BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 23 oktober 2011 , 12:30 uur): 1-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - zondag 23 oktober 2011 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:07 schreef DY het volgende:

[..]

dat hoort bij een jonge keeper ik wil het nog wel uitleggen maar keeper heeft mentaal de moeilijkste taak van het veld, en bij het mentale aspect hoort wat ervaring wat hij gewoon nog neit echt heeft, maar fernandez maakt een cruciale fout tegen ado en daar hoor ik dan bv niemand meer over dan, is t van ja hij heeft zn vorm nog niet.O.o
Moet je eens vaker lezen op het forum. En hij heeft sindsdien ook niet meer gespeeld, wat moet je er dan nog over zeggen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2011 door MMM --
DY
 DY - zondag 23 oktober 2011 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:08 schreef MMM het volgende:

[..]

Moet je eens vaker lezen op het forum. En hij heeft sindsdien ook niet meer gespeeld, wat moet je er dan nog over zeggen?
het probleem is dat elk foutje of missertje van mulder zo word uitvergroot het is gewoon bijna irritant, terwijl we maar 10 doelpunten tegen hebben waar hebben we het over?
bjorn
 bjorn - zondag 23 oktober 2011 - 18:13   quote  deeplink  
Nou ik heb zelden kritiek op Mulder, hij heeft vandaag ook niet slecht gekeept maar this niet de eerste keer dat hij zo onzeker oogt.
DY
 DY - zondag 23 oktober 2011 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:13 schreef bjorn het volgende:
Nou ik heb zelden kritiek op Mulder, hij heeft vandaag ook niet slecht gekeept maar this niet de eerste keer dat hij zo onzeker oogt.
ben je het met me eens dat als mulder foutloos is elke wedstrijd, dat ie dan echt niet bij feyenoord zou keepen????
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 23 oktober 2011 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:19 schreef FR Vakkie W het volgende:
Hebben jullie dat balletje in de 16 meter gezien die Mulder een soort nonchalant liet stuiteren en toen de Jong ging jagen dat die zo lullig tegen z'n knie over de achterlijn ging. Dat kan toch niet of ligt dat aan mij???
Dat ligt niet aan jou! Het is gewoon een keeper van niks, die nooit punten voor Feyenoord zal pakken.
DY
 DY - zondag 23 oktober 2011 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:17 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan jou! Het is gewoon een keeper van niks, die nooit punten voor Feyenoord zal pakken.
Jij hebt echt stront in je ogen, en weet totaal niks van keepersO.o
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 23 oktober 2011 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:18 schreef DY het volgende:

[..]

Jij hebt echt stront in je ogen, en weet totaal niks van keepersO.o
Let op mijn woorden! Mulder is niks,wordt niks en zal nooit iets worden!
En dat jij er anders over denkt, daar kan ik niks aan doen....... is jouw goed recht hoor.
Maar ik voorspel dat Mulder net zoals Bruins stilletjes de kuip zal verlaten nadat zijn contract is afgelopen.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 23 oktober 2011 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:13 schreef bjorn het volgende:
Nou ik heb zelden kritiek op Mulder, hij heeft vandaag ook niet slecht gekeept maar this niet de eerste keer dat hij zo onzeker oogt.
Dat roep ik al maanden dat is zo onzeker oogt! En dat zal helaas nooit veranderen.
DY
 DY - zondag 23 oktober 2011 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:26 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Let op mijn woorden! Mulder is niks,wordt niks en zal nooit iets worden!
En dat jij er anders over denkt, daar kan ik niks aan doen....... is jouw goed recht hoor.
Maar ik voorspel dat Mulder net zoals Bruins stilletjes de kuip zal verlaten nadat zijn contract is afgelopen.
dat zei je zeker ook bij stekelenburg toen ie 22-23 was en zo onzeker was? geen 1 keeper is foutloos op zn 22e zoals ik al zei er komt een stuk ervaring bij kijken maar dit is mijn mening en wat jij zegt de jouwe
bjorn
 bjorn - zondag 23 oktober 2011 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:14 schreef DY het volgende:

[..]

ben je het met me eens dat als mulder foutloos is elke wedstrijd, dat ie dan echt niet bij feyenoord zou keepen????
Dat ben ik zeker met je eens, vind hem ook zeker geen slechte keeper maar vind hem ook niet geweldig. Gewoon een degelijke keeper, heb er wel vertrouwen in dat hij zich nog verder ontwikkeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2011 door bjorn --
stray
 stray - zondag 23 oktober 2011 - 18:54   quote  deeplink  
ik vond vermeer ook veel beter lol
stray
 stray - zondag 23 oktober 2011 - 18:55   quote  deeplink  
ging keihard onder een corner door
en terechte rode kaart prima keeper
Quiroz
 Quiroz - zondag 23 oktober 2011 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 21:29 schreef Quiroz het volgende:
De tactiek van Koeman doet 020 de das om....................
hihihihihihihihihihi
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 23 oktober 2011 - 20:38   quote  deeplink  
zo, alles even doorgeploegd pfffff ;)
Bij mij overheerst het gevoel van trots en teleurstelling. de reden daarvoor heeft iedereen hier al opgeschreven dus laat ik maar na.
Ik vind het wel knap van dit team dat ze met een grote tegenslag vlak voor de wedstrijd (uitvallen Guidetti) toch zichzelf niet gek hebben laten maken. Je traint toch de hele week met een bepaalt idee en Guidetti is nu eenmaal een totaal andere spits dan Fernandez. Complimenten voor de ploeg. Bewijst voor mij wel dat we mentaal sterker zijn dan vorig jaar.
Quiroz
 Quiroz - zondag 23 oktober 2011 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 11:43 schreef Quiroz het volgende:
Hele week op de tactiek (die ons moet laten winnen) getraind, en een paar uur voor de wedstrijd omgegooid. Ik vrees voor grote vrezen..... VOOR EEN GELIJKSPEL! WANT VERLIEZEN DOEN WE NIET!
Had ik gelijk?
Quiroz
 Quiroz - zondag 23 oktober 2011 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 - 22:40 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ik zie maar 1 team achter mensen aan rennen em dat gaan wij zijn...
You're shit, and you know you are!!!!!!!!!! :)
Stylzz
 Stylzz - zondag 23 oktober 2011 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 20:39 schreef Quiroz het volgende:

[..]

You're shit, and you know you are!!!!!!!!!! :)
Nee hebben we gedaan op de juiste manier.
We hebben wel meteen ook weer kunnen zien wat er gebeurd als wij t doel moeten maken.
Na die rode kaart waren we weg
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 23 oktober 2011 - 21:05   quote  deeplink  
Heb je ook zo'n hekel aan die club uit Amsterdam
Stamp ze op hun neuzen, ja zo hard als je maar kan
Want het leven
Duurt maar even..!


Wie kopt 'm in?
Stylzz
 Stylzz - zondag 23 oktober 2011 - 21:17   quote  deeplink  
ALLE SNAVELS ETEN GRAS
hotjumper
 hotjumper - zondag 23 oktober 2011 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:03 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Bal hield hij netjes binnen het strafschopgebied, want eenmaal daarbuiten mag 'ie hem niet met z'n handen vastpakken. Jammer dat zo'n pisvinger van Ajax die bal dan uit z'n handen trapt.
Hand op de bal, is klemvast volgens de regels, tegenstander mag dan niet meer trappen tegen de bal. Ben er bijna eens een scheids voor aangevlogen omdat ik dacht dat het niet zo was. Verder vond ik Mulder niet echt sterk vandaag..
craven
 craven - zondag 23 oktober 2011 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 21:18 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Hand op de bal, is klemvast volgens de regels, tegenstander mag dan niet meer trappen tegen de bal. Ben er bijna eens een scheids voor aangevlogen omdat ik dacht dat het niet zo was. Verder vond ik Mulder niet echt sterk vandaag..
Helaas niet zo, al vondt ik dat Vlaar zich wel erg makkelijk liet verassen bij het tegendoelpunt
JanM
 JanM - zondag 23 oktober 2011 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 21:05 schreef Bosifyable het volgende:
Heb je ook zo'n hekel aan die club uit Amsterdam
Stamp ze op hun neuzen, ja zo hard als je maar kan
Want het leven
Duurt maar even..!


Wie kopt 'm in?
We domineerden in die snelkookpan!
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 23 oktober 2011 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 21:18 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Hand op de bal, is klemvast volgens de regels, tegenstander mag dan niet meer trappen tegen de bal. Ben er bijna eens een scheids voor aangevlogen omdat ik dacht dat het niet zo was. Verder vond ik Mulder niet echt sterk vandaag..
Dus bedoelen we hetzelfde toch? ;)
hotjumper
 hotjumper - zondag 23 oktober 2011 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 21:49 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Dus bedoelen we hetzelfde toch? ;)
Maar geen beslissende fout dit keer.
Els
 Els - zondag 23 oktober 2011 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:26 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Let op mijn woorden! Mulder is niks,wordt niks en zal nooit iets worden!
En dat jij er anders over denkt, daar kan ik niks aan doen....... is jouw goed recht hoor.
Maar ik voorspel dat Mulder net zoals Bruins stilletjes de kuip zal verlaten nadat zijn contract is afgelopen.
'Let op mijn woorden' ...... Waarom? Jij was toch ook degene die zei dat we kansloos waren vandaag. Je hebt niet echt de waarheid in pacht.
stray
 stray - zondag 23 oktober 2011 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:24 schreef Els het volgende:

[..]

'Let op mijn woorden' ...... Waarom? Jij was toch ook degene die zei dat we kansloos waren vandaag. Je hebt niet echt de waarheid in pacht.
+1
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 23 oktober 2011 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:24 schreef Els het volgende:

[..]

'Let op mijn woorden' ...... Waarom? Jij was toch ook degene die zei dat we kansloos waren vandaag. Je hebt niet echt de waarheid in pacht.
haha, goed onthouden.

effe een paar quotes:

quote:
Op donderdag 06 oktober 2011 - 17:47 schreef lijdensweg het volgende:
Feyenoord naar Amsterdam moet! Dus weer een nederlaag......
quote:
Op donderdag 06 oktober 2011 - 23:14 schreef lijdensweg het volgende:
De waarheid is hard! Kan ik ook niks aan doen. Een dik verloren wedstrijd gaat het worden in Amsterdam............Helaas pindakaas. Dit is de enige uitwedstrijd waar ik nog NOOIT heen ben geweest.
hotjumper
 hotjumper - zondag 23 oktober 2011 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:26 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Bla bla bla.
Let op mijn woorden, lijdensweg was niks, is niks en wordt niks. Ik zie hem zo terug sluipen naar de arena waar hij zich thuis voelt....
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 23 oktober 2011 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:26 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Let op mijn woorden! Mulder is niks,wordt niks en zal nooit iets worden!
En dat jij er anders over denkt, daar kan ik niks aan doen....... is jouw goed recht hoor.
Maar ik voorspel dat Mulder net zoals Bruins stilletjes de kuip zal verlaten nadat zijn contract is afgelopen.
Jouw woorden zijn net zo interessant als een testbeeld op de radio.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 23 oktober 2011 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:11 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Maar geen beslissende fout dit keer.
Dat probeerde ik ook niet aan te geven. Alleen jammer van die actie waar 'ie de bal probeert af te schermen van de Jong, maar hem wel half vastpakt.

Ook de sierduik bij de vrije trap van Jansen was niet nodig, zou toch te laat zijn geweest. Maar anders krijgt 'ie het verwijt altijd stil te blijven staan, dus enigszins begrijpelijk.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 24 oktober 2011 - 05:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:24 schreef Els het volgende:

[..]

'Let op mijn woorden' ...... Waarom? Jij was toch ook degene die zei dat we kansloos waren vandaag. Je hebt niet echt de waarheid in pacht.
Dat is waar, maar bij Mulder blijf ik erbij! Die gaat een stille uittocht krijgen in de kuip!
Want deze Mulder zal NOOIT maar dan ook NOOIT punten voor Feyenoord pakken...................
Ik hoop voor jullie allemaal dat ik ongelijk krijg, en dat jullie allemaal dan in de zevende hemel zitten en mij zitten te verneukelen zoals jullie dat zo graag doen.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 24 oktober 2011 - 06:26   quote  deeplink  
Drie keer jullie in dezelfde zin. Brrrr...
FR-Han
 FR-Han - maandag 24 oktober 2011 - 07:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:27 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat roep ik al maanden dat is zo onzeker oogt! En dat zal helaas nooit veranderen.
je roept te lang hetzelfde denk ik. of vind je het geil steeds de zelfde opmerking te lanceren? we weten het nu wel aappie
Els
 Els - maandag 24 oktober 2011 - 10:12   quote  deeplink  
Bron: AD

Ajax - Feyenoord werd gisteren gespeeld in een periode dat bij het Nederlands elftal de blessures zich aaneenrijgen. Interessant om te zien dat een voormalig bijtertje van Excelsior zich meteen liet gelden in zijn eerste Klassieker, terwijl spelers die al bij Oranje zitten door de mand vielen. AD Sportwereld maakte een analyse.

Bondscoach Bert van Marwijk keek met meer dan gemiddelde belangstelling naar de Klassieker. © PRO SHOTS

Ron Vlaar zakte door het ijs in de Arena. © PRO SHOTS Het was een mooi moment van onderscheid, gisteren in de tweede helft van de Klassieker. Ruben Schaken kreeg de bal en dribbelde vanaf de flank naar binnen. Steeds verder dwaalde hij af van het doel, ogenschijnlijk omdat er niemand was om naar af te spelen. Uiteindelijk gaf hij de bal bij de middencirkel maar aan Jordy Clasie, die nog geen seconde nodig had om te zien waar de ruimte lag. Het was hup, Jerson Cabral over twintig meter inspelen en weer verder gaan.

De snelste denkers stonden gisteren niet aan de kant van Ajax met internationals als Theo Janssen, Jan Vertonghen en Christian Eriksen in de ploeg, maar aan die van Feyenoord met Clasie en de eveneens uitstekende Karim El Ahmadi. Het is nog vroeg, maar misschien gaat voor Clasie wel hetzelfde gelden als wat ooit opging voor Dirk Kuyt. Op een lager niveau zie je niet gelijk in het oog springende kwaliteiten, maar als het niveau van snelheid van handelen omhoog gaat, blijkt hun techniek zo functioneel dat ze hun eigen plafond toch voortdurend kunnen ophogen.

Bert van Marwijk
Zo kijkt Bert van Marwijk naar voetballers in de eredivisie. Het potentiële niveau van een speler is waar hij zich als bondscoach een beeld van probeert te vormen in wedstrijden zoals deze.

Wat dat betreft pakte de Klassieker als graadmeter genadeloos uit voor andere Feyenoorders, met voorop aanvoerder Ron Vlaar, gevolgd door keeper Erwin Mulder. Nu Vlaar eindelijk eens een lange periode fit is, zou hij voor Oranje de eerste optie achter het verdedigingsduo Heitinga-Mathijsen moeten kunnen zijn.

Maar bij zo'n tegengoal tegen Ajax in de Arena ziet hij er niet beter uit dan de veel jongere Jeffrey Bruma recent in Stockholm tegen Zweden. In het totaalbeeld van zijn optreden zelfs simpelweg minder. Want Bruma heeft met zijn snelheid, zijn wendbaarheid en zijn inspeelpass veel meer rek in zijn mogelijkheden dan Vlaar.

Nederlandse keepers
Voor Mulder ligt er op papier een prachtige uitdaging: aansluiten in het rijtje jonge Nederlandse keepers dat zich momenteel profileert in de schaduw van de vaste Oranjemannen Stekelenburg en Vorm. Dan heb je het over Krul bij Newcastle United, Cillessen tot voor kort bij NEC en Jeroen Zoet bij Jong Oranje.

Maar van Mulder had je nooit het idee dat hij gisteren punten ging pakken voor zijn elftal. Bij hoge voorzetten zat Mulder een paar keer pijnlijk mis en vrijwel elke spelhervatting over iets grotere afstand leidde tot balverlies. En, hoewel arbitrair, het oog wil ook wat in een Klassieker. Met zijn shirt uit zijn broek en in korte mouwen oogde de keeper van Feyenoord als de sluitpost van een clubje uit de onderbond. Zeker afgezet tegen collega Kenneth Vermeer aan de overkant.

Verder viel op dat Feyenoord en Ajax met in totaal drie pure flankaanvallers van eigen bodem speelden. En hun vier backs hadden zelfs allemaal een Nederlands paspoort. Het werden er in de loop van de tweede helft zelfs vijf met Vurnon Anita meegerekend.

Identiteitscrisis
Juist op de backposities is de spoeling bij Oranje het dunst. Maar ook hier maakten de meest gelouterde spelers de minste indruk, met Gregory van der Wiel als de verpersoonlijking van de identiteitscrisis bij Ajax. Hij begon nog goed en gedurfd, maar toen hij in korte tijd drie terugspeelballen op Vermeer produceerde, bleek hoe beperkt zijn krediet is bij het Ajax-publiek.

Mentaal zat de zelf opgeleide Van der Wiel voor de aftrap al moeilijk. Na zijn wissel - met massaal applaus begroet - lijkt het wak zelfs onpeilbaar diep. Misschien had trainer Frank de Boer hem die publieke tuchtiging moeten besparen.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 24 oktober 2011 - 10:20   quote  deeplink  
Viel me op gisteren: de enorme vreugde als team samen toen de 0-1 was gemaakt. Guidetti daar nadrukkelijk ook deel van. Goed stel!
salemi
 salemi - maandag 24 oktober 2011 - 10:31   quote  deeplink  
In de fase waarin Feyenoord nu is kan je eigenlijk niet veel doen. Het is te hopen dat de groeibriljanten zoals Leerdam, Clasie, Cabral, Guyon Fernandez, de Vrij, Schenkeveld (zo zonde dat hij geblesseerd is) behouden blijven voor de club en zich doorontwikkelen, de gevestigde namen Dani Fernandez, el Ahmadi (Bakkal proberen vast te leggen) op een constant niveau blijven. De namen die er nu moeten staan, zoals Vlaar en Mulder staan ter discussie. Vlaar maakt al wekenlang veel individuele fouten. De fout waar de 0-3 tegen Den Haag uit voortkwam was wel heel schrijnend, dat betekende meteen dat de gehele tweede helft niet meer gespeeld hoefde te worden. Gisteren had hij ook mee moeten springen met Vertonghen om het tegendoelpunt te voorkomen. Ik vrees dat Vlaar uit de boot gaat vallen, als de gehele selectie weer fit is (Ramsteijn, Schenkeveld). Mulder is te jong om al een definitief oordeel te krijgen. Hij moet zich wel heel snel gaan verbeteren, anders gaat het mis met hem.
Op cruciale posities het elftal versterken met transfervrije spelers. Ik weet zeker dat Martin van Geel straks een paar konijnen uit de hoge hoed tovert (Schöne, Vormer?).
EdjeNL
 EdjeNL - maandag 24 oktober 2011 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 10:31 schreef salemi het volgende:
In de fase waarin Feyenoord nu is kan je eigenlijk niet veel doen. Het is te hopen dat de groeibriljanten zoals Leerdam, Clasie, Cabral, Guyon Fernandez, de Vrij, Schenkeveld (zo zonde dat hij geblesseerd is) behouden blijven voor de club en zich doorontwikkelen, de gevestigde namen Dani Fernandez, el Ahmadi (Bakkal proberen vast te leggen) op een constant niveau blijven. De namen die er nu moeten staan, zoals Vlaar en Mulder staan ter discussie. Vlaar maakt al wekenlang veel individuele fouten. De fout waar de 0-3 tegen Den Haag uit voortkwam was wel heel schrijnend, dat betekende meteen dat de gehele tweede helft niet meer gespeeld hoefde te worden. Gisteren had hij ook mee moeten springen met Vertonghen om het tegendoelpunt te voorkomen. Ik vrees dat Vlaar uit de boot gaat vallen, als de gehele selectie weer fit is (Ramsteijn, Schenkeveld). Mulder is te jong om al een definitief oordeel te krijgen. Hij moet zich wel heel snel gaan verbeteren, anders gaat het mis met hem.
Op cruciale posities het elftal versterken met transfervrije spelers. Ik weet zeker dat Martin van Geel straks een paar konijnen uit de hoge hoed tovert (Schöne, Vormer?).
Ik denk dat we dat meteen naar de winterstop in orde gaan maken (Vormer, Schone)
Je mag met ze onderhandelen, als ze minder dan een half jaar nog een contract hebben toch?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 24 oktober 2011 - 11:33   quote  deeplink  
Kijk effe op VI.nl.
Aantal doelpogingen na 9 wedstrijden:
1. psv 165
2. Feyenoord 158
Verder daarachter (3e met iets van 135 doelpogingen: 020)
Feyenoord kan het spel niet maken?
Goeie cijfers!
FEY-Esm
 FEY-Esm - maandag 24 oktober 2011 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 14:39 schreef Els het volgende:

[..]

Hij maakt z'n fouten, maar dat doen ze allemaal. Er staan 26 kerels op het veld die direct invloed hebben op de wedstrijd, en ze zijn geen van allen foutloos (behalve die ene grensrechter dan, die was echt goed), dus Mulder mag ook fouten maken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij nog weleens te snel oordeelt over mensen, ongetwijfeld zal je eerste indruk regelmatig juist zijn, maar ik denk ook dat je een substantieel aantal mensen te snel afschrijft.
(behalve die ene grensrechter dan, die was echt goed)

Whaha, dit begint een hele humoristische langlopende diss te worden.. hoop dat dezelfde er komende zondag weer bij staat.. ;)
Southside 1908
 Southside 1908 - maandag 24 oktober 2011 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 10:12 schreef Els het volgende:
Bron: AD

Ajax - Feyenoord werd gisteren gespeeld in een periode dat bij het Nederlands elftal de blessures zich aaneenrijgen. Interessant om te zien dat een voormalig bijtertje van Excelsior zich meteen liet gelden in zijn eerste Klassieker, terwijl spelers die al bij Oranje zitten door de mand vielen. AD Sportwereld maakte een analyse.

Bondscoach Bert van Marwijk keek met meer dan gemiddelde belangstelling naar de Klassieker. © PRO SHOTS

Ron Vlaar zakte door het ijs in de Arena. © PRO SHOTS Het was een mooi moment van onderscheid, gisteren in de tweede helft van de Klassieker. Ruben Schaken kreeg de bal en dribbelde vanaf de flank naar binnen. Steeds verder dwaalde hij af van het doel, ogenschijnlijk omdat er niemand was om naar af te spelen. Uiteindelijk gaf hij de bal bij de middencirkel maar aan Jordy Clasie, die nog geen seconde nodig had om te zien waar de ruimte lag. Het was hup, Jerson Cabral over twintig meter inspelen en weer verder gaan.

De snelste denkers stonden gisteren niet aan de kant van Ajax met internationals als Theo Janssen, Jan Vertonghen en Christian Eriksen in de ploeg, maar aan die van Feyenoord met Clasie en de eveneens uitstekende Karim El Ahmadi. Het is nog vroeg, maar misschien gaat voor Clasie wel hetzelfde gelden als wat ooit opging voor Dirk Kuyt. Op een lager niveau zie je niet gelijk in het oog springende kwaliteiten, maar als het niveau van snelheid van handelen omhoog gaat, blijkt hun techniek zo functioneel dat ze hun eigen plafond toch voortdurend kunnen ophogen.

Bert van Marwijk
Zo kijkt Bert van Marwijk naar voetballers in de eredivisie. Het potentiële niveau van een speler is waar hij zich als bondscoach een beeld van probeert te vormen in wedstrijden zoals deze.

Wat dat betreft pakte de Klassieker als graadmeter genadeloos uit voor andere Feyenoorders, met voorop aanvoerder Ron Vlaar, gevolgd door keeper Erwin Mulder. Nu Vlaar eindelijk eens een lange periode fit is, zou hij voor Oranje de eerste optie achter het verdedigingsduo Heitinga-Mathijsen moeten kunnen zijn.

Maar bij zo'n tegengoal tegen Ajax in de Arena ziet hij er niet beter uit dan de veel jongere Jeffrey Bruma recent in Stockholm tegen Zweden. In het totaalbeeld van zijn optreden zelfs simpelweg minder. Want Bruma heeft met zijn snelheid, zijn wendbaarheid en zijn inspeelpass veel meer rek in zijn mogelijkheden dan Vlaar.

Nederlandse keepers
Voor Mulder ligt er op papier een prachtige uitdaging: aansluiten in het rijtje jonge Nederlandse keepers dat zich momenteel profileert in de schaduw van de vaste Oranjemannen Stekelenburg en Vorm. Dan heb je het over Krul bij Newcastle United, Cillessen tot voor kort bij NEC en Jeroen Zoet bij Jong Oranje.

Maar van Mulder had je nooit het idee dat hij gisteren punten ging pakken voor zijn elftal. Bij hoge voorzetten zat Mulder een paar keer pijnlijk mis en vrijwel elke spelhervatting over iets grotere afstand leidde tot balverlies. En, hoewel arbitrair, het oog wil ook wat in een Klassieker. Met zijn shirt uit zijn broek en in korte mouwen oogde de keeper van Feyenoord als de sluitpost van een clubje uit de onderbond. Zeker afgezet tegen collega Kenneth Vermeer aan de overkant.

Verder viel op dat Feyenoord en Ajax met in totaal drie pure flankaanvallers van eigen bodem speelden. En hun vier backs hadden zelfs allemaal een Nederlands paspoort. Het werden er in de loop van de tweede helft zelfs vijf met Vurnon Anita meegerekend.

Identiteitscrisis
Juist op de backposities is de spoeling bij Oranje het dunst. Maar ook hier maakten de meest gelouterde spelers de minste indruk, met Gregory van der Wiel als de verpersoonlijking van de identiteitscrisis bij Ajax. Hij begon nog goed en gedurfd, maar toen hij in korte tijd drie terugspeelballen op Vermeer produceerde, bleek hoe beperkt zijn krediet is bij het Ajax-publiek.

Mentaal zat de zelf opgeleide Van der Wiel voor de aftrap al moeilijk. Na zijn wissel - met massaal applaus begroet - lijkt het wak zelfs onpeilbaar diep. Misschien had trainer Frank de Boer hem die publieke tuchtiging moeten besparen.
erg goeie analyse
MMM
 MMM - maandag 24 oktober 2011 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 10:20 schreef FR-Henk het volgende:
Viel me op gisteren: de enorme vreugde als team samen toen de 0-1 was gemaakt. Guidetti daar nadrukkelijk ook deel van. Goed stel!
Dat was schitterend, ik heb dit zo lang niet gezien/gemist. Kippenvel!

Prachtige kop trouwens in het AD: Baas in de arena
MMM
 MMM - maandag 24 oktober 2011 - 18:24   quote  deeplink  
http://www.frfc1908.nl/nieuws/ontvangst-spelersbus-in-barendrecht/#comments
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 24 oktober 2011 - 19:15   quote  deeplink  


Vanaf 10:27, echt geweldig! Trots op Feyenoord, trots op (overgrote deel van) supporters, wat ben ik blij en trots Feyenoorder te zijn.
Marsco
 Marsco - maandag 24 oktober 2011 - 19:43   quote  deeplink  
Ik ben ook trots, ontzettend trots. Maar realist dat ik ben, zal ik pas echt trots zijn als ze tegen Groningen tot zelfde hoogtes kunnen stijgen...
Nee, ik wil het niet maar ik doe het toch. Echt, wil geen azijnzeiker zijn. Echt niet...
Maar ik er staat mij nog een 3-1 tegen lampies helder voor de geest. Dat was zeker toen relatief gezien een gelijkwaardige prestatie tov de 1-1 gisteren tegen 020. Een week later ben ik nog noooooit zoooo chagrijnig geweest na een ongelooflijke afknapper tegen VVV in Venlo.

Het zou pas écht een goed signaal zijn, als dit Feyenoord hetzelfde spelniveau op de mat kan leggen als gisteren tegen 020 in de Euroborg. Kijk er naar uit en verwacht dat ik ditmaal niet weer bedrogen uitkom.

Ik geniet nu nog steeds na. Dat het nog tot zeker 29 januari volgend jaar zo mag blijven... want daarna moet het nagenieten van een overtuigende overwinning in de kuip op 020 het overnemen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 24 oktober 2011 - 19:44   quote  deeplink  
Prima wedstrijd Feyenoord, dramatische wedstrijd Ajax..
Feyenoord had eigenlijk moeten winnen. Ben toch blij met die ene punt. (Eigenlijk helemaal niet, maar als je kijkt hoe we speelden wel..)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 oktober 2011 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 19:44 schreef Hasjkoph het volgende:
Prima wedstrijd Feyenoord, dramatische wedstrijd Ajax..
Feyenoord had eigenlijk moeten winnen. Ben toch blij met die ene punt. (Eigenlijk helemaal niet, maar als je kijkt hoe we speelden wel..)
realistisch zo zie ik het ook alleen ben ik niet blij met die enne punt voor jullie :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 oktober 2011 door Leon FR1908 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 24 oktober 2011 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 19:48 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

realistisch zo zie ik het ook alleen ben ik niet blij met die enne punt voor jullie :)
Hehe, zoals verwacht ;-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 oktober 2011 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 19:51 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Hehe, zoals verwacht ;-)
hahaha ja daar hadden we geen weddenschapie voor hoeven af te sluiten ;)
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 24 oktober 2011 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 19:15 schreef Bosifyable het volgende:
[ filmpje ]

Vanaf 10:27, echt geweldig! Trots op Feyenoord, trots op (overgrote deel van) supporters, wat ben ik blij en trots Feyenoorder te zijn.
mooi! regelmatig kippenvel...
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 24 oktober 2011 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 19:54 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

hahaha ja daar hadden we geen weddenschapie voor hoeven af te sluiten ;)
Gelukkig niet.. ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 23 oktober 2011 , 12:30 uur): 1-1









0.0200459