BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 'Investeerdersgroep heeft dertig miljoen euro binnen voor Feyenoord'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - dinsdag 11 oktober 2011 - 08:12
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'Investeerdersgroep heeft dertig miljoen euro binnen voor Feyenoord' (VoetbalZone)

GeenGelul
 GeenGelul - dinsdag 11 oktober 2011 - 08:33   quote  deeplink  
De Vrienden van Feyenoord hebben de gehoopte dertig miljoen euro voor de Rotterdamse club zo goed als binnen. In ruil voor de enorme kapitaalinjectie krijgt de investeerdersgroep 49 procent van de Feyenoord-aandelen in handen. "Die dertig miljoen komt eraan", claimt directeur Pim Blokland.

"Ik heb de toezeggingen ervoor al binnen", vertelt Blokland in gesprek met NUsport. "Niet al het beloofde geld is alleen al op onze bankrekening gestort. Daar is nu het wachten op. In ieder geval vóór oktober 2012 zal het zover zijn.
Feyenoord maakt volgend maand tijdens de presentatie van de jaarcijfers een operationeel verlies van meerdere tonnen bekend, zo claimt het weekblad. Zodra de Rotterdamse club zwarte cijfers schrijft in het bedrijfsresultaat (door gekrompen rentelasten, gestegen sponsorinkomsten en weggevallen salarissen van vertrokken grootverdieners), kan men eindelijk weer inkopen doen op de transfermarkt.
GeenGelul
 GeenGelul - dinsdag 11 oktober 2011 - 08:34   quote  deeplink  
Pff als ik het nu weer zo lees denk ik koopje.
Els
 Els - dinsdag 11 oktober 2011 - 08:40   quote  deeplink  
Tot 2012 is wel een erg ruime termijn, maar goed, laten we maar hopen dat we er blij mee kunnen zijn.
Els
 Els - dinsdag 11 oktober 2011 - 08:40   quote  deeplink  
De Vrienden van Feyenoord hebben de gehoopte 30 miljoen euro binnengehaald voor de Rotterdamse club. Dat zegt directeur Pim Blokland van de investeringsclub. In ruil voor deze kapitaalinjectie krijgen 'De Vrienden' 49 procent van de aandelen in handen.

30 miljoen
'Die 30 miljoen komt eraan', zegt Blokland tegen NUsport. 'Ik heb de toezeggingen ervoor al binnen. Niet al het beloofde geld is alleen al op onze bankrekening gestort. Daar is nu het wachten op. In ieder geval vóór oktober 2012 zal het zover zijn.'

Categorie II
Als Feyenoord er dit seizoen in slaagt om weer zwarte cijfers te schrijven in het bedrijfsresultaat (waarin transfers niet meegerekend worden), dan promoveert de licentiecommissie van de KNVB de club van Categorie I naar Categorie II. Dat houdt in dat Feyenoord weer geld mag gaan uitgeven aan transfers.

Financiën
De kans dat dit gebeurt is groot. Door afgenomen rentelasten, toegenomen sponsorinkomsten en het wegvallen van hoge salarissen van enkele grootverdieners in de selectie, is de financiële huishouding van Feyenoord op orde.

Bron: AD
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 oktober 2011 - 08:42   quote  deeplink  
Oud nieuws in een nieuw jasje.
GeenGelul
 GeenGelul - dinsdag 11 oktober 2011 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 08:42 schreef Stylzz het volgende:
Oud nieuws in een nieuw jasje.
Ja weet, maar dit is toch een koopje. En precies wat Els zegt. Laten we maar hopen dat we er blij mee kunnen zijn. Alleen de toekomst zal het uitwijzen.
MauricioAros
 MauricioAros - dinsdag 11 oktober 2011 - 09:32   quote  deeplink  
Als we die zwarte cijfers schrijven, verdienen de vvf een huldiging op de Coolsingel
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 oktober 2011 - 09:32   quote  deeplink  
Gaat me meer om t bericht zelf... T is géén nieuws maar een zoethouder.
Els
 Els - dinsdag 11 oktober 2011 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 09:32 schreef Stylzz het volgende:
Gaat me meer om t bericht zelf... T is géén nieuws maar een zoethouder.
Idd, het had wel enige nieuwswaarde gehad als het bedrag daadwerkelijk op de rekening van Feyenoord was gestort. Tot die tijd niet echt.
Wel goed dat in het AD wordt bevestigd dat we zwarte cijfers moeten schrijven exclusief transfersommen. Is die discussie ook ten einde.
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 11 oktober 2011 - 09:38   quote  deeplink  
Moeten we dus nog een jaar wachten voor er iets zeker is
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 11 oktober 2011 - 09:39   quote  deeplink  
Voor oktober 2012 is nog een heel jaar he!!
Klinkt als een berichtje om de supporters rustig te houden.
Er is geld beloofd maar het kan nog een jaar duren voor dat het op de rekening staat? Erg vreemd verhaal.
EdjeNL
 EdjeNL - dinsdag 11 oktober 2011 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 09:32 schreef MauricioAros het volgende:
Als we die zwarte cijfers schrijven, verdienen de vvf een huldiging op de Coolsingel
Zin in een feestje haha?
EdjeNL
 EdjeNL - dinsdag 11 oktober 2011 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 09:39 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Voor oktober 2012 is nog een heel jaar he!!
Klinkt als een berichtje om de supporters rustig te houden.
Er is geld beloofd maar het kan nog een jaar duren voor dat het op de rekening staat? Erg vreemd verhaal.
Misschien dat Blokland het geld moet ophalen en mee moet nemen in een grote zak!

De club zal onder meer de banden met Oman aantrekken. In het Arabische land was de selectie begin van het jaar op trainingskamp. Oman bleek interesse te hebben in sponsoring. Feyenoord gaat onder meer uitzoeken hoe de club iets voor het land, dat meer toeristen wil aantrekken, kan betekenen.

Bron: Ad.nl
Balharius
 Balharius - dinsdag 11 oktober 2011 - 10:22   quote  deeplink  
En zo bak je lucht@!

Wat een onzin is dit, wat een schande ook om als landelijke krant dit naar buiten te brengen ook.
In het kort verteld Blokland dat het geld er nog niet is! Maar in oktober 2012 hopelijk wel want er zijn investeerders die gezegd hebben mee te doen.

Minimaal 30 miljoen was het doel en nu is het groot nieuws dat er mischien in oktober 2012 30 miljoen binnenkomt. Wat kots ik van dit gelul zeg dan gewoon niets.
sevillana
 sevillana - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 09:37 schreef Els het volgende:

[..]

Idd, het had wel enige nieuwswaarde gehad als het bedrag daadwerkelijk op de rekening van Feyenoord was gestort. Tot die tijd niet echt.
Wel goed dat in het AD wordt bevestigd dat we zwarte cijfers moeten schrijven exclusief transfersommen. Is die discussie ook ten einde.
Eens, . . . we wachten het dus gewoon (nog steeds) verder af . . . . . :)
El Aanmeldi
 El Aanmeldi - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:12   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 september 2018 door El Aanmeldi --
JanM
 JanM - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 11:12 schreef El Aanmeldi het volgende:
Hoezo is dit een vreemd verhaal? Als het om zulke grote bedragen gaat is er vaak een heel proces voor nodig om dat geld te bewegen. Het klinkt mij niet raar in de oren.
Toezeggingen dat het geld er over een jaar is vind ik weldegelijk opmerkelijk + alle risico's van dien dat ze tussentijds worden ingetrokken! Beetje mager dit.
craven
 craven - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:22   quote  deeplink  
suggestieve kop op het bericht, maar gewooon helemaal geen nieuwswaarde
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 11:12 schreef El Aanmeldi het volgende:
Hoezo is dit een vreemd verhaal? Als het om zulke grote bedragen gaat is er vaak een heel proces voor nodig om dat geld te bewegen. Het klinkt mij niet raar in de oren.
precies. van af het begin is er op gehamerd dat de acties doorlopen tot in 2012. Daar is een reden voor.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 09:32 schreef Stylzz het volgende:
Gaat me meer om t bericht zelf... T is géén nieuws maar een zoethouder.
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 11:22 schreef craven het volgende:
suggestieve kop op het bericht, maar gewooon helemaal geen nieuwswaarde
niet mee eens. Tot nog toe was de boodschap dat we goed op weg waren naar die 30 miljoen, maar dat we die nog niet bereikt hadden. Nu is dat wel het geval, gezien de toezeggingen.

Dus dit bericht heeft wel degelijk nieuwswaarde.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 11:17 schreef JanM het volgende:

[..]

Toezeggingen dat het geld er over een jaar is vind ik weldegelijk opmerkelijk + alle risico's van dien dat ze tussentijds worden ingetrokken! Beetje mager dit.
Een toezegging is niet vrijblijvend. Normaal gesproken is bij deze die 30 miljoen een feit.
craven
 craven - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 11:29 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

[..]

niet mee eens. Tot nog toe was de boodschap dat we goed op weg waren naar die 30 miljoen, maar dat we die nog niet bereikt hadden. Nu is dat wel het geval, gezien de toezeggingen.

Dus dit bericht heeft wel degelijk nieuwswaarde.
De kop doet vermoeden dat het geld binnen is, dit is niet waar. Toezeggibgen mogen dan in jouw ogen niet vrijblijvend zijn, maar het geld is momenteel niet in het bezit van feyenoord
craven
 craven - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 11:32 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Een toezegging is niet vrijblijvend. Normaal gesproken is bij deze die 30 miljoen een feit.
normaal gesproken: zal je altijd zien hahaha
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 11:36 schreef craven het volgende:

[..]

De kop doet vermoeden dat het geld binnen is, dit is niet waar. Toezeggibgen mogen dan in jouw ogen niet vrijblijvend zijn, maar het geld is momenteel niet in het bezit van feyenoord
dat klopt, dat betwist ik ook niet. Alleen feit is wel dat deze toezeggingen er eerder niet waren en dat het feit dat die er nu wel zijn - in mijn ogne - wel nieuwswaarde heeft.
rich Arnhem
 rich Arnhem - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:51   quote  deeplink  
Het geld is ook binnen. Zoals al eerder gezegd is een toezegging niet vrijblijvend en er zullen dan ook zeker handtekeningen gezet zijn zodat een overeenkomst tot stand is gekomen. Verder vermoed ik dat ze de ontvangst van deze bedragen spreiden over dit en volgend jaar om ook de balans positie van volgend jaar een positieve impuls te geven (ten opzichte van de begroting).
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 11 oktober 2011 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 11:37 schreef craven het volgende:

[..]

normaal gesproken: zal je altijd zien hahaha
het is afwachten ja, maar er moet wel een hele goede reden zijn om onder een dergelijke toezegging uit te komen.
craven
 craven - dinsdag 11 oktober 2011 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 11:54 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

het is afwachten ja, maar er moet wel een hele goede reden zijn om onder een dergelijke toezegging uit te komen.
zal me allemaal niks verbazen...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 11 oktober 2011 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 12:02 schreef craven het volgende:

[..]

zal me allemaal niks verbazen...
think%20positive-saidaonline.jpg
salemi
 salemi - dinsdag 11 oktober 2011 - 12:11   quote  deeplink  
Ik begrijp niets van het cynisme hier. We hebben een club die aan het randje van het faillisement stond, en dat is nog niet zo lang geleden. De prestaties van die club van de laatste jaren gaan echt niet de geschiedenisboekjes in. Ondanks dat zijn er toch een aantal mensen bereid gevonden die hun schouders er onder willen zetten en de club proberen weer gezond te maken. Binnen een jaar wordt er zo ongeveer 30 miljoen opgehaald. Misschien niet cash op de rekening, maar dan wel in toezeggingen. Natuurlijk ken ik de juridische waarde van een toezegging niet. Maar ik heb genoeg vertrouwen in het vakmanschap van Pim Blokland om heel zorgvuldig met de communicatie hierover om te gaan.
Wat er hier gebeurd is mag gerust het wonder van Rotterdam genoemd worden. Feyenoord is is no-time financieel gesaneerd terwijl de club nog steeds zeggenschap heeft over de eigen bedrijfsvoering. Iedere andere club die zo iets doormaakt had allang aan het touwtje van een of andere Russische oliebaron gehangen. Maar wij zijn nog steeds autonoom. Dus kom op! Staak de zure teksten en wees blij dat we weer vooruit kunnen kijken. Er is in Nederland geen enkele club waar de supporters zo dicht bij de bedrijfsvoering kunnen komen, tot onsmakelijke excessen aan toe (17 september). Overspeel je hand niet, door te morren dat de directie iedere keer maar weer tekst en uitleg moet geven aan de supporters. Boven alles is Feyenoord gewoon een bedrijf zoals alle andere BVO's. Daar hoort bij dat de directie een grote mate van autonomie in handelen moet kunnen hebben.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 11 oktober 2011 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 12:11 schreef salemi het volgende:
Ik begrijp niets van het cynisme hier. We hebben een club die aan het randje van het faillisement stond, en dat is nog niet zo lang geleden. De prestaties van die club van de laatste jaren gaan echt niet de geschiedenisboekjes in. Ondanks dat zijn er toch een aantal mensen bereid gevonden die hun schouders er onder willen zetten en de club proberen weer gezond te maken. Binnen een jaar wordt er zo ongeveer 30 miljoen opgehaald. Misschien niet cash op de rekening, maar dan wel in toezeggingen. Natuurlijk ken ik de juridische waarde van een toezegging niet. Maar ik heb genoeg vertrouwen in het vakmanschap van Pim Blokland om heel zorgvuldig met de communicatie hierover om te gaan.
Wat er hier gebeurd is mag gerust het wonder van Rotterdam genoemd worden. Feyenoord is is no-time financieel gesaneerd terwijl de club nog steeds zeggenschap heeft over de eigen bedrijfsvoering. Iedere andere club die zo iets doormaakt had allang aan het touwtje van een of andere Russische oliebaron gehangen. Maar wij zijn nog steeds autonoom. Dus kom op! Staak de zure teksten en wees blij dat we weer vooruit kunnen kijken. Er is in Nederland geen enkele club waar de supporters zo dicht bij de bedrijfsvoering kunnen komen, tot onsmakelijke excessen aan toe (17 september). Overspeel je hand niet, door te morren dat de directie iedere keer maar weer tekst en uitleg moet geven aan de supporters. Boven alles is Feyenoord gewoon een bedrijf zoals alle andere BVO's. Daar hoort bij dat de directie een grote mate van autonomie in handelen moet kunnen hebben.
mooi stukje. Ben het er in grote lijnen mee eens. Al is een deel van de kritiek op de VvF en vooral de directie wel terecht.
KKL
 KKL - dinsdag 11 oktober 2011 - 12:51   quote  deeplink  
Tijd voor een feestje! De laatste stap in de financiële gezondmaking van Feyenoord is zo goed als rond.
Vóór Oktober 2012 (dat is het eindpunt van de VvF actie) is de beoogde dertig Miljoen opgehaald en is er 49% van de aandelen weggegeven voor een schijntje.
Vanaf dat moment gaat Feyenoord de aandelen (tegen 4% toeslag) systematisch terugkopen om zo hun schuld aan de VvF in te lossen, of de VvF gaan de aandelen verkopen aan een rijke arabier. Hoe dan ook. Meer schuld omzetten in aandelen betekend dat Feyenoord niet meer continu bij de bank aan moet kloppen voor uitstel van executie die 30 miljoen moet wel terugbetaald worden maar de voorwaarden zijn gelukkig wel beter.

Nu de 30 miljoen bereikt is, is het gelijk een mooi moment om de gehele clubtop eruit te donderen en te voorkomen dat Feyenoord ooit nog in deze malaise terecht gaat komen.
Zoals Toon Gerbrands recent al liet optekenen: Saneren kan iedereen, structureel hoogwaardig beleid neerzetten daar gaat het om. Aangezien de 100 punten nog altijd open staan en recent weer aangevuld konden worden met allerhande idioterie lijkt het ons verstandig om die Gerbrands eens gewoon op te bellen en te polsen voor een functie.

P.s. 1: Die gentlemans agreement met Poelman kan nu ook wel uit de kast getrokken worden!

P.s. 2: Nananana-nananana-heejheejheej Goodbye!

logo-vrienden-van-feyenoord-170x170.jpg
El Aanmeldi
 El Aanmeldi - dinsdag 11 oktober 2011 - 17:08   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 september 2018 door El Aanmeldi --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 11 oktober 2011 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 12:11 schreef salemi het volgende:
Ik begrijp niets van het cynisme hier. We hebben een club die aan het randje van het faillisement stond, en dat is nog niet zo lang geleden. De prestaties van die club van de laatste jaren gaan echt niet de geschiedenisboekjes in. Ondanks dat zijn er toch een aantal mensen bereid gevonden die hun schouders er onder willen zetten en de club proberen weer gezond te maken. Binnen een jaar wordt er zo ongeveer 30 miljoen opgehaald. Misschien niet cash op de rekening, maar dan wel in toezeggingen. Natuurlijk ken ik de juridische waarde van een toezegging niet. Maar ik heb genoeg vertrouwen in het vakmanschap van Pim Blokland om heel zorgvuldig met de communicatie hierover om te gaan.
Wat er hier gebeurd is mag gerust het wonder van Rotterdam genoemd worden. Feyenoord is is no-time financieel gesaneerd terwijl de club nog steeds zeggenschap heeft over de eigen bedrijfsvoering. Iedere andere club die zo iets doormaakt had allang aan het touwtje van een of andere Russische oliebaron gehangen. Maar wij zijn nog steeds autonoom. Dus kom op! Staak de zure teksten en wees blij dat we weer vooruit kunnen kijken. Er is in Nederland geen enkele club waar de supporters zo dicht bij de bedrijfsvoering kunnen komen, tot onsmakelijke excessen aan toe (17 september). Overspeel je hand niet, door te morren dat de directie iedere keer maar weer tekst en uitleg moet geven aan de supporters. Boven alles is Feyenoord gewoon een bedrijf zoals alle andere BVO's. Daar hoort bij dat de directie een grote mate van autonomie in handelen moet kunnen hebben.
-Al die toezeggingen van inspraak zijn vanuit de club gekomen
-Alleen de VvF heeft daadwerkelijk inspraak gekregen.
-Volgens mij is de 30 miljoen al een half jaar bereikt, in toezeggingen dan (dat riep Pim tenminste al een tijdje)
-Voor 30 miljoen hebben ze 49% van de aandelen in handen, het zal wel toeval zijn dat dat net de 49% is die verhandeld mag worden, als er dus aandelen verkocht worden gaat de opbrengst ten alle tijden naar de investeerders.
-Er was een groep investeerders die voor hetzelfde pakket 60 miljoen over hadden (voorwaarde was dat de RvC en directie zouden op stappen)
-Hoewel de 30 miljoen nog steeds niet concreet zijn hebben de VvF wel hun zetels in de RvC al.
-Feyenoord is dus pas autonoom als ze alle aandelen van de VvF terug gekocht hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 oktober 2011 door hotjumper --
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 11 oktober 2011 - 18:41   quote  deeplink  
Investeerders die pas 60 miljoen steken in een club als die club eerst onthoofd wordt?
Zijn niet betrouwbaar.
Els
 Els - dinsdag 11 oktober 2011 - 18:44   quote  deeplink  
Niet ongebruikelijk. En heeft niets met betrouwbaarheid te maken, maar ik concludeer uit jouw opmerking dat jij het zo niet zou aanpakken.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 11 oktober 2011 - 18:48   quote  deeplink  
Nee, klopt.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 11 oktober 2011 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 18:41 schreef FR-Henk het volgende:
Investeerders die pas 60 miljoen steken in een club als die club eerst onthoofd wordt?
Zijn niet betrouwbaar.
Nee, investeerders die een incompetent bestuur laten zitten omdat ze dan voor de helft van het geld hun eerdere investering veilig stellen zijn betrouwbaar.Want laten we wel wezen; het grootste gedeelte van het geld hebben de VvF al eerder in de club gestoken in de vorm van leningen. Feyenoord krijgt op deze manier geen substantieel extra kapitaal binnen dat ze kunnen besteden aan verbetering van de selectie. Als dit hele verhaal afgelopen is hebben de VvF hun geld terug en staat Feyenoord weer op nul.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 11 oktober 2011 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 19:10 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Nee, investeerders die een incompetent bestuur laten zitten omdat ze dan voor de helft van het geld hun eerdere investering veilig stellen zijn betrouwbaar.Want laten we wel wezen; het grootste gedeelte van het geld hebben de VvF al eerder in de club gestoken in de vorm van leningen. Feyenoord krijgt op deze manier geen substantieel extra kapitaal binnen dat ze kunnen besteden aan verbetering van de selectie. Als dit hele verhaal afgelopen is hebben de VvF hun geld terug en staat Feyenoord weer op nul.
Da's een andere dreigende hond, ja.
Maar een heel rvc en directie weg willen is een club aan een vraagteken overlaten.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 11 oktober 2011 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 19:14 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Da's een andere dreigende hond, ja.
Maar een heel rvc en directie weg willen is een club aan een vraagteken overlaten.
Ik neem aan dat mensen die 60 miljoen te besteden hebben ook wel competente mensen kent die dat werk kunnen doen. Verder moet je niet vergeten dat de bussiness club ook al gebrouilleerd was met de RvC
de flh
 de flh - dinsdag 11 oktober 2011 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 19:18 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Ik neem aan dat mensen die 60 miljoen te besteden hebben ook wel competente mensen kent die dat werk kunnen doen. Verder moet je niet vergeten dat de bussiness club ook al gebrouilleerd was met de RvC
Daar gaat het niet om. Op dit moment zitten we midden in een reddingspoging na bijna-faillisement.

Gewoon wachten tot het rustiger en dan kan je ze één voor één (dus met tussenpozen) eruit knikkeren.

Anders komt én je continuïteit in gevaar én je bent geen betrouwbare partner meer voor de buitenwereld.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 11 oktober 2011 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 23:15 schreef de flh het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Op dit moment zitten we midden in een reddingspoging na bijna-faillisement.

Gewoon wachten tot het rustiger en dan kan je ze één voor één (dus met tussenpozen) eruit knikkeren.

Anders komt én je continuïteit in gevaar én je bent geen betrouwbare partner meer voor de buitenwereld.
Echt onzin, Jorien kon er toch ook gewoon uit gegooit worden? Die gasten die er nu zitten ging het alleen om het nieuwe stadion. Ik zeg schakel de bussiness club in en maak Benno Leeser voorzitter!
Trouwe hond
 Trouwe hond - woensdag 12 oktober 2011 - 08:51   quote  deeplink  
Op naar de 40 miljoen zou ik zeggen, of stoppen ze nu??????
Els
 Els - woensdag 12 oktober 2011 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2011 - 08:51 schreef Trouwe hond het volgende:
Op naar de 40 miljoen zou ik zeggen, of stoppen ze nu??????
Voor die 10 miljoen extra kan niets meer geboden worden, maximale aandelenpakket is nu verkocht. Zal dus wel stoppen worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 oktober 2011 door Els --
Zw' 28
 Zw' 28 - woensdag 12 oktober 2011 - 09:13   quote  deeplink  
Ze gaan niet meer investeren voor die 49% dan nodig is.. dat is zeker..

ze gaan wel meer verdienen.. teminste dat is de bedoeling van het proces..
zo laag mogelijk inkopen (600.000 per 1% aandeel van Feyenoord) is het nu waard, straks als Feyenoord goed op de markt is gaan ze het mss inderdaad verkopen ofzo..

FF voor het gemak he, Feyenoord kost het nu minimaal 31.200.000 euro als ze tegen een 4% rente de aandelen terugkopen..

maar een voetbalclub die goed in de transfers zou zitten zou dit redelijk snel moeten kunnen terugkopen.. maar dat betekend dat spelers voor hetzelfde geld verkocht moeten worden als dat ajax dat doet en niet 5 milj..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 12 oktober 2011 - 09:38   quote  deeplink  
Laatste is vooral een kwestie van zorgen voor lang lopende contracten
Els
 Els - woensdag 12 oktober 2011 - 10:17   quote  deeplink  
Feyenoord heeft de toekomst

Vandaag staat er in NuSport een uitgebreid achtergrond verhaal van een onderzoeksjournalist. Een mooi verhaal met de strekking: ze hebben er een puinhoop van gemaakt, ze zijn niet goed genoeg voor Feyenoord, ze halen niet het onderste uit de kan en last-but-not-least (das Engels); zodra het nieuwe stadion er komt is het gelijk allemaal koek en ei, hoeven ze niks meer te doen en strrrrrrrrrrooooooooooooooooooomt het geld binnen! Wij vragen ons alleen maar af: Hoe kan je meer elan en flow krijgen dan dat het mooiste stadion van Europa, met de allermeeste internationale finales ter wereld, heeft en uitstraalt? Dat is simpelweg onmogelijk!

Haal het onderste uit de kan! Staar je niet blind. Wees creatief. Denk na, leef, beweeg. Werk. Er kan zoveel meer met de Kuip en met Feyenoord! Zoveel meer. Voor een fractie van de prijs!

Feyenoord heeft de toekomst

Een deel van de Feyenoord-aanhang ageert tegen vermeend financieel wanbeleid in de Kuip. Volgens de clubleiding zijn de Rotterdammers juist hard op weg om weer kerngezond te worden. NUsport dook de papieren en wandelgangen in, op zoek naar de waarheid. Die 30 miljoen komt eraan.

Bij Feyenoord kijken ze graag naar FC Twente. Die club wist onder voorzitter Joop Munsterman binnen een aantal jaren een huishoudboekje vol met schulden om te toveren tot een geordende administratie van een winstgevend en succesvol voetbalbedrijf. Dat moet Feyenoord ook lukken. FC Twente is een mooi voorbeeld voor ons, bevestigt algemeen directeur Eric Gudde van de Rotterdammers. Die club verkeerde in 2003 in grote problemen door een belastingschuld, een selectie met onderlinge problemen en stadionplannen waarvan werd gezegd: dat kan nooit. Maar de acht jaar erna hebben ze met een consistent beleid en veelal dezelfde mensen hoog in de organisatie iets geweldigs neergezet. Chapeau. Zo willen wij het ook doen.

Het Rotterdamse respect voor de Twentse top blijkt wederzijds. Het kan lang of kort duren, maar er komt een moment dat Feyenoord weer samen met Ajax financieel en sportief de grootste club van het land wordt, zegt Twente-preses Munsterman. Dat kán gewoon niet anders, met zon goede jeugdopleiding, zon trouwe aanhang en zo veel grote bedrijven in de regio. Feyenoord is de club van de toekomst.

Open brief
Bij de Feyenoord Supportersvereniging (FSV) zetten ze daar al maanden grote vraagtekens bij. Na een jaar vol vruchteloze gesprekken tussen verschillende fangroeperingen en de directie van Feyenoord zegde het FSV-bestuur op 6 juni via een open brief wegens jarenlang wanbeleid het vertrouwen op in die directie én de Raad van Commissarissen. Hoewel de FSV, waarbij 20.000 supporters zijn aangesloten, sindsdien in gesprek bleef met de clubleiding en afstand nam van het geweld bij het Maasgebouw door tientallen hooligans voor de thuiswedstrijd tegen De Graafschap, blijft de voorhoede van de fans ageren tegen de directie. Volgens de harde supporterskern heeft de huidige Feyenoord-top niet de benodigde kwaliteiten om de club uit het sportieve en financiële wak te trekken. Dat financieel directeur Onno Jacobs uiterlijk aan het eind van het jaar vertrekt is voor hen niet genoeg: ook de in december 2007 aangetreden Gudde en de begin 2009 aangestelde commercieel directeur Mark Koevermans moeten wijken.

Hoog salarishuis
De kritische Feyenoord-fans en de Feyenoord-directie betichtten elkaar de laatste weken over en weer van het verspreiden van leugens. Wij gebruikten die weken om los van alle emoties de papieren en wandelgangen in te duiken, op zoek naar de waarheid over de financiële situatie van Feyenoord.

Een blik op de jaarcijfers van de afgelopen seizoenen maakt één ding direct duidelijk: de club komt van ver. Voormalig president-commissaris Jorien van den Herik liet Feyenoord bij zijn vertrek eind 2006 met een schuld van enkele tientallen miljoenen euros achter. Die schuld werd in de anderhalf jaar daarop met zeker de helft teruggebracht, maar in het seizoen 2008-2009 ging het financieel weer helemaal mis. In de jaren daarvoor was het bedrijfsresultaat telkens een paar miljoen euro negatief geweest, een cijfer dat in 2007/2008 al opliep tot 7,5 miljoen euro door het halen van dure krachten als Roy Makaay, Giovanni van Bronckhorst en Kevin Hofland. Die verliezen kon de club echter altijd opvangen dankzij de lucratieve verkoop van spelers als Dirk Kuyt, Salomon Kalou, Romeo Castelen en Royston Drenthe. In 2008 slaagde Feyenoord er niet in om ook maar één speler voor veel geld te verkopen. Toch werd veel geld uitgegeven aan het moderniseren van de kleedkamers en de fitnessruimte in de Kuip. Daarnaast werd een schikking met de Belastingdienst getroffen van 5 miljoen euro, te betalen in termijnen. Aan het begin van 2009 kreeg trainer Gertjan Verbeek bij zijn ontslag vervolgens een flinke vergoeding mee en moest Feyenoord halsoverkop een overbruggingsfinanciering aanvragen om de salarissen nog te kunnen betalen.

Naast een negatief bedrijfsresultaat van 8,3 miljoen euro vanwege een veel te hoog salarishuis noteerde Feyenoord over het boekjaar 2008/2009 een negatief transferresultaat van meer dan 7 miljoen euro. Dat kwam mede door de aanschaf van Karim El Ahmadi, voor wie Feyenoord 5 miljoen euro aan FC Twente overmaakte. Met Jon Dahl Tomasson kwam datzelfde jaar nog een grootverdiener naar de Kuip. Hij ging meer dan een miljoen euro per jaar verdienen. Zulke uitgaven kon Feyenoord zonder Champions League-voetbal nooit terugverdienen. Gevolg: het totale verlies bedroeg medio 2009 bijna 17 miljoen euro en de schulden explodeerden naar meer dan 23 miljoen. Voor het kopen van Sekou Cissé (3,5 miljoen euro) en Dani Fernandez (1,5 miljoen) sloten de Rotterdammers die zomer een deal met externe investeerders, die later terugbetaald moeten worden. Daardoor liep de schuld verder op.

Recessie
De licentiecommissie van de KNVB greep in en degradeerde Feyenoord in juli 2009 naar categorie 1, de ziekenboeg van Nederlandse bvos. Tot oktober 2012 kwam de Stadionclub onder curatele te staan. Voor spelersaankopen ging het stoplicht op rood; de nadruk kwam meer dan ooit op de eigen jeugd te liggen. De banden met satellietclub Excelsior werden aangehaald.

Maar met behalve Van Bronckhorst, Makaay, Hofland, El Ahmadi en Tomasson ook nog de grootverdieners Tim de Cler en Denny Landzaat onder contract gaf de club nog altijd flink meer geld uit dan er binnenkwam. In 2009/2010 leed Feyenoord een kleine 4 miljoen euro verlies op de exploitatie. Door afschrijving op dure aankopen als Chun-Soo Lee, El Ahmadi en Cissé en het opnieuw uitblijven van grote spelersverkopen boekte Feyenoord een negatief transferresultaat van 9,1 miljoen euro. Inclusief rentelasten kwam het totale verlies uit op 14 miljoen.

Mede door de economische recessie liepen ook de sponsor- en zakelijke inkomsten sterk terug. Zo werd in 2009/2010 bijvoorbeeld 600.000 euro minder verdiend aan de verkoop van business seats dan het seizoen ervoor. De inkomsten uit de verkoop van reclameborden in het stadion holden met 400.000 euro achteruit. Op 1 juli 2010 was de schuld opgelopen naar 35 miljoen euro. Enkele maanden later was die al gestegen naar 43 miljoen euro (waarvan 28 miljoen rentedragend), het financiële dieptepunt in de clubhistorie.

Luxe stoelen
Benno Leeser had het toen al voor gezien gehouden als preses van de Business Club van Feyenoord. De Amsterdamse diamantair vertrok in 2009 na vijftien jaar voorzitterschap, uit onvrede met het gevoerde beleid. Ik vond en vind dat er bij Feyenoord geen goede directie en Raad van Commissarissen zit, zegt Leeser. Eric Gudde is ongetwijfeld een harde werker, maar hij mist het charisma en de contacten om een voetbalclub te leiden. De tegenvallende inkomsten uit zakelijke activiteiten zijn de huidige directie volgens Leeser aan te rekenen. Ze luisteren niet naar de markt. Je zou je bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat je business seats richting de zijkanten van het stadion goedkoper maakt dan in het midden, maar dat gebeurt niet. De verkoop van luxe stoelen in Vak KK is geflopt. Er gaan bij Feyenoord veel dingen verkeerd, al zit het economisch natuurlijk ook niet mee.

Onderzoeker Pieter Nieuwenhuis van bureau Hypercube, dat onder andere de KNVB, de UEFA en een aantal voetbalclubs adviseert zag ook het een en ander fout gaan. Feyenoord had de afgelopen jaren geen goed beeld van de markt. De club haalde spelers als Dwight Tiendalli en El Ahmadi van middenmoters en gaf ze drie tot vijf keer meer salaris. En qua sponsoring zit de club al jaren op het niveau van AZ en Twente, terwijl Feyenoord in potentie evenveel sponsorgeld zou kunnen binnenhalen als Ajax. Nu halen ze maar de helft op. De afstand tussen de potentie van de club en de realiteit is nergens zo groot als bij Feyenoord.

Vrienden
Maar het proces naar financieel herstel is een jaar geleden onmiskenbaar ingezet. Met dank aan de Vrienden van Feyenoord (VvF), die op 28 oktober 2010 op het podium verschenen. Deze groeiende investeerdersgroep redde de club met een forse kapitaalinjectie van de ondergang. VvF-directeur Pim Blokland en Gudde maakten zij aan zij bekend dat de tot 43 miljoen euro opgelopen schuld van Feyenoord door een aandelentransactie met 17 miljoen was teruggebracht. In ruil daarvoor kregen de Vrienden 30 procent van de Feyenoord-aandelen in handen, plus zeggenschap.

Blokland, die later zou toetreden tot de Raad van Commissarissen van Feyenoord, kondigde aan dat zou worden getracht om minstens 30 miljoen euro voor de club bijeen te brengen, in ruil voor 49 procent van de aandelen. Snel groeide het door de Vrienden bijeen gebrachte bedrag daarna tot boven de 20 miljoen euro. Al dat geld ging rechtstreeks naar de schuldsanering, wat rentelasten scheelde. Desondanks maakte Feyenoord in 2010/2011 nog altijd verlies. De club presenteert de jaarcijfers van dat seizoen pas volgende maand, maar ingewijden laten aan NUsport weten dat het operationele verlies een kleine acht ton bedraagt. Dat is meer dan de kleine plus waar Gudde in oktober vorig jaar nog op hoopte en het verlies van hooguit enkele tonnen waar hij in januari tijdens een trainingskamp in Oman over sprak.

Ook het transferresultaat over afgelopen seizoen eindigt iets in de min. De lopende afschrijvingen op grote aankopen uit het recente verleden overstijgen in bedrag de transferinkomsten uit de verkoop van Luc Castaignos (aan Internazionale), Nathan Aké (Chelsea) en Karim Rekik (Manchester City) voor in totaal zon drie miljoen euro. Dat klinkt allemaal zorgwekkender dan het is. Door grote salaris-, rente- en afschrijvingskosten waar Feyenoord niet van het ene op het andere jaar vanaf kon, werd het gelimiteerde verlies voorafgaand aan vorig seizoen al ingecalculeerd en begroot. De KNVB gaf de club toestemming om dit seizoen meer uit te geven dan er binnenkwam en de club bleef volgens de bond keurig binnen de aangereikte bandbreedtes.

Zwarte cijfers
Dit seizoen moet Feyenoord van de KNVB voor het eerst weer zwarte cijfers schrijven. Anders promoveert de club in oktober 2012 niet naar categorie 2. In dat geval wordt de proflicentie volgens de bondsregels ingetrokken. Maar alles wijst erop dat het zover niet zal komen. De club is vanaf 2009 keihard gaan snoeien in de uitgaven door personeel te ontslaan, afdelingen samen te voegen en dure spelers te laten vertrekken. De begroting slonk van 45,9 miljoen euro in 2008/2009 naar 35 miljoen in dit seizoen. Van het salarishuis voor de spelers gingen enkele verdiepingen af. Werkte Feyenoord in 2009/2010 nog met een spelersbudget van 19,5 miljoen euro, dit seizoen verdienen de spelers samen minder dan 12 miljoen.

Mede doordat afscheid werd genomen van dure aankopen met een doorlopend contract (Tomasson, De Cler en Luigi Bruins) en de verkoop van Leroy Fer en Georginio Wijnaldum voor in totaal 10,5 miljoen euro verwacht Feyenoord dit seizoen een flinke plus in zijn transferresultaat te scoren, al gaat een kwart van de transfersommen van Fer en Wijnaldum naar investeerders in twee talent pools.

Nieuwe sponsors
Ook de Vrienden van Feyenoord helpen de club nog altijd aan inkomsten. Lange tijd leek het erop dat de investeerdersgroep de gehoopte 30 miljoen euro niet zou binnenhalen voordat de inschrijftermijn in september 2012 sluit. Maar Pim Blokland heeft nieuws. Die 30 miljoen komt eraan, zegt de VvF-directeur. Ik heb de toezeggingen ervoor al binnen, alleen is nog niet al het beloofde geld op onze bankrekening gestort. Vóór oktober 2012 zal het zeker zover zijn. Mogelijk zelfs al volgende maand bij het bekendmaken van de jaarcijfers.

Dankzij de kapitaalinjecties van de Vrienden komt de Stadionclub steeds dichter bij een positief eigen vermogen. Maar ook als Feyenoord volgend jaar naar categorie 2 verhuist, blijft het oppassen. Als de club binnen twee jaar na de promotie opnieuw in categorie 1 wordt geplaatst, verliest de club alsnog zijn licentie. Binnen de club zijn ze daarom hard aan het werk om de inkomstenstroom structureel te vergroten, ondanks dat de financiële groeimogelijkheden in de Kuip beperkt zijn. Voor dit seizoen wordt al een stijging in de sponsorinkomsten verwacht. Commercieel directeur Mark Koevermans slaagde er dit najaar in om met HDI-Gerling en Saint-Gobain Weber Beamix twee nieuwe sponsors binnen te halen. Het al sinds 1991 aan de club gebonden Amstel verlengde begin deze maand zijn tot 2012 lopende sponsorcontract tot 2014.

Koevermans volgende grote uitdaging is het vinden van een nieuwe hoofd- en shirtsponsor. Het al ruim twintig jaar aan de club verbonden ASR (voorheen Fortis en Stad Rotterdam Verzekeringen) stopt uiterlijk per 1 juli 2013. Het huidige contract loopt op 1 juli 2012 af. Lukt het Feyenoord niet om voor die tijd een opvolger te vinden, dan blijft ASR nog maximaal een jaar aan. De deal met ASR levert Feyenoord 5 miljoen euro per jaar op. Alleen Ajax (10 miljoen euro) en PSV (7,5 miljoen) vangen op jaarbasis meer van hun grootste sponsor. Sportmarketeer en directeur Bob van Oosterhout van bureau Triple Double geeft de Rotterdammers desondanks een goede kans om een grotere sponsor dan ASR te vinden. Feyenoord blijft een ijzersterk voetbalmerk. De sportieve successen vallen de laatste jaren weliswaar niet mee, maar het hondstrouwe, gepassioneerde legioen van zon 2,5 miljoen fans van de club blijft voor elk bedrijf een interessante klantenkring. De waarde van Feyenoords shirtsponsoring ligt ongeveer 1,5 tot 2,5 miljoen euro hoger dan het bedrag van ASR.

Reus
Qua businessruimte nadert Feyenoord in de Kuip de grenzen van de financiële groei. De luxe businessunits zijn altijd uitverkocht, maar veel bezitters van een gewone business seat laten wedstrijden schieten omdat ze geen fatsoenlijke maaltijd kunnen krijgen. In het Maasgebouw is namelijk slechts ruimte voor 150 eters. Tot teleurstelling van Gudde schuift de gemeenteraad van Rotterdam de besluitvorming over een nieuw stadion echter voor zich uit. Op zijn vroegst eind dit jaar wordt bekend of de lokale overheid wil meebetalen en waar de thuishaven moet komen. Elk jaar dat wij geen nieuw stadion hebben, kunnen wij ons financieel nauwelijks ontwikkelen, zegt Gudde. De komst ervan is onontbeerlijk voor Feyenoord.

Van Oosterhout beaamt dat. Een nieuw stadion geeft een voetbalclub veel extra commerciële mogelijkheden. De recettes gaan omhoog en je kunt het hele stadion of delen ervan laten sponsoren. Zo kan een club grote stappen zetten. De minimale groeipotentie bedraagt zeker 5 tot 10 miljoen euro. Dat hebben we de laatste jaren bij AZ, FC Groningen en Twente kunnen zien. Munsterman kan erover meepraten. Als je als club een nieuw stadion betrekt, worden niet alleen de commerciële mogelijkheden verruimd, er ontstaat ook een nieuw elan rond de club. Vipboxen stromen vol, drommen sponsors dienen zich aan, alles komt in een stroomversnelling. In korte tijd kun je sportief en financieel flink groeien. En dan kan het snel gaan. Zeker met een club als Feyenoord. Als die reus zich opricht, zit hij snel genoeg weer op zijn paard.

Bron: Nusport
Phyxsius
 Phyxsius - woensdag 12 oktober 2011 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 12:11 schreef salemi het volgende:
Ik begrijp niets van het cynisme hier. We hebben een club die aan het randje van het faillisement stond, en dat is nog niet zo lang geleden. De prestaties van die club van de laatste jaren gaan echt niet de geschiedenisboekjes in. Ondanks dat zijn er toch een aantal mensen bereid gevonden die hun schouders er onder willen zetten en de club proberen weer gezond te maken. Binnen een jaar wordt er zo ongeveer 30 miljoen opgehaald. Misschien niet cash op de rekening, maar dan wel in toezeggingen. Natuurlijk ken ik de juridische waarde van een toezegging niet. Maar ik heb genoeg vertrouwen in het vakmanschap van Pim Blokland om heel zorgvuldig met de communicatie hierover om te gaan.
Wat er hier gebeurd is mag gerust het wonder van Rotterdam genoemd worden. Feyenoord is is no-time financieel gesaneerd terwijl de club nog steeds zeggenschap heeft over de eigen bedrijfsvoering. Iedere andere club die zo iets doormaakt had allang aan het touwtje van een of andere Russische oliebaron gehangen. Maar wij zijn nog steeds autonoom. Dus kom op! Staak de zure teksten en wees blij dat we weer vooruit kunnen kijken. Er is in Nederland geen enkele club waar de supporters zo dicht bij de bedrijfsvoering kunnen komen, tot onsmakelijke excessen aan toe (17 september). Overspeel je hand niet, door te morren dat de directie iedere keer maar weer tekst en uitleg moet geven aan de supporters. Boven alles is Feyenoord gewoon een bedrijf zoals alle andere BVO's. Daar hoort bij dat de directie een grote mate van autonomie in handelen moet kunnen hebben.
Het is meer voorzichtigheid
Er zijn vaker dingen beloofd

Ik ben een ras optimist als het om Feyenoord gaat
Ik ben bereid elk stukje positief nieuws te geloven

Maar het gaat hier om een belofte van 30 miljoen
En volgens Blokland kan het nog wel een jaar duren voor het er is
Dan moet je voorzichtig zijn
Als Blokland zijnde zou ik dit nooit zo brengen
Ik zou zeggen wat er is en wat er misschien nog komt
Nu kan het alleen maar tegen vallen

Begrijp me niet verkeert
Ik ben hier heel blij mee
En als blijkt dat het wat minder is dan nog steeds
Maar als hij nu 30 miljoen belooft (wat er nog niet is zoals hij zelf zegt)
En door wat dan ook is er volgend jaar 5 miljoen minder
Dat kan voor sommige "supporters" een reden tot rellen zijn

Kortom ook al is de kans heel groot dat het komt, zolang het er niet is kan het alleen maar tegenvallen als je het naar buiten brengt
En hij heeft zich nu in een situatie gemanoeuvreerd die eigenlijk alleen maar negatief kan uitvallen
Als het geld er komt zal men zeggen: hij heeft het beloofd dus logisch
Als het geld er niet komt is hij de sjaak

Hij had beter kunnen zeggen dit is er nu en we hopen dat dit er nog bij komt
Dan kan het alleen maar voordelig uitpakken
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 oktober 2011 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 11:32 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Een toezegging is niet vrijblijvend. Normaal gesproken is bij deze die 30 miljoen een feit.
Ja? En wat als een bedrijf die bijvoorbeeld één mln. toezegd, omvalt? Dan is zo'n toezegging niet veel waar hoor... Ik zou zeggen, pas overwinningsdansje als we weer zoveel geld mogen en kunnen uitgeven dat we echt sterke spelers kunnen kopen!! als dit binnen een jaar of wat gebeurd, mag er een standbeeld komen voor onze redders!!
craven
 craven - woensdag 12 oktober 2011 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2011 - 10:26 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Het is meer voorzichtigheid
Er zijn vaker dingen beloofd

Ik ben een ras optimist als het om Feyenoord gaat
Ik ben bereid elk stukje positief nieuws te geloven

Maar het gaat hier om een belofte van 30 miljoen
En volgens Blokland kan het nog wel een jaar duren voor het er is
Dan moet je voorzichtig zijn
Als Blokland zijnde zou ik dit nooit zo brengen
Ik zou zeggen wat er is en wat er misschien nog komt
Nu kan het alleen maar tegen vallen

Begrijp me niet verkeert
Ik ben hier heel blij mee
En als blijkt dat het wat minder is dan nog steeds
Maar als hij nu 30 miljoen belooft (wat er nog niet is zoals hij zelf zegt)
En door wat dan ook is er volgend jaar 5 miljoen minder
Dat kan voor sommige "supporters" een reden tot rellen zijn

Kortom ook al is de kans heel groot dat het komt, zolang het er niet is kan het alleen maar tegenvallen als je het naar buiten brengt
En hij heeft zich nu in een situatie gemanoeuvreerd die eigenlijk alleen maar negatief kan uitvallen
Als het geld er komt zal men zeggen: hij heeft het beloofd dus logisch
Als het geld er niet komt is hij de sjaak

Hij had beter kunnen zeggen dit is er nu en we hopen dat dit er nog bij komt
Dan kan het alleen maar voordelig uitpakken
Hier kan ik het alleen maar eens mee zijn, het is te vroeg voor de goed nieuws show van Blokland, lijkt een beetje een zoethoudertje...
de kromme2
 de kromme2 - woensdag 12 oktober 2011 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 - 12:11 schreef salemi het volgende:
Ik begrijp niets van het cynisme hier. We hebben een club die aan het randje van het faillisement stond, en dat is nog niet zo lang geleden. De prestaties van die club van de laatste jaren gaan echt niet de geschiedenisboekjes in. Ondanks dat zijn er toch een aantal mensen bereid gevonden die hun schouders er onder willen zetten en de club proberen weer gezond te maken. Binnen een jaar wordt er zo ongeveer 30 miljoen opgehaald. Misschien niet cash op de rekening, maar dan wel in toezeggingen. Natuurlijk ken ik de juridische waarde van een toezegging niet. Maar ik heb genoeg vertrouwen in het vakmanschap van Pim Blokland om heel zorgvuldig met de communicatie hierover om te gaan.
Wat er hier gebeurd is mag gerust het wonder van Rotterdam genoemd worden. Feyenoord is is no-time financieel gesaneerd terwijl de club nog steeds zeggenschap heeft over de eigen bedrijfsvoering. Iedere andere club die zo iets doormaakt had allang aan het touwtje van een of andere Russische oliebaron gehangen. Maar wij zijn nog steeds autonoom. Dus kom op! Staak de zure teksten en wees blij dat we weer vooruit kunnen kijken. Er is in Nederland geen enkele club waar de supporters zo dicht bij de bedrijfsvoering kunnen komen, tot onsmakelijke excessen aan toe (17 september). Overspeel je hand niet, door te morren dat de directie iedere keer maar weer tekst en uitleg moet geven aan de supporters. Boven alles is Feyenoord gewoon een bedrijf zoals alle andere BVO's. Daar hoort bij dat de directie een grote mate van autonomie in handelen moet kunnen hebben.
helemaal eens (daarom moet dat gezeik uit bepaalde hoek eens ophouden), op een punt na:

sommige prestaties gaan helaas wel de geschiedenisboekjes in: o.a. die 10-0 waar ik nog steeds helemaal ziek van ben. 10 fokking nul !!!
Elke keer als ik een amateur of jeugd-team met dat soort cijfers zie winnen dan verbaas ik me over het gigantische krachtsverschil dat nodig is om 10-0 op de borden te krijgen. En dan denk ik er weer aan dat mijn cluppie ooit van PSV met 10-0 heeft verloren. Daar maak ik me met terugwerkende kracht nog steeds heel boos over. En dat Been daar maar stond en niets deed ...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 'Investeerdersgroep heeft dertig miljoen euro binnen voor Feyenoord'









0.0089480