|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Cruijff: "Ajax moet voorbeeld nemen aan AZ" (VoetbalPrimeur)
|
|
|
Thomas
|
|
|
Een jaar geleden begon Johan Cruijff de 'fluwelen revolutie' bij Ajax. De Amsterdammers werden vervolgens kampioen onder trainer Frank de Boer, maar dit seizoen loopt het nog niet zoals het moet. Cruijff wil dat Ajax een voorbeeld neemt aan AZ.
"Een jaar? We zijn pas een maand bezig", zegt Cruijff over de werkzaamheden bij Ajax. "Het gaat natuurlijk altijd te langzaam, maar we hebben tijd nodig. De overige leden van de raad van commissarissen moeten nog een beetje wennen aan het ritme van de voetballerij."
De ploeg van trainer Frank de Boer staat momenteel zes punten achter op AZ, die club doet het volgens Cruijff goed. "Ajax zou een voorbeeld moeten nemen aan AZ. In Alkmaar moesten ze voetballers verkopen, werd er keihard gesaneerd, maar gingen wel de neuzen dezelfde richting op. Moet ik wel zeggen dat Ajax natuurlijk een veel grotere club is, maar AZ is op dit moment verder."
Bij Ajax krijgt vooral Theo Janssen kritiek, Cruijff snapt dat echter niet helemaal. "Geen discussie. Een uitstekende speler met kwaliteiten. Ook hij heeft zijn mindere punten. Je moet zorgen dat die niet zichtbaar zijn. Als hij verdedigend minder is, zal een ander hem in de rug moeten dekken, zeker in de kleine ruimte." |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
De laatste zin van de 2de alinea, die is me een vreselijke doorn in het oog en schandalig, want qua individuele kwaliteit en club in alles zijn wij als Ajax Amsterdam vele malen verder. Alleen de vorm en opinie is vele malen positiever bij Az, dat is het enige. Zou Cruijff moeten weten lijkt me zo? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 oktober 2011 - 21:10 schreef Ajx het volgende:De laatste zin van de 2de alinea, die is me een vreselijke doorn in het oog en schandalig, want qua individuele kwaliteit en club in alles zijn wij als Ajax Amsterdam vele malen verder. Alleen de vorm en opinie is vele malen positiever bij Az, dat is het enige. Zou Cruijff moeten weten lijkt me zo? Cruijff zegt één duidelijk ding en daar verwoord ie alles mee; "maar gingen wel de neuzen dezelfde richting op".
Die paar woorden is alles bepalend voor Ajax en daar gaat het steeds mis...in een beursgang is dat vrijwel onmogelijk..toch zie ik aanknopingspunten...Bergkamp, Jonk, de Boer, Blind en wellicht straks ook v.Basten krijgen de leiding over de club met als supervisor JC zelf....allemaal positieve dingen waar ik voor de volle 100% achter sta, omdat VOETBAL dan op de 1e plaats komt te staan.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 oktober 2011 - 22:16 schreef alibabba het volgende:[..] Cruijff zegt één duidelijk ding en daar verwoord ie alles mee; "maar gingen wel de neuzen dezelfde richting op". Die paar woorden is alles bepalend voor Ajax en daar gaat het steeds mis...in een beursgang is dat vrijwel onmogelijk..toch zie ik aanknopingspunten...Bergkamp, Jonk, de Boer, Blind en wellicht straks ook v.Basten krijgen de leiding over de club met als supervisor JC zelf....allemaal positieve dingen waar ik voor de volle 100% achter sta, omdat VOETBAL dan op de 1e plaats komt te staan.... Je slaat de spijker op zijn kop! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
wat ook wel aardig is dat Johan zegt over Jansen ,hij een uitstekende voetballer die misschien verdedigend wat minder is maar dan moet ander hem in de rug dekken .Nou Frank dat kan je in je zak steken dus niet alleen heel Nederland maar ook de meester zelf geeft aan dat Jansen rugdekking moet hebben,dus ook nu gewoon bij je standpunt blijven toch ?? |
|
|
|
|
dege
|
|
|
Bij Ajax krijgt vooral Theo Janssen kritiek, Cruijff snapt dat echter niet helemaal. "Geen discussie. Een uitstekende speler met kwaliteiten. Ook hij heeft zijn mindere punten. Je moet zorgen dat die niet zichtbaar zijn. Als hij verdedigend minder is, zal een ander hem in de rug moeten dekken, zeker in de kleine ruimte."
Vind dit wel een mooie uitspraak, is wat wij allemaal al roepen alleen De Boer ziet het niet. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 - 15:08 schreef nora het volgende:wat ook wel aardig is dat Johan zegt over Jansen ,hij een uitstekende voetballer die misschien verdedigend wat minder is maar dan moet ander hem in de rug dekken .Nou Frank dat kan je in je zak steken dus niet alleen heel Nederland maar ook de meester zelf geeft aan dat Jansen rugdekking moet hebben,dus ook nu gewoon bij je standpunt blijven toch ?? hij kan niet anders zeggen. Heeft zelf zijn goedkeuring gegeven. |
|
|
|