BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: "Aegon stopt als shirtsponsor van Ajax"

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Brandje
 Brandje - vrijdag 14 oktober 2011 - 17:59   quote  deeplink  
Ajax lijkt op zoek te moeten naar een nieuwe shirtsponsor. Het contract met Aegon loopt na dit seizoen af en het bedrijf gaat 'in principe' met de sponsoring stoppen. Eén van de oorzaken van het besluit is het gedoe met Johan Cruijff, vertelt hoofd communicatie Jan Driessen. "Kijk, je koopt positieve exposure", legt hij uit in Adformatie. "Dan zijn dit horror-scenarios. En het past niet bij de andere uitingen die je hebt. Dat schuurt."
AjaxF-side.NL
Maar dat is niet de hoofdoorzaak. Voor Aegon, dat jaarlijks ruim tien miljoen euro betaalt, levert de sponsoring van Ajax in het algemeen te weinig op. Het bedrijf is daarom van plan ermee te stoppen. "Ja, of er moet een heel andere invulling aan gegeven worden. Je zult maatschappelijke relevantie aan die sponsoreuro moeten toevoegen."

En dat terwijl men drie jaar geleden nog dacht met Ajax de wereld te gaan veroveren. "Toen waren de vooruitzichten zo anders. We dachten dat we zo groot zouden worden en de wereld zouden veroveren. Dat doen we hier en daar ook, maar het tempo is heel anders geworden. Nu zouden we dat niet meer gedaan hebben.

Pure shirtsponsoring is volgens Driessen sowieso verleden tijd aan het worden, liet hij eerder al weten. "Ik denk dat alleen oliesjeiks dat nog gaan doen. Maar ik denk niet dat voetbal een spel moet worden van dit soort figuren", aldus het hoofd communicatie van Aegon.

http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=19214

Dat zal nog een aardige klus worden om een sponsor te vinden die zoveel jaarlijks betaald!

Update:
In onderstaand artikel staat dat de overeenkomst nog 3,5 jaar duurt?
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Eredivisie/article/detail/2967743/2011/10/14/Sponsor-Aegon-zwaar-ontevreden-over-Ajax.dhtml

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 oktober 2011 door Brandje --
marius
 marius - vrijdag 14 oktober 2011 - 18:14   quote  deeplink  
krijgt cruijf hier ook al de schuld.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - vrijdag 14 oktober 2011 - 18:22   quote  deeplink  
Bam!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - vrijdag 14 oktober 2011 - 18:26   quote  deeplink  
Dan zal het -om in JC termen te blijven- wel Simpel worden. :-)
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - vrijdag 14 oktober 2011 - 18:27   quote  deeplink  
nu dit weer.....
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - vrijdag 14 oktober 2011 - 18:32   quote  deeplink  
We krijgen ook meteen alles over ons heen. Slechte prestaties, nog steeds geen directie en straks ook geen sponsor meer. Het gaat voor ons erg moeilijk worden om een nieuwe sponsor te vinden in deze tijden. Vooral een sponsor die net zoveel betaald. Financieel zullen we denk ik wel achteruit gaan.
lereeeen
 lereeeen - vrijdag 14 oktober 2011 - 18:42   quote  deeplink  
echt allemaal zeikerds zijn jullie, zowat er zijn honderden andere die ajax willen sponseren
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - vrijdag 14 oktober 2011 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 - 18:42 schreef lereeeen het volgende:
echt allemaal zeikerds zijn jullie, zowat er zijn honderden andere die ajax willen sponseren
Ook in deze tijd??? Misschien vinden we wel sponsoren, maar of ze ook 10 miljoen willen geven weet ik niet. De meeste bedrijven die ook willen sponsoren gaan slecht.
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 14 oktober 2011 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 - 18:41 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

En dit is geen provoceren?
Lijkt me niet, aangezien in categorie 3 alleen hele gezonde clubs zitten. :D Is wel een hele domme provocatie, als hij het negatief bedoelde...
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 14 oktober 2011 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 - 19:14 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Lijkt me niet, aangezien in categorie 3 alleen hele gezonde clubs zitten. :D Is wel een hele domme provocatie, als hij het negatief bedoelde...
Hehe, had het niet eens door :P
Durf te wedden dat het negatief was bedoeld..
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 14 oktober 2011 - 19:22   quote  deeplink  
Simpel.nl misschien ook voor Ajax een optie
FR-D@@N
 FR-D@@N - vrijdag 14 oktober 2011 - 19:22   quote  deeplink  
oeps verkeerde getal getypt maar kan gebeuren

op naar categorie 1 zal ik dan zeggen

en tuurlijk was het negatief bedoeld
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 14 oktober 2011 - 19:40   quote  deeplink  
dan maar durex het intereseert me geen ene reet wat er op de borst staat als het maar geld oplevert.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 14 oktober 2011 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 - 19:41 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Stad Rotterdam Verzekeringen?
ASR betaalt beter en is volgend jaar weer vrij
baco74
 baco74 - vrijdag 14 oktober 2011 - 19:47   quote  deeplink  
Tuurlijk hebben we een financieel geweldige sponserdeal met Aegon,
maar bedrijven als Aegon bevinden zich met de huidige financiele crisis in zwaar weer.
Dat over 3,5 loopt het contract afloopt dat wisten we 3,5 jaar geleden ook al
en dat ie niet verlengd zal worden: die kans achtte ik ook al vrij groot.
Ik denk dus dat het voor Ajax (en welke club in Nederland dan ook) uberhaupt een lastige zaak wordt
om sponserdeals van deze omvang binnen te slepen.
Wij als Ajax moeten blij zijn dat we zeven jaar lang van deze deal hebben mogen genieten.

Toch vind ik dat 'de media' bij dit verhaal,
de schuld wel erg op de bestuurlijke wanorde bij Ajax neerlegt
en hiermee de bestuurlijke overgang wederom in een kwaad daglicht zet.
In het verhaal wordt toch duidelijk gezegt: Maar dat is niet de hoofdoorzaak
en Pure shirtsponsoring is volgens Driessen sowieso verleden tijd aan het worden,
kortom een door de media weer erg opgeblazen verhaal.

Toch vind ik het belachelijk dat die meneer Jan Driessen (slechts hoofd communicatie),
de bestuurlijke onzekerheden van onze club een horror-scenario noemt.
Hij schroomd ook niet om dan ook nog de naam van Johan Cruijff te laten vallen.
Als die beste meneer Driessen dit zo een slechte reclame voor zijn bedrijf vindt,
dan zou die zelf eerst even naar bonuszuigende directie-leden moeten kijken,die vorig jaar in opspraak waren,
dit vanwege hun oplichtings-praktijken met het spaargeld van de hardwerkende nerderlander.
Over slechte reclame gesproken zeg......
En tuurlijk is het in bestuurlijke zin onrustig bij Ajax,
maar daar moet die man zich niet mee bemoeien en blij zijn dat we afgelopen seizoen kampioen zijn geworden.

Ik zie het echter positief, deze sponserdeal loopt nog 3,5 jaar door en als Ajax de sportieve weg gevonden heeft
en de financiele wereldcrisis achter de rug is, wat allemaal moet kunnen binnen die tijd,
dan zulen er heus wel weer wat bedrijven openstaan om een deal met Ajax te sluiten,
als dat nu al niet het geval is.
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 14 oktober 2011 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 - 19:42 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

ASR betaalt beter en is volgend jaar weer vrij
dag kakkie naar je eigen forum...kutkind
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - vrijdag 14 oktober 2011 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 - 19:47 schreef baco74 het volgende:
Tuurlijk hebben we een financieel geweldige sponserdeal met Aegon,
maar bedrijven als Aegon bevinden zich met de huidige financiele crisis in zwaar weer.
Dat over 3,5 loopt het contract afloopt dat wisten we 3,5 jaar geleden ook al
en dat ie niet verlengd zal worden: die kans achtte ik ook al vrij groot.
Ik denk dus dat het voor Ajax (en welke club in Nederland dan ook) uberhaupt een lastige zaak wordt
om sponserdeals van deze omvang binnen te slepen.
Wij als Ajax moeten blij zijn dat we zeven jaar lang van deze deal hebben mogen genieten.

Toch vind ik dat 'de media' bij dit verhaal,
de schuld wel erg op de bestuurlijke wanorde bij Ajax neerlegt
en hiermee de bestuurlijke overgang wederom in een kwaad daglicht zet.
In het verhaal wordt toch duidelijk gezegt: Maar dat is niet de hoofdoorzaak
en Pure shirtsponsoring is volgens Driessen sowieso verleden tijd aan het worden,
kortom een door de media weer erg opgeblazen verhaal.

Toch vind ik het belachelijk dat die meneer Jan Driessen (slechts hoofd communicatie),
de bestuurlijke onzekerheden van onze club een horror-scenario noemt.
Hij schroomd ook niet om dan ook nog de naam van Johan Cruijff te laten vallen.
Als die beste meneer Driessen dit zo een slechte reclame voor zijn bedrijf vindt,
dan zou die zelf eerst even naar bonuszuigende directie-leden moeten kijken,die vorig jaar in opspraak waren,
dit vanwege hun oplichtings-praktijken met het spaargeld van de hardwerkende nerderlander.
Over slechte reclame gesproken zeg......
En tuurlijk is het in bestuurlijke zin onrustig bij Ajax,
maar daar moet die man zich niet mee bemoeien en blij zijn dat we afgelopen seizoen kampioen zijn geworden.

Ik zie het echter positief, deze sponserdeal loopt nog 3,5 jaar door en als Ajax de sportieve weg gevonden heeft
en de financiele wereldcrisis achter de rug is, wat allemaal moet kunnen binnen die tijd,
dan zulen er heus wel weer wat bedrijven openstaan om een deal met Ajax te sluiten,
als dat nu al niet het geval is.
Het contract is aan het einde van dit seizoen afgelopen.
baco74
 baco74 - vrijdag 14 oktober 2011 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 - 20:04 schreef Love-Ajax. het volgende:

[..]

Volgens mij hadden we een contract voor 7 jaar afgesloten, betekent dus nog 3,5 jaar.
Als Aegon die overige drie jaar niet afkoopt,
zullen ze gewoon nog 3,5 jaar op het mooiste shirt van de wereld staan.
remco k
 remco k - vrijdag 14 oktober 2011 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 - 20:04 schreef Love-Ajax. het volgende:

[..]

Nee hoor contract duurt nog 3,5 jaar, Aegon zet enkel zijn vraagtekends bij het nut van de sponsoring... Maar dat zal echt niet door Cruijff komen, is enkel een makkelijk zondebok..
Ajx
 Ajx - vrijdag 14 oktober 2011 - 20:18   quote  deeplink  
Contract duurt ten eerste nog 3.5 jaar. Daarnaast weten ze nog niet zeker of ze willen stoppen! Dus jongens, laten we eerst nog evne goed genieten van dit contract om daarna , met die nieuwe goede commercieel manager opnieuw om de tafel om er een nieuw contract uit te krjgen. Maar laten we niet vergeten, AEGON is wel blij ermee, maar ze vinden dat het nog beter kan allemaal! Nou, volgens mij kan je altijd kritisch zijn, maar ik verwacht dat het nog wel goed gaat komen. Er si in elk geval absoluut geen reden voor paniek!
remco k
 remco k - vrijdag 14 oktober 2011 - 20:19   quote  deeplink  
Misschien zit v Halst er dan en haalt die veel dikkere contracten binnen..
Ajx
 Ajx - vrijdag 14 oktober 2011 - 20:22   quote  deeplink  
Lijkt me hartstikke mooi. denk dat van Halst een erg goede man is voor die functie

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: "Aegon stopt als shirtsponsor van Ajax"

0.0087602