|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 - 17:15 schreef Eide het volgende:[..] Ik vraag me anders wel af wat de Zeeuw voor meerwaarde had gehad in dit Ajax. Hij is uiteindelijk ook al een relatief aanvallend ingestelde aanvaller, net waar Ajax er zo ongeveer een dozijn van heeft. Demy was zeker wel beter dan de meesten in dat dozijn, daar wel mee eens, maar ik snap ook wel dat Demy, vanwege dat dozijn zijn heil ergens anders wilde zoeken. Demy had geen zin in bankzitterij, en Ajax wilde hem denk ik ook niet zijn salaris betalen om op de bank te zitten. Het is een beetje als met die Zweed die nu kennelijk in de picture is. Alweer een speler voor een positie die als een van de weinigen dubbel gevuld is met voldoende kwaliteit. Nee, doe dan maar Maduro zoals jij aangaf eerder. Kan als CVM, kan als CV, heeft Europese ervaring, en heeft nog de leeftijd om een flinke periode belangrijk te zijn. Belangrijkst is dat Maduro voetballend redelijk sterk is en daarmee balans zou kunnen brengen. Z'n dynamiek... Overigens ook niet op de plek van Enoh, maar op de plek van JAnssen naast Erikssen. Daarachter Maduro en het middenveld was perfect geweest.. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Een nadeel van Maduro vind ik zijn handelingssnelheid.Dat is een van de redenen geweest dat hij is weggegan bij Ajax.Ik heb hem niet meer zo goed gevolgd,dus ik weet niet of dat inmiddels verbeterd is. Je zou denken van wel als je een paar jaar bij Valencia hebt gevoetbald en het daar redelijk hebt gedaan.Maar op de positie van Enoh zou hij niet misstaan. Alleen mist hij een beetje explosiviteit in mijn ogen, maar ik kan het mis hebben en is dat verbeterd. Je Kn hem m.i. niet vergelijken met Sno omdat Sno waarschijnlijk bij Ajax ook niet mee zou komen omdat hij dezelfde beperkingen heeft als Maduro alleen vind ik Maduro beter, laat dat duidelijk zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 - 17:24 schreef 46ajaxio het volgende:Er is nogal lichtzinninig gedaan met het verkopen van speelbepalende spelers, zoals Suarez, die altijd voor gevaar zorgde in zijn eentje. Het middenveld is altijd met uitzondering van Litmanen een zwakke linie geweest bij Ajax.Litmanen bestreek bijna het hele veld. Mwah, op dat middenveld liepen ook de heren Clarence Seedorf en Edgar Davids. Ik zou dat nu niet zomaar een zwak middenveld noemen hoor.... Verder wel mee eens, wat ik al zei, Ajax is geen solide ingespeelde formatie maar een vergaarbak van passanten.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 - 17:25 schreef remco k het volgende:[..] Z'n dynamiek... Overigens ook niet op de plek van Enoh, maar op de plek van JAnssen naast Erikssen. Daarachter Maduro en het middenveld was perfect geweest.. Daar heeft Ajax best wel wat mannen die daar prima uit de voeten kunnen, en niemand had verwacht dat Janssen zo zwak zou presteren (ook ik niet hoewel ik niet voor zijn komst was). Ajax heeft naturlijk met Lodeiro, Serrero, de Jong, Klaassen en rits nogal een bult aan mannen die daar uit de voeten kunnen. Bovendien had Demy wel een leeftijd dat hij wilde gaan cashen.
Ik had hem er best nog wel bij willen hebben maar ik denk dat dat niet in het belang van Demy was, en misschien ook wel niet voor Ajax (op basis van salariskosten).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 februari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Eide, je hebt gelijk als je Seedorf en Davids er bij betrekt.Dus eigenlijk de groep die de championsleaque won.Toen kwam dat verdomde Bosmanarrest wat Ajax volgens mij miljoenen heeft gekost en war Milan schatrijk van is geworden omdat ze die spelers gratis iin konden lijfen met megasalarissen.vanaf dat moment is het fout gegaan en vertikte men het om contracten te verlengen.de jong vd vaart etc.Wil ajax een speler kopen dan moeten wij altijd de hoofdprijs betalen omdat men weet dat het geld bij ajax zit.Heerenveen hebben wij in het zadel geholpen door absurde bedragen te betalen, terwijl Twente spelers voor een prikkie kan kopen ,maar als wij ons melden betalen we het dubbele.Is dus alleen op te lossen door goede eigen jeugd weer de kans te geven maar we gedwarsboomd worden door ten have en consorte.Gevolg gebrek aan kwaliteit nu. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 - 18:03 schreef Eide het volgende:[..] Mwah, op dat middenveld liepen ook de heren Clarence Seedorf en Edgar Davids. Ik zou dat nu niet zomaar een zwak middenveld noemen hoor.... Verder wel mee eens, wat ik al zei, Ajax is geen solide ingespeelde formatie maar een vergaarbak van passanten. [..] Daar heeft Ajax best wel wat mannen die daar prima uit de voeten kunnen, en niemand had verwacht dat Janssen zo zwak zou presteren (ook ik niet hoewel ik niet voor zijn komst was). Ajax heeft naturlijk met Lodeiro, Serrero, de Jong, Klaassen en rits nogal een bult aan mannen die daar uit de voeten kunnen. Bovendien had Demy wel een leeftijd dat hij wilde gaan cashen. Ik had hem er best nog wel bij willen hebben maar ik denk dat dat niet in het belang van Demy was, en misschien ook wel niet voor Ajax (op basis van salariskosten). Rits wordt een hele grote... heeft alles wat een dynamische ajax-middenvelder nodig heeft: snelheid, inzicht, goede pass (kort & lang), techniek, sterk aan de bal |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 - 20:36 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Rits wordt een hele grote... heeft alles wat een dynamische ajax-middenvelder nodig heeft: snelheid, inzicht, goede pass (kort & lang), techniek, sterk aan de bal Maar valt momenteel wel af en toe door de mand omdat hij... ik weet niet, af en toe geforceerd lijkt te spelen. Te veel wil misschien wel, en daardoor ontwikkelt hij zich minder snel dan toen hij net binnen kwam. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Het komt er dus op neer dat we in potentie wel goede middenvelders hebben maar die zijn er fysiek en qua leeftijd nog niet helemaal klaar voor.Want Rits is geloof ik 18 of 19,dan heb je Davy Klaassen 18,Viktor Fischer 17, maar dat is meer een buitenspeler dacht ik,Eriksen 20.Je zal daar toch wat ervaren jongens bij moeten zetten,zodat die jonge jongens zich daar aan op kunnen trekken.Maduro zou daar natuurlijk ook wel bij passen.Die heeft de nodige ervaring,maar ik blijf hikken tegen zijn matige handelingssnelheid.Wellicht moet je afscheid nemen van de tegenvallende Jansen.Serero vind ik wel heel handig maar is fysiek ook niet een van de sterkste, mar hij beheerst wel het een keer raken van de bal, een typische combinatievoetballer, met ups en downs,zal wel met zijn leeftijd te maken hebben.Dus je zal ook wat ervaring in moeten kopen die het Ajaxspelletje beheersen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 00:31 schreef 46ajaxio het volgende:Het komt er dus op neer dat we in potentie wel goede middenvelders hebben maar die zijn er fysiek en qua leeftijd nog niet helemaal klaar voor.Want Rits is geloof ik 18 of 19,dan heb je Davy Klaassen 18,Viktor Fischer 17, maar dat is meer een buitenspeler dacht ik,Eriksen 20.Je zal daar toch wat ervaren jongens bij moeten zetten,zodat die jonge jongens zich daar aan op kunnen trekken.Maduro zou daar natuurlijk ook wel bij passen.Die heeft de nodige ervaring,maar ik blijf hikken tegen zijn matige handelingssnelheid.Wellicht moet je afscheid nemen van de tegenvallende Jansen.Serero vind ik wel heel handig maar is fysiek ook niet een van de sterkste, mar hij beheerst wel het een keer raken van de bal, een typische combinatievoetballer, met ups en downs,zal wel met zijn leeftijd te maken hebben.Dus je zal ook wat ervaring in moeten kopen die het Ajaxspelletje beheersen Maduro als een Busquets is volgens mij niet verkeerd, speelt ook niet voor niets bij de nr3 van Spanje, ook speelde hij voor zijn blessure veel wedstrijden. Nu lijkt hij wat uit beeld.'
Overigens denk ik niet zozeer dat er iets mis is met zijn handelingssnelheid, dat oogt misschien zo door zijn wat logge gestalte. Als je in Spanje speelt bij een ploeg die de nr 3 is achter Barca en Real en altijd voetbal nastreeft, dan denk ik dat hij bij ons moeiteloos mee zou kunnen. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Remco ik heb verteld dat hij op het moment dat hij bij Ajax weg ging hij een in mijn ogen trage handelingssnelheid had/heeft. Ik heb tevens aangegeven dat ik hem niet meer zo intensief heb gevolgd zodat ik niet weet of dat nog zo is. Grote kans dat dat aanzienlijk verbeterd is omdat hij toch een aantal jaren redelijk tot goed gefunctioneerd heeft bij Valencia en dan moet je toch wel en beetje kunnen voetballen.En ik denk dat hij voor Ajax een welkome versterking zou zijn op het middenveld. Hij heeft immers zijn postuur mee en zijn jarenlange ervaring bij Valencia waar toch geen koekebakkers in rond lopen.In principe zegt een 3e plaats in Spanje me niet zo veel want Escude heeft toch ook jarenlang in Spanje gevoetbald terwijl hij bij ons aan alle kanten voorbij werd gelopen, maar in Spanje had hij een sloper naast zich.Daarom handhaven Wielaart en Wisgerhof zich bij Twente omdat ze Douglas naast zich hebben. Terwijl ze bij Ajax met ruimte in hun rug moeten spelen en dan de nodige snelheid missen.Maar dat terzijde dat heeft dus niets met Maduro te maken en ik dwaal af. Verder ben ik het wel met je eens zeker wat je in je laatste alinea aan haalt.De volgende vraag is of hij zelf wel terug wil.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2012 door 46ajaxio -- |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Geteld moet verteld zijn. Sorry |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Je kunt een eventueel bericht gewoon aanpassen hoor! Klik hiervoor op edit en pas je bericht aan! Is geen kritiek, enkel een stukje hulp!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2012 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Dank je amsterdammer, ik wist even niet hoe dat moest.Zo kan je dus ook op quote drukken om een geschreven tekst te herhalen. Zo handig ben ik niet, maar al doende leert men. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 21:30 schreef 46ajaxio het volgende:Dank je amsterdammer, ik wist even niet hoe dat moest.Zo kan je dus ook op quote drukken om een geschreven tekst te herhalen. Zo handig ben ik niet, maar al doende leert men. Doe dan!!!...haha...staat nog steeds geteld :)
Om je eigen post aan te passen moet je op edit klikken.
Als je op quote klikt maak je een nieuwe post aan met de huidige post erboven. De quote knop moet je gebruiken als je op een post reaggeert, zodat die post boven jou bericht geciteerd wordt. Jouw reactie moet je daar uiteraard onder plaatsen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Zo goed?? Iedereen tevreden???? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Goed gedaan jongen, ben trots op je! ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 17:42 schreef remco k het volgende:[..] Maduro als een Busquets is volgens mij niet verkeerd, speelt ook niet voor niets bij de nr3 van Spanje, ook speelde hij voor zijn blessure veel wedstrijden. Nu lijkt hij wat uit beeld.' Overigens denk ik niet zozeer dat er iets mis is met zijn handelingssnelheid, dat oogt misschien zo door zijn wat logge gestalte. Als je in Spanje speelt bij een ploeg die de nr 3 is achter Barca en Real en altijd voetbal nastreeft, dan denk ik dat hij bij ons moeiteloos mee zou kunnen. EENS! |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
quote: Ik dacht jullie begrijpen wel wat ik geschreven had tot de opmerking van Baco kwam en ik dus genoodzaakt was om het te herstellen.Jij ook bedankt.Ik heb net naar de afstraffing van Arsenal zitten kijken.Pff.Die zijn dus zo goed als uitgeschakeld.Ook Arsenal kan dus niet ongestraft spelers verkopen.Ik ben benieuwd hoe lang van Persie daar nog blijft. |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Vertonghen speelde echt goed tegen MU en zal in de zomer voor zo'n 15 miljoen vertrekken denk ik. Sulejmani voor zo'n 8 miljoen en V/D Wiel ook.
Nou dan haal je voor 8 miljoen Narsingh en Gouweleeuw 8 Miljoen Tadic 15 miljoen over voor RB, CV(vervanger Vertonghen), Poulsen |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 - 07:50 schreef AFC M&M het volgende:Vertonghen speelde echt goed tegen MU en zal in de zomer voor zo'n 15 miljoen vertrekken denk ik. Sulejmani voor zo'n 8 miljoen en V/D Wiel ook. Nou dan haal je voor 8 miljoen Narsingh en Gouweleeuw 8 Miljoen Tadic 15 miljoen over voor RB, CV(vervanger Vertonghen), Poulsen Een Sulejmani in de huidige vorm is nog geen euro waard. Laat staan 8 miljoen.
God god god wat een drama.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 februari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Miljoen hier, miljoen daar... Klinkt allemaal goed, is ook allemaal te onderbouwen. Maar het grote probleem zit hem in het samenspel, het team. Dit krijg je alleen door een aantal jaren met dezelfde soort spelers samen te spelen. Waarom denken jullie anders dat ajax altijd zo veel moeite heeft om kampioen te worden?
Al de andere teams blijven nagenoeg op 8 van de 11 posities intact. Bij ajax niet. Hier heb je doordat je ieder jaar een andere trainer hebt gehad de afgelopen .... jaren ieder jaar een andere 11 gehad. Stekelenburg niet, die bleef staan en is gegroeid, Sneijder, VdV, Zlatan en Huntelaar bijvoorbeeld. Die zijn goed genoeg om tet blijven staan in ajax 1, maar ook goed genoeg om na een goed jaar weggekocht te worden.(wat ook logisch is.)
Siem de Jong, Vertonghen, Vd Wiel, Alderweireld en Eriksen bijvoorbeeld ook. Deze jongens dragen ajax. Zijn ze ook goed genoeg om dalijk weggekocht te worden? Ja, denk ik wel ja. Dus wat krijg je dan? De sterkhouders van ajax (afgelopen seizoen en de seizoenen daarvoor) vertrekken. BAM! Lege gaten. Opvullen met miljoentjes? Nee, opvullen met talent dat al twee jaar bij de selectie zit maar nog niet klaar was. Op zo'n moment zie je de balans en stabiliteit groeien. Mark my words!
Miljoenen voor goede spelers niet doen dan? Jawel, maar alleen als je een (voor zover mogelijk) garantie hebt voor een hele goede speler.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 februari 2012 door JOOD -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 20:16 schreef JOOD het volgende:Miljoen hier, miljoen daar... Klinkt allemaal goed, is ook allemaal te onderbouwen. Maar het grote probleem zit hem in het samenspel, het team. Dit krijg je alleen door een aantal jaren met dezelfde soort spelers samen te spelen. Waarom denken jullie anders dat ajax altijd zo veel moeite heeft om kampioen te worden? Al de andere teams blijven nagenoeg op 8 van de 11 posities intact. Bij ajax niet. Hier heb je doordat je ieder jaar een andere trainer hebt gehad de afgelopen .... jaren ieder jaar een andere 11 gehad. Stekelenburg niet, die bleef staan en is gegroeid, Sneijder, VdV, Zlatan en Huntelaar bijvoorbeeld. Die zijn goed genoeg om tet blijven staan in ajax 1, maar ook goed genoeg om na een goed jaar weggekocht te worden.(wat ook logisch is.) Siem de Jong, Vertonghen, Vd Wiel, Alderweireld en Eriksen bijvoorbeeld ook. Deze jongens dragen ajax. Zijn ze ook goed genoeg om dalijk weggekocht te worden? Ja, denk ik wel ja. Dus wat krijg je dan? De sterkhouders van ajax (afgelopen seizoen en de seizoenen daarvoor) vertrekken. BAM! Lege gaten. Opvullen met miljoentjes? Nee, opvullen met talent dat al twee jaar bij de selectie zit maar nog niet klaar was. Op zo'n moment zie je de balans en stabiliteit groeien. Mark my words! Miljoenen voor goede spelers niet doen dan? Jawel, maar alleen als je een (voor zover mogelijk) garantie hebt voor een hele goede speler. Helemaal mee eens kerel..
Eigenlijk zijn alleen teruggekochte spelers een zekerheid voor een positieve impuls in het team.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 20:21 schreef remco k het volgende:[..] Helemaal mee eens kerel.. Eigenlijk zijn alleen teruggekochte spelers een zekerheid voor een positieve impuls in het team.. En zelfs die misschien niet. De ploeg heeft (voor de Eredivisie) echt wel voldoende kwaliteit, zeker als Derk en Siggie erbij zijn, maar het hangt als los zand aan elkaar. Vandaag valt alleen de eerste goal echt door goed voetbal en hing er de hele wedstrijd een tegengoal in de lucht. Als Kenneth niet prima had staan keepen waren het er misschien zelfs meer geweest.
Je vraagt je op enig moment af waar je moet beginnen. Ozbiliz komt zijn tegenstanders nauwelijks voorbij (de Jong bijvoorbeeld wel, dan is er toch iets mis?), Mickey loopt rond als een zombie, Eriksen is momenteel "koning balletje breed" en Alderweireld straalt onzekerheid uit. Balletjes over 2 meter kan gewoon fout. Zeer regelmatig de bal in de voeten of zelfs achter de man als je juist tempo wil maken... Het zijn veelal gewoon de basiszaken waarmee Ajax zichzelf in de problemen brengt.
Het is een illusie om te denken dat de terugkeer van v.d. Wiel, Siggie en Derk dit wel omkeert. Het is ook een illusie om te denken dat een enkele tranfer het verschil wel gaat maken. Het enige dat nu gaat werken is vastigheid en ingespeeld raken waardoor er weer geloof en vertrouwen komt.
In Europa komen we echt kwaliteit tekort maar voor Nederland is deze ploeg prima. Maar Ajax moet gaan voetballen. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Ze hebben zelfs genoeg kwaliteit om ver te komen in de europa leauge, als ze allemaal fit zijn en op elkaar ingespeeld.. Maar als je spelers terug gaat kopen heb je wel een soort van garantie inderdaad. Maar dan mogen ze niet te oud zijn.. Maduro bijvoorbeeld heeft samengespeeld met sneijder, vdv, zlatan... Was hij toen in te delen in dit rijtje? Nee. Dus dit zou de ideale aankoop zijn op dit moment. Je brengt in 1 keer routine terug, en ook nog eens een goede speler en hij is transfervrij duss... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Persoonlijk (en met mij vele anderen ongetwijfeld) vind ik het opvallend en deels jammer dat de scouting bij Ajax zoveel accent legt bij aanvallende middenvelders.
Onbegrijpelijk vind ik het, kijkend naar het imago en resultaten van Ajax in het verleden dat het zo moeizaam spitsen weet op te leiden...
Verder is het duidelijk dat we hebben zitten slapen wat betreft de vleugels, zowel in aanvallend opzicht als verdedigend. En dat is gek, want juist dat is het handelsmerk en belangrijk onderdeel van het beroemde Ajaxspel... |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Kijk eens wat Pele zegt: "Ik heb Barcelona de laatste tijd veel gezien en ze zijn zoals Santos was in mijn tijd, of de grote teams van Benfica, Ajax, AC Milan en Real Madrid", aldus Pelé op de website van de FIFA. "Al deze teams hebben de standaard bepaald in hun tijd. De sleutel tot succes was een vaste opstelling over een langere periode."
Vooral die laatste zin ;)
Bron: voetbalprimeur.nl |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
@JOOD Maar die lui waren kwalitatief de man een heeeeeeeel stuk talentvoller :)
Verder ben ik het wel eens met vaste waarden in een team.
@Eide Gek genoeg presteren ze in Europa relatief beter dan in de eredivisie. Heeft helaas voor een groot deel ook met het mentale aspect te maken zoals je zelf ook al aangeeft. Ik heb ook het idee dat het een deel met bravoure heeft te maken, een soort over-mijn-lijk mentaliteit in de zin van alles op alles zetten om je tegenstander af te stoppen, ook al staan ze 10 plaatsen lager op de lijst. Dat mist. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 14:10 schreef The Dude :) het volgende:@Eide Gek genoeg presteren ze in Europa relatief beter dan in de eredivisie. Heeft helaas voor een groot deel ook met het mentale aspect te maken zoals je zelf ook al aangeeft. Ik heb ook het idee dat het een deel met bravoure heeft te maken, een soort over-mijn-lijk mentaliteit in de zin van alles op alles zetten om je tegenstander af te stoppen, ook al staan ze 10 plaatsen lager op de lijst. Dat mist. Zeker wel mee eens inderdaad, hoewel dat toch vreemd zou moeten zijn met de hoeveelheid jongens die juist nu hun kans kunnen pakken. Nu doet een van Rhijn dat heel aardig en Koppers ook wel maar toch.
Het verschil tussen een goede en een slechte pot is ook wel enorm hoor, en dat kan zelf binnen een wedstrijd zichtbaar zijn. |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
Juist, kijk maar naar de eerste vs tweede helft. Maar ik denk toch ook een gebrek aan kwaliteit bij een aantal jongens (goed genoeg voor sub-top eredivisie, maar meer niet) of toch een mentaal doorzettingsvermogen...maar ja, dat schijnt al langer een punt van kritiek te zijn bij de Ajax-jeugdopleiding. De waarheid zal wel in het middel liggen... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Misschien, hoewel er vrij veel nog heel erg jong zijn en dus nog enorm kunnen groeien. Wat ik wat dat betreft mis is een stuk routine in de ploeg op een positie die ertoe doet voetballend gezien. Rijkaart bracht dat destijds in de ploeg. Speelde voor zijn verdediging, zette de lijnen uit en was echt de leider op het veld. Jan heeft daar nog niet de ervaring voor, maar zou misschien wel z'n type kunnen worden.
Da zou ook meteen een stuk rust brengen. |
|
|
|
|
E-J
|
|
|
Zoveel is er niet nodig om een goede Ajaxwaardige selectie neer te zetten. Rust in de club en een Team (!) dat op elkaar is ingespeeld. Onderstaand de selectie voor aankomend seizoen zoals ik het graag zou zien:
d) Cillessen (Kahn) - vermeer zal vertrekken eind dit seizoen rb) Van Rhijn (ligeon) - v/d Wiel zal vertrekken eind dit seizoen rcv) Alderweireld (Denswill) lcv) Gouweleeuw (Blind) - Vertongen zal vertrekken eind dit seizoen lv) Boilesen (Koppers) rm) de Jong (Rits) cvm) Anita (Veltman) lm) Erikssen (Serero) - Janssen zal denk ik vertrekken rs) Narsing (Lukoki) - Sulejmani vertrekt (hopelijk) uit A'dam sp) Sigthorsson (Bulykin) ls) Boerrigter (Ozbiliz) |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 14:54 schreef E-J het volgende:Zoveel is er niet nodig om een goede Ajaxwaardige selectie neer te zetten. Rust in de club en een Team (!) dat op elkaar is ingespeeld. Onderstaand de selectie voor aankomend seizoen zoals ik het graag zou zien: d) Cillessen (Kahn) - vermeer zal vertrekken eind dit seizoen rb) Van Rhijn (ligeon) - v/d Wiel zal vertrekken eind dit seizoen rcv) Alderweireld (Denswill) lcv) Gouweleeuw (Blind) - Vertongen zal vertrekken eind dit seizoen lv) Boilesen (Koppers) rm) de Jong (Rits) cvm) Anita (Veltman) lm) Erikssen (Serero) - Janssen zal denk ik vertrekken rs) Narsing (Lukoki) - Sulejmani vertrekt (hopelijk) uit A'dam sp) Sigthorsson (Bulykin) ls) Boerrigter (Ozbiliz) Ik kan me in grote lijnen wel vinden in deze selectie voor volgend jaar, maar zou je jongens als Davy Klaassen en Victor Fischer ook niet toe willen voegen aan deze selectie |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Gouweleeuw heeft net bijgetekend bij Heerenveen. |
|
|
|
|
E-J
|
|
|
Gouweleeuw zal dan te duur zijn of niet willen, daar zal je dus een andere speler voor moeten aantrekken. Geen idee wie.
Klaassen en Fischer moeten idd ook bij de selectie komen,waren me even ontschoten. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 - 22:55 schreef Eide het volgende:[..] Maar valt momenteel wel af en toe door de mand omdat hij... ik weet niet, af en toe geforceerd lijkt te spelen. Te veel wil misschien wel, en daardoor ontwikkelt hij zich minder snel dan toen hij net binnen kwam. Leg mij heel aub eens uit hoe een 17/18 jarige jongen door de mand kan vallen???? Hij staat stil omdat hij bij Ajax 1 moet worden gehaald. Hij speelt bijna op routine en daardoor lijkt hij stil te staan. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 00:46 schreef Eide het volgende:[..] En zelfs die misschien niet. De ploeg heeft (voor de Eredivisie) echt wel voldoende kwaliteit, zeker als Derk en Siggie erbij zijn, maar het hangt als los zand aan elkaar. Vandaag valt alleen de eerste goal echt door goed voetbal en hing er de hele wedstrijd een tegengoal in de lucht. Als Kenneth niet prima had staan keepen waren het er misschien zelfs meer geweest. Je vraagt je op enig moment af waar je moet beginnen. Ozbiliz komt zijn tegenstanders nauwelijks voorbij (de Jong bijvoorbeeld wel, dan is er toch iets mis?), Mickey loopt rond als een zombie, Eriksen is momenteel "koning balletje breed" en Alderweireld straalt onzekerheid uit. Balletjes over 2 meter kan gewoon fout. Zeer regelmatig de bal in de voeten of zelfs achter de man als je juist tempo wil maken... Het zijn veelal gewoon de basiszaken waarmee Ajax zichzelf in de problemen brengt. Het is een illusie om te denken dat de terugkeer van v.d. Wiel, Siggie en Derk dit wel omkeert. Het is ook een illusie om te denken dat een enkele tranfer het verschil wel gaat maken. Het enige dat nu gaat werken is vastigheid en ingespeeld raken waardoor er weer geloof en vertrouwen komt. In Europa komen we echt kwaliteit tekort maar voor Nederland is deze ploeg prima. Maar Ajax moet gaan voetballen. Vermeer staat goed te keepen mijn god hij ging weer gruwelijk in de fout bij het tegen doelpunt hij is gewoon een zeer slechte keeper. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 12:31 schreef JOOD het volgende:Kijk eens wat Pele zegt: "Ik heb Barcelona de laatste tijd veel gezien en ze zijn zoals Santos was in mijn tijd, of de grote teams van Benfica, Ajax, AC Milan en Real Madrid", aldus Pelé op de website van de FIFA. "Al deze teams hebben de standaard bepaald in hun tijd. De sleutel tot succes was een vaste opstelling over een langere periode." Vooral die laatste zin ;) Bron: voetbalprimeur.nl We leven nu in een andere tijd grote talenten zijn met 1 of 2 jaar weer weg bij Ajax,niet bij ploegen zoals Barca of Real enz die betalen veel meer. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 15:35 schreef nora het volgende:[..] Vermeer staat goed te keepen mijn god hij ging weer gruwelijk in de fout bij het tegen doelpunt hij is gewoon een zeer slechte keeper. Geef het maar op Nora. Velen zien Vermeer als de keeper voor Ajax |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 15:38 schreef nora het volgende:[..] We leven nu in een andere tijd grote talenten zijn met 1 of 2 jaar weer weg bij Ajax,niet bij ploegen zoals Barca of Real enz die betalen veel meer. Klopt maar aan de andere kant het Ajax van '95 stond er ook ineens. Porto flikte het ook onder Mourinho dus het kan echt nog wel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 15:35 schreef nora het volgende:[..] Vermeer staat goed te keepen mijn god hij ging weer gruwelijk in de fout bij het tegen doelpunt hij is gewoon een zeer slechte keeper. Gister stond Vermeer gewoon goed te keepen. De hele tweede helft hing de tegengoal in de lucht en daar ging niet een blunder van Vermeer maar een kinderlijke dekkingsfout aan vooraf.
Niemand claimt hier dat Vermeer een buitengewoon goede keeper is, maar overdrijven is ook een vak en zoals jij het afgeschilderd is het ook niet. gister was Vermeer prima, muv 1 doeltrap en zag hij er niet goed uit bij de goal, maar uiteindelijk was dat een dekkingsfout en geen keepersfout.
Vermeer is niet de nieuwe Steek, maar hij is een aardige keeper die vrij onrustig is. Maar een van de slechtste is hij ook weer niet. Heb je afgelopen weekend Esteban of Issakson gruwelijk zien falen? Zijn die dan zoveel beter? Of Mulder dan bij feyenoord? Tuurlijk niet. Maar de beste is hij ook niet nee, dat klopt (Dat is wat mij betreft Jelle ten Rouwelaar op dit moment).
quote: Als Cillisen echt goed is, dan grijpt hij zijn kans, net als een aantal anderen, zoniet, dan keept Vermeer. Simpel as that. Net zoals Koppers en van Rhijn hun kansen ook hebben gegrepen.
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 15:34 schreef Brandje het volgende:[..] Leg mij heel aub eens uit hoe een 17/18 jarige jongen door de mand kan vallen???? Hij staat stil omdat hij bij Ajax 1 moet worden gehaald. Hij speelt bijna op routine en daardoor lijkt hij stil te staan. Ik neem aan dat je de jeugd van Ajax actief volgt? Rits is een buitenlandse jongen met een meer dan redelijk contract. Zo'n jongen staat daar verder tussen mannen die niet eens een contract hebben. Dan mag je wel iets van hem verwachten en zoals altijd, in elke jeugdopleiding wordt er progressie verwacht. En dat viel de laatste maanden van 2011 een beetje tegen met Rits.
Hij is zeker nog niet klaar voor het 1e, misschien en hopelijk zet hij de 2e seizoenshelft wel door. Bovendien heeft hij met Eriksen en Klaassen 2 jongens voor zich die gewoon beter zijn op dit moment.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 februari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Weg a.s seizoen Vermeer ,Sulejmanie-Blind-Ham-Ebicilio-Greg-Jan-Jansen-Bully-Lodeiro-Aisatti-Gastillon. Kopen extra spits en een rechterspits misschien Narsingh.
Doel Gillisen' RB.van Rhijn.Lingeon MSR.Aldew.MSL.van Rhijn Mid.Eriksen-Rits-Serero-de Jong-Klaasen. Voor.Narsingh-Siggi.-Boerrigther. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 15:38 schreef nora het volgende:[..] We leven nu in een andere tijd grote talenten zijn met 1 of 2 jaar weer weg bij Ajax,niet bij ploegen zoals Barca of Real enz die betalen veel meer. Ow ja? Volgens mij niet..
Klaassen bijvoorbeeld zit al een jaar bij de selectie (of er dicht tegenaan) Denswil gaat nu ook de rust en ruimte krijgen om voor zichzelf een plaatsje in de selectie te claimen, net als van Rhijn. Castillon zal volgend jaar ook terugkomen als extra spits gok ik. Maar er zal hoop ik nog een vervanger voor Buly rondlopen dan of Buly zelf als hij nog meekan. Dus ook Castillon krijgt dan alle ruimte om zonder druk zichzelf in de basis te spelen. Net als de verdedigers die ik net opnoemde omdat er hoop ik nog een extra centrale verdediger of linksback bijkomt. Net als Klaassen en alle andere aanvallende middenvelders die uit de jeugd komen, die krijgen allemaal de rust nu, 1 of 2 jaar bij de selectie zitten en dan pas een basisplaats is veel beter en subtieler dan wanneer je weer een nieuwe trainer krijgt die bijvoorbeeld in een keer Ebecilio uit de A1 haalt en linksbuiten zet.
Als je beheerst en rustig met de talenten om kunt gaan, zullen ze ook allemaal beter gaan renderen. Let maar op! Daar wil het technisch hart ook naar toe. Heel rustig brengen omdat je een stabiel team hebt staan.
Let maar op over een tweetal jaren staat ajax weer fier bovenaan de ranglijst dankzij continuiteit. Doorgroeien op momenten dat je kan en daarbij niets aan kwaliteit inleveren. Dat haalt zoveel druk weg van de jeugdopleiding, omdat je na je opleiding nog 2 jaar de kans krijgt om je door te ontwikkelen(mits je dit nodig hebt). Het is dus niet zo dat je vanuit de A1 meteen in de basis staat!
Het beste voor de club is gewoon Frank de Boer, zolang hij blijft zitten de komende jaren dan kan hij samen met het technisch hart de club gaan vormen op voetballend gebied. Laat Cruyf dan op de Arena de poppetjes maar neerzetten, krijgen we daar ook nog eens continuiteit. :)
Mooi verhaal als ik het zo lees...
Maarja het is wel logisch. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Ik vind het inderdaad een mooi en logisch verhaal vaan Jood al zegt hij het zelf.Nora wil naar mijn mening wat al te rigoureus te werk gaan met haar of zijn verkoopbeleid. Zo houdt je maar een hele kleine selectie over die je bij overhoopte blessures en/of schorsingen moet opvangen met jeugd omdat er 12 spelers verkocht worden en daar staan 3 aankopen tegenover.Is dat niet wat mager.Of moet dat uit Jong Ajax en de A1 komen. |
|
|
|