|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 14:03 schreef Breijan het volgende:[..] Je kunt dan wel alle insiders bellen en een mooi strijdplan op tafel leggen,maar het is vooral een kwestie van beleving. FC Basel speelt uit bij Man. Utd. ook erg brutaal en stond zelfs voor. Maar als je de Madrilenen een bal laat aannemen, aanleggen en schieten ...tsja dan ben je niet goed bezig. Tuurlijk is Real beter, maar Real verliest in Spanje ook van ploegen die minder zijn dan Ajax. Ik heb al vaker geroepen dat je in dit soort wedstrijden best vanuit een meer compactere formatie zou moeten spelen. Even de 4-3-3 over de boeg gooien en dan in een 4-4-2 of 3-5-2 spelen. in een 4-3-3 formatie kan je best compact voetballen hoor, het is alleen hoe breed het veld wordt gemaakt door de middenvelder en de aanvallers. maar compact kan het echt wel dus formatie veranderen heeft geen zin, kijk maar naar vorig jaar toen speelde we 4-4-2! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ajax moet meer kansen creëren, de balbezit is niet alleen genoeg om de wedstrijd naar je toe te trekken! scoren en kansen creëren dan kan je zelfs real verslaan! maar bij ajax gaat eigenlijk alles vanaf links! boerrichter is een speler die de achterlijn haalt en een voorzet in huis heeft. boerrichter kan ook nog naar binnentrekken dus bij hem is er diversiteit. sulejmani kan alleen naar binnen of hij moet zeer snel buiten om, om dan op de achterlijn te kappen en dan een voorzet te geven met links, maar dat gaat te langzaam, hoe snel hij ook is!. vanderwiel geeft 1 op de 10 een goeie voorzet, maar hij geeft in de wedstrijd niet eens 10 voorzetten dus eigenlijk heb je geen voorzet vanaf rechts. achterlijn halen is altijd winst want raakt de tegenstander de bal dan is het vaak een corner(ajax heeft daar weinig aan, daar is wel op te trainen). trapt de tegenstander de bal weg dan kan je de 2de bal opvangen en als de spits de bal ontvangt dan moet het een doelpunt zijn! v/d Wiel heeft wel degelijk een goede voorzet, hoe komt hij anders aan twee assists op Siggie en 1 op Buly dit seizoen, even de ED finale vorig seizoen bekijken???
Het komt er nu gewoon niet uit, maar hij is gewoon een goede back die wel op strak gehouden moet worden.. En ik twijfel erg of dat nu wel gebeurt.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
als real moeilijk had met scoren dan was het net zo drama geweest als vorig jaar! maar dit keer had real veel minder kansen nodig om meer te scoren dus gaan ze lkkr rustig aan voetballen! dan geven ze ajax maar de bal geven want ajax doet toch niks met de ruimte en de tijd die door real werd gegeven. dat doen ze al tijden want zelfs thuis weet ajax spaarzaam een aantal kansen te creëren terwijl vaak of alleen maar de bal heeft! dit was ook al voordat theo kwam. want 2 jaar geleden als suarez niet speelde bij ajax dan zag je ajax ook niet veel creëren. het is een kwaliteit van suarez dat hij dat wel kon maar ook min kwaliteit van de spelers die toen en vorig jaar speelde! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] in een 4-3-3 formatie kan je best compact voetballen hoor, het is alleen hoe breed het veld wordt gemaakt door de middenvelder en de aanvallers. maar compact kan het echt wel dus formatie veranderen heeft geen zin, kijk maar naar vorig jaar toen speelde we 4-4-2! Onder Jol neem ik aan dat je bedoelt, want vanaf dat de Boer er is spelen we al 4-3-3 |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:25 schreef remco k het volgende:[..] v/d Wiel heeft wel degelijk een goede voorzet, hoe komt hij anders aan twee assists op Siggie en 1 op Buly dit seizoen, even de ED finale vorig seizoen bekijken??? Het komt er nu gewoon niet uit, maar hij is gewoon een goede back die wel op strak gehouden moet worden.. En ik twijfel erg of dat nu wel gebeurt.. nou 3 assist in 9 wedstrijden vind ik alsnog mager. terwijl hij 100x meer de kans er toe had om een assist te geven dus waar ligt het dan aan? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:als real moeilijk had met scoren dan was het net zo drama geweest als vorig jaar! maar dit keer had real veel minder kansen nodig om meer te scoren dus gaan ze lkkr rustig aan voetballen! dan geven ze ajax maar de bal geven want ajax doet toch niks met de ruimte en de tijd die door real werd gegeven. dat doen ze al tijden want zelfs thuis weet ajax spaarzaam een aantal kansen te creëren terwijl vaak of alleen maar de bal heeft! dit was ook al voordat theo kwam. want 2 jaar geleden als suarez niet speelde bij ajax dan zag je ajax ook niet veel creëren. het is een kwaliteit van suarez dat hij dat wel kon maar ook min kwaliteit van de spelers die toen en vorig jaar speelde! Blijkbaar kijken heel weinig mensen hier Spaans voetbal, want Real heeft nog niet beter gespeeld dan gister dit seizoen, het kwakkelt daar al weken en niet voor niets worden er punten verloren tegen ploegen die voor degradatie spelen. Real heeft gister tot aan de 3-0 gewoon voluit gevoetbald en zowel een aantal goede kansen gecreerd als tegengehad, Ajax maakt die kansen niet en Real maakt die kansen wel.. En daar lag gister het enige verschil, tel daarbij op dat bepaalde spelers met iets te veel onzag naar de spelers van Real kijken (Greg en Theotje waren de hele wedstrijd volgens mij achter hun tegenstanders aan het rennen voor een handtekening) en je verliest zo'n wedstrijd..
Ajax heeft de mogelijkheid gehad om zelf de 1 en 2-0 te maken.. Mensen moeten dus niet aankomen over het kansloos zijn van Ajax, want als dat zo was geweest, dan haddden we die kansen niet gehad... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] nou 3 assist in 9 wedstrijden vind ik alsnog mager. terwijl hij 100x meer de kans er toe had om een assist te geven dus waar ligt het dan aan? Volgens mij zeg ik ook dat ie uit vorm is, maar dat neemt niet weg dat hij wel een goede voorzet heeft en dat 1 uit 10 gewoon uit de lucht is gegrepen.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: ja de wedstrijd van vorig jaar tegen real en toen zat jol op de bank. toen speelde we 4-4-2 en we hebben allemaal kunnen zien wat we aan alle kanten werden overlopen. ik reageerde dat compacter spelen door systeem te veranderen niet helpt! dat je met 4-3-3 ook compact kan spelen want dat doet barca namelijk. het middenveld moet compacter zijn, dat betekend dat het middenveld veel moet lopen. dan vraag ik mij af of de middenvelders veel kunnen lopen in een wedstrijd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ja de wedstrijd van vorig jaar tegen real en toen zat jol op de bank. toen speelde we 4-4-2 en we hebben allemaal kunnen zien wat we aan alle kanten werden overlopen. ik reageerde dat compacter spelen door systeem te veranderen niet helpt! dat je met 4-3-3 ook compact kan spelen want dat doet barca namelijk. het middenveld moet compacter zijn, dat betekend dat het middenveld veel moet lopen. dan vraag ik mij af of de middenvelders veel kunnen lopen in een wedstrijd Ik vroeg me enkel af vnaf wanneer je bedoelde, maar 442 hebben wij nu de spelers niet voor.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ja de wedstrijd van vorig jaar tegen real en toen zat jol op de bank. toen speelde we 4-4-2 en we hebben allemaal kunnen zien wat we aan alle kanten werden overlopen. ik reageerde dat compacter spelen door systeem te veranderen niet helpt! dat je met 4-3-3 ook compact kan spelen want dat doet barca namelijk. het middenveld moet compacter zijn, dat betekend dat het middenveld veel moet lopen. dan vraag ik mij af of de middenvelders veel kunnen lopen in een wedstrijd Barca speelt trouwens geen 4-3-3 he.... Die spelen in balbezit vrijwel altijd 2 5 3 |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:31 schreef remco k het volgende:[..] Blijkbaar kijken heel weinig mensen hier Spaans voetbal, want Real heeft nog niet beter gespeeld dan gister dit seizoen, het kwakkelt daar al weken en niet voor niets worden er punten verloren tegen ploegen die voor degradatie spelen. Real heeft gister tot aan de 3-0 gewoon voluit gevoetbald en zowel een aantal goede kansen gecreerd als tegengehad, Ajax maakt die kansen niet en Real maakt die kansen wel.. En daar lag gister het enige verschil, tel daarbij op dat bepaalde spelers met iets te veel onzag naar de spelers van Real kijken (Greg en Theotje waren de hele wedstrijd volgens mij achter hun tegenstanders aan het rennen voor een handtekening) en je verliest zo'n wedstrijd.. Ajax heeft de mogelijkheid gehad om zelf de 1 en 2-0 te maken.. Mensen moeten dus niet aankomen over het kansloos zijn van Ajax, want als dat zo was geweest, dan haddden we die kansen niet gehad... real heeft ajax goed bekeken want ajax doet niks met de bal! de spaarzame kansen die ze creëren scoren ze niet, idd! ik weet dat real ook niet in topvorm verkeerd maar zelfs een topteam in topvorm kan punten verspelen (manu-basel). de teams waar real punten heeft verspeeld spelen wel met 10 man voor de goal dan is het lastig om een doelpunt te maken! ik was ook idd verbaast van de kansen die real ajax gaf. maar real zetten ons niet onder druk wat ze vorig jaar wel deden! dus daarom zeg ik dat real ajax liet voetballen! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: het zou bij ajax ook moeten zijn. 4 spelers op de middenlijn kan je geen aanval opzetten! dat heeft met durf te maken. waarom zou een middenvelder een positie overnemen van een verdediger als die gene opkomt? omdat mogelijk hij de bal kan verspelen? dan speel je dus altijd met schijt in je broek. want er kan van alles mis gaan! als je het simpel houd is er niks aan de hand. m
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 september 2011 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:32 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij zeg ik ook dat ie uit vorm is, maar dat neemt niet weg dat hij wel een goede voorzet heeft en dat 1 uit 10 gewoon uit de lucht is gegrepen.. dat is ook uit de lucht gegrepen. dat geef ik eerlijk toe want ik heb de cijfers niet bij de hand. het is ook niet voor niks dat vanderwiel nog steeds bij ajax speelt want niemand is van hem overtuigd dat hij een top verdediger is! zelfde geld voor urby, urby had nog steeds bij ajax gespeeld als ajax zijn contract had verlengd. want wie legt er nou geld neer voor een verdediger als hij niet kan verdedigen en als zijn rendement in aanvallend opzicht heel laag is! ja, bayern wou hem kopen, hadden ze dat maar gedaan. maar vangaal dacht dat hij vanderwiel wel beter kon maken. toen vangaal wegging hebben ze hem toch maar niet gekocht! zegt genoeg lijkt mij! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] real heeft ajax goed bekeken want ajax doet niks met de bal! de spaarzame kansen die ze creëren scoren ze niet, idd! ik weet dat real ook niet in topvorm verkeerd maar zelfs een topteam in topvorm kan punten verspelen (manu-basel). de teams waar real punten heeft verspeeld spelen wel met 10 man voor de goal dan is het lastig om een doelpunt te maken! ik was ook idd verbaast van de kansen die real ajax gaf. maar real zetten ons niet onder druk wat ze vorig jaar wel deden! dus daarom zeg ik dat real ajax liet voetballen! Real speelt heel ander voetbal dan afgelopen seizoen.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:als real moeilijk had met scoren dan was het net zo drama geweest als vorig jaar! maar dit keer had real veel minder kansen nodig om meer te scoren dus gaan ze lkkr rustig aan voetballen! dan geven ze ajax maar de bal geven want ajax doet toch niks met de ruimte en de tijd die door real werd gegeven. dat doen ze al tijden want zelfs thuis weet ajax spaarzaam een aantal kansen te creëren terwijl vaak of alleen maar de bal heeft! dit was ook al voordat theo kwam. want 2 jaar geleden als suarez niet speelde bij ajax dan zag je ajax ook niet veel creëren. het is een kwaliteit van suarez dat hij dat wel kon maar ook min kwaliteit van de spelers die toen en vorig jaar speelde! Ja positievo maar je kan stellen dat Real Ajax de bal gaf maar dat is nou juist de grootste onzin die je schrijft er bestaat geen voetballer die zomaar de bal aan de tegenstander gunt omdat die denkt die kan niet scoren,waarschijnlijk heb je zelf nooit redelijk kunnen voetballen anders kan je dit soort onzin niet schrijven,Ajax heeft kanssen gehad die ze ook zelf gecreeerd hebben en het zou echt niet onmogelijk geweest zijn om daar 2 of 3x uit te scoren wat had mister positievo moeten schrijven ?? Misschien een blackout van Real |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Ik schaam me meer voor sommige hier dan voor de wedstrijd van gisteren. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 september 2011 - 23:57 schreef remco k het volgende:[..] Echt hele dikke bullshit. Ajax speelde prima, als je daar bij op telt dat Theo bij alle goals niet eens weet in welk land die is, dan had er daar zeker 1 van kunnen worden voorkomen. Cassilias pakt die eerste bal geweldig van Boerrigter, en als die bal er wel in gaat speel je een hele andere wedstrijd.. Als JAnssen er niet had gestaan vandaag was het nog iets beter geweest vanaf onze kant.. En was een stuntje echt mogelijk geweest... Iedereen hier doet nu net alsof Real in de beste vorm van de wereld steekt en Ajax weer helemaal van de mat heeft gespeeld terwijl het tegendeel gewoon 100% waar is. Ajax heeft een prima wedstrijd gespeeld en roepen dat Real Ajax heeft laten komen is gewoon bullshit, want je laat Ajax niet voor de grap 20 keer op doel schieten.. Nogmaals Real heeft op een 1/4 van hun kunnen gespeeld, ze hebben zich weinig ingespannen tegen Ajax, heb ze heel weinig overtredingen zien maken. Zonder Janssen een stuntje laat me niet lachen. Nee Remco niet het verlies bij 1 persoon wegleggen. Waarom zeg je niet "Janssen naar voor"? leg het bij de boer weg, heel nederland roept Janssen naar voren en wat doet de Boer.......Janssen nav afgelopen seizeoen niet voor niets als beste voetballer gekozen, dit zeg meer als wat jij hier allemaal over hem afroept. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:25 schreef remco k het volgende:[..] v/d Wiel heeft wel degelijk een goede voorzet, hoe komt hij anders aan twee assists op Siggie en 1 op Buly dit seizoen, even de ED finale vorig seizoen bekijken??? Het komt er nu gewoon niet uit, maar hij is gewoon een goede back die wel op strak gehouden moet worden.. En ik twijfel erg of dat nu wel gebeurt.. Je moet eens kijken hoeveel voorzetten hij geeft op een wedstrijd, veel dus met te weinig rendement |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 18:50 schreef nora het volgende:[..] Ja positievo maar je kan stellen dat Real Ajax de bal gaf maar dat is nou juist de grootste onzin die je schrijft er bestaat geen voetballer die zomaar de bal aan de tegenstander gunt omdat die denkt die kan niet scoren,waarschijnlijk heb je zelf nooit redelijk kunnen voetballen anders kan je dit soort onzin niet schrijven,Ajax heeft kanssen gehad die ze ook zelf gecreeerd hebben en het zou echt niet onmogelijk geweest zijn om daar 2 of 3x uit te scoren wat had mister positievo moeten schrijven ?? Misschien een blackout van Real dan heb je dus nooit naar italiaans voetbal gekeken? het systeem wat inter altijd kon spelen! afwachten tot dat de tegenstander een fout maakt en als de tegenstander dan een fout maakt er als een dolle stier er op af gaan! natuurlijk gaat dat wel eens mis, want italie is niet meer het grote land van vroeger! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 17:31 schreef remco k het volgende:[..] Blijkbaar kijken heel weinig mensen hier Spaans voetbal, want Real heeft nog niet beter gespeeld dan gister dit seizoen, het kwakkelt daar al weken en niet voor niets worden er punten verloren tegen ploegen die voor degradatie spelen. Real heeft gister tot aan de 3-0 gewoon voluit gevoetbald en zowel een aantal goede kansen gecreerd als tegengehad, Ajax maakt die kansen niet en Real maakt die kansen wel.. En daar lag gister het enige verschil, tel daarbij op dat bepaalde spelers met iets te veel onzag naar de spelers van Real kijken (Greg en Theotje waren de hele wedstrijd volgens mij achter hun tegenstanders aan het rennen voor een handtekening) en je verliest zo'n wedstrijd.. Ajax heeft de mogelijkheid gehad om zelf de 1 en 2-0 te maken.. Mensen moeten dus niet aankomen over het kansloos zijn van Ajax, want als dat zo was geweest, dan haddden we die kansen niet gehad... Ajax gaf veel te veel ruimte weg, doen ze al heel het seizoen, vandaar niet de 0 in geen enkele wedstrijd! Je weet toch van te voren dat Ajax abslotuut niet de 0 kan houden tegen een Real op halve kracht. De boer kan wel enthousiast een opstelling vezinnen met 3 voorhoede spelers + met een middenveld met de punt naar achter, dan loop je toch zo in de val van Real!!!!! De spelers van Real met name Ronaldo liepen een hele wedstrijd te lachen zo makkelijk dat het ging.
Deze wedstrijd snel vergeten, tegen Zagreb kan en moet het beter! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 20:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Je moet eens kijken hoeveel voorzetten hij geeft op een wedstrijd, veel dus met te weinig rendement hij heeft de mogelijkheid om veel voorzetten te geven maar hij geeft liever de balletje breed dan voor! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 20:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ajax gaf veel te veel ruimte weg, doen ze al heel het seizoen, vandaar niet de 0 in geen enkele wedstrijd! Je weet toch van te voren dat Ajax abslotuut niet de 0 kan houden tegen een Real op halve kracht. De boer kan wel enthousiast een opstelling vezinnen met 3 voorhoede spelers + met een middenveld met de punt naar achter, dan loop je toch zo in de val van Real!!!!! De spelers van Real met name Ronaldo liepen een hele wedstrijd te lachen zo makkelijk dat het ging. Deze wedstrijd snel vergeten, tegen Zagreb kan en moet het beter! in welk systeem zou ajax dan moeten spelen volgens jou?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 september 2011 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 00:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] hij zegt tegen de pers natuurlijk heel wat anders dan wat hij tegen janssen zelf heeft gezegt! heeft iemand enoh zien warmlopen? zo jah dan was dit een geplande wissel, zo nee was dit een sein aan janssen dat de maat wel vol begint te worden! want de krediet is niet oneindig groot We zullen het zondag zien tegen Groningen..ik denk dat Janssen weer gewoon speelt en dat zou zomaar weer als verdedigende middenvelder kunnen zijn.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 21:16 schreef alibabba het volgende:[..] We zullen het zondag zien tegen Groningen..ik denk dat Janssen weer gewoon speelt en dat zou zomaar weer als verdedigende middenvelder kunnen zijn.. yep,snap jij het dan snap ik het ook...... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
nu een daggie later.......we zijn eigenlijk gewoon vernedert man........snel vergeten maar......op naarzondag met siempie op het middenveld en janssen als verd middenvelder....lullimani op rechts en eriksennetje mid mid.... 3-0 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 21:35 schreef joduh het volgende:nu een daggie later.......we zijn eigenlijk gewoon vernedert man........snel vergeten maar......op naarzondag met siempie op het middenveld en janssen als verd middenvelder....lullimani op rechts en eriksennetje mid mid.... 3-0 hehehehehehe......ik zal de sportpooler in de gaten houden ouwe......wedden dat daar geen 3-0 staat |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 21:40 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] hehehehehehe......ik zal de sportpooler in de gaten houden ouwe......wedden dat daar geen 3-0 staat om hoeveel wilde je wedden gap???? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 21:16 schreef alibabba het volgende:[..] We zullen het zondag zien tegen Groningen..ik denk dat Janssen weer gewoon speelt en dat zou zomaar weer als verdedigende middenvelder kunnen zijn.. maar dit kan toch niet altijd zo zijn dat theo gewisseld wordt? frank heeft ook elham er naast gezet dus waarom kan hij theo er naast zetten? als je de manier waarop en het tijdstip van de wissel van theo bekijkt kan je toch echt 1 conclusie trekken en dat is dat de boer echt niet tevreden is over theo! hij kan het wel zeggen tegen de pers dat hij tevreden was, dat zou ik namelijk ook doen want theo kan je wel eens nog nodig hebben als vervanger van eriksen of siem. als hij namelijk tevreden was waarom wisselt hij meteen na het doelpunt? alsof ajax de schade kon herstellen in de 2de helft. wat is het verschil tussen 3-0 of 2-0 achterstaan tegen real? het blijft even moeilijk zonder of met theo dus had hem dan in de rust gewisseld en niet 5 min na rust? trouwens heeft iemand enoh zien warmlopen tijdens de rust? of gehoord dat hij warm liep? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Jij een week in Weesp......ik een week in Apeldoorn....... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: whhahahahahah heb je een lekkere buuf??????????? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Yep op zes hoog......ga ik regelmatig langs |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Dit Ajax is tot veel meer in staat mensen. Met Vermeer, Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen/Anita ( nu linksback, maar anders verdedigende middenvelder ), Anita/Enoh, Eriksen, Janssen, Boerrigter, Sigtorsson, Sulejmani/Ozbiliz heb je een hartstikke goed elftal. De eerste 20 minuten en ook in andere fases gisteren heb je al kunnen zien dat er progressie inzit. Het elftal bevat nog geen zelfvertrouwen en een goed resultaat met goed spel kan het tij snel keren. Angst hebben in je spel, doet verlammen en Ajax moet met de borst vooruit zoals tegen Twente op 15 mei. Het gaat om een aanname, een pass die net verkeerd gegeven word. Het zijn kleine dingen die het verschil maken. Vorig seizoen werd Ajax echt vernederd, nu niet en dat stemt mij al tevree. Hoe Ajax de laatste jaren gestuurd is, is echt beneden alle peil. Het heeft gewoon tijd nodig om die puin te herstellen. Johan Cruijff is echt de man die daar verandering in kan brengen en LAAT HEM AUB ZIJN GANG GAAN!!! Dat het vertraagd gaat komt uit hetgeen Co Adriaanse laatst zei;
"Het verbaast me vooral hoe ze met elkaar van mening verschillen. Dat is echt opvallend." "Ik heb bij Ajax gewerkt, dus dan volg je de club. En ik moet zeggen, de manier waarop vertegenwoordigers van Ajax op bestuurlijk niveau met elkaar omgaan, geen schoonheidsprijs verdiend. Het verbaast me vooral hoe ze met elkaar van mening verschillen, dat is echt opvallend. Vooral waar het de invulling van de organisatie betreft, wat voor type mensen moeten daarin? Volgens Johan moeten ze altijd bij Ajax gevoetbald hebben, of het nou een trainer is of een directeur. Terwijl de andere stroming meer kijkt naar de inhoud en helemaal niet vindt dat je gevoetbald moet hebben om een directeursfunctie te bekleden."
Dit is er telkens aan de hand bij Ajax, waardoor het nog niet vlekkeloos loopt. Vanaf de tijd dat Johan zich ermee ging bemoeien, is het al sterk verbeterd..het is dus heel vreemd dat hij op tegenstand stuit...of toch niet vreemd??...wanneer Ajax niet beursgenoteerd zou zijn, was het allang hersteld geweest....sterker nog, het was nooit zo in de shit gekomen...de lijnen waren veel korter geweest, waardoor het voor iedereen lekker werken is...wat zit er allemaal voor troep in deze organisatie?..er moet eerst een vergadering komen voor een vergadering te organiseren..allemaal prietpraat waar je niets aan hebt en het besmet Ajax tot op het bot...de scouting zou veel beter verlopen, wanneer het een warm nest zou zijn, de Jeugdopleiding zou vlekkeloos verlopen, de trainers zouden gesteund worden, er zouden geen oud-Ajacieden geschaad zijn...allemaal voorbeelden van hoe Ajax in de war is geraakt. Het geleuter van verschil in begroting word er dan geneuzeld...dat is er ook wel, maar dan vergist iedereen zich in AJAX...het spel wat Ajax wil nastreven is het beste wat er is en met die filosofie zou het, wanneer het Ajax voor de wind gaat, echte topploegen uitstekend tegenstand kunnen bieden... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: hoe oud?wel geschoren? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 21:53 schreef alibabba het volgende:Dit Ajax is tot veel meer in staat mensen. Met Vermeer, Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen/Anita ( nu linksback, maar anders verdedigende middenvelder ), Anita/Enoh, Eriksen, Janssen, Boerrigter, Sigtorsson, Sulejmani/Ozbiliz heb je een hartstikke goed elftal. De eerste 20 minuten en ook in andere fases gisteren heb je al kunnen zien dat er progressie inzit. Het elftal bevat nog geen zelfvertrouwen en een goed resultaat met goed spel kan het tij snel keren. Angst hebben in je spel, doet verlammen en Ajax moet met de borst vooruit zoals tegen Twente op 15 mei. Het gaat om een aanname, een pass die net verkeerd gegeven word. Het zijn kleine dingen die het verschil maken. Vorig seizoen werd Ajax echt vernederd, nu niet en dat stemt mij al tevree. Hoe Ajax de laatste jaren gestuurd is, is echt beneden alle peil. Het heeft gewoon tijd nodig om die puin te herstellen. Johan Cruijff is echt de man die daar verandering in kan brengen en LAAT HEM AUB ZIJN GANG GAAN!!! Dat het vertraagd gaat komt uit hetgeen Co Adriaanse laatst zei; "Het verbaast me vooral hoe ze met elkaar van mening verschillen. Dat is echt opvallend." "Ik heb bij Ajax gewerkt, dus dan volg je de club. En ik moet zeggen, de manier waarop vertegenwoordigers van Ajax op bestuurlijk niveau met elkaar omgaan, geen schoonheidsprijs verdiend. Het verbaast me vooral hoe ze met elkaar van mening verschillen, dat is echt opvallend. Vooral waar het de invulling van de organisatie betreft, wat voor type mensen moeten daarin? Volgens Johan moeten ze altijd bij Ajax gevoetbald hebben, of het nou een trainer is of een directeur. Terwijl de andere stroming meer kijkt naar de inhoud en helemaal niet vindt dat je gevoetbald moet hebben om een directeursfunctie te bekleden." Dit is er telkens aan de hand bij Ajax, waardoor het nog niet vlekkeloos loopt. Vanaf de tijd dat Johan zich ermee ging bemoeien, is het al sterk verbeterd..het is dus heel vreemd dat hij op tegenstand stuit...of toch niet vreemd??...wanneer Ajax niet beursgenoteerd zou zijn, was het allang hersteld geweest....sterker nog, het was nooit zo in de shit gekomen...de lijnen waren veel korter geweest, waardoor het voor iedereen lekker werken is...wat zit er allemaal voor troep in deze organisatie?..er moet eerst een vergadering komen voor een vergadering te organiseren..allemaal prietpraat waar je niets aan hebt en het besmet Ajax tot op het bot...de scouting zou veel beter verlopen, wanneer het een warm nest zou zijn, de Jeugdopleiding zou vlekkeloos verlopen, de trainers zouden gesteund worden, er zouden geen oud-Ajacieden geschaad zijn...allemaal voorbeelden van hoe Ajax in de war is geraakt. Het geleuter van verschil in begroting word er dan geneuzeld...dat is er ook wel, maar dan vergist iedereen zich in AJAX...het spel wat Ajax wil nastreven is het beste wat er is en met die filosofie zou het, wanneer het Ajax voor de wind gaat, echte topploegen uitstekend tegenstand kunnen bieden... was ik maar half zo optimisch sld jou gap? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hoorne bril,hang tieten......flinke baard.....en laat scheten tijdens het neuken...........who cares,ben toch altijd dronken |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Je moet realistisch voetballen tegen Real, Barcelona etc, niet in dezelfde opstelling als in onze mickey mouse competitie. Zoals het Nederlands elftal met 2 verdedigend ingestelde middenvelders die om de beurt mee naar voor komen( Bommel en Nigel)
Wanneer wij compleet zijn dus zonder blessures:
---Wiel-------------Alder--------Vertonghen-----------Boilesen--- -------------Anita----------------------------Enoh--------------- ---------------------------Eriksen(10)------------------------------- -----Ozbiliz--------------Sigthorsson---------------Boerrigter--- (Sulejmani:zaalvoetballer))
Het veld klein houden,als 1 blok naar voor of naar achter
Nu waren wij te aanvallend opgesteld, dan vallen er automatisch gaten, je krijgt dan een 1 tegen 1 tegen veel betere voetballers. Het was zelfmoord om een elftal zo aanvallend te laten beginnen is een van de citaten in een krant uit Spanje, ze hadden het ook over achterhaald voetbal van Ajax zijde. Zit een kern van waarheid in vind ik. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 21:35 schreef joduh het volgende:nu een daggie later.......we zijn eigenlijk gewoon vernedert man........snel vergeten maar......op naarzondag met siempie op het middenveld en janssen als verd middenvelder....lullimani op rechts en eriksennetje mid mid.... 3-0 ok, is elke nederlaag een vernedering voor jou? ik vind dat je pas wordt vernederd als de tegenstander met 10-0 (of in de buurt van die score) van je wint! of hij heeft de mogelijkheid gehad om zo scoren neer te zetten en je van geluk mag spreken dat ze dat hebben nagelaten zoals vorig jaar! zoals roda zaterdag verloor van psv! zoals feyenoord verloor van psv! dan wordt je vernederd! nu kan je alleen toegeven dat de tegenstander beter is. maar dat wis ik al voor de wedstrijd! maar de bal is rond dus is er altijd een mogelijkheid dat je wel een puntje mee zou kunnen nemen! ook al is de kans daarop heel klein maar een vernedering gaat mij echt te ver! alsof ajax groningen vernederd als ajax met 3-0 wint thuis! alleen als ajax kans op meer heeft gehad dan alleen! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 21:55 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Hoorne bril,hang tieten......flinke baard.....en laat scheten tijdens het neuken...........who cares,ben toch altijd dronken whahahahaha geil man!!!!!!dikke reet????????? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 21:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] maar dit kan toch niet altijd zo zijn dat theo gewisseld wordt? frank heeft ook elham er naast gezet dus waarom kan hij theo er naast zetten? als je de manier waarop en het tijdstip van de wissel van theo bekijkt kan je toch echt 1 conclusie trekken en dat is dat de boer echt niet tevreden is over theo! hij kan het wel zeggen tegen de pers dat hij tevreden was, dat zou ik namelijk ook doen want theo kan je wel eens nog nodig hebben als vervanger van eriksen of siem. als hij namelijk tevreden was waarom wisselt hij meteen na het doelpunt? alsof ajax de schade kon herstellen in de 2de helft. wat is het verschil tussen 3-0 of 2-0 achterstaan tegen real? het blijft even moeilijk zonder of met theo dus had hem dan in de rust gewisseld en niet 5 min na rust? trouwens heeft iemand enoh zien warmlopen tijdens de rust? of gehoord dat hij warm liep? Weer een aanvaring met een speler is natuurlijk iets wat de Boer niet kan gebruiken..het zou weer voor wrevel zorgen..ik denk daarom dat de Boer zondag Janssen weer gewoon opstelt. Ik zou het ook doen, maar dan wel een linie naar voren. Ik vind dat Anita voorlopig als linksback moet spelen en dan zou Enoh dus in de basiself moeten. Met Vermeer, Wiel, Alderweireld, Jan, Anita, Enoh, Janssen, Eriksen, Boerrigter, Sigtorsson en Sulejmani moet Ajax kunnen winnen in Groningen, maar zo gaat de Boer niet spelen ben ik bang...de Boer komt ook al in een situatie waarin hij de realiteit niet meer ziet...allemaal doordat het intern nog lang niet goed zit...we hebben Ajax in Milan gezien, de 1e wedstrijd van de Boer...dit Ajax is tot veel meer in staat, daar ben ik van overtuigd, maar de rust zal bewaard moeten worden...arbied voor JOHAN CRUIJFF!!!!!!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 september 2011 door alibabba -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Je kunt toch niet zeggen dat het slechte spelers zijn? Ik weet dat je niet zo'n fan van Eriksen en Sulejmani bent, maar als zij zich lekker voelen, sta jij als eerste voor ze te klappen gap.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 21:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ok, is elke nederlaag een vernedering voor jou? ik vind dat je pas wordt vernederd als de tegenstander met 10-0 (of in de buurt van die score) van je wint! of hij heeft de mogelijkheid gehad om zo scoren neer te zetten en je van geluk mag spreken dat ze dat hebben nagelaten zoals vorig jaar! zoals roda zaterdag verloor van psv! zoals feyenoord verloor van psv! dan wordt je vernederd! nu kan je alleen toegeven dat de tegenstander beter is. maar dat wis ik al voor de wedstrijd! maar de bal is rond dus is er altijd een mogelijkheid dat je wel een puntje mee zou kunnen nemen! ook al is de kans daarop heel klein maar een vernedering gaat mij echt te ver! alsof ajax groningen vernederd als ajax met 3-0 wint thuis! alleen als ajax kans op meer heeft gehad dan alleen! ligt eraan HOE er verloren wordt man.......we hbben geen schijn van kans gehad...al hadden we de eerste 10 min 4x gescoord dan had real ons met 7-4geklopt man........ dus ze speelden met ons........ |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 22:02 schreef alibabba het volgende:[..] Je kunt toch niet zeggen dat het slechte spelers zijn? Ik weet dat je niet zo'n fan van Eriksen en Sulejmani bent, maar als zij zich lekker voelen, sta jij als eerste voor ze te klappen gap.. ze zijn niet slecht ali!!!! ze zijn allemaal subtoppers.......... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 22:02 schreef alibabba het volgende:[..] Je kunt toch niet zeggen dat het slechte spelers zijn? Ik weet dat je niet zo'n fan van Eriksen en Sulejmani bent, maar als zij zich lekker voelen, sta jij als eerste voor ze te klappen gap.. en ik klap voor iedeeen met een ajaxshirt ouwe!!!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Je bent wel heel erg pessimistisch.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 21:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Je moet realistisch voetballen tegen Real, Barcelona etc, niet in dezelfde opstelling als in onze mickey mouse competitie. Zoals het Nederlands elftal met 2 verdedigend ingestelde middenvelders die om de beurt mee naar voor komen( Bommel en Nigel) Wanneer wij compleet zijn dus zonder blessures: ---Wiel-------------Alder--------Vertonghen-----------Boilesen--- -------------Anita----------------------------Enoh--------------- ---------------------------Eriksen(10)------------------------------- -----Ozbiliz--------------Sigthorsson---------------Boerrigter--- (Sulejmani:zaalvoetballer)) Het veld klein houden,als 1 blok naar voor of naar achter Nu waren wij te aanvallend opgesteld, dan vallen er automatisch gaten, je krijgt dan een 1 tegen 1 tegen veel betere voetballers. Het was zelfmoord om een elftal zo aanvallend te laten beginnen is een van de citaten in een krant uit Spanje, ze hadden het ook over achterhaald voetbal van Ajax zijde. Zit een kern van waarheid in vind ik. achterhaald? het is het systeem wat barca speelt alleen is messi de spits die zich bemoeid met de opbouw! barca heeft maar 1 vm (busquets) en 2 cm (xavi en ienesta). plus barca heeft dynamiek dat ieder op een ander positie kan spelen want messi is op rechts en links te vinden en villa duikt ook wel eens op in de spits! de tactiek met 2 vm is achterhaald! dat speelde ze namelijk al in de tijden van cruijff!! maar je moet het ook wel kunnen om net zoals barca te kunnen spelen! maar als de spanjaarden dat kunnen waarom zoude de nederlanders dat niet kunnen alleen leer je dat niet op 1 dag of maand of jaar! barca is wel al 7 jaar samen (zolang speelt messi bij barca)! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Het zijn toppers in wording, daar ben ik van overtuigd...het gaat wel om de juiste mentaliteit..ik kan niet in de hoofden van de spelers kijken, maar als ze de echte wil hebben om alles te geven...ik heb vaak het gevoel dat de Boer zieker is van een nederlaag dan sommige Ajax-spelers en dat gevoel heb ik bij Wiel en Sulejmani.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Klap eens in je handjes, blij blij blij. Op je lieve bolletje, allebei!
Twee handjes in de hoogte, twee handjes in je zij.
Zo varen de scheepjes voorbij! Zo varen de scheepjes voorbij!
Ei-ei!
:)))))))))) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 28 september 2011 - 22:11 schreef alibabba het volgende:[..] Het zijn toppers in wording, daar ben ik van overtuigd...het gaat wel om de juiste mentaliteit..ik kan niet in de hoofden van de spelers kijken, maar als ze de echte wil hebben om alles te geven...ik heb vaak het gevoel dat de Boer zieker is van een nederlaag dan sommige Ajax-spelers en dat gevoel heb ik bij Wiel en Sulejmani.. VdWiel snap ik, maar Sulejmani?? Geen Janssen? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: De echte wil bij Sulejmani ontbreekt denk ik wel ja...je hebt gelijk; Janssen hoort er op dit moment ook bij...hij voelt zich echt niet lekker bij Ajax en daar ligt dat aan..vorig seizoen had hij die wil wel...je moet je 100% AJACIED voelen en niet doen alsof... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Van mij mag het hier ophouden..........wedstrijd gespeeld..........nu op naar Groningen. Pffffffffff........wat een gezeur |
|
|
|