|
|
remco k
|
|
|
Raad van Commissarissen ziet in Van Basten ideale technisch directeur Zondag, 2 oktober 2011 om 17:48 Marco van Basten is door de Raad van Commissarissen van Ajax benaderd om technisch directeur te worden. Dat meldt RTV Noord-Holland. Van Basten heeft naar verluidt wel interesse in de functie, maar of hij daadwerkelijk kiest voor het avontuur is nog niet duidelijk.
De keuze van de RvC, met Johan Cruijff in de gelederen, is opmerkelijk. Cruijff kwam in het verleden in aanraking met Van Basten, destijds nog hoofdtrainer, over de hervorming van de jeugdopleiding. In het seizoen 2008/09 was Van Basten ook al technisch directeur, toen hij die functie combineerde met het hoofdtrainerschap.
De naam van Van Basten is nog niet eerder gevallen om de taak op zich te nemen. De namen van Tscheu la Ling en Marc Overmars werden wel genoemd om Rik van den Boog op te volgen.
BRON |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Hmm.. Ik zou het niet weten eigenlijk.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Moeten ze hem geen PIN-pas van de zaak geven.
Even zonder gein, Van Basten weet natuurlijk prima wat een club als Ajax nodig heeft aan spelers. Hij weet ook hoe het binnen de club technisch zal moeten fungeren en vooral de visie van Cruijf weet hij goed te verkopen. Toen ie als trainer van Ajax botste me Cruijf, had dat niets met diens visie te maken, maar met de termijn waarin dat moest gebeuren. Ik geloof dat het laatste geen probleem meer zal zijn, aangezien de 'poppetjes' die Van Basten toen nog in bescherming nam, nu reeds de club al hebben verlaten. Ik vind het het proberen waard, al heeft Danny Blind de afgelopen maanden goed werk verricht. Toch denk ik dat Danny Blind het goed gedaan heeft, omdat ie daar de ruimte voor kreeg en we op dat moment, aan directe versterkingen toe waren. Nu hebben we een TD nodig die de lijnen voor de lange termijn kan uitzetten, en er voor gaat zorgen dat dit een standaard club-beleid wordt, ongeacht wie die functies evt. daarna gaat vervullen. Ik denk dat Blind daar niet de juiste man voor is. En Van Basten?? Nogmaals, ik vindt het het proberen waard. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 oktober 2011 - 20:10 schreef baco74 het volgende:Moeten ze hem geen PIN-pas van de zaak geven. Even zonder gein, Van Basten weet natuurlijk prima wat een club als Ajax nodig heeft aan spelers. Hij weet ook hoe het binnen de club technisch zal moeten fungeren en vooral de visie van Cruijf weet hij goed te verkopen. Toen ie als trainer van Ajax botste me Cruijf, had dat niets met diens visie te maken, maar met de termijn waarin dat moest gebeuren. Ik geloof dat het laatste geen probleem meer zal zijn, aangezien de 'poppetjes' die Van Basten toen nog in bescherming nam, nu reeds de club al hebben verlaten. Ik vind het het proberen waard, al heeft Danny Blind de afgelopen maanden goed werk verricht. Toch denk ik dat Danny Blind het goed gedaan heeft, omdat ie daar de ruimte voor kreeg en we op dat moment, aan directe versterkingen toe waren. Nu hebben we een TD nodig die de lijnen voor de lange termijn kan uitzetten, en er voor gaat zorgen dat dit een standaard club-beleid wordt, ongeacht wie die functies evt. daarna gaat vervullen. Ik denk dat Blind daar niet de juiste man voor is. En Van Basten?? Nogmaals, ik vindt het het proberen waard. Danny kan verantwoordelijk worden voor de aan en verkoop onderhandelingen, contracten en meer van dat soort dingen, daar doet hij zichtbaar goede werk.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 02 oktober 2011 - 21:02 schreef remco k het volgende:[..] Danny kan verantwoordelijk worden voor de aan en verkoop onderhandelingen, contracten en meer van dat soort dingen, daar doet hij zichtbaar goede werk.. Eens! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zondag 02 oktober 2011 - 21:02 schreef remco k het volgende:[..] Danny kan verantwoordelijk worden voor de aan en verkoop onderhandelingen, contracten en meer van dat soort dingen, daar doet hij zichtbaar goede werk.. Met Van Basten daarboven, prima verdeling van de technische zaken. Marco vindt ze geschikt, Danny haalt ze binnen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Eerst de beursgang verlaten...V.BASTEN is al beschadigd, niet nog meer schade aan deze HELD!!!!!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 02 oktober 2011 - 22:01 schreef alibabba het volgende:Eerst de beursgang verlaten...V.BASTEN is al beschadigd, niet nog meer schade aan deze HELD!!!!!!! ze zoeken gewoon een pipo de clown............goed gezien ali! |
|
|
|
|
wimpy
|
|
|
goed idee gaat hij vast een keer pannenkoeken bakken voor de jongens |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Hahah....NOT!! Moet je 'n lolly, kiddo. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
ja marco terug,het is en blijft een ajaxicoon maar heeft die zich al niet beschadigd? op het trainings veld wil ik hem zeker al niet meer zien,maar deze functie bij ajax.... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
natuurlijk gaat het weer nergens anders over, dan die open positie in het bestuur~. ik ben er eigenlijk wel klaar mee. dit duurt mij veel te lang hoor. hoelang zijn ze er wel niet bezig en hoelang willen ze eigenlijk nog door gaan met dat praten (niks doen). kom op zeg! doe gvd wat! want dat het team nog niet sterk genoeg is blijkt maar weer tegen grun! |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
tsjongejongejonge , die heeft ons toch al een keer naar de klote geholpen , weet ik veel zet frank rijkaard daar neer , of weet ik t wie , maar toch geen marco van basten, alsjeblieft bespaar ons dit o lieve heer |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Een coach en een TD als 1 persoon is natuurlijk geen goed idee. De aankopen van van Basten zijn nou niet enorm succesvol geworden. Alleen de man van 18 miljoen voetbalt nog in het eerste, alleen zal dat niet meer voor hem worden betaald. Danny Blind heeft het naar mijn idee goed gedaan, tis alleen te hopen dat Theo zijn draai nog gaat vinden. Marco is en blijft natuurlijk een echte Ajacied. Ik weet het eigenlijk niet. Ik had hem samen met Danny Blind technisch manager gemaakt. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: moest jou naam niet wappie zijn? i.p.v wimpy? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Nee man, ze vinden poffertjes lekkerder. Zijn bang om grote dingen te verorberen dus houden het graag klein! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Scenario 1. Cruyff en van Basten hebben in het verleden een heel mooi toneelstuk geschreven, Waarbij de opzet was dat Cruyff van Basten in het zadel wilde helpen en bewust een conflict hebben gezocht waardoor Cruyff voor het oog afstand nam en op de achtergrond bleef brainstormen met van Basten en krijgt het nu een vervolg door een één-tweetje op bestuurlijk niveau.
Scenario2.(indien scenario 1 onzin blijkt te zijn...) Een meesterlijke zet van ten Have en consorten omdat van Basten in het verleden heeft aangetoond maling te hebben aan Cruyff en ze hem hiermee andermaal op een dwaalspoor willen zetten...
Hoe het ook zij... het wordt tijd dat het weer over voetbal gaat want dat is dringend nodig!
Want in de na-euforie van het kampioenschap begin ik me toch zorgen te maken.
Sigthorsson is inderdaad een goed aanspeelpunt in de spits gebleken, maar heb liever dat hij ze er ijskoud in grote getalen inschiet!
Theo is inderdaad controlerend, maar wat hij nu precies controleerd is mij een raadsel.
En verdedigend regeert de angst!!! Tegen PSV, Twente en Real zie ik onze jongens veel te vaak naar achteren lopen en hiermee juist ruimte creëren voor onze tegenstanders om eens op het gemakkie te kiezen of ze op goal zullen schieten of een pass in de zestien af te leveren. Of zelfs gevaarlijk de zestien in dribbelen met alle gevaren en gevolgen van dien!!!
Tegen Groningen begreep ik de wissel ook niet om onze Russische beul eruit te halen. Ik bedoel met een man minder ga je echt de tegenstander niet kapot spelen met flitsend positiespel! Dus hoge ballen in de zestien in de hoop nog te sooren lijkt me dan meer voor de hand liggen. En wie kan je dan beter gebruiken dan Bully...
Maar goed volgens mij ben ik een beetje off-topic gegleden, sorry! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 09:52 schreef jodocus het volgende:tsjongejongejonge , die heeft ons toch al een keer naar de klote geholpen , weet ik veel zet frank rijkaard daar neer , of weet ik t wie , maar toch geen marco van basten, alsjeblieft bespaar ons dit o lieve heer Dus iemand die geen goede trainer zou zijn is per definitie ook geen goede TD??? |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote: Van Basten was toch beide en niet bepaald succesvol. Ik zie Van Basten dan liever als trainer bij een Europese topclub met wereldspelers aan de slag gaan. Daar is hij denk ik wel geschikt voor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2011 door PSVMocro -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 15:18 schreef PSVMocro het volgende:[..] Van Basten was toch beide en niet bepaald succesvol. Ik zie Van Basten dan liever als trainer bij een Europese topclub met wereldspelers aan de slag gaan. Daar is hij denk ik wel geschikt voor. alsof er met een td nu wel beslissingen worden genomen, nee dus. er moet geen raad van commissarissen zijn! de enige die het bestuur echt controleert dat zijn de supporters. dus stap 1 is DE CLUB moet van de beurs. stap 2 raad moet worden afgeschaft. punt 3: door punt 2 moet het bestuur openheid van zaken geven. zo word er niet gepraat maar wordt er iets gedaan! als het bestuur er niet uitkomt wie ze moeten kiezen dan lijkt het mij een goed idee om als groep supporters maar iemand naar voren te schuiven! een verkiezing houden ofzo! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 15:18 schreef PSVMocro het volgende:[..] Van Basten was toch beide en niet bepaald succesvol. Ik zie Van Basten dan liever als trainer bij een Europese topclub met wereldspelers aan de slag gaan. Daar is hij denk ik wel geschikt voor. Hoewel je volgens mj toch op het verkeerde forum zit, Denk ik wel dat je gelijk hebt. Je zag het ook met Rijkaard, er niks van bakken bij Sparta, goed presteren met Barca en in turkije weer minder. Ergens in Italie? |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 16:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] alsof er met een td nu wel beslissingen worden genomen, nee dus. er moet geen raad van commissarissen zijn! de enige die het bestuur echt controleert dat zijn de supporters. dus stap 1 is DE CLUB moet van de beurs. stap 2 raad moet worden afgeschaft. punt 3: door punt 2 moet het bestuur openheid van zaken geven. zo word er niet gepraat maar wordt er iets gedaan! als het bestuur er niet uitkomt wie ze moeten kiezen dan lijkt het mij een goed idee om als groep supporters maar iemand naar voren te schuiven! een verkiezing houden ofzo! Beursgang leverde erg veel geld op, en om er nu weer vanaf te komen, gaat, naar mijn weten nog meer kosten. Dat is niet zo een slim idee denk ik. Maar ben wel eens met het feit dat supporters meer in moeten kunnen brengen. Denk aan Barcelona en Madrid. Maar van basten kan best wel goed werken, maar Blind is natuurlijk ook geen slechte pannenkoekenbakker! Want waarom stellen ze Blind niet gewoon aan? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 16:59 schreef Ajx het volgende:[..] Beursgang leverde erg veel geld op, en om er nu weer vanaf te komen, gaat, naar mijn weten nog meer kosten. Dat is niet zo een slim idee denk ik. Maar ben wel eens met het feit dat supporters meer in moeten kunnen brengen. Denk aan Barcelona en Madrid. Maar van basten kan best wel goed werken, maar Blind is natuurlijk ook geen slechte pannenkoekenbakker! Want waarom stellen ze Blind niet gewoon aan? Al kost het 100 miljoen, dan moet Ajax het nog doen!!! Ajax en een beursgang past niet...ik hoorde Frank Kales een paar weken geleden zeggen dat ook de supporters straks aandelen kunnen kopen, zodat er nog meer geld binnenkomt voor Ajax..Die Kales snapt er werkelijk geen snars van en is een stuk hout 1e klas...die centen komen binnen...oké prima, maar het gaat je op den duur meer geld kosten dan dat je eraan verdiend...het is nu ook al gebeurd...de aandelen zijn niets meer waard..het heeft titels gekost...het heeft AJACIEDEN geschaad...te weinig Champions League gespeeld...spelers die meer geld hadden opgebracht omdat Ajax veel meer zichzelf was geweest met veel meer plezier voor de spelers, waardoor ze zich veel meer in de kijker spelen en Ajax kan vragen wat het wil...supporters voelen ook dat het niet lekker zit bij de club door de kilte die de beursgang met zich meebrengt en ook dat kost Ajax geld...ze kopen niet meer zo snel een Ajax-shirt of wat anders...geloof me; AJAX GAAT TEN ONDER AAN DE BEURSGANG!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2011 door alibabba -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Kalas is inderdaad een flapdrol, maar ja...
Hoe wil je aan die 100 miljoen komen? Dat hebben we echt niet hoor! Het is natuurlijk niet goed geweest voor Ajax op het eind, maar we kunnen nu, op dit moment echt nog niet terug, want we kunnen het niet betalen! Daarom moeten we gewoon wachten, en misschien gefaseerd wat terugkopen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 17:10 schreef Ajx het volgende:Kalas is inderdaad een flapdrol, maar ja... Hoe wil je aan die 100 miljoen komen? Dat hebben we echt niet hoor! Het is natuurlijk niet goed geweest voor Ajax op het eind, maar we kunnen nu, op dit moment echt nog niet terug, want we kunnen het niet betalen! Daarom moeten we gewoon wachten, en misschien gefaseerd wat terugkopen. 100 miljoen is ook een niet reeel bedrag...al moet Ajax het lenen...doen en we gaan weer allemaal van Ajax houden... |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Toe maar, weer een onervaren kracht erbij. Er is er maar één die dit aan zou kunnen: Hiddink. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Luister knul, PSVMocro zit hier helemaal niet verkeerd. Sterker, hij draagt vaak meer zinnigs bij hier dan de gemiddelde poster. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 17:18 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Luister knul, PSVMocro zit hier helemaal niet verkeerd. Sterker, hij draagt vaak meer zinnigs bij hier dan de gemiddelde poster. Zegge, ff rustig heh! Maar heb hem er bijna niet gezien, en aangezien hij ee pisvee er is... |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Je hoeft hier niet dagelijks te verkeren om iets zinnigs te kunnen posten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 15:18 schreef PSVMocro het volgende:[..] Van Basten was toch beide en niet bepaald succesvol. Ik zie Van Basten dan liever als trainer bij een Europese topclub met wereldspelers aan de slag gaan. Daar is hij denk ik wel geschikt voor. Hij werd daar in het diepe gegooid en zal nu met veel meer begeleiding zijn ding moeten doen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax wil geen commentaar geven over de berichtgeving dat Marco van Basten als technisch directeur een reële optie is voor de Amsterdamse club. "Over dit soort procedures laten wij ons niet uit", liet woordvoerder Miel Brinkhuis eerder weten aan Metro. "We ontkennen of bevestigen niets."
Johan Cruijff houdt geen blad voor zijn mond. De oud-aanvaller is een optie voor de positie van technisch directeur bij Ajax, zo zei Cruijff maandagmiddag volgens AT5 bij de presentatie van het boek 'Cruijffie Jongensjaren'. Ondanks het meningsverschil tussen Cruijff en Van Basten in het seizoen 2008/09 vindt Cruijff de voormalige hoofdtrainer van Ajax 'geschikt' voor de functie. "Vrienden hebben weleens meningsverschillen", oordeelde Cruijff.
Cruijff schoof in een eerder stadium Tscheu La Ling naar voren. In Ling zag de RvC het echter niet zitten, waarna Ajax verder moest zoeken naar een technisch directeur. Van Basten beheerde deze portefeuille al eerder: tijdens zijn dienstverband als trainer was de voormalig bondscoach tussen 2008 en 2009 ook verantwoordelijk voor het technisch beleid in Amsterdam.
BRONNETJE |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Snappen we het nou echt niet. Wij missen van boven tot beneden "ERVARING" bij onze club. In ons elftal bij de trainingsstaf en technische staf en het bestuur. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wat te denken van Wim Kieft of Jan van Halst? Beiden zijn geen meelopers, geen vriendjespolitiek maar kritisch en daar hebben we wat aan lijkt me. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Kijk eens 2 posts hoger,, |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Woops.. Ik dacht dat dat iets anders was.. Sollie ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Laten ze aub vaart maken, maakt niet uit wie de Pinokkio wordt van Cruijff! |
|
|
|
|
Wim
|
|
|
Van Basten doet er niet slim aan die positie te gaan bekleden en Cruyff zou hem ook niet voor moeten dragen.Gaat het mis breekt de hel weer los. Ajax moet zich niet in laten met vriendjes politiek, maar weldoordachte keuzes maken. Een type als van Halst of Kieft inderdaad, daar ben ik meer van gecharmeerd. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 oktober 2011 - 07:19 schreef Wim het volgende:Van Basten doet er niet slim aan die positie te gaan bekleden en Cruyff zou hem ook niet voor moeten dragen.Gaat het mis breekt de hel weer los. Ajax moet zich niet in laten met vriendjes politiek, maar weldoordachte keuzes maken. Een type als van Halst of Kieft inderdaad, daar ben ik meer van gecharmeerd. Weldoordachte keuzes? Ben benieuwd wat jouw achternaam is Wim? Hoe sommige en jij (zie quote) aan de naam Kieft komen is volgens mij gebasseerd op het feit dat ie met zijn kop op de TV is en altijd rustig/verstandig overkomt. Over zijn evt.capaciteiten als TD/AD is helemaal niets bekend.
Van Halst heeft bij FC Twente bewezen over goede comerciele capaciteiten te bezitten, maar of ie dat als TD of AD ook kan, ik weet het niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 oktober 2011 door baco74 -- |
|
|
|