BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat is er mis met Van der wiel?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 18 oktober 2011 - 23:52   quote  deeplink  
Nu Theo goed speelt wil ik een nieuwe toppic openen.

dit was het rapport na Dinamo Zagreb. het is te lezen op AD.nl

Enige dissonant aan de kant van Ajax was Van der Wiel - en niet alleen vanwege zijn slechte start. Wat is er toch met de rechtsback van Oranje aan de hand? Het is dat er weinig concurrentie is, maar als hij dit niveau doorzet, verdient de jongen uit Osdorp niet eens een plek bij de eerste 23 van Bert van Marwijk volgend jaar in Polen en Oekraïne

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 oktober 2011 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - woensdag 19 oktober 2011 - 00:03   quote  deeplink  
Laten we voorop stellen dat hij inderdaad vanaf het WK zelden een goede wedstrijd heeft gespeeld, en als Boilesen weer fit is, dan mag de Boer van mij best eens beginnen met Anita vanaf rechts of zelfs Ligeon mag daar van mij zelfs weleens beginnen..
NIet voor vast, maar wel om Greg een punt te maken en hem scherp te krijgen, hoe is het toch mogelijk dat een speler met zijn kwaliteiten zo'n slechte concentratie heeft..

War tegen Zagreb vandaag heel raar was, is dat hij samen met Erikssen de meest KM heeft gelopen, hij wil dus wel anders loop je ook niet zo veel toch??

Iedere speler krijgt in zijn carrière wel te maken met een dipje, en komt daar op ten duur met de juiste steun en instelling wel weer bovenop. Bij Greg echter heb je niet met een dipJE te maken maar met een hele dikke DIP..

En dat het aan het internetten of twitteren zou liggen vind ik veel te makkelijk, want tegenwoordig schijnt iedereen dat te doen, ook Sneijder doet het dagelijks en is de beste NL speler van de wereld..

Greg moet gewoon een tijdje op de bank plaats nemen en ff uit de spotlight stappen, dan denk ik dat het wel weer goed gaat komen..

het is denk ik in ieder geval belangrijk dat de supporters hem blijven steunen, hij heeft immers laten zien een langere periode heel goed te kunnen spelen, en dat kan hij simpelweg niet verleerd zijn..
baco74
 baco74 - woensdag 19 oktober 2011 - 00:07   quote  deeplink  
Hij is gewoon zwaar uit vorm en door de vele terechte kritiek op zijn spel word ie alleen maar onzekerder.
Iedere bal die hij krijgt aangespeeld wil ie zo snel mogelijk weer kwijt, wat resulteerd in oneindig veel terugspeelballen, vaak nog zo onzuiver als maar kan.
Verdedigend houd ie steeds teveel afstand van betreffende aanvaller waardoor zijn tegenstander
hem op volle snelheid kan benaderen, ieder ingreep is dan te laat of een overtreding.
Lijkt mij een mentaliteitskwestie en weet bij God niet wat er aan gedaan kan worden.
Hij zou mischien meer concurentie moeten krijgen zodat ie een keer gepasseerd kan worden.
Jammer dat zo'n aktie nodig is bij een prof, want een Creg in vorm is echt wel een verdediger waar je wat aan hebt, maar het heeft nu lang genoeg geduurd.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 oktober 2011 - 00:35   quote  deeplink  
Toen hij wel goed speelde is hij gaan zweven daarna is hij eigenlijk nooit meer terug gekomen op aard!! te veel naast zijn schoenen gelopen, hij zal wel blaren op zijn voeten hebben. Miss denk hij voortaan schoenen weer aan te doen en weer het normale niveau te halen van een paar seizoenen geleden!!

als iemand dit zegt over jouw dan is er toch iets goeds mis: citeer:
Haalde opnieuw zijn niveau. Althans, dat van dit seizoen. En dat niveau is zwaar onder de maat, Oranje-onwaardig. Niet scherp, staat vaak te slapen. Problemen thuis? Wakker worden~!
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 19 oktober 2011 - 08:47   quote  deeplink  
Wordt tijd tussen een goed gesprek tussen vd Wiel en de Boer. Al is het alleen maar om erachter te komen wat er in dat koppie van 'm speelt.

God god god wat speelt hij sinds het WK als een natte en ongeinspireerde krant.

Aan de ene kant siert het de Boer dat hij vd Wiel niet publiekelijk afbrand, maar dit kan echt niet langer.
nora
 nora - woensdag 19 oktober 2011 - 09:26   quote  deeplink  
Punt 1 moet de Boer beginnen op de training in partijvorm dat elke bal die Wiel terug speelt affluiten en de bal aan de tegenstander geven,het eerste wat hij er uit moet krijgen is dat zwaar irritante terug spelen,2 jaar geleden ging hij als een speer mee naar voren hij durft nu amper de middenlijn nog over,het dekken van een tegenstander op 20 meter is ook killing waarom niet dichter op je tegenstander zodat je hem al kan aanpakken op het moment dat die speler de bal ontvangt,en dan qua snelheid ben ik mij ook rotgeschrokken hij werd ook gisteren er aantal keren behoorlijk uit gelopen gelukkig kan Aldi hem nog een paar keer redden,maar zoals hij nu speelt mag de Boer hem van mij op de bank zetten en een jeugdspeler de kans geven want met alle respect maar bij mij en ik denk bij vele is de koek.
verbrande harry
 verbrande harry - woensdag 19 oktober 2011 - 09:34   quote  deeplink  
alles en niets?
nora
 nora - woensdag 19 oktober 2011 - 09:38   quote  deeplink  
Dan wil ik ook nog even reageren op v/d Wiel al die kritiek die hij krijgt ook van mij is wel terecht, maar ik wil daar wel even bij vermelden dat de Boer daar ook mede schuldig aan is want als trainer zijnde moet je toch ook inzien dat zo,n talentvolle speler die 80x terug speelt in een wedstrijd dat die mentaal niet goed zit dan moet je toch echt wel ingrijpen en hem er weer bovenop brengen ,maar helaas vind ik hem elke week slechter worden dus denk ik dat hij niet goed wordt ondersteund door de Boer.
remco k
 remco k - woensdag 19 oktober 2011 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 09:26 schreef nora het volgende:
Punt 1 moet de Boer beginnen op de training in partijvorm dat elke bal die Wiel terug speelt affluiten en de bal aan de tegenstander geven,het eerste wat hij er uit moet krijgen is dat zwaar irritante terug spelen,2 jaar geleden ging hij als een speer mee naar voren hij durft nu amper de middenlijn nog over,het dekken van een tegenstander op 20 meter is ook killing waarom niet dichter op je tegenstander zodat je hem al kan aanpakken op het moment dat die speler de bal ontvangt,en dan qua snelheid ben ik mij ook rotgeschrokken hij werd ook gisteren er aantal keren behoorlijk uit gelopen gelukkig kan Aldi hem nog een paar keer redden,maar zoals hij nu speelt mag de Boer hem van mij op de bank zetten en een jeugdspeler de kans geven want met alle respect maar bij mij en ik denk bij vele is de koek.
Dat terugspelen als er vooruit geen mogelijkheden zijn is niet zo'm ramp..
remco k
 remco k - woensdag 19 oktober 2011 - 10:41   quote  deeplink  
en hoort bij het spel dat Ajax wil spelen, balbezit is hierin het allerbelangrijkst, en de bal vooruit scjhieten zonder doel is er niet meer bij..
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 oktober 2011 - 10:44   quote  deeplink  
maar als je hem dan terug speelt of laat lopen doe het met overtuiging en dat doet hij niet !!! en niet met de inzet zoals vdwiel !! maar ff remco er zijn vaak genoeg mogelijkheden geweest om wel vooruit te voetballen.. maar da doet hij dan niet en speelt te veel op zeker.. en wat dan zeker moet zijn, gaat nog fout
sebas79
 sebas79 - woensdag 19 oktober 2011 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 00:03 schreef remco k het volgende:
Laten we voorop stellen dat hij inderdaad vanaf het WK zelden een goede wedstrijd heeft gespeeld, en als Boilesen weer fit is, dan mag de Boer van mij best eens beginnen met Anita vanaf rechts of zelfs Ligeon mag daar van mij zelfs weleens beginnen..
NIet voor vast, maar wel om Greg een punt te maken en hem scherp te krijgen, hoe is het toch mogelijk dat een speler met zijn kwaliteiten zo'n slechte concentratie heeft..

War tegen Zagreb vandaag heel raar was, is dat hij samen met Erikssen de meest KM heeft gelopen, hij wil dus wel anders loop je ook niet zo veel toch??

Iedere speler krijgt in zijn carrière wel te maken met een dipje, en komt daar op ten duur met de juiste steun en instelling wel weer bovenop. Bij Greg echter heb je niet met een dipJE te maken maar met een hele dikke DIP..

En dat het aan het internetten of twitteren zou liggen vind ik veel te makkelijk, want tegenwoordig schijnt iedereen dat te doen, ook Sneijder doet het dagelijks en is de beste NL speler van de wereld..

Greg moet gewoon een tijdje op de bank plaats nemen en ff uit de spotlight stappen, dan denk ik dat het wel weer goed gaat komen..

het is denk ik in ieder geval belangrijk dat de supporters hem blijven steunen, hij heeft immers laten zien een langere periode heel goed te kunnen spelen, en dat kan hij simpelweg niet verleerd zijn..
Ik ben het zeker met je eens ,alleen over die gelopen km niet . Hij staat vaak niet goed en moet dus steeds veel lopen om het goed te maken.
remco k
 remco k - woensdag 19 oktober 2011 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 10:45 schreef sebas79 het volgende:

[..]

Ik ben het zeker met je eens ,alleen over die gelopen km niet . Hij staat vaak niet goed en moet dus steeds veel lopen om het goed te maken.
Waar ben je het niet mee eens dan?? Ik noem enkel het FEIt dat hij zoveel heeft gelopen, en dat zegt iets over de conclusie dat hij lui zou zijn, als je lui bent loop je niet zoveel..
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 oktober 2011 - 11:09   quote  deeplink  
De Boer heeft nog vertrouwen in Van der Wiel

Ajacied Gregory van der Wiel speelde niet zijn beste wedstrijd tegen Dinamo Zagreb. Trainer Frank de Boer vond het echter niet nodig om de rechtsback te wisselen.

"Hij weet zelf ook dat hij niet lekker in zijn vel zit. Ik vind het te ver gaan om hem te veroordelen. Hij speelt al jaren op een hoog niveau. Ik hoef hem niet direct te bestraffen", zegt De Boer tegenover de NOS.

nou Frankie, ik dnek dat je wel degelijk in moet grijpen.. Ligeon erin gooie want vdwiel wil toch weg in de winter.. en anders gaat het je punten kosten, zoon verwaande twitterkut mag je best ff op de plek zetten !!
nora
 nora - woensdag 19 oktober 2011 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 10:41 schreef remco k het volgende:
en hoort bij het spel dat Ajax wil spelen, balbezit is hierin het allerbelangrijkst, en de bal vooruit scjhieten zonder doel is er niet meer bij..
Nee maar Ajax staat bij mij weten ook voor aanvallend voetbal uiteraard als het mogelijk is ,maar volgens mij is dit bij Greg.helemaal verdwenen en is zijn eerste gedachte terug spelen laat een ander maar het risico nemen en de pas vooruit spelen,maat zo speelde hij nooit en dat moet beslist weer terug komen en dat is Frank zijn taak.
sebas79
 sebas79 - woensdag 19 oktober 2011 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 10:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Waar ben je het niet mee eens dan?? Ik noem enkel het FEIt dat hij zoveel heeft gelopen, en dat zegt iets over de conclusie dat hij lui zou zijn, als je lui bent loop je niet zoveel..
Ik ben het er niet mee eens dat je zegt "hij loopt veel dus heeft er wel zin in " Als je te lui bent om met je man mee te lopen ,moet je daarna het halve veld over om het goed te maken (zo kom je wel aan je km )
Stanley
 Stanley - woensdag 19 oktober 2011 - 12:01   quote  deeplink  
We zitten niet op een atletiekvereniging dat hij veel loopt wil niets zeggen!

Dat lopen noem ik in het geval Eriksen drentelen van A naar B!! Jaja ik weet het, het is ons taltentvolle troetelkind waar heel Europa achteraan zit. En hij scoorde ook weer eens, maar te vaak lopen zijn akties op niets uit, heeft hij balbezit en loopt hij niet maar drentelt in de richting van zijn tegenstander die op die manier alle tijd krijgt om de bal aan te nemen en weg te draaien en een vervolg te geven.

Van der Wiel loopt tegenwoordig alleen nog maar achteruit zijn eigen strafschop gebied in in plaats van voor het strafschop gebied druk te zetten op de bal en tegenstander. En nu gaat hij ook nog eens voorzetten geven, aan de tegenpartij.

Opvallend is wel dat deze ballen wel aankomen, dit in tegenstelling tot de voorzetten naar die mensen die hetzelfde shirtje als hij dragen ;-)

En Enoh, was ik altijd fan van vanwege zijn duelkracht, maar svp oprotten uit ons Eerste.

Jaja, kill me for it maar gisteren was voor mij ondanks de overwinning geen reden tot feest, eerder een bevestiging waarom we zesde staan in de competitie.

De overwinning had alles te maken met de extreme slappe en onkundige houding van de tegenstander. Was dit overigens dezelfde tegenstander die de Spaanse furie uit Madrid bijna op 0 - 0 wisten te houden????? Zal wel....

Lichtpuntjes: Theo, Toby, Jan, Derk en Mickey hoewel de laatste twee wat vaker mogen vlammen.

En verzoek aan de Boer tot slot, Geef die Bulykin eens de kans om te schitteren of te falen. Weten we dat ook weer.

Zo aldus mijn relaas en daar zullen ongetwijfeld mensen het niet mee eens zijn en dat kan en mag. Maar dat is mijn waarneming en gevoel!!!
Stanley
 Stanley - woensdag 19 oktober 2011 - 12:02   quote  deeplink  
P.S. voorgaande stukje staat over Eriksen balbezit maar dat moet natuurlijk balverlies zijn, hetgeen hij met regelmaat heeft.
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 oktober 2011 - 13:02   quote  deeplink  
toch eens met stanley, alleen over enoh niet... :) vooral dat zogenaamde doorjagen en druk zetten van eriksen....

en dan dit stukje...

Na afloop van de onverwacht eenvoudige zege op Dinamo Zagreb (0-2) deed Christian Eriksen een opvallende uitspraak. Hij gaf aan liever tegen ploegen met twee spitsen te spelen, zoals de Kroaten gisteren deden.

© REUTERS

© AP
De voorbije weken verspeelde Ajax handenvol punten tegen ploegen die met vleugelaanvallers opereren, zoals Real Madrid, PSV, FC Twente, FC Groningen en AZ. Dinamo betrad gisteren het veld met twee centrumaanvallers en hield de vleugels onbezet.

'Ik vind dat we goed gespeeld hebben. Ik denk dat we makkelijker spelen tegen een ploeg die 4-4-2 speelt dan tegen 4-3-3', zei Eriksen tegen de NOS.

Door de ruime nederlaag van Olympique Lyon tegen Real Madrid (4-0) staat Ajax zelfs tweede in de poule en gloort overwintering in de Champions League. 'Na een slechte reeks kunnen we nu weer omhoog kijken', zei Eriksen. 'In de eerste helft wilde de bal er niet in. De tweede helft begon goed met die goal. Dan geeft je zelfvertrouwen om beter te voetballen. Heel goed dat we nu tweede staan, ik wil daar blijven.'
(Redactie)

dat hij liever 442 heeft zou komen omdat hij dan zelf minder hoeft te doen ??? ik vrees dat hij zondag weer door de mand valt.. zo niet kom ik hier op terug..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 oktober 2011 door nummer10 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 oktober 2011 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 12:01 schreef Stanley het volgende:
We zitten niet op een atletiekvereniging dat hij veel loopt wil niets zeggen!

Dat lopen noem ik in het geval Eriksen drentelen van A naar B!! Jaja ik weet het, het is ons taltentvolle troetelkind waar heel Europa achteraan zit. En hij scoorde ook weer eens, maar te vaak lopen zijn akties op niets uit, heeft hij balbezit en loopt hij niet maar drentelt in de richting van zijn tegenstander die op die manier alle tijd krijgt om de bal aan te nemen en weg te draaien en een vervolg te geven.

Van der Wiel loopt tegenwoordig alleen nog maar achteruit zijn eigen strafschop gebied in in plaats van voor het strafschop gebied druk te zetten op de bal en tegenstander. En nu gaat hij ook nog eens voorzetten geven, aan de tegenpartij.

Opvallend is wel dat deze ballen wel aankomen, dit in tegenstelling tot de voorzetten naar die mensen die hetzelfde shirtje als hij dragen ;-)

En Enoh, was ik altijd fan van vanwege zijn duelkracht, maar svp oprotten uit ons Eerste.

Jaja, kill me for it maar gisteren was voor mij ondanks de overwinning geen reden tot feest, eerder een bevestiging waarom we zesde staan in de competitie.

De overwinning had alles te maken met de extreme slappe en onkundige houding van de tegenstander. Was dit overigens dezelfde tegenstander die de Spaanse furie uit Madrid bijna op 0 - 0 wisten te houden????? Zal wel....

Lichtpuntjes: Theo, Toby, Jan, Derk en Mickey hoewel de laatste twee wat vaker mogen vlammen.

En verzoek aan de Boer tot slot, Geef die Bulykin eens de kans om te schitteren of te falen. Weten we dat ook weer.

Zo aldus mijn relaas en daar zullen ongetwijfeld mensen het niet mee eens zijn en dat kan en mag. Maar dat is mijn waarneming en gevoel!!!
Er kloppen een paar dingen niet en sommige ook weer wel!

Als ik de hele wedstrijd van vlag naar vlag loop dan heb ik de meeste km gelopen, maar ik heb dan geen bal aangeraakt.

volgens mij was je 2de stukje een beetje cynisch? want scoren doet hij juist heel weinig. tegen DZ was hij vaak aanspeelbaar of het nou aan DZ ligt of aan eriksen dat is pas over een paar weken te zeggen! ik denk wel dat eriksen een van de hoogste rendementen heeft van alle ajacieden die spelen! Sulejmani doet namelijk ook dingen waarvan ik denk doe dat maar niet want je verliest 90% zeker de bal!! Eriksen speelde de afgelopen tijd zeer matig, precies wat je zegt, maar tegen DZ speelde hij weer heel goed!! hij leert tenminste van de fouten hoop ik maar!!

vanderwiel kan bij veel mensen niks meer goed doen!! Hij was tegen DZ en tegen AZ de slechtste van het veld!! het blijft natuurlijk een moment opname!! ik weet zeker dat hij beter kan dus val hem niet af en steun hem in zijn slechte tijden!! iedereen en zelfs hij weet wat er fout gaat!!

enoh wint meestal wel zijn duel! maar zijn passes en zijn balbehandeling waren matig tot slecht!! maar er zit verbetering in!! ik ga niet afrekenen om zijn verleden maar ik reken af met de prestatie van op dat moment!!

waarom heb je geen feest gevierd? omdat de tegenstander zo slecht was? of dat ajax zo veel kansen hadden gemist.. had je wel gefeest als ajax 0-6 had gewonnen?? zo ja, dan hou je van scoringsbord journalistiek. het spel was prima maar de gemiste kansen waren idd matig tot slecht!!

Dat zeggen altijd anti-ajacieden. Als ajax goed speelt dan komt dat niet door ajax maar door de tegenstander, zeggen ze dan!! DZ heeft wel zijn kansen gehad hoor, door toe doen van slechte spel van vanderwiel!!

ajacieden mogen idd vaker vlammen maar dat geld niet alleen voor die 2 maar voor het hele team!!

boulykin krijgt toch ook zijn kans in zijn inval beurten. boulykin kan niet in het ajax systeem vanuit de basis beginnen, je hebt hem nodig als stormram of gewoon als invaller.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 oktober 2011 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 13:02 schreef nummer10 het volgende:
toch eens met stanley, alleen over enoh niet... :) vooral dat zogenaamde doorjagen en druk zetten van eriksen....

en dan dit stukje...

Na afloop van de onverwacht eenvoudige zege op Dinamo Zagreb (0-2) deed Christian Eriksen een opvallende uitspraak. Hij gaf aan liever tegen ploegen met twee spitsen te spelen, zoals de Kroaten gisteren deden.

© REUTERS

© AP
De voorbije weken verspeelde Ajax handenvol punten tegen ploegen die met vleugelaanvallers opereren, zoals Real Madrid, PSV, FC Twente, FC Groningen en AZ. Dinamo betrad gisteren het veld met twee centrumaanvallers en hield de vleugels onbezet.

'Ik vind dat we goed gespeeld hebben. Ik denk dat we makkelijker spelen tegen een ploeg die 4-4-2 speelt dan tegen 4-3-3', zei Eriksen tegen de NOS.

Door de ruime nederlaag van Olympique Lyon tegen Real Madrid (4-0) staat Ajax zelfs tweede in de poule en gloort overwintering in de Champions League. 'Na een slechte reeks kunnen we nu weer omhoog kijken', zei Eriksen. 'In de eerste helft wilde de bal er niet in. De tweede helft begon goed met die goal. Dan geeft je zelfvertrouwen om beter te voetballen. Heel goed dat we nu tweede staan, ik wil daar blijven.'
(Redactie)

dat hij liever 442 heeft zou komen omdat hij dan zelf minder hoeft te doen ??? ik vrees dat hij zondag weer door de mand valt.. zo niet kom ik hier op terug..
hij speelt liever TEGEN 442. hij moet juist meer doen dan tegen 433, omdat er een extra man op de man op het middenveld staat.

het heeft denk ik meer met de backs te maken!! vanderwiel en anita hebben dan geen man.
Stanley
 Stanley - woensdag 19 oktober 2011 - 14:25   quote  deeplink  
Weet je wat ik nu zo grappig vind. Dat spitsen tegenwoordig moeten meevoetballen terwijl ze "vroeger" werden afgerekend op doelpunten.

Het wordt een ééntonig verhaal in het verleden met van Hooijdonk altijd en overal werd er aan zijn kwaliteiten getwijfeld en met iedere overstap die hij maakte. Nu is en was hij nimmer Ajacied, maar toch is dit vraagstuk aktueel zowel bij het NL-elftal als bij Ajax. Om te winnen moet je toch echt doelpunten maken en daarom vind ik het ongelovelijk dat kenners continue uitspreken voor van Persie in de spits te zullen kiezen in plaats van Huntelaar. En als je dit doortrekt naar Ajax vind ik het jammer dat Bulykin niet de kans krijgt om eens 3 wedstrijden achter elkaar te mogen starten in de basis. De opbouw moet vanuit achter worden verzorgd en worden voortgezet door het middenveld tot aan de vleugelspelers en dan hebben we iemand nodig met een neusje voor de goal.Iedereen vergaapt zich aan Messi en Barcelona maar deze invulling is alleen maar succesvol omdat Messi en overige teamgenoten van buitengewone klasse zijn. Daarom is hen speltactiek voor hen wel succesvol en verder ben ik van mening dat je in de spits een makkelijk scorende spits moet hebben en geen technische voetballer. Want die scoren simpelweg te weinig.

Dus wat mij betreft Bulykin in de spits en als het team doet wat het moet doen, hoeft hij niet te sprinten en mee te voetballen maar slechts de ballen in het mandje te leggen. Hierbij aangetekend dat Bulykin meerdere malen heeft laten zien in de kaats gewoon mee te kunnen met het spel van Ajax. Is sterk, heeft grote inzet en is balvast. Volgens mij eigenschappen genoeg om van toegevoegde waarde te kunnen zijn in een team want doelpunten nodig heeft, want kansen zijn er genoeg...
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 19 oktober 2011 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 13:02 schreef nummer10 het volgende:

en dan dit stukje...

© REUTERS

© AP

(Redactie)

Neem aan dat je tegen 4-4-2 juist meer loopwerk moet verrichten dan dat je tegen een team speelt wat 4-3-3 speelt.

Ik kan me wel voorstellen waarom hij liever speelt tegen een team dat 4-4-2 speelt. Dan kan hij lekker tussen de linies duiken, waar hij heer en meester in is.
nora
 nora - woensdag 19 oktober 2011 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 14:25 schreef Stanley het volgende:
Weet je wat ik nu zo grappig vind. Dat spitsen tegenwoordig moeten meevoetballen terwijl ze "vroeger" werden afgerekend op doelpunten.

Het wordt een ééntonig verhaal in het verleden met van Hooijdonk altijd en overal werd er aan zijn kwaliteiten getwijfeld en met iedere overstap die hij maakte. Nu is en was hij nimmer Ajacied, maar toch is dit vraagstuk aktueel zowel bij het NL-elftal als bij Ajax. Om te winnen moet je toch echt doelpunten maken en daarom vind ik het ongelovelijk dat kenners continue uitspreken voor van Persie in de spits te zullen kiezen in plaats van Huntelaar. En als je dit doortrekt naar Ajax vind ik het jammer dat Bulykin niet de kans krijgt om eens 3 wedstrijden achter elkaar te mogen starten in de basis. De opbouw moet vanuit achter worden verzorgd en worden voortgezet door het middenveld tot aan de vleugelspelers en dan hebben we iemand nodig met een neusje voor de goal.Iedereen vergaapt zich aan Messi en Barcelona maar deze invulling is alleen maar succesvol omdat Messi en overige teamgenoten van buitengewone klasse zijn. Daarom is hen speltactiek voor hen wel succesvol en verder ben ik van mening dat je in de spits een makkelijk scorende spits moet hebben en geen technische voetballer. Want die scoren simpelweg te weinig.

Dus wat mij betreft Bulykin in de spits en als het team doet wat het moet doen, hoeft hij niet te sprinten en mee te voetballen maar slechts de ballen in het mandje te leggen. Hierbij aangetekend dat Bulykin meerdere malen heeft laten zien in de kaats gewoon mee te kunnen met het spel van Ajax. Is sterk, heeft grote inzet en is balvast. Volgens mij eigenschappen genoeg om van toegevoegde waarde te kunnen zijn in een team want doelpunten nodig heeft, want kansen zijn er genoeg...
Een 10 + niks aan toe tevoegen.
joduh
 joduh - woensdag 19 oktober 2011 - 16:08   quote  deeplink  
quote:

wijze woorden knakker!!!!! +1000
remco k
 remco k - woensdag 19 oktober 2011 - 16:42   quote  deeplink  
Van van der Wiel naar Boulykin??
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 oktober 2011 - 16:48   quote  deeplink  
quote:

kijk in dat oog punt kiest iedereen voor bulykin. hij heeft wel weinig kansen nodig om te scoren hoop ik dan maar. maar ajax heeft niet altijd de bal! als ajax niet de bal heeft moet iedereen druk te zetten op de tegenstander dus ook de spits. de vraag is of bulykin dat kan opbrengen! dat kon die Marokkaan niet opbrengen vandaar dat hij is weggestuurd. hij wou ook niet als stormram gebruikt gebruikt worden en bulykin wel.

maar dat terzijde want het ging niet om bulykin maar om de rechtsback van ajax
alibabba
 alibabba - woensdag 19 oktober 2011 - 17:04   quote  deeplink  
FRANK DE BOER doet het goed met hetgeen hij vertelde over vd.Wiel. In potentie is het gewoon een uitstekende speler...gisteren speelde hij echt bagger en daarvoor was het ook niet best...toch moet je hem opstellen voor zondag tegen Feyenoord vind ik...tegen Feyenoord is iedereen gebrand dus ook vd.Wiel...hij zal dus een goede wedstrijd gaan spelen en dat kan zomaar de ommekeer zijn...
joduh
 joduh - woensdag 19 oktober 2011 - 17:09   quote  deeplink  
hij is nie blij....
alibabba
 alibabba - woensdag 19 oktober 2011 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 17:09 schreef joduh het volgende:
hij is nie blij....
????????
joduh
 joduh - woensdag 19 oktober 2011 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 17:10 schreef alibabba het volgende:

[..]

????????
greg!
You're Ajax
 You're Ajax - woensdag 19 oktober 2011 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 10:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind gelopen kilometers beetje vaag begrip leuk dat die een lange duurloop heeft gedaan maar een sprint zat er niet tussen. hij oogde gewoon traag .
maar dat die veel kilometers over dat velt gesjokt heeft is zeker
remco k
 remco k - woensdag 19 oktober 2011 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 18:00 schreef You're Ajax het volgende:

[..]

Ik vind gelopen kilometers beetje vaag begrip leuk dat die een lange duurloop heeft gedaan maar een sprint zat er niet tussen. hij oogde gewoon traag .
maar dat die veel kilometers over dat velt gesjokt heeft is zeker
Dat hij niet fit is dat kan, dat hij niet geconcentreerd is ook,dat hij fouten maakt ook.. Veel kilometers zegt ook niks over de kwaliteit, maar als hij niet zo willen presteren, dan zou hij ook die KM niet maken.. Dat is alles wat ik zeg, hij speelt gewoon belabberd..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 19 oktober 2011 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 00:03 schreef remco k het volgende:

Ben ik helemaal met je eens ouwe namelijk een positieve benadering....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 19 oktober 2011 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 13:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er kloppen een paar dingen niet en sommige ook weer wel!

Als ik de hele wedstrijd van vlag naar vlag loop dan heb ik de meeste km gelopen, maar ik heb dan geen bal aangeraakt.

volgens mij was je 2de stukje een beetje cynisch? want scoren doet hij juist heel weinig. tegen DZ was hij vaak aanspeelbaar of het nou aan DZ ligt of aan eriksen dat is pas over een paar weken te zeggen! ik denk wel dat eriksen een van de hoogste rendementen heeft van alle ajacieden die spelen! Sulejmani doet namelijk ook dingen waarvan ik denk doe dat maar niet want je verliest 90% zeker de bal!! Eriksen speelde de afgelopen tijd zeer matig, precies wat je zegt, maar tegen DZ speelde hij weer heel goed!! hij leert tenminste van de fouten hoop ik maar!!

vanderwiel kan bij veel mensen niks meer goed doen!! Hij was tegen DZ en tegen AZ de slechtste van het veld!! het blijft natuurlijk een moment opname!! ik weet zeker dat hij beter kan dus val hem niet af en steun hem in zijn slechte tijden!! iedereen en zelfs hij weet wat er fout gaat!!

enoh wint meestal wel zijn duel! maar zijn passes en zijn balbehandeling waren matig tot slecht!! maar er zit verbetering in!! ik ga niet afrekenen om zijn verleden maar ik reken af met de prestatie van op dat moment!!

waarom heb je geen feest gevierd? omdat de tegenstander zo slecht was? of dat ajax zo veel kansen hadden gemist.. had je wel gefeest als ajax 0-6 had gewonnen?? zo ja, dan hou je van scoringsbord journalistiek. het spel was prima maar de gemiste kansen waren idd matig tot slecht!!

Dat zeggen altijd anti-ajacieden. Als ajax goed speelt dan komt dat niet door ajax maar door de tegenstander, zeggen ze dan!! DZ heeft wel zijn kansen gehad hoor, door toe doen van slechte spel van vanderwiel!!

ajacieden mogen idd vaker vlammen maar dat geld niet alleen voor die 2 maar voor het hele team!!

boulykin krijgt toch ook zijn kans in zijn inval beurten. boulykin kan niet in het ajax systeem vanuit de basis beginnen, je hebt hem nodig als stormram of gewoon als invaller.
Juist zo...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 19 oktober 2011 - 23:17   quote  deeplink  
quote:

Stanley je bent een kanjer helemaal mee eens !!!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat is er mis met Van der wiel?

0.0074470