BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC AJAX - Feyenoord (zondag 23 oktober 2011 , 12:30 uur): 1-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
sebas79
 sebas79 - zondag 23 oktober 2011 - 16:47   quote  deeplink  
Ik vraag me ook echt af wat De Jong nog meer verkeerd moet doen om voor een wissel in aanmerking te komen , wat een drama die gozer . Hij heeft echt alhet krediet vd wereld ,dat kan je toch niet verkopen aan spelers als lodeiro enz
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 16:31 schreef ross het volgende:
jongens het bleek dat sulejmani geblesseerd is geraakt tijdens de warming up, en daardoor niet durfde voluit te gaan (gzn op ad.nl)
DAN HAD HIJ MAAR NIET MOETEN STARTEN!!! Niet fit genoeg, is niet spelen!! Jezelf er niet na de wedstrijd achter verstoppen!
Guyt
 Guyt - zondag 23 oktober 2011 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 16:25 schreef nummer10 het volgende:
waar is remco nu, zo te zien komen er steeds meer Eriksen tegenstanders, iets wat sommigen allanger zien/zeggen word wederom bevestigd
Idd zelfs de Boer begint het te zien.Sorry voor Eriksen ik had best wel medelij met hem toen ik zn koppie zag toen hij dr uit moest.De media heeft die jongen kapot gemaakt door hem als een wereld ster te bekronen.Vandaag was het ook niet best maar heel AJAX was niet best op vermeer na dan.Ook Boerrigter gaf een paar mooie voorzetten maar er stond niemand in de spits.Denk dat Bully er gestaan zou hebben en ze er in gekopt had.Niet dat ik helemaal gek ben van die man maar hij is wel een echte spits.Misschien eens met hem starten??? Maar goed allemaal achteraf gelul.Bovendien vind ik Boerrigter ook niet meer de boerrigter van het begin van het seizoen eerlijk gezegd.Maar dat mag je ook niet verwachten van deze jongen.AJAX heeft me zeer teleurgesteld.Tuurlijk deed FR het goed zeker weten maar wat was AJAX slappe hap.En het is niet alleen vandaag het gaat al een tijdje voor geen meter.Soms hoop je dat ze snel achter komen want ja dan kunnen ze ineens wel voetballen,ongelofelijk.Vandaag met de rode kaart (terecht)ook.Dan kunnen ze ineens wel weer voetballen heel even dan.Dan zie ik Jan Verthongen wel ineens opkomen en nadrukkelijk mee doen met de wedstrijd.Waarom kunnen ze dat niet vanaf het begin opbrengen??? Normaal gesproken (met alle respect voor FR) een AJAX in goede doen walst er gewoon overheen.Kom op zeg.Aan de andere kant hebben we al wel een hoop moeilijke wedstrijden gehad.Toppers tegen PSV,TWENTE en AZ.Niet gewonnen maar ook niet verloren.Zoals gewoonlijk moeten we wel weer aan een inhaalrace gaan beginnen.
Guyt
 Guyt - zondag 23 oktober 2011 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 16:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hoezo????...wil je het op de man spelen dan.....je gelijk halen????....gaan we weer
Tering he kan Remco niet voor zn eigen opkomen word een beetje moe van je gedrag.
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 16:57   quote  deeplink  
Eriksen is een hele goede voetballer, daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik. Maar zolang hij ook niet eens zijn duels gaat winnen als het wat minder gaat, dan moet je hem niet opstellen, heel simpel!
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 16:58   quote  deeplink  
http://www.soccerlife.nl/wat-moet-er-gebeuren-bij-ajax/

Vind dit artikel wel kloppen, jullie?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 23 oktober 2011 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 16:53 schreef Guyt het volgende:

[..]

Tering he kan Remco niet voor zn eigen opkomen word een beetje moe van je gedrag.
Beetje retorieke opmerking...tuurlijk kan hij voor zichzelf opkomen......vraag me alleen af waarom Remco het moet ontgelden omdat Ericsson kut speelt............het blijft een klasbak,alleen de rest speelt ook dramatisch,en die jongen kan(nog niet) het elftal op sleeptouw nemen..........hier laat ik het bij en ben pleitte
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 16:59 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Beetje retorieke opmerking...tuurlijk kan hij voor zichzelf opkomen......vraag me alleen af waarom Remco het moet ontgelden omdat Ericsson kut speelt............het blijft een klasbak,alleen de rest speelt ook dramatisch,en die jongen kan(nog niet) het elftal op sleeptouw nemen..........hier laat ik het bij en ben pleitte
het moet inderdaad niet op remco gespeeld worden, het gaat hier om Eriksen. Hij kan inderdaad heus wel voetballen, maar moet leren om er ook eens de beuk in te kunnen gooien! Zolang hij dat niet doet, kan hij op het bankje even toekijken om het te leren!
Guyt
 Guyt - zondag 23 oktober 2011 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 16:57 schreef Ajx het volgende:
Eriksen is een hele goede voetballer, daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik. Maar zolang hij ook niet eens zijn duels gaat winnen als het wat minder gaat, dan moet je hem niet opstellen, heel simpel!
Ben het tot dusverre nog niet met je eens.Vind Eriksen helemaal niet zo een goede voetballer.
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:03 schreef Guyt het volgende:

[..]

Ben het tot dusverre nog niet met je eens.Vind Eriksen helemaal niet zo een goede voetballer.
Dan heb je een beetje poep in je oren en ogen. Iedereen is enthousiast over voetbalkwaliteiten, en heeft het ook bij vlagen al wel laten zien(met steekpasses enzo) maar is eigenlijk nog teveel een mooi-weer-voetballer. Moet dat eerst van zich afschudden, en dan pas weer voetballen!!
nummer10
 nummer10 - zondag 23 oktober 2011 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:06 schreef Ajx het volgende:

[..]

Dan heb je een beetje poep in je oren en ogen. Iedereen is enthousiast over voetbalkwaliteiten, en heeft het ook bij vlagen al wel laten zien(met steekpasses enzo) maar is eigenlijk nog teveel een mooi-weer-voetballer. Moet dat eerst van zich afschudden, en dan pas weer voetballen!!
ben je met een paar steekpasses wereldtop of kan je het dan worden ???
sorry hoor zelfs IK geef steekpasses en kan een keer een panna geven, maar dat maakt je geen wereldtop in wording, daar zijn meer dingen voor nodig.

En nee Nenam ik speel niet op de man, maar je mag best je fouten toegeven... Eriksen IS het gewoon NIET, zelfde als DEJONG ben gewoon benieuwd of Remco en nog een paar mensen nu overtuigd zijn van de NIET kwaliteiten van deze 2
Grasmaaier
 Grasmaaier - zondag 23 oktober 2011 - 17:24   quote  deeplink  
Zal Vermeer 1 of 2 duels geschorst worden? Was de enige Ajacied die een pluim verdiend.
Pietje
 Pietje - zondag 23 oktober 2011 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

sorry hoor zelfs IK geef steekpasses en kan een keer een panna geven, maar dat maakt je geen wereldtop in wording, daar zijn meer dingen voor nodig.

En nee Nenam ik speel niet op de man, maar je mag best je fouten toegeven... Eriksen IS het gewoon NIET, zelfde als DEJONG ben gewoon benieuwd of Remco en nog een paar mensen nu overtuigd zijn van de NIET kwaliteiten van deze 2
Eriksen is grandioos uit vorm. In goeden doen ben ik wel een fan van hem. Vergeet daarbij niet, dat Christian pas 19 jaar jong is! Hij kan het (nog) niet aan om een heel en falend elftal op sleeptouw te nemen. Het is aan Frank de Boer om in te grijpen bij (alle) spelers die niet in vorm zijn, dus ook bij Christian Eriksen. En dat heeft hij vanmiddag dan eindelijk eens gedaan. Daarnaast ben ik van mening, dat het de media zijn geweest die hem "omhoog" hebben geschreven als supertalent. En dat talent heeft hij beslist, maar dat komt er zeker bij belangrijke wedstrijden nog niet uit, laat staan juist nu dat hij uit vorm is. Geduld is een schone zaak en het is aan Frank de Boer om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen. Maar ja... Frank de Boer en tactiek... Dat bijt elkaar enigszins.
baco74
 baco74 - zondag 23 oktober 2011 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:24 schreef Grasmaaier het volgende:
Zal Vermeer 1 of 2 duels geschorst worden? Was de enige Ajacied die een pluim verdiend.
Misschien wel 3, kan.
Gelukkig hebben we met Cillesen een goede vervanger in huis, maar Kenneth was top vandaag.
Zal het zo zijn de aanwezige concurentie hem sterker maakt?
Guyt
 Guyt - zondag 23 oktober 2011 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:06 schreef Ajx het volgende:

[..]

Wie is iedereen????
Guyt
 Guyt - zondag 23 oktober 2011 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:27 schreef baco74 het volgende:

[..]

Misschien wel 3, kan.
Gelukkig hebben we met Cillesen een goede vervanger in huis, maar Kenneth was top vandaag.
Zal het zo zijn de aanwezige concurentie hem sterker maakt?
Ik ben nog niet overtuigd van Cillisen eerlijk gezegd.Hopelijk overtuigd hij mij de komende wedstrijden.Word toch nogal angstig als hij dr in komt.
nummer10
 nummer10 - zondag 23 oktober 2011 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:26 schreef Pietje het volgende:

[..]

Eriksen is grandioos uit vorm. In goeden doen ben ik wel een fan van hem. Vergeet daarbij niet, dat Christian pas 19 jaar jong is! Hij kan het (nog) niet aan om een heel en falend elftal op sleeptouw te nemen. Het is aan Frank de Boer om in te grijpen bij (alle) spelers die niet in vorm zijn, dus ook bij Christian Eriksen. En dat heeft hij vanmiddag dan eindelijk eens gedaan. Daarnaast ben ik van mening, dat het de media zijn geweest die hem "omhoog" hebben geschreven als supertalent. En dat talent heeft hij beslist, maar dat komt er zeker bij belangrijke wedstrijden nog niet uit, laat staan juist nu dat hij uit vorm is. Geduld is een schone zaak en het is aan Frank de Boer om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen. Maar ja... Frank de Boer en tactiek... Dat bijt elkaar enigszins.
mjah heb het nooit echt in hem zien zitten als ik eerlijk ben Pietje, bij bijna elk ajax talent als die weer kwam (vooral middenvelders) en ze debuteerde in het eerste had ik altijd wel van WOW dat word er wel 1... dat heb ik helaas nooit bij Eriksen gehad..
Guyt
 Guyt - zondag 23 oktober 2011 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mjah heb het nooit echt in hem zien zitten als ik eerlijk ben Pietje, bij bijna elk ajax talent als die weer kwam (vooral middenvelders) en ze debuteerde in het eerste had ik altijd wel van WOW dat word er wel 1... dat heb ik helaas nooit bij Eriksen gehad..
Dat heb ik dus ook precies hetzelfde.
Pietje
 Pietje - zondag 23 oktober 2011 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik wel. Misschien ben ik wat beïnvloed door de media, maar toch. Hij staat wel op een belangrijke plek in het team, waardoor erg veel ogen op hem gericht zijn. Hij straalt wel een hoop flair uit, mits in goeden doen. Daarnaast, nogmaals, hij is pas 19 jaar. Wel vind ik, dat hij geen beschermede posititie in het elftal behoort te krijgen. Daarmee bedoel ik, dat wanneer Eriksen uit vorm is, en dat is hij op dit moment hopeloos, dan mag het geen ijzeren wet zijn, dat hij per se speelt. Ik wil bij voorbeeld Lodeiro wel eens een aantal wedstrijden aaneen op die plek zien spelen!
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Nee, met een paar steekasses ben je nog geen wereldtop. Maar hij heeft gewoon al meer laten zien dan 'een paar steekpasses' heh, we mogen niet vergeten dat hij vorig jaar al heeft laten zien dat hij kan VOETBALLEN, nu moet hij nog laten zien dat hij kan KNOKKEN!
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:24 schreef Grasmaaier het volgende:
Denk eentje, maar Cilissen is een goede vervanger. Betrouwbaar en wat langer. Moeten we niet om gaan wanhopen(neemt overigens niet weg dat Vermeer het erg goed deed vanmiddag hoor!)
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:34 schreef Guyt het volgende:

[..]

Wie is iedereen????
Een heleboel belangrijke mensen binnen Ajax, een aantal belangrijke mensen binnen de Deense voetbalbond, en natuurlijk aardig wat buitenstaanders, maar die mensen weet remco beter dan ik.
nummer10
 nummer10 - zondag 23 oktober 2011 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:45 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik wel. Misschien ben ik wat beïnvloed door de media, maar toch. Hij staat wel op een belangrijke plek in het team, waardoor erg veel ogen op hem gericht zijn. Hij straalt wel een hoop flair uit, mits in goeden doen. Daarnaast, nogmaals, hij is pas 19 jaar. Wel vind ik, dat hij geen beschermede posititie in het elftal behoort te krijgen. Daarmee bedoel ik, dat wanneer Eriksen uit vorm is, en dat is hij op dit moment hopeloos, dan mag het geen ijzeren wet zijn, dat hij per se speelt. Ik wil bij voorbeeld Lodeiro wel eens een aantal wedstrijden aaneen op die plek zien spelen!
flair vind ik hem juist niet hebben, toen een sneijder of vdvaart debuteerde had je echt zo iets van JAAAAA HEERLIJKE AKTIE, dat zie ik gewoon te weinig/niet bij Eriksen... zelfs vorig jaar toen hij zo de hemel in geprezen werd liep ik me 89 min te irriteren aan zijn houding/spel en dan geeft hij 1 beslissend pass... en werd hij door de hele wereld de hemel ingeprezen. maar ik wil 1 min mij zelf irriteren en 89 min genieten van een speler. en dat heb ik nooit gehad met Eriksen integenstelling van die andere 2 wat ik noemde
baco74
 baco74 - zondag 23 oktober 2011 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:35 schreef Guyt het volgende:

[..]

Ik ben nog niet overtuigd van Cillisen eerlijk gezegd.Hopelijk overtuigd hij mij de komende wedstrijden.Word toch nogal angstig als hij dr in komt.
Logisch, is niet voor niets tweede keeper.
Keepers hebben altijd een lange aanlooptijd nodig qua aanpassen, was bij Vermeer ook.
Is mijn inziens wel een goede keeper.....maar tsja wie ben ik.
Pietje
 Pietje - zondag 23 oktober 2011 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

flair vind ik hem juist niet hebben, toen een sneijder of vdvaart debuteerde had je echt zo iets van JAAAAA HEERLIJKE AKTIE, dat zie ik gewoon te weinig/niet bij Eriksen... zelfs vorig jaar toen hij zo de hemel in geprezen werd liep ik me 89 min te irriteren aan zijn houding/spel en dan geeft hij 1 beslissend pass... en werd hij door de hele wereld de hemel ingeprezen. maar ik wil 1 min mij zelf irriteren en 89 min genieten van een speler. en dat heb ik nooit gehad met Eriksen integenstelling van die andere 2 wat ik noemde
Flair had hij bij zijn debuut in mijn ogen wel. De laatste weken/maanden inderdaad niet. Hij lijkt op dit moment meer op een gevangen volgeltje. En natuurlijk heb je gelijk met Wesley Sneijder en Raffie. Dat zijn (nog altijd) uitzonderlijke buitcategorie voetballers!
nummer10
 nummer10 - zondag 23 oktober 2011 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:59 schreef Pietje het volgende:

[..]

Flair had hij bij zijn debuut in mijn ogen wel. De laatste weken/maanden inderdaad niet. Hij lijkt op dit moment meer op een gevangen volgeltje. En natuurlijk heb je gelijk met Wesley Sneijder en Raffie. Dat zijn (nog altijd) uitzonderlijke buitcategorie voetballers!
maar daar doel ik ook de heletijd op Pietje, maar sommigen op dit Forum snappen dat niet of Willen het niet snappen.. Eriksen zou nog beter moeten zijn dan die 2 onderanderen, maar in mijn beleving gaat Eriksen nooit dat bereiken, anders hadden we wel meer van hem gezien... zoals ik zei 1 min irriteren en 89 min genieten..
Pietje
 Pietje - zondag 23 oktober 2011 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar daar doel ik ook de heletijd op Pietje, maar sommigen op dit Forum snappen dat niet of Willen het niet snappen.. Eriksen zou nog beter moeten zijn dan die 2 onderanderen, maar in mijn beleving gaat Eriksen nooit dat bereiken, anders hadden we wel meer van hem gezien... zoals ik zei 1 min irriteren en 89 min genieten..
Ik hoop niet dat je gelijk krijgt, nummer10. Van mij krijgt Christian (nog) het voordeel van de twijfel. Hij is pas 19 jaar jong.
Maar meningen verschillen nu eenmaal. Denk aan de discussies over Urby, over Siem, over Steek, over Daley. En ga zo maar door ;-)
Ajax we love you
 Ajax we love you - zondag 23 oktober 2011 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 14:56 schreef Boudewijn het volgende:
De Boer kan beter een motivatie coach erbij halen want het lijkt erop dat Ajax pas wakker wordt zodra ze achter staan...
Yep helemaal mee eens, dit kan toch echt niet, of zou het zo zijn dat ze de opdracht krijgen van de Boer om zo te voetballen? Ik zou zeggen Ajax, knal die bal eerst in je eigen goal, en dan kunnen ze gaan voetballen... Vanaf minuut 1 1 tegen 1 spelen, want dan weet de tegenstander het niet meer, maar dat afwachten en niet jagen op de bal is echt vreselijk
Guyt
 Guyt - zondag 23 oktober 2011 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:51 schreef Ajx het volgende:

[..]

Een heleboel belangrijke mensen binnen Ajax, een aantal belangrijke mensen binnen de Deense voetbalbond, en natuurlijk aardig wat buitenstaanders, maar die mensen weet remco beter dan ik.
Interesseert me niet ik ben geen fan.
Ajax we love you
 Ajax we love you - zondag 23 oktober 2011 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 15:03 schreef nummer10 het volgende:
k heb gewoon genoeg van paar CAPSONES FLIKKERS bij ons in het elftal.. en dat zijn met name Eriksen en VDwiel De Jong Sulejmani ik zeg dan ook als fit teminste Ligeon, Ozbiliz Serero en Buly een eerlijke kans geven !!!
MEt de Jong in het veld begin je al met 10 man. Zet hem een keer op de bank. Als ik 10x achter elkaar balverlies lijdt, dan wordt ik ook gewisseld, waarom hij niet? Hij mag altijd spelen? Volgens mij pijpt hij de boer en sklikt hij het door, vandaar dat hij speelt, hij zet hem desnoods op doel??
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 17:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Zijn ook grote namen, maar waren op 19-jarige leeftijd ook nog niet op wereld niveau van nu heh..
nummer10
 nummer10 - zondag 23 oktober 2011 - 18:13   quote  deeplink  
yep AWLY
nummer10
 nummer10 - zondag 23 oktober 2011 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:12 schreef Ajx het volgende:

[..]

Zijn ook grote namen, maar waren op 19-jarige leeftijd ook nog niet op wereld niveau van nu heh..
klopt maar waren meer een genot om naar te kijken dat Eriksen. :)
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt maar waren meer een genot om naar te kijken dat Eriksen. :)
Bij tijd en weile wel, maar op andere momenten weer niet.
soccer
 soccer - zondag 23 oktober 2011 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 15:20 schreef Oceanu het volgende:
Het is geen excuus maar telt wel degelijk mee dat Ajax van de 10 gespeelde wedstrijden het hele linkerrijtje al gehad heeft. Tel daar de CL bij en er is wat mij betreft een reden te noemen waarom het niet soepel loopt. Als ik hoor dat vd Wiel vanaf 2009 in meer dan 140 wedstrijden actief is geweest, zegt mij dat genoeg.

Sommige mensen roepen om Cruyff als trainer, is hij met een elftal met Van Basten, Rijkaard, Koeman, Vanenburg etc etc etc kampioen geworden dan ? Nee. Werd Van Gaal met Bergkamp, Jonk, De Boer, Pettersson etc etc in zijn eerste seizoen bij Ajax kampioen dan ? Ook niet. Moraal van dit verhaal: Het komt echt wel goed met Ajax. Geduld en blijf ze steunen, dan keert het tij echt wel.
Wat een onzin.

Er werd al gezegd dat Feyenoord alleen zwakkere tegenstanders heeft gehad. Zij domineerde.

Wat is nu 140 wedstrijden in 2,5 jaar. Ik werk meer dan 200 dagen per jaar. Als ik niet presteer is er ook geen brood op de plank. In de NBA spelen de topspelers zeker tussen de 80 en 100 wedstrijden per jaar. Dus geen smoesen. Het was gewoon slecht.
Ajx
 Ajx - zondag 23 oktober 2011 - 18:30   quote  deeplink  
dat is een beetje te negatief.....
nummer10
 nummer10 - zondag 23 oktober 2011 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:14 schreef Ajx het volgende:

[..]

Bij tijd en weile wel, maar op andere momenten weer niet.
maar meer als Eriksen... :)
nummer10
 nummer10 - zondag 23 oktober 2011 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:29 schreef soccer het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Er werd al gezegd dat Feyenoord alleen zwakkere tegenstanders heeft gehad. Zij domineerde.

Wat is nu 140 wedstrijden in 2,5 jaar. Ik werk meer dan 200 dagen per jaar. Als ik niet presteer is er ook geen brood op de plank. In de NBA spelen de topspelers zeker tussen de 80 en 100 wedstrijden per jaar. Dus geen smoesen. Het was gewoon slecht.
200 maar ??? :D nee geintje jo en dan ook nog 8 a 10 uur per dag, ipv 90 min ! wij doen er teminste ik nog 180 min perweek voetbal bij !!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2011 door nummer10 --
remco k
 remco k - zondag 23 oktober 2011 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 16:25 schreef nummer10 het volgende:
waar is remco nu, zo te zien komen er steeds meer Eriksen tegenstanders, iets wat sommigen allanger zien/zeggen word wederom bevestigd
Wat?? Die 3 gassies hier op het forum die nog nooit de Arena gezien hebben??

Onder Jol riep iedere supporter dat hij Sulejmani en Erikssen eens wat vaker moest gaan gebruiken, nu moet de trainer hun eruit gooien en Serrero (waar we helemaal nog niks van gezien hebben bij Ajax tegen een beetje tegenstander) en Ozbilz (zie verhaal Serrero) erin gooien, en dan gaan we die dit seizoen nog weer afkraken.
remco k
 remco k - zondag 23 oktober 2011 - 18:47   quote  deeplink  
Het verschil tussen Ajax en Feyenoord.. Ajax speelt gelijk en is ontstemt en ontevreden, Feyenoord speelt gelijk en is blij en er heerst een hozanna sfeer..
remco k
 remco k - zondag 23 oktober 2011 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 15:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik betwijfel of Serero en lodeiro ook hun duels winnen hoor?
ik betwijfel of buly evenveel meters loopt dan de jong!
vdwiel had 2 jaar geleden al verkocht moeten zijn!! toen konden we nog veel geld voor hem vragen!!
+1., nu net doen alsof die jongens het wel even zullen doen slaat werkelijk nergens op..
nummer10
 nummer10 - zondag 23 oktober 2011 - 18:51   quote  deeplink  
dat zeg ik niet, maar je kan wel laten blijken aan de zogenaamde Toppertjes dat ze niet alleen op de wereld zijn !!!
remco k
 remco k - zondag 23 oktober 2011 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:51 schreef nummer10 het volgende:
dat zeg ik niet, maar je kan wel laten blijken aan de zogenaamde Toppertjes dat ze niet alleen op de wereld zijn !!!
Dat is iets anders dan ze de grond in stampen en roepen dat ze helemaal niks kunnen.. Van supporters zoals jij gaat Ajax echt niet beter spelen..
nummer10
 nummer10 - zondag 23 oktober 2011 - 19:14   quote  deeplink  
kan het slechter dan ??? ik zeg dat Deboer die jochies gewoon op hun plaats moet zetten.. ipv zo arrogant te lopen doen in het veld (inzet 0.0)
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 23 oktober 2011 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 18:47 schreef remco k het volgende:
Het verschil tussen Ajax en Feyenoord.. Ajax speelt gelijk en is ontstemt en ontevreden, Feyenoord speelt gelijk en is blij en er heerst een hozanna sfeer..
Ik zou reacties van supporters, spelers en technische staf eens lezen op internet. Zijn stuk voor stuk niet tevreden, maar kunnen (gezien de voorgaande resultaten tegen Ajax) leven met een gelijkspel na deze wedstrijd.
soccer
 soccer - zondag 23 oktober 2011 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
dat denk ik niet dat ze tevreden zijn.Fetenoord had gewoon moeten winnen. Ajax is gewoon heeeel blij met dit gelijk spel. En inderdaad van uitfluiten gaat geen enkele speler beter spelen.
soccer
 soccer - zondag 23 oktober 2011 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
dat denk ik niet dat ze tevreden zijn.Fetenoord had gewoon moeten winnen. Ajax is gewoon heeeel blij met dit gelijk spel. En inderdaad van uitfluiten gaat geen enkele speler beter spelen.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 23 oktober 2011 - 21:05   quote  deeplink  
ik had beloofd nog even langs te komen na de wedstrijd in dit topic dus hier ben ik. Mooie wedstrijd, ben blij dat Feyenoord Ajax dusdanig onder druk zette dat veel Ajax-spelers niet aan voetballen toekwamen (niet te verwarren met iets als "uit vorm zijn").
Dit gelijkspel is voor mij een aanwijzing dat Feyenoord op de goede weg is, ik vind echter wel dat wij 2 punten hebben verloren. Anderzijds zal ik niet de beroerdste zijn en jullie feliciteren met 1 punt. dat is wel op z'n plek lijkt me.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 23 oktober 2011 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 15:58 schreef Pietje het volgende:
Ik ben terug uit de ArenA. Oh oh oh wat deed het spel van Ajax pijn aan mijn ogen. Grote delen van de wedstrijd werd Ajax volledig weggespeeld door Feyenoord. We moeten eerlijk zijn: Feyenoord speelde een uitermate goede wedstrijd. Tactisch erg sterk. Dat kan coach Frank de Boer in zijn zak steken. Bovendien had Feyenoord-coach, Ronald Koeman, het enkele dagen geleden al aangekondigd: Feyenoord zou Ajax al vroeg gaan storen in de opbouw. Nou, dat hebben zij perfect gedaan. En wat deed Frank de Boer? Eh, eh eh... Ik heb hem het eerst half uur nadrukkelijk gevolgd in de dugout. Hij zat alleen maar nee te schudden en wegwerpgebaren naar zijn spelers te maken. Maar ingrijpen deed hij niet! Ik denk dat onze Frank nog maar eens een aanvullende cursus "tactiek" moet gaan volgen. Hij kan in de leer bij Ronald Koeman, Gertjan Verbeek of bij Co Adriaanse. Van hen kan hij nog heel veel leren op tactisch gebied. Een pluspunt was wel dat hij eindelijk eens de opnieuw falende (tikkie breed, tikkie terug) Eriksen en Van der Wiel durfde te wisselen. Maar er waren nog een aantal speler rijp om gewisseld te worden. En na de terechte rode kaart voor Kenneth Vermeer waren zijn mogelijkheden duidelijk minder.
Wie voldeden wel? Opnieuw Derk Boerrichter en Kenneth Vermeer. Die laatste heeft een aantal zekere doelpunten voorkomen. Verder liepen er veel te veel slome lamzakken in het veld om het Feyenoord vanmiddag echt moeilijk te maken.
Ik ben blij met Theo Janssen in zijn aanvallende rol. Eindelijk, maar het feit, dat hij de eerste 8 wedstrijden in een verdedigende rol werd gedwongen, heeft Ajax veel punten gekost. Dat was ook al zo'n tactische blunder van Frank de Boer. Waarom hij Siem de Jong handhaaft als spits is en blijft voor mij een raadsel. Siem is geen spits en Siem wordt geen spits, ondanks het feit dat hij zo nu en dan zijn doelpuntje meepakt. Hij heeft echt niet het neusje voor de goal, hij loopt verkeerd en heeft een beperkte techniek en handelingssnelheid. Zolang Siem in de spits staat gaan we nog veel punten verliezen, juist ook omdat we achterin veel te veel doelpunten tegen krijgen.
Met dit alles zeg ik niet, dat Frank de Boer moet opstappen. Frank is Ajacied en blijft Ajacied, maar hij moet wel tactisch sterker worden en zijn eigenwijsheid overboord gooien. Zo doorgaan betekent dat wij het nog moeilijk genoeg krijgen om Europees voetbal (Europa League !!) zeker te stellen. Ook durf ik heel eerlijk vandaag Feyenoord een groot compliment te maken. Zij hebben - eveneens met veel jeugdspelers - een uitstekende wedstrijd gespeeld en ik denk dat zij achteraf zullen vinden, dat er voor hen meer dan een gelijkspel in heeft gezeten vandaag. Eerlijk is eerlijk! Met het programma van de afgelopen 10 wedstrijden, heeft Ajax nu 9 punten (!) minder dan het vorige seizoen, gemeten naar dezelfde 10 tegenstanders. Ik word daar nou niet echt vrolijk van...
Helemaal mee eens Pietje!
Eigenwijs of het niet zien ?!?
Jol was al geen slimmerd maar Frank doet ook niet veel voor hem onder hoor, hoe lang heeft hij Janssen op de verkeerde positie laten voetballen terwijl de supporters dit al weken riepen. Waarom laat hij Siem elke x weer opdraven? Serero bijvoorbeeld in de voorbereiding en Rits zijn voetballers die zich waar willen maken, OPSTELLEN DE BOER.
Vooral als je zo'n druk prgramma hebt moet je soms andere spelers opstellen dan hou je een Eriksen en een De Jong ook scherp...
Nee ik vind de Boer niet de slimste dan is Koeman toch een aantal jaren verder.
De Boer is in de val gelopen van Koeman....kijk vanavond maar naar Studio Voetbal dit wordt zeker besproken...
Enigma
 Enigma - zondag 23 oktober 2011 - 21:27   quote  deeplink  
Daar gaan we dus weer!!

Ik had gehoopt dat we vorige week een kentering hadden gezien die structureel zou zijn, had ook verwacht dat we een gebrand en fel Ajax zouden zien onder leiding van een supergemotiveerd duo, Vertonghen en Janssen. Alles bleek minder waar.

Heb sinds december vorig jaar geen slechtere wedstrijd gezien van Ajax. De winst van afgelopen dinsdag in Kroatië was zoals ik al zei meer het gebrek van Dynamo dan een verdienste van Ajax. Ben niet zo kinderachtig om te roepen dat ik dus weer gelijk had maar het is schrijnend om te zien dat zo'n duur betaald team met zo'n groot potentieel zo extreem wisselvallig is, gewoon pathetisch om te zien..

Als we de wedstrijd nagaan is er één woord waarop we zijn afgetroefd en daar is ook alles mee gezegd: INZET!! Zelfs Theo en ook Jan brachten niet het heilige vuur dat nodig is in deze wedstrijd. Feijenoord was vanaf minuut 1 goed bezig ons vast te zetten in elke linie, deden drie stappen extra voor elkaar en waren gewoon feller. Dat we niet verloren hebben is te danken aan de man van de wedstrijd: Vermeer. Ben absoluut niet overtuigd van hem maar hij heeft ons behoed voor meer puntverlies.. Door falen van een uitermate zwakke verdediging en ook een zwak middenveld is Kenneth geofferd door zijn medespelers, schandalig! Ik durf te stellen dat er binnen het team irritatie is over de rolverdeling en bepaalde spelers die geen kwaad kunnen doen bij de staf of hoofdcoach. Er is nog geen chemie en neimand, maar dan ook niemand wilde vandaag de stap extra doen. Mocht ik dat fout zien en blijkt dat het niks te maken heeft met willen dan kom ik weer terug op wat ik eerder zei, weken terug, is het onkunde en hebben wij dus niet dat uitgebalanceerde en complete team dat door de buitenwacht werd beschreven als doodgeverfde favoriet voor de titel. Ajax was bijna ongenaakbaar omdat we zo'n brede selectei hadden met zoveel kwaliteit.. Niet dus blijkt tot nu toe. Dat mag de staf kwalijk worden genomen. Want zag niet iedereen vorig seizoen dat Siem geen 9 is en ook geen 10 of 8? Wie zag niet dat Sulejmani de grootste miskoop is van Ajax na Gabrich of weet ik hoe die achterlijke Argentijn heet die van Gaal ooit haalde in zijn laatste jaar bij Ajax? Eriksen vind ik een hoofdstuk apart omdat hij a een groot talent is maar b ook veel te kwetsbaar en c door de pers en incompetent publiek tot een soort van levende legende is gemaakt die het überhaupt nog moet gaan maken.. Wil ik graag over discusiëren met bijvoorbeeld Remco die beweert dat ik schijnbaar hoor bij een groepje mensen die weinig tot niet bij de thuiswedstrijden aanwezig is. Knap zielig hoor als je het niet met argumenten kunt winnen. Kom ik zo op terug. vd Wiel is en blijft een jongen die de weelde niet kan dragen van Ajax 1 speler te zijn en dient ook daarom zo snel mogelijk verkocht te worden; is simpelweg niet geschikt voor de absolute top van Nederland laat staan van Europa. Laten we niet vergeten dat hij door zijn zwakke mentaliteit en houding al een keer is weggestuurd naar Haarlem, blijkbaar valt hij terug en is dus geen speler met ruggegraat.. Nogmaals. had meer verwacht, had zlefs op een grote overwinnning gegokt, 5-0 of zo maar Ajax heeft zijn publiek vreselijk voor lul laten zitten en is bezig om zichzelf het lachertje te gaan maken van Nederland; we blijven namelijk inconstant al jaren. hard maar waar. Er is maar één die dat kan veranderen en dat is El Salvador maar die wordt alleen maar tegengewerkt. Maar ook dat zagen we toch aankomen? Wat moet onze heilige 14 met die 4 onbenullen in de Raad?? Drie hebben de ballen verstand van voetbal en de ander is qua intellect en uitstraling zo ver onder Cruijff dat het geen zin heeft voor Johan om daar mee te discussiëren. Geef Johan nou de gehele leiding en het komt goed, anders gaan we de kant op van Feijenoord en dat is wel heel erg.

Spelers: Vermeer, uitstekend. Had ik niet verwacht maar hij was echt goed bezig, uittrappen vind ik minder goed. Greg; zeg ik niks meer over, ik hoorde bij de fluiters toen hij eruit ging en ook daarvoor, waardeloos figuur. Hoop dat hij terug knokt maar verwacht niks meer van hem dan alleen een tweet dat hij aan het chillen is in The Sinners. Aldeweirald; prima maar moet twee posities dekken en dus gele kaart en kapot van inspanning. Vertonghen; blijft kwakkelen qua vorm. Geweldig dat hij gelijk maat maar stond ook veel te kutten. Koppers of zo, de lb, prima debuut. Werd wat moe maar hield zich goed staande. Verwacht dat hij de LB gaat worden en Boilesn straks de plaats van Jan krijgt als die vertrekt. Anita viel wat tegen maar toch voldoende. Wat kun je verwachten van iemand die door het hele team gegooid wordt en een RB achter zich heeft die loopt te twitteren en facebooken? Eriksen, geloof me of niet vandaag voldoende in de eerste helft daarna viel hij weg en dat kwam vooral door het goed spel van het mv van Feijenoord en het gemis aan een klik tussen hem en Micky en Siem.. Dus de zwakte in de sachakel tussen mv en VH. Theo, vond ik één van zijn zwakkere wedstrijden spelen. Vond te weinig Derk en hield zich teveel in voor zijn doen, hij moet de aanjager zijn en desnoods een kaart pakken om vuur in de strijd te gooien. Wel geweldige corners maar kreeg geen kans om te schieten omdat Koeman hem goed liet bespelen door maar leifst twee tot drie man zodra hij bij de zestien in de buurt kwam met een bal. Daar had veel meer winst uit geboekt moeten worden met Derk aanspelen en Siem plus Eriksen vrijlopen; gemiste kans. Theo een voldoende, maar geen hoge. Micky.. Blessure vooraf? Had hij niet moeten spelen. Anyway, ik zag geen verschil tussen deze Micky en die van vorige week en de weken daarvoor. Of had hij al die tijd al een blessure? Ben helemaal klaar metmister disco-wisselvallig. Moet met vd Wiel zware zandzakkentraining krijgen en is even een paar maal op bank beginnen. Als dat niet helpt, opzouten met die gast. Hebben we wle meer gemotiveerde jongens voor, vraag Lukoki maar! Dat is een RB zoals we willen; actie maken, durf, flair en voorzetten geven. Zet aub die jongen vaker erin en geef die een kans. Is goed voor hem en hopelijk ook goed voor Micky want die heeft voor de rest geen echte concurrentie. Siem is schijnbaar onaantastbaar bij Frank maar was voor mij de zwakste man, op vdWiel na, de afgelopen weken. Komt niks goeds vanaf, slecht aanspeelbaar, veel balverlies en is geen winner. Lekker ballen bij Utrecht of Twente waar de druk minder is maar niet bij ons. Zal nooit een grote worden. Derk was ok, werd helaas steeds minder betrokken, net als Theo trouwens.. Toch moet hij nu wel iets meer doorontwikkelen en vaker een bal afgeven voor de goal. Deed hij wel paar keer maar Siem was nergens te bekennen waar hij wel moest zijn en Micky al helemaal niet. En daar gaan we weer Eriksen. In de eerste helft was hij best wel aanwezig en probeerde wat mee te jagen, maar dat zit niet in zijn aard en dus zal hij daar veel moeten leren. Toch zag je vleugjes van klasse in zijn spel die niet werden begrepen door onze 9 en 7 maar dat is op zich niet vreemd want dat wisten we al; probleem bekend zeg maar.. Met Sigthorson erbij verwacht ik daar meer van. Helaas werd hij vooral op fysiek en mentaal vlak uit de wedstrijd gespeeld en was hij te snel onder de indruk van zijn tegenstanders. Toch had ik graag gezien dat niet hij maar Siem was gewisseld. Ik denk dat Eriksen misschien een bevlieging had kunnen krijgen en of zelf had gescoord of een ander als Bullykin of Theo vrij had kunnen zetten voor de goal. Maar dat hij gewisseld werd is een teken dat er nu wel dingen gaan veranderen. Misschien was Siem ook gewisseld als Vermeer geen rood had gekregen, we zullen het nooit weten maar ik betwijfel het.. Siem kan weinig verkeerd doen bij de Boer, vreemd.. Bullykin viel goed in, won elk duel maar had geen steun meer om zich heen en dat had alles te maken met de zwakke instelling en GEEN INZET, GEEN VUUR, GEEN GELOOF en ANGST om te verliezen van een, overigens redelijk goed spelend Feijenoord. Cillisen deed wat hij moest doen. Vind het echt sneu voor Vermeer.

Dankzij het gestuntel van de andere "tobclubs" is alles nog niet verloren maar november en december worden weer eens bepalend voor ons verloop vd competitie. Ben toch bang voor grote achterstand binnekort of Frank moet nu wel nog het heilige vuur erin krijgen. Kunnen we alleen maar op hopen, meer niet. En dat een aantal spelers dan onder de indruk zijn van het altijd kritische Ajax publiek zegt meer over hun belastbaarheid dan ons geduld en begrip. Vergeet niet dat je een vermogen neerlegt om wedstrijden te bezoeken van Ajax plus de merchandising die we allemaal sponsoren, van onze club. Lang in de rij staan om binnen te komen, je hapje en drankje, het toejuichen en steunen van Ajax, ook als het soms, met nadruk soms, minder gaat. Verliezen mag, gelijkspelen ook maar dan wel met inzet en alles geven voor dat heilige rood-witte shirt. Ze verdienen een gods vermogen, daar eisen wij inzet en goed voetbal voor terug, kun je dat niet dan moet je naar Rotterdam, Eindhoven of Enschede. Wij zijn Ajax, het team bestaat uit voorbijgangers, wij niet. Al vanaf jong af aan staan wij achter Ajax, we laten er veel voor weg, maar wij zijn er wel altijd, dus even iets meer respect voor je supporters lijkt me op zijn plaats. AJAX is van ONS, en EL SALVADOR!!

Even nog Eriksen. Er wordt nu heel kinderachtig gedaan over al dan niet wedstrijden bezoeken of verstand dan wel inzicht hebben over kwaliteiten maar volgens mij twijfelt niemand aan zijn talent. Wel zijn er verschillen van inzicht over zijn ontwikkeling en overschatte beschrijvingen. Als hij nou vandaag een voortrkkersrol had genomen en inderdaad ons over het dooie punt had geholpen had je kunnen zeggen dat er meerderen naast zitten maar je bent toch stekeblind als je beweert dat hij een nieuwe Messi o.i.d. is? Hij is retegoed getalenteerd, ja, maar talent is niet alles. Ik vergelijk hem met een auto; Een auto met Rolls Royce techniek, de motor van een 1200 Fiat Panda maar de carrosserie van een Golf en belastbaarheid van een Daewoo. Deze auto moet naar de garage en door een paar meester monteurs onder handen worden genomen en onder andere gechiptuned worden. Dan kan er wat moois van komen en anders komt hij er niet en zijn veel geldwolven schuldig aan groot talent- en kapitaalvernietiging. En mocht je mij ook bedoelen, Remco, met je denegrerende opmerking over mensen die anders denken dan jou over Eriksen. Kan ik je mededelen dat ik wel erg vaak bij Ajax ben, waarschijnlijk meer dan jou als ik kijk naar je berichten tijdens wedstrijden.. Doe je dat vanuit het stadion of thuis? Maakt niet uit hoor, ben je voor mij niet minder door, maar ga dan niet zulke pathetische opmerkingen plaatsen die geen hout snijden. En nee, ik wil je daarmee niet beledigen of of wie dan ook provoceren maar soms moet je niet en koste van alles je gelijk willen krijgen, vooral niet als je dat niet hebt. Mocht ik jou of anderen hiermee kwetsen dan bij voorbaat sorry, gewoon mijn mening meer niet.

Hebben nu twee keer Roda uit in één week, houd mijn hart vast..

Succes jongens van de week.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2011 door Enigma --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC AJAX - Feyenoord (zondag 23 oktober 2011 , 12:30 uur): 1-1

0.0129129