|
|
ktotheb
|
|
|
http://www.soccernews.nl/news/134420/Mols_te_spreken_over_Ligeon:_Hij_zorgde_voor_de_ommekeer
Ik vond gisteren vooral de verdedigende acties van Ligeon ook best wel indrukwekkend. Zijn man is er niet 1 keer langs geweest en hij speelde gewoon erg goed. Nu is hij er voor de wedstrijd tegen Zagreb niet bij, wat voor mij toch onbegrijpelijk is.
De laatste weken is er veel kritiek geweest op van der Wiel en dat is ook terecht. Hij was vaak degene die erg slap speelde en hij gaf zijn man elke keer veel teveel ruimte. Ik snap aan de ene kant wel dat de Boer voorzichtig wil zijn met zo'n jonge jongen, maar aan de andere kant is dat juist Ajax. Gooi die jongen maar in het diepe en geef hem de kans. Als van der Wiel zo slap blijft spelen, lijkt deze jongen mij een goed alternatief.
Wat is jullie mening over Ligeon en van der Wiel? Ik vind Alderweireld op rechtsback in ieder geval geen optie! |
|
|
|
|
lereeeen
|
|
|
ik vind ligeon een goeie speler maar we moeten niet na 1 wedstrijd zeggen dat die goed is.Ik ben met je eens over dat toby op de RB positie geen goede idee is. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ligeon is een uitstekende speler...in de laatste 10 jaar is wel vaker gebleken dat een debutant het goed doet, maar na verloop van tijd word het minder...hoe zou dat toch komen???? |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Ik vond dat hij goed inviel. Hij is snel en dat vind ik een belangrijke eigenschap van een back. Fysiek wel nog wat licht, niet al te lang ook, maar verdedigend uitstekend. Die IJslander van AZ, wat echt geen misse speler is, kreeg geen poot aan de grond. Hij zit niet bij de selectie voor Zagreb omdat VD Wiel gewoon mag spelen, maar Ligeon krijgt zijn kansen echt nog wel. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 16:24 schreef alibabba het volgende:Ligeon is een uitstekende speler...in de laatste 10 jaar is wel vaker gebleken dat een debutant het goed doet, maar na verloop van tijd word het minder...hoe zou dat toch komen???? ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoel niet te zeggen dat hij meteen het nieuwste grote talent is. Ik zie alleen (ook hier op dit forum) een enorme lading kritiek op van der Wiel. Daar ben ik het ook mee eens. Ik ben simpelweg benieuwd naar de reactie van de mensen hier op hem, maar ook Toby op rechtsback. Ik vraag me gewoon hardop af of deze jongen in de toekomst idd van der Wiel kan vervangen |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Ik snap ook helemaal niet dat Alderweireld de vaste rechtsback van de belgkes is. Hij deed het toch echt wel slecht, afgelopen zaterdag! Ligeon speelde redelijk tot goed, en 1 tegen 1 is hij volgens mij ook goed. V/d Wiel weet dus dat hij toch niet meer zo slap kan gaan spelen, Ligeon heeft dus ook al zijn debuut gemaakt en heeft het al laten zien. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2011 - 17:06 schreef Ajx het volgende:Ik snap ook helemaal niet dat Alderweireld de vaste rechtsback van de belgkes is. Hij deed het toch echt wel slecht, afgelopen zaterdag! Ligeon speelde redelijk tot goed, en 1 tegen 1 is hij volgens mij ook goed. V/d Wiel weet dus dat hij toch niet meer zo slap kan gaan spelen, Ligeon heeft dus ook al zijn debuut gemaakt en heeft het al laten zien. Dan hebben we het over Leekens, bondscoach van Belgie...zo blind als de schIJtsrechters hier en dan weet je genoeg... |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
de tijd zal het leren...hehe |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ruben Ligeon heeft leuk ingevallen leuk voor hem en goed vpoor Ajax echter....
Je speelt morgenavond een uitwedstrijd in Zagreb.... een waar gekkenhuis....het wordt een fyieke pot voetbal vergelijk hun maar met Utrecht thuis, de beuk gaat er in. Dus....terecht dat de Boer hem niet meeneemt! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ruben heeft een signaal afgegeven dat het tijd is om te cashen voor van der Wiel. Strik erom. Een hoop miljoenen bijschrijven en Ruben in Ajax 1. Met Ooijer, de Boer en Jaap Stam als mentor ter ondersteuning zou hij na de winterstop ready to go moeten zijn.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het is in iedergeval een jonge speler die er nog helemaal voor gaat dus wat mij betreft mag hij best op de bank zitten en evt invallen als twietie weer zo dramatisch speelt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 - 14:52 schreef Stanley het volgende:Ruben heeft een signaal afgegeven dat het tijd is om te cashen voor van der Wiel. Strik erom. Een hoop miljoenen bijschrijven en Ruben in Ajax 1. Met Ooijer, de Boer en Jaap Stam als mentor ter ondersteuning zou hij na de winterstop ready to go moeten zijn.... Ik denk dat het beter is om te zorgen dat Greg weer goed gaat spelen met Ruben achter de hand, de rest van dit seizoen kan Ruben dan regelmatig invallen en bijvoorbeeld de bekerwedstrijden spelen. Komende zomerstop flink cashen voor een goed spelende van der Wiel na het EK, en dan kan RUben komend seizoen die plek innemen.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 - 19:25 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat het beter is om te zorgen dat Greg weer goed gaat spelen met Ruben achter de hand, de rest van dit seizoen kan Ruben dan regelmatig invallen en bijvoorbeeld de bekerwedstrijden spelen. Komende zomerstop flink cashen voor een goed spelende van der Wiel na het EK, en dan kan RUben komend seizoen die plek innemen.. juist.. het is beter dat vanderwiel goed gaat voetballen. hier heeft niemand wat aan!! van mij hoeft vanderwiel niet weg. Hij moet gewoon beter voetballen zo simpel is het!! dat is beter voor ajax en beter voor ruben en vooral beter voor hem zelf!!
1 ding is zeker vanderwiel moet beter spelen! ruben krijgt zijn kans nog wel!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
maar laten we eerlijk zijn, vdwiel heeft ook het gevoel dat niemand zijn plek in kan nemen, zelfs naar een CL wedstrijd laat Frankie gewoon vdwiel zijn goeie invaller weer lekker thuis.. en weet vdwiel donders goed dat die er toch niet af wordt gehaald. ik denk dat vdwiel er best eens afgehaald mag worden vooral van de week.. mjah dan laat je zijn vervanger thuis.. beetje dom.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
hallo het zijn profs. een prof weet wel wanneer hij iets fout doet hoor!! daarvoor heb je geen jeugdspeler voor nodig om hem scherp te krijgen dat komt namelijk uit je zelf!! dat vanderwiel niet lkkr in zijn vel zit, is voor iedereen duidelijk dus ook voor hem!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 oktober 2011 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 - 20:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:hallo het zijn profs. een prof weet wel wanneer hij iets fout doet hoor!! daarvoor heb je geen jeugdspeler voor nodig om hem scherp te krijgen dat komt namelijk uit je zelf!! dat vanderwiel niet lkkr in zijn vel zit, is voor iedereen duidelijk dus ook voor hem!! tuurlijk maar laten we eerlijk zijn, voor iedereen in het elftal is een vervanger als iemand niet goed speelt.. maar voor vdwiel niet.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 - 20:46 schreef nummer10 het volgende:[..] tuurlijk maar laten we eerlijk zijn, voor iedereen in het elftal is een vervanger als iemand niet goed speelt.. maar voor vdwiel niet.. voor iedereen is er een vervanger behalve voor vanderwiel? das niet waar! anita is een hele goeie rechtsback hoor, maar die speelt ook op andere posities. ik denk dat voor toby en voor jan geen vervangers zijn want opa is geen vervanger!! dan kan je nog beter met 10 man spelen! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 - 19:25 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat het beter is om te zorgen dat Greg weer goed gaat spelen met Ruben achter de hand, de rest van dit seizoen kan Ruben dan regelmatig invallen en bijvoorbeeld de bekerwedstrijden spelen. Komende zomerstop flink cashen voor een goed spelende van der Wiel na het EK, en dan kan RUben komend seizoen die plek innemen.. Is na een nachtje slapen waarschijnlijk toch de beste oplossing. Maar wel lekker om te zien dat Ruben notabene tegen een sterk AZ zo goed inviel en dan is er ook nog die Fin Toviaki Tomiaki ofziets...
Die plek komt wel goed geloof ik;-) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 - 21:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] voor iedereen is er een vervanger behalve voor vanderwiel? das niet waar! anita is een hele goeie rechtsback hoor, maar die speelt ook op andere posities. ik denk dat voor toby en voor jan geen vervangers zijn want opa is geen vervanger!! dan kan je nog beter met 10 man spelen! Op links is Anita een drama maar het is wel een hele goede rechtsback?? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 - 12:11 schreef Stanley het volgende:[..] Is na een nachtje slapen waarschijnlijk toch de beste oplossing. Maar wel lekker om te zien dat Ruben notabene tegen een sterk AZ zo goed inviel en dan is er ook nog die Fin Toviaki Tomiaki ofziets... Die plek komt wel goed geloof ik;-) Henri Toivomaki.. ;-) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Toivomaki, die bedoel ik hahaha |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ik begreep dat die Toivomaki nogal last had van heimwee, dus weet niet zeker hoe dat zal gaan met hem. Ik vind ook dat Ligeon mee moet omdat er dan een stand-in is voor Greg. Hij is gewoon echt vaak de slechtste man van het veld de laatste tijd en dat kost gewoon punten. Dat concurrentie hem op scherp kan zetten, vind ik een hele plausibele theorie. Dat is in het voetbal ook wel vaker gebeurd. Kijk bijvoorbeeld naar Stekelenburg. Hij was altijd al een goede keeper, maar pas toen hij terugkwam nadat van Basten hem gepasseerd had, werd hij echt van wereldniveau. Misschien kan het geen kwaad voor Greg om eens een paar keer geen basisplaats te hebben, zodat hij misschien weer even met beide voeten op de grond komt te staan. Natuurlijk zou Anita daar ook kunnen spelen, maar zonder Boilesen speelt hij dus linksback en als die terug is, zie ik Anita liever op de plek van Enoh. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 - 14:50 schreef ktotheb het volgende:Ik begreep dat die Toivomaki nogal last had van heimwee, dus weet niet zeker hoe dat zal gaan met hem. Ik vind ook dat Ligeon mee moet omdat er dan een stand-in is voor Greg. Hij is gewoon echt vaak de slechtste man van het veld de laatste tijd en dat kost gewoon punten. Dat concurrentie hem op scherp kan zetten, vind ik een hele plausibele theorie. Dat is in het voetbal ook wel vaker gebeurd. Kijk bijvoorbeeld naar Stekelenburg. Hij was altijd al een goede keeper, maar pas toen hij terugkwam nadat van Basten hem gepasseerd had, werd hij echt van wereldniveau. Misschien kan het geen kwaad voor Greg om eens een paar keer geen basisplaats te hebben, zodat hij misschien weer even met beide voeten op de grond komt te staan. Natuurlijk zou Anita daar ook kunnen spelen, maar zonder Boilesen speelt hij dus linksback en als die terug is, zie ik Anita liever op de plek van Enoh. Ik dekn dat het laatste dat je zegt nog wel eens de vaste opstelling kan gaan worden straks.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
joduh