BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Politiebonden: 'Verbied thuisduels Feyenoord desnoods'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - maandag 19 september 2011 - 07:18
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Politiebonden: 'Verbied thuisduels Feyenoord desnoods' (FR12.nl)

el-loco
 el-loco - maandag 19 september 2011 - 10:19   quote  deeplink  
laat ik voorop stellen dat ik de rellen en deze sukkels die zich supporter noemen afkeur! Ik wil wel even kwijt dat dit in mijn ogen een zwaktebod is van de politie. Dan kunnen we housefeesten en het Braziliaanse carnaval waar elk jaar een dode is ook afschaffen. Ik denk dat het probleem hem zit in enerzijds de bevoegdheden van de politie en anderzijds met de vervolging die er op soortgelijke overtredingen staat. Ik kan niet begrijpen dat er van uit een groep van 100 man 5 opgepakt worden. Je hebt toch overal cameras, en anders die rotkoppen op opsporing verzocht en geloof me ik geef ze aan als ik ze ken. Deze gasten hadden ze met zijn honderden moeten oppakken en gelijk middels snelrecht KEIHARD af moeten straffen. Een levenslang stadionverbod en bovendien elke euro die er aan schade is op deze nietsnutten verhalen. En ik ben dan van mening als je in die groep van 100 loopt dat je weet dat je risicos loopt en dus moet je lekker oprotten. Het vreemde vind ik dat de politie die er is voor de veiligheid van de burgers en die overigens word betaald door het geld wat die burgers aan belasting betalen, liever de thuiswedstrijden van Feyenoord aflast, dan straf je zon 43000 andere mensen. Nee ik vind dit niet de oplossing. volgens mij is er enige tijd geleden een voetbalwet aangenomen voor dit soort problemen. Ik twijfel op mijn beurt aan de professionaliteit van het Nederlandse politiekorps. Dit is overigens een ander onderwerp!
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 19 september 2011 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 09:03 schreef Trouwe hond het volgende:
Een volledig brevet van onvermogen van de politiebonden dunkt mij. De politie is voor de openbare orde. Het bestuur verstoort de openbare orde niet. Slechts een kleine groep zichzelf noemende fans verstoort de openbare orde. Je laat niet ruim 40.000 welwillende fans de dupe worden van een handvol idioten, dan is het eind zoek, dit nodigt juist uit tot rellen om je zin te krijgen.
Totaal mee oneens
Dus omdat 40.000 man een wedstrijdje willen kijken moet de politie hun leven wagen?

Ik vind dat ze groot gelijk hebben
Als het elke keer op geweld uitloopt dan is er maar één oplossing
Het is een kut oplossing maar bekijk het eens van deze kant

Volgende keer gaat het echt mis
En vallen er doden of gewonden
Gaan jullie dan naar het 5 jarige meisje om uit te leggen dat haar vader voor een goede zaak is dood geslagen?
Pappa is dood, maar ik kon voetbal kijken!
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 19 september 2011 - 10:27   quote  deeplink  
De mensen die hier zeggen dat de schuld bij de politie ligt moeten echt eens bij zichzelf te rade gaan
Wat zou jij doen als je in hun schoenen stond?

"Prima jongens, gaan jullie maar voetbal kijken. Daarvoor zet ik met liefde mijn leven op het spel"

Kom op nou,
We zouden allemaal het zelfde denken als de bonden als wij geen supporters waren maar de agenten die het hele jaar de ellende mogen opruimen
ViezeFurr
 ViezeFurr - maandag 19 september 2011 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 10:27 schreef Phyxsius het volgende:
De mensen die hier zeggen dat de schuld bij de politie ligt moeten echt eens bij zichzelf te rade gaan
Wat zou jij doen als je in hun schoenen stond?

"Prima jongens, gaan jullie maar voetbal kijken. Daarvoor zet ik met liefde mijn leven op het spel"

Kom op nou,
We zouden allemaal het zelfde denken als de bonden als wij geen supporters waren maar de agenten die het hele jaar de ellende mogen opruimen
+1
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 september 2011 - 10:30   quote  deeplink  
Ik snap de reactie van de politie wel.
Rovert
 Rovert - maandag 19 september 2011 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 10:19 schreef el-loco het volgende:
Het vreemde vind ik dat de politie die er is voor de veiligheid van de burgers en die overigens word betaald door het geld wat die burgers aan belasting betalen, liever de thuiswedstrijden van Feyenoord aflast, dan straf je zon 43000 andere mensen. Nee ik vind dit niet de oplossing. volgens mij is er enige tijd geleden een voetbalwet aangenomen voor dit soort problemen. Ik twijfel op mijn beurt aan de professionaliteit van het Nederlandse politiekorps. Dit is overigens een ander onderwerp!
16.000.000 - babies betalen belasting of zouden het moeten betalen.
Niet net doen alsof die 43.000 mensen dat samen betalen

Dat houdt in dat 15.957.000 mensen belasting betalen voor een feestje van 43000

Man man man, wat zou ik balen van al die kosten die gemaakt moeten worden voor de politie-inzet bij het voetbal als ik zelf geen Feyenoorder zou zijn, sterker nog, ik baal er nu trouwens ook van. Ik mocht willen dat dat geld werd gebruikt voor betere medische voorzieningen en beter onderwijs ipv al die politie-inzet bij wedstrijden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 september 2011 door Rovert --
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 september 2011 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 10:49 schreef Rovert het volgende:

[..]

16.000.000 - babies betalen belasting of zouden het moeten betalen.

Man man man, wat zou ik balen van al die kosten die gemaakt moeten worden voor de politie-inzet bij het voetbal als ik zelf geen Feyenoorder zou zijn, sterker nog, ik baal er nu trouwens ook van. Ik mocht willen dat dat geld werd gebruikt voor betere medische voorzieningen en beter onderwijs ipv al die politie-inzet bij wedstrijden
Klopt, ik ben er ook wel voor dat de clubs hier zelf voor op mogen draaien.
Maar dat is lastige materie, want waar houdt de verantwoordelijkheid van de club op.
Bij het stadionterrein? Tot het station? Tot in de stad?
Als iemand een Feyenoordshirt aan heeft, is de club dan meteen verantwoordelijk?
Wie draait op voor de bezoekers schade/veiligheid? etc. etc.
flipje tiel
 flipje tiel - maandag 19 september 2011 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 09:07 schreef King - 010 het volgende:
Waarom zover laten komen dat een klein groepje het verpest voor de echte supporters? Ik zou de politie en ME gewoon toestemming geven om met rubberen kogels te mogen schieten. Zodra de eerste vallen, zal de rest wel anders piepen.

Daarenetegen vind ik wel dat het bestuur en directie duidelijk moet aangeven waarom er bepaalde beslissingen genomen worden die tegenstrijdig zijn ten aanzien van de gedachtengang van de SsF.

Hoe staat de club er financieel voor?
Hoe wordt het geld besteed die voortvloeien uit inzamelacties van de supporters?
Hoe staat Feyenoord ervoor met betrekking tot de licentie-eisen?
Kan de KNVB verplicht opleggen dat Feyenoord maandelijk de financien openbaar moet maken?
wat hebben wij eigenlijk te maken hoe het er financieel voorstaat ze mogen wel iets opener zijn maar met cijfers ed komen dat slaat toch nergens op,jij laat jou financiele huishouding toch ook nioet zien aan de eerste de beste
Ik vind wel dat er teveel om openheid gevraagd word.
Ben nu 58 jaar en al zo lang als ik me heugen ken supporter van feijenoord maar wat een oproerkraaiers en cokesnuvende randdebielen bezig zijn om de clu¨kapot te maken heb ik in al die jaren ng niet zo meegemaakt.
Stel die imbicielen van een zaterdag verantwoordelijk voor alle hieruit voortvloeiende kosten door bijvoorbeeld beslaglegging op al hun goederen en eventuele uitkering en stop ze in een heropvoedingsoord ergens ver weg in de goelag
Dan hebben we er zowiezo een voordeel van ze komen namelijk niet allemaal meer terug
Vooral het laatste kan ervoor zorgen dat de 'supporters' rustig worden.

Laten we ons cluppie niet kapot maken nu het sportief net zo goed gaat!
Trouwe hond
 Trouwe hond - maandag 19 september 2011 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 10:27 schreef Phyxsius het volgende:
De mensen die hier zeggen dat de schuld bij de politie ligt moeten echt eens bij zichzelf te rade gaan
Wat zou jij doen als je in hun schoenen stond?

"Prima jongens, gaan jullie maar voetbal kijken. Daarvoor zet ik met liefde mijn leven op het spel"

Kom op nou,
We zouden allemaal het zelfde denken als de bonden als wij geen supporters waren maar de agenten die het hele jaar de ellende mogen opruimen
Hiermee geef je dus een vrijbrief aan allen die het ergens niet mee eens zijn om te rellen. De politie dient de openbare orde, als zij op deze taak niet berekend is, dan is er dus iets goed mis in onze samenleving. Nu is het voetbal, morgen zijn we het niet eens met Marc Rutte en overmorgen zijn we het niet eens met iets anders. Relschoppers komen op die manier aan de macht.
Het kan en mag niet getolereerd worden dat een kleine groep het verstiert voor een overgrote meerderheid. Overheden en politie dienen samen op te trekken om dit tij te keren anders is het eind zoek. Wat als er op prinsjesdag gereld wordt, moeten we dan het kabinet maar opdoeken of het Koningshuis.
Zachte heelmeesters maken diepe wonden en natuurlijk is dit allemaal te zot voor woorden, maar er dient wel handelend te worden opgetreden, anders glijden we af naar pure anarchie.
dikke
 dikke - maandag 19 september 2011 - 11:26   quote  deeplink  
Jongens als het nou 50 of 100 man waren waarom geven de feyenoord suporters die opgeroepen hebben tot de mars en die best wel 1 van die 50 of 100 kennen hun snuivenden vriendjes niet aan ze zijn dan wel verraders maar geven wel een staetment dat ze hier ook niet van gediend zijn en anders gewoon thuis opzoeken en ze de pleuris slaan 1 voor 1 geweld lost niets op weet ik ook wel maar soms is er geen andere weg
Trouwe hond
 Trouwe hond - maandag 19 september 2011 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 11:26 schreef dikke het volgende:
Jongens als het nou 50 of 100 man waren waarom geven de feyenoord suporters die opgeroepen hebben tot de mars en die best wel 1 van die 50 of 100 kennen hun snuivenden vriendjes niet aan ze zijn dan wel verraders maar geven wel een staetment dat ze hier ook niet van gediend zijn en anders gewoon thuis opzoeken en ze de pleuris slaan 1 voor 1 geweld lost niets op weet ik ook wel maar soms is er geen andere weg
Met aangeven bij de politie eens
dikke
 dikke - maandag 19 september 2011 - 11:30   quote  deeplink  
inderdaad laten ze dan maar zien dat ze echte feyenoord suporters zijn en aan geven die hap
dikke
 dikke - maandag 19 september 2011 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 11:29 schreef Trouwe hond het volgende:

[..]

Met aangeven bij de politie eens
ik hou niet van geweld en mijn keus is ook aangeven maar ze verzieken voor een hoop mensen een groot stuk van hun leven en dan komt ook bij mij de agressie wel eens om hoog ik kon als kind met mijn opa naar de kuip heb 5 kleinkinderen waar bij er 5 feyenoord suporter zijn maar ik neem ze voor geen goud mee naar het stadion stel je voor dat het fout gaat moet ik er voor de rest meleven mee leven dat ik aan mijn kleinkinderen wilde laten zien wat mijn opa mijn liet zien
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 19 september 2011 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 11:11 schreef Trouwe hond het volgende:

[..]

Hiermee geef je dus een vrijbrief aan allen die het ergens niet mee eens zijn om te rellen.
Ben ij besodemieterd
Dat heb ik nergens gezegd
Ik dacht dat ik vrij duidelijk was
Zal het dan nog duidelijker formuleren

Als een groep mensen een bedreiging vormen wanneer zij samen komen, zorg dan dat ze niet samen komen
Als het elke keer op geweld uitdraait zodra het met Feyenoord te maken heeft, dan meot Feyenoord maar weg

Dat is wat ik en dat is wat de politiebonden zeggen

JIj vind dat de politie het maar moet oplossen
Ik en de bonden zeggen: prima, de oplossing is simpel
We voorkomen het gewoon

En voor wie nou beweerd dat Feyenoord opheffen of wedstrijden verbieden tot nog heftigere rellen gaan leiden
Misschien, maar daarna is het wel klaar
Één grote confrontatie is beter dan een constante dreiging

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 september 2011 door Phyxsius --
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 19 september 2011 - 14:16   quote  deeplink  
En beste Trouwe Hond als jij heel eerlijk bent moet je toegeven dat uit jouw reacties blijkt dat het voor jou niet de hoofdzaak is om dit op te lossen
Jij wilt dat dit wordt opgelost op een manier die voor jou goed uitkomt
Daar zit een verschil in

De taak van de politie is dit op te lossen
En als dat kan door Feyenoord niet meer te laten spelen
Dan hebben zij hun taak gedaan

Het is onzin dat de politie de orde moet handhaven zoals het ons het beste uitkomt
De politie moet de orde handhaven punt
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 19 september 2011 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 14:13 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Ben ij besodemieterd
Dat heb ik nergens gezegd
Ik dacht dat ik vrij duidelijk was
Zal het dan nog duidelijker formuleren

Als een groep mensen een bedreiging vormen wanneer zij samen komen, zorg dan dat ze niet samen komen
Als het elke keer op geweld uitdraait zodra het met Feyenoord te maken heeft, dan meot Feyenoord maar weg

Dat is wat ik en dat is wat de politiebonden zeggen

JIj vind dat de politie het maar moet oplossen
Ik en de bonden zeggen: prima, de oplossing is simpel
We voorkomen het gewoon

En voor wie nou beweerd dat Feyenoord opheffen of wedstrijden verbieden tot nog heftigere rellen gaan leiden
Misschien, maar daarna is het wel klaar
Mee eens: in feite roepen de politiebonden daartoe op: handen ineenslaan en ook als veranwoordelijke samenleving meewerken om evt. daden van dat kleine groepje engerds preventief in de kiem te smoren.

Overigens is het een breder maatschappelijk probleem. Feitelijk vraagt het altijd meer dan alleen achter de feiten aanlopen.
Interessant om te onderzoeken hoe organisaties, burger én politie daarin kunnen samenwerken.
Rovert
 Rovert - maandag 19 september 2011 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 11:11 schreef Trouwe hond het volgende:

[..]

Hiermee geef je dus een vrijbrief aan allen die het ergens niet mee eens zijn om te rellen. De politie dient de openbare orde, als zij op deze taak niet berekend is, dan is er dus iets goed mis in onze samenleving. Nu is het voetbal, morgen zijn we het niet eens met Marc Rutte en overmorgen zijn we het niet eens met iets anders. Relschoppers komen op die manier aan de macht.
Het kan en mag niet getolereerd worden dat een kleine groep het verstiert voor een overgrote meerderheid. Overheden en politie dienen samen op te trekken om dit tij te keren anders is het eind zoek. Wat als er op prinsjesdag gereld wordt, moeten we dan het kabinet maar opdoeken of het Koningshuis.
Zachte heelmeesters maken diepe wonden en natuurlijk is dit allemaal te zot voor woorden, maar er dient wel handelend te worden opgetreden, anders glijden we af naar pure anarchie.
Heb je het stuk van phyx wel gelezen. ???????
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 19 september 2011 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 08:28 schreef moa het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, ondanks dat toch nog steeds een erg slecht plan om burgers in de gelegenheid stellen om elkaar in de openbaarheid de pan in te slaan.
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 september 2011 door Feyenoord till i die --
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 19 september 2011 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 08:23 schreef moa het volgende:

[..]

Lijkt me een heel slecht plan, feyenoord supporters vs feyenoord supporters.

Laat die zogenaamde fansites zoals Lunatic e.d. maar eens ophouden met het op hol brengen van al die kopjes, het elftal draait prima, de directie is al een aantal jaar goed bezig financieel schoon schip te maken.

En toch zien zogenaamde fansites zoals Lunatic elke keer weer reden om weer met 1 of andere achterlijke protest mars te komen, die van afgelopen weekend ging ook weer helemaal nergens over en je ziet waar het toe leidt. Walgelijker is nog dat de gene die oproepen tot dit ongecontroleerd herrie schoppen zichzelf razendsnel de volgende dag "distantieren" van de gebeurtenissen.
doel je op mij?
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 19 september 2011 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 15:26 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

doel je op mij?
of mij, laat maar... bij sommige zitten we sowieso in het verdomhoekje...
Pietje1
 Pietje1 - maandag 19 september 2011 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 08:28 schreef moa het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, ondanks dat toch nog steeds een erg slecht plan om burgers in de gelegenheid stellen om elkaar in de openbaarheid de pan in te slaan.
Ik meld me toch aan!! Geef mij de juiste wapens en binnen een week is er niemand meer die relt bij de kuip!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 19 september 2011 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 16:58 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

of mij, laat maar... bij sommige zitten we sowieso in het verdomhoekje...
Volgens mij heeft diegene z'n excuses aangeboden.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 19 september 2011 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 17:05 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Volgens mij heeft diegene z'n excuses aangeboden.
en daarna nog 1 Henk....
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 19 september 2011 - 17:09   quote  deeplink  
Elk Forum verdient 1 dombo, Douwe.
Laat gaan.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 19 september 2011 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 17:09 schreef FR-Henk het volgende:
Elk Forum verdient 1 dombo, Douwe.
Laat gaan.
Heb je het nu over mij?
Lamme Goedzak
 Lamme Goedzak - maandag 19 september 2011 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 14:13 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Ben ij besodemieterd

Als een groep mensen een bedreiging vormen wanneer zij samen komen, zorg dan dat ze niet samen komen
Als het elke keer op geweld uitdraait zodra het met Feyenoord te maken heeft, dan meot Feyenoord maar weg

Dat is wat ik en dat is wat de politiebonden zeggen

Als je dingen zo op wil lossen, dat kan, maar dan gaan dus vanaf nu ook alle cafe's en discotheken dicht, in dat soort gelegenheden is er ook altijd wel een dronken debiel die niet tegen de drukte kan en ruzie gaat lopen zoeken.
Jammer dan voor die brave normale bezoekers die wel gewoon gezellig een biertje willen drinken.
Ik snap waarom je zo denkt, maar ik vind het te simpel gedacht.
Ik vind dat er meer moeite moet worden gedaan om die paar sukkels er tussenuit te halen, want het zijn er in verhouding echt maar een paar.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 19 september 2011 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 17:16 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Heb je het nu over mij?
Hahahaha!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 19 september 2011 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 17:16 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Heb je het nu over mij?
Nee.
Dit gaat trouwens om iets heel anders.
Trouwe hond
 Trouwe hond - dinsdag 20 september 2011 - 03:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 14:16 schreef Phyxsius het volgende:
En beste Trouwe Hond als jij heel eerlijk bent moet je toegeven dat uit jouw reacties blijkt dat het voor jou niet de hoofdzaak is om dit op te lossen
Jij wilt dat dit wordt opgelost op een manier die voor jou goed uitkomt
Daar zit een verschil in

De taak van de politie is dit op te lossen
En als dat kan door Feyenoord niet meer te laten spelen
Dan hebben zij hun taak gedaan

Het is onzin dat de politie de orde moet handhaven zoals het ons het beste uitkomt
De politie moet de orde handhaven punt
Je hebt gelijk door te stellen dat ik dit graag opgelost zie worden op een voor mij zo gunstige mogelijke manier, ik beleef namelijk veel plezier aan voetbal en ik denk vele met mij. Een zeer kleine minderheid heeft niet het recht dit plezier mij en vele met mij te ontnemen. Hetgeen bevestigd wordt door het Kader voor beleid voetbal en veiligheid en ik citeer hieruit Bij de aanpak van ordeverstoorders is de inzet om goedwillende supporters niet
onnodig te beperken in hun bewegingsvrijheid en sportbeleving; voetbal moet een
feest blijven om naar toe te gaan. Einde citaat.
Door Feijenoord uit te sluiten van voetbal zou mijn inziens het probleem niet op lossen. Dit is korte termijn denken. Relschoppers willen immers rellen veroorzaken en zouden hun grenzen verleggen naar andere clubs of andere evenementen om lekker door te rellen. Dan kunnen we het gehele voetbal wel opdoeken en dan..... verlegt het zich dan naar basketball, hockey of popevenementen, rellers willen rellen altijd en overal. De problemen dienen bij de kern aangepakt te moeten worden en Feijenoord is niet het probleem, de relschoppers zijn het probleem, daarom pleit ik om niet Feijenoord te laten boeten voor deze escalaties. Het is niet mijn bedoeling de politie de schuld te geven, deze mensen doen ook hun uiterste best alles in goede banen te leiden en de veiligheid ten kostte van hunzelf te waarborgen, echter zwichten voor geweld gaat mij net een stap te ver. Door Feijenoord uit te sluiten zullen problemen verlegd worden, dat is mijn vaste overtuiging. Ik werk al jaren samen met Guardia Civil en Mossos en deze hanteren een hardere aanpak dan in Nederland en ik zie meer resultaat, maar dat is louter mijn ervaring. Ik kan het best met je eens zijn en je hebt mij aan het denken gezet, maar nogmaals ik verwacht dat het probleem alleen maar verschoven wordt. Ik denk absoluut niet zwart wit ook al zou je dat denken na mijn openingszin.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door Trouwe hond --
Els
 Els - dinsdag 20 september 2011 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 14:13 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Ben ij besodemieterd
Dat heb ik nergens gezegd
Ik dacht dat ik vrij duidelijk was
Zal het dan nog duidelijker formuleren

Als een groep mensen een bedreiging vormen wanneer zij samen komen, zorg dan dat ze niet samen komen
Als het elke keer op geweld uitdraait zodra het met Feyenoord te maken heeft, dan meot Feyenoord maar weg

Dat is wat ik en dat is wat de politiebonden zeggen

JIj vind dat de politie het maar moet oplossen
Ik en de bonden zeggen: prima, de oplossing is simpel
We voorkomen het gewoon

En voor wie nou beweerd dat Feyenoord opheffen of wedstrijden verbieden tot nog heftigere rellen gaan leiden
Misschien, maar daarna is het wel klaar
Één grote confrontatie is beter dan een constante dreiging
Wat jij nu voorstelt is een maatschappelijk onaanvaardbare oplossing, en de politiebonden hadden beter moeten weten. Er zijn meerdere zaken die tot vervelende uitwassen leiden. Zo wordt er zo nu en dan een geldtransport overvallen, zo ook benzinestations en er vallen teveel doden in het verkeer. Dus geen geldtransporten, benzinestations en verkeer meer?
Els
 Els - dinsdag 20 september 2011 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 14:16 schreef Phyxsius het volgende:
En beste Trouwe Hond als jij heel eerlijk bent moet je toegeven dat uit jouw reacties blijkt dat het voor jou niet de hoofdzaak is om dit op te lossen
Jij wilt dat dit wordt opgelost op een manier die voor jou goed uitkomt
Daar zit een verschil in

De taak van de politie is dit op te lossen
En als dat kan door Feyenoord niet meer te laten spelen
Dan hebben zij hun taak gedaan

Het is onzin dat de politie de orde moet handhaven zoals het ons het beste uitkomt
De politie moet de orde handhaven punt
Nee, de taak van de politie is niet om dit op te lossen, dat staat absoluut niet in hun taakomschrijving. De taak van de politie is wetshandhaving, ergo het oplossen van misdrijven, het beboeten van overtredingen en het handhaven van de openbare orde.
Politieke beslissingen zijn er niet om genomen te worden door de uitvoerende macht. In Nederland kennen we de Trias Politica.
Je slaat echt volledig door nu.
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 20 september 2011 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2011 - 17:17 schreef Lamme Goedzak het volgende:

[..]

Als je dingen zo op wil lossen, dat kan, maar dan gaan dus vanaf nu ook alle cafe's en discotheken dicht, in dat soort gelegenheden is er ook altijd wel een dronken debiel die niet tegen de drukte kan en ruzie gaat lopen zoeken.
Jammer dan voor die brave normale bezoekers die wel gewoon gezellig een biertje willen drinken.
Ik snap waarom je zo denkt, maar ik vind het te simpel gedacht.
Ik vind dat er meer moeite moet worden gedaan om die paar sukkels er tussenuit te halen, want het zijn er in verhouding echt maar een paar.
Bij cafe's gaat het ook zo als de politie een elke maand met getrokken wapens moet komen opdagen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door Phyxsius --
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 20 september 2011 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 03:27 schreef Trouwe hond het volgende:

[..]

Je hebt gelijk door te stellen dat ik dit graag opgelost zie worden op een voor mij zo gunstige mogelijke manier, ik beleef namelijk veel plezier aan voetbal en ik denk vele met mij. Een zeer kleine minderheid heeft niet het recht dit plezier mij en vele met mij te ontnemen. Hetgeen bevestigd wordt door het Kader voor beleid voetbal en veiligheid en ik citeer hieruit Bij de aanpak van ordeverstoorders is de inzet om goedwillende supporters niet
onnodig te beperken in hun bewegingsvrijheid en sportbeleving; voetbal moet een
feest blijven om naar toe te gaan. Einde citaat.
Door Feijenoord uit te sluiten van voetbal zou mijn inziens het probleem niet op lossen. Dit is korte termijn denken. Relschoppers willen immers rellen veroorzaken en zouden hun grenzen verleggen naar andere clubs of andere evenementen om lekker door te rellen. Dan kunnen we het gehele voetbal wel opdoeken en dan..... verlegt het zich dan naar basketball, hockey of popevenementen, rellers willen rellen altijd en overal. De problemen dienen bij de kern aangepakt te moeten worden en Feijenoord is niet het probleem, de relschoppers zijn het probleem, daarom pleit ik om niet Feijenoord te laten boeten voor deze escalaties. Het is niet mijn bedoeling de politie de schuld te geven, deze mensen doen ook hun uiterste best alles in goede banen te leiden en de veiligheid ten kostte van hunzelf te waarborgen, echter zwichten voor geweld gaat mij net een stap te ver. Door Feijenoord uit te sluiten zullen problemen verlegd worden, dat is mijn vaste overtuiging. Ik werk al jaren samen met Guardia Civil en Mossos en deze hanteren een hardere aanpak dan in Nederland en ik zie meer resultaat, maar dat is louter mijn ervaring. Ik kan het best met je eens zijn en je hebt mij aan het denken gezet, maar nogmaals ik verwacht dat het probleem alleen maar verschoven wordt. Ik denk absoluut niet zwart wit ook al zou je dat denken na mijn openingszin.
Je stelt dat een grote groep niet de dupe mag worden van een kleine minderheid
Maar zoals al eerder iemand in dit topic aangaf
Op dit moment is een grote groep de dupe van de minderheid

Jij en ik hebben affectie met Feyenoord, (net als de andere naar ik dacht 1,2 miljoen) fans
Maar het overgrote deel van de belastingbetalers geeft geen fuck om Feyenoord
Dus om jou redenatie door te trekken naar het grote geheel
Waarom moeten 16 miljoen mensen betalen voor de lol van 1,2 miljoen?
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 20 september 2011 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 08:06 schreef Els het volgende:

[..]

Wat jij nu voorstelt is een maatschappelijk onaanvaardbare oplossing, en de politiebonden hadden beter moeten weten. Er zijn meerdere zaken die tot vervelende uitwassen leiden. Zo wordt er zo nu en dan een geldtransport overvallen, zo ook benzinestations en er vallen teveel doden in het verkeer. Dus geen geldtransporten, benzinestations en verkeer meer?
Die verliezen worden ten eerste opgevangen door de verzekeraars
Niet door de belasting gelden die we in deze tijd hard nodig hebben voor andere dingen zoals de zorg
En laten we niet vergeten dat de dingen die jij noemt niet structureel mis gaan en altijd nog meer geld in de staat en economie stoppen dan dat ze
Van voetbal kunnen we dat helaas niet zeggen

En ten tweede heeft vrijwel iedereen een indirect belang bij de zaken die jij noemt
Bij Feyenoord hebben maar 1,2 miljoen mensen een belang

Dus ik vind dat de vergelijking die jij maakt erg mank is
Maar dat is mijn mening

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door Phyxsius --
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 20 september 2011 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 08:09 schreef Els het volgende:

[..]

Nee, de taak van de politie is niet om dit op te lossen, dat staat absoluut niet in hun taakomschrijving. De taak van de politie is wetshandhaving, ergo het oplossen van misdrijven, het beboeten van overtredingen en het handhaven van de openbare orde.
Politieke beslissingen zijn er niet om genomen te worden door de uitvoerende macht. In Nederland kennen we de Trias Politica.
Je slaat echt volledig door nu.
Wanneer dit de openbare orde in gevaar brengt is het de taak van de politie
En dit brengt de openbare orde in gevaar

Ze hoeven niet het conflict tussen Feyenoord en de supporters op te lossen
Maar wanneer de supporters tot geweld over gaan en daar anderen mee in gevaar brengen is de politie wel degelijk verantwoordelijk
Zij worden ingezet om het op te lossen
Zij staan daar in de vuurlinie en vangen de klappen op

Misschien hebben zij niet het recht noch de verplichting om met zo'n radicale oplossing te komen
Maar zolang zij de klappen moeten opvangen (en het ook doen) kan ik me daar niet druk om maken

Ik besef ook wel dat deze oplossing er niet van gaat komen
Tenzij we door die randdebielen de licentie kwijt gaan raken natuurlijk
Ook vind ik het zelf geen leuke oplossing, maar we hebben al gezien dat alle andere suggesties niet werken
En daarom vind ik het niet gek dat ze dit opperen

Zoals eerder aangegeven
Als jij niks met Feyenoord had en elke keer de klappen op moest vangen was dit ook wel in je opgekomen
Als jij daar staat en je kijkt een puber in de ogen die jou met stenen probeert te bekogelen vraag jij je ook af of ze dit niet kunnen afschaffen
Of je het zegt is een tweede

Maar door eerlijk toe te geven dat het niet zo'n gekke gedachte is sla ik niet door

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door Phyxsius --
KKL
 KKL - dinsdag 20 september 2011 - 10:30   quote  deeplink  
politie is slappe hap in Nederland.

kijk eens in Polen of Griekenland.

100x erger

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door KKL --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 20 september 2011 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 10:30 schreef KKL het volgende:
politie is slappe hap in Nederland.

kijk eens in Polen of Griekenland.

100x erger
En daar wordt dan ook nooit gerelt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door hotjumper --
KKL
 KKL - dinsdag 20 september 2011 - 10:33   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door KKL --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 20 september 2011 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 10:30 schreef KKL het volgende:
politie is slappe hap in Nederland.

kijk eens in Polen of Griekenland.

100x erger
Ze mogen ook wel eens op cursus bij de spaanse broeders.
Rovert
 Rovert - dinsdag 20 september 2011 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 10:30 schreef KKL het volgende:
politie is slappe hap in Nederland.

kijk eens in Polen of Griekenland.

100x erger
ja precies dat is wat we willen

een land waarin je bang moet zijn
KKL
 KKL - dinsdag 20 september 2011 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 12:13 schreef Rovert het volgende:

[..]

ja precies dat is wat we willen

een land waarin je bang moet zijn
ik heb het over hooliganisme Rovert.

de politie in die landen hebben het 100x erger en zwaarder te verduren dan hier.
Rovert
 Rovert - dinsdag 20 september 2011 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 12:14 schreef KKL het volgende:

[..]

ik heb het over hooliganisme Rovert.

de politie in die landen hebben het 100x erger en zwaarder te verduren dan hier.
politie is geen slappe hap in Nederland, dat is zo oetlullig om te zeggen
KKL
 KKL - dinsdag 20 september 2011 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 12:16 schreef Rovert het volgende:

[..]

politie is geen slappe hap in Nederland, dat is zo oetlullig om te zeggen
ik heb blijkbaar een andere mening
Rovert
 Rovert - dinsdag 20 september 2011 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 12:20 schreef KKL het volgende:

[..]

ik heb blijkbaar een andere mening
waarom is de politie slappe hap dan?
FR-Elmo
 FR-Elmo - dinsdag 20 september 2011 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 12:16 schreef Rovert het volgende:

[..]

politie is geen slappe hap in Nederland, dat is zo oetlullig om te zeggen
de politie op zich is geen slappe hap maar ze volgen de richtlijnen die de politiek opstelt. Als je iemand of iets wil aanspreken op het niet preventief optreden of hard optreden als er iets is dan moet je bij de politiek zijn.
Wanneer de politie in nederland hetzelfde mandaat heeft als in genoemde landen dan is het snel gedaan met het geen ontzag hebben voor de politie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door FR-Elmo --
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 20 september 2011 - 13:17   quote  deeplink  
De politie in Nederland is weldegelijk een slappe hap naar mijn meninng.
De Marrechaussee moet gewoon voortaan erbij komen, of het leger.
Kijk in Spanje De Guardia Civil, is daar de politie, hier de Marechaussee.
Als daar relle zijn met voetbal, uitgaan, andere evenementen. Wat dan ook, dan gaat het heel simpel.
Ze gaan in een rij staan, en knuppelen alles en iedereen neer wat ze tegen komen.
En dat moeten ze hier ook doen. Gewoon kortslaan die tering etterzakke allemaal.

Want ten 1e ga je niet als een stel laffe honden je een hoek in laten drwijven, ten 2de gelijk na pistooltje grijpen waar je helemaal niks meer kunt doen. ten 3de En pas mensen aanhouden de volgende dag naar aanleiding van camera beelden.
Zegt toch al genoeg op de Politie hier?
De beveilingers in Spanje mogen nog meer doen, dan de woute hier???
Waar zit de fout dan?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door Beempjerotterdam --
Els
 Els - dinsdag 20 september 2011 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 - 09:58 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Wanneer dit de openbare orde in gevaar brengt is het de taak van de politie
En dit brengt de openbare orde in gevaar

Ze hoeven niet het conflict tussen Feyenoord en de supporters op te lossen
Maar wanneer de supporters tot geweld over gaan en daar anderen mee in gevaar brengen is de politie wel degelijk verantwoordelijk
Zij worden ingezet om het op te lossen
Zij staan daar in de vuurlinie en vangen de klappen op

Misschien hebben zij niet het recht noch de verplichting om met zo'n radicale oplossing te komen
Maar zolang zij de klappen moeten opvangen (en het ook doen) kan ik me daar niet druk om maken

Ik besef ook wel dat deze oplossing er niet van gaat komen
Tenzij we door die randdebielen de licentie kwijt gaan raken natuurlijk
Ook vind ik het zelf geen leuke oplossing, maar we hebben al gezien dat alle andere suggesties niet werken
En daarom vind ik het niet gek dat ze dit opperen

Zoals eerder aangegeven
Als jij niks met Feyenoord had en elke keer de klappen op moest vangen was dit ook wel in je opgekomen
Als jij daar staat en je kijkt een puber in de ogen die jou met stenen probeert te bekogelen vraag jij je ook af of ze dit niet kunnen afschaffen
Of je het zegt is een tweede

Maar door eerlijk toe te geven dat het niet zo'n gekke gedachte is sla ik niet door
Nee, als ik niets met Feyenoord had, zou dit idee niet bij me opgekomen zijn. Je kent me niet, doe dus ook geen uitspraken over mijn beweegredenen. Ik ben geen opportunist, en dus niet moeilijk voor dingen die me niets interesseren en lichtzinnig over dingen die me na aan het hart liggen. Ik geloof in vrijheid van meningsuiting, eerlijke behandeling en individuele beoordeling. Ik heb al veel vaker gezegd dat ik tegen collectieve schuld ben. Dat ik tegen het verbieden van zaken ben door de misdragingen van een kleine groep had je dus kunnen vermoeden.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 21 september 2011 - 00:30   quote  deeplink  
Die knakker van de politie bond had wel een punt toen hij zei dat de politie geen partij was in deze en dat het wellicht verstandig was als onder leiding van de gemeente weer gesproken werd met elkaar. De gemeente kan dan toezien dat de partijen zich aan de afspraken houden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5139
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Politiebonden: 'Verbied thuisduels Feyenoord desnoods'









0.0081319