BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De sleutel tot succes 2011/2012..

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
JOOD
 JOOD - zaterdag 15 oktober 2011 - 09:00   quote  deeplink  
Weten jullie wat het beste zou zijn voor onze mooie club?

Jantje Vertonghen als verdedigende middenvelder. Als dalijk de winterstop is begonnen en transfers zijn weer mogelijk houd je dan niet in ajax! Koop 1 fatsoenlijke centrale verdediger voor 10 miljoen, een beer van een vent van 25.. Dus iemand met ervaring die zijn beste jaren nog moet spelen.

Op dit moment gaat de opstelling er zo uitzien:

Vermeer

Vd wiel - Alderweireld - Aankoop - Boilesen

Vertonghen

Eriksen - Janssen

Sulejmani - Sigthorsson - Boerrigter

Vertonghen is de sleutel!! We zijn met zn allen op zoek naar de beste verdedigende middenvelder, of toch de beste spelverdeler? Hij heeft het allebei!!

Wake up and make us proud Ajax!
baco74
 baco74 - zaterdag 15 oktober 2011 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 - 09:00 schreef JOOD het volgende:
Weten jullie wat het beste zou zijn voor onze mooie club?

Jantje Vertonghen als verdedigende middenvelder. Als dalijk de winterstop is begonnen en transfers zijn weer mogelijk houd je dan niet in ajax! Koop 1 fatsoenlijke centrale verdediger voor 10 miljoen, een beer van een vent van 25.. Dus iemand met ervaring die zijn beste jaren nog moet spelen.

Op dit moment gaat de opstelling er zo uitzien:

Vermeer

Vd wiel - Alderweireld - Aankoop - Boilesen

Vertonghen

Eriksen - Janssen

Sulejmani - Sigthorsson - Boerrigter

Vertonghen is de sleutel!! We zijn met zn allen op zoek naar de beste verdedigende middenvelder, of toch de beste spelverdeler? Hij heeft het allebei!!

Wake up and make us proud Ajax!
Vind ik geen goed plan (maar ja, wie ben ik?).
Vertonghen straalt uit dat ie dat wel kan omdat ie als centrale verdediger soms heel fanatiek kan opstomen.
Dat kan ie ook alleen als Ajax de tegenstander op eigen helft heeft vast gezet en hij de bal heeft.
Ik denk als Vertonghen verdedigende middenvelder staat en Ajax gaat opbouwen
dat hij helemaal niet in het spel voorkomt omdat Ajax alle opbouw door de vleugelbacks laat doen.
Vertonghen zal ten alle tijden de bal voor 'm moeten hebben en dan toch weer voor de zijkanten kiezen.
Zelfs een spelverdeler als Janssen (wat Vertonghen m.i. niet is) wordt opbouwend al overgeslagen.
Verdedigend zal Vertonhen op die plek het beter als Janssen doen,ik vind echter dat het bereiken
van je aanvallende middenvelders en spitsen ook heel belangrijk is om uitgevoerd te worden door een speler op die positie.
Als Ajax de tegenstander een beetje vast kan zetten, dan ben ik voor Anita op die plek.
Als Ajax niet zozeer aan aanvallen toekomt heb je denk ik een hoop aan Enoh als verdedigende middenvelder.
Laat Vertonghen lekker in de verdediging staan want dat vind ik zijn beste positie
en dan kan hij bij een goed spelend Ajax af en toe lekker naar voren stomen.
Zoals jij oppert zou je dus weer opzoek moeten naar een nieuwe centrale verdediger
terwijl je Jantje op een plek wilt zetten waarvan we moeten afwachten of het wel werkt.
Btw:Hoelang zal Jan nog voor ons blijven voetballen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 oktober 2011 door baco74 --
JOOD
 JOOD - zaterdag 15 oktober 2011 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 - 09:31 schreef baco74 het volgende:

[..]

Vind ik geen goed plan (maar ja, wie ben ik?).
Vertonghen straalt uit dat ie dat wel kan omdat ie als centrale verdediger soms heel fanatiek kan opstomen.
Dat kan ie ook alleen als Ajax de tegenstander op eigen helft heeft vast gezet en hij de bal heeft.
Ik denk als Vertonghen verdedigende middenvelder staat en Ajax gaat opbouwen
dat hij helemaal niet in het spel voorkomt omdat Ajax alle opbouw door de vleugelbacks laat doen.
Vertonghen zal ten alle tijden de bal voor 'm moeten hebben en dan toch weer voor de zijkanten kiezen.
Zelfs een spelverdeler als Janssen (wat Vertonghen m.i. niet is) wordt opbouwend al overgeslagen.
Verdedigend zal Vertonhen op die plek het beter als Janssen doen,ik vind echter dat het bereiken
van je aanvallende middenvelders en spitsen ook heel belangrijk is om uitgevoerd te worden door een speler op die positie.
Als Ajax de tegenstander een beetje vast kan zetten, dan ben ik voor Anita op die plek.
Als Ajax niet zozeer aan aanvallen toekomt heb je denk ik een hoop aan Enoh als verdedigende middenvelder.
Laat Vertonghen lekker in de verdediging staan want dat vind ik zijn beste positie
en dan kan hij bij een goed spelend Ajax af en toe lekker naar voren stomen.
Zoals jij oppert zou je dus weer opzoek moeten naar een nieuwe centrale verdediger
terwijl je Jantje op een plek wilt zetten waarvan we moeten afwachten of het wel werkt.
Btw:Hoelang zal Jan nog voor ons blijven voetballen?
Ik vind namelijk dat Vertonghen verdedigend beter is dan Enoh, Janssen of Anita en opbouwend doet hij niks onder voor Janssen denk ik. Ook is hij megabalvast en ziet hij het spel ook nog eens heel goed. Hij is gewoon onze beste speler terwijl hij in de verdediging staat.. Jammer van zo'n talent! Volgens mij zag Advocaat bij hem ook een verdedigende middenvelder in zijn tijd bij Belgie. Gewoon doen. Je kunt hem altijd nog terug naar achteren halen als daar mensen wegvallen. En die aankoop? Ieder jaar zou er 1 goede dikke aankoop gedaan moeten worden en dan een goede speler die nog zeker 3 jaar blijft en restwaarde heeft. Geen talentje van 17 of 18 voor bij de belofte maar een echte voetballer. Ieder jaar 1 dan moet je eens nagaan, in 3 jaar tijd heb je er dan 3 die er staan, echte voetballers! Spelers als Vertonghen en Janssen nu bijvoorbeeld. Dan sta je de jeugd ook niet in de weg en word je structureel beter!!
alibabba
 alibabba - zaterdag 15 oktober 2011 - 10:36   quote  deeplink  
Vertonghen zou er zeker kunnen spelen, maar Jan moet je niet weghalen uit het centrum vind ik...Jan zit nu duidelijk in een mindere fase, maar ik denk dat dat komt door de aanwezigheid van Janssen...als Janssen wat verder naar voren gaat spelen zul je zien dat Alderweireld en Vertonghen veel beter in hun spel komen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 oktober 2011 - 10:43   quote  deeplink  
Ik roep al zolang dat Jan Vertonghen een hele goed verdedigende middenvelder is, verdedigend is Jan ijzersterk maar nog beter vind ik zijn voortzetting, komt geweldig op.
Zet Ooijer maar naast Alderweireld dan kun je het mooi uitproberen.
Doet onze Frank weleens iets uitproberen.... want ook tav de posities van Janssen en De Jong is uitproberen geen verkeerde aktie.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 oktober 2011 - 10:45   quote  deeplink  
Denk zeer zeker dat Jan de sleutel tot succes is op het middenveld......DOEN!!
baco74
 baco74 - zaterdag 15 oktober 2011 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 - 10:15 schreef JOOD het volgende:

Ik vind namelijk dat Vertonghen verdedigend beter is dan Enoh, Janssen of Anita en opbouwend doet hij niks onder voor Janssen denk ik.
Tuurlijk vind ik Vertonghen een betere verdediger, maar dan wel in de verdediging en niet als middenvelder.

quote:
Ook is hij megabalvast en ziet hij het spel ook nog eens heel goed.
Mee eens.

quote:
Hij is gewoon onze beste speler terwijl hij in de verdediging staat.. Jammer van zo'n talent!
Juist omdat ie in de verdediging staat is hij onze beste speler,
maar we hebben meer 'beste' spelers die het op dit moment niet laten zien.
Gewoon zorgen dat ze weer in vorm komen en het wel laten zien.

quote:
Volgens mij zag Advocaat bij hem ook een verdedigende middenvelder in zijn tijd bij Belgie. Gewoon doen.
Gewoon doen omdat volgens jou Advocaat in hem ook een verdedigende middenvelder zag bij Belgie?
Dan zeg ik juist niet doen, Adcocaat is De Boer niet en Belgie is Ajax niet.

quote:
Je kunt hem altijd nog terug naar achteren halen als daar mensen wegvallen.
Er zijn op dit moment al wat verdedigers weggevallen
en de Ajax-selectie telt de meeste middenvelders van de hele Eredivisie.
Dan wil jij nog even onze beste verdediger naar het middenveld schuiven
en als het dan niet werkt hem gewoon weer in de verdediging zetten.

quote:
En die aankoop? Ieder jaar zou er 1 goede dikke aankoop gedaan moeten worden en dan een goede speler die nog zeker 3 jaar blijft en restwaarde heeft. Geen talentje van 17 of 18 voor bij de belofte maar een echte voetballer. Ieder jaar 1 dan moet je eens nagaan, in 3 jaar tijd heb je er dan 3 die er staan, echte voetballers! Spelers als Vertonghen en Janssen nu bijvoorbeeld. Dan sta je de jeugd ook niet in de weg en word je structureel beter!!
Tuurlijk moeten we ook ervaring en continuiteit kopen,
dus voor meerdere jaren en niet alleen alleen talentjes van 17 of 18.
Ik vind echter niet dat je dat structueel ieder jaar moet doen maar alleen als dat nodig is,
want als je dat standaard ieder jaar doet gaat dat wel ten kostte van de jeugd
en dat is waar Ajax het mee moet doen.
We zijn afhankelijk van jeugdspelers die op een gegeven moment een bepaalde transferwaarde vertegenwoordigen
zodat Ajax als het nodig is wel versterkingen kan kopen.
Maar alleen als het nodig is die spelers kopen dus.
Spelers waar je nog 3 jaar van kan genieten leveren na die 3 jaar niets meer op
en vragen ook het nodige aan salaris.
Als je ieder jaar zo'n speler aantrekt dan geef je meer uit dan er binnenkomt, want de garantie
dat je ieder jaar een zelfopgeleide Ajax-speler voor goed geld kan verkopen heb je niet.
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 15 oktober 2011 - 11:00   quote  deeplink  
Ik ben het ermee eens dat Vertonghen de beste optie is voor de punt naar achter, maar dan moet zijn vervanger in de verdediging minimaal van gelijk nivo zijn. Dus ik vraag me af wie jullie een geschikte vervanger vinden. Boulahrouz ? Voordeel; verdedigend top, nadeel; opbouwend matig en twee rechtspoten centraal achterin. Moisander ? Roept u maar.
JOOD
 JOOD - zaterdag 15 oktober 2011 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2011 - 11:00 schreef Cyprioot het volgende:
Ik ben het ermee eens dat Vertonghen de beste optie is voor de punt naar achter, maar dan moet zijn vervanger in de verdediging minimaal van gelijk nivo zijn. Dus ik vraag me af wie jullie een geschikte vervanger vinden. Boulahrouz ? Voordeel; verdedigend top, nadeel; opbouwend matig en twee rechtspoten centraal achterin. Moisander ? Roept u maar.
Nee, nee dan heb ik het niet over dit niveau spelers... Dan heb ik het over spelers die op de bank zitten bij de grote topclubs! De basispelers van deze clubs zijn absoluut onrealistisch maar de reserves daarintegen die kunnen en willen ook voetballen en er zijn er altijd bij die een stapje lager hun gelijk willen halen. Er is genoeg te vinden bij alle europese topclubs op de bank dat beter of gelijk is aan Vertonghen hoor! Zeker wel! En kom nou niet aan van ja dat is toch niet realistisch... Ja dat is het wel. Ik heb het niet over 1 of 2 spelers... Ik heb het over alle 100 die daar op de bank zitten of die net terugkomen van een blessure en geen kans meer krijgen of spelers die net als ELH in de knoop liggen met de coach... Deze spelers kosten geld maar zullen wel stabiel worden in dit elftal.
remco k
 remco k - zaterdag 15 oktober 2011 - 14:53   quote  deeplink  
Vertonghen kan hier helemaal niet spelen, hij is een jongen die ergens moet komen, dus als hij doorschuift is hij daar heel sterk, staat hij er al is er geen verassing en kan hij niet dat beetje extra brengen... Nee absoluut niet mee eens... Anita is de man voor die positie en Jantje moet gewoon op zijn plekje blijven staan..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De sleutel tot succes 2011/2012..

0.0056219