|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 23:34 schreef romano het volgende:Ik ben mijn hele leven al ajacied, zultkop. Maar ik ken het verschil tussen realisme en blinde liefde. Jij kennelijk niet. Ik vraag het je toch heel netjes of niet? Sjonge jonge dan moet je gelijk zo gaan praten?
Realisme ?? nee sorry, Dinamo Zagreb is een leuk clubje... maar Ajax moet hier gewoon van kunnen winnen.. uit en thuis |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
met de wedstrijd instelling van de afgelopen tijd ben je kansloos. Er moet altijd iets gebeuren willen we er boven op zitten. Maar je moet er altijd bovenop zitten. Dan heb je elke wedstrijd een kans zelfs bij Real-uit. Toppers met een slechte wedstrijd instelling verliezen vaak punten tegen mindere goden met een goeie wedstrijd instelling! Een echte topper kan dat ook nog goed maken maar zo goed is ajax niet! of zo groot is het verschil in kwaliteit niet met de tegenstander !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2011 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
romano
|
|
|
uit en thuis? ben je vergeten dat ze uit nog niet eens hebben kunnen winnen van vvv en groningen? en als de tegenstander in de arena meteen druk durft te zette, zoals az zaterdag, komen ze er voetballend niet eens uit; dus een nederlaag bij zagreb is een stuk voorspelbaarder dan een overwinning; gelijkspel zou al knap zijn! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Dinamo Zagreb uit.. Wordt een hele moeilijke om te winnen. Ook al hebben ze niet zulke geweldige voetballers, zullen we het erg moeilijk krijgen. Het meeste komt door hun achterban. Die is zo fanatiek als het maar kan. Afgelopen zaterdag hadden we pech en vond ik de eerste helft niet geweldig. Aan de bal was het goed, maar hadden we de bal niet, dan stond alles stil en deed niemand wat. Zodoende kon AZ scoren en kwamen wij uiteindelijk 0-2 achter. De tweede helft ging met 10 man juist wél goed. Heb voor het eerst Janssen goed zien spelen, komt, zoals iedereen dat ook wil, door zijn 'nieuwe' positie.. Het jammere was dat Enoh er vanaf moest. Sloeg nergens op, beide overtredingen waren niet eens geel. Maar ik hoop gewoon dat hij tegen Dinamo Zagreb weer meedoet als verdedigende middenvelder. Ik vind dat hij stappen maakt en daar ben ik blij mee. Verder speelt vdWiel weer mee.. Ik denk dat als we de opstelling van zaterdag nemen, alleen dan Ooijer eruit en vdWiel erin, dan zullen we denk ik meer problemen krijgen. Tenzij vdWiel ineens een stuk beter gaat spelen, maar dat verwacht ik niet. Ik hoop gewoon op zo'n beetje dezelfde opstelling als tegen AZ, alleen Ligeon is niet mee, anders had ik gezegd dat je hem in de basis moest zetten voor vdWiel, ook om aan te tonen dat vdWiel niet goed speelt en dan moet hij z'n basisplaats verliezen, om een beetje een statement te maken. Maar dus gewoon de Jong in de spits en Eriksen en Janssen erachter en Enoh dáárachter.
Spelen we zoals de tweede helft tegen AZ, dan zeg ik een 1-2. Spelen we dat niet (dus slechter), dan zeg ik een 1-1, of een nederlaag.. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: jij kan het helemaal niet......en ga ff op je eigen forum!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 23:34 schreef romano het volgende:Ik ben mijn hele leven al ajacied, zultkop. Maar ik ken het verschil tussen realisme en blinde liefde. Jij kennelijk niet. +1.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat loopt iedereen het toch te zeiken als iemand van een andere club hier iets post.. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: hij heeft hier al eerder gepost....en het was iig geen leuke post |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 23:34 schreef romano het volgende:Ik ben mijn hele leven al ajacied, zultkop. Maar ik ken het verschil tussen realisme en blinde liefde. Jij kennelijk niet. +12345678900987654321 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ja, dus??? Alsof jij en alle anderen hier alleen maar vrolijk lopen te doen en nooit iets hards of vervelends tegen iemand roepen.. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 10:36 schreef remco k het volgende:[..] Ja, dus??? Alsof jij en alle anderen hier alleen maar vrolijk lopen te doen en nooit iets hards of vervelends tegen iemand roepen.. hahaahha +234567876543245678976543245678 |
|
|
|
|
romano
|
|
|
quote: en welke post was dat dan wel? |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: weet ik veel.....ik houd niet iedere post bij |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 07:52 schreef romano het volgende:uit en thuis? ben je vergeten dat ze uit nog niet eens hebben kunnen winnen van vvv en groningen? en als de tegenstander in de arena meteen druk durft te zette, zoals az zaterdag, komen ze er voetballend niet eens uit; dus een nederlaag bij zagreb is een stuk voorspelbaarder dan een overwinning; gelijkspel zou al knap zijn! Noem jij eens 3 toppers van Dinamo Zagreb dan? Ik ken alleen Milan Badelj en de rest is middelmaat.. verder hebben we tegen AZ de tweede helft erg goed gespeeld.. als je dat doorzet, dan kun je het gewoon winnen. |
|
|
|
|
romano
|
|
|
Voetbal is een teamsport, Grasmaaier. Uitzonderlijke individuele voetballers kunnen daarin soms of vaak het verschil maken, maar deze competitie is alweer vaak genoeg gebleken dat op papier mindere clubs dan Ajax het ons heel erg lastig maken omdat ze gewoon als team beter zijn. En daar ligt ook de rol van de trainer. Die moet ervoor zorgen dat van 11 individuen een hecht team gemaakt wordt. |
|
|
|
|
weetnietoftochwel
|
|
|
quote: ben nutraal en heb geen forum, lig niet zo te miepen en bedoelde meer ohh remco waar was je.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2011 door weetnietoftochwel -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 12:08 schreef romano het volgende:Voetbal is een teamsport, Grasmaaier. Uitzonderlijke individuele voetballers kunnen daarin soms of vaak het verschil maken, maar deze competitie is alweer vaak genoeg gebleken dat op papier mindere clubs dan Ajax het ons heel erg lastig maken omdat ze gewoon als team beter zijn. En daar ligt ook de rol van de trainer. Die moet ervoor zorgen dat van 11 individuen een hecht team gemaakt wordt. Dat klopt helemaal Romana, maar je ziet wel weer in andere wedstrijden (Real Madrid - Ajax) Dat de individuele klasse van CR7 het verschil maakte in die counter en zo kun je dus door verschillende individuen een beter resultaat halen. Natuurlijk kun je de wedstrijd Groningen - Ajax erbij halen om te zeggen dat je als team beter presteert, maar ik denk dat in de meeste gevallen de individuen het verschil toch maken.
Ik denk ook dat Ajax als team gewoon sterker is dan Dinamo Zagreb, maar dat is mijn mening
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2011 door Grasmaaier -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 11:38 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Noem jij eens 3 toppers van Dinamo Zagreb dan? Ik ken alleen Milan Badelj en de rest is middelmaat.. verder hebben we tegen AZ de tweede helft erg goed gespeeld.. als je dat doorzet, dan kun je het gewoon winnen. noem een topper van vvv? hoeveel werd het in de koel? het ligt niet aan de tegenstander maar aan ajax! De wedstrijd instelling van ajax is slecht! Ajax maakt het voor zichzelf veel te moeilijk dan nodig is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2011 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 13:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] noem een topper van vvv? hoeveel werd het in de koel? het ligt niet aan de tegenstander maar aan ajax! De wedstrijd instelling van ajax is slecht! Ajax maakt het voor zichzelf veel te moeilijk dan nodig is. eens, maar dit was tegen Lyon en Madrid heel anders.. let's hope dat het nu ook zo is |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Als ajax wil voetballen dan winnen ze met gemak. dat doe je de tegenstander vroeg vast te zetten als team. Door heel simpel te voetballen, bijvoorbeeld geen acties maken die nergens op slaan. korte passes horen altijd aan te komen, ik noem geen namen maar het begint met E en eindigt op noh. Iedereen moet er bovenop zitten want ajax moet deze wedstrijd winnen anders wordt het wel heel moeilijk om te overwinteren. |
|
|
|
|
romano
|
|
|
Vraag van de dag: waar komt die slechte wedstrijdinstelling van Ajax toch vandaan? En belangrijker: hoe krijgen we die weg? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
ik denk dat ik weet waar het vandaan komt! gemakzucht van een aantal spelers. veel spelers denken dat de andere de problemen wel even oplost. hoe krijg je het weg nou door mensen eens er naast te zetten. want niemand is heiliger dan ajax! je strijd namelijk met elkaar en vooral voor elkaar en beide mis ik bij ajax! de strijd om iemand helemaal kapot te willen spelen en dat doe je als team. je moet ook eens ruimte maken voor je medespeler. vaak lopen ajacieden de gaten dicht van de medespelers. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/10739890/__Ajax_wil_scherp_starten__.html?sn=voetbal
AUB geen woorden maar daden! niet zeggen dat we goed willen spelen maar eens doen wat je zegt!
Jan zei na heracles dat ze bovenaan willen blijven en geen zin in hebben om achter de feiten aan te lopen! 5 weken later lopen we juist achter de feiten aan!
vanderwiel is niet bang voor de linksbuiten maar staat wel 5 meter van de linksbuiten af!
dus laat het eens zien wie ajax is! Hoe goed ajax is! laat zien dat je van het spelletje houd! laat eens zien dat je je tegenstander rauw wil opeten(figuurlijk)! dat je niet schuwt van de tegenstander. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: waar baseer je dat op? |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2011 - 23:30 schreef romano het volgende:DZ is echt een maatje te groot voor Ajax. Misschien dat er in de Arena een gelijkspel uitgesleept kan worden - that's all. Maar het goede nieuws is: gen Europese verplichtingen meer na de winterstop. Dus er kan dan voldoende energie worden getankt om die 12 punten achterstand die we tegen die tijd op PSV hebben, goed te maken. Is dit een grapje? Ajax gaat echt niet 1 punt pakken tegen dinamo hoor! En 12 punten achterstand op pisvee? Dit slaat echt nergens op hoor! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 09:52 schreef Hasjkoph het volgende:Dinamo Zagreb uit.. Wordt een hele moeilijke om te winnen. Ook al hebben ze niet zulke geweldige voetballers, zullen we het erg moeilijk krijgen. Het meeste komt door hun achterban. Die is zo fanatiek als het maar kan. Afgelopen zaterdag hadden we pech en vond ik de eerste helft niet geweldig. Aan de bal was het goed, maar hadden we de bal niet, dan stond alles stil en deed niemand wat. Zodoende kon AZ scoren en kwamen wij uiteindelijk 0-2 achter. De tweede helft ging met 10 man juist wél goed. Heb voor het eerst Janssen goed zien spelen, komt, zoals iedereen dat ook wil, door zijn 'nieuwe' positie.. Het jammere was dat Enoh er vanaf moest. Sloeg nergens op, beide overtredingen waren niet eens geel. Maar ik hoop gewoon dat hij tegen Dinamo Zagreb weer meedoet als verdedigende middenvelder. Ik vind dat hij stappen maakt en daar ben ik blij mee. Verder speelt vdWiel weer mee.. Ik denk dat als we de opstelling van zaterdag nemen, alleen dan Ooijer eruit en vdWiel erin, dan zullen we denk ik meer problemen krijgen. Tenzij vdWiel ineens een stuk beter gaat spelen, maar dat verwacht ik niet. Ik hoop gewoon op zo'n beetje dezelfde opstelling als tegen AZ, alleen Ligeon is niet mee, anders had ik gezegd dat je hem in de basis moest zetten voor vdWiel, ook om aan te tonen dat vdWiel niet goed speelt en dan moet hij z'n basisplaats verliezen, om een beetje een statement te maken. Maar dus gewoon de Jong in de spits en Eriksen en Janssen erachter en Enoh dáárachter. Spelen we zoals de tweede helft tegen AZ, dan zeg ik een 1-2. Spelen we dat niet (dus slechter), dan zeg ik een 1-1, of een nederlaag.. Ja, zagreb is in dat stadion verschrikkelijk moeilijk te verslaan en zullen er gelijk opklappen. real won er ook maar met 1-0 van, dus ben benieuwd! Tweede helft afgelopen zaterdag was wel een beetje scherp, maar dat kan absoluut nog wel beter! Pas na de 2-2 gingen echt alle remmen los, maar dat moet vanaf het begin eigenlijk al, zoals al is aaangehaald. Je kan alleen moeilijk zeggen dat Enoh weinig kaarten pakt, en de rode kaart zat er eigenlijk al aan te komen, en waar vind jij dan waar hij stappen in maakt? Hij raakt de bal nog steeds te vaak aan(wel wat minder, maar nog steeds veel te veel) en en dan is zijn pass ook in de meeste gevallen niet goed genoeg! Als Anita daar kan komen te spelen, zou ik dat zeer wenselijk vinden. Weet iemand trouwens of erachter, Blind niet meegerekend, nog een leuke linkerverdediger zit? Dan kan Anita gelijk door. De opstelling zal waarschijnlijk wel dezelfde zijn, met v/d Wiel i.p.v. Ooijer, zoals je zegt. Stond wel aardig, alleen veel scherper! En Eriksen moet eens goed gaan spelen, knokken en simpel spelen. daarna kunnen de hakjes enz. komen.
We hebben inderdaad wel een goede kans om te winnen, maar dan moet er nu zeker scherp gespeeld worden vanaf minuut 1, want ik verwacht dat een messcherp zagreb dat sowieso zal zijn, gesteund door publiek. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 17:09 schreef Ajx het volgende:[..] Is dit een grapje? Ajax gaat echt niet 1 punt pakken tegen dinamo hoor! En 12 punten achterstand op pisvee? Dit slaat echt nergens op hoor! als ze net zo spelen wat ze de laatste wedstrijden deden dan zie ik het ook wel gebeuren, triest! maar ik heb hoop in de spelers dat er van alles aan gaan doen dat we in CL gaan overwinteren en dat We winterkampioen worden! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 17:18 schreef Ajx het volgende:[..] Ja, zagreb is in dat stadion verschrikkelijk moeilijk te verslaan en zullen er gelijk opklappen. real won er ook maar met 1-0 van, dus ben benieuwd! Tweede helft afgelopen zaterdag was wel een beetje scherp, maar dat kan absoluut nog wel beter! Pas na de 2-2 gingen echt alle remmen los, maar dat moet vanaf het begin eigenlijk al, zoals al is aaangehaald. Je kan alleen moeilijk zeggen dat Enoh weinig kaarten pakt, en de rode kaart zat er eigenlijk al aan te komen, en waar vind jij dan waar hij stappen in maakt? Hij raakt de bal nog steeds te vaak aan(wel wat minder, maar nog steeds veel te veel) en en dan is zijn pass ook in de meeste gevallen niet goed genoeg! Als Anita daar kan komen te spelen, zou ik dat zeer wenselijk vinden. Weet iemand trouwens of erachter, Blind niet meegerekend, nog een leuke linkerverdediger zit? Dan kan Anita gelijk door. De opstelling zal waarschijnlijk wel dezelfde zijn, met v/d Wiel i.p.v. Ooijer, zoals je zegt. Stond wel aardig, alleen veel scherper! En Eriksen moet eens goed gaan spelen, knokken en simpel spelen. daarna kunnen de hakjes enz. komen. We hebben inderdaad wel een goede kans om te winnen, maar dan moet er nu zeker scherp gespeeld worden vanaf minuut 1, want ik verwacht dat een messcherp zagreb dat sowieso zal zijn, gesteund door publiek. dit klopt wel aardig. Enoh maakt stappen vanwege de rust aan de bal! vroeger wis die niet wat hij met de bal moet en nu gaat het beter maar zkr nog lang niet goed genoeg! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 17:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] als ze net zo spelen wat ze de laatste wedstrijden deden dan zie ik het ook wel gebeuren, triest! maar ik heb hoop in de spelers dat er van alles aan gaan doen dat we in CL gaan overwinteren en dat We winterkampioen worden! Hoop moet je altijd hebben, maar ik denk ook echt dat ze nu, omdat het toevallig de CL is, en dat altijd extra druk enz. met zich meebrengt. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 17:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] dit klopt wel aardig. Enoh maakt stappen vanwege de rust aan de bal! vroeger wis die niet wat hij met de bal moet en nu gaat het beter maar zkr nog lang niet goed genoeg! Vind ook dat Anita vele malen verder is, maar ja, die is ook een echt Manusje-van-alles en moet bij problemen op de backs dat daar oplossen... Dat is jammer, vind ik. Je moet spelers benutten op hun beste punten. Anita is het best op de verdedigende middenvelder, dus moet je hem daar gebruiken. De backs los je dan maar op met de jeugd, alle vertrouwen in!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Graðanski nogometni klub Dinamo Zagreb werd in 1945 opgericht door het nieuwe communistische beleid dat zich gevestigd had in Kroatië. Alle clubs uit Zagreb werden ontbonden en er werd één club opgericht: Dinamo. De grootste club van Kroatië speelt haar thuiswedstrijden in het Maksimir Stadion dat plaats biedt aan ongeveer 38.000 fans. De club werd de afgelopen zes jaar landskampioen van Kroatië en heeft in totaal 13 landstitels in de wacht gesleept. In Europa schopte de ploeg het nooit verder dan de groepsfase van de Champions League. De supporters van Dinamo Zagreb zullen bekend zijn bij Ajax. De Bad Blue Boys staan bekend als één van de meest fanatieke supporterskernen in Europa.
Ajax en Dinamo Zagreb stonden 6x eerder tegenover elkaar. Dinamo Zagreb heette voorheen ook Croatia Zagreb en daar speelde we in het seizoen 1998-1999 tegen voor de Champions League. In Kroatië werd het 0-0, in Amsterdam werd het 1-0 voor Croatia Zagreb, zoals de club toen nog heette. Het was de 1e ronde en we stonden in een groep met Zagreb, Ol.Piraeus en FC Porto. Ajax werd daarin laatste en Morten Olsen werd na de laatste groepswedstrijd in Porto ontslagen.
In 2007-2008 troffen AJAX en Dinamo Zagreb elkaar 2x in de 1e ronde van het UEFA Cup-toernooi. In Kroatie speelde Ajax met deze opstelling; Stekelenburg, Heitinga, Stam, Van der Wiel, Vermaelen, Emanuelson, Gabri, Maduro, Ogararu, Huntelaar, Rommedahl. Suarez kwam tussentijds in het veld voor Rommedahl en Luque voor Huntelaar. In Amsterdam stonden Jurgen Colin en Suarez in de basis voor Ogararu en Vermaelen. Colin werd in de 1e helft al vervangen voor Delorge, Ogararu kwam na een uur in het veld voor vd.Wiel en Urzaiz was stormram ( 104e minuut ). Hij kwam in het veld voor Maduro. Zo liep de tweeluik af;
De laatste ontmoeting was een tweeluik in de groepsfase ( poule met Zagreb, Anderlecht en Timisoara ) van de Europa League ( in de Europa League kwamen we terecht na een play-off winst tegen Slovan Bratislava, 5-0 Adam en 1-2 in Bratislava ) in het seizoen 2009-2010. In Amsterdam werd het tegen Dinamo 2-1 dankzij goals van Luis Suárez ( 3e min.) en Dennis Rommedahl ( 81e min.). In Kroatië werd het 0-2 dankzij goals van Marko Pantelic ( 13e min.) en Demy de Zeeuw ( 45e min.). Ajax zou als 2e achter Anderlecht eindigen en speelde een ronde daarop tegen Juventus die Ons Aller Ajax helaas verloor ( 1-2 Amsterdam en 0-0 in Turijn ).
Dinamo Zagreb is dan wel de beste ploeg van Kroatië met aanvallend voetbal. Buiten de landsgrenzen neemt de club een heel andere stelling in. Tegen Real Madrid en Olympique Lyon speelde de ploeg in een defensieve 4-5-1-formatie en probeerde het via de counter gevaarlijk te zijn. De verwachting is dat zij dus het initiatief aan Ajax laten en daar waar het mogelijk is gevaarlijk omschakelen. Scorend vermogen is het probleem niet bij Dinamo. Beqiraj of anders Rukavina kunnen als aanvallers hun goaltje meepikken. Op het middenveld zijn Badelj, Kovaèiæ en Suminic scherpschutters. Ajax is dus gewaarschuwd voor de omschakeling! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Puik werk weer van onze vertrouwde bron:
ALI////////////TOPPER |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 09:52 schreef Hasjkoph het volgende:Dinamo Zagreb uit.. Wordt een hele moeilijke om te winnen. Ook al hebben ze niet zulke geweldige voetballers, zullen we het erg moeilijk krijgen. Het meeste komt door hun achterban. Die is zo fanatiek als het maar kan. Afgelopen zaterdag hadden we pech en vond ik de eerste helft niet geweldig. Aan de bal was het goed, maar hadden we de bal niet, dan stond alles stil en deed niemand wat. Zodoende kon AZ scoren en kwamen wij uiteindelijk 0-2 achter. De tweede helft ging met 10 man juist wél goed. Heb voor het eerst Janssen goed zien spelen, komt, zoals iedereen dat ook wil, door zijn 'nieuwe' positie.. Het jammere was dat Enoh er vanaf moest. Sloeg nergens op, beide overtredingen waren niet eens geel. Maar ik hoop gewoon dat hij tegen Dinamo Zagreb weer meedoet als verdedigende middenvelder. Ik vind dat hij stappen maakt en daar ben ik blij mee. Verder speelt vdWiel weer mee.. Ik denk dat als we de opstelling van zaterdag nemen, alleen dan Ooijer eruit en vdWiel erin, dan zullen we denk ik meer problemen krijgen. Tenzij vdWiel ineens een stuk beter gaat spelen, maar dat verwacht ik niet. Ik hoop gewoon op zo'n beetje dezelfde opstelling als tegen AZ, alleen Ligeon is niet mee, anders had ik gezegd dat je hem in de basis moest zetten voor vdWiel, ook om aan te tonen dat vdWiel niet goed speelt en dan moet hij z'n basisplaats verliezen, om een beetje een statement te maken. Maar dus gewoon de Jong in de spits en Eriksen en Janssen erachter en Enoh dáárachter. Spelen we zoals de tweede helft tegen AZ, dan zeg ik een 1-2. Spelen we dat niet (dus slechter), dan zeg ik een 1-1, of een nederlaag.. He Hasjkoppie fijn dat je nog ff op het forum komt, was ff bang dat je voor gezien hield. Goed verhaal en grotendeels mee eens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 17:18 schreef Ajx het volgende:[..] Ja, zagreb is in dat stadion verschrikkelijk moeilijk te verslaan en zullen er gelijk opklappen. real won er ook maar met 1-0 van, dus ben benieuwd! Tweede helft afgelopen zaterdag was wel een beetje scherp, maar dat kan absoluut nog wel beter! Pas na de 2-2 gingen echt alle remmen los, maar dat moet vanaf het begin eigenlijk al, zoals al is aaangehaald. Je kan alleen moeilijk zeggen dat Enoh weinig kaarten pakt, en de rode kaart zat er eigenlijk al aan te komen, en waar vind jij dan waar hij stappen in maakt? Hij raakt de bal nog steeds te vaak aan(wel wat minder, maar nog steeds veel te veel) en en dan is zijn pass ook in de meeste gevallen niet goed genoeg! Als Anita daar kan komen te spelen, zou ik dat zeer wenselijk vinden. Weet iemand trouwens of erachter, Blind niet meegerekend, nog een leuke linkerverdediger zit? Dan kan Anita gelijk door. De opstelling zal waarschijnlijk wel dezelfde zijn, met v/d Wiel i.p.v. Ooijer, zoals je zegt. Stond wel aardig, alleen veel scherper! En Eriksen moet eens goed gaan spelen, knokken en simpel spelen. daarna kunnen de hakjes enz. komen. We hebben inderdaad wel een goede kans om te winnen, maar dan moet er nu zeker scherp gespeeld worden vanaf minuut 1, want ik verwacht dat een messcherp zagreb dat sowieso zal zijn, gesteund door publiek. Je doet net alsof iedereen nu alles mooi probeert te doen.. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
deze 2 potten moet je winnen om weg te lopen bij lyon,die zie ik niet 2 keer winnen van madrid. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 20:17 schreef verbrande harry het volgende:deze 2 potten moet je winnen om weg te lopen bij lyon,die zie ik niet 2 keer winnen van madrid. +1 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Effe tusssen de lijnen door.....misschien een domme vraag......maarreh waar is FREAKY gebleven ???? Mis hem al een poosje.... |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 20:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:Effe tusssen de lijnen door.....misschien een domme vraag......maarreh waar is FREAKY gebleven ???? Mis hem al een poosje.... mischien geemigreerd...hehe |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 20:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:Effe tusssen de lijnen door.....misschien een domme vraag......maarreh waar is FREAKY gebleven ???? Mis hem al een poosje.... heb je het niet gehoord man?die is uit de kast gekomen en zit tegenwwordig elke avond in de coming out bar.......met een lul in zijn bek man...... |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 17:53 schreef alibabba het volgende:Graðanski nogometni klub Dinamo Zagreb werd in 1945 opgericht door het nieuwe communistische beleid dat zich gevestigd had in Kroatië. Alle clubs uit Zagreb werden ontbonden en er werd één club opgericht: Dinamo. De grootste club van Kroatië speelt haar thuiswedstrijden in het Maksimir Stadion dat plaats biedt aan ongeveer 38.000 fans. De club werd de afgelopen zes jaar landskampioen van Kroatië en heeft in totaal 13 landstitels in de wacht gesleept. In Europa schopte de ploeg het nooit verder dan de groepsfase van de Champions League. De supporters van Dinamo Zagreb zullen bekend zijn bij Ajax. De Bad Blue Boys staan bekend als één van de meest fanatieke supporterskernen in Europa. Ajax en Dinamo Zagreb stonden 6x eerder tegenover elkaar. Dinamo Zagreb heette voorheen ook Croatia Zagreb en daar speelde we in het seizoen 1998-1999 tegen voor de Champions League. In Kroatië werd het 0-0, in Amsterdam werd het 1-0 voor Croatia Zagreb, zoals de club toen nog heette. Het was de 1e ronde en we stonden in een groep met Zagreb, Ol.Piraeus en FC Porto. Ajax werd daarin laatste en Morten Olsen werd na de laatste groepswedstrijd in Porto ontslagen. In 2007-2008 troffen AJAX en Dinamo Zagreb elkaar 2x in de 1e ronde van het UEFA Cup-toernooi. In Kroatie speelde Ajax met deze opstelling; Stekelenburg, Heitinga, Stam, Van der Wiel, Vermaelen, Emanuelson, Gabri, Maduro, Ogararu, Huntelaar, Rommedahl. Suarez kwam tussentijds in het veld voor Rommedahl en Luque voor Huntelaar. In Amsterdam stonden Jurgen Colin en Suarez in de basis voor Ogararu en Vermaelen. Colin werd in de 1e helft al vervangen voor Delorge, Ogararu kwam na een uur in het veld voor vd.Wiel en Urzaiz was stormram ( 104e minuut ). Hij kwam in het veld voor Maduro. Zo liep de tweeluik af; [ filmpje ] De laatste ontmoeting was een tweeluik in de groepsfase ( poule met Zagreb, Anderlecht en Timisoara ) van de Europa League ( in de Europa League kwamen we terecht na een play-off winst tegen Slovan Bratislava, 5-0 Adam en 1-2 in Bratislava ) in het seizoen 2009-2010. In Amsterdam werd het tegen Dinamo 2-1 dankzij goals van Luis Suárez ( 3e min.) en Dennis Rommedahl ( 81e min.). In Kroatië werd het 0-2 dankzij goals van Marko Pantelic ( 13e min.) en Demy de Zeeuw ( 45e min.). Ajax zou als 2e achter Anderlecht eindigen en speelde een ronde daarop tegen Juventus die Ons Aller Ajax helaas verloor ( 1-2 Amsterdam en 0-0 in Turijn ). Dinamo Zagreb is dan wel de beste ploeg van Kroatië met aanvallend voetbal. Buiten de landsgrenzen neemt de club een heel andere stelling in. Tegen Real Madrid en Olympique Lyon speelde de ploeg in een defensieve 4-5-1-formatie en probeerde het via de counter gevaarlijk te zijn. De verwachting is dat zij dus het initiatief aan Ajax laten en daar waar het mogelijk is gevaarlijk omschakelen. Scorend vermogen is het probleem niet bij Dinamo. Beqiraj of anders Rukavina kunnen als aanvallers hun goaltje meepikken. Op het middenveld zijn Badelj, Kovaèiæ en Suminic scherpschutters. Ajax is dus gewaarschuwd voor de omschakeling! ALIPEDI////////////HELD!!!!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 21:11 schreef joduh het volgende:[..] heb je het niet gehoord man?die is uit de kast gekomen en zit tegenwwordig elke avond in de coming out bar.......met een lul in zijn bek man...... Jou lul..?? |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: +10000000000000000 hahahahaha
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2011 door Ajax Is The Best -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 21:11 schreef joduh het volgende:[..] heb je het niet gehoord man?die is uit de kast gekomen en zit tegenwwordig elke avond in de coming out bar.......met een lul in zijn bek man...... HAHAHAHAHAHAHAHAHA.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 21:11 schreef joduh het volgende:[..] heb je het niet gehoord man?die is uit de kast gekomen en zit tegenwwordig elke avond in de coming out bar.......met een lul in zijn bek man...... Whahahahaha, misschien wel met zijn eigen lul..... Of staat zijn gras hoog.....is hij de grasmaaier.... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 21:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Whahahahaha, misschien wel met zijn eigen lul..... Of staat zijn gras hoog.....is hij de grasmaaier.... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
romano
|
|
|
Ik begrijp dat we vanavond weer met Enoh spelen als punt naar achteren. Gaan ze het nou nooit zien daar bij Ajax? Enoh kan het niet! De enige goede punt naar achteren die we hebben is Anita. Ik zie dan nog liever Blind als linksback ipv Anita (ik geef toe, dat is ook vragen om moeilijkheden) dan Enoh op de plek waar hij straks gaat spelen. 4-1 voor Zagreb is zo'n gekke prognose nog niet. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Ajax: Vermeer, Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Eriksen, Enoh, Janssen, Sulejmani, De Jong, Boerrigter. Bron: Ajax Netwerk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 oktober 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
De bank van Ajax; Cillessen, Ooijer, Blind, Lodeiro, Bulykin, Lukoki en Koppers. Op het wedstrijdformulier van de UEFA staat Boilesen op de bank, dit moet echter Lodeiro zijn. Bron wederom: Ajax Netwerk. |
|
|
|