|
|
remco k
|
|
|
De 2e wedstrijd voor Ajax dit seizoen in de Champions league staat op het programma, en met Real Madrid als tegenstander is dit zelfs wel een bijzondere wedstrijd te noemen.. Waarom?? Omdat volgens velen Ajax uit bij Madrid haar beste Europese wedstrijd ooit heeft gespeeld, we wonnen in 1995 met 0-2 maar Real werd letterlijk helemaal van de mat gespeeld..Ook is het erg bijzonder omdat Johan Cruijff afgelopen seizoen na de afgang tegen Madrid de aanval opende op het bestuur van Ajax, het resultaat hiervan is bekend, en ik ben heel benieuwd of we verder zijn dan afgelopen jaar..
Mocht er een gunstig moment zijn om Real te treffen, dan denk ik dat het komende dinsdag is, Real heeft slechts 1 punt gehaald uit de afgelopen 2 competitiewedstrijden tegen ploegen die voor degradatie spelen.Daarbij komt dat Ronaldo en Peppe waarschijnlijk door blessures zijn uitgeschakeld en dat Marcelo geschorst is.
Als Ajax in goede doen is en niet te veel onder de indruk van het stadion is, dan moet er met een flinke dosis Amsterdamse druk en bluf een stunt mogelijk zijn. Velen zullen me voor gek verklaren, maar als Ajacied zijnde moet je er altijd vanuit gaan dat we gaan winnen, ook dat hoort bij die bluf toch??
Daarom denk ik dat Ajax met 1-2 gaat winnen in Madrid.
Alipedia zal z'n best moeten doen om ons te verassen met een leuk stukje, er is al veel over bekend en over geschreven, maar ik ga er vanuit dat hij ons niet teleur zal stellen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Realisme en voetballen zonder bluf is iets van de Tukkers, de Lampies en de Kakkies, WIJ ZIJN AJAX EN GAAN ALTIJD VOOR DE WINST!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Toppertje Remko!! Wederom mooie inleiding +100. Ik ga met je mee,al is het maar dat ik nooit Ajax op verlies voorspel....1-2. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 22 september 2011 - 18:36 schreef baco74 het volgende:Toppertje Remko!! Wederom mooie inleiding +100. Ik ga met je mee,al is het maar dat ik nooit Ajax op verlies voorspel....1-2. Als er maar genoeg mensen zijn die erin geloven, dan gaat het ook gebeuren, het is wel weer eens tijd voor een Europees feestje in A'dam.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Top Remco!! Als de spelers van ons er in willen geloven en de Real spelers denken "dat varkentje wassen we wel even" dan pas maken we kans op iets heel moois... Hoop ook dat het 1-2 anders 1-1 wordt.
Give them hell Ajax!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als de spelers van ons er niet in geloven, dan moeten ze bij ons opflikkeren en lekker voor Fortuna sittard gaan spelen. Als je bij Ajax speelt ga je iedere wedstrijd het veld in met de intentie te winnen.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
4-0 voor real. Hoop dat ik er naast zit. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
0-2 net zoals AC Milan uit vorig jaar |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 22 september 2011 - 19:10 schreef remco k het volgende:Als de spelers van ons er niet in geloven, dan moeten ze bij ons opflikkeren en lekker voor Fortuna sittard gaan spelen. Als je bij Ajax speelt ga je iedere wedstrijd het veld in met de intentie te winnen.. Whahaha dat heb ik vorig jaar gezien, ze waren heeel diep onder de indruk ze gaven de bal nog net niet weg..... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
We krijgen daar een verschrikkelijke oorwassing. Speelde ze maar een keer met Amsterdamse bluf ipv met totale misplaatste arrogantie!! Ik hoor De Boer elke week lullen over het afjagen van de tegenstander. Het vroeg drukken maar dit is de grootste onzin. Feit is dat we heel erg laf spelen met tien man op de eigen helft. Voetballend is er ook nog geen lijn in te vinden. Nee we zijn er nog lang niet. Ja in de competitie winnen we vaak omdat we een goede slectie hebben maar elke ploeg in nederland maakt het ons al lastig dus tegen Madrid ben je gewoon kansloos!!! Ik moet tot nu toe comcluderen dat we echt niet beter zijn dan vorig jaar maar misschien nog wel slechter. Kijk alleen eens naar het belachlijk aantal tegengoals. Lachwekkend is het!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2011 - 11:48 schreef Brandje het volgende:We krijgen daar een verschrikkelijke oorwassing. Speelde ze maar een keer met Amsterdamse bluf ipv met totale misplaatste arrogantie!! Ik hoor De Boer elke week lullen over het afjagen van de tegenstander. Het vroeg drukken maar dit is de grootste onzin. Feit is dat we heel erg laf spelen met tien man op de eigen helft. Voetballend is er ook nog geen lijn in te vinden. Nee we zijn er nog lang niet. Ja in de competitie winnen we vaak omdat we een goede slectie hebben maar elke ploeg in nederland maakt het ons al lastig dus tegen Madrid ben je gewoon kansloos!!! Ik moet tot nu toe comcluderen dat we echt niet beter zijn dan vorig jaar maar misschien nog wel slechter. Kijk alleen eens naar het belachlijk aantal tegengoals. Lachwekkend is het!! Ben jij wel een Ajacied? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Ja knul. Ga 15 jaar naar zowel uit als thuiswedstrijden. En mag jij van je pappie en mammie de uitslagen op teletekst kijken???? |
|
|
|
|
marius
|
|
|
brandje ik snap je wel, vind et soms ook raar dat ze zonder pasie en de gedachte van we winne dit potje wel ffe, mis hebbe ze wel een verschrikkelijke oorwassing nodig om erachter te komen dat ze elke wedstrijd 200% moeten geven om alleen al kampioen te worden!!!!!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2011 - 12:08 schreef Brandje het volgende:Ja knul. Ga 15 jaar naar zowel uit als thuiswedstrijden. En mag jij van je pappie en mammie de uitslagen op teletekst kijken???? och wat zijn we grappig.. 15 jaar al ja? knap als je net zo oud bent als dat je je voordoet door middel van zo achterlijk te reageren hiero. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Ik zeg wat ik zie maar als ik jou goed begrijp dat spelen ze de pannen van het dak!! Ik kan beter aan jou vragen of je wel een ajacied bent want jij weet klaarblijkelijk niet hoe ajax hoort te spelen en dat is niet wat ze nu laten zien. Als ze tegen madrid hetzelfde spelen als inde competitie dan ben je daar kansloos Maar jij wil dus gaan beweren dat ze wel goed spelen?? dat ze wel continue de tegenstander opjagen?? Dat niet met misplaatste arrogantie op het veld staan?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 september 2011 door Brandje -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2011 - 13:30 schreef Brandje het volgende:Ik zeg wat ik zie maar als ik jou goed begrijp dat spelen ze de pannen van het dak!! Ik kan beter aan jou vragen of je wel een ajacied bent want jij weet klaarblijkelijk niet hoe ajax hoort te spelen en dat is niet wat ze nu laten zien. Als ze tegen madrid hetzelfde spelen als inde competitie dan ben je daar kansloos Maar jij wil dus gaan beweren dat ze wel goed spelen?? dat ze wel continue de tegenstander opjagen?? Dat niet met misplaatste arrogantie op het veld staan? mijn oprechte excuses.. ik was in de veronderstelling dat dit het Ajax - FC Pony forum was.. daarom dat ik zo reageerde, want weggespeeld worden tegen Twente is natuurlijk niet aan de orde |
|
|
|
|
marius
|
|
|
hehe nu weer ontopic, real mist zobizo 3 verdedigers pepe en marcelo(gelukkig anders braken die 2 spelers wel een been of schoppe ze ereentje uit de wedstrijd. Ze missen nog een verdediger controu, en carvalho heeft lichte hersenschudding en laat de wedstrijd van dit weekend al lopen dus wie weet is die pik er ook nie. Dus we moeten et denk van de snelheid hebben voorin om ze daar te verslaan!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2011 - 14:28 schreef Grasmaaier het volgende:[..] mijn oprechte excuses.. ik was in de veronderstelling dat dit het Ajax - FC Pony forum was.. daarom dat ik zo reageerde, want weggespeeld worden tegen Twente is natuurlijk niet aan de orde Morgen wordt het 3-1 voor ajax en geen probleem joh. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Dat hopen we maar.. |
|
|
|
|
lereeeen
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: 4-0 heb ik voorspeld (: haha beetje optimisme moet kunnen |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: Nee sorry, er komt sowieso een winnaar. |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
quote:Op donderdag 22 september 2011 - 18:34 schreef remco k het volgende:Realisme en voetballen zonder bluf is iets van de Tukkers, de Lampies en de Kakkies, WIJ ZIJN AJAX EN GAAN ALTIJD VOOR DE WINST!!!!!!!!!! Ik als Tukker hoop natuurlijk dat jullie 1-2 winnen ;-)
Alles voor het Nederlandse voetbal, verder hoop ik op een mooie topper dit weekend. Hopelijk Ajax en Fc Twente in topvorm, dus succes dit weekend en tegen Real Madrid! |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Met een beetje geluk en een beetje bluf en durf winnen we met 1-2. Veel succes Godenzonen! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Makkelijke wedstijd die we winnen met 0-4. vd wiel schakelt de homo uit en op het middenveld zijn we gelijkwaardig, janssen schakelt ozil vakkundig uit. dan scoort sigthorsson tegen pepe makkelijk!! Eitje! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2011 - 17:18 schreef R!ck het volgende:[..] Ik als Tukker hoop natuurlijk dat jullie 1-2 winnen ;-) Alles voor het Nederlandse voetbal, verder hoop ik op een mooie topper dit weekend. Hopelijk Ajax en Fc Twente in topvorm, dus succes dit weekend en tegen Real Madrid! Bedankt R!ck, superaardig! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2011 - 20:52 schreef Ajx het volgende:Makkelijke wedstijd die we winnen met 0-4. vd wiel schakelt de homo uit en op het middenveld zijn we gelijkwaardig, janssen schakelt ozil vakkundig uit. dan scoort sigthorsson tegen pepe makkelijk!! Eitje! Het is te hopen want ik vind die Ozil misschien wel beter als Ronaldo. |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
quote: Die Özil heeft als belangrijke kwaliteit toch wel het makkelijk omspelen van mandekking en snel efficient en makkelijk passes geven op de spitsen. En Ronaldo is toch wel iemand die toch zelf wel wil schieten dus zich ook vaak vastloopt, het is maar net hoe je het ziet ;-)
Ronaldo heeft veel klasse en speelt ook makkelijker spelers uit, maar Özil trekt toch veel naar zich toe.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2011 - 22:27 schreef R!ck het volgende:[..] Die Özil heeft als belangrijke kwaliteit toch wel het makkelijk omspelen van mandekking en snel efficient en makkelijk passes geven op de spitsen. En Ronaldo is toch wel iemand die toch zelf wel wil schieten dus zich ook vaak vastloopt, het is maar net hoe je het ziet ;-) Ronaldo heeft veel klasse en speelt ook makkelijker spelers uit, maar Özil trekt toch veel naar zich toe.. Kunnen we gelijk zien of Greg zich een beetje staande kan houden tegen een Topper vind hem de laatste tijd verdedigend vrij zwak |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2011 - 23:44 schreef Hummel10 het volgende:[..] Kunnen we gelijk zien of Greg zich een beetje staande kan houden tegen een Topper vind hem de laatste tijd verdedigend vrij zwak In een heel goed draaiend elftal als het Nationale elftal valt het niet op, maar bij Ajax (dat nog een beetje op elkaar in moet spelen) heeft hij het toch vaak erg lastig... Hoop dat de Ajax-verdediging stand kan houden, maar zie het met Blind (op de linksback toch te laag tempo) erg nadelig in. Blind is een goede speler voor centraal of middenveld maar voor linksback heeft hij te weinig handelingssnelheid en body tegen de toch sterkere aanvallers van Real Madrid. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 september 2011 - 17:18 schreef R!ck het volgende:[..] Ik als Tukker hoop natuurlijk dat jullie 1-2 winnen ;-) Alles voor het Nederlandse voetbal, verder hoop ik op een mooie topper dit weekend. Hopelijk Ajax en Fc Twente in topvorm, dus succes dit weekend en tegen Real Madrid! Ik als Jood hoop natuurlijk dat jullie altijd verliezen ;-)
Alles alleen voor AJAX,verder hoop ik op geen mooie topper dit weekend. Hopelijk Ajax in topvorm,dus geen succes dit weekend. bye |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 september 2011 - 08:11 schreef joduh het volgende:[..] Ik als Jood hoop natuurlijk dat jullie altijd verliezen ;-) Alles alleen voor AJAX,verder hoop ik op geen mooie topper dit weekend. Hopelijk Ajax in topvorm,dus geen succes dit weekend. bye Slecht geslapen? ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 september 2011 - 08:11 schreef joduh het volgende:[..] Ik als Jood hoop natuurlijk dat jullie altijd verliezen ;-) Alles alleen voor AJAX,verder hoop ik op geen mooie topper dit weekend. Hopelijk Ajax in topvorm,dus geen succes dit weekend. bye Hehehehe. |
|
|
|
|
marius
|
|
|
hehe ajax gaat gewoon winne! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Real Madrid, Club de Fútbol, werd opgericht op 06-03-1902 als Sociedad Madrid FC. Los Merencos of Los Blancos zijn de bijnamen van de Spaanse club, die in 1920 de titel 'Koninklijk' kreeg van Alfons XIII. Het is de meeste succesvolle club van Spanje en eigenlijk ook van de wereld. 31x werd de club Spaans landskampioen en 18x werd de Spaanse beker, de Copa del Rey, in de wacht gesleept. 2 UEFA Cup's en 9 Champions League-/Europacup I-bekers zijn de oogst van de Europese avonturen. Daarmee is Real Madrid recordhouder in Europa. Bovendien is Real Madrid de rijkste club ter wereld met een budget van 351 miljoen euro en de 2e waardevolste club ter wereld met een waarde van 950 miljoen euro. Tegelijkertijd heeft de club ook 327 miljoen euro aan schulden openstaan.
Real Madrid en Ajax zijn geen onbekenden van elkaar. Op Europees niveau troffen de ploegen elkaar al 8x, op vriendschappelijk niveau speelden de beide teams 5x tegen elkaar. De balans van de vriendschappelijke duels slaat in het voordeel van Ajax uit. 3x won Ajax, 2x was Real Madrid de sterkste. Van de 4 uitduels met de Koninklijke in Europacup-matches eindigden 2 duels in een Amsterdamse overwinning.
Het 1e uitduel in Madrid tegen Real was op 11-10-1967 in de 1e ronde van de EC1. De ruststand was 0-0 en Ajax moest scoren, want het was in Amsterdam 1-1 geworden. Nadat Francisco Gento in de 58e minuut de score had geopend voor de Madrilenen, kwam het nodige doelpunt van Ajax op naam van Henk Groot ( een rasechte goalgetter ) in de 69e minuut. Verlenging moest de beslissing brengen en het was José Veloso die in de 99e minuut voor de 2-1 eindstand zorgde.
De 2e pot was in de halve finale van de EC1 van het seizoen 72'73. De heenwedstrijd in Amsterdam was door Ajax met 2-1 gewonnen. Stefan Kovács kwam destijds met deze opstelling; Heinz Stuy, Wim Suurbier, Barry Hulshoff, Horst Blankenburg, Ruud Krol, Johan Neeskens, Arie Haan, Gerrie Mühren, Johnny Rep, Johan Cruijff en Arnold Mühren. Het was 25-04-1973 en in deze wedstrijd deed Gerrie Muhren mooie dingen! Hij scoorde in de 50e minuut het enige doelpunt van de wedstrijd en bezorgde Ajax daarmee een finale-plek in de EC 1, die werd gewonnen door Ons Ajax van Juventus. Echter het hooghouden van Gerrie Muhren in een kolkend Bernabeu gaat de boeken in als een onvergetelijk moment.
In het seizoen 95'96, nadat AJAX de CL had gewonnen ten koste van Ac Milan, kwam Ajax in een poule terecht met Real Madrid. De wedstrijd in Santiago Bernabeu op 22-11-1995 was een MEMORABELE. Opstelling toen; Edwin van der Sar, Michael Reiziger, Danny Blind, Kiki Musampa, Winston Bogarde, Ronald de Boer, Jari Litmanen, Edgar Davids, Finidi George, Patrick Kluivert en Marc Overmars. Martijn Reuser verving tussentijds Musampa en deze wedstrijd wordt vaak genoemd als, wat voetbal betreft, het absolute hoogtepunt uit het vorige decennium. Ajax wervelde die avond door Bernabeu en won dik en dik verdiend met 0-2. De doelpunten kwamen op naam van Jari Litmanen, 64e minuut, en Patrick Kluivert, 76e minuut. Het enige dat we ons die avond misschien konden aanrekenen is dat de score niet hoger uitviel, maar dat kwam ook door twee loepzuivere goals van AJAX die onterecht werden afgekeurd. Het Madrileense publiek, dat altijd mooi voetbal weet te waarderen, gaf ons een applaus die avond dat wij nog altijd niet vergeten zijn en me nu nog kippenvel bezorgt. JARI LITMANEN was die avond fantastisch en niet alleen die avond;
De laatste ontmoeting was vorig seizoen in de Champions League-groepsfase. Ajax was in de hoofdstad van Spanje kansloos, 2-0.
Ik heb Real Madrid meerdere malen aan het werk gezien dit seizoen en de laatste tijd hapert de machine. AJAX moet LEF tonen en vol voor de overwinning gaan. Ik heb het gevoel dat Ajax morgen heel goed voor de dag gaat komen. Of het genoeg is om punten te pakken??????
2-2!!!! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Als we dit realistisch bescouwen en we kijken ook daarbij hoe alles de laatste weken staat en vooral niet staat ben ik bang dat de wedstrijd uit in Madrid wel eens de zet kan zijn die Ajax naar beneden laat kelderen in een vrije val.
Ik zeg dit niet om te provoceren, wie dat wel zo ziet, jammer dan. Ik denk dat Jan van Halst en de kromme gelijk hebben v.w.b. Theo. Zoals de Boer hem gebruikt is simpelweg verkwisting van geld, tijd, energie en zal het team vrij binnenkort gaan opbreken. Theo heeft vorige week al, en terecht, aangegeven dat hij zo niet van waarde kan zijn voor onze club. Daarom denk ik dat je dan zoals Halst e.d. aangeven beter niet meer met Theo kunt spelen. Het is eigenlijk heel simpel; of Theo een linie naar voren of Theo eruit en Anita daar. Maar goed dat zijn heel veel mensen hier wel met elkaar eens.
Ik zou nu echt wel eens willen weten wat Frank nu eigenlijk precies voor verwachting heeft dit seizoen.. Mijn mening is dat hij nu één van zijn laatste kansen krijgt om een verandering te laten zien in effectiviteit. Daarbij moet hij nu ook een keer ballen tonen en zijn lieverdje(s) wisselen als dat nodig is. Eriksen faalt nu al zeker drie tot vier wedstrijden en is simpelweg nog niet klaar voor de dragende rol die iedereen hem wil toedichten. Hij heeft geen power en mist het gif wat hij daar nodig heeft. Siem blijft uitermate zwak. Sulejmani? Wie die jongen als supervoetballer ziet moet even naar Hans Anders; de goal tegen Twente was een pure geluksgoal, aannmae was prut en het schot wil ik niet eens een schot noemen, amateuristisch zoals die erin ging. Dat verwacht je van een spits als Bombarda of zo, die frommelt ze zo erin maar hem mag dit nooit gebeuren. van de Wiel blijft voor mij de "non-proffesional" die als proffesional betaalt en benaderd wordt.. Vertonghen, schuldig aan de tegengoal tegen Twente, Vitesse en ook bij PSV onvoldoende.
Moet zeggen dat Vermeer zich op karakter erin knokt, Boerrigter is heerlijk en Sighthorson wordt met de week beter en vooral nuttiger; echt top aankoop.
Mijn voorspellingis dat Ajax morgen weggevaagd wordt, hoop het niet maar ik ben er erg bang voor. En wel om de volgende redenen: er is weer eens onrust binnen het elftal en de selectie. De druk neemt weer toe op zowel de selectie als de trainer want na drie gelijke spelen, een wanvertoning in de beker en het niet bij machte zijn te winnen van Lyon in eigen huis (eigenlijk nog gemazzeld ook..) Dan het vertoonde spel, dan weten we allemaal dat het nu al gaat broeien. Dat hoort nu eenmaal bij een topclub. En wees eerlijk, zien wij vooruitgang tot nu toe? En kom niet met het gelul van dat we goed heen en weer spelen want dat is niets meer dan onmacht. Er worden geen openingen gevonden of gecreëerd en de absolute wil ebt steeds verder weg. Dat wij zoveel de bal hebben heeft ook te maken met het gegeven dat men niet meer zo bang is voor Ajax; men laat ons dat spelen tot zover.. En dan komen de manne er aan te pas. Helaas hebben wij die niet meer.. Snap er ook niks van want in potentie hebben we die wel maar nu lijken het wel een stel oude wijven.. Of Frank wil te veel en te snel of het team is te traag en kan het simpelweg niet uitvoeren. In beide gevallen is het funest voor onze prestaties, hard maar waar.
En nu alsjeblieft niet meteen lullen of ik wel een achte Ajacied ben of misschien een verknipte tukker ben, nee, gewoon reëel en al heel wat jaren supporter van de beste club van Nederland. En omdat ik er al heel lang kom, ook een behoorlijk aantal mensen ken binnen de club durf ik te stellen dat ik er in ieder geval niet ver naast zit. We dachten allemaal dat er een kentering kwam maar die toch (nog) op zich wachten.
Voorspelling: Real Madrid - Ajax 5-0 Hoop Real Madrid - Ajax 1-1
Veel plezier morgen, wie gaan er heen? Ik ga wel maar je begrijpt zonder hoge verwachtingen. En dan naar Groningen en AZ komt eraan.. Wat ik al eerder zei na deze periode waarschijnlijk illusie armer, ervaring rijker en achterstand van paar punten in competitie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 september 2011 - 08:11 schreef joduh het volgende:[..] Ik als Jood hoop natuurlijk dat jullie altijd verliezen ;-) Alles alleen voor AJAX,verder hoop ik op geen mooie topper dit weekend. Hopelijk Ajax in topvorm,dus geen succes dit weekend. bye hehe.... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Amen Enigma, amen.
't is heel goed omschreven door je..... Ik zit me ook al te verbazen en probeerde het niet te willen zien maar het is gewoon kut met peren wat we laten zien. Geen topper gewonnen nog, onnodig puntverlies want kansen genoeg. Ik geloof heilig in Frank en zie alles als een lange termijn doelstelling. Maar dit jaar MOETEN we kampioen worden, zeker met dit elftal en zeker omdat ik niemand anders wil zien worden. 't is verdomme lang geleden dat we minimaal 2x kampioen zijn geworden. Laat staan 3x of zoals die pisboeren 4x!!!
Er is in de competitie nog niks verloren. Winnen van AZ en Groningen doet al punten halen die andere niet zullen krijgen.
Ontopic... Real is veel te sterk, 5-1 hoop ik |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2011 - 17:02 schreef Enigma het volgende:Als we dit realistisch bescouwen en we kijken ook daarbij hoe alles de laatste weken staat en vooral niet staat ben ik bang dat de wedstrijd uit in Madrid wel eens de zet kan zijn die Ajax naar beneden laat kelderen in een vrije val. Ik zeg dit niet om te provoceren, wie dat wel zo ziet, jammer dan. Ik denk dat Jan van Halst en de kromme gelijk hebben v.w.b. Theo. Zoals de Boer hem gebruikt is simpelweg verkwisting van geld, tijd, energie en zal het team vrij binnenkort gaan opbreken. Theo heeft vorige week al, en terecht, aangegeven dat hij zo niet van waarde kan zijn voor onze club. Daarom denk ik dat je dan zoals Halst e.d. aangeven beter niet meer met Theo kunt spelen. Het is eigenlijk heel simpel; of Theo een linie naar voren of Theo eruit en Anita daar. Maar goed dat zijn heel veel mensen hier wel met elkaar eens. Ik zou nu echt wel eens willen weten wat Frank nu eigenlijk precies voor verwachting heeft dit seizoen.. Mijn mening is dat hij nu één van zijn laatste kansen krijgt om een verandering te laten zien in effectiviteit. Daarbij moet hij nu ook een keer ballen tonen en zijn lieverdje(s) wisselen als dat nodig is. Eriksen faalt nu al zeker drie tot vier wedstrijden en is simpelweg nog niet klaar voor de dragende rol die iedereen hem wil toedichten. Hij heeft geen power en mist het gif wat hij daar nodig heeft. Siem blijft uitermate zwak. Sulejmani? Wie die jongen als supervoetballer ziet moet even naar Hans Anders; de goal tegen Twente was een pure geluksgoal, aannmae was prut en het schot wil ik niet eens een schot noemen, amateuristisch zoals die erin ging. Dat verwacht je van een spits als Bombarda of zo, die frommelt ze zo erin maar hem mag dit nooit gebeuren. van de Wiel blijft voor mij de "non-proffesional" die als proffesional betaalt en benaderd wordt.. Vertonghen, schuldig aan de tegengoal tegen Twente, Vitesse en ook bij PSV onvoldoende. Moet zeggen dat Vermeer zich op karakter erin knokt, Boerrigter is heerlijk en Sighthorson wordt met de week beter en vooral nuttiger; echt top aankoop. Mijn voorspellingis dat Ajax morgen weggevaagd wordt, hoop het niet maar ik ben er erg bang voor. En wel om de volgende redenen: er is weer eens onrust binnen het elftal en de selectie. De druk neemt weer toe op zowel de selectie als de trainer want na drie gelijke spelen, een wanvertoning in de beker en het niet bij machte zijn te winnen van Lyon in eigen huis (eigenlijk nog gemazzeld ook..) Dan het vertoonde spel, dan weten we allemaal dat het nu al gaat broeien. Dat hoort nu eenmaal bij een topclub. En wees eerlijk, zien wij vooruitgang tot nu toe? En kom niet met het gelul van dat we goed heen en weer spelen want dat is niets meer dan onmacht. Er worden geen openingen gevonden of gecreëerd en de absolute wil ebt steeds verder weg. Dat wij zoveel de bal hebben heeft ook te maken met het gegeven dat men niet meer zo bang is voor Ajax; men laat ons dat spelen tot zover.. En dan komen de manne er aan te pas. Helaas hebben wij die niet meer.. Snap er ook niks van want in potentie hebben we die wel maar nu lijken het wel een stel oude wijven.. Of Frank wil te veel en te snel of het team is te traag en kan het simpelweg niet uitvoeren. In beide gevallen is het funest voor onze prestaties, hard maar waar. En nu alsjeblieft niet meteen lullen of ik wel een achte Ajacied ben of misschien een verknipte tukker ben, nee, gewoon reëel en al heel wat jaren supporter van de beste club van Nederland. En omdat ik er al heel lang kom, ook een behoorlijk aantal mensen ken binnen de club durf ik te stellen dat ik er in ieder geval niet ver naast zit. We dachten allemaal dat er een kentering kwam maar die toch (nog) op zich wachten. Voorspelling: Real Madrid - Ajax 5-0 Hoop Real Madrid - Ajax 1-1 Veel plezier morgen, wie gaan er heen? Ik ga wel maar je begrijpt zonder hoge verwachtingen. En dan naar Groningen en AZ komt eraan.. Wat ik al eerder zei na deze periode waarschijnlijk illusie armer, ervaring rijker en achterstand van paar punten in competitie. 100%eensman..... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
in deze soort wedstrijden valt eriksen door de mand.........ik stoot hier veel mensen tegen de borst mee maar je kan natuurlijk niet 4 jaar een talent blijven he?
ali?mooi stukkie ouwe!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2011 - 18:59 schreef joduh het volgende:in deze soort wedstrijden valt eriksen door de mand.........ik stoot hier veel mensen tegen de borst mee maar je kan natuurlijk niet 4 jaar een talent blijven he? ali?mooi stukkie ouwe!!!!! Hij is 19.. hij debuteerde volgens mij niet op z'n 15e toch??? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Topwerk Alipedia +100
Ook van jou een mooi stuk Enigma, toch hou ik me liever vast aan de wat positievere insteek zoals Alipedia het verwoord. Misschien wel tegen beter weten in. |
|
|
|