Op zaterdag 15 oktober 2011 - 09:31 schreef baco74 het volgende:[..]
Vind ik geen goed plan (maar ja, wie ben ik?).
Vertonghen straalt uit dat ie dat wel kan omdat ie als centrale verdediger soms heel fanatiek kan opstomen.
Dat kan ie ook alleen als Ajax de tegenstander op eigen helft heeft vast gezet en hij de bal heeft.
Ik denk als Vertonghen verdedigende middenvelder staat en Ajax gaat opbouwen
dat hij helemaal niet in het spel voorkomt omdat Ajax alle opbouw door de vleugelbacks laat doen.
Vertonghen zal ten alle tijden de bal voor 'm moeten hebben en dan toch weer voor de zijkanten kiezen.
Zelfs een spelverdeler als Janssen (wat Vertonghen m.i. niet is) wordt opbouwend al overgeslagen.
Verdedigend zal Vertonhen op die plek het beter als Janssen doen,ik vind echter dat het bereiken
van je aanvallende middenvelders en spitsen ook heel belangrijk is om uitgevoerd te worden door een speler op die positie.
Als Ajax de tegenstander een beetje vast kan zetten, dan ben ik voor Anita op die plek.
Als Ajax niet zozeer aan aanvallen toekomt heb je denk ik een hoop aan Enoh als verdedigende middenvelder.
Laat Vertonghen lekker in de verdediging staan want dat vind ik zijn beste positie
en dan kan hij bij een goed spelend Ajax af en toe lekker naar voren stomen.
Zoals jij oppert zou je dus weer opzoek moeten naar een nieuwe centrale verdediger
terwijl je Jantje op een plek wilt zetten waarvan we moeten afwachten of het wel werkt.
Btw:Hoelang zal Jan nog voor ons blijven voetballen?