BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat is er mis met Theo?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 03 oktober 2011 - 17:11   quote  deeplink  
En wanneer die droplul het elftal straks uit de put trekt en wél rendeert, mag hij van mij nog een veel grotere droplul worden.
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2011 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 17:11 schreef Ikke_tikkie het volgende:
En wanneer die droplul het elftal straks uit de put trekt en wél rendeert, mag hij van mij nog een veel grotere droplul worden.
Helemaal mee eens, als hij wel goed gaat spelen zal ik ook als eerste dat toegeven, daar heb ik geen enkele moeite mee..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 21:06   quote  deeplink  
Johan Cruijff loop hard met Theo weg.....kijken hoeveel supporters met Cruijff gaan meelopen, whehehe.
Hij ziet hem ook graag op een andere positie, zegt dit niet rechtstreeks maar bedoeld het wel zo.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=148909
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Johan Cruijff loop hard met Theo weg.....kijken hoeveel supporters met Cruijff gaan meelopen, whehehe.
Hij ziet hem ook graag op een andere positie, zegt dit niet rechtstreeks maar bedoeld het wel zo.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=148909
Bla bla bla. Janssen heeft nog geen 1 goede wedstrijd gespeeld in het Ajax-shirt, dus zal een andere positie niet ineens een betere speler van hem maken!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:23 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Bla bla bla. Janssen heeft nog geen 1 goede wedstrijd gespeeld in het Ajax-shirt, dus zal een andere positie niet ineens een betere speler van hem maken!!
Dus volgens jou ligt het aan het shirt.....vreemde redenatie!?!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dus volgens jou ligt het aan het shirt.....vreemde redenatie!?!
Zeg ik dat?? Ik zeg niet dat het aan het shirt ligt, maar aan de speler! Janssen is gewoon Ajax onwaardig. En dat gelul dat hij op een andere plek moet spelen ben ik nu ook wel zat. Alsof het echt aan zijn positie zou liggen.
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:30 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Zeg ik dat?? Ik zeg niet dat het aan het shirt ligt, maar aan de speler! Janssen is gewoon Ajax onwaardig. En dat gelul dat hij op een andere plek moet spelen ben ik nu ook wel zat. Alsof het echt aan zijn positie zou liggen.
Heel soms wel.. maar bij Janssen niet het geval
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 21:33   quote  deeplink  
quote:

[..]

Gelukkig ziet Cruijff het anders.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 03 oktober 2011 - 21:33   quote  deeplink  
quote:

[..]

Tsja iedereen kent mijn mening wel........kap er mee...............ben al uitgemaakt voor kont kruiper en dergelijke.........vindt het wel geschoten
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

WTF kan Cruijff me nou weer schelen man... alsof hij het zo goed weet.. Janssen weet het zelf wel!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja en?? Omdat Cruijff het anders ziet, moet ik dat ook maar doen? Tering wat een nonsens. Janssen zakt gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeel diep door het ijs, maar jullie blijven maar roepen dat het door zijn positie komt. Als hij straks die andere positie krijgt zakt hij net zo hard door het ijs! Hij is gewoon niet Ajax-waardig! En dat is mijn mening!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 21:35   quote  deeplink  
Iedereen mag zijn mening hebben pik maar die van Cruijff doet pas echt ter zake...
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Iedereen mag zijn mening hebben pik maar die van Cruijff doet pas echt ter zake...
waarom word ie dan niet hoofdtrainer van het 1e van Ajax??? als ie het zo goed weet??
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:33 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tsja iedereen kent mijn mening wel........kap er mee...............ben al uitgemaakt voor kont kruiper en dergelijke.........vindt het wel geschoten
Hahaha kontenkruiper! Whahahaha. Diegene die dat hier roepen hebben het verstand van een aardappel. Ik heb een mening en die ventileer ik. Wat een ander vind moet diegene zelf weten. Laat iedereen maar lekker de tering krijgen. Ajax is ziek en wordt nooit beter met dit soort spelers!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 03 oktober 2011 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:34 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ja en?? Omdat Cruijff het anders ziet, moet ik dat ook maar doen? Tering wat een nonsens. Janssen zakt gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeel diep door het ijs, maar jullie blijven maar roepen dat het door zijn positie komt. Als hij straks die andere positie krijgt zakt hij net zo hard door het ijs! Hij is gewoon niet Ajax-waardig! En dat is mijn mening!!
Eens pik....bij Twente was hij DE man samen met Ruiz.........bij ons is hij één van de 11
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ok dus eigenlijk heb een discussie hier geen zin???? Want onze mening doet verder toch niet terzake!! Nou, wat mij betreft flikkert Janssen direct weer op uit Amsterdam en neemt hij De Jong en Sulejmani met zich mee. Twitterkut er achteraan! En opgeruimd is de bende!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:34 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Wat kan jij iemand afvallen zeg,hoop nu echt dat hij zich laat gelden.
Ik vind niet dat Theo dit verdiend, sorrij maar als supporter moet je iemand steunen en niet het gesticht in praten.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:36 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Eens pik....bij Twente was hij DE man samen met Ruiz.........bij ons is hij één van de 11
Inderdaad man. En hier rust de druk pas echt op hem en daar kan hij totaal niet mee omgaan!! Net als de druk tijdens de kampioenswedstrijd. Viel hij ook zo zwaar door de mand!! Maar iedereen wil geloven dat het aan de positie ligt. Blijf lekker verder dromen!!
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik vind niet dat Theo dit verdiend, sorrij maar als supporter moet je iemand steunen en niet het gesticht in praten.
en tegen Mounir dan steun jij hem??? Maar als Janssen zo slecht blijft spelen.................................................
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tuurlijk man. Mijn mening dateert al vanaf de dag hij tekende voor Ajax. Lekker optyfen met die gozer!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:37 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ok dus eigenlijk heb een discussie hier geen zin???? Want onze mening doet verder toch niet terzake!! Nou, wat mij betreft flikkert Janssen direct weer op uit Amsterdam en neemt hij De Jong en Sulejmani met zich mee. Twitterkut er achteraan! En opgeruimd is de bende!!
Eens wat betreft Sulejmani en De Jong daar ben ik het helemaal mee eens, die hebben totaal geen mentaliteit, zaalvoetballers, homo's.
Maar Theo niet die heeft wel ballen alleen Frankie zet hem helaas niet op de juiste plaats.
Misschien nu wel omdat ons Jopie iets laat weten....
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:39 schreef Ajax Is The Best het volgende:

[..]

en tegen Mounir dan steun jij hem??? Maar als Janssen zo slecht blijft spelen.................................................
Ja laten we Mounir er ook nog even bijhalen. Die kebabvreter mag eigenlijk direct met Janssen de eerste de beste kameel nemen naar 1 of ander Arabisch land!
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens wat betreft Sulejmani en De Jong daar ben ik het helemaal mee eens, die hebben totaal geen mentaliteit, zaalvoetballers, homo's.
Maar Theo niet die heeft wel ballen alleen Frankie zet hem helaas niet op de juiste plaats.
En jij zegt nog team steunen...
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:42 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ja laten we Mounir er ook nog even bijhalen. Die kebabvreter mag eigenlijk direct met Janssen de eerste de beste kameel nemen naar 1 of ander Arabisch land!
Hij komt sowieso niet meer in actie bij Ajax 1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:42 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Eens wat betreft die kebabvreter!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

En dat noem jij spelers steunen???? Mooi voorbeeld man!! Iemand aanspreken en 5 minuten later zelf de fout maken!!!
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:43 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

En dat noem jij spelers steunen???? Mooi voorbeeld man!! Iemand aanspreken en 5 minuten later zelf de fout maken!!!
zei ik ook al....... heel dom!!
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens wat betreft die kebabvreter!
das ook geen spelers steunen lullo
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:43 schreef Ajax Is The Best het volgende:

[..]

Hij komt sowieso niet meer in actie bij Ajax 1
Gelukkig man, de eerste de beste daad die Frank kon doen!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:42 schreef Ajax Is The Best het volgende:

[..]

En jij zegt nog team steunen...
Voetballers die alleen maar mooi lopen te zijn, die geen ballen hebben, waar we geen moer aan hebben per direct op de trein naar Rusland de Zeeuw achterna.
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:44 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Gelukkig man, de eerste de beste daad die Frank kon doen!!!
waarom is dat eigenlijk gebeurd?? nooit achtergekomen..
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Voetballers die alleen maar mooi lopen te zijn, die geen ballen hebben, waar we geen moer aan hebben per direct op de trein naar Rusland de Zeeuw achterna.
dus jij vond Demy slecht?? maar je zegt je MOET je team steunen zeg je dit!!!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Goh en dat is mijn mening dus over Janssen!! Doet geen bal en denkt dat ie de beste is!! Oprotten op de eerste de beste trein naar Kebabland!!
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 03 oktober 2011 - 21:50   quote  deeplink  
trouwens waar is NENAM???
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2011 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 21:36 schreef Ajax Is The Best het volgende:

[..]

waarom word ie dan niet hoofdtrainer van het 1e van Ajax??? als ie het zo goed weet??
Dat is pas dom geneuzel..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 22:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij bent echt een van de weinigen die alles leest, juist gereageerd!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 03 oktober 2011 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 22:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Nah, ook niet helemaal. Ik denk dat Frank JC best even zou kunnen gebruiken als klankbord nu.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 22:19 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Nah, ook niet helemaal. Ik denk dat Frank JC best even zou kunnen gebruiken als klankbord nu.
Cruijff als klankbord is heel iets anders dan hoofdtrainer van Ajax1!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 03 oktober 2011 - 22:27   quote  deeplink  
JC gaat zich echt niet branden aan het hoofdtrainerschap. Duizend keer liever een "beste stuurlui staan aan wal" positie. Maar hij zou nu Frank even aan de hand moeten nemen en hem door deze rotperiode heen begeleiden.
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2011 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 22:19 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan trainer worden bij het eerste
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2011 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 22:27 schreef Ikke_tikkie het volgende:
JC gaat zich echt niet branden aan het hoofdtrainerschap. Duizend keer liever een "beste stuurlui staan aan wal" positie. Maar hij zou nu Frank even aan de hand moeten nemen en hem door deze rotperiode heen begeleiden.
KLopt helemaal..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 oktober 2011 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 22:27 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Zou wel een mooi gebaar zijn!
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 06 oktober 2011 - 14:09   quote  deeplink  
Column gevonden:

In de vijftigste minuut ging in het Estadio Santiago Bernabéu het elektronische bord van de beruchte vierde man de lucht in. Nummer zestien moest het veld verlaten. Ajax' vorige nummer zestien wilde zelfs voor een duurbetaald reclamespotje niet op de bank zitten, maar Theo deed alsof z'n neus bloedde en knikte bijna nederig instemmend naar De Boer. Ik vond het een laffe keuze van Frank om Theo vijf minuten na rust en direct na een tegendoelpunt te wisselen. Zo maak je spelers kapot. Maar mijn opwinding over dit onrecht leek groter dan die van de man in kwestie zelf. Die liep naar de reservebank toe alsof daar een biertje voor hem klaarstond. Kalm en onverstoorbaar.

Precies zoals we Theo zagen schitteren in het rode tenue van FC Twente, waar hij juist geroemd werd en waar hij drie maanden geleden nog uitgroeide tot de beste speler in de Eredivisie. En amper twee maanden later is Theo al bijna paria in Amsterdam. Ajax boekte slechts één overwinning in zes wedstrijden en het slechte spel en dito resultaten zouden Theos schuld zijn. Ik geef toe: Theo speelt niet al te best op het moment. Maar er zijn altijd slechtere te bedenken. Zou hij er echt mee hebben ingestemd om te gaan fungeren als verdedigende middenvelder? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

Theo Janssen kent zijn beperkingen. Hij is een pure linkshalf, zoals ooit ook Richard Witschge dat ooit was. Natuurlijk sierlijker en iets sneller, maar qua spel zijn ze goed te vergelijken, Janssen en Witschge. Laatsgenoemde werd bij Ajax ooit roemloos naar kleedkamer twee gespeeld door ene Rafael van der Vaart. Ook Richard liep er altijd wat nonchalant bij, soms zelfs alsof hij serieus overwoog om in het gras te gaan zitten om gevaar lopende insectjes op te sporen. En die dan in een doosje mee naar huis te nemen. Richard of het Kleine Insectenboek, zoiets. En dat dan met Co Adriaanse als trainer Leo Beenhakker noemde hem ooit de verpersoonlijking van de patatgeneratie. Theo en Richard zijn allebei wat dromerige voetballers. Soms zie je ze een hele wedstrijd niet en dan knallen ze ineens op een onmogelijk moment met hun hemelse traptechniek een bal zo hard in de kruising dat je de bal in je woonkamer hoort suizen.

Theo Janssen vind ik een heerlijke voetballer. Ik kan me niet aan hem ergeren als hij slecht speelt. Nog niet, tenminste. Maar als het klopt dat Janssen écht is gehaald om de rol van verdedigende middenvelder in te vullen, had Ajax die drie miljoen net zo goed in de gracht kunnen gooien. Of aan mij kunnen geven. Of aan giro 555 Theo krijgt van veel Ajax-supporters amper de tijd om zich te laten zien, laat staan in z'n rol te groeien. En dat hij door De Boer na vijftig minuten wordt gewisseld in Bernabéu gaat hem ook niet helpen. Het lijkt er de laatste jaren bij Ajax sterk op dat spelers worden gekocht om tegen een zacht prijsje een directe concurrent zwakker te maken, in plaats van er zelf sterker door te willen worden. Natuurlijk ís het niet zo, maar je zou het bijna gaan vermoeden.

Rob Wielaert was aanvoerder van een zeer sterk FC Twente en heeft Ajax ruim drie miljoen euro gekost. Hij heeft een half seizoen in de basis gestaan maar na PSV uit nooit meer hoeven opdraven. Wielaert werd bij zijn komst direct neergezet als potentiële leider maar amper een halfjaar later weer aan de kant gezet met een enorm financieel verlies. Het lijkt wel of Ajax niet scout voor zichzelf, maar gewoon de beste haalbare spelers van concurrenten of sterke subtoppers oppikt. Op heel erg gericht beleid lijkt het niet in elk geval: Sulejmani halen voor ruim zestien miljoen om hem vervolgens op vier posities uit te proberen. Of Ismail Aissati goed genoeg is voor Ajax, weet ik niet. Wat ik wél weet, is dat ik hem me niet in een Ajax-shirt kan herinneren. Bruno Silva was de beste rechtsback in Nederland, tot hij naar Ajax kwam voor bijna vier miljoen. Kennedy Bakýrcýoðlu was een goede rechtshalf bij FC Twente, maar moest bij Ajax ineens als rechtsbuiten spelen. Een ijzingwekkende verkrachting van een prima middenvelder was het gevolg. En dan hebben we het over Mounir El Hamdaoui nog niet eens gehad. Hij werd gehaald als diepe spits, terwijl hij altijd en overal als schaduwspits had gespeeld. Daardoor was hij amper bruikbaar, ook al wilde hij wél spelen.

En nu is Janssen de lul. Ik zie Eriksen, die ik nog nooit een vrije trap op doel heb zien schieten, ineens Theos vrije trappen opeisen. Want de bal komt een beetje meer van links... Op Theo's favoriete stekkie staat nu Siem de Jong. De beste voetballer van de Eredivisie van vorig jaar mag het doen met de kliekjes van een matige speler die, als hij niet twee keer gescoord had tegen Twente vorig jaar, nu ploeggenoot was van Evander Sno. En als het zo doorgaat, belandt de naam van Theo Janssen onderaan het rijtje mislukte aankopen. Vedetten van andere clubs mislukken bij Ajax en meestal omdat ze met een heel verkeerd doel worden aangetrokken. Dat heeft niet altijd met scouting te maken, trainers bij Ajax schijnen nogal vaak het laatste woord te hebben bij transfers.

Theo zal vast zeggen dat 'ie nooit ergens spijt van heeft en dat 'ie van te voren wist dat hij in een meer controlerende rol zou gaan spelen. Ajax moet er alles aan doen om Theo te helpen. Dat hoort zo bij nieuwe spelers, jong of oud. En hem op zijn eigen positie zetten is wel het allerminste dat Frank nu voor hem kan doen. Gewoon, vijf wedstrijdjes achter elkaar, als goedmakertje voor die schandalig onterechte wissel. Laat zien dat je spelers koopt omdat je ze nodig hebt, niet omdat je het geld had om ze te kopen. Kweek bij Theo wat goodwill. Hij laat het niet zien, maar het kan niet anders dan dat hij gekrenkt is door die wissel in Madrid. Stuur 'm een dagje met z'n gezin naar het dolfinarium, geef 'm een pakje sigaretten, een ijskoud sixpack en een dagje vrij. Zet hem daarna linkshalf met Anita daarachter en Eriksen vanaf rechts. Geef Theo z'n vijf wedstrijden op eigen stek.

En gun hem op z'n minst de kans om niet in het eindeloze rijtje tegenvallende aanwinsten terecht te komen. Theo is een vechter en kan in drie maanden het voetballen niet verleerd zijn. Op zijn eigen positie is Janssen de beste middenvelder in de Eredivisie en hij zal zijn kans grijpen. Misschien redt hij Franks Ajax-carrière wel. En met het geld van de Champions League mag die dan op zijn beurt van de zomer weer een échte rechtsbuiten kopen. Eind goed, al goed. In een volle Arena maakt Theo straks de winnende tegen Real. En hij zal rustig reageren. Kalm en onverstoorbaar"

Schitterende column..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 oktober 2011 door FsideVak129 --
Grasmaaier
 Grasmaaier - donderdag 06 oktober 2011 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 oktober 2011 - 14:09 schreef FsideVak129 het volgende:
In de vijftigste minuut ging in het Estadio Santiago Bernabéu het elektronische bord van de beruchte vierde man de lucht in. Nummer zestien moest het veld verlaten. Ajax' vorige nummer zestien wilde zelfs voor een duurbetaald reclamespotje niet op de bank zitten, maar Theo deed alsof z'n neus bloedde en knikte bijna nederig instemmend naar De Boer. Ik vond het een laffe keuze van Frank om Theo vijf minuten na rust en direct na een tegendoelpunt te wisselen. Zo maak je spelers kapot. Maar mijn opwinding over dit onrecht leek groter dan die van de man in kwestie zelf. Die liep naar de reservebank toe alsof daar een biertje voor hem klaarstond. Kalm en onverstoorbaar.

Precies zoals we Theo zagen schitteren in het rode tenue van FC Twente, waar hij juist geroemd werd en waar hij drie maanden geleden nog uitgroeide tot de beste speler in de Eredivisie. En amper twee maanden later is Theo al bijna paria in Amsterdam. Ajax boekte slechts één overwinning in zes wedstrijden en het slechte spel en dito resultaten zouden Theos schuld zijn. Ik geef toe: Theo speelt niet al te best op het moment. Maar er zijn altijd slechtere te bedenken. Zou hij er echt mee hebben ingestemd om te gaan fungeren als verdedigende middenvelder? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

Theo Janssen kent zijn beperkingen. Hij is een pure linkshalf, zoals ooit ook Richard Witschge dat ooit was. Natuurlijk sierlijker en iets sneller, maar qua spel zijn ze goed te vergelijken, Janssen en Witschge. Laatsgenoemde werd bij Ajax ooit roemloos naar kleedkamer twee gespeeld door ene Rafael van der Vaart. Ook Richard liep er altijd wat nonchalant bij, soms zelfs alsof hij serieus overwoog om in het gras te gaan zitten om gevaar lopende insectjes op te sporen. En die dan in een doosje mee naar huis te nemen. Richard of het Kleine Insectenboek, zoiets. En dat dan met Co Adriaanse als trainer Leo Beenhakker noemde hem ooit de verpersoonlijking van de patatgeneratie. Theo en Richard zijn allebei wat dromerige voetballers. Soms zie je ze een hele wedstrijd niet en dan knallen ze ineens op een onmogelijk moment met hun hemelse traptechniek een bal zo hard in de kruising dat je de bal in je woonkamer hoort suizen.

Theo Janssen vind ik een heerlijke voetballer. Ik kan me niet aan hem ergeren als hij slecht speelt. Nog niet, tenminste. Maar als het klopt dat Janssen écht is gehaald om de rol van verdedigende middenvelder in te vullen, had Ajax die drie miljoen net zo goed in de gracht kunnen gooien. Of aan mij kunnen geven. Of aan giro 555 Theo krijgt van veel Ajax-supporters amper de tijd om zich te laten zien, laat staan in z'n rol te groeien. En dat hij door De Boer na vijftig minuten wordt gewisseld in Bernabéu gaat hem ook niet helpen. Het lijkt er de laatste jaren bij Ajax sterk op dat spelers worden gekocht om tegen een zacht prijsje een directe concurrent zwakker te maken, in plaats van er zelf sterker door te willen worden. Natuurlijk ís het niet zo, maar je zou het bijna gaan vermoeden.

Rob Wielaert was aanvoerder van een zeer sterk FC Twente en heeft Ajax ruim drie miljoen euro gekost. Hij heeft een half seizoen in de basis gestaan maar na PSV uit nooit meer hoeven opdraven. Wielaert werd bij zijn komst direct neergezet als potentiële leider maar amper een halfjaar later weer aan de kant gezet met een enorm financieel verlies. Het lijkt wel of Ajax niet scout voor zichzelf, maar gewoon de beste haalbare spelers van concurrenten of sterke subtoppers oppikt. Op heel erg gericht beleid lijkt het niet in elk geval: Sulejmani halen voor ruim zestien miljoen om hem vervolgens op vier posities uit te proberen. Of Ismail Aissati goed genoeg is voor Ajax, weet ik niet. Wat ik wél weet, is dat ik hem me niet in een Ajax-shirt kan herinneren. Bruno Silva was de beste rechtsback in Nederland, tot hij naar Ajax kwam voor bijna vier miljoen. Kennedy Bakýrcýoðlu was een goede rechtshalf bij FC Twente, maar moest bij Ajax ineens als rechtsbuiten spelen. Een ijzingwekkende verkrachting van een prima middenvelder was het gevolg. En dan hebben we het over Mounir El Hamdaoui nog niet eens gehad. Hij werd gehaald als diepe spits, terwijl hij altijd en overal als schaduwspits had gespeeld. Daardoor was hij amper bruikbaar, ook al wilde hij wél spelen.

En nu is Janssen de lul. Ik zie Eriksen, die ik nog nooit een vrije trap op doel heb zien schieten, ineens Theos vrije trappen opeisen. Want de bal komt een beetje meer van links... Op Theo's favoriete stekkie staat nu Siem de Jong. De beste voetballer van de Eredivisie van vorig jaar mag het doen met de kliekjes van een matige speler die, als hij niet twee keer gescoord had tegen Twente vorig jaar, nu ploeggenoot was van Evander Sno. En als het zo doorgaat, belandt de naam van Theo Janssen onderaan het rijtje mislukte aankopen. Vedetten van andere clubs mislukken bij Ajax en meestal omdat ze met een heel verkeerd doel worden aangetrokken. Dat heeft niet altijd met scouting te maken, trainers bij Ajax schijnen nogal vaak het laatste woord te hebben bij transfers.

Theo zal vast zeggen dat 'ie nooit ergens spijt van heeft en dat 'ie van te voren wist dat hij in een meer controlerende rol zou gaan spelen. Ajax moet er alles aan doen om Theo te helpen. Dat hoort zo bij nieuwe spelers, jong of oud. En hem op zijn eigen positie zetten is wel het allerminste dat Frank nu voor hem kan doen. Gewoon, vijf wedstrijdjes achter elkaar, als goedmakertje voor die schandalig onterechte wissel. Laat zien dat je spelers koopt omdat je ze nodig hebt, niet omdat je het geld had om ze te kopen. Kweek bij Theo wat goodwill. Hij laat het niet zien, maar het kan niet anders dan dat hij gekrenkt is door die wissel in Madrid. Stuur 'm een dagje met z'n gezin naar het dolfinarium, geef 'm een pakje sigaretten, een ijskoud sixpack en een dagje vrij. Zet hem daarna linkshalf met Anita daarachter en Eriksen vanaf rechts. Geef Theo z'n vijf wedstrijden op eigen stek.

En gun hem op z'n minst de kans om niet in het eindeloze rijtje tegenvallende aanwinsten terecht te komen. Theo is een vechter en kan in drie maanden het voetballen niet verleerd zijn. Op zijn eigen positie is Janssen de beste middenvelder in de Eredivisie en hij zal zijn kans grijpen. Misschien redt hij Franks Ajax-carrière wel. En met het geld van de Champions League mag die dan op zijn beurt van de zomer weer een échte rechtsbuiten kopen. Eind goed, al goed. In een volle Arena maakt Theo straks de winnende tegen Real. En hij zal rustig reageren. Kalm en onverstoorbaar
En dan gaat de nobelprijs voor de literatuur naar een Zweedse debiel..

prachtig kerel, echt waar!
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 06 oktober 2011 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 oktober 2011 - 14:54 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

En dan gaat de nobelprijs voor de literatuur naar een Zweedse debiel..

prachtig kerel, echt waar!
;) sorry maar niet mijn stuk..

zal het ff aanpassen..
baco74
 baco74 - donderdag 06 oktober 2011 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 oktober 2011 - 15:00 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

;) sorry maar niet mijn stuk..

zal het ff aanpassen..
Dacht ook even dat jij deze columnnist was:
Colums: Ajax zitplaats van Ajax.netwerk
FsideVak129
 FsideVak129 - donderdag 06 oktober 2011 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 oktober 2011 - 15:06 schreef baco74 het volgende:

[..]

Dacht ook even dat jij deze columnnist was:
Colums: Ajax zitplaats van Ajax.netwerk
Nee.. er is wel een bekende daar ;)
baco74
 baco74 - donderdag 06 oktober 2011 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 oktober 2011 - 15:11 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Nee.. er is wel een bekende daar ;)
Ja, Ride schrijft daar ook leuke stukjes.
Zal ongetwijfeld dezelfde Ride zijn die op dit forum kwam.
Ik zeg expres 'kwam', want ik heb 'm hier al een tijd niet gezien......jammer!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zaterdag 08 oktober 2011 - 18:56   quote  deeplink  
Zeer sterke column. Legt de vinger exact op de pijnlijke plek.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 08 oktober 2011 - 19:11   quote  deeplink  
Idd zeer sterke column, zou Frank hem gelezen hebben ?
Mischien wel maar hij doet toch zijn eigen zin al roept heel Nederland anders blijft hij lekker eigenwijs zijn beeld volgen.
Doe Janssen een week of drie aanvallender wegzetten, haal in godsnaam Siem van positie 10 af
Op deze manier ga je een x supporters tegen krijgen....
Wat is de reden om zo onverzettelijk te zijn ??? Er zijn meer trainers op deze manier gesneuveld....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat is er mis met Theo?

0.0081698