|
|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Van den Boog spreekt met trots over jaarcijfers Ajax (Supportersvereniging Ajax)
|
|
|
alibabba
|
|
|
En wederom komt naar boven dat vd.Boog een gladjakker 1e klas is. Zoals ik uit betrouwbare bron heb vernomen, is Ajax structureel nog verliesgevend...het heeft nu zwarte cijfers kunnen noteren door transfers en dat Ajax kampioen is geworden...als Cruijff zich er niet mee had gemoeid, was Ajax nooit kampioen geworden...Cruijff heeft er voor gezorgd dat Frank aan het roer kwam en die wending gaf Ajax het laatste zetje...zonder Cruijff had Jol zijn gang kunnen gaan en had de jeugd de kans helemaal niet gehad!!!!
En weer gelijk de pers zoeken samen met die andere kwal Slop...door deze gasten gaat Ajax naar de verdommenis...ik weet zeker dat ie nu hoopt dat Ajax geen kampioen word en dat er volgend jaar rode cijfers worden gepresenteerd, zodat de mensen denken dat hij het goed heeft gedaan, maar ik weet wel beter vd.Loog....Ajax is puur afhankelijk van de EL en CL-inkomsten plus de transferinkomsten....Ajax staat dus voortdurend onder druk van presteren en die druk is in alle geledingen van de club te voelen....het 'bedrijf' is weer winstgevend roept ie dan....man man man, je snapt er helemaal geen klote van... |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Geldt dat niet voor zowat iedere club in Nederland, laat staan in Europa? Óf een club moet in handen zijn van een multinational óf voor 90% leunen op stevige leningen bij banken...
Laat zwammen die van den Boog. We gaan toch andere tijden tegemoet?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 oktober 2011 door Ikke_tikkie -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Van den Boog, de grootste leugenaar van de afgelopen paar jaar bij Ajax!! Die man is weg!! Lekker laten wegblijven!! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Hij zei altijd dat Ajax haar bedrijfsresultaat positief zou worden... Maar met de dikke transfers en europese inkomsten is er maar een winstje geboekt van 5.5 miljoen... Dus er was een verlies van 15 miljoen geboekt zonder de rest! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 - 21:14 schreef Ajx het volgende:Hij zei altijd dat Ajax haar bedrijfsresultaat positief zou worden... Maar met de dikke transfers en europese inkomsten is er maar een winstje geboekt van 5.5 miljoen... Dus er was een verlies van 15 miljoen geboekt zonder de rest! bij dit resultaat zijn idd de transfers meegerekend, maar niet alleen de inkomende transfergelden, maar ook de uitgaven, dus een winst van 5,5 miljoen is gewoon keurig. Ik weet dat ik de enige ben, maar ik neem het altijd op voor van den Boog. Het enige wat ik hem fout heb zien doen, is dat hij te weinig geloof in zichzelf had en daardoor altijd teveel zijn oren liet hangen naar de trainers die hij inhuurde. Maar zelfs daar valt wel wat voor te zeggen, want hij had ook gewoon geen ervaring in de voetbalwereld, dan vind ik het niet zo raar dat je naar mensen als Jol en van Basten luistert. Hij had alleen de portefeuille nooit aan de trainer mogen geven. Maar goed. Deze man heeft wel een aantal jaren voor Ajax gewerkt als directeur en je kan er de cijfers op naslaan, toen hij wegging, ging het bij Ajax beter dan toen hij kwam, dus dan heb je het zo slecht nog niet gedaan denk ik. Daarnaast vind ik het echt gelul dat het kampioenschap niet aan hem wordt toegeschreven, maar aan Cruijf, want dat slaat echt nergens op. Cruijf heeft echt werkelijk geen hol te maken met het afgelopen kampioenschap, want hij had tot die tijd nog geen bevoegdheden en hij nam dan ook geen enkele beslissing die tot het kampoenschap leidde. Iedereen laat zich leiden door de publieke opinie over deze man en de enige reden dat de publieke opinie zo slecht was, is omdat hij het lef heeft om tegen Cruijf in te gaan. Toen kwam de bak drek over hem heen. Nou ik zeg hulde aan deze man die Ajax duidelijk beter heeft gemaakt. Ik ben het met iedereen eens dat hij ook mindere dingen heeft gedaan, maar noem mij 1 directeur in de wereld, van welk bedrijf dan ook, waarbij je niet een lijstje kan maken van slechte beslissingen. Dat is inherent aan het vak. Laten we deze man dankbaar zijn voor de goede dingen die hij gedaan heeft en laten we niet met zn allen als klapvee achter de snor aanhollen en maar roepen dat hij er niks van kan. Zo gaat het nu ook alweer met Steven ten Have, die zich tegenwoordig schijnbaar moet schamen voor zn diplomas. Ik wordt er echt een beetje ziek van dat de Ajacieden hier niet inzien dat Ajax ook bedrijfsmensen nodig heeft en dat Rik van den Boog misschien niet de beste directeur ooit is, maar zeker wel een man die altijd zijn ziel en zaligheid in de club heeft gestoken. En ja, als ik op een dergelijke manier publiekelijk kapot wordt gemaakt en er komen later cijfers die mijn gelijk aantonen, dan zal ik ook wel even zeggen: zie je nou wel.
Maar goed, dit alles is toch weer aan dovemansoren besteedt, want iedereen loopt als klapvee achter Cruijf en de snor aan. Nou ik niet. Hulde van den Boog en bedankt!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 oktober 2011 door ktotheb -- |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 - 21:43 schreef ktotheb het volgende:[..] bij dit resultaat zijn idd de transfers meegerekend, maar niet alleen de inkomende transfergelden, maar ook de uitgaven, dus een winst van 5,5 miljoen is gewoon keurig. Ik weet dat ik de enige ben, maar ik neem het altijd op voor van den Boog. Het enige wat ik hem fout heb zien doen, is dat hij te weinig geloof in zichzelf had en daardoor altijd teveel zijn oren liet hangen naar de trainers die hij inhuurde. Maar zelfs daar valt wel wat voor te zeggen, want hij had ook gewoon geen ervaring in de voetbalwereld, dan vind ik het niet zo raar dat je naar mensen als Jol en van Basten luistert. Hij had alleen de portefeuille nooit aan de trainer mogen geven. Maar goed. Deze man heeft wel een aantal jaren voor Ajax gewerkt als directeur en je kan er de cijfers op naslaan, toen hij wegging, ging het bij Ajax beter dan toen hij kwam, dus dan heb je het zo slecht nog niet gedaan denk ik. Daarnaast vind ik het echt gelul dat het kampioenschap niet aan hem wordt toegeschreven, maar aan Cruijf, want dat slaat echt nergens op. Cruijf heeft echt werkelijk geen hol te maken met het afgelopen kampioenschap, want hij had tot die tijd nog geen bevoegdheden en hij nam dan ook geen enkele beslissing die tot het kampoenschap leidde. Iedereen laat zich leiden door de publieke opinie over deze man en de enige reden dat de publieke opinie zo slecht was, is omdat hij het lef heeft om tegen Cruijf in te gaan. Toen kwam de bak drek over hem heen. Nou ik zeg hulde aan deze man die Ajax duidelijk beter heeft gemaakt. Ik ben het met iedereen eens dat hij ook mindere dingen heeft gedaan, maar noem mij 1 directeur in de wereld, van welk bedrijf dan ook, waarbij je niet een lijstje kan maken van slechte beslissingen. Dat is inherent aan het vak. Laten we deze man dankbaar zijn voor de goede dingen die hij gedaan heeft en laten we niet met zn allen als klapvee achter de snor aanhollen en maar roepen dat hij er niks van kan. Zo gaat het nu ook alweer met Steven ten Have, die zich tegenwoordig schijnbaar moet schamen voor zn diplomas. Ik wordt er echt een beetje ziek van dat de Ajacieden hier niet inzien dat Ajax ook bedrijfsmensen nodig heeft en dat Rik van den Boog misschien niet de beste directeur ooit is, maar zeker wel een man die altijd zijn ziel en zaligheid in de club heeft gestoken. En ja, als ik op een dergelijke manier publiekelijk kapot wordt gemaakt en er komen later cijfers die mijn gelijk aantonen, dan zal ik ook wel even zeggen: zie je nou wel. Maar goed, dit alles is toch weer aan dovemansoren besteedt, want iedereen loopt als klapvee achter Cruijf en de snor aan. Nou ik niet. Hulde van den Boog en bedankt! eens |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 - 21:43 schreef ktotheb het volgende:Maar goed, dit alles is toch weer aan dovemansoren besteedt, want iedereen loopt als klapvee achter Cruijf en de snor aan. Nou ik niet. Hulde van den Boog en bedankt! Je vergeet één essentieel onderdeel van je betoog. Rik had nooit maar dan ook nooit tegen Johan in moeten gaan op de manier zoals hij dat deed. In mijn ogen heeft hij JC diep beledigd. Zo spreek je niet over de grootste Ajacied aller tijden. Als Rik v.d. Boog in de Arena stond kon hij het grootste doek zien boven Noord met 'Eeuwige nr 14' Ik kan niet anders dan toegeven dat hij het financieel in orde heeft gebracht maar Rik is ook verantwoordelijk voor het slappe gedrag t.o.v. Martin Jol en de koop van El Hammie. Nee.. Rik v.d. Boog zal nooit maar dan ook nooit het respect krijgen van de normale Ajacieden wat sommige hem wel willen geven vanwege dit.
quote:Knap hè", zegt Van den Boog. "Ik denk dat ik trots mag zijn, zeker ook op al die mensen die daaraan hebben meegewerkt. We zijn begonnen met veertig miljoen euro verlies, Ajax is nu een structureel winstgevend bedrijf. Ajax is kampioen geworden en de club heeft meer jeugdspelers dan ooit bij de eerste selectie. Meer gelijk kun je niet hebben, volgens mij. Misschien dat er nu wat krediet komt."
en met dit zinnetje zie je hoe dom, bekrompen, bespottelijk en simpel deze Rik is. Na één jaar in de PLUS kan je niet zeggen dat je structueel winstgevend bent. Dat kan je pas over minimaal 5 jaar zeggen.
Rik.. ik kotst op die pedante flikker.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Je kan lullen wat je wilt over vd Boog, maar hij heeft het wat financien betreft uitstekend gedaan de afgelopen jaren.
Deze man krijgt (van mij) dan ook zeer zeker de credits die hij verdient.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 oktober 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 08:02 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Je vergeet één essentieel onderdeel van je betoog. Rik had nooit maar dan ook nooit tegen Johan in moeten gaan op de manier zoals hij dat deed. In mijn ogen heeft hij JC diep beledigd. Zo spreek je niet over de grootste Ajacied aller tijden. Als Rik v.d. Boog in de Arena stond kon hij het grootste doek zien boven Noord met 'Eeuwige nr 14' Ik kan niet anders dan toegeven dat hij het financieel in orde heeft gebracht maar Rik is ook verantwoordelijk voor het slappe gedrag t.o.v. Martin Jol en de koop van El Hammie. Nee.. Rik v.d. Boog zal nooit maar dan ook nooit het respect krijgen van de normale Ajacieden wat sommige hem wel willen geven vanwege dit. [..] en met dit zinnetje zie je hoe dom, bekrompen, bespottelijk en simpel deze Rik is. Na één jaar in de PLUS kan je niet zeggen dat je structueel winstgevend bent. Dat kan je pas over minimaal 5 jaar zeggen. Rik.. ik kotst op die pedante flikker.. toch maak jij nu ok een fout.
Als het zo is dat JC zich beledigd voelt ligt dat voor een heel groot gedeelte aan zichzelf.Tnslotte is JC begonnen met het moddergooien in de telegraaf. Het spreekwoord zegt wie de bal kaatst ken hem terugontvangen. En verder is er nog niet veel verandert ondanks dat JC invloed heeft. Er wordt een ouwe rus gehaald terwijl een jonge talentvolle speler verhuurd wordt. het voetbal en de resultaten zijn er niet op vooruit gegaan terwijl de technisch staf ingericht is naar zijn wensen. Hij valt zijn eigen trainer af mbt theo janssen,terwijl ik denk dat F de boer het hier met hem over gehad zal hebben.En nu moet er naar AZ gekeken worden. Daar zijn ook niet voetbal mensen aan de macht. Dus ik denk dat JC meer verkeerd gedaan heeft dan goed. Een goede speler en trainer maakt nog geen goede bestuurder. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 08:02 schreef FsideVak129 het volgende:[..] Je vergeet één essentieel onderdeel van je betoog. Rik had nooit maar dan ook nooit tegen Johan in moeten gaan op de manier zoals hij dat deed. In mijn ogen heeft hij JC diep beledigd. Zo spreek je niet over de grootste Ajacied aller tijden. Als Rik v.d. Boog in de Arena stond kon hij het grootste doek zien boven Noord met 'Eeuwige nr 14' Ik kan niet anders dan toegeven dat hij het financieel in orde heeft gebracht maar Rik is ook verantwoordelijk voor het slappe gedrag t.o.v. Martin Jol en de koop van El Hammie. Nee.. Rik v.d. Boog zal nooit maar dan ook nooit het respect krijgen van de normale Ajacieden wat sommige hem wel willen geven vanwege dit. Dat onderdeel vergeet ik helemaal niet. Ik benoem specifiek het feit dat van den Boog tegen Cruijf inging. Ik vind dat alleen juist goed, jij vind dat slecht. Ik denk dat het heel gezond is om in een voetbalclub mensen te hebben die ook eens tegen je in durven gaan. Cruijf is niet God jongens. Hij was een fantastische voetballer en een geweldige trainer. Op betsuurlijk niveau heb ik om heel eerlijk te zijn geen enkel vertrouwen in Cruijf. Een bestuurder van een voetbalclub (of eigenlijk een lid van de RvC), moet samenwerken met een gehele organisatie. En dat samenwerken met Cruijf niet mogelijk is, lijkt me toch wel duidelijk. Zodra je het niet met hem eens bent houdt het voor hem gewoon op. Hij is niet bereid te luisteren naar anderen of op welke manier dan ook water bij de wijn te doen. Ling werd afgewezen, dan neemt hij hem gewoon mee. En hoe leuk en geweldig de snor dat ook vind, het is gewoonweg belachelijk. Maar het is wel typerend voor hoe Cruijf is, geen tegenspraak, wat hij zegt moet gebeuren.
Laat 1 ding duidelijk zijn, ik wil ook graag een Ajax zien met 4-3-3, veel jeugdspelers en een duidelijke Ajaxfilosofie. Maar we moeten niet doen alsof Cruijf de enige is die dat spelletje kent. Er zijn voldoende mensen binnen Ajax die dezelfde filosofie hebben, die niet als een soort god behandelt willen worden. Kijk naar Barcelona, daar spelen ze hetzelfde spelletje op een meer dan succesvolle manier, en ook daar heeft hij slechts een adviserende rol en wordt er lang niet altijd gedaan wat hij denkt dat goed is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 oktober 2011 door ktotheb -- |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Los daarvan, JC heeft 4-3-3 niet uitgevonden. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Tsja.. wie Rik boven JC stelt begrijpt het gewoon niet.
We zijn een voetbalclub die door wanbeleid is uitgegroeid tot een monster met aandelen.
JC wil er tenminste weer een voetbalclub van maken maar hier hoor ik nog debielen oreren dat Rikkie het zo goed gedaan heeft.
Tuurlijk joh.. ga lekker met je kop in het zand zitten.
't is nog steeds een drama bij ons en dat duurt nog jaren. We moeten af van de beursgang en het product Ajax. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Zucht. Niemand hier stelt Boog boven JC... we constateren slechts dat hij het qua pegels goed heeft gedaan. Alibaba sleept Cruyff er weer eens bij... en waarom is me een raadsel?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 oktober 2011 door Ikke_tikkie -- |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 15:46 schreef Ikke_tikkie het volgende:Zucht. Niemand hier stelt Boog boven JC... we constateren slechts dat hij het qua pegels goed heeft gedaan. Alibaba sleept Cruyff er weer eens bij... en waarom is me een raadsel? Hoezo heeft Van den Boog het qua pegels goed gedaan? Volgens mij is het Eigen Vermogen van Ajax sterk gedaald gedurende de periode dat hij het voor het zeggen had. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Hij heeft aardig rechtgebreid van wat hij in den beginne teveel aan speelruimte heeft gegeven aan meneer van Basten. Dat kun je hem niet ontzeggen. Klotheb legt dat hier goed uit: http://forum.headliner.nl/topic-23591/#665013
Maar ik begrijp deze kritiek niet goed van een supporter van een club die alleen nog bij gratie van de verkoop van alle grond aan de gemeente bestaat? |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 15:58 schreef Ikke_tikkie het volgende:Hij heeft aardig rechtgebreid van wat hij in den beginne teveel aan speelruimte heeft gegeven aan meneer van Basten. Dat kun je hem niet ontzeggen. Klotheb legt dat hier goed uit: http://forum.headliner.nl/topic-23591/#665013Maar ik begrijp deze kritiek niet goed van een supporter van een club die alleen nog bij gratie van de verkoop van alle grond aan de gemeente bestaat? Het is geen kritiek, slechts een constatering. Ik sta hier neutraal in en heb bovengemiddeld veel interesse in financiën van verschillende clubs. Vandaar mijn toevoeging. Ik bedoel er verder niks mee. Voor mij is het vrij simpel. Toen van den Boog kwam had Ajax een EV van meer dan 60 miljoen en nu iets meer dan 40 miljoen, ondanks dat gedurende die periode er volgens transfermarkt.de een positieve transferbalans van 27 miljoen euro was en er ook CL is gespeeld. De speelruimte die hij aan Van Basten had gegeven staat daar los van, dat was min of meer gelijk aan de transferinkomsten. Van Basten ging niet over de salarissen en ga de stijging van die kostenpost maar eens vergelijken met de periode van voor Van den Boog. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Men heeft steeds beweerd het EV niet aan te hoeven spreken. Waarheen zie jij die centjes verdwijnen? |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 15:39 schreef FsideVak129 het volgende:Tsja.. wie Rik boven JC stelt begrijpt het gewoon niet. We zijn een voetbalclub die door wanbeleid is uitgegroeid tot een monster met aandelen. JC wil er tenminste weer een voetbalclub van maken maar hier hoor ik nog debielen oreren dat Rikkie het zo goed gedaan heeft. Tuurlijk joh.. ga lekker met je kop in het zand zitten. 't is nog steeds een drama bij ons en dat duurt nog jaren. We moeten af van de beursgang en het product Ajax. Ik stel Rik van den Boog op bestuurlijke(!!!) kwaliteiten inderdaad boven Johan Cruijf. Kijk, ik ben ook niet per se blij met de beursgang, maar het levert wel enorm veel geld op. En als we nou eens iemand kunnen vinden met de bestuurlijke kwaliteiten van Rik van den Boog en de voetbaltechnische kennis van Cruijf, dan hebben we beiden niet nodig. Want je kan van Cruijf zeggen wat je wilt, maar hij heeft tot nu toe vooral veel onrust gestookt en hij lijkt nog steeds totaal niet in staat ook maar enige vorm van concessie te doen en dat maakt hem onmogelijk om mee te werken. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 16:54 schreef Ikke_tikkie het volgende:Men heeft steeds beweerd het EV niet aan te hoeven spreken. Waarheen zie jij die centjes verdwijnen? Wie is men? Want dat is gewoon niet waar. Hier de EVs uit de jaarverslagen:
07/08 65,4 miljoen 08/09 61,8 miljoen 09/10 39,2 miljoen 10/11 44,6 miljoen
De salarissen zijn nog steeds het probleem. 51,3 miljoen euro is er uitgegeven aan lonen, salarissen en sociale lasten. Dat bedrag is dan wel hoger uitgevallen door de kampioenspremie, maar als je niet meer afhankelijk wil zijn van CL voetbal en transfers dan moet je daar echt flink in snijden. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 - 21:43 schreef ktotheb het volgende:[..] bij dit resultaat zijn idd de transfers meegerekend, maar niet alleen de inkomende transfergelden, maar ook de uitgaven, dus een winst van 5,5 miljoen is gewoon keurig. Ik weet dat ik de enige ben, maar ik neem het altijd op voor van den Boog. Het enige wat ik hem fout heb zien doen, is dat hij te weinig geloof in zichzelf had en daardoor altijd teveel zijn oren liet hangen naar de trainers die hij inhuurde. Maar zelfs daar valt wel wat voor te zeggen, want hij had ook gewoon geen ervaring in de voetbalwereld, dan vind ik het niet zo raar dat je naar mensen als Jol en van Basten luistert. Hij had alleen de portefeuille nooit aan de trainer mogen geven. Maar goed. Deze man heeft wel een aantal jaren voor Ajax gewerkt als directeur en je kan er de cijfers op naslaan, toen hij wegging, ging het bij Ajax beter dan toen hij kwam, dus dan heb je het zo slecht nog niet gedaan denk ik. Daarnaast vind ik het echt gelul dat het kampioenschap niet aan hem wordt toegeschreven, maar aan Cruijf, want dat slaat echt nergens op. Cruijf heeft echt werkelijk geen hol te maken met het afgelopen kampioenschap, want hij had tot die tijd nog geen bevoegdheden en hij nam dan ook geen enkele beslissing die tot het kampoenschap leidde. Iedereen laat zich leiden door de publieke opinie over deze man en de enige reden dat de publieke opinie zo slecht was, is omdat hij het lef heeft om tegen Cruijf in te gaan. Toen kwam de bak drek over hem heen. Nou ik zeg hulde aan deze man die Ajax duidelijk beter heeft gemaakt. Ik ben het met iedereen eens dat hij ook mindere dingen heeft gedaan, maar noem mij 1 directeur in de wereld, van welk bedrijf dan ook, waarbij je niet een lijstje kan maken van slechte beslissingen. Dat is inherent aan het vak. Laten we deze man dankbaar zijn voor de goede dingen die hij gedaan heeft en laten we niet met zn allen als klapvee achter de snor aanhollen en maar roepen dat hij er niks van kan. Zo gaat het nu ook alweer met Steven ten Have, die zich tegenwoordig schijnbaar moet schamen voor zn diplomas. Ik wordt er echt een beetje ziek van dat de Ajacieden hier niet inzien dat Ajax ook bedrijfsmensen nodig heeft en dat Rik van den Boog misschien niet de beste directeur ooit is, maar zeker wel een man die altijd zijn ziel en zaligheid in de club heeft gestoken. En ja, als ik op een dergelijke manier publiekelijk kapot wordt gemaakt en er komen later cijfers die mijn gelijk aantonen, dan zal ik ook wel even zeggen: zie je nou wel. Maar goed, dit alles is toch weer aan dovemansoren besteedt, want iedereen loopt als klapvee achter Cruijf en de snor aan. Nou ik niet. Hulde van den Boog en bedankt! Als bij dit resultaat de transfers zijn meegrekend, dna zijn daar ongeveer 20 miljoen Luis en 1.7 Emanuelson bijgerekend, dus volgens mij is 5.5 -22= -16.5!!!!
Mij maakt het echt niet uit dat je altijd voor V/d Boog opkomt, maar dit zijn de feiten en als hij nu alsnog zonder transfers en CL dik verlies had gemaakt, dan heeft hij ons glashard voorgelogen, want hij heeft gezegd dat Ajax zonder transfers en CL inkomsten toch wel weer een winstgevend 'bedrijf' zou worden! En dat zijn we dus weer NIET! EN dat is dan nog steeds verschrikkelijk slecht!
Je punt over Cruijff klopt, maar v/d Boog heeft er natuurlijk ook niks mee te maken gehad, evenals Cruijff. Hij en Coronel zijn inderdaad tegen JC ingegaan, maar dat hebben ze gedaan op een schandalige manier, me afluisteren enz. Als je het netjes doet, prima, maar nu gewoon alle vuile was op straat donderen terwijl JC dit niet heeft gedaan! Dat Steven ten Have diploma's heeft is volgens mij alleen maar goed, daarom is hij 'uitverkozen' om de baan te krijgen. Dat hij er ene beetje belachelijk mee gemaakt word, komt doordat hij gelijk op een gekke manier tegen Cruijff zijn ingegaan.
Ajax heeft absoluut mensen nodig die veel van cijfers weten en ook gewoon goed zijn in commercie en media en ik zal vast nog wel wat vergeten, maar belangrijkste is en blijft voetbal.Hij heeft absoluut zijn ziel en zaligheid in gestoken, maar heeft het echt NIET goed gedaan! En deze cijfers spreken, als je ze goed bekijkt, echt niet goed voor hem, zonder transfers en CL, dik negatief! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Bedankt rik! Die winst hebben we ook echt aan jou te danken, NOT. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 15:46 schreef Ikke_tikkie het volgende:Zucht. Niemand hier stelt Boog boven JC... we constateren slechts dat hij het qua pegels goed heeft gedaan. Alibaba sleept Cruyff er weer eens bij... en waarom is me een raadsel? Qua geld heeft hij het toch ook NIET GOED gedaan!! Hij heeft toch zonder de CL en transfers inkomsten EEN DIK NEGATIEF BEDRIJFSRESULTAAT! Als mensen het nu maar gaan begrijpen dat het qua financien slecht is gebleven. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Volgens mij mag je die bedragen voor Luis en Urby niet zo optellen, maar dan kijk ik even naar PSVMocro, die dat wellicht beter kan uitleggen? |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
De bedragen van Suarez zijn nog niet met de bonussen, dus dit heft Ajax gekregen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 - 20:49 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Geldt dat niet voor zowat iedere club in Nederland, laat staan in Europa? Óf een club moet in handen zijn van een multinational óf voor 90% leunen op stevige leningen bij banken... Laat zwammen die van den Boog. We gaan toch andere tijden tegemoet? Het geld ook voor Heracles, Roda, Utrecht, Excelsior enz.............. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 15:46 schreef Ikke_tikkie het volgende:Zucht. Niemand hier stelt Boog boven JC... we constateren slechts dat hij het qua pegels goed heeft gedaan. Alibaba sleept Cruyff er weer eens bij... en waarom is me een raadsel? Ben jij eigenlijk wel Ajax-supporter???? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Ik ben supporter van Ajax, ik ben/was supporter van de voetballer en trainer Cruyff, maar ben (nog) niet overtuigd van de bestuurder Cruyff. Indien je dan volgens jou geen Ajax-supporter bent, zal dat dan wel zo zijn? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
VAN DEN BOOG..
Waarom praten we nog over die verschrikkelijke loser.. Opdonderen met die lamlul...
Ik dacht dat Ajax geen CL nodig zou hebben, en dat Transfers niet meer nodig zouden zijn om zwarte cijfers te draaien?? Blijkbaar zijn beide dus nodig en moeten we ieder jaar CL spelen en voor 20 miljoen verkopen om positief te eindigen..
Die lamlul heeft Ajax helemaal niet financieel gezond gemaakt.. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 19:41 schreef Ikke_tikkie het volgende:Volgens mij mag je die bedragen voor Luis en Urby niet zo optellen, maar dan kijk ik even naar PSVMocro, die dat wellicht beter kan uitleggen? Jawel, dan moet je naar de geconsolideerde winst- en verliesrekening kijken. Daar staat een bedrag van iets meer dan 25 miljoen (resultaat vergoedingssommen) voor Suarez en Emanuelson. Alleen had Ajax dan ook minder uitgegeven aan transfers als ze die spelers niet hadden verkocht, dus op zich heb je de impact op het verlies in eigen hand. Als grote transfers uitblijven, dan zou het inhouden dat Ajax zich niet kan versterken en spelers moet verkopen. CL-voetbal is een ander verhaal. Ajax is nog steeds afhankelijk van die inkomsten, dat gaat verder dan alleen wat je van de UEFA krijgt. Sponsoren geven bonussen bij het behalen van CL-voetbal, stadions zitten vol, etc. Daarom is de uitspraak van Van den Boog dat Ajax structureel winstgevend is misplaatst. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Sterker nog..
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/2967047/2011/10/14/Keizer-Ajax-hel-breekt-zo-weer-los-en-Van-der-Boog-liegt.dhtml
Ajax presenteerde deze week wel verheugende zwarte cijfers. Rik van den Boog zei dat u hem had gebeld om hem te complimenteren. 'Dat is onzin.'
Onzin? Van den Boog zei dat u trots op hem was. 'Dat heb ik niet gezegd. Ik heb hem wel gesproken. In dat gesprek begon hij zelf een aantal keren over de zwarte cijfers. Maar die interesseren me niet. Het is dus niet waar.
En wederom een bewijs van het leugenachtige en achterbakse gedraai en gefok van Rik.
Echt.. wie deze teringhong nog in bescherming durft te nemen. Die hondekop is één grote gore drol vol met leugens. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/2965121/2011/10/12/Rik-van-den-Boog-Trots-op-recordcijfers-Ajax.dhtml
Ajax schreef in het voorbije boekjaar 2010-11 recordcijfers met een omzet van 97,1 miljoen euro en een nettoresultaat van 5,5 miljoen voornamelijk door de deelname aan de Champions League en de transfers van Luis Suarez en, in mindere mate, Urby Emanuelson. De opgestapte directeur Rik van den Boog is trots. 'Ik hoop dat ze nu rustig kunnen doorbouwen.'
Op de dag dat Ajax de recordcijfers bekendmaakte, rinkelde bij Rik van den Boog de telefoon. 'Het was Piet Keizer', onthult de gewezen directeur van Ajax in het AD. 'Hij zei tegen me: 'Ik ben trots op je. Dit heb jij voor elkaar gekregen'. Dat doet me wel goed. We hebben het inderdaad
Kotserdekotserdekots.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 15:53 schreef PSVMocro het volgende:[..] Hoezo heeft Van den Boog het qua pegels goed gedaan? Volgens mij is het Eigen Vermogen van Ajax sterk gedaald gedurende de periode dat hij het voor het zeggen had. Dat is een verkeerde redenering.
In zijn tijd bij Ajax is het eigenvermogen inderdaad gedaald. Maar veel minder hard dan voor zijn komt. Hij heeft de uitgaven flink ingekort, waardoor we na 10 jaar weer eens zwarte cijfers schrijven.
Kortom, zijn zakelijk vermogen heeft het bedrijf Ajax ontzettend goed gedaan.
Alleen is het jammer (voor hem) dat Ajax ook een voetbalclub is. En daar gelden andere regels en belangen. Wat resulteerde in het nemen van verkeerde beslissingen.
Desalnietemin hoort vd Boog wel degelijk waardering te krijgen voor zijn inzet/input om Ajax weer gezond(er) te maken. Al blijft het een lul van een vent. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 - 09:39 schreef FsideVak129 het volgende:http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/2965121/2011/10/12/Rik-van-den-Boog-Trots-op-recordcijfers-Ajax.dhtmlAjax schreef in het voorbije boekjaar 2010-11 recordcijfers met een omzet van 97,1 miljoen euro en een nettoresultaat van 5,5 miljoen voornamelijk door de deelname aan de Champions League en de transfers van Luis Suarez en, in mindere mate, Urby Emanuelson. De opgestapte directeur Rik van den Boog is trots. 'Ik hoop dat ze nu rustig kunnen doorbouwen.' Op de dag dat Ajax de recordcijfers bekendmaakte, rinkelde bij Rik van den Boog de telefoon. 'Het was Piet Keizer', onthult de gewezen directeur van Ajax in het AD. 'Hij zei tegen me: 'Ik ben trots op je. Dit heb jij voor elkaar gekregen'. Dat doet me wel goed. We hebben het inderdaad Kotserdekotserdekots.. Naja, Keizer is ook niet bepaald iemand om serieus te nemen de laatste tijd. Niets ten nadele van zijn verdiensten voor de club , maar wat een azijnzeiker is het geworden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 oktober 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 23:20 schreef remco k het volgende:VAN DEN BOOG.. Waarom praten we nog over die verschrikkelijke loser.. Opdonderen met die lamlul... Ik dacht dat Ajax geen CL nodig zou hebben, en dat Transfers niet meer nodig zouden zijn om zwarte cijfers te draaien?? Blijkbaar zijn beide dus nodig en moeten we ieder jaar CL spelen en voor 20 miljoen verkopen om positief te eindigen.. Die lamlul heeft Ajax helemaal niet financieel gezond gemaakt.. Om op het niveau te spelen wat ajax nastreeft zal er CL gespeeld moetenworden om gezond te blijven. Lukt dit een paar jaar niet dan zul je je beste spelers moeten verkopen. Of je moet een rijke suikeroom hebben. En over de beursgang. Als die er niet was geweest, hoe waren dan de verliezen opgevangen? volgens mij is er ongeveer 50 miljoen verdwenen. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Fuck die van de Boog, heb het een beetje gehad met hem |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 - 09:54 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Dat is een verkeerde redenering. In zijn tijd bij Ajax is het eigenvermogen inderdaad gedaald. Maar veel minder hard dan voor zijn komt. Hij heeft de uitgaven flink ingekort, waardoor we na 10 jaar weer eens zwarte cijfers schrijven. Kortom, zijn zakelijk vermogen heeft het bedrijf Ajax ontzettend goed gedaan. Alleen is het jammer (voor hem) dat Ajax ook een voetbalclub is. En daar gelden andere regels en belangen. Wat resulteerde in het nemen van verkeerde beslissingen. Desalnietemin hoort vd Boog wel degelijk waardering te krijgen voor zijn inzet/input om Ajax weer gezond(er) te maken. Al blijft het een lul van een vent. Nogmaals ik heb niks tegen Van den Boog, ik kijk gewoon naar de cijfers. De jaarverslagen die ik van Ajax heb gevonden gingen terug tot 04/05.
Het eigen vermogen: 04/05 74,9 miljoen 05/06 68,2 miljoen 06/07 57,8 miljoen 07/08 65,4 miljoen
Na van den Boog: 08/09 61,8 miljoen 09/10 39,2 miljoen 10/11 44,6 miljoen
Welke uitgaven heeft hij dan ingekort? Het is bekend dat salarissen het grootste probleem vormen voor de meeste clubs.
Salarissen: 04/05 32,4 miljoen 05/06 36,2 miljoen 06/07 35,5 miljoen 07/08 45,2 miljoen
Na van den Boog: 08/09 42,9 miljoen 09/10 48,8 miljoen 10/11 51,3 miljoen
Ajax heeft ook in 07/08 en in 04/05 winst geboekt, jouw uitspraak over dat Ajax in 10 jaar geen zwarte cijfers heeft geschreven klopt niet. Dit zijn gewoon harde cijfers die iedereen kan opzoeken. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
aardige vent die Rik. *sarcastische modus uit*
wat een debiel joh. Net of hij dat allemaal heeft gepresteerd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat we nog over die kwiebus praten, heeft toch niks meer met Ajax te maken... Laat hem lekker kapot vallen zeg ik.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Ajax heeft alleen in het jaar dat Ajax van Gaal als technisch directeur was zwarte cijfers gedraaid in het bedrijfsresultaat. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 20:46 schreef Ikke_tikkie het volgende:Ik ben supporter van Ajax, ik ben/was supporter van de voetballer en trainer Cruyff, maar ben (nog) niet overtuigd van de bestuurder Cruyff. Indien je dan volgens jou geen Ajax-supporter bent, zal dat dan wel zo zijn? Het was maar een vraagje;) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 - 23:20 schreef remco k het volgende:VAN DEN BOOG.. Waarom praten we nog over die verschrikkelijke loser.. Opdonderen met die lamlul... Ik dacht dat Ajax geen CL nodig zou hebben, en dat Transfers niet meer nodig zouden zijn om zwarte cijfers te draaien?? Blijkbaar zijn beide dus nodig en moeten we ieder jaar CL spelen en voor 20 miljoen verkopen om positief te eindigen.. Die lamlul heeft Ajax helemaal niet financieel gezond gemaakt.. EENS |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
|