|
|
Twanus
|
|
|
De Boer wil zijn huidige middenveld graag in stand houden maar dat is niet reeel als je het mij vraagt. AJAX moet niet alleen uitgaan van balbzit maar ook van balbezit tegenstander en het omschakelmoment. Ik vrees dat AJAX te weinig in balbezit komt doordat op het middenveld niemand speelt die zorgt dat AJAX snel weer in balbezit komt. Doordat AJAX weinig balbezit heeft komt er steeds meer druk te liggen op elke aanvallende actie die er gemaakt wordt. Mijn standpunt is dus dat er een balveroveraar op het middenveld moet komen zoals Anita. Dan kunnen Janssen, Eriksen en/of de Jong zijn man een keer laten lopen zonder gevolgen! Ik denk dat de Boer keuzes moet maken die consequenties hebben voor zijn huidige bezetting. Ik zou zeggen Janssen vanaf Links, Eriksen op 10 en Anita (of eventueel Enoh) op rechts cq controlerend. Ik besef me wel dat we op links een probleem krijgen als Anita daar niet speelt maar ja wat is het meest belangrijk? |
|
|
|
|
dege
|
|
|
ik denk dat dat al in meerdere topics is aangegeven, maar niettemin ben ik het wel met je eens. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
Druk zetten ,en de bal veroveren doe je met het hele team en begint dus voorin. Ik heb dat helaas maar in een paar wedstrijden gezien, bv ajax- Twente voorig jaar , ik ben van mening dat het niet aan de spelers maar aan de speelstijl licht . Niet gedurft genoeg , te ver op eigen helft enz...... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 02 oktober 2011 - 19:00 schreef sebas79 het volgende:Druk zetten ,en de bal veroveren doe je met het hele team en begint dus voorin. Ik heb dat helaas maar in een paar wedstrijden gezien, bv ajax- Twente voorig jaar , ik ben van mening dat het niet aan de spelers maar aan de speelstijl licht . Niet gedurft genoeg , te ver op eigen helft enz...... dus? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
word tijd voor een rijke olie rus je kan in europa al niet meer mee,maar kom op joh grunn uit...pffff |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 02 oktober 2011 - 23:08 schreef verbrande harry het volgende:word tijd voor een rijke olie rus je kan in europa al niet meer mee,maar kom op joh grunn uit...pffff Dat is het laatste wat ik wil zien harry... |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
De enige speler die je daar neer moet zetten is ANITA!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: EENS, maar nu moet je Anita wel linksback zetten, want we hebben geen andere linksback nu...Enoh zou dan nu in het elftal moeten.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 16:56 schreef alibabba het volgende:[..] EENS, maar nu moet je Anita wel linksback zetten, want we hebben geen andere linksback nu...Enoh zou dan nu in het elftal moeten.. Jep.. Wie zetten we rechtsback? Jeugdspeler? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: We hebben Wiel toch...als hij niet kan spelen word het puzzelen voor de Boer..Ooijer kan back spelen, maar hoe zit het eigenlijk met Toivomaki??? Ruben Ligeon schiet me nu te binnen en hij zal Wiel vervangen denk ik.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: V/d wiel of jeugdspeler. Heb je artikel gelezen van de wedstrijd tussen Ajax 1 en Jong Ajax |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Vind trouwens dat Vertonghen en Alderweireld rotslecht spelen, evenals Eriksen... Mijn huidige opstelling zal toch echt zo zijn: Vermeer; V/d Wiel(Tovmaki), Koppers/andere jeugdman, Alderweireld, Vertonghen/jeugd; Anita, Janssen, Serero/de Jong; Sulejmani,Sigthorsson, Boerigter |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 17:04 schreef Ajx het volgende:Vind trouwens dat Vertonghen en Alderweireld rotslecht spelen, evenals Eriksen... Mijn huidige opstelling zal toch echt zo zijn: Vermeer; V/d Wiel(Tovmaki), Koppers/andere jeugdman, Alderweireld, Vertonghen/jeugd; Anita, Janssen, Serero/de Jong; Sulejmani,Sigthorsson, Boerigter Hoe komt het toch dat spelers telkens niet doorgroeien??? Denk daar maar eens bij na...het antwoord heb ik duidelijk aangeven in diverse topics EN DAT IS DE OORZAAK!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2011 door alibabba -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Wat is het dan? Maar het komt omdat de spelers naar mijns inzien gewoon niet de 100% geven, ze denken dat het allemaal we; gebeurt. Over Janssen kan je lullen wat je wilt, maar niet dat hij niet altijd de volle 100% geeft!! Dat ontbreekt bij velen, en de 2 belgen drijven me gewoon tot wanhoop, met het vele aanraken en terugspelen! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 16:59 schreef alibabba het volgende:[..] We hebben Wiel toch...als hij niet kan spelen word het puzzelen voor de Boer..Ooijer kan back spelen, maar hoe zit het eigenlijk met Toivomaki??? Ruben Ligeon schiet me nu te binnen en hij zal Wiel vervangen denk ik.. Dat bedoel ik, als vdWiel er niet is, zoals nu.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 17:12 schreef Ajx het volgende:Wat is het dan? Maar het komt omdat de spelers naar mijns inzien gewoon niet de 100% geven, ze denken dat het allemaal we; gebeurt. Over Janssen kan je lullen wat je wilt, maar niet dat hij niet altijd de volle 100% geeft!! Dat ontbreekt bij velen, en de 2 belgen drijven me gewoon tot wanhoop, met het vele aanraken en terugspelen! De BEURSGANG!!!! Word wakker Ajx!!!!!!! Die 2 Belgen waren toch goed??? En nu niet meer??? Hoe komt dat denk je?? Zomaar??? Kijk eens verder dan je neus lang is... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 17:00 schreef Ajx het volgende:[..] V/d wiel of jeugdspeler. Heb je artikel gelezen van de wedstrijd tussen Ajax 1 en Jong Ajax Nee? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 17:17 schreef alibabba het volgende:[..] De BEURSGANG!!!! Word wakker Ajx!!!!!!! Die 2 Belgen waren toch goed??? En nu niet meer??? Hoe komt dat denk je?? Zomaar??? Kijk eens verder dan je neus lang is... Ali, we hebben het nu wel vaak genoeg gelezen hoor. Nu weer lekker normaal doen graag. ;-) |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Die wonnen met 3-0 van eerste!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 17:19 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Ali, we hebben het nu wel vaak genoeg gelezen hoor. Nu weer lekker normaal doen graag. ;-) Vooruit dan, maar ik kom er steeds op terug;) |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 17:17 schreef alibabba het volgende:[..] De BEURSGANG!!!! Word wakker Ajx!!!!!!! Die 2 Belgen waren toch goed??? En nu niet meer??? Hoe komt dat denk je?? Zomaar??? Kijk eens verder dan je neus lang is... Oftewel. je denkt dat heel Ajax niet meer presteert vanwege de Beursgang? Ik mag toch hopen van niet. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 02 oktober 2011 - 18:41 schreef Twanus het volgende:De Boer wil zijn huidige middenveld graag in stand houden maar dat is niet reeel als je het mij vraagt. AJAX moet niet alleen uitgaan van balbzit maar ook van balbezit tegenstander en het omschakelmoment. Ik vrees dat AJAX te weinig in balbezit komt doordat op het middenveld niemand speelt die zorgt dat AJAX snel weer in balbezit komt. Doordat AJAX weinig balbezit heeft komt er steeds meer druk te liggen op elke aanvallende actie die er gemaakt wordt. Mijn standpunt is dus dat er een balveroveraar op het middenveld moet komen zoals Anita. Dan kunnen Janssen, Eriksen en/of de Jong zijn man een keer laten lopen zonder gevolgen! Ik denk dat de Boer keuzes moet maken die consequenties hebben voor zijn huidige bezetting. Ik zou zeggen Janssen vanaf Links, Eriksen op 10 en Anita (of eventueel Enoh) op rechts cq controlerend. Ik besef me wel dat we op links een probleem krijgen als Anita daar niet speelt maar ja wat is het meest belangrijk? Het meerendeel van de wedstrijden hebben wij wel veel balbezit een ook daar gaat het mis vind ik. Ik word helemaal simpel van oeverloos de bal elkaar toespelen. Het tempo is zo laag dat je geen tegenstander kapot speelt op deze manier.Zelfs Noordwijk kon het tempo bij houden. het is traag, voorspelbaar en zoo saai!! Ik ben het daarom ook wel met je eens want we hebben een breker nodig. Het duurt veel te lang voordat we de bal weer terug hebben nadat we hem verloren hebben. Kijk eens hoe Grunn ons gisteren afjaagde. Kijk eens eens PSV de boel afjaagt. Zelfs f'noord doet het maar wij gaan als een stel slappe mietjes op de eigen helft staan wachten. Bij het Ajaxspel hoor JUIST het opjagen van de tegenstander. Als ze verliezen is dat vervelend maar als dat gebeurd zoals zondag dan moeten ze zich gvd doodschamen!!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Enoh. Anita voegt ook niks toe. Wat een drama. Moet elke bal vier keer aannemen voordat hij hem onder controle heeft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 17:17 schreef alibabba het volgende:[..] De BEURSGANG!!!! Word wakker Ajx!!!!!!! Die 2 Belgen waren toch goed??? En nu niet meer??? Hoe komt dat denk je?? Zomaar??? Kijk eens verder dan je neus lang is... Helemaal gelijk Ali. Die hele klote beursgang verneukt Ajax. Heb het al vaker geroepen en ik blijf het herhalen. Zo lang AJAX beurshoer blijft zal onze club ziek blijven!!! Die KUTBEURS verneukt AJAX helemaal!!!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Er loopt maar 1 goede balveroveraar rond bij Ajax die direct ijzersterk de aanval zoekt. Dat is onze Jan, in het Belgisch nationaal team heeft Jan in het verleden op deze positie gespeeld. Roept dit al langer.... Waarom niet uitproberen Frank??? Ooijer gewoon naast Alderweireld zetten.
Lees echter dat Toby geblesseerd is afgehaakt dus op dit moment kunnen we Jan daar nu niet uitproberen, jammer.....! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 20:44 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Helemaal gelijk Ali. Die hele klote beursgang verneukt Ajax. Heb het al vaker geroepen en ik blijf het herhalen. Zo lang AJAX beurshoer blijft zal onze club ziek blijven!!! Die KUTBEURS verneukt AJAX helemaal!!!!! Ik vind dat zoi'n zwak excuus. Dus omdat Ajax naar de beurs is gegaan is het ineens niet meer mogelijk om spelers fatsoenlijk op te leiden. Ik vind het leuk hoor die Vertonghens, Alderwierelds en Eriksen van deze wereld maar het zijn allemaal jongens die van buitenaf komen en dan het predikaat zelf opgeleid krijgen maar het probleem is veel groter. Kijk eens naar een Anita. Die moet vier keer een bal raken voordat hij hem onder controle heeft. Zulke dingen horen niet bij Ajax en ik denk dat het zo ook nog wel even blijft. Dus ik hoop dat JC en Co. hun werk gaan doen zodat Ajax weer Ajax wordt met "echt" zelf opgeleide spelers |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 21:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:Er loopt maar 1 goede balveroveraar rond bij Ajax die direct ijzersterk de aanval zoekt. Dat is onze Jan, in het Belgisch nationaal team heeft Jan in het verleden op deze positie gespeeld. Roept dit al langer.... Waarom niet uitproberen Frank??? Ooijer gewoon naast Alderweireld zetten. Lees echter dat Toby geblesseerd is afgehaakt dus op dit moment kunnen we Jan daar nu niet uitproberen, jammer.....! Zoals de Boer nu speelt heb je idd een breker nodig maar ik zie gewoon elke week een collectief falen!! Waar is het ouderwetse doordekken(wat Grunn wel deed)? Onde backs blijven in de zone hangen en lopen dan alleen maar achteruit en dan ben je bij voorbaat kansloos. Siem de Jong die alleen maar kaatst en zelden doordraait. Eriksen loopt erbij alsof hij er al is. Iedereen heeft wel over Theo maar bij hem zie ik nopg iets van passie. Die is er ziek van zoals het gaat de rest loopt er maar een beetje bij alsof het ze geen moer uitmaakt |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 16:59 schreef alibabba het volgende:[..] We hebben Wiel toch...als hij niet kan spelen word het puzzelen voor de Boer..Ooijer kan back spelen, maar hoe zit het eigenlijk met Toivomaki??? Ruben Ligeon schiet me nu te binnen en hij zal Wiel vervangen denk ik.. Blind kan er denk wel spelen |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Blind?? Die wordt door een amateur nog aan alle kanten voorbij gelopen |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Nou nee. Ik zie liever een A-speler met passie spelen en dan op zijn bek dat een Blind die al heeft bewezen niks toe te voegen. Pfff gisteren bij Groningen liepen volgens mij twee aardige backs waarvan er een transfervrij bij ons vertrokken is!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nogmaals Jan Vertonghen, hij is een echte breker! Tegen Real thuis met Ooijer in zijn rug gaat veel zelfvertrouwen brengen bij de rest van de spelers! |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 21:49 schreef Brandje het volgende:Nou nee. Ik zie liever een A-speler met passie spelen en dan op zijn bek dat een Blind die al heeft bewezen niks toe te voegen. Pfff gisteren bij Groningen liepen volgens mij twee aardige backs waarvan er een transfervrij bij ons vertrokken is!! Blind is een goeie speler... alleen had ie zn wedstrijden ff niet |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Blind heel snel verkopen! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Blind zit bij de selectie bij gratie van de aanwezigheid van z'n pappie. Punt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Nee hij heeft NOOIT zijn wedstrijden. Komt gewoon te kort. Als CV kan het goed gaan maar als back is het lachwekkend. Staat gvd keer op keer op 5 mtr van zijn man. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: hou je bek man!! zag je hoe goed hij centraal stond tegen pony?? |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 21:54 schreef Brandje het volgende:Nee hij heeft NOOIT zijn wedstrijden. Komt gewoon te kort. Als CV kan het goed gaan maar als back is het lachwekkend. Staat gvd keer op keer op 5 mtr van zijn man. laat hem dan lekker CV staan!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Ajax Is The Best