BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Real Madrid - AFC AJAX (Champions league - dinsdag 27-09-2011 , 20:45)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 28 september 2011 - 00:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 00:22 schreef AFCAMylife het volgende:

[..]

Inderdaad. en het klopt ook wat je zegt over dat hij deze positie niet aankan! Theo is een man voor de pass en het schot! niet iemand die 90 min lang zen longen uit zen lijf rent, de bal afpakt en weer naast zich neerlegt! Daarom moet ie een linie naar voren! want daar heeft ie bewezen van onschatbare waarde te wezen (voor elke nederlandse ploeg)!
Ik denk sindskort dat hij juist daar in het systeem dat de Boer WILT SPELEN niet goed genoeg is voor Ajax..
remco k
 remco k - woensdag 28 september 2011 - 00:26   quote  deeplink  
En nu ben ik echt weg..

Welterusten mensen..
AFCAMylife
 AFCAMylife - woensdag 28 september 2011 - 00:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 00:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Je doet anders hetzelfde bij mensen die hem wel goed vinden.. Hij is het hierin met mij eens, of eerder missvhien wel andersom.. Ook prima toch, niet iedereen hoeft overal dezelfde mening te hebben..
klopt, maar hij valt mij aan als ik zeg dat janssen een verkeerde rol heeft, en jij zegt het op een in-directe manier en dan is ie het er mee eens, beetje raar dus!
AFCAMylife
 AFCAMylife - woensdag 28 september 2011 - 00:26   quote  deeplink  
held
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 september 2011 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 00:26 schreef AFCAMylife het volgende:
held
Nee.......gewoon open en eerlijk,zoals ik ben........jij noemt mij een kontkruiper........soit....wat jij wil ouwe.......dan krijg je van mij een reactie.
Die vind jij niet leuk.....is jou probleem,ik lig er echt niet wakker van
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 28 september 2011 - 00:35   quote  deeplink  
dat ajax vandaag beter speelde dan vorig jaar, komt ook wel door real!
namelijk, vorig jaar speelde we met 10 man voor de goal! dat konden wij niet, real moest toen het spel maken, dat lukte aardig maar scoren lukte toen niet!
nu was de gedachte bij ajax totaal anders, wij wilden het spel maken. real liet dat toe want als je ajax bekijkt in de competitie heeft ajax altijd de bal maar kansen creeeren is er toch echt niet bij! 1 in de 10 min is echt te weinig, dit was vorig jaar ook al het geval. ajax heeft dan theo gehaald op het middenveld zodat de aanval meer zou worden aangespeeld en zo kan je dan meer kansen krijgen! telkens de bal rond spelen bij de verdedigers daar win je geen wedstrijd mee! rond spelen doe je op het middenveld en niet achterin!
Guyt
 Guyt - woensdag 28 september 2011 - 01:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 00:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij past op deze plek niet in ons systeem, en een linie naar voren zie ik liever Erikssen, Lodeiro, Serrero en zelfs de Jong nu spelen.... Dus dan is er geen plek voot Theo, laat hem lekker bij Jong Ajax gaan spelen en het spel verdelen..

Tot nu toe is Theo de grootste flop van de afgelopen jaren..
Sorry hoor maar heb die Lodeiro tegen VV Noordwijk zien spelen en vond het maar een aanfluiting.Moet het nog maar zien met die jongen.
Guyt
 Guyt - woensdag 28 september 2011 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 00:23 schreef AFCAMylife het volgende:

[..]

kruip em anders ook even in de kont!
Kom je daar nu pas achter whahahaha.Slaap lekker allemaal.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 28 september 2011 - 01:15   quote  deeplink  
verdedigend is theo idd heel zwak, maar dat zijn er wel meer. vanderwiel, eriksen, sulejmani, (vriendje van suarez), ooijer(te oud)en zo kan ik nog wel even doorgaan.
maar jah dat zijn ook niet de kwaliteiten spelers van barcelona.
maar als het aanvallend ook niet loopt dan roep je de problemen op je zelf af!
het is namelijk heel simpel, als je meer scoort dan je tegenstander dan win je de wedstrijd!
als je veel goals weg geeft, moet je ook veel goals maken!

teamspel is heel belangrijk. namelijk wat doe je als je mede speler de bal heeft. ik ga nu even schetsen hoe ik het zie(dit kan natuurlijk fout zijn). nu word de bal in de verdediging rond gespeeld. is er een ruimte op het middenveld dan wordt de middenvelder aangespeeld, is de ruimte weer dichtgelopen dan gaat de bal weer terug . is het ruimte niet dichtgelopen en middenvelder heeft ook nog de ruimte om nog iets te doen met de bal dan geeft hij de bal meteen aan de aanvaller die meestal meteen de bal verliest of een verkeerde actie maakt en de bal weer helemaal terug moet. zodat de bal heen en weer gaat tussen de verdediging en de aanval.

barca doet dat heel anders! heeft iemand op het middenveld de bal dan zijn de andere middenvelders ook aanspeelbaar of ze zijn in ieder geval in de buurt zodat ze vrij kunnen lopen om aanspeelbaar te worden op korte afstand! daarna moet diegene wel weer vrijlopen! zodat iedereen altijd 2 of meer afspeel mogelijkheden heeft, dan wordt de bal niet in de verdediging rond gespeeld maar op het middenveld! dan is het veel eenvoudiger om de tegenstander kapot te spelen!
waarom ik vergelijk met barca, is omdat barca ajax-voetbal speelt! barca heeft wel de klasse van messi. maar ook zonder hem kan je ajax-voetbal spelen!

zo kan je kansen creëren en doelpunten maken. jaren ervoor hadden we natuurlijk suarez die uit het niks een kans kon creëren. zonder suarez zag je vorig jaar al dat ajax het moeilijk had om kansen creëren. daarom is theo gekomen om andere spelers de mogelijkheid te geven zodat de andere spelers een assist kunnen geven, bij twente had hij die rol 2 jaar geleden ook al toen zorgde hij voor de voorbereidde werk zodat een ander speler een assist kon geven! de verdedigende taken werden toen hem wel ontnomen door een controlerende speler naast hem! maar verdedigend hoeft nog steeds geen probleem te zijn als je maar meer scoort dan je tegenstander

remco kraakt theo af. ik vind dat geen probleem (ik doe het zelf ook) maar er zijn meerdere spelers die er voor zorgen dat ajax te weinig kansen creërd. want dit probleem bestaat al veel langer! als je het filmpje van alli had gezien (jari), zie je hoe een 10 speler ook kan spelen. dan bedoel ik niet theo (die speelt daar niet) maar eriksen. hoevaak zie je hem voor het doel. het is niet zijn kwaliteiten dat weet ik ook wel, maar als je andere spelers afkraakt omdat hij bijvoorbeeld geen goed rechterbeen heeft waarmee hij kan scoren. waarom kraak je hem niet af en de ander wel? dan doe ik het wel voor je. eriksen is niet een verdedigende type speler, is geen type speler die vaak scoort. eriksen is alleen een speler die een goed overzicht heeft om een goeie (steek)pass te kunnen geven. dus hij is niet bepaald veelzijdige speler op het middenveld! sneijder is ook een speler niet goed kan verdedigen en heeft het zelfde goeie overzicht. het enige verschil is dat sneijder een goeie harde trap heeft, waarmee hij kan scoren. litmannen was ook geen spelers niet goed kon verdedigen of in ieder geval niet waar zijn kracht lag. hij had dan wel geen harde schot zoals sneijder maar hij wist wel waar hij moest lopen om in scoringspositie te komen. eriksen heeft nog een lange weg te gaan want als middenvelder moet je wel 2 van de 3 dingen goed kunnen! die 3 dingen zijn nogmaals: bal kunnen afpakken, een assist geven, of momenten te kunnen pakken om zelf te scoren.

wie trouwens de boer een slechte trainer vind. zou ik toch maar eens naar enoh kijken, die gast heeft geleerd hoe je namelijk een bal kan spelen naar een medespeler die ver van hem weg staat. ik was namelijk altijd bang dat hij de bal inleverde bij de tegenstander als hij de bal had. wat trouwens ook vaak gebeurde maar nu zie ik dat minder. dat is wel de kwaliteit van een trainer om spelers beter te maken. nu moeten andere spelers progressie boeken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 september 2011 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - woensdag 28 september 2011 - 05:21   quote  deeplink  
Gister werd toch wel pijnlijk duidelijk welke spelers gewoon het niveau niet hebben, of in ieder geval op dit moment het niveau niet hebben. Ajax speelde zo nu en dan best aardig voetbal maar dan zie je links en rechts toch te veel jongens voor wie het te snel gaat.

Helaas is op dit moment verreweg de slechtste gewoon Gregory. Zelfs tegen Ronaldo zou de rechtsback van het Nederlands elftal niet zo hopeloos ten onder moeten gaan. Van alle spelers viel Greg me echt verreweg het meest tegen. Toby ook gewoon slecht, vaak hopeloos uit positie. Janssen moet gewoon een lijn naar voren waar hij kan gaan voetballen. Dat betekent waarschijnlijk dan slecht nieuws voor Siem, maar wel het proberen waard.

Enige pluspunten gister waren Eriksen, Boerrigter en Sightorsson. Die deden leuk mee, Jan werd gedurende de pot beter, en Kenneth stond goed te keepen. Alle anderen waren slechts figuranten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 28 september 2011 - 06:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 05:21 schreef Eide het volgende:
Gister werd toch wel pijnlijk duidelijk welke spelers gewoon het niveau niet hebben, of in ieder geval op dit moment het niveau niet hebben. Ajax speelde zo nu en dan best aardig voetbal maar dan zie je links en rechts toch te veel jongens voor wie het te snel gaat.

Helaas is op dit moment verreweg de slechtste gewoon Gregory. Zelfs tegen Ronaldo zou de rechtsback van het Nederlands elftal niet zo hopeloos ten onder moeten gaan. Van alle spelers viel Greg me echt verreweg het meest tegen. Toby ook gewoon slecht, vaak hopeloos uit positie. Janssen moet gewoon een lijn naar voren waar hij kan gaan voetballen. Dat betekent waarschijnlijk dan slecht nieuws voor Siem, maar wel het proberen waard.

Enige pluspunten gister waren Eriksen, Boerrigter en Sightorsson. Die deden leuk mee, Jan werd gedurende de pot beter, en Kenneth stond goed te keepen. Alle anderen waren slechts figuranten.
toby heeft wel een aantal keer zijn been voor de bal gezet zodat real-speler niet kon scoren. dus zo slecht vond ik hem niet spelen. iedereen weet dat greg niet kan verdedigen want voor de wedstrijd zei de boer over het koppeltje greg-ronaldo: greg kan wat aanvallend brengen dus daar ligt dan wat ruimte omdat ronaldo niet mee verdedigd. we hebben kunnen zien dat greg veel ruimte van ronaldo kreeg om aanvallend wat te gaan doen, wat hij trouwens slecht benut heeft! ook andersom kreeg ronaldo van greg veel ruimte om iets leuks met de bal te doen. ronaldo heeft die ruimte wel benut. het is triest voor woorden dat greg door bijna elke linksbuiten voorbij wordt gelopen, dat hij aanvallend bijna tot niks brengt . maar toch staat hij elke week te spelen, ook is hij international. zijn er dan geen betere rechtsback?
Eide
 Eide - woensdag 28 september 2011 - 07:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 06:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

toby heeft wel een aantal keer zijn been voor de bal gezet zodat real-speler niet kon scoren. dus zo slecht vond ik hem niet spelen. iedereen weet dat greg niet kan verdedigen want voor de wedstrijd zei de boer over het koppeltje greg-ronaldo: greg kan wat aanvallend brengen dus daar ligt dan wat ruimte omdat ronaldo niet mee verdedigd. we hebben kunnen zien dat greg veel ruimte van ronaldo kreeg om aanvallend wat te gaan doen, wat hij trouwens slecht benut heeft! ook andersom kreeg ronaldo van greg veel ruimte om iets leuks met de bal te doen. ronaldo heeft die ruimte wel benut. het is triest voor woorden dat greg door bijna elke linksbuiten voorbij wordt gelopen, dat hij aanvallend bijna tot niks brengt . maar toch staat hij elke week te spelen, ook is hij international. zijn er dan geen betere rechtsback?
Verdedigen is niet alleen een poot voor de bal zetten, het is een aanvaller dusdanig bespelen dat die moeilijk aan voetballen toekomt. Benzema had te regelmatig alle vrijheid van de wereld terwijl Toby toch echt de mandekker is centraal achterin. Daarom zeg ik dat Toby een slechte pot speelde. Hier ligt ook wel het slechte presenteren van Greg aan de basis, dat dan weer wel.
Rogier
 Rogier - woensdag 28 september 2011 - 07:56   quote  deeplink  
Ik snap niet dat mensen ons allemaal zo garaag de CL in zien gaan, we hebben er absoluut niks te zoeken. Lekker als kleuters vernederd worden iedere 2 weken.
verbrande harry
 verbrande harry - woensdag 28 september 2011 - 08:28   quote  deeplink  
het was simpel gister de overmacht komt natuurlijk door de sterren van madrid maar....HET FOCKING GELD, SCHULDEN NIET TE KORT EN WEER MILJOENEN UITGEVEN....PFFFFF

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 september 2011 door verbrande harry --
Grasmaaier
 Grasmaaier - woensdag 28 september 2011 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 07:56 schreef Rogier het volgende:
Ik snap niet dat mensen ons allemaal zo garaag de CL in zien gaan, we hebben er absoluut niks te zoeken. Lekker als kleuters vernederd worden iedere 2 weken.
kerel, we winnen thuis en uit van Zagreb gewoon als we zo spelen als gisteren hoor.
1 2 hupsakee
 1 2 hupsakee - woensdag 28 september 2011 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 08:35 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

kerel, we winnen thuis en uit van Zagreb gewoon als we zo spelen als gisteren hoor.
en van real thuis
nora
 nora - woensdag 28 september 2011 - 08:41   quote  deeplink  
Het is lachen hier we komen op sommige posities gewoon tekort,Greg de meest besproken man hier,is verdedigend matig tegen goede tegenstanders, dat was al tegen die hongaar en tegen Calimero uit Belgie en ook nu weer tegen die portugeese homo, hij geeft elke goede linkerspits heerlijk veel ruimte om de bal aan te nemen of hij is helemaal nergens te bekennen en kan de spits zo door lopen naar het doel. O ja en aanvallend 2 voorzetten per wedstrijd en 80x terug spelen klasse Greg dat noem ik nou Amsterdamse bluf.Onze tweede ster is veruit de zwakste schakel dat is mister nobody onze lieve Siem onze ideale schoonzoon lacht al tijd en sjokt al weken heerlijk van doel tot doel met een glimlach op zijn gezicht van jongens wat is het leven toch mooi ik mag als ballejongen gewoon meedoen met het grote Ajax terwijl eigenlijk mijn broertje de echte voetballer is van de familie.
Dan hebben we onze veel besproken nieuwe aanwinst mister Heineken die bij Ajax is gehaald om achter aanvallers aan te lopen nou beste Frank ik heb een hoge pet op van je en ik denk dat jij een goede trainer gaat worden maar als je Theo Heineken daar voor gehaald heb dan denk ik dat je lensen in je oren zitten inplaats van in je ogen want anders begrijp ik dit niet had 10x liever Danny gehouden of Gabri terug kopen want met Theo als verdedigende middenvelder wordt jij GEEN kampioen en mag je blij zijn als je de derde plaats haalt in de poule.
Dan voetbalt er bij Groningen een linksback van Ajax die elke week bijna de man van de wedstrijd wordt met zijn geweldige aanvallende kwaliteiten en wat denk je hij is gewooon van Ajax en wat hebben wij op dit moment helaas niet Boilessen maar Anita ja ja zijn wij even blij weer een back die geen poot links kan en daarom samen met Greg een wedstrijdje doet wie het meeste kan terug spelen op Vermeer.

Klasse Ajax

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 september 2011 door nora --
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 september 2011 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 08:39 schreef 1 2 hupsakee het volgende:

[..]

en van real thuis
Leef jij nog steeds in een droomwereld? Kom op mensen, wees nu eens realistisch. Ook thuis gaan wij niet winnen van Real. Wij zijn te klein voor die withemden!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 september 2011 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 00:13 schreef AFCAMylife het volgende:

[..]

Theo is echt wel een sterspeler bij ons hoor! grappenmaker!
Ga de beelden bij twente nog maar eens bekijken! dan spreek ik je over een uurtje weer ja?
Dus omdat hij bij Twente een sterspeler was is hij het bij ons automatisch ook??? Tering wat een vergelijking. Janssen komt gewoon tekort, dat is al weken duidelijk. Overigens net als Greg en Siem. Ook op een andere positie zal het geen verschil maken. En we zitten hier niet bij hockey, dat je een speler alleen mag inzetten bij een vrije trap of een corner!!
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 28 september 2011 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Wat verwacht je dan? Dat wij Real even op de pijn bank leggen???

Komop zeg..

Zoals ik voor de wedstrijd al aangaf, hoopte ik het volgende:

- Dat de jongens met de borst vooruit en bravoure de lijnen binnen zouden stappen
- Dat de jongens probeerden te voetballen, en zich niet de kaas van 't brood laten eten.

Als je het mij vraagt is het elftal geslaagd voor de test. Vooral de eerste 15-20 minuten deden we niets onder ten opzichten van Real. We kregen zelfs de beste kansen op dat moment.

Maar laten we eerlijk wezen. We hadden die wedstrijd toch nooit kunnen winnen. Wat zij op de bank hebben zitten is al 6x de begroting van Ajax.

Dat werd ook snel duidelijk want Ronaldo en Ozil sneden door de verdediging als een warme mes door boter.

Maar Real was ook niet bij machten om continu de combinaties te vinden, dus in dat opzicht hebben wij het goed gedaan.

Desalnietemin wil ik graag stil staan bij een aantal spelers uit de selectie:

Allereerst Vermeer,

Heeft het gewoon prima gedaan. Je ziet dat ook hij stappen maakt.

Eriksen,

Eriksen viel mij op door zijn positie spel. Wist zich telkens op het goede moment vrij te lopen (tussen de linies), echter wordt hij nog veel te weinig gezocht.

Mijn MOTM : Boerrighter

Vorig jaar de sensatie in de Jupiler League, en nu de 2e wedstrijd in de Champions League. En speelt gewoon prima. Heeft de lef, de snelheid en de actie om een speler te passeren. Moet alleen eens proberen om met rechts te schieten, want ik kan me nog wel een moment herinneren dat hij vrij voor de keeper stond (wellis waar iets aan de rechterkant), maar toch weer naar zijn linkerbeen moest kappen waardoor de verdediging zich kon herpositioneren.

Sightorson is mij opgevallen door zijn fysieke kracht. Is sterk in de duels, en moeilijk van de bal te krijgen. Echter komt hij op de verkeerde posities in balbezit waardoor hij te weinig in scoring positie komt.

Om mijn verhaal af te sluiten:

Progressie:

Ten opzichten van vorig jaar hebben we wel degelijk progressie geboekt. En ik weet zeker dat we met een iets andere veldbezetting qua spelers het nog beter kunnen doen. We hebben geprobeerd te voetballen, hebben redelijk wat kansen weten te creeeren. Maar ja, het is en blijft Real Madrid he... Helaas kunnen wij ons niet meer meten met clubs van dat kaliber. Schande? NEEN! Het is gewoon de realiteit van de voetbalwereld vandaag de dag.

Vooruit kijken:

Weer een wedstrijd gespeeld, en weg te strepen van het kalender waar een aantal lastige voetbalwedstrijden opstonden/opstaan.

Even kort een balans opmaken:

Lyon thuis -- 1 punt. Had liever gewonnen natuurlijk, maar gezien de wedstrijd en de kansen op het einde was het wel goed zo.

PSV uit -- 1 punt. Gezien het wedstrijd beeld een prima resultaat

Twente thuis -- 1 punt. Hadden er natuurlijk 3 moeten zijn.

Madrid uit -- 0 punten. Tja, was wel te verwachten niet?

Nee, we hebben nog niets verspeeld. De komende weken zijn echter cruciaal met wedstrijden als

Groningen uit
AZ thuis
Feyenoord thuis
Roda uit (beker)

Zagreb uit
Zagreb thuis

Beginnend met komend weekend Groningen uit. Daar moeten we toch echt 3 punten pakken. Ik verwacht dan ook een 0-2 overwinning.

Maar goed, ik ga er nu echt een eind aan breien. Moet aan het werk.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 september 2011 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 00:08 schreef AFCAMylife het volgende:

[..]

Ja theo is idd een aanwinst! en met theo win je iig meer wedstrijden als met anita of de jong!

en van dat laatste versta ik dus helemaal geen donder van!
Ga je Anita nou afkraken. Deze jongen speelt altijd in dienst van het elftal. Een echte kuitenbijter en amper te betrappen op een fout. Het enige nadeel is dat deze jongen de body mist van bijvoorbeeld een jan of toby, maar verder is dit 1 van de spelers die ik graag in de basis zie. Geeft zijn tegenstander geen meter ruimte. Verdedigt niet, zoals Greg, de lucht en zorgt ook aanvallend nog voor wat dreiging!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 september 2011 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 09:09 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan? Dat wij Real even op de pijn bank leggen???

Komop zeg..

Zoals ik voor de wedstrijd al aangaf, hoopte ik het volgende:

- Dat de jongens met de borst vooruit en bravoure de lijnen binnen zouden stappen
- Dat de jongens probeerden te voetballen, en zich niet de kaas van 't brood laten eten.

Als je het mij vraagt is het elftal geslaagd voor de test. Vooral de eerste 15-20 minuten deden we niets onder ten opzichten van Real. We kregen zelfs de beste kansen op dat moment.

Maar laten we eerlijk wezen. We hadden die wedstrijd toch nooit kunnen winnen. Wat zij op de bank hebben zitten is al 6x de begroting van Ajax.

Dat werd ook snel duidelijk want Ronaldo en Ozil sneden door de verdediging als een warme mes door boter.

Maar Real was ook niet bij machten om continu de combinaties te vinden, dus in dat opzicht hebben wij het goed gedaan.

Desalnietemin wil ik graag stil staan bij een aantal spelers uit de selectie:

Allereerst Vermeer,

Heeft het gewoon prima gedaan. Je ziet dat ook hij stappen maakt.

Eriksen,

Eriksen viel mij op door zijn positie spel. Wist zich telkens op het goede moment vrij te lopen (tussen de linies), echter wordt hij nog veel te weinig gezocht.

Mijn MOTM : Boerrighter

Vorig jaar de sensatie in de Jupiler League, en nu de 2e wedstrijd in de Champions League. En speelt gewoon prima. Heeft de lef, de snelheid en de actie om een speler te passeren. Moet alleen eens proberen om met rechts te schieten, want ik kan me nog wel een moment herinneren dat hij vrij voor de keeper stond (wellis waar iets aan de rechterkant), maar toch weer naar zijn linkerbeen moest kappen waardoor de verdediging zich kon herpositioneren.

Sightorson is mij opgevallen door zijn fysieke kracht. Is sterk in de duels, en moeilijk van de bal te krijgen. Echter komt hij op de verkeerde posities in balbezit waardoor hij te weinig in scoring positie komt.

Om mijn verhaal af te sluiten:

Progressie:

Ten opzichten van vorig jaar hebben we wel degelijk progressie geboekt. En ik weet zeker dat we met een iets andere veldbezetting qua spelers het nog beter kunnen doen. We hebben geprobeerd te voetballen, hebben redelijk wat kansen weten te creeeren. Maar ja, het is en blijft Real Madrid he... Helaas kunnen wij ons niet meer meten met clubs van dat kaliber. Schande? NEEN! Het is gewoon de realiteit van de voetbalwereld vandaag de dag.

Vooruit kijken:

Weer een wedstrijd gespeeld, en weg te strepen van het kalender waar een aantal lastige voetbalwedstrijden opstonden/opstaan.

Even kort een balans opmaken:

Lyon thuis -- 1 punt. Had liever gewonnen natuurlijk, maar gezien de wedstrijd en de kansen op het einde was het wel goed zo.

PSV uit -- 1 punt. Gezien het wedstrijd beeld een prima resultaat

Twente thuis -- 1 punt. Hadden er natuurlijk 3 moeten zijn.

Madrid uit -- 0 punten. Tja, was wel te verwachten niet?

Nee, we hebben nog niets verspeeld. De komende weken zijn echter cruciaal met wedstrijden als

Groningen uit
AZ thuis
Feyenoord thuis
Roda uit (beker)

Zagreb uit
Zagreb thuis

Beginnend met komend weekend Groningen uit. Daar moeten we toch echt 3 punten pakken. Ik verwacht dan ook een 0-2 overwinning.

Maar goed, ik ga er nu echt een eind aan breien. Moet aan het werk.
Netjes beschreven en mijn complimenten!! Je verwoord het allemaal goed. Mensen die denken dat hier een beter resultaat in had gezeten leven in een droomwereld. Ajax is gewoon een maat te klein voor dit Real. En dat is niet erg, zolang we maar merken dat het groeiproces de goede kant op gaat.
Grasmaaier
 Grasmaaier - woensdag 28 september 2011 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 09:00 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Leef jij nog steeds in een droomwereld? Kom op mensen, wees nu eens realistisch. Ook thuis gaan wij niet winnen van Real. Wij zijn te klein voor die withemden!!
3 dagen daarna speelt Real tegen Barcelona in Bernabeu ;) dus ze komen dan met een C-elftal.. Ronaldo, Ozil, Kaka, Di Maria, Casillas etc. zullen echt niet spelen.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 september 2011 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 09:16 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

3 dagen daarna speelt Real tegen Barcelona in Bernabeu ;) dus ze komen dan met een C-elftal.. Ronaldo, Ozil, Kaka, Di Maria, Casillas etc. zullen echt niet spelen.
Dan nog graszager. De bank van Real herbergt ook een kwaliteit. Dat hebben we vorig jaar ook gezien. En die spelers willen zich bewijzen. Sorry maat, ik ben Ajacied en hoop dat je gelijk krijgt maar ik denk dat deze wedstrijd gewoon verloren gaat. Het is aan Ajax om de 2 wedstrijden tegen Zagreb te winnen en in ieder geval te overwinteren in Europa. En dan maar hopen dat we of tegen Lyon (wat overigens ook zwaar wordt) of tegen Madrid (wat ik kansloos acht) punten gaan pakken. Dan maar lekker verder in de Europa League!
Grasmaaier
 Grasmaaier - woensdag 28 september 2011 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 09:20 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Dan nog graszager. De bank van Real herbergt ook een kwaliteit. Dat hebben we vorig jaar ook gezien. En die spelers willen zich bewijzen. Sorry maat, ik ben Ajacied en hoop dat je gelijk krijgt maar ik denk dat deze wedstrijd gewoon verloren gaat. Het is aan Ajax om de 2 wedstrijden tegen Zagreb te winnen en in ieder geval te overwinteren in Europa. En dan maar hopen dat we of tegen Lyon (wat overigens ook zwaar wordt) of tegen Madrid (wat ik kansloos acht) punten gaan pakken. Dan maar lekker verder in de Europa League!
Ja daar heb je wel gelijk in, maar vorig jaar speelde ze niet een paar dagen later tegen Barca. Ik denk dat spelers als Canales en Altintop zullen spelen, maar sowieso zullen er heel veel niet bij zijn. Maar als je Europa League speelt na de winter is het ook niet slecht vind k.
Heico
 Heico - woensdag 28 september 2011 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 09:12 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ga je Anita nou afkraken. Deze jongen speelt altijd in dienst van het elftal. Een echte kuitenbijter en amper te betrappen op een fout. Het enige nadeel is dat deze jongen de body mist van bijvoorbeeld een jan of toby, maar verder is dit 1 van de spelers die ik graag in de basis zie. Geeft zijn tegenstander geen meter ruimte. Verdedigt niet, zoals Greg, de lucht en zorgt ook aanvallend nog voor wat dreiging!!
Sorry, ik ben totaal geen fan van Anita, al speelde hij gister op het niveau van de rest, niet zo best, maar veel ballen komen niet goed aan ( zie afgelopen zaterdag tegen Twente, een bal goed afgeven en je hebt een serieuze scoringskans maar hij speelt m doodleuk in de voeten van een verdediger ) dat hij altijd blijft lopen zal ik ook beamen, maar hij komt duidelijk te kort voor Ajax1 in bijna alle opzichten!
Het is zelfs zo erg dat ik hem zelfs bij Championship Manager bijna als eerste op de transferlijst heb staan hahaha :P
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 september 2011 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 10:03 schreef Heico het volgende:

[..]

Sorry, ik ben totaal geen fan van Anita, al speelde hij gister op het niveau van de rest, niet zo best, maar veel ballen komen niet goed aan ( zie afgelopen zaterdag tegen Twente, een bal goed afgeven en je hebt een serieuze scoringskans maar hij speelt m doodleuk in de voeten van een verdediger ) dat hij altijd blijft lopen zal ik ook beamen, maar hij komt duidelijk te kort voor Ajax1 in bijna alle opzichten!
Het is zelfs zo erg dat ik hem zelfs bij Championship Manager bijna als eerste op de transferlijst heb staan hahaha :P
Ik bekijk in eerste instantie de verdedigende kwaliteiten van Anita. Daar staat hij zijn mannetje en dat vind ik belangrijk. Kijk je naar zijn passes dan is daar inderdaad nog ruimte voor verbetering. Dat geef ik toe. Hij moet durf tonen en doet hij dat dan is hij echt een goede speler. Maar Vurnon is 21 dus ik zie daar nog wel ruimte in bij hem. Als ik hem vergelijk met Greg vind ik Anita verdedigend een stuk verder! Greg is een jaar ouder en al langer een vaste kracht in de basis, maar laat het echt afweten!!
biba1970
 biba1970 - woensdag 28 september 2011 - 10:14   quote  deeplink  
ajax begroting 70 miljoen real madrid 450 miljoen we zullen nooit meer resultaat halen tegen deze clubs is ook niet erg vind ik je moet het leren accepteren en ik denk als boilesen fit is dat anita op de plaats van theo komt en theo op de plaats van anita maat het gaat mij te ver om onze jongens zo af te breken na een wedstrijd tegen real madrid MET EEN BEGROTING VAN 450 MILJOEN EURO heb liever dat ze zondag winnen
biba1970
 biba1970 - woensdag 28 september 2011 - 10:15   quote  deeplink  
bedoel theo op de plaats van de jong
1 2 hupsakee
 1 2 hupsakee - woensdag 28 september 2011 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 09:00 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

1 bij deze wedstrijd is real al dik geplaatst dus het hoefd niet meer
2 ze spelen vlak daarna tegen barca.
3 het is in de arena
4 ajax heeft deze punten ontzettend hard nodig om door te kunnen gaan.
1 2 hupsakee
 1 2 hupsakee - woensdag 28 september 2011 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 10:14 schreef biba1970 het volgende:
ajax begroting 70 miljoen real madrid 450 miljoen we zullen nooit meer resultaat halen tegen deze clubs is ook niet erg vind ik je moet het leren accepteren en ik denk als boilesen fit is dat anita op de plaats van theo komt en theo op de plaats van anita maat het gaat mij te ver om onze jongens zo af te breken na een wedstrijd tegen real madrid MET EEN BEGROTING VAN 450 MILJOEN EURO heb liever dat ze zondag winnen
wel als er een regeling komt dat van geen schulden mogen hebben en een maximaal aankoop beleid.
Rogier
 Rogier - woensdag 28 september 2011 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 08:35 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

ja daag.....net zoals we uit bij VVV wonnen ? Of uit bij PSV ? Of thuis tegen Twente ? Kom op zeg, wees realistisch. Elke kroegteam weet tegen ons te scoren, zelfs Noordwijk.
Rogier
 Rogier - woensdag 28 september 2011 - 12:04   quote  deeplink  
En dan dit:

quote:
Commissarissen Ajax kopen shirtjes van Real?
28-09-11

Hoe groot het verschil in aanzien tussen Real Madrid en Ajax inmiddels is, bleek vanochtend wel op de luchthaven in de Spaanse hoofdstad. Kort voor de terugreis kochten twee commissarissen van de Amsterdamse club een shirt van de tegenstander die gisteren met speels gemak Ajax met 3-0 oprolde.

Volkskrant-journalist Willem Vissers twitterde vanochtend: 'Aandoenlijk tafereel op vliegveld Madrid: Olfers en Römer, RvC-leden van #Ajax, kopen shirtjes van Real Madrid voor thuis. Lief zelfs.'

Marjan Olfers en Paul Römer vormen samen met voorzitter Steven ten Have en oud-voetballers Johan Cruijff en Edgar Davids de nieuwe Raad van Commissarissen van Ajax. Het was het eerste buitenlandse uitstapje naar een wedstrijd in de Champions League voor de deze zomer aangestelde RvC.
Zou het ze voor 1 keer lukken om ons niet voor schut te zetten?
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 september 2011 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 11:47 schreef 1 2 hupsakee het volgende:

[..]

1 bij deze wedstrijd is real al dik geplaatst dus het hoefd niet meer
2 ze spelen vlak daarna tegen barca.
3 het is in de arena
4 ajax heeft deze punten ontzettend hard nodig om door te kunnen gaan.
1. Alsof de spelers op de bank van Real zich niet willen bewijzen???
2. Zie punt 1
3. Enige voordeel in deze!
4. Zie punt 1

Waarom zijn mensen er nog steeds van overtuigd dat wij Real thuis wel even aan de kant zetten??? Ook al spelen ze een paar dagen later tegen Barca en zijn ze reeds geplaatst. Zij hebben een bank waar spelers zitten die toch echt tijdens dit soort wedstrijden aan de trainer willen laten zien wat ze in zich hebben. Ajax krijgt het gewoon superzwaar tegen Real. Met een punt of meer mag je tevreden zijn, maar je moet raar staan opkijken als Ajax zomaar met 1-3 verliest. Het is gewoon niet anders. Ajax is een maat of 3 te klein voor dit Real. Hoe je het ook zo mooi mogelijk wil neerzetten en hoe je het ook zo graag wilt zien. Het is niet anders.
Grasmaaier
 Grasmaaier - woensdag 28 september 2011 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 11:58 schreef Rogier het volgende:

[..]

ja daag.....net zoals we uit bij VVV wonnen ? Of uit bij PSV ? Of thuis tegen Twente ? Kom op zeg, wees realistisch. Elke kroegteam weet tegen ons te scoren, zelfs Noordwijk.
je moet toch verdomme ook optimistisch kijken ofniet? Anders gaat het nooit lukken, jezus wat ben jij een azijnzijker zeg
nora
 nora - woensdag 28 september 2011 - 12:12   quote  deeplink  
ha ha t/o deze club met zijn begroting kunnen wij nog steeds niet op dus laat ze gewoon een shirtje kopen dat mooie witte shirt.
Het is gewoon realiteit dat zolang er geen uefa regel komt met 6 / 5 eigen spelers gaan wij het niet redden.
En met wat wij hebben aan spelers t/o Madrid hebben wij het niet slecht gedaan.
Grasmaaier
 Grasmaaier - woensdag 28 september 2011 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 12:12 schreef nora het volgende:
ha ha t/o deze club met zijn begroting kunnen wij nog steeds niet op dus laat ze gewoon een shirtje kopen dat mooie witte shirt.
Het is gewoon realiteit dat zolang er geen uefa regel komt met 6 / 5 eigen spelers gaan wij het niet redden.
En met wat wij hebben aan spelers t/o Madrid hebben wij het niet slecht gedaan.
+1100
1 2 hupsakee
 1 2 hupsakee - woensdag 28 september 2011 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 12:08 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

2. Zie punt 1
4. Zie punt 1

Waarom zijn mensen er nog steeds van overtuigd dat wij Real thuis wel even aan de kant zetten??? Ook al spelen ze een paar dagen later tegen Barca en zijn ze reeds geplaatst. Zij hebben een bank waar spelers zitten die toch echt tijdens dit soort wedstrijden aan de trainer willen laten zien wat ze in zich hebben. Ajax krijgt het gewoon superzwaar tegen Real. Met een punt of meer mag je tevreden zijn, maar je moet raar staan opkijken als Ajax zomaar met 1-3 verliest. Het is gewoon niet anders. Ajax is een maat of 3 te klein voor dit Real. Hoe je het ook zo mooi mogelijk wil neerzetten en hoe je het ook zo graag wilt zien. Het is niet anders.
je hoort mij niet zeggen dat het makkelijk zal worden...

we maken een goede kans als die keeper gister niet zo goed speelde hadden we 2 goals gehad. tegen een minder sterk madrid in de arena hebben we gewoon een kans.

natuurlijk is real beter als ajax dat is ajax ook vergeleken bij vvv speel je ook gelijk... ik heb er vertrouwen in
Breijan
 Breijan - woensdag 28 september 2011 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 13:28 schreef 1 2 hupsakee het volgende:

[..]

je hoort mij niet zeggen dat het makkelijk zal worden...

we maken een goede kans als die keeper gister niet zo goed speelde hadden we 2 goals gehad. tegen een minder sterk madrid in de arena hebben we gewoon een kans.

natuurlijk is real beter als ajax dat is ajax ook vergeleken bij vvv speel je ook gelijk... ik heb er vertrouwen in
Je kunt dan wel alle insiders bellen en een mooi strijdplan op tafel leggen,maar het is vooral een kwestie van beleving. FC Basel speelt uit bij Man. Utd. ook erg brutaal en stond zelfs voor. Maar als je de Madrilenen een bal laat aannemen, aanleggen en schieten ...tsja dan ben je niet goed bezig.
Tuurlijk is Real beter, maar Real verliest in Spanje ook van ploegen die minder zijn dan Ajax. Ik heb al vaker geroepen dat je in dit soort wedstrijden best vanuit een meer compactere formatie zou moeten spelen. Even de 4-3-3 over de boeg gooien en dan in een 4-4-2 of 3-5-2 spelen.
remco k
 remco k - woensdag 28 september 2011 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
We zijn alles behalve vernederd..
Eide
 Eide - woensdag 28 september 2011 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Dit is natuurlijk gewoon een azijn reactie waar Nederland toch al zo'n patent op heeft. Real en Barca zijn momenteel met grote afstand de twee beste ploegen ter wereld. Dat doet niets af aan feit dat Ajax tegen OL gewoon een hele goede wedstrijd speelde, dat het vorig jaar van AC MIlan won en dit jaar ook gewoon kans maakt op overwinteren als er van Zagreb wordt gewonnen en er punten worden gepakt uit tegen OL.

Kortom, minder azijn zeiken, even die Volkskrant bril afzetten en gewoon zien wat de realiteit is. En die realiteit is dat er een hele krappe toplaag aan ploegen is en dat daaronder Ajax zich gewoon redelijk kan meten met de middenmoot van het Europese voetbal.

Als nu de UEFA nu nog durft door te zetten op financial fair play... maar dat zal wel niet. Want Real heeft wel gewoon even een bank die als geldschieter fungeert (een bank die trouwens wel eens zou kunnen omvallen in het huidige financiële klimaat).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 september 2011 door Eide --
Rogier
 Rogier - woensdag 28 september 2011 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Dat doet niets af aan feit dat Ajax tegen OL gewoon een hele goede wedstrijd speelde
Ajax speelde helemaal geen goede wedstrijd tegen Lyon. We hebben 20-30 minuten goed gespeeld en een grote kans gecreeerd. Als Lyon wat beter had afgewerkt hadden ze er zo 2 ingeschopt. En we wonnen vorig jaar van een al gekwalificeerd Milan.

Ik laat me gewoon geen zand meer in de ogen strooien, wat jullie doen moeten jullie zelf weten. Ik zie gewoon niet gebeuren dat een team dat bij iedere laagvlieger in NL al een paar goals om de oren krijgt nu ineens uit bij Zagreb gaat winnen.

Van optimistisch kijken gaat Ajax echt niet beter voetballen hoor.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 28 september 2011 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 15:59 schreef Rogier het volgende:

[..]
Inkoppertje: van het team afzeiken ook niet. ;-)
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 28 september 2011 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 15:59 schreef Rogier het volgende:

[..]

Ajax speelde helemaal geen goede wedstrijd tegen Lyon. We hebben 20-30 minuten goed gespeeld en een grote kans gecreeerd. Als Lyon wat beter had afgewerkt hadden ze er zo 2 ingeschopt. En we wonnen vorig jaar van een al gekwalificeerd Milan.

Ik laat me gewoon geen zand meer in de ogen strooien, wat jullie doen moeten jullie zelf weten. Ik zie gewoon niet gebeuren dat een team dat bij iedere laagvlieger in NL al een paar goals om de oren krijgt nu ineens uit bij Zagreb gaat winnen.

Nou nou, over pessimistisch gesproken... Laat me raden, je was een van de eerste die op het Museumplein stond??

Oooh nee wacht. Juist door dat kampioenschap hadden we nu zeker 9 punten voorsprong moeten hebben op de nummer 2, en hadden we eigenlijk 'gewoon' Madrid even van de mat moeten tikken. Daarnaast hadden we Lyon (speelt al 13 jaar achter elkaar in de CL) met 3-0 naar huis moeten sturen.....

Komop man, kritisch kijken mag. Sorry hoor,maar nu lijk je echt een "kijk mij eens Ajacied zijn als het mee zit" supporter....

Wat een nederlaag bij Madrid (waar hebben we het over) wel niet allemaal los maakt bij mensen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 28 september 2011 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 07:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Verdedigen is niet alleen een poot voor de bal zetten, het is een aanvaller dusdanig bespelen dat die moeilijk aan voetballen toekomt. Benzema had te regelmatig alle vrijheid van de wereld terwijl Toby toch echt de mandekker is centraal achterin. Daarom zeg ik dat Toby een slechte pot speelde. Hier ligt ook wel het slechte presenteren van Greg aan de basis, dat dan weer wel.
het is niet alleen toby die benzema moet dekken maar ook jan. als ronaldo de bal heeft dan moet jan benzema dekken en toby greg rugdekking geven. het is andersom als de ozil op rechts de bal had dan moet toby benzema dekken en jan anita rugdekking geven.
Enigma
 Enigma - woensdag 28 september 2011 - 16:55   quote  deeplink  
Zo! Dat weten we dan ook weer. Of liever gezegd, nu zijn onze bang vermoedens bevestigd.. We zijn inderdaad weggevaagd door een Madrileense storm die af en toe tot halve orkaankracht aanzwol en dwars door ons, onsamenhangende en als los zand spelende, kaartenhuis wervelde.. Dit wisten we van tevoren dus al dat geschreeuw en gescheld vind ik erg overdreven een ook geen pas geven naar onze club, selectie en staf. Wat te denken van de supporters die bleven zingen en staan achter onze club? De teleurstelling is groot maar simpelweg een feit.

Mijn, bescheiden maar oprechte analyse is vrij kort maar duidelijk; geen efficiëntie en kinderlijk slecht verdedigen waarbij de samenwerking/cohesie tussen de opeenvolgende linies als was in de zon wegsmolt na een kwartier aardig spel van Ajax.

We hebben voor de gein cijfers gegeven aan alle spelers, ook die van Real. Nu zeg ik niet dat wij de kenners en specialisten zijn en pretenderen dat dus ook niet, maar we hebben wel aardig wat jaartjes voetbal bezocht van beide clubs. Ik ga jullie niet lastig vallen met alle cijfers maar aardig was dat geen enkele speler van Real hoger dan een 7 kwam en bij Ajax ook niet volgens ons. Het verschil zat meer in de lagere cijfers.. Ronaldo, dat spreekt voor zich maar Ramos was schitterend met zijn passes evenals het verdelen van Káka. Bij Ajax onderscheidde zich eigenlijk alleen Boerrigter en Sigthorson zich positief en de tijd die hij kreeg was leuk voor Serero en leuk voor ons.

Zal hier wel weer geen vrienden mee maken maar dat interesseert me geen fluit, komt mijn mening over de rest die er stond.. stond ja.. sommigen bewogen ook maar wisten niet wat ze deden toen Real ook ging spelen. Anderen waren niet in staat het geblunder van collega's en hun eigen spel nog te redden. Vermeer organiseerde niet sterk zijn dichtstbijzijnde verdedigers. De bal van Káka was niet onhoudbaar en de goal van Benzema was een blunder van Vertonghen. Hij loopt achteruit waar Vermeer hem weg had moeten schoppen, hierdoor kon Benzema diep in de zestien komen en prijsschieten; 3-0. Toch kun je Jan en Kenneth dit vergeven want dit zijn nou de wedstrijden waar je van moet leren omdat het simpelweg meerdere maten te groot, nog wel, is voorons. Onvergeefbaar is het blunderen van Greg, Ronaldozal hem graag tegenkomen op het EK, Greg is een zielig figuur op het moment en is in tegenstelling tot wat Remco opmerkt bij lange na geen Reiziger, ook niet in potentie. Reiziger was een teamspeler en had een langere range, Greg is omhooggevallen maar nooit meer met beide benen op de grond gekomen. Hij is de hoofdoorzaak van de nederlaag, immers alle ballen waaruit gescoord werd kwamen van zijn kant of zelfs zijn man af. Simpelweg de zak van avond.. Niemand in Spanje begrijpt dat deze man zoveel waard zou moeten zijn, wie wel trouwens?? Eriksen.. Tja, paar leuke dingen gezien maar zoals ik al eerder zei, geen body, geen rendement en vooral te speels. Kinderspeelkwartier is over jongen. Nu is het voetbal bij de mannen en daar is hij dus nog niet aan toe.. Let op mijn woorden, als hij nu niet tegen de hype rondom hem wordt beschermd komt hij in een negatieve spiraal terecht. Hij moet meer steun hebben rondom hem en de druk van supertalent moet eraf. Zet in hemelsnaam Theo er naast of Serero anders wordt hij de Dani van nu en dat zou jammer zijn. Sulejmani; ik vind er weer niks aanie. Siem?? Als die nou de helft van de kwaliteiten van zijn broertje had was er in ieder geval door ons gescoord, die bal MOET erin, heeft niks met leren te maken, dat is talent en gevoel, ook onder druk.. hij is de zwakste schakel met Greg. Jansen was niet zo slecht als menigeen hier blert. Hij staat verkeerd en kon geen kant op omdat hij dat niet mag. Die jongen gaat kapot zo, het lijkt wel bewust te worden gedaan.. DE rest heb ik geen tijd nu meer voor en ik denk ook niet dat jullie daarop zitten te wachten dus laat ik het hierbij..

Nou ja, ga weer andere dingen doen nu. Ga niet Frank afzeiken want dat is niet nodig. Ajax heeft lef getoond en hopelijk geleerd. We zullen het tegen Zagreb waar moeten maken wat al lastig genoeg is, volgens mij dan, met deze selectie. aten we eerst maar Groningen en AZ zien.. Daar zal het team maar vooral Frank moeten laten zien wat er nog in het vat zit en hoe de staf omgaat met falen van spelers..

Zaterdag maar weer oprichten jongens, kom op!!
WE hopen op een overwinning in Grûn voor ons dan wel te verstaan, haha.

En Remco.. neem je eerst even wat Valium voor de wedstrijd?? Kalm blijven hoor!! Ik wou dat sommige spelers, ik noem geen namen zoals Eriksen, oops sorry!, net zo giftig zouden worden als jij over bepaalde acties en spelers! Zou goed voor ze zijn en helemaal voor jou, haha.

Mazzel mannen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 28 september 2011 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 08:41 schreef nora het volgende:
Het is lachen hier we komen op sommige posities gewoon tekort,Greg de meest besproken man hier,is verdedigend matig tegen goede tegenstanders, dat was al tegen die hongaar en tegen Calimero uit Belgie en ook nu weer tegen die portugeese homo, hij geeft elke goede linkerspits heerlijk veel ruimte om de bal aan te nemen of hij is helemaal nergens te bekennen en kan de spits zo door lopen naar het doel. O ja en aanvallend 2 voorzetten per wedstrijd en 80x terug spelen klasse Greg dat noem ik nou Amsterdamse bluf.Onze tweede ster is veruit de zwakste schakel dat is mister nobody onze lieve Siem onze ideale schoonzoon lacht al tijd en sjokt al weken heerlijk van doel tot doel met een glimlach op zijn gezicht van jongens wat is het leven toch mooi ik mag als ballejongen gewoon meedoen met het grote Ajax terwijl eigenlijk mijn broertje de echte voetballer is van de familie.
Dan hebben we onze veel besproken nieuwe aanwinst mister Heineken die bij Ajax is gehaald om achter aanvallers aan te lopen nou beste Frank ik heb een hoge pet op van je en ik denk dat jij een goede trainer gaat worden maar als je Theo Heineken daar voor gehaald heb dan denk ik dat je lensen in je oren zitten inplaats van in je ogen want anders begrijp ik dit niet had 10x liever Danny gehouden of Gabri terug kopen want met Theo als verdedigende middenvelder wordt jij GEEN kampioen en mag je blij zijn als je de derde plaats haalt in de poule.
Dan voetbalt er bij Groningen een linksback van Ajax die elke week bijna de man van de wedstrijd wordt met zijn geweldige aanvallende kwaliteiten en wat denk je hij is gewooon van Ajax en wat hebben wij op dit moment helaas niet Boilessen maar Anita ja ja zijn wij even blij weer een back die geen poot links kan en daarom samen met Greg een wedstrijdje doet wie het meeste kan terug spelen op Vermeer.

Klasse Ajax
over vanderwiel ben ik het met je eens. siem is progressie aan het boeken, dat zie ik miss zien andere mensen het niet! siem speelde vorig seizoen als spits of dan weer als middenvelder, dat kan je ook niet verwachten dat hij progressie gaat boeken op een van die posities! theo is gehaald omdat ajax meer kansen moet creëren want dat ligt nog behoorlijk laag voor het ajax niveau die wij allemaal willen zien!
de linksback van groningen die van ajax was, is blind volgens mij! die zit terecht op de bank want die speelt net zoals vanderwiel zeer slecht! aanvallend brengt hij niks en verdedigd is hij net zo drama als vanderwiel! waarom het wel lukte bij groningen is mij een raadsel!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 28 september 2011 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 10:14 schreef biba1970 het volgende:
begroting zegt helemaal niks vriend! alsof basel een even grote begroting zou hebben dan manu! nee dus, het verschil zelfs groter dan ajax en real! maar basel speelt wel gelijk en ajax verliest
remco k
 remco k - woensdag 28 september 2011 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 16:55 schreef Enigma het volgende:
Zo! Dat weten we dan ook weer. Of liever gezegd, nu zijn onze bang vermoedens bevestigd.. We zijn inderdaad weggevaagd door een Madrileense storm die af en toe tot halve orkaankracht aanzwol en dwars door ons, onsamenhangende en als los zand spelende, kaartenhuis wervelde.. Dit wisten we van tevoren dus al dat geschreeuw en gescheld vind ik erg overdreven een ook geen pas geven naar onze club, selectie en staf. Wat te denken van de supporters die bleven zingen en staan achter onze club? De teleurstelling is groot maar simpelweg een feit.

Mijn, bescheiden maar oprechte analyse is vrij kort maar duidelijk; geen efficiëntie en kinderlijk slecht verdedigen waarbij de samenwerking/cohesie tussen de opeenvolgende linies als was in de zon wegsmolt na een kwartier aardig spel van Ajax.

We hebben voor de gein cijfers gegeven aan alle spelers, ook die van Real. Nu zeg ik niet dat wij de kenners en specialisten zijn en pretenderen dat dus ook niet, maar we hebben wel aardig wat jaartjes voetbal bezocht van beide clubs. Ik ga jullie niet lastig vallen met alle cijfers maar aardig was dat geen enkele speler van Real hoger dan een 7 kwam en bij Ajax ook niet volgens ons. Het verschil zat meer in de lagere cijfers.. Ronaldo, dat spreekt voor zich maar Ramos was schitterend met zijn passes evenals het verdelen van Káka. Bij Ajax onderscheidde zich eigenlijk alleen Boerrigter en Sigthorson zich positief en de tijd die hij kreeg was leuk voor Serero en leuk voor ons.

Zal hier wel weer geen vrienden mee maken maar dat interesseert me geen fluit, komt mijn mening over de rest die er stond.. stond ja.. sommigen bewogen ook maar wisten niet wat ze deden toen Real ook ging spelen. Anderen waren niet in staat het geblunder van collega's en hun eigen spel nog te redden. Vermeer organiseerde niet sterk zijn dichtstbijzijnde verdedigers. De bal van Káka was niet onhoudbaar en de goal van Benzema was een blunder van Vertonghen. Hij loopt achteruit waar Vermeer hem weg had moeten schoppen, hierdoor kon Benzema diep in de zestien komen en prijsschieten; 3-0. Toch kun je Jan en Kenneth dit vergeven want dit zijn nou de wedstrijden waar je van moet leren omdat het simpelweg meerdere maten te groot, nog wel, is voorons. Onvergeefbaar is het blunderen van Greg, Ronaldozal hem graag tegenkomen op het EK, Greg is een zielig figuur op het moment en is in tegenstelling tot wat Remco opmerkt bij lange na geen Reiziger, ook niet in potentie. Reiziger was een teamspeler en had een langere range, Greg is omhooggevallen maar nooit meer met beide benen op de grond gekomen. Hij is de hoofdoorzaak van de nederlaag, immers alle ballen waaruit gescoord werd kwamen van zijn kant of zelfs zijn man af. Simpelweg de zak van avond.. Niemand in Spanje begrijpt dat deze man zoveel waard zou moeten zijn, wie wel trouwens?? Eriksen.. Tja, paar leuke dingen gezien maar zoals ik al eerder zei, geen body, geen rendement en vooral te speels. Kinderspeelkwartier is over jongen. Nu is het voetbal bij de mannen en daar is hij dus nog niet aan toe.. Let op mijn woorden, als hij nu niet tegen de hype rondom hem wordt beschermd komt hij in een negatieve spiraal terecht. Hij moet meer steun hebben rondom hem en de druk van supertalent moet eraf. Zet in hemelsnaam Theo er naast of Serero anders wordt hij de Dani van nu en dat zou jammer zijn. Sulejmani; ik vind er weer niks aanie. Siem?? Als die nou de helft van de kwaliteiten van zijn broertje had was er in ieder geval door ons gescoord, die bal MOET erin, heeft niks met leren te maken, dat is talent en gevoel, ook onder druk.. hij is de zwakste schakel met Greg. Jansen was niet zo slecht als menigeen hier blert. Hij staat verkeerd en kon geen kant op omdat hij dat niet mag. Die jongen gaat kapot zo, het lijkt wel bewust te worden gedaan.. DE rest heb ik geen tijd nu meer voor en ik denk ook niet dat jullie daarop zitten te wachten dus laat ik het hierbij..

Nou ja, ga weer andere dingen doen nu. Ga niet Frank afzeiken want dat is niet nodig. Ajax heeft lef getoond en hopelijk geleerd. We zullen het tegen Zagreb waar moeten maken wat al lastig genoeg is, volgens mij dan, met deze selectie. aten we eerst maar Groningen en AZ zien.. Daar zal het team maar vooral Frank moeten laten zien wat er nog in het vat zit en hoe de staf omgaat met falen van spelers..

Zaterdag maar weer oprichten jongens, kom op!!
WE hopen op een overwinning in Grûn voor ons dan wel te verstaan, haha.

En Remco.. neem je eerst even wat Valium voor de wedstrijd?? Kalm blijven hoor!! Ik wou dat sommige spelers, ik noem geen namen zoals Eriksen, oops sorry!, net zo giftig zouden worden als jij over bepaalde acties en spelers! Zou goed voor ze zijn en helemaal voor jou, haha.

Mazzel mannen.
Ik vind het echt de grootste onzin om te stellen dat Ajax is weggevaagd, dat is namelijk gewoon niet waar.

Wat voor v/d Wiel geld, is ook van toepassing op Theo, die vind zichzelf namelijk ook geweldig terwijl die werkelijk waar nog helemaal niks positiefs heeft laten zien in ons shirt..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 28 september 2011 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2011 - 12:08 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

2. Zie punt 1
4. Zie punt 1

ajax moet meer kansen creëren, de balbezit is niet alleen genoeg om de wedstrijd naar je toe te trekken! scoren en kansen creëren dan kan je zelfs real verslaan! maar bij ajax gaat eigenlijk alles vanaf links! boerrichter is een speler die de achterlijn haalt en een voorzet in huis heeft. boerrichter kan ook nog naar binnentrekken dus bij hem is er diversiteit. sulejmani kan alleen naar binnen of hij moet zeer snel buiten om, om dan op de achterlijn te kappen en dan een voorzet te geven met links, maar dat gaat te langzaam, hoe snel hij ook is!. vanderwiel geeft 1 op de 10 een goeie voorzet, maar hij geeft in de wedstrijd niet eens 10 voorzetten dus eigenlijk heb je geen voorzet vanaf rechts. achterlijn halen is altijd winst want raakt de tegenstander de bal dan is het vaak een corner(ajax heeft daar weinig aan, daar is wel op te trainen). trapt de tegenstander de bal weg dan kan je de 2de bal opvangen en als de spits de bal ontvangt dan moet het een doelpunt zijn!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Real Madrid - AFC AJAX (Champions league - dinsdag 27-09-2011 , 20:45)

0.0100719