|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Vertonghen.....dat is toch niet zo moeilijk?????? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 21:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:Er loopt maar 1 goede balveroveraar rond bij Ajax die direct ijzersterk de aanval zoekt. Dat is onze Jan, in het Belgisch nationaal team heeft Jan in het verleden op deze positie gespeeld. Roept dit al langer.... Waarom niet uitproberen Frank??? Ooijer gewoon naast Alderweireld zetten. Lees echter dat Toby geblesseerd is afgehaakt dus op dit moment kunnen we Jan daar nu niet uitproberen, jammer.....! Hij is enkel en alleen goed als hij in dat middenveld komt, hij is daar heel slecht als hij er al speelt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Tegen TWente en de eerste wedstrijden van de competitie deed hij het gewoon prima.. Jantje misschien linksback, Blind centrum met Opa en Anita rechtsback.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Geloof ik echt geen bal van.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Juist. Jan is iemand die de bal voor zich moet hebben en niet ook nog eens terug het overzicht moet houden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Echt complete onzin, omdat hij nu een aantal leuke wedstrijden speelt had Ajax hem nooit mogen verkopen?? Zo fantasisch was hij niet hoor bij Jong Ajax en in de A1.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Dat moet jij weten, maar noems eens op waarom hij er dan wél bij zit. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Omdat het een prima voetballer is die centraal als tweede man achter Vertonghen prima heeft gespeeld tot nu toe.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: NIt langzamer dan Jantje of Alder.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Hij is ab-so-luut trager dan zowel Jan als Toby. Z'n timing is daarbij ook nog eens beroerd. Een Boilesen is bijvoorbeeld al stukken verder in zijn ontwikkeling. Sorry, Daley is gewoon niet goed genoeg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 22:42 schreef Ikke_tikkie het volgende:Hij is ab-so-luut trager dan zowel Jan als Toby. Z'n timing is daarbij ook nog eens beroerd. Een Boilesen is bijvoorbeeld al stukken verder in zijn ontwikkeling. Sorry, Daley is gewoon niet goed genoeg. ga maar eens bij een training kijken.. Zo sloom is hij niet, en hij heeft het ook gewoon goed gedaan.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Een training is geen wedstrijd, om maar eens een open deur in te trappen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Maar je snelheid wordt in een wedstrijd niet ineens met 3 km per uur langzamer. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Bij Daley is dat 5 km per uur langzamer. Serieus, zo slecht als die jongen achteruit loopt... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 22:34 schreef remco k het volgende:[..] Tegen TWente en de eerste wedstrijden van de competitie deed hij het gewoon prima.. Jantje misschien linksback, Blind centrum met Opa en Anita rechtsback.. Ik dacht dat je Ooijer tijd gewoon goed genoeg vond? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 22:46 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Bij Daley is dat 5 km per uur langzamer. Serieus, zo slecht als die jongen achteruit loopt... Achteruit lopen is nooit nodig bij Ajax.. vooruit verdedigen zou het motto moeten zijn.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Waar zeg ik dat hij niet goed is dan? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Opa speelde ook zondag gewoon prima. Ooijer stelt eigenlijk zelden teleur. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 22:46 schreef remco k het volgende:[..] Achteruit lopen is nooit nodig bij Ajax.. vooruit verdedigen zou het motto moeten zijn.. Zou en moeten... heb Daley te vaak achteruit zien lopen om vervolgens zowat te struikelen over z'n eigen benen. Fact. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Eens. altijd een voldoende en soms uitblinkend.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 22:48 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Zou en moeten... heb Daley te vaak achteruit zien lopen om vervolgens zowat te struikelen over z'n eigen benen. Fact. Je haalt nu enkel momenten uit zijn laatste wedstrijden als back.... Vorig seizoen speelde hij daar ook prima wedstrijden, ik denk dat er wel wat overdreven wordt wat hem betreft, men moet beseffen dat het geen basisspeler is.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Neenee. Ik vermoed dat ik zijn laatste wedstrijden als linksback niet eens heb gezien. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
Op het moment dat je inderdaad met Ooijer en Blind in het centrum wilt speler, zou het zomaar kunnen dat je Janssen een goede wedstrijd ziet gaan spelen. De ballen zullen dan automatisch sneller worden ingeleverd, waardoor hij het spel kan gaan verdelen. Persoonlijk vind ik het niet erg dat vd Wiel is geschorst. Heeft ons al heel wat punten gekost. Jammer is wel dat nu Toby is geblesseerd. Hij kon mooi op de plaats van vd Wiel spelen. Nu gaat toch wrs. Blind back spelen, wat ons ook weer punten gaat kosten...... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 22:36 schreef remco k het volgende:[..] Echt complete onzin, omdat hij nu een aantal leuke wedstrijden speelt had Ajax hem nooit mogen verkopen?? Zo fantasisch was hij niet hoor bij Jong Ajax en in de A1.. Nu komen wij zo'n gast te kort Remco.... |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 22:49 schreef remco k het volgende:[..] Je haalt nu enkel momenten uit zijn laatste wedstrijden als back.... Vorig seizoen speelde hij daar ook prima wedstrijden, ik denk dat er wel wat overdreven wordt wat hem betreft, men moet beseffen dat het geen basisspeler is.. Blind kan best ballen, maar niet op de back plaats. Centraal achterin doet hij het aardig, maar ook niet meer dan dat. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 22:37 schreef remco k het volgende:[..] Omdat het een prima voetballer is die centraal als tweede man achter Vertonghen prima heeft gespeeld tot nu toe.. Als hij als linksback niet functioneerd wil ik hem zeker niet centraal voor Vermeer zien, aub zeg dan hou je helemaal je hart vast! |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote: Je ziet toch vaak genoeg dat dit soort voetballers gewoon weg te kort komen voor het grotere werk. Zelfs in onze huidige selectie zitten van dit soort voetballers. Als je het mij vraagt zag ik liever Bruno Silva. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Niet in het centrum daar heeft hij het goed gedaan op de vleugel is hij niks. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Dus die paar meter brengt een wereld van verschil ik geloof er echt geen ene moer van! Blind is niet zijn pa al zou pa dat wel willen, leuke voetballer voor bij Roda Jc kan hij Wielaert ter zijde staan.... |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 23:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:Dus die paar meter brengt een wereld van verschil ik geloof er echt geen ene moer van! Blind is niet zijn pa al zou pa dat wel willen, leuke voetballer voor bij Roda Jc kan hij Wielaert ter zijde staan.... Nooit gevoetbald Jack? Die paar meter zijn wel degelijk een wereld van verschil. Niet op het veld, maar wel de positie. Een goede back is niet altijd een goede centrale verdediger en omgekeerd. Er zijn wel voorbeelden die allebei de posities goed kan inkleden, maar die zijn er niet heel veel. Je moet dan erg all-round zijn als verdediger zijnde en zeker bij Ajax. Een back, moet snelheid hebben, omdat hij mee moet opkomen, maar ook omdat buitenspelers (de tegenstanders) vaak heel snel zijn. Hier komt Blind dan ook te kort. Centrale verdediger is de snelheid niet zo heel belangrijk. Wel het overzicht, passing en natuurlijk de verdedigende taken. Overzicht en passing is wel iets wat Blind beheerst. Verdedigend kan het wel iets beter. Als je als back niet zo snel bent moet je slim spelen. Zie Ooijer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Omdat we diverse blessures hebben ja, hoevaak gebeurt het dat je 3 van je 4 basisverdedigers moet missen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2011 - 23:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:Dus die paar meter brengt een wereld van verschil ik geloof er echt geen ene moer van! Blind is niet zijn pa al zou pa dat wel willen, leuke voetballer voor bij Roda Jc kan hij Wielaert ter zijde staan.... Twee compleet verschillende posities qua invulling.. Echt niet eens te vergelijken |
|
|
|