BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Achahbar maakt dromen waar in De Kuip

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - woensdag 21 september 2011 - 00:00
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Achahbar maakt dromen waar in De Kuip (FeyenoordTime)

GeenGelul
 GeenGelul - woensdag 21 september 2011 - 07:33   quote  deeplink  
Anass Achahbar (17) kreeg toen hij zich dinsdagavond klaarmaakte om in te vallen van trainer Ronald Koeman de opdracht vooral te genieten van de dik een half uur speeltijd die hem werd gegund tegen AGOVV Apeldoorn. Dat ging de behendige aanvaller aardig af, getuige de spelvreugde die hij uitstraalde tijdens zijn onbevangen invalbeurt. Een invalbeurt die hij ook nog eens opluisterde met een fraaie treffer. Het gevoel dat ik nu heb, is bijna niet te omschrijven, zei Achahbar na afloop. Het is toch prachtig om voor zoveel mensen te mogen voetballen? Voor mij was het genieten.

Voor de supporters op de tribunes ook, onder meer door de acties, doelpogingen en schitterend binnengeschoten 4-0 van Achahbar. Ik nam die bal ineens uit de draai, zei hij. Het was niet nadenken, maar gelijk schieten. Het is voor mij altijd een droom geweest om in het eerste elftal te scoren. Mijn eerste doelpunt had ik in mijn slaap al zo vaak gemaakt. Tegen mijn vrienden heb ik altijd gezegd dat het gevoel dat ik zou hebben na mijn eerste doelpunt, waarschijnlijk niet te beschrijven zou zijn. Dat klopt. Het is ongelofelijk.

De jeugdinternational, vorig seizoen bekroond als topscorer en beste speler van de eredivisie voor B-junioren, zei erg blij te zijn dat hij al op zeventienjarige leeftijd mee mag spelen met Feyenoord één. Onlangs debuteerde hij tegen sc Heerenveen, dinsdagavond tekende hij tijdens zijn tweede invalbeurt voor zijn eerste doelpunt. Al mijn leven lang loop ik een paar keer per week langs De Kuip naar Varkenoord, zei hij. Keer op keer keek ik dan even en dacht ik eraan hoe mooi het zou zijn om in het stadion te scoren. Voor mijn ploeggenoten bij Feyenoord onder 19 is dit ook mooi. Zij zullen best trots op me zijn, maar weten doordat ik nu twee keer heb meegespeeld dat een kans voor hen ook dichtbij is.

Lang tijd om na te genieten heeft Achahbar overigens niet dinsdagavond. Morgen ga ik weer vroeg naar school, om half negen moet ik beginnen, zei de aanvaller, die in elk geval een gezellige terugrit naar Den Haag zal hebben bij zijn vader en broers in de auto, waarna thuis nog twee broers en Achahbars moeder wachten. Ik zal haar vertellen dat ik gescoord heb voor heel veel mensen, zei de doelpuntenmaker met een brede glimlach. Ze heeft het op televisie gezien, maar ik kan haar nu vertellen hoe dat is.
GeenGelul
 GeenGelul - woensdag 21 september 2011 - 07:34   quote  deeplink  
Nu al een held voor mij.
ViezeFurr
 ViezeFurr - woensdag 21 september 2011 - 07:50   quote  deeplink  
ACHAHBAR -> HELD
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 21 september 2011 - 07:59   quote  deeplink  
Anassssssssss////////HELD!!!

(jaja 8 streepjes)
RedDevil1990
 RedDevil1990 - woensdag 21 september 2011 - 08:02   quote  deeplink  
Goeie gozert
plannetje
 plannetje - woensdag 21 september 2011 - 08:21   quote  deeplink  
Dat ventje is goed zeg!! Beter overzicht dan de rest en is al sneller in beslissingen maken. Jammer dat hij het stiffie niet verzilverde!
Suijltje
 Suijltje - woensdag 21 september 2011 - 08:26   quote  deeplink  
*Held* zal nog moeten blijken, zéker is wel, dat Anass weer een van de groeibriljantjes is/wordt in ons Feyenoord!
Brengtempo zit wel goed, als je bedenkt, dat Guidetti na dit seizoen weer terug gaat........dán zal hij floreren in onze club en vooral in het veld!
Mits hij uiteraard zijn speelminuten met regelmaat krijgt tegen de in 1e instantie (met alle respect!) wat mindere clubs.
Zw' 28
 Zw' 28 - woensdag 21 september 2011 - 08:48   quote  deeplink  
geeft maar weer aan wat er op Varkenoord rondloopt..

hoop dat er een tijd is dat de Engelse clubs ze niet meer weg kunnen pikken
en ze een tijdje willen spelen in het 1ste...

Anass is een geweldig voorbeeld van hoe het moet..
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 21 september 2011 - 09:04   quote  deeplink  
ACHACHBAR//HELD!!
bollebeer
 bollebeer - woensdag 21 september 2011 - 09:27   quote  deeplink  
we hebben die popie jopie zweed helemaal niet nodig
FR-Han
 FR-Han - woensdag 21 september 2011 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 09:27 schreef bollebeer het volgende:
we hebben die popie jopie zweed helemaal niet nodig
tot dat er een blessure komt en dan ben je de lul. vind dan ook dat je onzin praat

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 september 2011 door FR-Han --
jarjar78
 jarjar78 - woensdag 21 september 2011 - 09:32   quote  deeplink  
als Feyenoord zo door gaat bestaan alle clubs uit Feyenoord-talenten. wat een heerlijk idee.
plannetje
 plannetje - woensdag 21 september 2011 - 09:34   quote  deeplink  
het nieuwe barca komt eraan!! :P
Phyxsius
 Phyxsius - woensdag 21 september 2011 - 10:36   quote  deeplink  
Hij speelt leuk
Maar ik vraag me af of hij volgend jaar al eerste spits zal zijn
Ik denk dat het nog een jaar langer duurt
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 21 september 2011 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 09:27 schreef bollebeer het volgende:
we hebben die popie jopie zweed helemaal niet nodig
niet eens!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 21 september 2011 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 11:05 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

niet eens!
Inderdaad.
vakkieQkeleku
 vakkieQkeleku - woensdag 21 september 2011 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 09:27 schreef bollebeer het volgende:
we hebben die popie jopie zweed helemaal niet nodig
We hebben Guidetti hard nodig. Is een stuk verder dan Achahbar.
Overigens is Achabar wel een perfect aanspeelpunt.
Daar gaan we over een jaar of twee heel veel plezier aan beleven.
craven
 craven - woensdag 21 september 2011 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 09:27 schreef bollebeer het volgende:
we hebben die popie jopie zweed helemaal niet nodig
snijdt weer eens geen hout
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 21 september 2011 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 09:30 schreef obiku010 het volgende:

[..]

tot dat er een blessure komt en dan ben je de lul. vind dan ook dat je onzin praat
Heeft hij ooit geen onzin gepraat?
De Spot
 De Spot - woensdag 21 september 2011 - 13:03   quote  deeplink  
Is een hele goede speler,maar belangrijker het is gewoon een hele normale gozer..ik ga hem zeker in de gaten houden..nogmaals Chapeau voor de opleiding!!
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 21 september 2011 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 13:03 schreef De Spot het volgende:
Is een hele goede speler,maar belangrijker het is gewoon een hele normale gozer..ik ga hem zeker in de gaten houden..nogmaals Chapeau voor de opleiding!!
zou het zo kunnen zijn dat bij dit soort spelers het talent gewoon heel groot is en dat de opleiding misschien niet zoveel toevoegt?
Ik vraag me bij deze jongen af wanneer hij bij bv FC Zwolle had gespeeld in de jeugd of hij dan ook zo ver zou zijn? Dus is het talent of opleiding?
craven
 craven - woensdag 21 september 2011 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 13:06 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

zou het zo kunnen zijn dat bij dit soort spelers het talent gewoon heel groot is en dat de opleiding misschien niet zoveel toevoegt?
Ik vraag me bij deze jongen af wanneer hij bij bv FC Zwolle had gespeeld in de jeugd of hij dan ook zo ver zou zijn? Dus is het talent of opleiding?
beide, de opleiding scout/ontwikkeld het talent dat zich aandient. Ik denk dat we de opleiding daar best een pluim voor mogen geven
hotjumper
 hotjumper - woensdag 21 september 2011 - 13:10   quote  deeplink  
Leuk om hem te zien spelen, hij moet nog een hoop leren, je zag dat hij af en toe moeite had met een speler in zijn rug. Zocht en vond een paar keer leuk de combinatie met van Haaren. Gewoon rustig brengen en hopen dat ze hem een paar jaar kunnen behouden.
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 21 september 2011 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 13:09 schreef craven het volgende:

[..]

beide, de opleiding scout/ontwikkeld het talent dat zich aandient. Ik denk dat we de opleiding daar best een pluim voor mogen geven
dat denk ik ook, denk dat de randvoorwaarden bij onze opleiding heel goed zijn. Dat hij bij ons speelt is te danken aan een goede scouting (raar dat het bij volwassenen niet lukt bij ons hahahahaha). Maar vroeg me het meer af in de uitzonderingsgevallen waaronder ik Achahbar ook schaar of die niet overal boven zouden komen drijven.
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 21 september 2011 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 13:06 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

zou het zo kunnen zijn dat bij dit soort spelers het talent gewoon heel groot is en dat de opleiding misschien niet zoveel toevoegt?
Ik vraag me bij deze jongen af wanneer hij bij bv FC Zwolle had gespeeld in de jeugd of hij dan ook zo ver zou zijn? Dus is het talent of opleiding?
Hoe dan ook hij speelt bij Feyenoord. Of de talentscouting is erg goed, of de opleiding, of beide. Ik hoop en gok op het laatste.
KKL
 KKL - woensdag 21 september 2011 - 15:08   quote  deeplink  
Probeer dat ventje dit seizoen nog te verhuren aan een club als RKC ofzo, al is het voor een half jaar.
Spelen moet dit ventje, iedere week op het hoogste nivo.

Klaarstomen voor volgend seizoen.
bjorn
 bjorn - woensdag 21 september 2011 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 15:08 schreef KKL het volgende:
Probeer dat ventje dit seizoen nog te verhuren aan een club als RKC ofzo, al is het voor een half jaar.
Spelen moet dit ventje, iedere week op het hoogste nivo.

Klaarstomen voor volgend seizoen.
Eens, zou hem gewoon met V.Haaren of Mokotjo aan Excelsior verhuren.
Boondock saint
 Boondock saint - woensdag 21 september 2011 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 15:38 schreef bjorn het volgende:

[..]

Eens, zou hem gewoon met V.Haaren of Mokotjo aan Excelsior verhuren.
waarom mokotjo verhuren? wat als Clasie wegvalt...
fredje
 fredje - woensdag 21 september 2011 - 17:31   quote  deeplink  
Niemand verhuren. Het seizoen is net begonnen
flipje tiel
 flipje tiel - woensdag 21 september 2011 - 17:35   quote  deeplink  
voor hoelang hebben ze hem vast liggen,t,zou zonde zijn als die ook vertrekt naar een engelse club krijgen ze er peanuts voor je weet hoe dat gaat.
Maar ik mag aannemen dat v.geel hem al heeft laten tekenen
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 21 september 2011 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 09:27 schreef bollebeer het volgende:
we hebben die popie jopie zweed helemaal niet nodig
Wat een onzin!!
Achachbar is voor volgend seizoen en dan kan hij nu langzaam gebracht worden!
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - woensdag 21 september 2011 - 17:50   quote  deeplink  
Anass Achahbar de Messi van Rotterdam zuid.
de flh
 de flh - woensdag 21 september 2011 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 13:10 schreef hotjumper het volgende:
Leuk om hem te zien spelen, hij moet nog een hoop leren, je zag dat hij af en toe moeite had met een speler in zijn rug. Zocht en vond een paar keer leuk de combinatie met van Haaren. Gewoon rustig brengen en hopen dat ze hem een paar jaar kunnen behouden.
de flh
 de flh - woensdag 21 september 2011 - 23:43   quote  deeplink  
Wel mooi dat we weer zo'n topic er tussen hebben zitten... weeer een talent.. wat dat betreft kunnen we ons geluk niet op.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 22 september 2011 - 00:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 15:08 schreef KKL het volgende:
Probeer dat ventje dit seizoen nog te verhuren aan een club als RKC ofzo, al is het voor een half jaar.
Spelen moet dit ventje, iedere week op het hoogste nivo.

Klaarstomen voor volgend seizoen.
Beter van niet, gewoon binnen z'n eigen omgeving houden en af en toe weer laten ruiken aan het basisteam. 17 jaar nog maar he.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 22 september 2011 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2011 - 00:41 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Beter van niet, gewoon binnen z'n eigen omgeving houden en af en toe weer laten ruiken aan het basisteam. 17 jaar nog maar he.
precies. 17 is erg jong en ze zag vorig jaar dat zelfs een groot talent als Castaignos een boel wedstrijden nodig had voordat hij van waarde werd. En Castaignos is fysiek beter dan dit mannetje.

Lekker laten ontwikkelen. Alleen bij dit soort potjes of in geval van nood erbij halen. In de zomer weer verder kijken.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 22 september 2011 - 00:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2011 - 00:41 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Beter van niet, gewoon binnen z'n eigen omgeving houden en af en toe weer laten ruiken aan het basisteam. 17 jaar nog maar he.
Eens!
Rotterdam22
 Rotterdam22 - donderdag 22 september 2011 - 00:59   quote  deeplink  
niks verhuren gewoon trainen met het eerste af en toe laten spelen.
volgend jaar kan die meteen basis hij heeft genoeg talent om op ze 18e mee te kunnen fernandez kan nog wat van hem leren.
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 22 september 2011 - 01:38   quote  deeplink  
Achahbar kan toch ook op de flanken met zijn kwaliteiten. De kenners van Eredivisielive voorspelden dat hij misschien Fernandez wel eens uit de basis kan spelen gedurende dit seizoen, omdat hij meer overzicht heeft, directer voor de goal is, betere techniek voor de kleine ruimte, een actie in huis, etc. Fernandez moet het vooral van zijn snelheid hebben, dat maakt hem een beperkte voetballer voor het niveau waar Feyenoord weer naartoe wil.
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 22 september 2011 - 10:11   quote  deeplink  
Van het AD:

quote:
Trainer Ronald Koeman leek op de bank te genieten van de kleine spits. 'Anass heeft kwaliteit, dat zag je tijdens zijn debuut tegen Heerenveen ook al', zegt de coach. 'Voorlopig blijft hij bij A1. Maar indien nodig weet ik dat ik nu al een beroep op hem kan doen. Hij is er klaar voor.''
Goed nieuws dus volgens Koeman. Hij is er klaar voor, alleen zal (nog) niet veel meespelen. Wellicht staat hij er dus volgend jaar nadat Guidetti is vertrokken en speelt 'ie Fernandez eruit.
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 22 september 2011 - 10:19   quote  deeplink  
ik snap alleen niet zo goed dat wanneer hij er klaar voor is dat je hem niet standaard in de wedstrijdselectie opneemt, beetje raar signaal naar de jeugd: je bent er klaar voor maar je blijft bij de A1.....
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 22 september 2011 - 10:37   quote  deeplink  
Nóg beter worden? Ervaring doe je uiteindelijk op in het veld, maar misschien vindt Koeman dat 'ie op het moment genoeg keus heeft.

Vind het niet per se een raar signaal.
KKL
 KKL - donderdag 22 september 2011 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2011 - 10:19 schreef FR-Douwe het volgende:
ik snap alleen niet zo goed dat wanneer hij er klaar voor is dat je hem niet standaard in de wedstrijdselectie opneemt, beetje raar signaal naar de jeugd: je bent er klaar voor maar je blijft bij de A1.....
Daarom moet die jongen ook elke week spelen op een hoger niveau.

Ervaring leer je door te ervaren, zo simpel is dat.

Af en toe 10 minuten invallen is leuk maar voor de ontwikkeling van die jongen levert dat niet veel op.
bjorn
 bjorn - donderdag 22 september 2011 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2011 - 17:11 schreef Boondock saint het volgende:

[..]

waarom mokotjo verhuren? wat als Clasie wegvalt...
Ik vind Mokotjo te goed om op de bank te laten en als Clasie wegvalt kan V.Haaren het opvullen. Maar ik zou ook eerder V.Haaren verhuren.
Southside 1908
 Southside 1908 - donderdag 22 september 2011 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2011 - 01:38 schreef PSVMocro het volgende:
Achahbar kan toch ook op de flanken met zijn kwaliteiten. De kenners van Eredivisielive voorspelden dat hij misschien Fernandez wel eens uit de basis kan spelen gedurende dit seizoen, omdat hij meer overzicht heeft, directer voor de goal is, betere techniek voor de kleine ruimte, een actie in huis, etc. Fernandez moet het vooral van zijn snelheid hebben, dat maakt hem een beperkte voetballer voor het niveau waar Feyenoord weer naartoe wil.
Perez vond dat ja, vreemd dat hij zo positief was over een feyenoordspeler. Ik vind het normaal een jankert op eredivisie live. En die Arnold brugging is helemaal een sukkel, wat een tukkerhoofd heeft die gast. Hij zag feyenoord dit seizoen rond de 10e/11e plaats eindigen
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - donderdag 07 mei 2015 - 12:58   quote  deeplink  
Nu Guidetti niet komt ligt de weg echt voor Achahbar open.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 07 mei 2015 - 13:38   quote  deeplink  
Als je volgend seizoen 5e wil worden, wel.
G-child
 G-child - donderdag 07 mei 2015 - 15:32   quote  deeplink  
We hadden 5de geweest dit seizoen als hij ze er niet ingeprikt had...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 mei 2015 door G-child --
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - donderdag 07 mei 2015 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 15:32 schreef G-child het volgende:
We hadden 5de geweest dit seizoen als hij ze er niet ingeprikt had...
Precies, dom gelul Henkie.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 07 mei 2015 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 15:32 schreef G-child het volgende:
We hadden 5de geweest dit seizoen als hij ze er niet ingeprikt had...
Zo kan ik er ook nog elf over Kazim.

Non argument.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5997
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Achahbar maakt dromen waar in De Kuip









0.0087990