BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC GRONINGEN - AFC AJAX (zondag 02 oktober 14:30): 1-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AFCAMylife
 AFCAMylife - zondag 02 oktober 2011 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 16:50 schreef Love-Ajax. het volgende:
Het heeft geen nut om telkens Frank de Boer de schuld te geven. Het team moet gewoon beter voetballen, maar dat doen we al vele wedstrijden niet. AFC Ajax = AFC Wanhoop.
Als ik ajax zie voetballen noem ik ons geen topclub meer ook niet meer in de Eredivisie. PSV, AZ, FC Twente en FC Groningen zijn op dit moment beter dan Ajax. Als Ajax dit seizoen nog kampioen wil worden dan moet er direct snel iets gaan gebeuren. Dit hele team moet helemaal opgeschoond worden.
Onze verdediging is een gatenkaas.
Ons middenveld zie je nauwlijks (behalve eriksen die erg z'n best doet).
Onze aanval neemt verkeerde beslissingen. Boerrigter moet ook een gaan uithalen met rechts. Sulijmani moet ook eerder gaan schieten want die weel te ver door gaan.

We moeten ook proberen om zo snel mogelijk in het zestien gebied te zijn. Dan wordt je meteen gevaarlijk en mag de verdediging geen overtreding maken.

Als ik Frank de Boer was zou ik een straftraining geven. Ze moeten eens gaan voetballen.
Uhu twente presteerde ook zo lekker met een gelijk spel in eigenhuis! hoofdgestoten?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 02 oktober 2011 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 16:50 schreef Love-Ajax. het volgende:
Het heeft geen nut om telkens Frank de Boer de schuld te geven. Het team moet gewoon beter voetballen, maar dat doen we al vele wedstrijden niet. AFC Ajax = AFC Wanhoop.
Als ik ajax zie voetballen noem ik ons geen topclub meer ook niet meer in de Eredivisie. PSV, AZ, FC Twente en FC Groningen zijn op dit moment beter dan Ajax. Als Ajax dit seizoen nog kampioen wil worden dan moet er direct snel iets gaan gebeuren. Dit hele team moet helemaal opgeschoond worden.
Onze verdediging is een gatenkaas.
Ons middenveld zie je nauwlijks (behalve eriksen die erg z'n best doet).
Onze aanval neemt verkeerde beslissingen. Boerrigter moet ook een gaan uithalen met rechts. Sulijmani moet ook eerder gaan schieten want die weel te ver door gaan.

We moeten ook proberen om zo snel mogelijk in het zestien gebied te zijn. Dan wordt je meteen gevaarlijk en mag de verdediging geen overtreding maken.

Als ik Frank de Boer was zou ik een straftraining geven. Ze moeten eens gaan voetballen.
Nee, lekker trappen op laten lopen e.d... Dat werkt..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 oktober 2011 door Hasjkoph --
AFCAMylife
 AFCAMylife - zondag 02 oktober 2011 - 16:53   quote  deeplink  
en een straftraining heeft mischien zin bij het plaatselijke clubje bij jou uit de buurt maar die jongens zien dan toch alleen maar dollartekens. daar willen hun wel een middagje voor lopen!

Gewoon laten zien wat er verkeerd ging en wat er goed ging en daar keihard op blijven trainen! dat heeft veel meer zin!
AFCAMylife
 AFCAMylife - zondag 02 oktober 2011 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 16:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Lodeiro kan helemaal geen linksbuiten spelen, is een pure middenvelder.. Heeft ie ook bij Urugay nooit gespeeld..
en ook niet in Uruguay!
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2011 - 16:57   quote  deeplink  
Voor de liefhebbers.. Tottenham- Arsenal staat op het punt van starten
FsideVak129
 FsideVak129 - zondag 02 oktober 2011 - 16:57   quote  deeplink  
Kutzooi

Ik ga verder met bier drinken.
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2011 - 16:58   quote  deeplink  
Frank de Boer zal gewoon lekker met dejongens gaan praten wat er waar fout ging (heeft ie wel 2 weken voor nodig) en tegen Az zal het echt niet anders staan vermoed ik...
joduh
 joduh - zondag 02 oktober 2011 - 16:58   quote  deeplink  
iedereen die hier roept dat frank moet oprotten die begrijp ik nu na deze wedstrijd volkomen....hij had iets in zijn hoofd vorig seizoen en dat heeft (met meer geluk dan wijsheid) goed uitgepakt voor hem.......
maar nu er geen geluk meer is zie ja dat frank veels te eigenwijs is......hij is een angsthaas,omdat hij niet tegen zijn verlies kan man....daarbij kan hij geen fouten toegeven....gooit hij het team om dat moet hij gaan toegeven dat hij er falikant naast zat.......en dat kan hij niet man.......
ik begrijp dat hij moet leren man.......maar fouten toegeven heeft niks met leren te maken toch?
zoals het er nu voorstaat en dat zeg ik al 5 wedstrijden:frank de boer gaat ons punten kosten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kutvoetbal...................
Guyt
 Guyt - zondag 02 oktober 2011 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 16:57 schreef FsideVak129 het volgende:
Kutzooi

Ik ga verder met bier drinken.
Ik doe met je mee trek er ook 1 open.De dag die mooi begon vanwege het weer etc is door het verlies flink verpest.
Enigma
 Enigma - zondag 02 oktober 2011 - 17:09   quote  deeplink  
Tja....

Volgens mij hebben we dit al een paar weken aan zien komen dus dat gejank wat ik nu van mensen hoor die steeds maar roepen dat het wel goed gaat met zulke "toppers" als Eriksen, Sulejmani, de Jong die ons in de kampioenswedstrijd erdoor loodste volgens velen, vind ik een zwaktebod..

Doe nou gewoon je oogkleppen af en zie de bikkelharde waarheid onder ogen. Eriksen is een heerlijk begaafd technicus maar met benen van papier, heeft niet het overzicht wanneer er mannenvoetbal aan te pas komt en is niet klaar voor de druk die hem wordt opgelegd door mensen die hem bestempelen als de nieuwe Laudrup. Laat me niet lachen; hij mag niet eens zijn veters strikken. Die jongen moet heel anders gebracht worden en met iemand trainen als Bobby Haarms. Als typerend noem ik zijn actie net waarbij er nog maar een paar minuten zijn te gaan en die joker het veld dwars over steekt met de bal, dan ook nog verliezen en als klap op de vuurpijl geen frustratie tonen maar met een stalen gezicht terug lopen, zandzakkentraining zou hij moeten hebben.

De Jong?? Zeg het hier ook al weken en gelukkig had ik vorig jaar dezelfde mening; ongeschikt voor Ajax. Niet technisch genoeg, zwakke instelling, slecht positie kiezen, geen killer. Wel geschikt voor het spel de zwakste schakel.. Alhoewel.. hij krijgt behoorlijke concurrentie van Tweetie, ze zijn het beiden niet waard om het Ajax shirt op dit moment te dragen.

Anita, wat een multifunctionele speler en wat een overzicht!! En let maar op, de Boer offert hem straks zo op voor Boilesen en vd Wiel terwijl hij het beter doet dan allebei. Bestrijkt net zowel de LB en RB omdat de Belgische helden het in hun broek deden voor Tadic en Andersson, wat vallen die twee patatbekken door de mand zeg.. Ter illustratie liet Aldeweirald even zien hoe hij zich voelt, net zo belabberd als zijn laatste kopbal.

Vond de wissel Buly voor Ooijer overigens wel begrijpelijk. De rus was in de minderheidssituatie de minst snelle voor en dus koos Frank voor meer agressie en hardheid achterin, mede gezien het zwakke spel van onze centrumverdedigers, en hopen dat Siem dan wat kon doen. Dat dat niet lukte had ik ook wel kunnen vertellen maar het was begrijpelijk.

Nu even genoeg azijn gepist want ik ben nu de hele week ziek hiervan en volgende week ook nog waarschijnlijk maar... we kunnen ook zeggen dat dit een opmaat moet gaan worden naar een nieuwe start. Iedereen wist dat dit onze zwaarste periode zou gaan worden, nou dat blijkt dus ook punten te kosten. Maar als we de medaiile draaien kun je ook zeggen dat nu blijkt dat onze bank te dun bezet is, dat het middenveld simpel aan te passen is en Theo dus inderdaad naar voren moet. Want met Theo op tien ging het toch beter; meer ballen verdeeld, meer venijn en zowaar de Jong gelegenheden gekregen. Eriksen zal nu hopelijk een keer of worden gewisseld of op de bank beginnen of eens flink op zijn kloten krijgen; wordt ie hard van (hoop ik). vd Wiel zal zien dat hij misbaar is als kiespijn want Anita is gewoon meer een man en hoeft niet anders te doen dan zijn voeten te laten spreken om aandacht te krijgen. Het wordt nu echt tijd dat Lukoki of de Sa een echte kans gaan krijgen en Sulejmani er voorlopig uit wordt gezet. Die man speelt altijd met een bolus in zijn broek. Wie dat niet ziet na vandaag heeft er dan ook totaal geen kijk op. Heerenveen lacht zich nog een liebreuk met al dat geld dat we hebben weggegooid aan die joker..

PSV zal vandaag waarschijnlijk over ons heen gaan, Twente is weer een punt uitgelopen en AZ gaat prima op koers door. Okay.. Dan volgende week zie ik ons ook punten verspelen tegen AZ. Maar.. elke club heeft de bekende golfbeweging van plus naar min en ook weer omgekeerd.. PSV gaat nu crescendo en AZ ook. Wij zitten zoals altijd in deze tijd in een zwakkere periode. Wij gaan straks aan een inhaalrace beginnen en daar zie ik nog wel brood in mits Frank toont de man te zijn die hij als speler was en dus net als van Gaal en Cruijff impopulaire beslissingen te nemen in het belang van het team, zo niet dan wordt hij Rutten 2. PSV en Twente moeten nog onderling en krijgen de nare wedstrijden ook nog. Ik wil met jullie wedden dat Groningen thuis dit jaar weinig punten laat liggen die zullen ook uit nog wel veel pakken, vind dat een goed team met een speler die wij hadden moeten hebben; Tadic, maar helaas. Wij zijn straks door de zure appel heen en zoals altijd worden de prijzen aan het einde van de rit verdeeld, niet nu, hoe pijnlijk het ook is voor ons als regerend kampioen vernederd te worden, week op week. Ja, vernederd vind ik het juiste woord gezien ons potentieel..

Ik geloof nog steeds dat we weer kampioen gaan worden maar er zal hard moeten worden ingegrepen en ik verwacht eigenlijk niet anders dat dit ook zal gebeuren. Heb zo'n vermoeden dat het moment dat El Salvador zal afdalen van de Olympus niet lang meer op zich zal laten wachten. Hij kan ook dit Ajax weer redden, mits er maar onvoorwaardelijk naar hem wordt geluisterd. Frank zal nu zijn kans moeten pakken; de dood of de gladiolen!

En nu ga ik dood- en doodziek zijn want de smsen stromen binnen vol leedvermaak, vieze hufters!!

Morituri te Salutant of toch maar Luctor et Emergo? Wat wordt het Frank????
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - zondag 02 oktober 2011 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 16:53 schreef AFCAMylife het volgende:
en een straftraining heeft mischien zin bij het plaatselijke clubje bij jou uit de buurt maar die jongens zien dan toch alleen maar dollartekens. daar willen hun wel een middagje voor lopen!

Gewoon laten zien wat er verkeerd ging en wat er goed ging en daar keihard op blijven trainen! dat heeft veel meer zin!
Dat is dus het probleem die belachelijke salarissen. Dat clubje bij mij in de buurt presteert tenminste, die hebben geen straftraining nodig.
De engelse clubs hebben veel hardere trainingen. Dat moeten wij ook gaan geven.
joduh
 joduh - zondag 02 oktober 2011 - 17:13   quote  deeplink  
en jij snapt het helemaal enigma..........
Guyt
 Guyt - zondag 02 oktober 2011 - 17:16   quote  deeplink  
Mooi stukje enigma helemaal mee eens.
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2011 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 17:09 schreef Enigma het volgende:
Tja....

Volgens mij hebben we dit al een paar weken aan zien komen dus dat gejank wat ik nu van mensen hoor die steeds maar roepen dat het wel goed gaat met zulke "toppers" als Eriksen, Sulejmani, de Jong die ons in de kampioenswedstrijd erdoor loodste volgens velen, vind ik een zwaktebod..

Doe nou gewoon je oogkleppen af en zie de bikkelharde waarheid onder ogen. Eriksen is een heerlijk begaafd technicus maar met benen van papier, heeft niet het overzicht wanneer er mannenvoetbal aan te pas komt en is niet klaar voor de druk die hem wordt opgelegd door mensen die hem bestempelen als de nieuwe Laudrup. Laat me niet lachen; hij mag niet eens zijn veters strikken. Die jongen moet heel anders gebracht worden en met iemand trainen als Bobby Haarms. Als typerend noem ik zijn actie net waarbij er nog maar een paar minuten zijn te gaan en die joker het veld dwars over steekt met de bal, dan ook nog verliezen en als klap op de vuurpijl geen frustratie tonen maar met een stalen gezicht terug lopen, zandzakkentraining zou hij moeten hebben.

De Jong?? Zeg het hier ook al weken en gelukkig had ik vorig jaar dezelfde mening; ongeschikt voor Ajax. Niet technisch genoeg, zwakke instelling, slecht positie kiezen, geen killer. Wel geschikt voor het spel de zwakste schakel.. Alhoewel.. hij krijgt behoorlijke concurrentie van Tweetie, ze zijn het beiden niet waard om het Ajax shirt op dit moment te dragen.

Anita, wat een multifunctionele speler en wat een overzicht!! En let maar op, de Boer offert hem straks zo op voor Boilesen en vd Wiel terwijl hij het beter doet dan allebei. Bestrijkt net zowel de LB en RB omdat de Belgische helden het in hun broek deden voor Tadic en Andersson, wat vallen die twee patatbekken door de mand zeg.. Ter illustratie liet Aldeweirald even zien hoe hij zich voelt, net zo belabberd als zijn laatste kopbal.

Vond de wissel Buly voor Ooijer overigens wel begrijpelijk. De rus was in de minderheidssituatie de minst snelle voor en dus koos Frank voor meer agressie en hardheid achterin, mede gezien het zwakke spel van onze centrumverdedigers, en hopen dat Siem dan wat kon doen. Dat dat niet lukte had ik ook wel kunnen vertellen maar het was begrijpelijk.

Nu even genoeg azijn gepist want ik ben nu de hele week ziek hiervan en volgende week ook nog waarschijnlijk maar... we kunnen ook zeggen dat dit een opmaat moet gaan worden naar een nieuwe start. Iedereen wist dat dit onze zwaarste periode zou gaan worden, nou dat blijkt dus ook punten te kosten. Maar als we de medaiile draaien kun je ook zeggen dat nu blijkt dat onze bank te dun bezet is, dat het middenveld simpel aan te passen is en Theo dus inderdaad naar voren moet. Want met Theo op tien ging het toch beter; meer ballen verdeeld, meer venijn en zowaar de Jong gelegenheden gekregen. Eriksen zal nu hopelijk een keer of worden gewisseld of op de bank beginnen of eens flink op zijn kloten krijgen; wordt ie hard van (hoop ik). vd Wiel zal zien dat hij misbaar is als kiespijn want Anita is gewoon meer een man en hoeft niet anders te doen dan zijn voeten te laten spreken om aandacht te krijgen. Het wordt nu echt tijd dat Lukoki of de Sa een echte kans gaan krijgen en Sulejmani er voorlopig uit wordt gezet. Die man speelt altijd met een bolus in zijn broek. Wie dat niet ziet na vandaag heeft er dan ook totaal geen kijk op. Heerenveen lacht zich nog een liebreuk met al dat geld dat we hebben weggegooid aan die joker..

PSV zal vandaag waarschijnlijk over ons heen gaan, Twente is weer een punt uitgelopen en AZ gaat prima op koers door. Okay.. Dan volgende week zie ik ons ook punten verspelen tegen AZ. Maar.. elke club heeft de bekende golfbeweging van plus naar min en ook weer omgekeerd.. PSV gaat nu crescendo en AZ ook. Wij zitten zoals altijd in deze tijd in een zwakkere periode. Wij gaan straks aan een inhaalrace beginnen en daar zie ik nog wel brood in mits Frank toont de man te zijn die hij als speler was en dus net als van Gaal en Cruijff impopulaire beslissingen te nemen in het belang van het team, zo niet dan wordt hij Rutten 2. PSV en Twente moeten nog onderling en krijgen de nare wedstrijden ook nog. Ik wil met jullie wedden dat Groningen thuis dit jaar weinig punten laat liggen die zullen ook uit nog wel veel pakken, vind dat een goed team met een speler die wij hadden moeten hebben; Tadic, maar helaas. Wij zijn straks door de zure appel heen en zoals altijd worden de prijzen aan het einde van de rit verdeeld, niet nu, hoe pijnlijk het ook is voor ons als regerend kampioen vernederd te worden, week op week. Ja, vernederd vind ik het juiste woord gezien ons potentieel..

Ik geloof nog steeds dat we weer kampioen gaan worden maar er zal hard moeten worden ingegrepen en ik verwacht eigenlijk niet anders dat dit ook zal gebeuren. Heb zo'n vermoeden dat het moment dat El Salvador zal afdalen van de Olympus niet lang meer op zich zal laten wachten. Hij kan ook dit Ajax weer redden, mits er maar onvoorwaardelijk naar hem wordt geluisterd. Frank zal nu zijn kans moeten pakken; de dood of de gladiolen!

En nu ga ik dood- en doodziek zijn want de smsen stromen binnen vol leedvermaak, vieze hufters!!

Morituri te Salutant of toch maar Luctor et Emergo? Wat wordt het Frank????
Ik ben het met het overgrote deel van je post eens.. Enkel het verhaal Erikssen zit je er helemaal naast.. Ja hij is er nog niet, dat klopt helemaal. Maar men moet hem ook uit de wind houden, spelers als Janssen en Vertonghen moeten in zo'n wedstrijd de ploeg bij de hand nemen en mensen op hun plek zetten (letterlijk en figuurlijk), hij mag absoluut niet als dragende speler worden gezien, maar dat gebeurt wel, men verwacht nu al wonderen van de jongen en dat is gewoon zinloos..

De grote jongens binnen zo'n ploeg moeten hem in bescherming nemen, en datzelfde geld voor Frank de Boer.

Alles wat fout zit bij Ajax zit hem in het middenveld, en wel in de JOng uberhaubt op het veld en Janssen op de verkeerde plek, tel daarbij op dat het middenveld veel te lang is en het is logisch dat spelers elkaar onmogelijk kunnen vinden..

Toen de Boer net starte speelde hij met ene heel compact middenveld en daar moet hij direct naar terug, het druk zetten van de voorste 5 spelers is compleet verdwenen, en de aansluiting van de verdedigende spelers is er al helemaal niet.. De enige speler die weleens in stapt is Vertonghen, verder verdedigd iedereen bij Ajax alleen maar achteruit..

En Erikssen zet wel eens druk maar kijkt dan achterom en ziet dat niemand anders dat doet..

Hoe dan ook, er moet aardig wat veranderen bij dit Ajax willen we komend seizoen weer CL spelen..
Enigma
 Enigma - zondag 02 oktober 2011 - 17:39   quote  deeplink  
Toch nog even snel iets, hééél misschien positiefss!!

Krijg net te horen dat er contact is geweest deze week tussen de heilige nummer 14 van ons en één van de beste peoplemanagers die onze aardbol rijk is; Hiddink!

Cruijff ziet in hem de ideale persoon die van bovenaf, heel diplomatiek maar toch dwingend de boel kan bijsturen zonder als een olifant door de porselijnkast te huppen.

Durf niet te zeggen of dit waar is maar heb het van 2 personen gehoord die meestal "iets" meer weten dan wij. Hoop het echt!! Aan de andere kant is hij nog steeds bezig met Turkije dus misschien is het iets mooier gebracht dan waar maar in deze tijd mogen we elk lichtpuntje toch wel een beetje koesteren...
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2011 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 17:39 schreef Enigma het volgende:
Toch nog even snel iets, hééél misschien positiefss!!

Krijg net te horen dat er contact is geweest deze week tussen de heilige nummer 14 van ons en één van de beste peoplemanagers die onze aardbol rijk is; Hiddink!

Cruijff ziet in hem de ideale persoon die van bovenaf, heel diplomatiek maar toch dwingend de boel kan bijsturen zonder als een olifant door de porselijnkast te huppen.

Durf niet te zeggen of dit waar is maar heb het van 2 personen gehoord die meestal "iets" meer weten dan wij. Hoop het echt!! Aan de andere kant is hij nog steeds bezig met Turkije dus misschien is het iets mooier gebracht dan waar maar in deze tijd mogen we elk lichtpuntje toch wel een beetje koesteren...
Zou mooi zijn, maar hij heeft duidelijk aangegeven met Turkije naar het EK te willen.. En Turkije staat er nu redelijk goed voor toch??
Enigma
 Enigma - zondag 02 oktober 2011 - 17:50   quote  deeplink  
Hoi Remco.

Ik denk dat wij als supprters het voor het grootste deel überhaupt wel met elkaar eens zijn, dat is mooi! Wat mij daarin toch altijd daarin weer frapeert is dat als wij dat zien als amateurs of wannabee trainers, wat voor naam je er ook maar aan geeft, waarom ziet een de Boer dit niet? Volgens mij stijgt je aanzien juist meer wanneer je durft toe te geven dat je het anders moet doen; m.a.w. kwetsbaar opstellen. Maar misschien zie ik het te simpel..

Tja Eriksen, daar verschillen wij dan van mening over v.w.b. hoe hij functioneert. Dat ik er helemaal naast zit vind ik een beetje boude uitspraak; jij ziet het anders vind ik een betere benaming daarvoor. Ik denk dat Theo hem zeker bij de hand wil nemen maar dan moet je Theo die autoriteit en plaats ook geven. Heb zo'n gevoel dat Jantje niet altijd even blij is met Theo.. Denk daar maar eens over na..

Inderdaad is middenveld grootste bottleneck maar voor is ook nog hinkebeen met Sulejmani, vind ik..

We moeten gewoon weer verder en we blijven onze club steunen!

Kom op mannen, wij zijn AJAX!!!
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2011 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 17:50 schreef Enigma het volgende:
Hoi Remco.

Ik denk dat wij als supprters het voor het grootste deel überhaupt wel met elkaar eens zijn, dat is mooi! Wat mij daarin toch altijd daarin weer frapeert is dat als wij dat zien als amateurs of wannabee trainers, wat voor naam je er ook maar aan geeft, waarom ziet een de Boer dit niet? Volgens mij stijgt je aanzien juist meer wanneer je durft toe te geven dat je het anders moet doen; m.a.w. kwetsbaar opstellen. Maar misschien zie ik het te simpel..

Tja Eriksen, daar verschillen wij dan van mening over v.w.b. hoe hij functioneert. Dat ik er helemaal naast zit vind ik een beetje boude uitspraak; jij ziet het anders vind ik een betere benaming daarvoor. Ik denk dat Theo hem zeker bij de hand wil nemen maar dan moet je Theo die autoriteit en plaats ook geven. Heb zo'n gevoel dat Jantje niet altijd even blij is met Theo.. Denk daar maar eens over na..

Inderdaad is middenveld grootste bottleneck maar voor is ook nog hinkebeen met Sulejmani, vind ik..

We moeten gewoon weer verder en we blijven onze club steunen!

Kom op mannen, wij zijn AJAX!!!
Men moet altijd blijven steunen, daarom vind ik het ook raar dat men nu al weer vind dat de Boer eruit zou moeten.

Ik kan gewoon niet snappen dat de Boer niet meer zo speelt als in December 2010, gewoon veel druk vooruit zetten met het hele elftal.. Maar je ziet het bij alle trainers bij Ajax de afgelopen jaren, iedereen begint goed en Ajax voetbal dan ook aardig, en naar verloop van tijd veranderd dat op de een of andere vage manier..
Enigma
 Enigma - zondag 02 oktober 2011 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 17:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Zou mooi zijn, maar hij heeft duidelijk aangegeven met Turkije naar het EK te willen.. En Turkije staat er nu redelijk goed voor toch??
Klopt helemaal. Daarom zeg ik ook dat ik het niet zeker weet of dit echt zo is. Neemt niet weg dat het wel in de lijn der verwachting ligt en dat El Salvador extra gemotiveerd is om deze missie met Ajax te laten slagen. Voorts hebben deze lui mij vaker juist geïnformeerd dan foutief maar ja, zal dit net weer niet kloppen. Ik hoop het dus van harte. Maar heb net als jij mijn twijfels..
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2011 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 17:55 schreef Enigma het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Daarom zeg ik ook dat ik het niet zeker weet of dit echt zo is. Neemt niet weg dat het wel in de lijn der verwachting ligt en dat El Salvador extra gemotiveerd is om deze missie met Ajax te laten slagen. Voorts hebben deze lui mij vaker juist geïnformeerd dan foutief maar ja, zal dit net weer niet kloppen. Ik hoop het dus van harte. Maar heb net als jij mijn twijfels..
Zie nieuw topic.. van BAsten en Hiddink kunnen ook goed samen volgens mij toch..
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2011 - 18:08   quote  deeplink  
Misschien wel goed deze nederlaag wara we het niet ahdden verwacht.. Nu ligt het probleem iig open en bloot op tafel en kan de Boer er in mijn ogen niet meer omheen..

Helaas dat Anita de komende wedstrijden nog als back zal spelen door de blessures..
joduh
 joduh - zondag 02 oktober 2011 - 18:09   quote  deeplink  
motm anito voor mij....
lotm debilimani
Pietje
 Pietje - zondag 02 oktober 2011 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 16:44 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Het wordt tijd dat de Boer eens over een aantal van zijn standaarden heen gaat stappen en durft in te zien dat hij niet altijd gelijk heeft of dat moet behalen. Schop mij maar in drie stukken, maar heel zijn geruzie met El Hammie wordt juist nu (Rus gezien vandaag?) lachwekkend cq pijnlijk. Wat had je vandaag een speler met dat beetje extra kwaliteit kunnen gebruiken... en ja, wat had je een bikkelaar als de Zeeuw kunnen gebruiken. Tenzij iemand mij hier wil gaan wijsmaken dat de Jong een betere optie is?

Dito voor de manier waarop Janssen wordt ingezet, maar dat heb ik hier al 300 keer uitgelegd.
Kijk, dit is visie! Ik ben het volledig met je eens, Ikke_tikkie! Frank de Boer is een ongelooflijk eigenwijze kerel. Iedereen ziet ook dat Theo Janssen door hem op een volstrekt verkeerde positie in het elftal wordt neergezet. Dat is slecht voor Ajax en het is slecht voor Theo Janssen. Daarnaast, wie wil of kan mij uitleggen waarom hij Siem de Jong nog altijd handhaaft in het basisteam? Dit is ook al zo'n bewijs van de zijn eigenwijzigheid. Ik roep hier beslist niet dat de coach vervangen moet worden, dat gaat zeker niet gebeuren en het gaat ook niks oplossen. Maar wel wordt het tijd dat hij zijn eigenwijzigheid overboord gooit. Ook moet Frank de Boer eens naar zijn wisselbeleid kijken. Van zijn wissels snap ik echt helemaal niks... De volgende wedstrijd is tegen AZ, een ploeg die ik erg leuk vind spelen. Ik ben er helemaal van overtuigd, dat Ajax ook die wedstrijd gaat verliezen! Gertjan Verbeek is tactisch veel en veel verder dan Frank de Boer en zal zonder twijfel al de oplossing hebben om Ajax op gepaste wijze te bestrijden. "Leuk" scenario als Ajax inderdaad verliest... Dan staan we 9 punten achter op AZ. Wat een vooruitzicht na pas 9 wedstrijden. Eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee... :(
dege
 dege - zondag 02 oktober 2011 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 18:08 schreef remco k het volgende:
Misschien wel goed deze nederlaag wara we het niet ahdden verwacht.. Nu ligt het probleem iig open en bloot op tafel en kan de Boer er in mijn ogen niet meer omheen..

Helaas dat Anita de komende wedstrijden nog als back zal spelen door de blessures..
dus komt enoh toch in beeld
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2011 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 19:58 schreef dege het volgende:

[..]

dus komt enoh toch in beeld
Zou kunnen, maar kan daar niet alleen spelen, dan moet Janssen ernaast spelen..
alibabba
 alibabba - zondag 02 oktober 2011 - 21:59   quote  deeplink  
En daar gaan we weer....word het niet eens tijd om de feiten op tafel te leggen???Hoe kan het toch in hemelsnaam waarom een trainer van Ajax op den duur de raarste beslissingen neemt??? We gaan f terug...Milan...geweldig spel met pressing en durf....het was het Ajax-spel wat we willen zien en waar Ajax voor staat...waarom is daar niks meer van te zien? Hoe slap kun je een wedstrijd beginnen zoals vandaag....totaal geen plezier in voetbal en dat begint INTERN!!! Ik blijf het herhalen en blijf er op terugkomen; ZOLANG AJAX DE BEURS NIET VERLAAT BLIJFT HET KWAKKELEN EN ZIEN WE HET OUDE AJAX NOOIT TERUG!!! Het was vandaag diep en diep TRIEST en ik ben bang dat FRANK DE BOER het volgende slachtoffer word...elke Ajacied word KAPOT gemaakt door die KUT BEURSGANG maar niemand wil het zien...we kunnen absoluut niet zeggen dat Ajax een slecht elftal heeft maar het word vandaag afgetroefd door een zeker niet sterk Groningen...AJAX faalt opzichtig en ik ben er onderhand klaar mee.....voortdurend dezelfde BLUNDERS, die voortkomen uit een ZIEKE club, waarvan niemand wil zien dat het zo is...
baco74
 baco74 - zondag 02 oktober 2011 - 22:09   quote  deeplink  
Ik heb Ajax een slechte wedstrijd zien spelen vandaag, toch hadden we deze pot niet hoeven verliezen.
Ik vond Groningen ook verschrikkelijk slecht voetballen.
Zij waren wel het team wat meer strijd in het spel legde dan ons aller Ajax,maar daar is dan ook alles mee gezegt.
Ik vond hun belachelijk veel grove overtredingen maken,veel te veel met hun handjes in de lucht staan als wij iets onbenulligs deden
en toen wij uiteindelijk met 10 man stonden hebben ze aleen nog tijd lopen rekken.
Nu moet Ajax een bepaald spel op de mat leggen wat hier mee om kan gaan.
Door zuiver en snel combinatiespel, de fysieke duels uit de weg gaan en proberen om over de vleugels de spits(en) in stelling te brengen.
Dat is ook het spel wat De Boer er bij zijn elftal probeert in te slijpen.
Wanneer dit niet lukt, omdat teveel spelers verkeerd pasen, lopen of gewoon kwaliteit te kort komen,
is het erg moeilijk om dan toch de duels aan te gaan en de wedstrijd dan maar op die manier naar je toe te trekken.
Ook aan zijn wisselbeleid kan men zien dat De Boer hinkt op twee gedachtes.
Moeten we nu blijven combineren en de spitsen in stelling brengen
of moeten we wachten op balverlies van de tegenstander om daarna over te schakelen.
Dat Ajax vandaag 'de mouwen niet heeft opgestroopt' en de fysieke duels keer op keer verloor neem ik niemand kwalijk.
Ajax is een weg ingeslagen waarin we op balbezit met goed positiespel een wedstrijd moeten winnen.
Dat het laatste tot nu toe nog niet lukt dat mogen we De Boer wel kwalijk nemen,
maar voor dit spelletje (veel balbezit en goed positiespel) beschikt ie nog niet geheel over de juiste spelers.

Ondanks dat we nog weinig van dit speltype te zien krijgen wil ik De Boer nog niet affikken.
De Boer heeft, naar mijn inschatting, nu zo'n 23 á 24 Eredivisiewedstrijden als hoofdcoach van Ajax erop zitten,
waarvan pas 8 met de selectie die hij (deels) zelf heeft kunnen samenstellen.
Ik moet toegeven dat ik pas weinig wedstrijden onder zijn leiding heb gezien
waarin we echt dat dominante Ajax-voetbal speelden waar we naar streven.

Maar kom op; het is nu iets meer dan een jaar geleden dat de Cruijff aan de posities van het toenmalige bestuur ging peuteren.
Om daarna een jaar lang een machtsstrijd te gaan voeren om uiteindelijk deze weg in te kunnen slaan.
Toen riep iedereen: "Met 2 á 3 jaar kan Ajax, Ajax weer zijn."
Ondertussen is De Boer, met het elftal van Jol en een hoop geluk, na 7 jaar weer eens landskampioen geworden.
Toen kon De Boer niet stuk, want volgend jaar heeft ie zijn eigen team en dan zijn we helemaal niet meer te stoppen.
Niets blijkt minder waar.

Tuurlijk mogen we De Boer en zijn spelers deels afrekenen op het matige tot slechte spel wat ze tot nu toe etaleren.
Maar om nu al te zeggen dat het niets gaat worden met De Boer als hoofdcoach vind ik te ver gaan.
Tuurlijk kan De Boer beter, moet beter.
Tuurlijk kunnen de spelers beter, moeten beter.
Maar we zijn net bezig en hebben een hoop zware wedstrijden achter de rug met een hele jonge deels nieuwe selectie.
We hebben vandaag pas de eerste competitie nederlaag geleden,
na gespeeld te hebben tegen o.a. Twente (thuis), PSV (uit), Groningen (uit),Real Madrid (uit),
dat zijn op zich wedstrijden die je kan verliezen.
Gewonnen hebben we ze in ieder geval niet, waardoor je niet veel zelfvertrouwen in een team kan opbouwen.
Een zelfvertrouwen wat heel belangrijk is voor het spelletje dat we willen spelen.

De Boer bevindt zich met zijn selectie op een eiland binnen de club Ajax.
Dit komt omdat De Boer zich met zijn selectie wilt distancieren van de bestuurscrisis die er nog steeds is.
Als straks alle functies zijn ingevuld en de club een beleid voert dat door middel van een goede jeugdopleiding
en een helder aankoopbeleid de basis voor het eerste elftal vormt,
dan zullen we De Boer pas af kunnen reken om het feit dat Ajax geen wedstrijden wint met dominant voetbal en geweldig positiespel.
We hebben nu eenmaal nog geen selectie waarbij dat vanuit de jeugd als automatisme is ingeslepen.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zondag 02 oktober 2011 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 21:59 schreef alibabba het volgende:ZOLANG AJAX DE BEURS NIET VERLAAT BLIJFT HET KWAKKELEN EN ZIEN WE HET OUDE AJAX NOOIT TERUG!!!
Kun je even uitleggen wat het causale verband is tussen de beursgang en een slap spelend elftal?
verbrande harry
 verbrande harry - zondag 02 oktober 2011 - 23:03   quote  deeplink  
wat een scheitzooitje weer in de euroborg,werkelijk om te janken.
een maand geen salaris voor die verwende koorknaapie's,er lopen er een paar tussen die ajax onwaardig zijn.
verkopen in de winterstop ik betaal wel die enkele reis richting hun eindbestemming,of ik regel en fiets....bah bah en nog eens bah.

oooh kut wat ben ik netjes...pfffff

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 oktober 2011 door verbrande harry --
nora
 nora - maandag 03 oktober 2011 - 00:14   quote  deeplink  
Het is gewoon het middenveld al weken ,geen power omdat je met ERiksen en Jansen 2 aanvallende middenvelders hebt waarvan er 1 door Frankie wordt gebruikt als verdedigende middenvelder wat hij totaal niet kan ,dat is fout 1 fout 2 is dat als je 2 aanvallende middenvelders hebt dan moet je een stofzuiger er achter hebben types zoals Gabri was en voetballers zoals Brama en Toornstra dat zijn de lopers ook Demy de Zeeuw had dat toen hij bij Ajax kwam en nu heeft AZ dat met Holman en Lampart van Chelsea en zo,n Speler heeft Ajax op dit moment niet want wij hebben wij hebben mister schildpad de Jong in deze samenstelling begrijpt elke boerenlul die een beetje verstand heeft van voetbal dat dit geen balans is en daarom Frankie heb je geen aansluiting naar de voorhoede en heb je geen ondersteuning naar je achterhoede dit probleem kan je misschien oplossen door mini stofzuiger Anita te gebruiken als slot op de deur achter 2 aanvallende middenvelders zoals Jansen en Eriksen zijn,en als jij zo strond eigenwijs bent dat je dat niet doet dan graaf je je eigengraf bij Ajax.
Pietje
 Pietje - maandag 03 oktober 2011 - 00:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 00:14 schreef nora het volgende:
Het is gewoon het middenveld al weken ,geen power omdat je met ERiksen en Jansen 2 aanvallende middenvelders hebt waarvan er 1 door Frankie wordt gebruikt als verdedigende middenvelder wat hij totaal niet kan ,dat is fout 1 fout 2 is dat als je 2 aanvallende middenvelders hebt dan moet je een stofzuiger er achter hebben types zoals Gabri was en voetballers zoals Brama en Toornstra dat zijn de lopers ook Demy de Zeeuw had dat toen hij bij Ajax kwam en nu heeft AZ dat met Holman en Lampart van Chelsea en zo,n Speler heeft Ajax op dit moment niet want wij hebben wij hebben mister schildpad de Jong in deze samenstelling begrijpt elke boerenlul die een beetje verstand heeft van voetbal dat dit geen balans is en daarom Frankie heb je geen aansluiting naar de voorhoede en heb je geen ondersteuning naar je achterhoede dit probleem kan je misschien oplossen door mini stofzuiger Anita te gebruiken als slot op de deur achter 2 aanvallende middenvelders zoals Jansen en Eriksen zijn,en als jij zo strond eigenwijs bent dat je dat niet doet dan graaf je je eigengraf bij Ajax.
Dit roept volgens mij (bijna) elke Ajaxfan, nora. Frank de Boer is echt onwaarschijnlijk eigenwijs en onvoorstelbaar koppig. Mocht Ajax de komende wedstrijd van AZ verliezen, dan staan we na slechts 9 wedstrijden al 9 punten achter op AZ. En eerlijk gezegd zie ik PSV ook nog maar weinig punten gaan verspelen, waardoor Ajax volgend seizoen zich voor de Europa League mag opmaken. Een scenario waar ik niet aan moet denken...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 04:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 15:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Wie moet de opbouw verzorgen?? Wie moet zorgen dat het middneveld aansluit, wie moet er aangeven wanneer druk te zetten?? Wie heeft er geen enkele bal op Erikssen gegeven terwijl hij juiste de meeste ballen op Erikssen moet geven???

Erikssen is een talent van 19 jaar, de persoon die daar van verwacht dat hij iedere wedstrijd een 9 scoort is niet helemaal goed bij z'n hoofd en is ook vergeten dat ieder groot talent bij Ajax uit het verleden er met vallen en opstaan is gekomen..

Theo is geen talent, maar een routinier en moet er iedere week staan en als het niet draait het elftal aan de hand nemen..Vandaag is hij de speler wederom met heel veel belverlies terwijl er zo veel makkelijkere opties voor hem zijn..

Theo en Siem maken dit elftal heel veel zwakker, en hierdoor gaan er steed meer spelers slechter spelen.. Of wou je zeggen dat Erikssen het op het middenveld allemaal in zijn eentje moet kunnen???
zeer laten reactie van mij op dit, maar sorry je mag dan wel een talent zijn volgens jouw maar dan moet je wel wat brengen zowel verdedigend als meer aanvallend! als je theo de bal heeft dan kan die weinig anders dan bal terug geven want hij staat met de rug naar eriksen toe en hij heeft verder geen man in de buurt die hij kan aanspelen! anita en vdwiel dat zijn spelers waar poep in de broek zit~! dan zie je een speler vrij staan wordt tie overgeslagen en wordt de bal terug geven of ver weg geschoten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 04:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 15:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij niet om geld gaf..

Zonder Sulejmani hadden we pas 2 wedstrijden gewonnen, en hadden we 10e gestaan ofzo...
ik heb liever zonder sulejmani dan met want sulejmani mag dan wel gescoord hebben maar dat had zelf een dooie nog gemaakt die laatste van hem! maar jah er zijn nog wel wat meer spelers die niet in ajax thuis horen!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 04:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 15:32 schreef remco k het volgende:

[..]

HIJ IS 19 man.. Alsof van BAsten of BErgkamp al dragende spelers waren op die leeftijd.. al een held was op die leeftijd
kluivert had toen al de `1-0 gemaakt tegen acmilan en seedorf was ook de man op die leeftijd bij ajax en als jij vindt dat je hem moet beschermen omdat hij 19 is dan vind ik dat hij er helemaal niet thuis hoort want dan moet hij lkkr gaan ballen in de A1 lekker met zijn leeftijdsgenoten. ajax is voor volwassen mensen bedoelt niet voor mensen die nog als pubers of als schijters gedragen. natuurlijk kan een 19 jarige een basisspeler zijn maar dan moet je wel als een volwassen vent gedragen door eens fatsoenlijk een bal af te pakken. vooral jongen mensen moet je eens er naast zetten als ze iets niet goeds doen, anders leren ze het nooit!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 04:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 15:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Kijk eens nara het rendement van Sulejmani, en vergelijk dat eens met iedere andere buitenspeler van de afgelopen 12 jaar..
denk dat vandermeyde wel meer assist gaf hoor;) suarez als buitenspeler ook wel goed was! wamberto met zijn buitenspel goal, altijd leuk om weer terug te zien! maar dan houd het ook wel mee op maar daar moet je dus niet mee vergelijken want rotte appels ga ik niet met rotte appels mee vergelijken want die zijn net zo rijp om weg te gooien! strikje erom heen en wegzetten bij het afval, kan die weer lkkr naar het hoge noorden en daar goed zijn tegen ajax want dit nog steeds zijn beste wedstrijd in zijn carriere en dat is toch echt wel een tijd geleden!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 04:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 15:42 schreef AFCAMylife het volgende:
Jezus tadic! donker geel. had zomaar rood mogen wezen!
schaar was vroeger rood! vroeger was alles beter.

scheids waren duidelijk maar nu veranderen ze zelfs al na 1 helft met totaal anders soort fluiten.(in de wedstrijd van utrecht met veel gele kaarten en bijna niks in 2de helft terwijl daar juist de kaarten wel op zijn plaats waren)

voetbal van ajax was beter! toen real nog bang was toen ajax op bezoek kwam!

toen de politici nog lieten zien dat ze het niveau van klokhuis hadden ontstegen. (hoe haal je de stekker uit een stekkerdoos)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 05:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 15:52 schreef Ajax Is The Best het volgende:
Bully eruit???? WTF!!!!!!!
alsof bully wat deed in de wedstrijd! zo speler hadden we toch al naar de 2de gestuurd? (elhamlap) ik denk dat we maar met de A1 op de proppen moeten komen de volgende wedstrijd tegen az. tegen az verliezen we zowiezo wel dus als of je met de A1 komt of met dit ik zie geen verschil!
gewoon hard zijn tegen deze spelers en zeggen bye bye en toedeloe met een stempel van defensie erop "ongeschikt". dat laat ff zien dat er met ajax niet wordt gespot. dat het niveau van elke speler wel onder het ajax niveau ligt! ik kan namelijk wel iedereen afkraken!
maarjah spelers op straat zetten mag niet want dan verliest je er geld mee! maar volgens mij was voetbal bedoelt om mensen te plezieren! de enige die plezier beleven zijn de spelers want elk jaar hebben ze weer een miljoen verdient met hun hobby! ajax is nog steeds een bedrijf een geen club! want in iedere club was urby en vanderwiel er uitgegooid want urby moet nog steeds leren bij acmilan terwijl hij al 6 jaar bij ajax heeft gezeten! vanderwiel gaat die kant op, hij is nog steeds zo bagger als in het begin, totaal geen vooruitgang! terecht dat vanderwiel bij haarlem heeft gezeten want daar hoort hij thuis. bij de amateurs!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 05:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 16:19 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Maatsen kopen. Valt in in de 82e minuut en scoort in de 85e en 86e.
lol 1 speler die 1 wedstrijd speelt en 2x scoort dat zegt dus helemaal niks! sulejmani was toch ook zo goed tegen ajax toen hij bij heerenveen speelde. ik heb het gezien vandaag! dus geen wanaankopen! aub. in de jeugd speelt er wel een leuke speler miss een kindje van 6 die nog beter speelt dan sulejmani of greg of iemand anders want slechter kan je het eigenlijk niet doen! en remco beschermd dat kindje van 6 want hij is wel 6 jaar he;) wat een talent die eriksen he wat een talent. ik denk dat ik kansen van ajax heb gezien die op 1 hand zijn te tellen, en dat is zeer matig tot slecht. dus wat is die eriksen een goeie speler he;) wat een talent. hij kan zo goed verdedigen en meelopen met de bal. hij haalt ook wel vaak de bal op he bij de verdedigers. hij scoort ook veel he remco dat eeuwige talent? het gevaarlijkste moment van eriksen was een corner van hem! de grootste kans van de wedstrijd was van sulejmani na een pass van SIEM! oh god siem kan ook een steekpass geven, wajoo dat doet hij dus ook 1 keer in de 10 wedstrijden (dat de bal wel aankomt wel te verstaan). maar jah de grootse randdebiel kan natuurlijk maar 1tje zijn en dat is twitterkoning! ik zou aan van marwijk willen vragen of hij DiRK MARCELLIS gaat oproepen voor oranje! in iedergeval beter dan twitterkoning! en dan is het diepetepunt wel bereikt want dan helemaal geen ajacied meer in oranje!!!!!!!!!! allleen maar ex-ajacieden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 05:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 16:46 schreef AFCAMylife het volgende:

[..]

Bij twente wat Theo de nummer 10! Brama de CVM en landzaat de man die de ballen richting janssen en de buitenspeler brengt
ja vorig seizoen, niet in het seizoen dat ze kampioen werden want toen stond perez een andere deen in op 10 die wel eens scoorde!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 03 oktober 2011 - 05:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 05:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

lol 1 speler die 1 wedstrijd speelt en 2x scoort dat zegt dus helemaal niks!
Wel eens van ironie gehoord?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 06:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 16:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik en meerderen waaronder jij hebben het hier al 100 keer geroepen, wij hebben een prima selectie...

Alleen gaat de Boer dit gewoon niet veranderen.. Ik snap hierin de rol van BErgkamp en Spijkerman ook niet meer zo.. Die zullen toch ook wel zien dat het niet wat is..
een prima selectie? dat dacht ik ook begin van het seizoen maar ik ben wakker geschud door dit wangedrag! van mij mogen een aantal spelers de deur uit! boeli is net als elhamlap, wil alleen scoren dus daar hebben we niks aan! vanderwiel kan van mij oprotten want anita speelt 5 min rechtsback en heeft de bal meer afgepakt dan vanderwiel dit hele seizoen!
sulejmani kan alleen maar rennen maar een voorzet of een hard schot zie ik hem weinig doen! dus ik denk dat hij maar beter voor de 100 meter sprint kan gaan! siem speelt zijn beste wedstrijden dicht bij de goal (als spits of als 10) maar op de positie die hij nu bekleed is hij veel te mager! hij beland tussen wal en schip dus in het water! eriksen mag van mij gaan ballen bij de A1 om zijn daar meer te gaan scoren! hij probeert het nu uit bij een vrij trap maar ik heb hem daar in nog niet zien scoren! ga dat lkkr proberen bij de A1. vermeer terecht dat hij op doel staat want voetballen kan hij niet, overigens is hij wel een goeie lijn keeper maar dat hoort niet bij ajax. keeper hoort ook te kunnen voetballen!
ebicilio hoort natuurlijk tussen het rijtje van kneuzen van ajax! hij mag de schoenveters niet eens kopen van een echte ajacied! stuur hem eens naar rkc of naar telstar, waarschijnlijk flopt hij daar ook wekelijks.

er zijn maar een paar spelers die mij kunnen bekoren.
1. anita, hij staat zowel aanvallend als verdedigend zijn mannetje. laat af en toe zijn man lopen.
2. jantje en alder, zijn kop sterk en hebben een hard schot! maar laten zich nog te makkelijk afbluffen!
3. boerrichter, een klassieke linksbuiten. een man die een man passeert. ik zie geen 1 ajacied dat zien doen.
4. boillesen jammer dat hij geblesseerd is. zowel aanvallend en verdedigend laat hij zich zien. meer van positieve kanten dan de negatieve.
5. siggie wat een werklust heeft die gozer, maar raakt wel snel blesseert of uitgeput!
6. enoh. das een speler op het middenveld die een bal kan afpakken en druk zet op het mid. opbouwend gaat het wel steeds beter met hem! dat kon ook niet anders want het niveau was dan natuurlijk ook dramatisch! maar een bal af pakken met of zonder overtreding kan hij wel!

eigenlijk houd het hiermee wel op! janssen heb ik niet genoemd omdat het weinig zin heeft om er iets over te zeggen want met dit stelletje randdebielen verdrinkt zelfs messi in zijn goeie spel dan laat hij ook niks zien~! janssen heeft het laten zien dat hij het kan op welke positie op het mid dan ook maar nooit als balafpakker! maar balafpakken doe je niet met 1 speler maar doe je met het hele team. ajax krijgt pas de bal na een slechte pass van de tegenstander of een doelpunt van de tegenstander of dat vermeer de bal heeft of dat naast is gegaan! maar de bal afpakken gebeurd veel te weinig! al moeten we morgen naar het kasteel dan wordt ajax zelfs opgerolt door sparta met deze instelling en spelers!!

REMCO HOE KAN JE DEZE SELECTIE EEN GOEIE NOEMEN ALS EBICILIO OP DE BANK ZIT! DAT THEO CVM MOET STAAN, DAT TWITTERKONING AL 4 SEIZOENEN RECHTBACK IS MAAR NOG STEEDS SPEELT ALS EEN KRANT. DAT SULEJMANI OP RECHTS SPEELT, DAT ANITA OP LINKS SPEELT. WAJOO WAT EEN GOEIE SELECTIE!! DEZE SELECTIE SPEELT MOEIZAAM 2-2 TEGEN VVV TERWIJL AZ DAAR MET GEMAK EN MET EEN JATLEG 0-3 WINT. TERWIJL ZE BINNEN 3 SEIZOENEN SCHAARS, ELHAMLAP, DE ZEEUW, DEMBELLE EN LENS ZIJN KWIJT GERAAKT! KIJK ZO KAN HET DUS OOK!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 06:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 05:58 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Wel eens van ironie gehoord?
ja dat wel, maar ik vond het niet bepaald ironisch want dan vond je waarschijnlijk de aankoop van sulejmani ook ironisch? leuk voor die speler die 2x scoort maar ik zou niet willen dat je het bestuur op zulke ideeen gaat brengen plzzz!!! wanaankopen hebben we al lang genoeg gezien!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 06:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2011 - 22:22 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Kun je even uitleggen wat het causale verband is tussen de beursgang en een slap spelend elftal?
zal ik even uitleggen! in bedrijf gaat staat maar 1 ding op het programma en dat is winst maken! bij een normale voetbal club als je de kantine binnen komt ruikt het naar gras. ook bij een normale voetbalclub als een speler elke week slecht speelt dan staat hij een keer er naast. bij ajax kan dat niet want dan vernietig je de waarde van zo'n speler. want ze zullen bij ajax wel denken dat er in de wereld mensen die gek genoeg zijn om 16 miljoen voor vanderwiel neer te leggen. hij is niet eens het 1/10 voudige waard. met zulke spelers dus ga je slap spelen. in een club zonder beursgang waren die spelers allang de deur verwezen!
Rogier
 Rogier - maandag 03 oktober 2011 - 07:56   quote  deeplink  
Ik vind Eriksen de enige Ajax waardige speler op het middenveld. Het gaat nu wat minder hem, maar dan nog is hij beter dan een De Jong of Janssen.
Breijan
 Breijan - maandag 03 oktober 2011 - 10:29   quote  deeplink  
Laat die jongens maar lekker meelopen met de "gewone" man die hard moet sappelen voor een beetje kaas op z'n brood. Voor en na de wedstrijd weten ze precies waar het aan ligt, maar tijdens de wedstrijd weten ze opeens niks meer.
Elke ploeg in NL zal alles geven om van Ajax te winnen, dus als Ajacied zul je week in, week uit op het scherpst van de snede moeten spelen. Bluf, dominantie, mooi spel, meer dan 100 goals voor ... dat is al lang geleden helaas. Toch hebben we nog steeds de beste ploeg van NL. Alleen moeten de jongetjes eindelijk eens echte mannen gaan worden.
Maar ook Frank zal water bij de wijn moeten doen. Onze beste spits is namelijk verbannen naar Jong Ajax. So what dat die gozer lastig is, ik noem het karakter. Vorig seizoen Groningen uit, blonk hij wel uit met 2 goals en terwijl de rest van het team het af liet weten. Een fitte Serero ... opstellen. Lodeiro ...Gun die man eens een echte kans. Ook goed voor Siem en Christian als ze wat meer de hete adem van concurrenten in hun nek gaan voelen.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 03 oktober 2011 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 06:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

een prima selectie? dat dacht ik ook begin van het seizoen maar ik ben wakker geschud door dit wangedrag! van mij mogen een aantal spelers de deur uit! boeli is net als elhamlap, wil alleen scoren dus daar hebben we niks aan! vanderwiel kan van mij oprotten want anita speelt 5 min rechtsback en heeft de bal meer afgepakt dan vanderwiel dit hele seizoen!
sulejmani kan alleen maar rennen maar een voorzet of een hard schot zie ik hem weinig doen! dus ik denk dat hij maar beter voor de 100 meter sprint kan gaan! siem speelt zijn beste wedstrijden dicht bij de goal (als spits of als 10) maar op de positie die hij nu bekleed is hij veel te mager! hij beland tussen wal en schip dus in het water! eriksen mag van mij gaan ballen bij de A1 om zijn daar meer te gaan scoren! hij probeert het nu uit bij een vrij trap maar ik heb hem daar in nog niet zien scoren! ga dat lkkr proberen bij de A1. vermeer terecht dat hij op doel staat want voetballen kan hij niet, overigens is hij wel een goeie lijn keeper maar dat hoort niet bij ajax. keeper hoort ook te kunnen voetballen!
ebicilio hoort natuurlijk tussen het rijtje van kneuzen van ajax! hij mag de schoenveters niet eens kopen van een echte ajacied! stuur hem eens naar rkc of naar telstar, waarschijnlijk flopt hij daar ook wekelijks.

er zijn maar een paar spelers die mij kunnen bekoren.
1. anita, hij staat zowel aanvallend als verdedigend zijn mannetje. laat af en toe zijn man lopen.
2. jantje en alder, zijn kop sterk en hebben een hard schot! maar laten zich nog te makkelijk afbluffen!
3. boerrichter, een klassieke linksbuiten. een man die een man passeert. ik zie geen 1 ajacied dat zien doen.
4. boillesen jammer dat hij geblesseerd is. zowel aanvallend en verdedigend laat hij zich zien. meer van positieve kanten dan de negatieve.
5. siggie wat een werklust heeft die gozer, maar raakt wel snel blesseert of uitgeput!
6. enoh. das een speler op het middenveld die een bal kan afpakken en druk zet op het mid. opbouwend gaat het wel steeds beter met hem! dat kon ook niet anders want het niveau was dan natuurlijk ook dramatisch! maar een bal af pakken met of zonder overtreding kan hij wel!

eigenlijk houd het hiermee wel op! janssen heb ik niet genoemd omdat het weinig zin heeft om er iets over te zeggen want met dit stelletje randdebielen verdrinkt zelfs messi in zijn goeie spel dan laat hij ook niks zien~! janssen heeft het laten zien dat hij het kan op welke positie op het mid dan ook maar nooit als balafpakker! maar balafpakken doe je niet met 1 speler maar doe je met het hele team. ajax krijgt pas de bal na een slechte pass van de tegenstander of een doelpunt van de tegenstander of dat vermeer de bal heeft of dat naast is gegaan! maar de bal afpakken gebeurd veel te weinig! al moeten we morgen naar het kasteel dan wordt ajax zelfs opgerolt door sparta met deze instelling en spelers!!

REMCO HOE KAN JE DEZE SELECTIE EEN GOEIE NOEMEN ALS EBICILIO OP DE BANK ZIT! DAT THEO CVM MOET STAAN, DAT TWITTERKONING AL 4 SEIZOENEN RECHTBACK IS MAAR NOG STEEDS SPEELT ALS EEN KRANT. DAT SULEJMANI OP RECHTS SPEELT, DAT ANITA OP LINKS SPEELT. WAJOO WAT EEN GOEIE SELECTIE!! DEZE SELECTIE SPEELT MOEIZAAM 2-2 TEGEN VVV TERWIJL AZ DAAR MET GEMAK EN MET EEN JATLEG 0-3 WINT. TERWIJL ZE BINNEN 3 SEIZOENEN SCHAARS, ELHAMLAP, DE ZEEUW, DEMBELLE EN LENS ZIJN KWIJT GERAAKT! KIJK ZO KAN HET DUS OOK!
Op zich kan ik mij wel vinden in jouw verhaal. Wil er echter een kanttekening op maken. Het verschil in tegenstand ligt in de naam van de club. Wanneer Ajax bij een club op bezoek komt wil die ploeg ineens veel strijd leveren. Mede door de supporters worden ze dan opgezweept. Met een AZ is dat veel minder. Is helemaal niet erg, maar blijkbaar hebben wij een ploeg die dat nog steeds niet begrijpt. Je moet er vol ingaan en desnoods net zo hard de duels ingaan. Maar twitterkut staat liever op afstand, want stel je voor dat hij een nagel afbreekt. Met Vertonghen, Alderweireld en Janssen heb je in principe 3 personen die een duel durven in te gaan. De rest is bang om iets af te breken. Dat is in dit soort wedstrijden veel te weinig!! Anita kluwt wel overal in, maar het nadeel bij hem is dat hij zijn body niet meeheeft.

Ajax mag dit verlies volledig aan zichzelf wijten!! En als de instelling in dit soort wedstrijden niet veranderd zie ik ze in uitwedstrijden nog vaker op hun kloten krijgen!!
nora
 nora - maandag 03 oktober 2011 - 13:48   quote  deeplink  
Het is gewoon treurnis troef de slappe zakken die hebben er weer voor gezorgt dat er heel veel fans een k..zondag hadden,en ook Frank mag zich dat aanrekenen iedereen heeft toch wel in de gaten dat wij geen team hebbn dat overloopt van klasse wij hebben een paar klasse voetballers en daarom heen moeten voetballers lopen die het vuile werk moeten doen voor de creatieve voetballers helaas denk volgens mij elke Ajax speler ik speel bij Ajax en hoef dan niet meer te werken het gaat wel op 60 %,Mijne heren laat ik u uit de droom helpen jullie zijn niet zo goed als dat jullie denken,alleen als jullie net zo hard werken als die jongens van AZ dan zijn jullie goed en kun je alles winnen,dus Frank dat is ook jou manco,zorg dat ze weer keihard gaan werken en vroeg storen met ze allen en verbied die irritante tikkies breed want dat kan mijn opa ook nog wel,degen die zich daar niet aan houd die donder je naar de reservebank en ga alvast goed beginnen met de Jong er uit te halen,en doe niet zo strondeigenwijs heel nederland ziet dat en daarom doe jij het niet.
Geef Serero een kans en Obiliz als hij beter is of lukoki want die eenmans cracker van een Sulejmani mag je van mij ook is lekker laten zweten op de bank als hij tenminste weet wat zwete is.
De enige voldoende is Boerigter en Eriksen en Sightersson en laat Jansen in godsnaam meer naar voren spelen en gooi Anita er achter en haal een linksback uit de A1 of het tweede maar doe ingodsnaam wat aan dat middenveld,en ook nog even dit als onze twitterjuf zo blijft voetballen met 2 voorzetjes per wedstrijd en 80x terug spelen op Vermeer donder hem ook maar op de bank,ik ga liever tenonder met jeugd spelers die nog wel willen.
ktotheb
 ktotheb - maandag 03 oktober 2011 - 14:41   quote  deeplink  
Ik ben net als iedereen hier enorm teleurgesteld over de wedstrijd van gisteren. Geen strijd geen wil om te winnen, het was echt heel frustrerend. Maar een dag later moet je ook in kunnen zien dat het geen zin heeft om nu het hele plan alweer overboord te gooien. We staan nu wel een aantal punten op achterstand, maar hebben ook heel veel moeilijke wedstrijden gehad. Als je over twee weken gewoon laat zien wie de baas is in Amsterdam loop je alweer drie punten in op AZ en dan kan je misschien een serie neer gaan zetten. Ik vind nog steeds dat we de beste selectie in de eredivisie hebben en als het eruit komt kan niemand ons verslaan. Dit elftal kan fantastisch voetballen, dat hebben we bij vlagen wel kunnen zien. De eerste helft tegen Twente bijvoorbeeld was geweldig. Het probleem is dat het elftal tot nu toe niet in staat lijkt om 90 minuten lang te brengen wat ze kunnen brengen. Ik heb nog voldoende vertrouwen in de Boer en denk dat hij de boel op de rit gaat krijgen. In eigen huis schreeuwen we ze langs AZ en dan gaan we een goede serie neerzetten. Alle concurrenten kunnen ook zomaar punten verspelen dat hebben we dit weekend gezien. Laten we positief blijven en niet gelijk in paniek raken en roepen dat we alweer een trainer moeten gaan ontslaan, het verleden heeft toch wel uitgewezen dat dat niet de oplossing is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 13:48 schreef nora het volgende:
Het is gewoon treurnis troef de slappe zakken die hebben er weer voor gezorgt dat er heel veel fans een k..zondag hadden,en ook Frank mag zich dat aanrekenen iedereen heeft toch wel in de gaten dat wij geen team hebbn dat overloopt van klasse wij hebben een paar klasse voetballers en daarom heen moeten voetballers lopen die het vuile werk moeten doen voor de creatieve voetballers helaas denk volgens mij elke Ajax speler ik speel bij Ajax en hoef dan niet meer te werken het gaat wel op 60 %,Mijne heren laat ik u uit de droom helpen jullie zijn niet zo goed als dat jullie denken,alleen als jullie net zo hard werken als die jongens van AZ dan zijn jullie goed en kun je alles winnen,dus Frank dat is ook jou manco,zorg dat ze weer keihard gaan werken en vroeg storen met ze allen en verbied die irritante tikkies breed want dat kan mijn opa ook nog wel,degen die zich daar niet aan houd die donder je naar de reservebank en ga alvast goed beginnen met de Jong er uit te halen,en doe niet zo strondeigenwijs heel nederland ziet dat en daarom doe jij het niet.
Geef Serero een kans en Obiliz als hij beter is of lukoki want die eenmans cracker van een Sulejmani mag je van mij ook is lekker laten zweten op de bank als hij tenminste weet wat zwete is.
De enige voldoende is Boerigter en Eriksen en Sightersson en laat Jansen in godsnaam meer naar voren spelen en gooi Anita er achter en haal een linksback uit de A1 of het tweede maar doe ingodsnaam wat aan dat middenveld,en ook nog even dit als onze twitterjuf zo blijft voetballen met 2 voorzetjes per wedstrijd en 80x terug spelen op Vermeer donder hem ook maar op de bank,ik ga liever tenonder met jeugd spelers die nog wel willen.
ik begrijp die tikkie breed eigenlijk wel.
punt 1 is dat het makkelijk is om dat te gaan doen en dat je zelf geen fout kan maken dus dan denk ieder analist, die heeft een wedstrijd goed gespeeld want hij heeft geen fout gemaakt!
punt 2 waar kan hij de bal kwijt? bijna niemand goed aanspeelbaar? lopen telkens achter hun man! vandaar ook steeds de lange bal naar voren. dat is wat de boer niet wil zien! en wat barca niet laat zien. dan is er maar 1 oplossing namelijk terug spelen.

ik baal ervan dat soms wel een speler vrij staat of gewoon aanspeelbaar maar diegene die de bal heeft niet de ballen heeft om die pass te geven.

tikkie breed mag ook wel maar dan moet het wel in een hoger tempo, bijvoorbeeld door 1 keer te raken die bal. dan laten ze het wel na om druk te zetten! nu is het tempo zo dat zelfs mensen in een rolstoel nog mee kunnen!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2011 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2011 - 14:41 schreef ktotheb het volgende:
Ik ben net als iedereen hier enorm teleurgesteld over de wedstrijd van gisteren. Geen strijd geen wil om te winnen, het was echt heel frustrerend. Maar een dag later moet je ook in kunnen zien dat het geen zin heeft om nu het hele plan alweer overboord te gooien. We staan nu wel een aantal punten op achterstand, maar hebben ook heel veel moeilijke wedstrijden gehad. Als je over twee weken gewoon laat zien wie de baas is in Amsterdam loop je alweer drie punten in op AZ en dan kan je misschien een serie neer gaan zetten. Ik vind nog steeds dat we de beste selectie in de eredivisie hebben en als het eruit komt kan niemand ons verslaan. Dit elftal kan fantastisch voetballen, dat hebben we bij vlagen wel kunnen zien. De eerste helft tegen Twente bijvoorbeeld was geweldig. Het probleem is dat het elftal tot nu toe niet in staat lijkt om 90 minuten lang te brengen wat ze kunnen brengen. Ik heb nog voldoende vertrouwen in de Boer en denk dat hij de boel op de rit gaat krijgen. In eigen huis schreeuwen we ze langs AZ en dan gaan we een goede serie neerzetten. Alle concurrenten kunnen ook zomaar punten verspelen dat hebben we dit weekend gezien. Laten we positief blijven en niet gelijk in paniek raken en roepen dat we alweer een trainer moeten gaan ontslaan, het verleden heeft toch wel uitgewezen dat dat niet de oplossing is.
miss moeten we het andersom doen. niet de trainer eruit maar de spelers! afkopen die contracten van spelers die niet ajax waardig zijn! schijt aan dat het veel geld gaat kosten , dit gaat namelijk nog meer geld kosten.

ff een rijtje van spelers die morgen geen ajacied meer zouden zijn in mijn ogen!

ooijer hoort thuis tussen de bejaarden, hij is even oud als mensen van de staf. kan geen hele wedstrijd spelen maar zit wel op de bank. stel jan raakt in de 3 min van de wedstrijd geblesseerd, ooijer kan hem niet vervangen want hij haalt het einde niet! ontbind zijn contract

ebicilio heeft geen schot, geen voorzet, geen passeer actie. je kan beter met 10 man spelen dan met hem! wel sneijder en andere spelers verhuren maar ebicilio speelt nog lekker bij ajax. verkoop hem nu plzzzz.... of ontbind zijn contract...

vanderwiel wordt door elke klassieke linksbuiten gepasseerd alsof hij er niet staat. anita stond 5 min rechtback en liet zien hoe je in 5 min 3x de bal kan afpakken op die positie wat vanderwiel in een hele wedstrijd nog niet heeft gedaan. van mij mag hij gratis de deur uit en wel per direct! verkoop hem...

voor blind als linksback geld het zelfde als voor vanderwiel alleen blind kan ook centraal achterin spelen. dus heb ik hem liever op de bank of tribune.

verhoeven als 3de doelman is natuurlijk het diepte punt. hoe kan zo man in een ajax shirt kunnen spelen? omdat hij 1 keer ajax uit de beker heeft gehouden? pff, laat lkkr een keeper uit de A1 of zelfs nog lager als 3de doelman tellen. verkoop hem... of contract uitkopen.

siem is degene die veel loopt maar volgens mij verkeerd. hij was als nummer 10 achter pantelic heel goed. heeft als spits vorig seizoen ook zijn doelpunten meegepikt. maar op deze positie speelt hij alsof hij helemaal alleen staat. hij beland tussen wal en schip. dus van mij mag hij in dit systeem plaats nemen op de bank als vervanger van siggie of theo/eriksen.

dan heb je natuurlijk een rijtje spelers die zich niet willen inzetten of miss niet kunnen.
elhamlap: niet de duels aangaan, niet de bal willen veroveren, niet druk willen zetten.
aissati: verliest waarschijnlijk zelfs een duel van een C junior. druk zetten ho maar!
buly: liep tegen groningen als een zoutzak terug, om in positie te komen om druk te kunnen zetten!
deze mogen van mij ook hun koffers pakken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC GRONINGEN - AFC AJAX (zondag 02 oktober 14:30): 1-0

0.0127110