|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 15:50 schreef alibabba het volgende:[..] Altijd die kritiek op Eriksen...ik word er een beetje moe van eerlijk gezegd....die jongen is 19 en heeft bijzondere kwaliteiten...als mensen dat niet zien, houd de discussie voor mij op... Eriksen SUCKS!!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
TOBY//////HELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
KENNETH////HELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
THEO////////HELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 15:50 schreef alibabba het volgende:[..] Altijd die kritiek op Eriksen...ik word er een beetje moe van eerlijk gezegd....die jongen is 19 en heeft bijzondere kwaliteiten...als mensen dat niet zien, houd de discussie voor mij op... ik wordt moe van die gasten zoals jij die de weg een beetje kwijt zijn omdat ze denken dat we een tweede messi in huis hebben over 5 jaar ofzo!!!!!!!!!!!!!!!!! WE LEVEN NU MAN!!!!! WE VOETBALLEN NU!!!!!!!! ik zal je uit je droom helpen?????zelfs over 10 jaar wordt het nog geen halve messi!!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 15:52 schreef Guyt het volgende:[..] Eriksen brengt geen fuck opflikkeren met dat over het gepaard getilde ventje.Me eigen dood irriteren aan hem dat doe ik. Over het paard getild ventje??? Ik begrijp echt niet hoe je daar aan komt...bekijk de wedstrijd van Denemarken tegen Portugal maar eens.... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 15:56 schreef joduh het volgende:[..] ik wordt moe van die gasten zoals jij die de weg een beetje kwijt zijn omdat ze denken dat we een tweede messi in huis hebben over 5 jaar ofzo!!!!!!!!!!!!!!!!! WE LEVEN NU MAN!!!!! WE VOETBALLEN NU!!!!!!!! ik zal je uit je droom helpen?????zelfs over 10 jaar wordt het nog geen halve messi!!!! Ik heb nooit gezegd dat Eriksen een tweede Messi is of word....als je niet ziet dat Eriksen een goeie speler is, houd de discussie voor mij op broeder...alleen dat pasje al van Eriksen op Boerrigter gister....Boerrigter raakte de lat...gaat die bal erin, dan is Eriksen ineens wel goed??? Zo zijn er wel meer wedstrijden geweest waarin Eriksen het beslissende pasje gaf....geef die jongen gewoon de tijd en hij zal je ongelijk bewijzen... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 16:07 schreef alibabba het volgende:[..] Ik heb nooit gezegd dat Eriksen een tweede Messi is of word....als je niet ziet dat Eriksen een goeie speler is, houd de discussie voor mij op broeder...alleen dat pasje al van Eriksen op Boerrigter gister....Boerrigter raakte de lat...gaat die bal erin, dan is Eriksen ineens wel goed??? Zo zijn er wel meer wedstrijden geweest waarin Eriksen het beslissende pasje gaf....geef die jongen gewoon de tijd en hij zal je ongelijk bewijzen... ik vond die bal van theo mooier op boerrichter.............. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Ik kan me herinneren dat je Theo ook weg wilde hebben... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 16:07 schreef alibabba het volgende:[..] Ik heb nooit gezegd dat Eriksen een tweede Messi is of word....als je niet ziet dat Eriksen een goeie speler is, houd de discussie voor mij op broeder...alleen dat pasje al van Eriksen op Boerrigter gister....Boerrigter raakte de lat...gaat die bal erin, dan is Eriksen ineens wel goed??? Zo zijn er wel meer wedstrijden geweest waarin Eriksen het beslissende pasje gaf....geef die jongen gewoon de tijd en hij zal je ongelijk bewijzen... eriksen is verschrikkelijk hoog de hemel ingeprezen!!!!!er wordt een heel circus voor hem gecreerd om de prijs omhoog te drijven!!!!!
en precies zoals je zegt ali!!!!! alleen dat pasje gisteren was goed van hem.......... de rest was hij weer ouderwets beroerd aan het voetballen........ben blij dat frankie EINDELIJK eens de juiste wissel toepastte......al was het bijna weer te laat!!!!!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: nope.........ben een theo fan ouwe....ik vind hem alleen geen JOOD!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 16:12 schreef joduh het volgende:[..] eriksen is verschrikkelijk hoog de hemel ingeprezen!!!!!er wordt een heel circus voor hem gecreerd om de prijs omhoog te drijven!!!!! en precies zoals je zegt ali!!!!! alleen dat pasje gisteren was goed van hem.......... de rest was hij weer ouderwets beroerd aan het voetballen........ben blij dat frankie EINDELIJK eens de juiste wissel toepastte......al was het bijna weer te laat!!!!!!! Bij mij is een speler goed of slecht en daar hou ik aan vast...het is bij mij niet de ene week slecht en de andere week goed....een speler kan altijd in een mindere fase zitten en waar dat aan ligt is altijd koffiedik kijken...het gaat erom dat je er vertrouwen in blijft houden, TEN ALLE TIJDEN zodat de desbetreffende speler niet aan zichzelf gaat twijfelen....rechtlijnig zijn is iets waar een speler bij gebaat is...je kan hem wel eens op het juiste moment raken, zodat ie word wakker geschud...veel praten met zo iemand doet wonderen, maar bescherm hem TEN ALLE TIJDEN!!!!!! Eriksen is en blijft voor mij een geweldige voetballer...TEN ALLE TIJDEN;) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik kan me ook nog de kritiek op Anita herinneren...hij werd door alles en iedereen beschimpt....ik lees nu overal andere berichten...het is zo krom als de Rijn..... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 15:50 schreef alibabba het volgende:[..] Altijd die kritiek op Eriksen...ik word er een beetje moe van eerlijk gezegd....die jongen is 19 en heeft bijzondere kwaliteiten...als mensen dat niet zien, houd de discussie voor mij op... wat moet ik zien van die bijzondere kwaliteiten dan ???? hoe hij de bal terug kaatst ??? of een steekbal (veel te weinig ook nog is) geeft die een serero (die voetballend gewoon beter is en in mijn ogen meer op messi lijkt) en een janssen nog meer kunnen geven ?
hij is pas 19, en ? iedereen verwachte van sulejmani die ook erg jong was toen hij kwam nog veel meer, waren niet genoeg acties etc etc, terwijl hij meer assists en doelpunten maakte in zijn eerste seizoen.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 16:22 schreef alibabba het volgende:Ik kan me ook nog de kritiek op Anita herinneren...hij werd door alles en iedereen beschimpt....ik lees nu overal andere berichten...het is zo krom als de Rijn..... nooit kritiek gehad op Anita of janssen enige op wie ik allanger (eigenlijk altijd al) kritiek heb zijn eriksen, dejong, en na het WK op vdwiel... en ik meen het ook nog serieus dat ik het NIET zie ik die 3.. en vooral de eerste 2 heb ik het eigenlijk nooit in zien zitten.... merendeel vond ema niks door zijn gebrek aan inzet tegen de kleinere tegenstanders, maar als het MOEST stond er wel altijd en vooral in grotere wedstrijden, nou help ik je toch uit de droom, van die 3 erboven is het gebrek aan inzet in ELKE wedstrijd ver te zoeken.. moet ik eerlijk bekennen dat dejong wel veel werkt, maar voetballend gewoon tekort komt |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 16:12 schreef joduh het volgende:[..] eriksen is verschrikkelijk hoog de hemel ingeprezen!!!!!er wordt een heel circus voor hem gecreerd om de prijs omhoog te drijven!!!!! en precies zoals je zegt ali!!!!! alleen dat pasje gisteren was goed van hem.......... de rest was hij weer ouderwets beroerd aan het voetballen........ben blij dat frankie EINDELIJK eens de juiste wissel toepastte......al was het bijna weer te laat!!!!!!! ik was al bang met die wissel dat hij theo eruit zou halen, viel me gelukkig nog mee.. eindelijk ziet deboer dat theo meer brengt dan eriksen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 15:52 schreef Guyt het volgende:[..] Eriksen brengt geen fuck opflikkeren met dat over het gepaard getilde ventje.Me eigen dood irriteren aan hem dat doe ik. Deed je dat maar eens letterlijk.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 18:02 schreef nummer10 het volgende:[..] ik was al bang met die wissel dat hij theo eruit zou halen, viel me gelukkig nog mee.. eindelijk ziet deboer dat theo meer brengt dan eriksen... ik hoop het man....missch was het een foutje en heeft ie toevallig verkeerde nummer doorgegevn??????????????????????????? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 15:52 schreef Guyt het volgende:[..] Eriksen brengt geen fuck opflikkeren met dat over het gepaard getilde ventje.Me eigen dood irriteren aan hem dat doe ik. +2.000.000 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 16:12 schreef joduh het volgende:[..] eriksen is verschrikkelijk hoog de hemel ingeprezen!!!!!er wordt een heel circus voor hem gecreerd om de prijs omhoog te drijven!!!!! en precies zoals je zegt ali!!!!! alleen dat pasje gisteren was goed van hem.......... de rest was hij weer ouderwets beroerd aan het voetballen........ben blij dat frankie EINDELIJK eens de juiste wissel toepastte......al was het bijna weer te laat!!!!!!! Die bal op de lat was goed geschoten, die pass op de Jong met links was van grote schoonheid, een aantal combinaties waar hij bij was betrokken waren niet slecht.. Maar inderdaad speelde hij gister en vorige week niet zijn beste wedstrijd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 18:00 schreef nummer10 het volgende:[..] nooit kritiek gehad op Anita of janssen enige op wie ik allanger (eigenlijk altijd al) kritiek heb zijn eriksen, dejong, en na het WK op vdwiel... en ik meen het ook nog serieus dat ik het NIET zie ik die 3.. en vooral de eerste 2 heb ik het eigenlijk nooit in zien zitten.... merendeel vond ema niks door zijn gebrek aan inzet tegen de kleinere tegenstanders, maar als het MOEST stond er wel altijd en vooral in grotere wedstrijden, nou help ik je toch uit de droom, van die 3 erboven is het gebrek aan inzet in ELKE wedstrijd ver te zoeken.. moet ik eerlijk bekennen dat dejong wel veel werkt, maar voetballend gewoon tekort komt Inzet en Emanuelson in een tekst gaan al helemaal niet samen.. Zal ook de reden zijn dat ie wekelijks speelt bij Milan.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 18:02 schreef nummer10 het volgende:[..] ik was al bang met die wissel dat hij theo eruit zou halen, viel me gelukkig nog mee.. eindelijk ziet deboer dat theo meer brengt dan eriksen... Daar was de wissel helemaal niet op bedoeld.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 17:53 schreef nummer10 het volgende:[..] wat moet ik zien van die bijzondere kwaliteiten dan ???? hoe hij de bal terug kaatst ??? of een steekbal (veel te weinig ook nog is) geeft die een serero (die voetballend gewoon beter is en in mijn ogen meer op messi lijkt) en een janssen nog meer kunnen geven ? hij is pas 19, en ? iedereen verwachte van sulejmani die ook erg jong was toen hij kwam nog veel meer, waren niet genoeg acties etc etc, terwijl hij meer assists en doelpunten maakte in zijn eerste seizoen.. We komen er niet uit nummer10 wat aangaat Eriksen....ik ben overtuigd van zijn kwaliteiten, jij niet...we zullen de carriere van Eriksen aanschouwen.... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 18:00 schreef nummer10 het volgende:[..] nooit kritiek gehad op Anita of janssen enige op wie ik allanger (eigenlijk altijd al) kritiek heb zijn eriksen, dejong, en na het WK op vdwiel... en ik meen het ook nog serieus dat ik het NIET zie ik die 3.. en vooral de eerste 2 heb ik het eigenlijk nooit in zien zitten.... merendeel vond ema niks door zijn gebrek aan inzet tegen de kleinere tegenstanders, maar als het MOEST stond er wel altijd en vooral in grotere wedstrijden, nou help ik je toch uit de droom, van die 3 erboven is het gebrek aan inzet in ELKE wedstrijd ver te zoeken.. moet ik eerlijk bekennen dat dejong wel veel werkt, maar voetballend gewoon tekort komt Dan had jij die kritiek op Anita niet. 90% wel en daar gaat het om...ik vind de Jong ook tekort komen voor Ajax, maar hij moet nu wel in de spits...daar komt ie het beste tot zijn recht en nergens anders...in Boelykin zie ik het niet zitten.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Trouwens was Eriksen zo slecht dan gister??? Die fantastische bal met links op Siem die Siem goed inkopt, maar die keeper er fantastisch uithaalde, wat als die bal er ingaat???..dat steekpasje op Boerrigter...zo zijn er wel meer wedstrijden waarin Eriksen zijn stempel drukt met mooie pasjes... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
zo zo ali!!!je kan er aardig wat opnoemen man......wel 2 dingen in 90 minuten voor de spelbepaler.................en dat is nou het probleem gap......... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
We komen er niet uit Joduh;)....dit seizoen nog ga jij je mening bijstellen gap... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: luister ali...ik ben best eerlijk en zal ik gaan doen dan,alleen we hebben geen vergelijking waarin ik mijn recht kan aantonen gap....frank werkt tegen hahahahah |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 19:11 schreef joduh het volgende:[..] luister ali...ik ben best eerlijk en zal ik gaan doen dan,alleen we hebben geen vergelijking waarin ik mijn recht kan aantonen gap....frank werkt tegen hahahahah UPG....Uit Positie Geluld....hahahahahaha... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 19:03 schreef joduh het volgende:zo zo ali!!!je kan er aardig wat opnoemen man......wel 2 dingen in 90 minuten voor de spelbepaler.................en dat is nou het probleem gap......... inderdaad, heb ook nooit beweerd dat het een waardeloze voetballer is, alleen dat hij veel teweinig brengt, net wat joduh hier aangeeft.. TEWEINIG... theo staat 1 wedstrijd op een aanvallende possitie en geeft al meer af.. bal boeri, een doelpunt, gevaarlijker corners/vrijetrappen, en veel meer inzet... en heeft theo er al niet meer doelpunten inliggen terwijl hij verdedigende middenvelder was ???????
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 oktober 2011 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 16:07 schreef alibabba het volgende:[..] Ik heb nooit gezegd dat Eriksen een tweede Messi is of word....als je niet ziet dat Eriksen een goeie speler is, houd de discussie voor mij op broeder...alleen dat pasje al van Eriksen op Boerrigter gister....Boerrigter raakte de lat...gaat die bal erin, dan is Eriksen ineens wel goed??? Zo zijn er wel meer wedstrijden geweest waarin Eriksen het beslissende pasje gaf....geef die jongen gewoon de tijd en hij zal je ongelijk bewijzen... dat pasje was niet van eriksen maar van theo. Als eriksen aan de bal is dan gebeurd er wel wat, hij geeft mooie pasjes. hij moet alleen nog wat dingen leren. mensen aansturen dat leer je wel op oudere leeftijd, maar veel dingen die hij nog moet leren is niet leeftijd gerelateerd. zo is het vechten voor de bal, je moet namelijk . messi is niet alleen goed met bal maar ook zonder. eriksen vind ik echt matig zonder bal. eriksen in een messi rol kan gewoon niet, omdat barca spelers heeft die ajax niet heeft. eigenlijk kan eriksen maar 1 ding heel goed en dat is pasjes geven. maar de rest van zijn kwaliteiten zijn matig tot slecht. ik vind dat een middenvelder meer moet doen dan alleen afjagen en pasjes geven. dat is bijvoorbeeld vaak in het spel worden betrokken, is een goeie afstand schot hebben en als laatst een duel willen in gaan en niet omdat het moet! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 18:15 schreef remco k het volgende:[..] Inzet en Emanuelson in een tekst gaan al helemaal niet samen.. Zal ook de reden zijn dat ie wekelijks speelt bij Milan.. nou Urby zit nu een jaar in milaan. Hopelijk heeft hij iets geleerd in dat jaar wat hij in 5 jaar bij ajax niet lukte! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 18:26 schreef alibabba het volgende:[..] We komen er niet uit nummer10 wat aangaat Eriksen....ik ben overtuigd van zijn kwaliteiten, jij niet...we zullen de carriere van Eriksen aanschouwen.... kijk, de toekomst kan nog wel zo mooi zijn maar het gaat om het heden. op dit moment is wat hij alleen kan mooie (steek)pasjes geven. ik doe het hem niet na en velen ook niet, daarin ligt zijn kracht. maar het gaat niet alleen om mooie pasjes geven denk ik. een spits is bij ajax ook niet alleen om doelpunten te maken. Eriksen moet leren om ook zonder bal te kunnen spelen. Ruimte maken voor de ander. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
hij doet beide teweinig.. klaar uit.. toekomst zou uitwijzen of hij inderdaad wel zoon grote is... als ik er naast zit, zou ik dat eerlijk toegeven |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 00:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] dat pasje was niet van eriksen maar van theo. Als eriksen aan de bal is dan gebeurd er wel wat, hij geeft mooie pasjes. hij moet alleen nog wat dingen leren. mensen aansturen dat leer je wel op oudere leeftijd, maar veel dingen die hij nog moet leren is niet leeftijd gerelateerd. zo is het vechten voor de bal, je moet namelijk . messi is niet alleen goed met bal maar ook zonder. eriksen vind ik echt matig zonder bal. eriksen in een messi rol kan gewoon niet, omdat barca spelers heeft die ajax niet heeft. eigenlijk kan eriksen maar 1 ding heel goed en dat is pasjes geven. maar de rest van zijn kwaliteiten zijn matig tot slecht. ik vind dat een middenvelder meer moet doen dan alleen afjagen en pasjes geven. dat is bijvoorbeeld vaak in het spel worden betrokken, is een goeie afstand schot hebben en als laatst een duel willen in gaan en niet omdat het moet! Erikssen gaf een soortgelijke pass in de wedstrijd.. En wat je zegt over Messi is ook helemaal niet waar, een twee jaar geleden vocht hij nog voor iedere bal, tegenwoordig blijft ook hij heel vaak staan bij balverlies..
Een middenvelder bij Ajax moet helemaal niet de duels aangaan, heb ik Litmanen, Bergkamp Ronald de Boer ook nooit zien doen bij Ajax.. Er moet in ieder elftal een breker zitten, Anita zou dat bijtertje moeten kunnen zijn zodat Janssen en Erikssen zich met de voorste linie bezig kunnen houden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 00:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] nou Urby zit nu een jaar in milaan. Hopelijk heeft hij iets geleerd in dat jaar wat hij in 5 jaar bij ajax niet lukte! Wat zou je moeten leren dan als je zelden speelt?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 00:25 schreef nummer10 het volgende:hij doet beide teweinig.. klaar uit.. toekomst zou uitwijzen of hij inderdaad wel zoon grote is... als ik er naast zit, zou ik dat eerlijk toegeven Dat is jou mening, niet de mijne.. de mijne is dat hij goed genoeg is voor de leeftijd die hij heeft.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: dingen leren wat hij niet weet of niet goed kan om dan wel te kunnen spelen. hij gaat steeds vaker spelen. Hij is voor de toekomst gehaald. Hij gaf zelf al toe dat millan hem tijd geeft om dingen bij te leren zodat hij van waarde kan zijn. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 10:30 schreef remco k het volgende:[..] Erikssen gaf een soortgelijke pass in de wedstrijd.. En wat je zegt over Messi is ook helemaal niet waar, een twee jaar geleden vocht hij nog voor iedere bal, tegenwoordig blijft ook hij heel vaak staan bij balverlies.. Een middenvelder bij Ajax moet helemaal niet de duels aangaan, heb ik Litmanen, Bergkamp Ronald de Boer ook nooit zien doen bij Ajax.. Er moet in ieder elftal een breker zitten, Anita zou dat bijtertje moeten kunnen zijn zodat Janssen en Erikssen zich met de voorste linie bezig kunnen houden.. Messi zet wel constant druk en als hij het duel ingaat wil hij het duel ook winnen, dat zie ik bij eriksen niet gebeuren. Gewoon van die slimmigheden om het duel te winnen terwijl je het fysiek aflegt.
Jari, Bergkamp, en Ronald de Boer moeten wel degelijk het duel aan gaan. Je wordt namelijk gedwongen om dat te doen en ook al zie je dat weinig van een speler betekend niet dat ze dan ontlopen. Het team van toen was zo sterk dat ze duels konden ontlopen. Nu is dat niet het geval. De tegenstander zoekt namelijk het duel op en ajax is niet sterk genoeg om die duels te kunnen ontlopen.
Elke middenvelder in 4-3-3 systeem hoort achter de bal te staan als de tegenstander de bal heeft. Hoe wil je de bal afpakken? dat doe je door druk te zetten als team om tegenstander de fout te laten maken. daar komen ook duels bij kijken.
1 man op het middenveld die duels kan winnen is echt te weinig! dus de andere middenvelders moeten hun duels ook kunnen winnen. de focus moet daar niet op liggen want het is niet de kwaliteit van eriksen maar het heeft geen zin om druk te zetten als je het duel niet wil aangaan. Kijk naar theo zijn passe op boerrichter daar gebruikte hij zijn kont in een duel dat zou eriksen ook moeten kunnen. daar wordt eriksen een betere speler van. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Zeker op vreemde bodem komt Ajax opvallend vaak op achterstand. Dat ligt volgens Toby Alderweireld niet alleen aan de defensie, die in de eredivisie op 10 april voor het laatst zonder tegentreffers bleef. De Belg liet zaterdag na de wedstrijd tegen AZ doorschemeren dat vooral Christian Eriksen in de eerste helft de opbouw van de tegenstander niet zoals afgesproken ontregelde. "Maar bij tegentreffers kijken mensen helaas alleen naar de verdediging, mopperde hij.
Gelukkig ben ik niet de enige die kritiek uit op Cristian |
|
|
|
|
Breijan
|
|
|
Eriksen wordt echt wel een hele grote, maar moet gewoon meer tijd krijgen. Een Messi-rol vervullen is overigens wel iets anders dan net zo goed zijn als Messi, dat is namelijk niemand!
Ik zou dolgraag Lodeiro aan het werk zien in een wedstrijd die ertoe doet. Erg begaafde speler die uit een hardere voetbalcultuur komt en wel wat meer vertrouwen zou mogen krijgen van de technische staf. Zeker als Eriksen of De Jong minder presteren, geen slecht alternatief. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 00:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] dat pasje was niet van eriksen maar van theo. Als eriksen aan de bal is dan gebeurd er wel wat, hij geeft mooie pasjes. hij moet alleen nog wat dingen leren. mensen aansturen dat leer je wel op oudere leeftijd, maar veel dingen die hij nog moet leren is niet leeftijd gerelateerd. zo is het vechten voor de bal, je moet namelijk . messi is niet alleen goed met bal maar ook zonder. eriksen vind ik echt matig zonder bal. eriksen in een messi rol kan gewoon niet, omdat barca spelers heeft die ajax niet heeft. eigenlijk kan eriksen maar 1 ding heel goed en dat is pasjes geven. maar de rest van zijn kwaliteiten zijn matig tot slecht. ik vind dat een middenvelder meer moet doen dan alleen afjagen en pasjes geven. dat is bijvoorbeeld vaak in het spel worden betrokken, is een goeie afstand schot hebben en als laatst een duel willen in gaan en niet omdat het moet! Volgens mij gaf Eriksen ook zo'n pasje, waaruit Boerrigter een enorme kans kreeg..het gaat er gewoon om dat ik het helemaal zie zitten in Eriksen en Frank gelukkig ook..hij is in potentie een geweldige speler en daar gaat het om...wat wil je dan??? Hem er nu uit halen??? Wat als het dan weer niet loopt??? Moet je weer terugvallen op Eriksen...gewoon vertrouwen blijven houden in die jongen en je zult zien dat het helemaal goedkomt...ik vind het zowiezo klasse van de Boer dat ie voor het grote deel vasthoud aan een vaste groep...dat is rechtlijnig en daar behaal je op den duur het meeste succes mee!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 00:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] kijk, de toekomst kan nog wel zo mooi zijn maar het gaat om het heden. op dit moment is wat hij alleen kan mooie (steek)pasjes geven. ik doe het hem niet na en velen ook niet, daarin ligt zijn kracht. maar het gaat niet alleen om mooie pasjes geven denk ik. een spits is bij ajax ook niet alleen om doelpunten te maken. Eriksen moet leren om ook zonder bal te kunnen spelen. Ruimte maken voor de ander. Die pasjes kunnen beslissend zijn en het is al veel beslissend geweest, maar als je kijkt met een anti Eriksen bril, zie je het niet...hij zou alleen wat meer moeten scoren...daar heeft ie vaak pech mee...hij zit nog niet helemaal lekker in zijn vel en dan zitten zo'n kansen net f tegen....als Anita straks achter 'm staat en Janssen naast 'm, gaat het helemaal goedkomen...het elftal zal straks beter draaien en dan is Eriksen de 1e die er bovenuit schiet.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 13:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Messi zet wel constant druk en als hij het duel ingaat wil hij het duel ook winnen, dat zie ik bij eriksen niet gebeuren. Gewoon van die slimmigheden om het duel te winnen terwijl je het fysiek aflegt. Jari, Bergkamp, en Ronald de Boer moeten wel degelijk het duel aan gaan. Je wordt namelijk gedwongen om dat te doen en ook al zie je dat weinig van een speler betekend niet dat ze dan ontlopen. Het team van toen was zo sterk dat ze duels konden ontlopen. Nu is dat niet het geval. De tegenstander zoekt namelijk het duel op en ajax is niet sterk genoeg om die duels te kunnen ontlopen. Elke middenvelder in 4-3-3 systeem hoort achter de bal te staan als de tegenstander de bal heeft. Hoe wil je de bal afpakken? dat doe je door druk te zetten als team om tegenstander de fout te laten maken. daar komen ook duels bij kijken. 1 man op het middenveld die duels kan winnen is echt te weinig! dus de andere middenvelders moeten hun duels ook kunnen winnen. de focus moet daar niet op liggen want het is niet de kwaliteit van eriksen maar het heeft geen zin om druk te zetten als je het duel niet wil aangaan. Kijk naar theo zijn passe op boerrichter daar gebruikte hij zijn kont in een duel dat zou eriksen ook moeten kunnen. daar wordt eriksen een betere speler van. Eriksen is geen speler van het fysieke en zal dat ook nooit worden...je moet gebruik maken van zijn sterke kanten en daar gaat het om...de balsnelheid en het positiespel moet goed zijn..als dat goed is, komen de kwaliteiten van Eriksen boven en dan kunnen we allemaal smullen.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 16:30 schreef alibabba het volgende:[..] Volgens mij gaf Eriksen ook zo'n pasje, waaruit Boerrigter een enorme kans kreeg..het gaat er gewoon om dat ik het helemaal zie zitten in Eriksen en Frank gelukkig ook..hij is in potentie een geweldige speler en daar gaat het om...wat wil je dan??? Hem er nu uit halen??? Wat als het dan weer niet loopt??? Moet je weer terugvallen op Eriksen...gewoon vertrouwen blijven houden in die jongen en je zult zien dat het helemaal goedkomt...ik vind het zowiezo klasse van de Boer dat ie voor het grote deel vasthoud aan een vaste groep...dat is rechtlijnig en daar behaal je op den duur het meeste succes mee!! als hij de slechtste van het middenveld is dan hoor je eriksen eruit halen ! daarnaast moet hij wel spelen om progressie te kunnen boeken want je leert het meest in een wedstrijd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2011 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 16:33 schreef alibabba het volgende:[..] Die pasjes kunnen beslissend zijn en het is al veel beslissend geweest, maar als je kijkt met een anti Eriksen bril, zie je het niet...hij zou alleen wat meer moeten scoren...daar heeft ie vaak pech mee...hij zit nog niet helemaal lekker in zijn vel en dan zitten zo'n kansen net f tegen....als Anita straks achter 'm staat en Janssen naast 'm, gaat het helemaal goedkomen...het elftal zal straks beter draaien en dan is Eriksen de 1e die er bovenuit schiet.. ik kijk niet door een anti Eriksen bril. Maar je moet wel de fouten van Eriksen benoemen net zoals je de goeie kanten van Eriksen kan benoemen. Eriksen aan de bal dan is hij miss wel de beste speler van de Eredivisie. zijn pasjes zijn van grote klassen maar een goeie speler is niet alleen goed aan de bal maar ook zonder de bal! Ruimte maken voor andere medespelers.
Bal afpakken doe je niet met 1 middenvelder en de verdediging maar met het hele team. Eriksen hoort bij het team dus hoort hij ook de bal kunnen afpakken! daar hoef je niet sterk voor te zijn want wie niet sterk is moet slim zijn. met slimmigheden kan je ook een bal afpakken!
Ajax leunt te veel op de verdediging, dat de verdedigers wel de bal even afpakken en dat ik weinig tot niks hoeft te doen! maar dit geldt niet alleen voor eriksen maar net zoals voor Siem, Theo, Sulejmani, boerichter.
Als je als team de bal gaat afpakken. Heb je sneller de bal en dan kan idd de kwaliteiten van eriksen naar boven! want die kwaliteiten zijn aan de bal maar dat betekend niet dat als hij de bal niet heeft niks/weinig meer hoeft te doen! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 16:36 schreef alibabba het volgende:[..] Eriksen is geen speler van het fysieke en zal dat ook nooit worden...je moet gebruik maken van zijn sterke kanten en daar gaat het om...de balsnelheid en het positiespel moet goed zijn..als dat goed is, komen de kwaliteiten van Eriksen boven en dan kunnen we allemaal smullen.. dus moeten maar 5 mensen de bal afpakken? 4 verdedigers en 1 middenvelder. Nee, ik zou willen dat het hele team bal kan afpakken. daarvoor heb je niet perse fysieke kracht voor nodig. Als je slim bent dan kan je de bal ook afpakken terwijl je het wel in een fysiek duel aflegt. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
citaat van Telegraaf site (overigens verwijderd van de site)
Zeker op vreemde bodem komt Ajax opvallend vaak op achterstand. Dat ligt volgens Toby Alderweireld niet alleen aan de defensie, die in de eredivisie op 10 april voor het laatst zonder tegentreffers bleef. De Belg liet zaterdag na de wedstrijd tegen AZ doorschemeren dat vooral Christian Eriksen in de eerste helft de opbouw van de tegenstander niet zoals afgesproken ontregelde. "Maar bij tegentreffers kijken mensen helaas alleen naar de verdediging, mopperde hij.
Gelukkig ben ik niet de enige die kritiek uit op Eriksen! Eriksen heeft ook verdedigende taken, die moet hij beter uitvoeren! Sneijder bij inter heeft geen verdedigende taken maar inter speelt wel met 9 man achter hem en dat doet ajax niet! |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|