Op vrijdag 14 oktober 2011 - 19:47 schreef baco74 het volgende:Tuurlijk hebben we een financieel geweldige sponserdeal met Aegon,
maar bedrijven als Aegon bevinden zich met de huidige financiele crisis in zwaar weer.
Dat over 3,5 loopt het contract afloopt dat wisten we 3,5 jaar geleden ook al
en dat ie niet verlengd zal worden: die kans achtte ik ook al vrij groot.
Ik denk dus dat het voor Ajax (en welke club in Nederland dan ook) uberhaupt een lastige zaak wordt
om sponserdeals van deze omvang binnen te slepen.
Wij als Ajax moeten blij zijn dat we zeven jaar lang van deze deal hebben mogen genieten.
Toch vind ik dat 'de media' bij dit verhaal,
de schuld wel erg op de bestuurlijke wanorde bij Ajax neerlegt
en hiermee de bestuurlijke overgang wederom in een kwaad daglicht zet.
In het verhaal wordt toch duidelijk gezegt:
Maar dat is niet de hoofdoorzaaken
Pure shirtsponsoring is volgens Driessen sowieso verleden tijd aan het worden,
kortom een door de media weer erg opgeblazen verhaal.
Toch vind ik het belachelijk dat die meneer Jan Driessen (slechts hoofd communicatie),
de bestuurlijke onzekerheden van onze club een horror-scenario noemt.
Hij schroomd ook niet om dan ook nog de naam van Johan Cruijff te laten vallen.
Als die beste meneer Driessen dit zo een slechte reclame voor zijn bedrijf vindt,
dan zou die zelf eerst even naar bonuszuigende directie-leden moeten kijken,die vorig jaar in opspraak waren,
dit vanwege hun oplichtings-praktijken met het spaargeld van de hardwerkende nerderlander.
Over slechte reclame gesproken zeg......
En tuurlijk is het in bestuurlijke zin onrustig bij Ajax,
maar daar moet die man zich niet mee bemoeien en blij zijn dat we afgelopen seizoen kampioen zijn geworden.
Ik zie het echter positief, deze sponserdeal loopt nog 3,5 jaar door en als Ajax de sportieve weg gevonden heeft
en de financiele wereldcrisis achter de rug is, wat allemaal moet kunnen binnen die tijd,
dan zulen er heus wel weer wat bedrijven openstaan om een deal met Ajax te sluiten,
als dat nu al niet het geval is.