BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC AJAX - AZ ALKMAAR (zaterdag 15 oktober 18:45 - Eredivisie)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - zondag 16 oktober 2011 - 14:34   quote  deeplink  
maar dan moet deboer zowieso dejong eruit gooien en anita als controleur als sig terug is... en janssen gewoon laten staan.. en ik vraag me af of deboer dejong eruit gaat halen.. tis tenslotte zijn hol maatje
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2011 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 12:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat anders gezien dan mij ??? hoeveel doelpunten, assists heeft hij dit seizoen ?? als een nummer10 (vergelijk vdvaart/sneijder) mag je meer verwachten ondanks zijn leeftijd
2 goals en 6 assists, dat heeft zowel v/d Vaart als Snijder niet gered op deze leeftijd..
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2011 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 12:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vbasten was ook ajacied, maar als je zo BLIND bent als deboer de laatste tijd raakt je credit ook snel op, en als hij janssen nu weer naar achteren schuift omdat enoh er niet bij is, dan is bij mij het credit bijna op...
Gister was zowel de opstelling als het spel aan de bal prima..
nummer10
 nummer10 - zondag 16 oktober 2011 - 14:47   quote  deeplink  
Sorry remco, het is gewoon te weinig.. kan zijn dat hij 2 goals heeft en 6 assists, maar gewoon voetballend brengt hij te weinig, kan het spel niet maken wat een nummer 10 moet doen, tis gewoon geen spelmaker...
nummer10
 nummer10 - zondag 16 oktober 2011 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 14:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Gister was zowel de opstelling als het spel aan de bal prima..
vond jij de opstelling goed ja ??? Ooijer in het centrum ??? alder rechtsback ?? sorry kvond het niet goed, als ik zie hoe tot 2 keer toe de verdediging in de mist gaat. zowieso vind ik dejong tekort komen voor Ajax, OOK als spits.. dat zou ik persoonlijk nog eerder kiezen voor Ozbil, Luko op rechts en sulej of boeri in de spits of misschien zelfs buly maar goed daar zullen de meningen oververschillen..
bully
 bully - zondag 16 oktober 2011 - 15:02   quote  deeplink  
het was zowiezo een noodoplossing in de verdediging.
van der wiel geschorst boilesen geblesseerd.
alderweirelt speelt bij belgie ook rechsback.
en gelijk al zo`n jonge jongen vanaf begin voor de leeuwen gooien is denk ook niet de oplossing.
en de jong heeft vorig jaar er wel voor gezorgt dat we nu die derde ster hebben.
vind de jong zeker geen spits maar dat hij tekort komt voor ajax ben ik het niet mee eens.
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2011 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 14:47 schreef nummer10 het volgende:
Sorry remco, het is gewoon te weinig.. kan zijn dat hij 2 goals heeft en 6 assists, maar gewoon voetballend brengt hij te weinig, kan het spel niet maken wat een nummer 10 moet doen, tis gewoon geen spelmaker...
Hij staat niet eens opgesteld als nummer 10
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 16 oktober 2011 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 15:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij staat niet eens opgesteld als nummer 10
Misschien is dat wel het probleem. Ik heb begrepen dat De Boer niet meer met een vaste nummer 10 wil spelen, dus dat Eriksen en De Jong (of gisteren Janssen) om en om de ruimte achter de spits bespelen. Zijn argument was dat een vaste 10 makkelijk te verdedigen is. Toch liet Eriksen op de 10-positie zijn beste spel zien.
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2011 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 15:15 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Misschien is dat wel het probleem. Ik heb begrepen dat De Boer niet meer met een vaste nummer 10 wil spelen, dus dat Eriksen en De Jong (of gisteren Janssen) om en om de ruimte achter de spits bespelen. Zijn argument was dat een vaste 10 makkelijk te verdedigen is. Toch liet Eriksen op de 10-positie zijn beste spel zien.
vanaf januari 2011 wordt er al zo gespeeld..
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 16 oktober 2011 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 15:16 schreef remco k het volgende:

[..]

vanaf januari 2011 wordt er al zo gespeeld..
Speelde De Boer het afgelopen seizoen niet met De Zeeuw en Enoh als controleurs en Eriksen als vooruitgeschoven middenvelder? Pas bij de komst van Janssen en de verkoop van De Zeeuw schakelde de Boer toch over naar een nieuwe structuur op het middenveld. Dit staat me tenminste bij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 oktober 2011 door PSVMocro --
bully
 bully - zondag 16 oktober 2011 - 15:34   quote  deeplink  
enoh raakte vorig seisoen al op bijspoor.
en de jong stond uit nood in de spits.
dus had meer temaken wat hij toen voor spelers had.
en de zeeuw was niet echt controlerend vorig seisoen.
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2011 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 15:23 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Speelde De Boer het afgelopen seizoen niet met De Zeeuw en Enoh als controleurs en Eriksen als vooruitgeschoven middenvelder? Pas bij de komst van Janssen en de verkoop van De Zeeuw schakelde de Boer toch over naar een nieuwe structuur op het middenveld. Dit staat me tenminste bij.
De Zeeuw werd toen al naast Erikssen gezet, en die speelde ook al niet al te veel..
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 16 oktober 2011 - 15:42   quote  deeplink  
Ok, dan zit ik er naast. Misschien herinner ik me Eriksen vast op die positie, omdat hij vanuit die plek mooie dingen liet zien.
joduh
 joduh - zondag 16 oktober 2011 - 15:51   quote  deeplink  
OPTIEFEN MET ERIKSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OPTIEFEN MET DE JONG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OPTIEFEN MET DEBILIMANI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
alibabba
 alibabba - zondag 16 oktober 2011 - 16:01   quote  deeplink  
Laat ik eerst beginnen met de vraag waarom Opa Ooijer in de basis mocht starten....er word altijd gerefereerd aan de wedstrijd tegen Brazilie waarin Ooijer zo'n goede wedstrijd gespeeld zou hebben....iedereen lult mekaar maar wat na...als Nederland bij rust met 3-0 achter had gestaan, had het niet mogen mopperen...wat hadden we dan gezegd over onze Opa???? Alder en Jan moet je bij mekaar houden en je had gewoon Ligeon in de basis moeten laten starten...is dit nou allemaal zo moeilijk??? Ik begrijp van de voetballerij geen snars meer...gister ook Liverpool-Man Utd gezien...het is niet om aan te gluren omdat de coaches de raarste beslissingen nemen..

Het geleuter dat nu FRANK DE BOER weg moet begint me echt te irriteren...het begint intern en als dat niet goed is, gaat de rest ook niet goed...kritiek op Eriksen; BELACHELIJK...Sulejmani zit in een mindere fase en ik zou willen dat er wat meer gewisseld werd van kant...het zou verfrissend werken voor Sulejmani en Boerrigter en voor de rechts en linksback van de tegenstander zou het niet prettig zijn!!

Het was geen penalty, want de overtreding word buiten het strafschopgebied gemaakt..de rode kaart vond ik onterecht, want een 2e gele kaart bij die laatste overtreding van Enoh is belachelijk..Nu de Boer heeft gezien dat Janssen nu beter staat verwacht ik een opmars van Ajax....niets aan het handje dus!!!
joduh
 joduh - zondag 16 oktober 2011 - 16:04   quote  deeplink  
FRANK DE BOER!!!!!!!OPROTTUHHHHHHHHHHHHHHH
alibabba
 alibabba - zondag 16 oktober 2011 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 16:04 schreef joduh het volgende:
FRANK DE BOER!!!!!!!OPROTTUHHHHHHHHHHHHHHH
Hahahahaha....je bent veel te kort door de bocht kerel...dat mag, maar ik sta er niet achter;)
alibabba
 alibabba - zondag 16 oktober 2011 - 16:12   quote  deeplink  
Ik vond het beeld dat Danny Blind tussen Slop en vd.Zaad zat een enge...ik heb het echt niet op die 2 gasten....ik vind ze absoluut niet bij Ajax passen en zo'n soort gasten geven Ajax een beschadigd gezicht....
joduh
 joduh - zondag 16 oktober 2011 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 16:08 schreef alibabba het volgende:

[..]

Hahahahaha....je bent veel te kort door de bocht kerel...dat mag, maar ik sta er niet achter;)
ik hou niet van dat geneuzel ali........klaar is klaar.......kost ons nog veel meer punten dan..........
alibabba
 alibabba - zondag 16 oktober 2011 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 16:14 schreef joduh het volgende:

[..]

ik hou niet van dat geneuzel ali........klaar is klaar.......kost ons nog veel meer punten dan..........
Hoe wil je het elftal dan neerzetten Joduh?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2011 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 14:21 schreef bully het volgende:

[..]

daar heb je nu jansen anita en enoh voor.
ook toen bestond het middenveld niet alleen uit bijtertjes.
Dat klopt alleen is het niet bijtertje niet te vergelijken met de geniale voetballers van toen.
Eriksen brengt te weinig, denk dat Serero en/of Rits op dit moment niet voor hem onder doen.
Denk dat ze al bezig zijn met het klaar stomen van een van de twee omdat Christian aan het eind van het seizoen verkocht wordt.
Denk dat Barcelona niet vooraan zal staan....
joduh
 joduh - zondag 16 oktober 2011 - 16:30   quote  deeplink  
vermeer
wiel toby jan anita
serero enoh
theo
ozbiliz bulykin boerricht
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2011 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 15:23 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Klopt naar mijn inziens.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2011 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 15:34 schreef remco k het volgende:

[..]

De Zeeuw werd toen al naast Erikssen gezet, en die speelde ook al niet al te veel..
De Zeeuw stond mijn inziens achter Eriksen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 oktober 2011 door Jack Huntelaar --
joduh
 joduh - zondag 16 oktober 2011 - 16:33   quote  deeplink  
of ik zou ritsie een kans geven of lodeiro.........
soccer
 soccer - zondag 16 oktober 2011 - 17:20   quote  deeplink  
nou ik zou zeggen JC stop met ouwehoeren en ga nu zelf aan de slag want er verandert toch niets. Als je het beste voor hebt met ajax doe je het nu zelf.
soccer
 soccer - zondag 16 oktober 2011 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 03:39 schreef bully het volgende:
om nu eriksen na 1 slechte wedstrijd aftekraken vind ik wat teveel.
heb hem dit seisoen ook meer goede dan slechte wedstrijden zien spelen.
ook tegen madrid bleef hij aardig overeind.
vind hem nog wel wat teweinig rendement hebben maar als je naar vorig seisoen kijkt is dat aardig verbetert.
vandaag was hij wel een van de slechste in het veld maar wat mag je verwachten van een jochie van 19.
In ieder geval dat hij elke keer een voldoende haalt. Maar dat vind ik van alle spelrs waar dan ook. Ze hebben namelijk een salaris waar je iets voor mag verwachten.
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2011 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 16:30 schreef joduh het volgende:
vermeer
wiel toby jan anita
serero enoh
theo
ozbiliz bulykin boerricht
En dan heb je het over punten laten liggen..
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2011 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 16:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De Zeeuw stond mijn inziens achter Eriksen
De Zeeuw speelde vanaf de rechterkant op het middenveld.. Ook toen werd de Jong hier trouwens voor gebruikt..
joduh
 joduh - zondag 16 oktober 2011 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 18:19 schreef remco k het volgende:

[..]

En dan heb je het over punten laten liggen..
denk je?
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2011 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 18:20 schreef joduh het volgende:

[..]

denk je?
Ja man, dat denk ik..
joduh
 joduh - zondag 16 oktober 2011 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 18:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja man, dat denk ik..
leg uit dan.....
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - zondag 16 oktober 2011 - 18:25   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 oktober 2011 door Ajax Is The Best --
joduh
 joduh - zondag 16 oktober 2011 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 18:25 schreef Ajax Is The Best het volgende:

[..]

ik ben het niet met je eens Joduh.... Mick voor Ozbiliz De Jong voor Serero
flikkertoch op man.......zo spelen we al hoor!!!!
alibabba
 alibabba - zondag 16 oktober 2011 - 19:11   quote  deeplink  
Uit de woorden van de Boer blijkt dus dat ie toch met wat angst in zijn lijf op de bank zat...hij had gewoon Ligeon voor de leeuwen moeten gooien en Opa Ooijer had ie naar het bejaardenhuis moeten sturen..
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2011 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 18:23 schreef joduh het volgende:

[..]

leg uit dan.....
Omdat ik denk dat Serrero als hij echt al zo goed was geweest wel degelijk meer zou spelen, Ozbiliz is al 21 en lijkt zoals jij het zegt dus een beetje een eeuwig talent te worden..

Beiden zijn verdedigend niet sterk..
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2011 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 19:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat Serrero als hij echt al zo goed was geweest wel degelijk meer zou spelen, Ozbiliz is al 21 en lijkt zoals jij het zegt dus een beetje een eeuwig talent te worden..

Beiden zijn verdedigend niet sterk..
dus jij denkt dat je meer punten verspeelt met Serero ipv eriksen en ozbil ipv sulej ??

denk dat je er nu toch echt cmpleet naast zit

eriksen is verdedigend ook niks en instelling is 0,0.. en serero wou frankie rustig brengen, maar word ook gezien als groot talent.. denk ook dat het de vervanger word van Eriksen, daarbij zit Lodeiro er ook nog.. sulejmani verdedigt ook niet mee.. dus is ook geen verslapping

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2011 door nummer10 --
Grasmaaier
 Grasmaaier - maandag 17 oktober 2011 - 00:40   quote  deeplink  
eriksen zal never nooit niet gewisseld worden voor Serero.. simpelweg omdat hij als grootste talent van Ajax wordt gezien
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 17 oktober 2011 - 07:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2011 - 16:01 schreef alibabba het volgende:
Laat ik eerst beginnen met de vraag waarom Opa Ooijer in de basis mocht starten....er word altijd gerefereerd aan de wedstrijd tegen Brazilie waarin Ooijer zo'n goede wedstrijd gespeeld zou hebben....iedereen lult mekaar maar wat na...als Nederland bij rust met 3-0 achter had gestaan, had het niet mogen mopperen...wat hadden we dan gezegd over onze Opa???? Alder en Jan moet je bij mekaar houden en je had gewoon Ligeon in de basis moeten laten starten...is dit nou allemaal zo moeilijk??? Ik begrijp van de voetballerij geen snars meer...gister ook Liverpool-Man Utd gezien...het is niet om aan te gluren omdat de coaches de raarste beslissingen nemen..

Het geleuter dat nu FRANK DE BOER weg moet begint me echt te irriteren...het begint intern en als dat niet goed is, gaat de rest ook niet goed...kritiek op Eriksen; BELACHELIJK...Sulejmani zit in een mindere fase en ik zou willen dat er wat meer gewisseld werd van kant...het zou verfrissend werken voor Sulejmani en Boerrigter en voor de rechts en linksback van de tegenstander zou het niet prettig zijn!!

Het was geen penalty, want de overtreding word buiten het strafschopgebied gemaakt..de rode kaart vond ik onterecht, want een 2e gele kaart bij die laatste overtreding van Enoh is belachelijk..Nu de Boer heeft gezien dat Janssen nu beter staat verwacht ik een opmars van Ajax....niets aan het handje dus!!!
Ik ben niet helemaal eens met wat je hier schrijft. Op de plaats van Ooijer had je ook Blind kunnen neerzetten, want wist jij vooraf of Ligeon er klaar voor was om Holman te bedwingen? Om Toby op de plaats van Greg te zetten, vond ik nog niet zo'n rare keuze. Vooral omdat hij daar in het Belgisch elftal ook al staat. Was Ligeon door de mand gevallen, was daar weer een hoop commentaar op geweest.

Dat nu Janssen op de juiste plek staat is denk ik iedereen wel overeens, maar het probleem zit al in de volgende competitie wedstrijd. Enoh is geschorst en Anita speelt links back op de plaats van Boilesen. Wie zie jij dan op de controlerende middenvelder?
Toch Anita doorschuiven en Blind erneer zetten? Krijg je daar volgende week weer commentaar op, waarom hij Blind op de LB plaats heeft gezet!
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 17 oktober 2011 - 08:49   quote  deeplink  
Ook nog een mooi stukje hoe onze Toby het beleefde.

Boze Alderweireld: Afspraken geschonde;: niet Ooijer maar Eriksen en Enoh verzaakten
17-10-11

Nog niet één keer hield Ajax dit seizoen de nul in de Eredivisie. Vanzelfsprekend wordt er gewezen naar de verdediging. Toby Alderweireld baalt daar behoorlijk van. "Maar je moet niet alleen naar de verdediging wijzen", countert Alderweireld in gesprek met VoetbalPrimeur. "Dat André Ooijer werd gewisseld, kwam niet door hem, maar door het team. Je valt aan met elkaar en je verdedigt met elkaar. In de tweede helft deden we dat wel en dan ben je met tien man beter dan AZ."
AjaxF-side.NL
Het lukte Ajax zaterdag ternauwernood de eerste thuisnederlaag van het seizoen te voorkomen. Theo Janssen bepaalde de eindstand kort voor tijd op 2-2. "De tactische afspraken die we hadden gemaakt, werden niet nagekomen", foetert een zichtbaar geprikkelde Alderweireld. "Wie dat waren? We hadden gezegd dat Chris (Christian Eriksen, red.) door moest jagen als het niet zou lopen. Daarna moest Enoh aansluiten en zo verder. Dat gebeurde niet. We kwamen overal te laat."

"Dat een speler van de tegenpartij kan draaien en kijken waar hij de bal wil neerleggen, mag niet. Dat is een kwestie van druk zetten. Onder druk kunnen alleen Messi of Ronaldo nog een goede pass geven, maar in de Eredivisie is dat een ander verhaal. Dan kunnen we de bal veroveren. Die manier van spelen laten we te vaak na", concludeert de Belg.

Frustraties
"In de tweede helft zag je dat als we wél druk zetten, de tegenstander in de problemen komt. Dan komen wij in het spel dat we zo graag willen spelen", analyseert Alderweireld. "In de kleedkamer waren we teleurgesteld. Ik heb ook zoiets van: de afspraken moeten gewoon worden nagekomen. Daar ben ik boos over. Nu krijgen we twee doelpunten om onze oren en wordt er naar de verdediging gewezen. Maar het ligt niet alleen aan ons. Dat is frustrerend."
Rogier
 Rogier - maandag 17 oktober 2011 - 09:25   quote  deeplink  
Ik heb me mateloos geergerd aan de scheidsrechter. Alweer. Marcellis had natuurlijk na die penalty ook een rode kaart moeten hebben (2x geel). Zijn eerste geel had hij moeten hebben voor de schandalige overtreding op Boerrigter. Had ook rood kunnen zijn. Maargoed....een penalty vond ik het eigenlijk ook niet en rood voor Enoh ook niet.

Maargoed.....Blom maakte het gisteren nog bonter bij NAC-Excelsior.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2011 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 - 00:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dus jij denkt dat je meer punten verspeelt met Serero ipv eriksen en ozbil ipv sulej ??

denk dat je er nu toch echt cmpleet naast zit

eriksen is verdedigend ook niks en instelling is 0,0.. en serero wou frankie rustig brengen, maar word ook gezien als groot talent.. denk ook dat het de vervanger word van Eriksen, daarbij zit Lodeiro er ook nog.. sulejmani verdedigt ook niet mee.. dus is ook geen verslapping
Sulejmani verdedigt zijn eigen man ALTIJD terug tot iets over de middellijn zoals dat afgesproken is, daarna moet hij zijn man overeven aan een back of middenvelder..

En Erikssen is een van de weinigen die druk vooruit probeert te zetten, dus vooruit verdedigd zoals het bij Ajax hoort, en niet achteruit blijven lopen zoals veel andere spelers in het elftal..
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2011 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 - 10:33 schreef remco k het volgende:
En Erikssen is een van de weinigen die druk vooruit probeert te zetten, dus vooruit verdedigd zoals het bij Ajax hoort, en niet achteruit blijven lopen zoals veel andere spelers in het elftal..
Eriksen-Enoh zondebok

Het lukte Ajax zaterdag ternauwernood de eerste thuisnederlaag van het seizoen te voorkomen. Theo Janssen bepaalde de eindstand kort voor tijd op 2-2. "De tactische afspraken die we hadden gemaakt, werden niet nagekomen", foetert een zichtbaar geprikkelde Alderweireld. "Wie dat waren? We hadden gezegd dat Chris (Christian Eriksen, red.) door moest jagen als het niet zou lopen. Daarna moest Enoh aansluiten en zo verder. Dat gebeurde niet. We kwamen overal te laat."

"Dat een speler van de tegenpartij kan draaien en kijken waar hij de bal wil neerleggen, mag niet. Dat is een kwestie van druk zetten. Onder druk kunnen alleen Messi of Ronaldo nog een goede pass geven, maar in de Eredivisie is dat een ander verhaal. Dan kunnen we de bal veroveren. Die manier van spelen laten we te vaak na", concludeert de Belg.

Frustraties

"In de tweede helft zag je dat als we wél druk zetten, de tegenstander in de problemen komt. Dan komen wij in het spel dat we zo graag willen spelen", analyseert Alderweireld. "In de kleedkamer waren we teleurgesteld. Ik heb ook zoiets van: de afspraken moeten gewoon worden nagekomen. Daar ben ik boos over. Nu krijgen we twee doelpunten om onze oren en wordt er naar de verdediging gewezen. Maar het ligt niet alleen aan ons. Dat is frustrerend.

blijkbaar doet eriksen (moet als eerste druk zetten en doet dat dus NIET) dus niet al te veel remco.. ik blijf erbij dat hij een omhooggevallen ventje is, en ik hoop dat hij mij het tegendeel op kortetermijn gaat bewijzen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2011 door nummer10 --
Rogier
 Rogier - maandag 17 oktober 2011 - 11:51   quote  deeplink  
Eriksen is een supertalent en gaat het helemaal maken. Maar ik volg al 30 jaar het voetbal en iedere keer krijgt een jonge speler (jonger dan 20) een terugval na heel snel omhoog te zijn geschoten. Dus ook een Eriksen. Was beter geweest als hij zijn rust had gepakt deze zomer ipv met Denemarken U21 spelen.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2011 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 - 10:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Eriksen-Enoh zondebok

Frustraties

"In de tweede helft zag je dat als we wél druk zetten, de tegenstander in de problemen komt. Dan komen wij in het spel dat we zo graag willen spelen", analyseert Alderweireld. "In de kleedkamer waren we teleurgesteld. Ik heb ook zoiets van: de afspraken moeten gewoon worden nagekomen. Daar ben ik boos over. Nu krijgen we twee doelpunten om onze oren en wordt er naar de verdediging gewezen. Maar het ligt niet alleen aan ons. Dat is frustrerend.

blijkbaar doet eriksen (moet als eerste druk zetten en doet dat dus NIET) dus niet al te veel remco.. ik blijf erbij dat hij een omhooggevallen ventje is, en ik hoop dat hij mij het tegendeel op kortetermijn gaat bewijzen...
Waar staat Erikssen bij die 2-0??? Kijk daat eerste eens voordat je klakkeloos iets van onze Belg overneemt.. En Erikssen moet vanuit het middenvels SAMEN met JANSSEN als tweede druk op de bal zetten. als eerste moet de voorste linie dat doen..
nummer10
 nummer10 - maandag 17 oktober 2011 - 12:19   quote  deeplink  
De tactische afspraken die we hadden gemaakt, werden niet nagekomen", foetert een zichtbaar geprikkelde Alderweireld. "Wie dat waren? We hadden gezegd dat Chris (Christian Eriksen, red.) door moest jagen als het niet zou lopen. Daarna moest Enoh aansluiten en zo verder. Dat gebeurde niet. We kwamen overal te laat."

zijn dus afspraken over gemaakt, en die worden niet nagekomen... staat toch echt duidelijk eriksen en enoh, is gewoon een reactie op jou omdat eriksen volgens jou altijd jaagt, maar dat doet hij dus niet.. ja hij loopt naar de bal, zonder overtuiging in mijn ogen... en Rogier dat weet ik wel dat hij een terugval zou hebben etc etc, maar ik heb het nooit echt zien zitten in hem.
remco k
 remco k - maandag 17 oktober 2011 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 - 12:19 schreef nummer10 het volgende:
De tactische afspraken die we hadden gemaakt, werden niet nagekomen", foetert een zichtbaar geprikkelde Alderweireld. "Wie dat waren? We hadden gezegd dat Chris (Christian Eriksen, red.) door moest jagen als het niet zou lopen. Daarna moest Enoh aansluiten en zo verder. Dat gebeurde niet. We kwamen overal te laat."

zijn dus afspraken over gemaakt, en die worden niet nagekomen... staat toch echt duidelijk eriksen en enoh, is gewoon een reactie op jou omdat eriksen volgens jou altijd jaagt, maar dat doet hij dus niet.. ja hij loopt naar de bal, zonder overtuiging in mijn ogen... en Rogier dat weet ik wel dat hij een terugval zou hebben etc etc, maar ik heb het nooit echt zien zitten in hem.
Of Alder ziet het fout, kan ook nog he, want kijk de wedstrijd maar terug, van de gehele voorste 2 linies is enkel Erikssen regelmatig aan het afjagen terwijl Janssen, de Jong, Sulejmani en Boerrigter het ook vaak nalaten.. En nogmaals, waar staat Erikssen bij die 2-0, want daar praat Alder in het intervieuw over, die loopt namelijk om vrij te komen, kan hij er iets aan doen dat Enoh die bal zo terugspeelt op Anita??
alibabba
 alibabba - maandag 17 oktober 2011 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 - 07:58 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal eens met wat je hier schrijft. Op de plaats van Ooijer had je ook Blind kunnen neerzetten, want wist jij vooraf of Ligeon er klaar voor was om Holman te bedwingen? Om Toby op de plaats van Greg te zetten, vond ik nog niet zo'n rare keuze. Vooral omdat hij daar in het Belgisch elftal ook al staat. Was Ligeon door de mand gevallen, was daar weer een hoop commentaar op geweest.

Dat nu Janssen op de juiste plek staat is denk ik iedereen wel overeens, maar het probleem zit al in de volgende competitie wedstrijd. Enoh is geschorst en Anita speelt links back op de plaats van Boilesen. Wie zie jij dan op de controlerende middenvelder?
Toch Anita doorschuiven en Blind erneer zetten? Krijg je daar volgende week weer commentaar op, waarom hij Blind op de LB plaats heeft gezet!
Ligeon had gewoon van begin af aan moeten spelen. Ik heb hem meerdere malen aan het werk gezien bij Jong Ajax, wat vaak op Ajax-TV komt en hij is er gewoon klaar voor...gewoon voor de leeuwen gooien...angst is een slechte raadgever...je hebt het de 1e helft tegen AZ gezien...je moet DURVEN en BLUFFEN...dat is AJAX en dat moet je elke week uitstralen...

Nu moet je gewoon Blind als linksback posteren en hem een hoop vertrouwen in de kop stampen...je kan die jongen nu niet helemaal gaan afvallen..dan gaat ie kapot en is ie verloren...Anita controleur en je bent klaar...het is heel simpel...
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 17 oktober 2011 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 - 16:20 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ligeon had gewoon van begin af aan moeten spelen. Ik heb hem meerdere malen aan het werk gezien bij Jong Ajax, wat vaak op Ajax-TV komt en hij is er gewoon klaar voor...gewoon voor de leeuwen gooien...angst is een slechte raadgever...je hebt het de 1e helft tegen AZ gezien...je moet DURVEN en BLUFFEN...dat is AJAX en dat moet je elke week uitstralen...

Nu moet je gewoon Blind als linksback posteren en hem een hoop vertrouwen in de kop stampen...je kan die jongen nu niet helemaal gaan afvallen..dan gaat ie kapot en is ie verloren...Anita controleur en je bent klaar...het is heel simpel...
helder.. je ziet wel dat je het als coach nooit echt goed doet. Commentaren blijven er altijd. En achteraf is het altijd makkelijker praten.
Ajx
 Ajx - maandag 17 oktober 2011 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 oktober 2011 - 00:40 schreef Grasmaaier het volgende:
eriksen zal never nooit niet gewisseld worden voor Serero.. simpelweg omdat hij als grootste talent van Ajax wordt gezien
Ben bang dat je hierin gelijk hebt, maar ik ben er niet blij mee.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC AJAX - AZ ALKMAAR (zaterdag 15 oktober 18:45 - Eredivisie)

0.0157690