|
|
baco74
|
|
|
____________________________________________________________________________________________
NABESCHOUWING SPEELRONDE 7:
AJAX-FC TWENTE: 1-1 Opnieuw een weekend achter de rug, waar ik gemengde gevoelens aan over heb gehouden. Na een heel teleurstellende wedstrijd tegen VV Noordwijk voor de KNVB-beker, moest Ajax in het drukke programma, weer klaarstaan voor een topper. De nummer één van de ranglijst, FC Twente kwam op visite in de Arena. Ajax begon sterk aan de wedstrijd en dat leverde, na al een goede scoringskans te hebben verspeeld,meteen een doelpunt op: Derk Boerrigter won opvallend makkelijk het sprintduel van de Tim Cornelisse en vond de vrijstaande Miralem Sulejmani. Die had vervolgens alle tijd om de bal in het lege doel te tikken. Ajax leek de vliegende start 5 minuten later met een tweede treffer te bekronen. Uit een pas die voortkwam uit een halve corner, kopte onze Jan, de verlengde voorzet achter Mihaylov. Helaas werd deze zuivere goal afgevlagt door de grensrechter, die notabene om de laatste verdediger van Twente heen moest kijken. Ajax liet zich, door dit onrecht, niet gelijk van de kaart brengen,het greep Twente bij de keel, maar scoren lukte niet meer. De wedstrijd viel stil en met de rust stond het dan ook 'maar' 1-0. Ik vond Ajax de eertse helft zeer goed spelen en hoopte op net zo'n overwicht in het tweede bedrijf. Niets bleek minder waar, Ajax en Twente kwamen als twee andere ploegen uit de kleedkamer. Ajax kon aanvallend steeds minder vaak verrassen en bleef de bal vooral maar risicoloos rondspelen. We zagen nog wel 2 goede kansen van Sigthorsson en Siem de Jong, die van dichtbij doelman Mihaylov niet konden passeren maar Ajax moest toestaan dat FC Twente zich steeds beter in de wedstrijd knokte. Denny Landzaat kreeg na ruim een uur een vrije kopkans, deze werd gelukkig gepareerd door Vermeer. Er moest tot 3 minuten voor het einde gewacht worden voor de tweede goal van de avond. De goal, een kopbal kwam op naam van De Jong. Helaas de verkeerde De Jong. De broer van Siem wist de bal, na een dekkingsfout, geheel vrij de bal achter Vermeer te koppen. Een voor ons teleurstellend gelijkspel dus. Toch ben ik niet geheel ontevreden, Ajax heeft welliswaar de wedstrijd in de tweede helft 'weggeven', maar we zullen gewoon moeten wennen aan het feit dat Ajax nog niet 90 minuten lang een wedstrijd kan domineren. Als het team en zeker ook de trainer dan ook nog eens taktisch een voorsprong willen gaan vasthouden, gaan ze in mijn ogen te angstig voetballen waardoor het spel teveel op het verdedigen komt te liggen. Ajax heeft het meeste balbezit gehad (61% tegen 39%), de meeste kansen gecreërd (18 tegen 8) en met 7 tegen 5 hoekschoppen, al met al een voor het publiek betere wedstrijd op de mat gelegt dan ik had verwacht na de onthutsend zwakke bekerwedstrijd van afgelopen woensdag.
PSV-RODA: 7-1 Een goedkope 7 klapper van PSV die na een vroege rode kaart voor Roda (weer) tegen 10 man speelde. ADO DEN HAAG-VVV: 2-0 Score werd voor rust al veilig gesteld door ADO, VVV wacht nog op de eerste overwinning in de competitie NAC-UTRECHT: 1-0 Late overwinning van NAC op Utrecht, dat de 2de helft met 10 man verder moest. HEERENVEEN-HERACLES: 1-1 Ook de Friezen verzuimde hun voorsprong te verdubbelen en liet Heracles terug in de wedstrijd komen AZ-FEYENOORD: 2-1 Een zwaar bevochte zege van AZ, dat het verschil pas kon maken na een rode kaart voor Feyenoord. RKC-NEC: 2-0 Promovendus RKC heeft dmv een verdiende 2-0 overwinning op NEC alweer de vierde triomf in de competitie behaald GRAAFSCHAP-GRONINGEN: 2-3 Groningen maakte in blessuretijd de winnende goal, terwijl De Graafschap 2 min. eerder nog met 2-1 leidde. EXCELSIOR-VITESSE: 0-2 Met gemak heeft het Vitesse van v/d Brom zondag de punten opgehaald bij hekkensluiter Excelsior. ____________________________________________________________________________________________
SCORES EN RANGLIJST, SUBPOULE: HET AJAX-CAFÉ.
Voor mij persoonlijk was het weer een dieptepunt, net als de laatste 3 voorspellings-rondes, heb ik weer geen één 6 punter kunnen bijschrijven aan mijn totaal. Ik weet niet of men hier feeling voor moet hebben of domweg voetbal know how, één ding is zeker: Ik heb het niet. Gelukkig had ik op zondag nog wel alle 'zeg maar' TOTO-standen goed, waarmee ik toch nog wat punten bij elkaar heb kunnen schrapen.
In speelronde 7 hebben 'we' maar liefst negen 6 punters weten te scoren, waarvan een-derde door Remco is binnengehaald. Hij mag zich deze week met 31! punten de absolute weekwinnaar noemen.
Winner Of The Week:
Remco K.
Grote verliezer met 0 punten is Altijd Prijs, hij had wederom geen voorspellingen ingevuld.
Alle punten die we dit weekend hebben gepakt hebben de volgende ranglijst tot gevolg:
Vanaf de 1ste tot de gedeelde 4de plaats, is het verschil tussen de 5 deelnemers niet meer dan 3 punten onderling. Dit kan kan dus volgende week weer geheel anders zijn. Tien punten lager staan nummer 6 t/m 12, het grootste verschil tussen deze voorspellers is maximaal 5 punten, dus ook daar kan alles in één speelronde helemaal anders zijn. Dan volgt er een vrije val van 23 punten naar de laatste plaats: de plek van Altijd Prijs. Hij zal flink moeten stunten om op korte termijn nog te kunnen aanhaken. Daar zal ie dan wel eens een keer zijn voorspellingen voor moeten invullen, dat wat ie nu twee keer niet gedaan heeft.
Koploper, met 2 punten voorsprong op runner-up Hasjkoph is allerbeste Pietje. Hij heeft nu 129 punten en staat in het all-over klassement op een respectabele 139ste plaats.
Koploper:
Pietje. ____________________________________________________________________________________________
VOORBESCHOUWING EN WEDSTRIJDPROGRAMMA SPEELRONDE 8.
Deze week wacht ons zwaarste duel van poulefase in de Champions League, nl uit bij Real Madrid. Real dat veel afwezigen kent, won dit weekend overtuigend met maar liefst 6-2. Voor een mooie voorbeschouwing op dit duel moet je hier klikken om naar het duo-topic van Remco en Alipedia te gaan.
Hopelijk reist Ajax na de wedstrijd tegen de Koninklijke, met het nodige zelf-vertrouwen af naar het hoge noorden. Dat is waar Ajax zondag moet proberen om de 3 punten van Groningen af te snoepen. Het team van Pieter Huistra heeft de afgelopen 7 speelrondes wisselvallig gepresteerd. Groningen staat slechts 10de in de competitie en is door AZ reeds uitgeschakeld voor de KNVB-beker. Van de wedstrijd Groningen-Ajax zal in de loop van de week ongetwijfeld weer wat moois door Remco en Alipedia worden aangemaakt. Hou de Headliner Ajax-index dus goed in de gaten, zodat je hun bijdrage niet hoeft te missen.
Mede door de midweekse Europese verplichtingen,speelt de hele top 5 van de Eredivisie pas op zondag. Mijn inziens heeft Ajax op die zondag de zwaarste opdracht van de vijf clubs. Misschien dat NEC tegen PSV voor een stuntje kan zorgen maar bij de overige wedstrijden verwacht ik geen verrassingen. Maar ja, mijn beste voorspellers, gezien mijn plek op de ranglijst, zou ik als ik jullie was, je voorspelling maar niet op mijn stukje tekst basseren. Doe dus lekker je eigen ding en laat je voorspellingen voor aankomend weekend zien op dit topic. ____________________________________________________________________________________________
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 september 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Wederom een klasse topic BACO. Van de 14e naar de 8ste plaats in nog geen 3 weken! Heerlijke gedachte. Op naar de kop van de ranglijst dan maar!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik kom eraan jongens, ik ga voor de derde plek, en blijf zo'n 5 puntjes achter de nummer 1 en 2 om in de laatste speelronde toe te slaan als de underdog . 31 puntjes gappies. Joduh eat my dust........
Baco, wat een wonderstukkie pik. Jeep up the good work. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
BACO////////HELD!!!! GEWELDIG MAN!!!! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Altijd Prijs heeft wel veel punten gescoord! |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 september 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Vraag maar aan je moer!!!!! ;) |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ik ben er gewoon weer niet bij geweest!!!! kutzooi....
Naja, weet ik ook eens hoe het voelt om een LOSER te zijn!!!!!!!!
Ik vul nu alvast de komende 6 weken in :D
Succes gappies!!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Jezus, wat een prachtige bijdrage van je, baco. Alweer mijn complimenten!
Hierbij mijn voorspellingen voor het komenden weekeinde. Wie haalt mij van de eerste plaats??
Heracles Almelo - de Graafschap = 3-0 FC Utrecht - RKC Waalwijk = 2-1 Vitesse - sc Heerenveen = 3-1 Roda J(ohan) C(ruijff) - NAC Breda = 3-1 VVV-Venlo - AZ = 0-4 FC Twente - Excelsior = 4-0 Feyenoord - ADO Den Haag = 3-1 FC GRONINGEN - AJAX = 1-3 (we motten winnen...) NEC Nijmegen - PSV = 0-5
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 september 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Heracles - Graafschap 2-1 Utrecht - Rkc 1-2 Vitesse - Heereveen 3-1 Roda - Nac 2-1 Vvv - Az 1-2 Twente - Excelsior 3-0 Feyenoord - Ado 3-1 Groningen - AJAX 1-2 Nec - Psv 1-3 |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Heracles - Graafschap 2-0 Utrecht - Rkc 1-1 Vitesse - Heereveen 2-1 Roda - Nac 1-0 Vvv - Az 0-2 Twente - Excelsior 5-1 Feyenoord - Ado 2-1 Groningen - AJAX 1-3 Nec - Psv 0-2 |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Heracles - Graafschap x Utrecht - Rkc x Vitesse - Heereveen x Roda - Nac x Vvv - Az x Twente - Excelsior x Feyenoord - Ado x Groningen - AJAX x Nec - Psv x |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Heracles - Graafschap 3-1 Utrecht - Rkc 2-1 Vitesse - Heereveen 3-1 Roda - Nac 2-0 Vvv - Az 1-3 Twente - Excelsior 3-0 Feyenoord - Ado 3-1 Groningen - AJAX 1-3 Nec - Psv 2-3
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 september 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
miss mokum
|
|
|
Heracles - Graafschap 3-1 Utrecht - Rkc 2-1 Vitesse - Heereveen 3-1 Roda - Nac 1-0 Vvv - Az 1-3 Twente - Excelsior 2-0 Feyenoord - Ado 2-1 Groningen - AJAX 1-3 Nec - Psv 0-2 |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Alibabba en Freakie, jullie hebben nog niets ingevuld? Even ter herinnering!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Eerste 3 punten zijn binnen :) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Heb er niet meer aan gedacht Amsterdammer..ik had wel 2-0 in gedachte...kunnen we die 6 punten er niet virtueel bijtellen?????hahahaha... |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 oktober 2011 - 12:36 schreef alibabba het volgende:[..] Heb er niet meer aan gedacht Amsterdammer..ik had wel 2-0 in gedachte...kunnen we die 6 punten er niet virtueel bijtellen?????hahahaha... Whahahahahaha tja ik had ook 2-0 in gedachte maar 3-1 ingevuld! Dan wil ik ook 6 punten!! Maar je hebt de rest nu wel even ingevuld he? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 oktober 2011 - 12:49 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Whahahahahaha tja ik had ook 2-0 in gedachte maar 3-1 ingevuld! Dan wil ik ook 6 punten!! Maar je hebt de rest nu wel even ingevuld he? Ik ben er nu mee bezig kerel;) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Das mooi, anders zou ik veel te gemakkelijk jouw plaatsje veroveren in de stand!! ;-) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Heracles - Graafschap x Utrecht - Rkc 3-1 Vitesse - Heereveen 1-1 Roda - Nac 2-0 Vvv - Az 0-2 Twente - Excelsior 2-0 Feyenoord - Ado 3-1 Groningen - AJAX 1-3 Nec - Psv 0-3 |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 oktober 2011 - 12:55 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Das mooi, anders zou ik veel te gemakkelijk jouw plaatsje veroveren in de stand!! ;-) Zit je me al op de hielen???geef ik gewoon gas bij kerel... |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Hahahaha sta op 16 punten man, dus nog niet teveel gas geven!! ;-) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Heb een zware voet..hahahaha.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
JODUH EAT MY DUST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Ik hebtot nu toe maar 6 punten :( |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: ik slechts 9, begon lekker met een 6 punter. Daarna met 0, 1 en 3 punten weer drama. Kan wel janken :) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 oktober 2011 - 23:26 schreef baco74 het volgende:[..] ik slechts 9, begon lekker met een 6 punter. Daarna met 0, 1 en 3 punten weer drama. Kan wel janken :) Haha, tis iig beter dan dat van mij.. ;-) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Ik ben ook van plan om je in te halen........over 3 seizoenen. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Als ik gestopt ben een jaar ervoor.. ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik zei toch dat ik eraan kwam.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Heeft lang geduurd dan voor het eruit kwam.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ajax werd ook pas na 34 rondes kampioen.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ik zal het zo zeggen.. Dan duurde het lang voordat het eruit spoot.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wie het laatst lacht, lacht het best |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Laat maar zitten.. ;-) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Maar je vind het wel lekker om achter me te staan pisnicht |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Dat zijn er ook genoeg:) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Nee joh.. Moesten er 20 zijn al.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Je hebt er gewoon geen verstand van:) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Je hebt er gewoon geen verstand van:) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Oh, dus daarom sta jij onder mij? ;-) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Zal de wedstrijd VVV-AZ weer eens een 6-punter zijn??? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Goed zo gozer, je hebt 'm te pakken. Wel dankzij een goedkope pingel, die er ook nog pas in tweede instantie inging. |
|
|
|