat neergezet met zijn technische staf. Hij is hier nog niet klaar, er zit nog rek in de groep, hopelijk komt dat eruit. We kunnen hoog eindigen. Als wij zo doorgaan zijn we een gevaarlijke outsider.'
De international vindt dat hij zelf nog beter kan. 'Ik speel redelijk, het gaat de laatste weken de goede kant op. Mijn rendement kan hoger, ik moet wat scherper worden. Ik speel wel een belangrijke rol bij de doelpunten.' Bron:FR12
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 december 2012 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hij had beter kunnen zeggen dat zijn rendement hoger MOET.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: vind ik ook voetbalt goed,maar voor het doel zo onrustig,verprutst veel kansen,vaak ver over of tegen de keeper.heeft alles te maken met focus richtpunt.(hersenen bepalen waar de bal komt) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
ja..maar wel n kwaliteit die aan te leren is. voor of tijdens de wedstrijd n richtpunt aannemen is zeer belangrijk. bv n letter op n reklamebord,of het drinkflesje van de keeper(staat vaak in de hoek) dan is er focus. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Misschien ook een goede tip voor Lexie.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 december 2012 - 11:43 schreef van geil het volgende:ja..maar wel n kwaliteit die aan te leren is. voor of tijdens de wedstrijd n richtpunt aannemen is zeer belangrijk. bv n letter op n reklamebord,of het drinkflesje van de keeper(staat vaak in de hoek) dan is er focus. Nee, niet aan te leren. Vraagt total control in hoofd en lichaam. Heeft ie niet. Leer je niet. Dat heb je. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 december 2012 - 11:54 schreef FR-Henk het volgende:[..] Nee, niet aan te leren. Vraagt total control in hoofd en lichaam. Heeft ie niet. Leer je niet. Dat heb je. niet mee eens.. heb het namelijk zelf ook ervaren.en heb er nog profijt van. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Okay,jij richt je zeker op de kruis..? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: hehe,,, nee op de dingen die ik hierboven aangaf. zie de keeper niet eens,of het doel. dat verhoogt je rendement aanzienlijk. het is net als met autorijden,waar je naar kijkt ga je ongewild naar toe. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Dat kan, maar vergeet niet dat een (bijna?)30-er als Schaken dit echt wel eerder bedacht zal hebben. Lukt echter niet omdat zijn intuïtie of impuls domineert. Hij is niet behept met de kwaliteit om de fractieseconde van beredenering/bewustzijn (flesje, letter reclamebord etc.) ruimte te geven.
Dat is in dit geval nadelig als voetballer. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 december 2012 - 12:02 schreef van geil het volgende:[..] hehe,,, nee op de dingen die ik hierboven aangaf. zie de keeper niet eens,of het doel. dat verhoogt je rendement aanzienlijk. het is net als met autorijden,waar je naar kijkt ga je ongewild naar toe. Okay, nee ik herken dat niet.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 december 2012 - 12:05 schreef FR-Henk het volgende:[..] Dat kan, maar vergeet niet dat een (bijna?)30-er als Schaken dit echt wel eerder bedacht zal hebben. Lukt echter niet omdat zijn intuïtie of impuls domineert. Hij is niet behept met de kwaliteit om de fractieseconde van beredenering/bewustzijn (flesje, letter reclamebord etc.) ruimte te geven. Dat is in dit geval nadelig als voetballer. daar zit inderdaad wat in. dan zit er maar een ding voor hem op,Henk.
meer neuken,de kop leeg maken zullen we maar zeggen:) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 december 2012 - 12:11 schreef van geil het volgende:[..] daar zit inderdaad wat in. dan zit er maar een ding voor hem op,Henk. meer neuken,de kop leeg maken zullen we maar zeggen:) Als Ruben dan maar snapt dat ie tijdens het neuken niet op een reclamebord moet letten. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: oh mijn god,wil niet weten wat hij met t flesje doet. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken: "Dit Feyenoord weet wel beter"
Feyenoord is na Ajaks de best presterende ploeg van 2012. De Rotterdammers sluiten het kalenderjaar zondag in eigen huis af tegen het zwalkende FC Groningen.
Feyenoord voelt zich in de eigen Kuip bijna onverslaanbaar. "Dan zou onderschatting een serieus gevaar kunnen zijn", beaamt Schaken in het Algemeen Dagblad. "Maar dit Feyenoord weet wel beter."
"Deze spelers weten ook wel dat wij heel hard moeten werken om wedstrijden te kunnen winnen. En er is nog maar één duel te spelen. Iedereen zal nog eenmaal vol gas geven. En pas daarna gaan we lekker even een weekje op vakantie", aldus de dertigjarige rechtsbuiten. bron:Voetbalprimeur |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Schaken zes weken uit roulatie door liesoperatie
Feyenoord kan de komende zes weken niet beschikken over aanvaller Ruben Schaken. De 30-jarige rechterspits gaat vandaag in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam onder het mes. De tweevoudig international laat beide liezen opereren en mist onder meer de Klassieker tegen Ajax.
De euforie die heerst onder de aanhang van Feyenoord na een prima en veelbelovende eerste helft van het seizoen, krijgt op de valreep van 2012 toch nog een knauw. International Ruben Schaken laat zich vandaag opereren aan beide liezen en de ervaren Amsterdammer zal volgens de medische staf van de club minimaal zes weken nodig hebben om weer topfit te raken. Dat betekent dat Schaken, die onder oefenmeester Ronald Koeman in de Kuip is uitgegroeid tot een sleutelspeler, niet alleen een streep heeft moeten zetten door het trainingskamp in Marbella.
Ook de competitiewedstrijden tegen Ajax (uit), FC Twente (thuis), Willem II (uit), AZ (thuis) en PEC Zwolle (uit) gaan in de eerste weken van 2013 aan zijn neus voorbij. Daarnaast mist hij ook de kraker in de kwartfinale van het bekertoernooi tegen PSV op 30 januari in Eindhoven.
De aanvaller speelde de laatste weken van de eerste helft van de competitie met veel pijn. Schaken kampt al geruime tijd met zowel links als rechts met liesbreuken. Op zijn tandvlees haalde hij het duel met FC Groningen, vlak voor de kerstdagen. Maar nog langer zo verder gaan was voor de medische staf van Feyenoord en de speler geen reële optie. Klote! Verklaard wel waarom hij minder speelde de laatste tijd.
Boëtius rechts, Cissé links? Al kan je dan van links geen voorzetten verwachten voor Pelle..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 december 2012 door MMM -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik sanp alleen niet dat ze hem dan zo lang hebben door laten voetballen.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 27 december 2012 - 11:05 schreef MMM het volgende:[..] Klote! Verklaard wel waarom hij minder speelde de laatste tijd. Boëtius rechts, Cissé links? Al kan je dan van links geen voorzetten verwachten voor Pelle.. Dat verklaard idd een hoop... Maar waar andere tijdelijk wegvallen schept mogelijkheden voor anderen.. Verhoek zal aan de bak moeten! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Laat die het nu maar eens zien.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Gelukkig is Cissè ook weer fit maar Verhoek komt heel langzaam aan terug..... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Heb ik ook geconstateerd ja, hopelijk pakt ie de trip naar Marbella met beide handen aan, want hij moet er toch gelijk staan na de winterstop daar het een zware tien dagen gaan worden.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken positief over herstel na liesoperatie
Ruben Schaken is positief gestemd over zijn herstel, nadat hij op 27 december van vorig jaar werd geopereerd aan allebei zijn liezen. De aanvaller vertelde vrijdag dat de eerste week sinds zijn operatie boven verwachting goed is verlopen. Ik heb vandaag alweer binnen wat korte afstanden gelopen en dat ging allemaal heel soepel, zei hij. Ook de medische staf was verrast dat het al zo goed ging. Toch is het belangrijkste om ook de komende tijd voorzichtig te blijven.
Schaken gaat aanstaande maandag met Feyenoord mee op trainingskamp naar Marbella. De aanvaller zal in Spanje individueel verder werken aan zijn herstel. Ik ben blij dat ik met de groep mee kan, zodat ik met onze eigen medische staf aan de slag kan en ook het groepsgevoel houd, vertelde hij. Natuurlijk is het mooi meegenomen dat het daar mooi weer is en de omstandigheden goed. Hopelijk kan ik dan aan het eind van het trainingskamp zeggen dat het nuttige week voor mij is geweest.
Na afloop van het trainingskamp staan er voor Feyenoord drie zeer belangrijke wedstrijden op het programma. De ploeg van Ronald Koeman neemt het in de laatste weken van januari achtereenvolgens op tegen Ajax, FC Twente en PSV (beker). Schaken wilde vrijdag nog niet te veel vooruit kijken naar die duels. De kans dat ik op tijd fit ben voor die wedstrijden is denk ik niet zo groot, ook omdat je normaal gesproken na een blessure eerst een week volledig mee moet trainen voordat je kunt spelen. Normaal gesproken is het uit den boze dat ik er na de winterstop direct weer bij ben, maar dat neemt niet weg dat ik er alles aan ga doen om zo snel mogelijk fit te worden. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Sinclair Bischop in gesprek met Ruben Schaken
Ruben Schaken verwacht eerder terug te keren bij Feyenoord dan in eerste instantie werd verwacht. De aanvaller zegt tegenover RTV Rijnmond dat hij denkt al binnen de zes weken zijn rentree te kunnen maken. Schaken reist maandag mee met Feyenoord naar Marbella om in Spanje aan zijn herstel te kunnen werken.
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken spot met alle wetten en ligt op schema voor Ajaks
Met een brede glimlach wandelde Ruben Schaken gisteren richting de spelersbus op het zonovergoten trainingscomplex in Marbella. De 30-jarige rechterspits had in de ochtenduren een fikse looptraining achter de rug, mocht zelfs af en toe de bal erbij pakken.
De tevreden gezichten bij hersteltrainer Marcel Cas, coördinator medische staf Rene Dannenburg en clubarts Casper van Eijck vertelden het verhaal. Schaken lijkt te spotten met alle medische wetten en ligt stevig op koers voor een snelle rentree.
De vlugge vorderingen van Schaken zijn een welkome meevaller voor de Rotterdammers, die dit seizoen stiekem al een gooi naar het hoogste willen doen. In de boezem van de club groeit de overtuiging dat Schaken zelfs de klassieker tegen Ajaks -volgende week zondag - kan halen, al houdt de speler een slag om de arm. 'Daar durf ik niet om te wedden', zei de buitenspeler lachend. De middagtraining werkte de international binnen af. 'Ik heb er al twee trainingen op zitten, het gaat goed.'
Feyenoord wil aartsrivaal Ajaks het liefst niet wijzer maken. Afgelopen zaterdag schreef Roy Wesseling, bij de Amsterdammers in dienst als scout, zijn vingers blauw tijdens de oefenwedstrijd tussen Feyenoord en AGOVV (0-0). Want nu Sekou Cissé, Wesley Verhoek en John Goossens geblesseerd zijn achtergebleven in de Kuip, is het onduidelijk hoe Koeman zijn voorhoede zal formeren tijdens de Klassieker.
Schaken hoorde tijdens zijn korte verblijf in het Erasmus Medisch Centrum de voorbeelden van collega's die net als hij via de zogenoemde aanleg van 'matjes' de buikwand lieten verstevigen na liesklachten. Clubarts Van Eijck kreeg al vele voetballers onder het mes. Zo opereerde hij Zlatan Ibrahimovic als speler van Ajax en later als aanvalsleider van Internazionale. Bij de tweede gelegenheid arriveerde de Zweed met een vliegtuig vol ploeggenoten die ook snel onder het mes wilden in het Rotterdamse ziekenhuis.
De spits speelde vier weken na zijn medische ingreep een EK voetbal met de Zweedse ploeg. Schaken moet dat razendsnelle hersteltraject verbeteren om er tegen Ajaks bij te zijn. Maar bij Feyenoord sluiten ze inmiddels niets meer uit. Vooral de mentale kracht van de aanvaller is ongekend. 'Hij gaat gelukkig heel snel', zo glunderde technisch directeur Martin van Geel gisteren in de zon. 'Dit geeft hoop.'
Ondertussen puzzelt Koeman aan zijn basisopstelling voor de confrontatie met Ajaks. De coach liet gisteren zijn gebruikelijke basiselftal oefenen tegen de reserves. Anass Achahbar, die tegen AGOVV uitstekend speelde, mocht als rechterspits Schaken vervangen. De jeugdinternational laat voorlopig Guyon Fernandez en Omar Elabdellaoui in de pikorde ruim achter zich. Bron:AD |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken: 'Spelen tegen Ajax is onrealistisch'
Ruben Schaken werkte vandaag in Marbella zijn vierde training af. Maar de aanvaller tempert alle verwachtingen over een extreem snelle terugkeer na z'n liesoperatie. 'Ajax-uit is onrealistisch', laat Schaken weten tegenover RTV Rijnmond.
Twee weken geleden liet Schaken zich opereren. Normaliter zou hij minimaal zes weken uit de roulatie zijn, maar het herstel gaat veel sneller dan verwacht. 'Ik loop voor op het programma', licht Schaken na afloop van de training toe. 'Gisteren heb ik een zware training gehad. Dat was een goede prikkel. Op de day-after vandaag heb ik geen reactie gevoeld. Maar ik wil niet te snel van stapel lopen. De maximale test moet nog komen, waarna ik eventueel met de groep mee zou kunnen trainen.'
Schaken voelt dat er nog te weinig rek op de lies zit als hij met de binnenkant van z'n voet schiet. 'Ik ga nog altijd uit van de zes weken die normaal zijn. Elke week dat ik eerder kan spelen, is mooi meegenomen. Maar ik wil niet meegaan met de verhalen dat ik zou kunnen spelen tegen Ajax. Dat is onrealistisch. Er moeten nog matjes gehecht worden aan m'n buikwand. Het gaat goed, maar van de natuur kan je niet winnen.'
Spelers als Wesley Verhoek, John Goossens en Kaj Ramsteijn bleven (licht)geblesseerd achter in Rotterdam. Toch wilde Ronald Koeman dat Schaken wel meeging op trainingskamp naar Spanje. 'De trainer vindt me toch belangrijk voor de ploeg. Ook als mens. Ik maak hier wel grote stappen, omdat de medische staf er kort op zit.' Bron:Rijnmond
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 januari 2013 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schaken hoopt aan te haken, maar neemt geen risico
Ruben Schaken hoopt aan het einde van deze week aan te haken bij de selectie. Dat zou net op tijd kunnen zijn voor een rentree in de basis.
Schaken zegt in de Telegraaf niet ten koste van alles het duel met Ajaks te willen halen. Ik ga geen risicos nemen. Ik kan wel alles forceren, maar de duels na Ajaks zijn net zo belangrijk voor Feyenoord. Ik wil geen schade oplopen waardoor ik veel langer langs de kant kom te staan, aldus de routinier. Bron:Telegraaf |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
prima begonnen..daarna n terugval(blessure?) moet dus beter. |
|
|
|