|
|
Stylzz
|
|
|
De oude harde kern van Feyenoord is de grip op de 'jonkies' kwijt geraakt. Exemplarisch voor de machtswisseling binnen de achterban van de Rotterdamse club is de bestorming van het Maasgebouw van afgelopen zaterdag, stelt voorzitter Eric van Dorp van de Feyenoord Supportersvereniging (FSV).
De verhoudingen binnen de radicale groep supporters zijn aan het verschuiven, stelt Van Dorp in een interview met Sp!ts. "Waarom denk je dat het een jaar zo stil was? De ouderen zorgden daarvoor, die wilden overleg." De mensen die zaterdag het Maasgebouw, waar de directie van Feyenoord huist, bestormden, zijn allemaal 'jonkies'.
De supporters die al langer bij de harde kern van Feyenoord horen, weten de jeugd niet meer in de hand te houden. "Ik weet zeker dat zij nooit De Kuip zouden beschadigen, wat zaterdag wel gebeurde. Die echte jongens zouden nooit hun tweede woonkamer vernielen. Zij weten dat je met je eigen club praat, niet vecht. De jongens die dit hebben gedaan zijn criminelen."
Een groep woedende hooligans probeerde zaterdag de directie van de club te belagen. Ze hadden vuurwerk en fakkels bij zich en riepen om het hoofd van algemeen directeur Eric Gudde. Politieagenten moesten hun pistool trekken om zichzelf te beschermen.
http://www.powned.tv/nieuws/sport/2011/09/oude_harde_kern_is_grip_op_jon.html |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
Hier word ik niet vrolijk van! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
quote: jij bent zoiezo een ouwe bok |
|
|
|
|
de kromme 73
|
|
|
dan motten die ollegies die snotneuzen eem aanpakk'n |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nou, taaie rakkers hoor die van '77 |
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
quote: eens!! +1!! hahahaha goeie lichting!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door FR-Han -- |
|
|
|
|
FEY-Esm
|
|
|
Strafkampje.. lijkt me leuk.. |
|
|
|
|
GeenGelul
|
|
|
quote: Zeker goede lichting, haha. aangenaam. |
|
|
|
|
Southside 1908
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
hahaha idd 77 mooi bouwjaar! |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
Dit is dus wat ik al tijden roep! De oude hoolies hebben nog een erecode! Het is vanaf Beverwijk helemaal fout gegaan en het gaat steeds fouter! |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 17:05 schreef Feyenoord till i die het volgende:Dit is dus wat ik al tijden roep! De oude hoolies hebben nog een erecode! Het is vanaf Beverwijk helemaal fout gegaan en het gaat steeds fouter! ik had vroeger respect, ik keek op tegen die "oudjes"!!! Nu denk alleen maar kansloos! maar goed, zag nog wel een paar ouwe hoolies van mijn tijd, dat vond ik bizar om te zien! |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
vind het niet totaal kansloos! Ik vind het oude hooliganisme wel wat hebben. Nu is de enige vereiste dat je schijt heb aan alles. De oude hoolies hebben een erecode waardoor ik daar begrip voor op kan brengen en me er ook in kan verplaatsen. Ken een groot gedeelte persoonlijk! |
|
|
|
|
Jappie_FEY
|
|
|
quote: zelfs ik voel me nu oud |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Ga je nog meer krimpen.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 18:46 schreef Feyenoord till i die het volgende:vind het niet totaal kansloos! Ik vind het oude hooliganisme wel wat hebben. Nu is de enige vereiste dat je schijt heb aan alles. De oude hoolies hebben een erecode waardoor ik daar begrip voor op kan brengen en me er ook in kan verplaatsen. Ken een groot gedeelte persoonlijk! Ik vind juist dat het bij jullie generatie al mis ging! denk dan ook dat de ouden SCF het geluk hadden dat de pillen nog niet waren geintroduceerd...
Ik had 2 groepen mattie`s , 3 eigenlijk maar de SCF uit mijn tijd plus minus 85 waren net zo gek of nog gekker maar hadden het geluk nog dat ze niet onder invloed waren.. |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
Alle hooligans zijn mongolen. Wij normale supporters niet. Wij hebben een grote bek achter het hek en rennen daarna weg, ook geen gezeik!:) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 22:14 schreef Quiroz het volgende:Alle hooligans zijn mongolen. Wij normale supporters niet. Wij hebben een grote bek achter het hek en rennen daarna weg, ook geen gezeik!:) Mwah ,ik heb ook weleens een kuipstoeltje gegooid op de schedel van een neus.. Toendertijd kreeg ik nog een staande ovatie in de KUIP.. Ik ben niet heilig zoek het niet op maar probeer zeker niet weg te rennen... |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 22:19 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Mwah ,ik heb ook weleens een kuipstoeltje gegooid op de schedel van een neus.. Toendertijd kreeg ik nog een staande ovatie in de KUIP.. Ik ben niet heilig zoek het niet op maar probeer zeker niet weg te rennen... In mijn tijd pakten we die Engelsen nog gelijk aan, zonder pillen. Nu zijn de jonkies onder invloed van drugs, die gasten weten niet waar ze mee bezig zijn. Gelukkig denkt mijn generatie daar heel anders over. Ben jarenlang leider van een groep van de SCF geweest, maar liep in 95 weg bij rellen tegen de neuzen... Sindsdien ben ik stoer aan het doen op een internetforum. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 22:22 schreef Quiroz het volgende:[..] In mijn tijd pakten we die Engelsen nog gelijk aan, zonder pillen. Nu zijn de jonkies onder invloed van drugs, die gasten weten niet waar ze mee bezig zijn. Gelukkig denkt mijn generatie daar heel anders over. Ben jarenlang leider van een groep van de SCF geweest, maar liep in 95 weg bij rellen tegen de neuzen... Sindsdien ben ik stoer aan het doen op een internetforum. In mijn tijd mepte je de vrouw neer die de was aan het doen was aan de rivier.. daarna trok je der aan haar haren de grot in,en na een groote beurt was het tijd voor de wilde zwijnen.. |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 22:28 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] In mijn tijd mepte je de vrouw neer die de was aan het doen was aan de rivier.. daarna trok je der aan haar haren de grot in,en na een groote beurt was het tijd voor de wilde zwijnen.. Veel te modern. In Irak hadden we 23 maagden op een rij. Je vader gaf instructies en het was meteen raakt. Zo ging dat in die tijd. Tegenwoordig zijn het er nog maar 17. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 22:29 schreef Quiroz het volgende:[..] Veel te modern. In Irak hadden we 23 maagden op een rij. Je vader gaf instructies en het was meteen raakt. Zo ging dat in die tijd. Tegenwoordig zijn het er nog maar 17. Alleen was het moeilijk inschaten met die boerka`s op!Dus de keuze werd gemaakt op basis van geur... |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 22:31 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Alleen was het moeilijk inschaten met die boerka`s op!Dus de keuze werd gemaakt op basis van geur... En het percentage haar |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 22:31 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Alleen was het moeilijk inschaten met die boerka`s op!Dus de keuze werd gemaakt op basis van geur... En dat is nog steeds een verdomt moeilijke keus, met die lucht! |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
quote: Wie de grootste snor heeft bedoel je? O nee, bij een boerka zie je alleen ogen! |
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 22:22 schreef Quiroz het volgende:[..] In mijn tijd pakten we die Engelsen nog gelijk aan, zonder pillen. Nu zijn de jonkies onder invloed van drugs, die gasten weten niet waar ze mee bezig zijn. Gelukkig denkt mijn generatie daar heel anders over. Ben jarenlang leider van een groep van de SCF geweest, maar liep in 95 weg bij rellen tegen de neuzen... Sindsdien ben ik stoer aan het doen op een internetforum. milo? |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 september 2011 - 22:19 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Mwah ,ik heb ook weleens een kuipstoeltje gegooid op de schedel van een neus.. Toendertijd kreeg ik nog een staande ovatie in de KUIP.. Ik ben niet heilig zoek het niet op maar probeer zeker niet weg te rennen... Ik heb met chips gegooid, tel ik ook mee? |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
quote: Nee, Milo heeft niet zoveel meegemaakt als ik. |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
quote: Het ligt dus niet aan mij? Hoeveel heb jij geblowd en gedronken?(zoek een oorzaak! Hehehehehhehe) |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
quote: Hoe groot waren de chippies? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: met zak en al wel,anders niet!! |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Middelgroot, Smiths, paprika. |
|
|
|
|
craven
|
|
|
quote: ligt er aan welke smaak |
|
|
|
|
craven
|
|
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Nee, zonder zak, daardoor hadden ze enorme vetvlekken op hun spijkerbroek. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
|
|
|
craven
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: svtje van 3 weken minimaal.. |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
quote: Die zak kan je juist mooi verzwaren!!! |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Dan zal ik me maar melden op het stadhuis.... |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Ja, dat had wel gekund, maar had volgens mij weinig bij me. |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
Pis, hete koffie, kots van de debielen die voor je zitten, ander heet drankje??????
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2011 door Feyenoord till i die -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: nee daar word je niet eens binnen gelaten joh.. voor het ingooien van ramen en over auto`s lopen mag je dezelfde avond al naar huis.. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Daar kom je nu mee! Waar was je toen ik jong was ;-) |
|
|
|