BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Fluiten naar Diva's

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Els
 Els - woensdag 19 oktober 2011 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 10:25 schreef KKL het volgende:
Na de wedstrijd Feyenoord VVV barstte een oude discussie los. Een sluimerende irritatie bij een groot deel van de supporters die zich zo langzamerhand naar een hoogtepunt toewerkt. Jerson Cabral.
Door de vriendin van John Guidetti een diva genoemd op Twitter.
Frivool, behendig, speels en met 100% inzet.
Maar tegelijkertijd helaas begaafd met een ego, zo groot als de Van Brienenoordbrug.

[ afbeelding ]

Het was niet de eerste keer dat Jerson niet zijn beste wedstrijd speelde.
Dit seizoen speelde hij de eerste twee wedstrijden de sterren van de hemel waarop hij in de media meteen maar naast zijn schoenen ging lopen.
Als IK op roze schoentjes zou moeten spelen zou ik dat ook doen maar het typeert de voormalig jeugdspeler van anno nu.
Het type speler dat onderweg van Rotterdam Zuid naar Delft niet wakker kan blijven in de bus en zich in slaap laat sussen door middel van een megakoptelefoon.
Die met een iPod in de hand en UGGS aan zijn voeten het veld opkomt.
Die in het Sophia Kinderziekenhuis de pingberichten op zijn BlackBerry belangrijker vindt dan het terminaal zieke kindje dat een droomwens in vervulling hoopte te laten gaan.
Dit soort spelers loopt niet alleen bij Feyenoord rond natuurlijk. Het is een teken des tijds.
De onverschilligheid, de desinteresse en de arrogantie die sommige jongens uitstralen typeert de jonge speler van de 21e eeuw die misschien dan wel sinds zijn kinderjaren de jeugdopleiding van Feyenoord doorlopen heeft maar altijd 1 doel voor ogen heeft: jezelf in de picture spelen. De scouts van Engeland, Spanje en Italië kunnen áltijd op de tribune zitten.

Er is niets mis met arrogantie.
Als je het waar kan maken tenminste.
Na die eerste paar wedstrijden was de betovering namelijk weer voorbij voor Cabral.
Hij speelt al weken als een natte krant en afgelopen zondag leek een herhaling te worden van twee weken daarvoor tegen Den Haag.
Totaal ongeïnspireerd spel waarbij terugspeelballetjes eerder standaard dan uitzondering leken.
Je speelt tegen VVV.
Een club die je met 8-0 zou moeten op kunnen rollen. Door fouten en smerige tackles van de tegenstander is het dan 4-0 geworden maar wát een zaadwedstrijd.
En Cabral? Die verliest de bal. Keer. Op. Keer. En als hij m niet verliest verliest ie m alsnog.
Of hij speelt m verkeerd.
Als tegenstander zou ik me intussen ook geen zorgen meer maken over Cabral.
Je wéét dat hij langs de lijn gaat rennen, dan afremt, naar binnen tikt, weer naar buiten, pingelt en vervolgens met links probeert te schieten.
Is geen kunst aan om dat door te hebben als verdediger. Waarmee we bij de crux van het verhaal zijn aangekomen.

Het schieten.

Het is namelijk niet voorleggen, afgeven, tikkie 1-2tje of passen. Het is schieten.
Als supporter zie je Cabral dit truukje week na week uitvoeren.
Cabral heeft maar 1 missie op het veld en dat is zélf schitteren.
Niks te teamspeler.
Niks te clubbelang.
Niks te Hand In Hand Kameraden.
Het is Leve Jerson 1.
Jerson Cabral sprak de hoopvolle verwachting uit dat hij wellicht naar Engeland zou verkassen toen hij twee mooie wedstrijden gespeeld had.
Daarmee gaf hij een signaal af naar alles en iedereen: ik ben geen clubspeler maar broodspeler en de rest zal me een teringzorg zijn: ik wil hogerop.
Dat dat ten koste gaat van de teamprestatie zal Jerson ook een worst zijn.
Zoals hij zelf in een recent interview aangaf: Als ik 10 akties maak en er vliegt er 1 in staat heel de Kuip te juichen.

Het verschil met zo vele andere spelers die wél ervaring hebben is dat het team zichtbaar lijdt onder de nukken van deze diva.
Dat er in de wedstrijd tegen VVV zeker 4 gerede kansen waren voor Cabral om de bal af te spelen aan een Guidetti of een Fernandez, zúívere scoringskansen, moeten we als publiek maar over onze kant laten gaan.
De sterallures van Meneer Cabral zorgen ervoor dat anderen niet tot scoren komen.
En wat krijg je dan?
Dan gaat een deel van het publiek zich roeren. In het begin hoor je hier en daar wat gemopper.
Een paar klutsballen van Cabral later klinkt er al een verdomme! en na de zoveelste gemiste kans om de bal af te spelen aan een vrije speler beginnen mensen te fluiten.
Vervolgens fluiten een x-aantal mensen op elk moment dat Cabral de bal krijgt (en weer verliest).
De discussie die nu voor de zoveelste keer losgebarsten is over het uitfluiten van je eigen spelers is een terechte in mijn ogen.
De discussie dan.
Het fluiten zelf vind ik gerechtvaardigd.

Ten eerste: Als je een speler voor sufkut mag uitmaken en hem vervloeken mag je ook fluiten.
Ten tweede: Als supporter heb je geen middelen om je ongenoegen kenbaar te maken op het moment dat het er toe doet.
Als je tegen het bestuur bent kun je thuis een mooi spandoek maken en twee weken later trachten dit op te hangen.
Als je tegen de prestaties van een bepaalde speler bent moet je dat volgens sommigen maar wegslikken.
Je kúnt ook fluiten.
En als je dat met een heleboel mensen tegelijk doet geef je daarmee een signaal af naar de trainer.
Dan laat je horen dat je het niet eens bent met zijn keuze deze speler nog langer in het veld te laten staan.
Het is een mogelijkheid om de trainer ervan te overtuigen dat het tijd is om te wisselen. En wel NU.
Er zijn mensen die heel ongenuanceerd wijzen naar Schiphol-Noord en zeggen dat fluiten joods is.
Oh? Hebben ze dat in amsterdam uitgevonden dan?
En wat dan nog?
Is dan echt álles wat ze op Vak 410 doen per definitie verkeerd?
Het zijn dezelfde mensen die om het hardst roepen dat Feyenoord geen plek is voor trommels en capos.
Maar ondertussen zingen ze wel de melodie van een amsterdamse hymne na: Wij staan boven de joden
Heel begrijpelijk dat dat lied wordt ingezet en ook ik heb daar totaal geen moeite mee maar wat voor capo di tutti capi ben jij dan om mij te zeggen dat ik een eigen speler niet mag uitfluiten omdat het joods zou zijn?
All animals are equal......only some animals are more equal than other....
Als ik daarbij ook nog hoop dat Biseswar wordt ingezet ben ik helemaal joods bezig natuurlijk.
Een eigen-jeugdspeler wisselen voor een amsterdammer.
Ik moet wel gek lijken!
Dat Biseswar rare capriolen uithaalt, ook ten opzichte van zijn eigen publiek in de wedstrijd tegen NAC richting het uitvak, én een amsterdammer is werkt niet in zijn voordeel.
Maar hij heeft wel een Feyenoordshirt aan!
En volgens mij hadden we met zijn allen afgesproken dat we HET TEAM zouden steunen.
Biseswar er in voor een falende Cabral.
Het zal mij inmiddels een rotzorg zijn.
Zolang FEYENOORD maar beter gaat spelen.

Het begint er helaas steeds meer op te lijken dat de eens ijzersterke geuzen-stelling het zijn maar passanten, wij zijn er altijd steeds meer aan kracht verliest.
Cabral is een klassiek voorbeeld van een passant, met zijn in de media openlijke flirt naar het buitenland, maar dát komt nu effe niet lekker uit om hardop te zeggen, want het betreft een eigen-jeugdspeler.

Ik heb liever een importspeler die niet zelfzuchtig is en zich 100% inzet voor het team in plaats van zichzelf.
Die zal ik nooit uitfluiten.
Clubbelang boven eigenbelang.
Niemand is groter dan de club.
Ook Jerson Cabral niet.
Fluiten om een wissel af te dwingen moet kunnen.

Roept u maar......
Mooi stuk, en ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Eigen spelers zal ik niet uitfluiten, maar dat is meer uit historisch perspectief, dan uit coulance naar dit team.
In mijn beleving is er door Fer en Wijnaldum, en in mindere mate door de rest van het team, heel veel stuk gemaakt. Ik ben me sterker dan ooit gaan beseffen, dat weinig spelers een relatie voelen tot Feyenoord en het publiek, dat de relatie die ze wel hebben een puur zakelijke is. Ik ben het dus ook meer gaan scheiden, ik hou van Feyenoord, het instituut, en ik steun het team, en daarmee de meeste spelers. Een aantal van hen positioneren zich nadrukkelijk buiten het team, en dat zijn de spelers die ik tolereer, niet meer, niet minder.
sevillana
 sevillana - woensdag 19 oktober 2011 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 18:20 schreef Els het volgende:

[..]

Mooi stuk, en ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Eigen spelers zal ik niet uitfluiten, maar dat is meer uit historisch perspectief, dan uit coulance naar dit team.
In mijn beleving is er door Fer en Wijnaldum, en in mindere mate door de rest van het team, heel veel stuk gemaakt. Ik ben me sterker dan ooit gaan beseffen, dat weinig spelers een relatie voelen tot Feyenoord en het publiek, dat de relatie die ze wel hebben een puur zakelijke is. Ik ben het dus ook meer gaan scheiden, ik hou van Feyenoord, het instituut, en ik steun het team, en daarmee de meeste spelers. Een aantal van hen positioneren zich nadrukkelijk buiten het team, en dat zijn de spelers die ik tolereer, niet meer, niet minder.
weinig of niets aan toe te voegen Els, kan me goed vinden in het bovenstaande, 't is een beetje jammer maar we moeten constateren dat de tijden veranderen. en ach, . . . het heet ook niet voor niets "betaald voetbal". :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 19:08 schreef sevillana het volgende:

[..]

weinig of niets aan toe te voegen Els, kan me goed vinden in het bovenstaande, 't is een beetje jammer maar we moeten constateren dat de tijden veranderen. en ach, . . . het heet ook niet voor niets "betaald voetbal". :)
ik heb het verhaal niet eens gelezen maar ongetwijfeld ben ik het ook met jou en Els eens......
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 18:10 schreef Stylzz het volgende:
Tsja van mag hij schieten wat hij wil, maar als er iemand vrij staat moet je afspelen .
En sober spelen mag af en toe best.

Maar uit fluiten is jodengedrag.
Mulder staat altijd vrij,net zoals Timmer ook altijd vrij stond...
Stylzz
 Stylzz - woensdag 19 oktober 2011 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 20:09 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Mulder staat altijd vrij,net zoals Timmer ook altijd vrij stond...
Je snapt me wel en weet dat ik gelijk heb :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 20:14 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Je snapt me wel en weet dat ik gelijk heb :)
En Guidetti hoeft echt niet bij elke balaannamen te gaan liggen.
En Vlaar hoeft echt niet elk balletje breed te leggen terwijl
er een gat van 20 meter open ligt voor hem...
Zoek een slachtoffer,koop een hondje..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 19 oktober 2011 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 20:21 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

En Guidetti hoeft echt niet bij elke balaannamen te gaan liggen.
En Vlaar hoeft echt niet elk balletje breed te leggen terwijl
er een gat van 20 meter open ligt voor hem...
Zoek een slachtoffer,koop een hondje..
Ja. Maar daar klagen we over in de andere topics.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 10:25 schreef KKL het volgende:
Na de wedstrijd Feyenoord VVV barstte een oude discussie los. Een sluimerende irritatie bij een groot deel van de supporters die zich zo langzamerhand naar een hoogtepunt toewerkt. Jerson Cabral.
Door de vriendin van John Guidetti een diva genoemd op Twitter.
Frivool, behendig, speels en met 100% inzet.
Maar tegelijkertijd helaas begaafd met een ego, zo groot als de Van Brienenoordbrug.

[ afbeelding ]

Het was niet de eerste keer dat Jerson niet zijn beste wedstrijd speelde.
Dit seizoen speelde hij de eerste twee wedstrijden de sterren van de hemel waarop hij in de media meteen maar naast zijn schoenen ging lopen.
Als IK op roze schoentjes zou moeten spelen zou ik dat ook doen maar het typeert de voormalig jeugdspeler van anno nu.
Het type speler dat onderweg van Rotterdam Zuid naar Delft niet wakker kan blijven in de bus en zich in slaap laat sussen door middel van een megakoptelefoon.
Die met een iPod in de hand en UGGS aan zijn voeten het veld opkomt.
Die in het Sophia Kinderziekenhuis de pingberichten op zijn BlackBerry belangrijker vindt dan het terminaal zieke kindje dat een droomwens in vervulling hoopte te laten gaan.
Dit soort spelers loopt niet alleen bij Feyenoord rond natuurlijk. Het is een teken des tijds.
De onverschilligheid, de desinteresse en de arrogantie die sommige jongens uitstralen typeert de jonge speler van de 21e eeuw die misschien dan wel sinds zijn kinderjaren de jeugdopleiding van Feyenoord doorlopen heeft maar altijd 1 doel voor ogen heeft: jezelf in de picture spelen. De scouts van Engeland, Spanje en Italië kunnen áltijd op de tribune zitten.

Er is niets mis met arrogantie.
Als je het waar kan maken tenminste.
Na die eerste paar wedstrijden was de betovering namelijk weer voorbij voor Cabral.
Hij speelt al weken als een natte krant en afgelopen zondag leek een herhaling te worden van twee weken daarvoor tegen Den Haag.
Totaal ongeïnspireerd spel waarbij terugspeelballetjes eerder standaard dan uitzondering leken.
Je speelt tegen VVV.
Een club die je met 8-0 zou moeten op kunnen rollen. Door fouten en smerige tackles van de tegenstander is het dan 4-0 geworden maar wát een zaadwedstrijd.
En Cabral? Die verliest de bal. Keer. Op. Keer. En als hij m niet verliest verliest ie m alsnog.
Of hij speelt m verkeerd.
Als tegenstander zou ik me intussen ook geen zorgen meer maken over Cabral.
Je wéét dat hij langs de lijn gaat rennen, dan afremt, naar binnen tikt, weer naar buiten, pingelt en vervolgens met links probeert te schieten.
Is geen kunst aan om dat door te hebben als verdediger. Waarmee we bij de crux van het verhaal zijn aangekomen.

Het schieten.

Het is namelijk niet voorleggen, afgeven, tikkie 1-2tje of passen. Het is schieten.
Als supporter zie je Cabral dit truukje week na week uitvoeren.
Cabral heeft maar 1 missie op het veld en dat is zélf schitteren.
Niks te teamspeler.
Niks te clubbelang.
Niks te Hand In Hand Kameraden.
Het is Leve Jerson 1.
Jerson Cabral sprak de hoopvolle verwachting uit dat hij wellicht naar Engeland zou verkassen toen hij twee mooie wedstrijden gespeeld had.
Daarmee gaf hij een signaal af naar alles en iedereen: ik ben geen clubspeler maar broodspeler en de rest zal me een teringzorg zijn: ik wil hogerop.
Dat dat ten koste gaat van de teamprestatie zal Jerson ook een worst zijn.
Zoals hij zelf in een recent interview aangaf: Als ik 10 akties maak en er vliegt er 1 in staat heel de Kuip te juichen.

Het verschil met zo vele andere spelers die wél ervaring hebben is dat het team zichtbaar lijdt onder de nukken van deze diva.
Dat er in de wedstrijd tegen VVV zeker 4 gerede kansen waren voor Cabral om de bal af te spelen aan een Guidetti of een Fernandez, zúívere scoringskansen, moeten we als publiek maar over onze kant laten gaan.
De sterallures van Meneer Cabral zorgen ervoor dat anderen niet tot scoren komen.
En wat krijg je dan?
Dan gaat een deel van het publiek zich roeren. In het begin hoor je hier en daar wat gemopper.
Een paar klutsballen van Cabral later klinkt er al een verdomme! en na de zoveelste gemiste kans om de bal af te spelen aan een vrije speler beginnen mensen te fluiten.
Vervolgens fluiten een x-aantal mensen op elk moment dat Cabral de bal krijgt (en weer verliest).
De discussie die nu voor de zoveelste keer losgebarsten is over het uitfluiten van je eigen spelers is een terechte in mijn ogen.
De discussie dan.
Het fluiten zelf vind ik gerechtvaardigd.

Ten eerste: Als je een speler voor sufkut mag uitmaken en hem vervloeken mag je ook fluiten.
Ten tweede: Als supporter heb je geen middelen om je ongenoegen kenbaar te maken op het moment dat het er toe doet.
Als je tegen het bestuur bent kun je thuis een mooi spandoek maken en twee weken later trachten dit op te hangen.
Als je tegen de prestaties van een bepaalde speler bent moet je dat volgens sommigen maar wegslikken.
Je kúnt ook fluiten.
En als je dat met een heleboel mensen tegelijk doet geef je daarmee een signaal af naar de trainer.
Dan laat je horen dat je het niet eens bent met zijn keuze deze speler nog langer in het veld te laten staan.
Het is een mogelijkheid om de trainer ervan te overtuigen dat het tijd is om te wisselen. En wel NU.
Er zijn mensen die heel ongenuanceerd wijzen naar Schiphol-Noord en zeggen dat fluiten joods is.
Oh? Hebben ze dat in amsterdam uitgevonden dan?
En wat dan nog?
Is dan echt álles wat ze op Vak 410 doen per definitie verkeerd?
Het zijn dezelfde mensen die om het hardst roepen dat Feyenoord geen plek is voor trommels en capos.
Maar ondertussen zingen ze wel de melodie van een amsterdamse hymne na: Wij staan boven de joden
Heel begrijpelijk dat dat lied wordt ingezet en ook ik heb daar totaal geen moeite mee maar wat voor capo di tutti capi ben jij dan om mij te zeggen dat ik een eigen speler niet mag uitfluiten omdat het joods zou zijn?
All animals are equal......only some animals are more equal than other....
Als ik daarbij ook nog hoop dat Biseswar wordt ingezet ben ik helemaal joods bezig natuurlijk.
Een eigen-jeugdspeler wisselen voor een amsterdammer.
Ik moet wel gek lijken!
Dat Biseswar rare capriolen uithaalt, ook ten opzichte van zijn eigen publiek in de wedstrijd tegen NAC richting het uitvak, én een amsterdammer is werkt niet in zijn voordeel.
Maar hij heeft wel een Feyenoordshirt aan!
En volgens mij hadden we met zijn allen afgesproken dat we HET TEAM zouden steunen.
Biseswar er in voor een falende Cabral.
Het zal mij inmiddels een rotzorg zijn.
Zolang FEYENOORD maar beter gaat spelen.

Het begint er helaas steeds meer op te lijken dat de eens ijzersterke geuzen-stelling het zijn maar passanten, wij zijn er altijd steeds meer aan kracht verliest.
Cabral is een klassiek voorbeeld van een passant, met zijn in de media openlijke flirt naar het buitenland, maar dát komt nu effe niet lekker uit om hardop te zeggen, want het betreft een eigen-jeugdspeler.

Ik heb liever een importspeler die niet zelfzuchtig is en zich 100% inzet voor het team in plaats van zichzelf.
Die zal ik nooit uitfluiten.
Clubbelang boven eigenbelang.
Niemand is groter dan de club.
Ook Jerson Cabral niet.
Fluiten om een wissel af te dwingen moet kunnen.

Roept u maar......
ik heb toch ff de moeite genomen om het te lezen...
En wat vinden wij dwergen daarvan?

media_xl_981030.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 oktober 2011 door Leon FR1908 --
de kromme2
 de kromme2 - woensdag 19 oktober 2011 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 18:20 schreef Els het volgende:

[..]

Mooi stuk, en ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Eigen spelers zal ik niet uitfluiten, maar dat is meer uit historisch perspectief, dan uit coulance naar dit team.
In mijn beleving is er door Fer en Wijnaldum, en in mindere mate door de rest van het team, heel veel stuk gemaakt. Ik ben me sterker dan ooit gaan beseffen, dat weinig spelers een relatie voelen tot Feyenoord en het publiek, dat de relatie die ze wel hebben een puur zakelijke is. Ik ben het dus ook meer gaan scheiden, ik hou van Feyenoord, het instituut, en ik steun het team, en daarmee de meeste spelers. Een aantal van hen positioneren zich nadrukkelijk buiten het team, en dat zijn de spelers die ik tolereer, niet meer, niet minder.
Ik las dit en dacht: die gozert heeft helemaal gelijk.
Toen ging ik naar boven -moest een hele pagina omhoog vanwege die hele lap tekst- en jawel, het was natuurlijk weer van Els ;-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 20:37   quote  deeplink  


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 oktober 2011 door Leon FR1908 --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 19 oktober 2011 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 20:37 schreef Leon FR1908 het volgende:
[ filmpje ]
Nee die uit kill bill ;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 20:42 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Nee die uit kill bill ;)
Nee die is te goed voor dit topic maat :)

Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 21:43   quote  deeplink  
ik zit olympic arsenal te kijken,2 rechtsbuitenspeler walcott en die super lesmurf
samen goed voor een salaris wat de hele feyenoordselectie draagt en in de eerste helft beiden nog geen bal voor gegeven en ze sieren in balverlies... CABRAL///HELD!!!!!
jersoncabral.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 oktober 2011 door Leon FR1908 --
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 19 oktober 2011 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 21:43 schreef Leon FR1908 het volgende:
ik zit olympic arsenal te kijken,2 rechtsbuitenspeler walcott en die super lesmurf
samen goed voor een salaris wat de hele feyenoordselectie draagt en in de eerste helft beiden nog geen bal voor gegeven en ze sieren in balverlies... CABRAL///HELD!!!!!
[ afbeelding ]
wat een ongelooflijke zaadwedstrijd is dat he?! als je dat zo ziet dan doen we het nog niet zo slecht hahahaha
Els
 Els - woensdag 19 oktober 2011 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 20:37 schreef de kromme2 het volgende:

[..]

Ik las dit en dacht: die gozert heeft helemaal gelijk.
Toen ging ik naar boven -moest een hele pagina omhoog vanwege die hele lap tekst- en jawel, het was natuurlijk weer van Els ;-)
;-)
craven
 craven - woensdag 19 oktober 2011 - 21:53   quote  deeplink  
arsenal is ver weg gevallen, dachten moeiteloos Fabregas en Nasri op te vangen: niet gelukt..
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 19 oktober 2011 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 10:25 schreef KKL het volgende:
Na de wedstrijd Feyenoord VVV barstte een oude discussie los. Een sluimerende irritatie bij een groot deel van de supporters die zich zo langzamerhand naar een hoogtepunt toewerkt. Jerson Cabral.
Door de vriendin van John Guidetti een diva genoemd op Twitter.
Frivool, behendig, speels en met 100% inzet.
Maar tegelijkertijd helaas begaafd met een ego, zo groot als de Van Brienenoordbrug.

[ afbeelding ]

Het was niet de eerste keer dat Jerson niet zijn beste wedstrijd speelde.
Dit seizoen speelde hij de eerste twee wedstrijden de sterren van de hemel waarop hij in de media meteen maar naast zijn schoenen ging lopen.
Als IK op roze schoentjes zou moeten spelen zou ik dat ook doen maar het typeert de voormalig jeugdspeler van anno nu.
Het type speler dat onderweg van Rotterdam Zuid naar Delft niet wakker kan blijven in de bus en zich in slaap laat sussen door middel van een megakoptelefoon.
Die met een iPod in de hand en UGGS aan zijn voeten het veld opkomt.
Die in het Sophia Kinderziekenhuis de pingberichten op zijn BlackBerry belangrijker vindt dan het terminaal zieke kindje dat een droomwens in vervulling hoopte te laten gaan.
Dit soort spelers loopt niet alleen bij Feyenoord rond natuurlijk. Het is een teken des tijds.
De onverschilligheid, de desinteresse en de arrogantie die sommige jongens uitstralen typeert de jonge speler van de 21e eeuw die misschien dan wel sinds zijn kinderjaren de jeugdopleiding van Feyenoord doorlopen heeft maar altijd 1 doel voor ogen heeft: jezelf in de picture spelen. De scouts van Engeland, Spanje en Italië kunnen áltijd op de tribune zitten.

Er is niets mis met arrogantie.
Als je het waar kan maken tenminste.
Na die eerste paar wedstrijden was de betovering namelijk weer voorbij voor Cabral.
Hij speelt al weken als een natte krant en afgelopen zondag leek een herhaling te worden van twee weken daarvoor tegen Den Haag.
Totaal ongeïnspireerd spel waarbij terugspeelballetjes eerder standaard dan uitzondering leken.
Je speelt tegen VVV.
Een club die je met 8-0 zou moeten op kunnen rollen. Door fouten en smerige tackles van de tegenstander is het dan 4-0 geworden maar wát een zaadwedstrijd.
En Cabral? Die verliest de bal. Keer. Op. Keer. En als hij m niet verliest verliest ie m alsnog.
Of hij speelt m verkeerd.
Als tegenstander zou ik me intussen ook geen zorgen meer maken over Cabral.
Je wéét dat hij langs de lijn gaat rennen, dan afremt, naar binnen tikt, weer naar buiten, pingelt en vervolgens met links probeert te schieten.
Is geen kunst aan om dat door te hebben als verdediger. Waarmee we bij de crux van het verhaal zijn aangekomen.

Het schieten.

Het is namelijk niet voorleggen, afgeven, tikkie 1-2tje of passen. Het is schieten.
Als supporter zie je Cabral dit truukje week na week uitvoeren.
Cabral heeft maar 1 missie op het veld en dat is zélf schitteren.
Niks te teamspeler.
Niks te clubbelang.
Niks te Hand In Hand Kameraden.
Het is Leve Jerson 1.
Jerson Cabral sprak de hoopvolle verwachting uit dat hij wellicht naar Engeland zou verkassen toen hij twee mooie wedstrijden gespeeld had.
Daarmee gaf hij een signaal af naar alles en iedereen: ik ben geen clubspeler maar broodspeler en de rest zal me een teringzorg zijn: ik wil hogerop.
Dat dat ten koste gaat van de teamprestatie zal Jerson ook een worst zijn.
Zoals hij zelf in een recent interview aangaf: Als ik 10 akties maak en er vliegt er 1 in staat heel de Kuip te juichen.

Het verschil met zo vele andere spelers die wél ervaring hebben is dat het team zichtbaar lijdt onder de nukken van deze diva.
Dat er in de wedstrijd tegen VVV zeker 4 gerede kansen waren voor Cabral om de bal af te spelen aan een Guidetti of een Fernandez, zúívere scoringskansen, moeten we als publiek maar over onze kant laten gaan.
De sterallures van Meneer Cabral zorgen ervoor dat anderen niet tot scoren komen.
En wat krijg je dan?
Dan gaat een deel van het publiek zich roeren. In het begin hoor je hier en daar wat gemopper.
Een paar klutsballen van Cabral later klinkt er al een verdomme! en na de zoveelste gemiste kans om de bal af te spelen aan een vrije speler beginnen mensen te fluiten.
Vervolgens fluiten een x-aantal mensen op elk moment dat Cabral de bal krijgt (en weer verliest).
De discussie die nu voor de zoveelste keer losgebarsten is over het uitfluiten van je eigen spelers is een terechte in mijn ogen.
De discussie dan.
Het fluiten zelf vind ik gerechtvaardigd.

Ten eerste: Als je een speler voor sufkut mag uitmaken en hem vervloeken mag je ook fluiten.
Ten tweede: Als supporter heb je geen middelen om je ongenoegen kenbaar te maken op het moment dat het er toe doet.
Als je tegen het bestuur bent kun je thuis een mooi spandoek maken en twee weken later trachten dit op te hangen.
Als je tegen de prestaties van een bepaalde speler bent moet je dat volgens sommigen maar wegslikken.
Je kúnt ook fluiten.
En als je dat met een heleboel mensen tegelijk doet geef je daarmee een signaal af naar de trainer.
Dan laat je horen dat je het niet eens bent met zijn keuze deze speler nog langer in het veld te laten staan.
Het is een mogelijkheid om de trainer ervan te overtuigen dat het tijd is om te wisselen. En wel NU.
Er zijn mensen die heel ongenuanceerd wijzen naar Schiphol-Noord en zeggen dat fluiten joods is.
Oh? Hebben ze dat in amsterdam uitgevonden dan?
En wat dan nog?
Is dan echt álles wat ze op Vak 410 doen per definitie verkeerd?
Het zijn dezelfde mensen die om het hardst roepen dat Feyenoord geen plek is voor trommels en capos.
Maar ondertussen zingen ze wel de melodie van een amsterdamse hymne na: Wij staan boven de joden
Heel begrijpelijk dat dat lied wordt ingezet en ook ik heb daar totaal geen moeite mee maar wat voor capo di tutti capi ben jij dan om mij te zeggen dat ik een eigen speler niet mag uitfluiten omdat het joods zou zijn?
All animals are equal......only some animals are more equal than other....
Als ik daarbij ook nog hoop dat Biseswar wordt ingezet ben ik helemaal joods bezig natuurlijk.
Een eigen-jeugdspeler wisselen voor een amsterdammer.
Ik moet wel gek lijken!
Dat Biseswar rare capriolen uithaalt, ook ten opzichte van zijn eigen publiek in de wedstrijd tegen NAC richting het uitvak, én een amsterdammer is werkt niet in zijn voordeel.
Maar hij heeft wel een Feyenoordshirt aan!
En volgens mij hadden we met zijn allen afgesproken dat we HET TEAM zouden steunen.
Biseswar er in voor een falende Cabral.
Het zal mij inmiddels een rotzorg zijn.
Zolang FEYENOORD maar beter gaat spelen.

Het begint er helaas steeds meer op te lijken dat de eens ijzersterke geuzen-stelling het zijn maar passanten, wij zijn er altijd steeds meer aan kracht verliest.
Cabral is een klassiek voorbeeld van een passant, met zijn in de media openlijke flirt naar het buitenland, maar dát komt nu effe niet lekker uit om hardop te zeggen, want het betreft een eigen-jeugdspeler.

Ik heb liever een importspeler die niet zelfzuchtig is en zich 100% inzet voor het team in plaats van zichzelf.
Die zal ik nooit uitfluiten.
Clubbelang boven eigenbelang.
Niemand is groter dan de club.
Ook Jerson Cabral niet.
Fluiten om een wissel af te dwingen moet kunnen.

Roept u maar......
naar de kuip gemeten denk ik + 42.917
zou er 1 meer of minder kunnen zijn hé
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 19 oktober 2011 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 16:48 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Beste jongen,Cabral zet je toch expres op rechts zodat hij moet kappen en met zijn linkerbeen naar binnen moet voor de actie..Zo niet dan moet hij op links dan kan hij z`n voorzetjes geven...Is iedereen nou blind of ben ik de enige maloot hierzo..
Het lijkt er wel op maar het maar ik moet bijna lachen van verdriet..
Snap niemand dan wat ik bedoel??Ik word gek van dit soort gewauwel..
Steunen en fluiten doe je maar onder de douche ofzo....
maak het uit, hij zegt dat het hem niets doet, dus.................
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 22:06 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

maak het uit, hij zegt dat het hem niets doet, dus.................
Er staat bij ons zo`n bolle met zo`n SS kop te schreeuwen werken voor je geld en staat te fluiten en te juichen bij de wissel van Bruins en nu Cabral...
Een maat van ons schreeuwde naar hem dat hij naar de joden moest.Hij staat op en loopt zijn richting op ,staan er ineens 30 man op hahahaha ging hij terug..Wij allemaal zingen Joden lopen altijd weg en wat bleek zo`n beetje het hele vak ging mee zingen......
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 21:50 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

wat een ongelooflijke zaadwedstrijd is dat he?! als je dat zo ziet dan doen we het nog niet zo slecht hahahaha
nou nou pfffffffffffff
sevillana
 sevillana - woensdag 19 oktober 2011 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 22:30 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Er staat bij ons zo`n bolle met zo`n SS kop te schreeuwen werken voor je geld en staat te fluiten en te juichen bij de wissel van Bruins en nu Cabral...
Een maat van ons schreeuwde naar hem dat hij naar de joden moest.Hij staat op en loopt zijn richting op ,staan er ineens 30 man op hahahaha ging hij terug..Wij allemaal zingen Joden lopen altijd weg en wat bleek zo`n beetje het hele vak ging mee zingen......
hahahahahaha, echte Feyenoorders waarschijnlijk?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 22:41 schreef sevillana het volgende:

[..]

hahahahahaha, echte Feyenoorders waarschijnlijk?
De meeste komen uit Dordrecht en Zwijndrecht en zijn er ook al hun hele leven
dus ja dat klopt...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2011 - 23:05   quote  deeplink  
waar ik vandaan komt werd ook wel gefloten hoor ,met gillende keukenmeiden..

de kromme2
 de kromme2 - donderdag 20 oktober 2011 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 21:43 schreef Leon FR1908 het volgende:
ik zit olympic arsenal te kijken,2 rechtsbuitenspeler walcott en die super lesmurf
samen goed voor een salaris wat de hele feyenoordselectie draagt en in de eerste helft beiden nog geen bal voor gegeven en ze sieren in balverlies... CABRAL///HELD!!!!!
[ afbeelding ]
je hebt gelijk, ik denk dat van Persie nog liever op een voorzet van Cabral wacht haha
Shorty,fr1908
 Shorty,fr1908 - zondag 23 oktober 2011 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 - 13:38 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Dus van hun hoeven we geen club liefde te verwachten? En wij mogen geen kritisch geluid laten horen als een speler consequent zijn eigen succes boven dat van de club stelt?
Jij heb gelijk hoor ,de eerste de beste thuis wedstrijd is Erwin Mulder aan de beurt..
Wat een drama keeper is dat zeg
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 23 oktober 2011 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 21:45 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

Jij heb gelijk hoor ,de eerste de beste thuis wedstrijd is Erwin Mulder aan de beurt..
Wat een drama keeper is dat zeg
-1000, hoezo is mulder dan aan de beurt? ga je gepland fluiten? dat is snavelgedrag! mulder doet zn best en is misschien niet de beste keeper maar stelt zich niet boven de club.
Shorty,fr1908
 Shorty,fr1908 - zondag 23 oktober 2011 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 21:53 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

-1000, hoezo is mulder dan aan de beurt? ga je gepland fluiten? dat is snavelgedrag! mulder doet zn best en is misschien niet de beste keeper maar stelt zich niet boven de club.
Wie stelt zich wel boven de club dan?
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 23 oktober 2011 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 21:58 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

Wie stelt zich wel boven de club dan?
je reageert in je post op een andere post die daar iets over zegt.
Maar nogmaals: kan er echt pissig om worden om gepland te gaan fluiten. hoop niet dat je op vak Z staat als je gaat beginnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2011 door FR-Elmo --
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 23 oktober 2011 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 21:58 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

Wie stelt zich wel boven de club dan?
Nu zeg je het zelf verkeerd; Cabral stelde zijn eigen succes boven dat van de club.

Liever zelf willen scoren dan de 'zekerheid' dat iemand anders scoort. Dat gaat storen op een gegeven moment.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2011 door Bosifyable --
Els
 Els - zondag 23 oktober 2011 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 21:45 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

Jij heb gelijk hoor ,de eerste de beste thuis wedstrijd is Erwin Mulder aan de beurt..
Wat een drama keeper is dat zeg
Ik vind jou een drama supporter, laat me even weten waar je zit, dan kom ik je een kwartiertje uitfluiten.
Stylzz
 Stylzz - zondag 23 oktober 2011 - 22:11   quote  deeplink  
Cabral deed t naar behoren vandaag
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 23 oktober 2011 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:11 schreef Stylzz het volgende:
Cabral deed t naar behoren vandaag
Klopt, al was hij niet zo aanwezig als Schaken en Fernandez.
hotjumper
 hotjumper - zondag 23 oktober 2011 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:11 schreef Stylzz het volgende:
Cabral deed t naar behoren vandaag
Eens!
hotjumper
 hotjumper - zondag 23 oktober 2011 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 21:58 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

Wie stelt zich wel boven de club dan?
Jij.
Shorty,fr1908
 Shorty,fr1908 - zondag 23 oktober 2011 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:10 schreef Els het volgende:

[..]

Ik vind jou een drama supporter, laat me even weten waar je zit, dan kom ik je een kwartiertje uitfluiten.
Dan ga je mooi over de knie bij me wijffie!!!
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 23 oktober 2011 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:27 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

Dan ga je mooi over de knie bij me wijffie!!!
Eh, juist. Welk vak zit je te fluiten dan? Dagkaartje op Y?
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 23 oktober 2011 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:10 schreef Els het volgende:

[..]

Ik vind jou een drama supporter, laat me even weten waar je zit, dan kom ik je een kwartiertje uitfluiten.
hoop dat ie op Z zit! ik eerst Els hahahaha
Shorty,fr1908
 Shorty,fr1908 - zondag 23 oktober 2011 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:30 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Eh, juist. Welk vak zit je te fluiten dan? Dagkaartje op Y?
Op Z4,waar de meeste staan natuurlijk...
Els
 Els - zondag 23 oktober 2011 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:27 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

Dan ga je mooi over de knie bij me wijffie!!!
Hahahaha, je legt het echt op alle punten tegen me af. Als het op fysiek geweld aankomt, ben ik je dubbel en dwars de baas. En daarna zal ik je nog ff uitfluiten.
Shorty,fr1908
 Shorty,fr1908 - zondag 23 oktober 2011 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:32 schreef Els het volgende:

[..]

Hahahaha, je legt het echt op alle punten tegen me af. Als het op fysiek geweld aankomt, ben ik je dubbel en dwars de baas. En daarna zal ik je nog ff uitfluiten.
Maar niet zeuren als je eventueel ongelijk heb .....
Ik ben 1.97 en doe turks worstelen...
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 23 oktober 2011 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:31 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

Op Z4,waar de meeste staan natuurlijk...
Ha, kom maar fluiten gozer.
Els
 Els - zondag 23 oktober 2011 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:35 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

Maar niet zeuren als je eventueel ongelijk heb .....
Ik ben 1.97 en doe turks worstelen...
Ik ben 1.72 en ben gewoon niet makkelijk....
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 23 oktober 2011 - 22:36   quote  deeplink  
Er valt hier weer wat te lachen?
Shorty,fr1908
 Shorty,fr1908 - zondag 23 oktober 2011 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:36 schreef Els het volgende:

[..]

Ik ben 1.72 en ben gewoon niet makkelijk....
En ik erg lenig,jij ook ?
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 23 oktober 2011 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:35 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ha, kom maar fluiten gozer.
+1, 1,98 mtr? val je wat minder hard in de gracht.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 23 oktober 2011 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:35 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

Maar niet zeuren als je eventueel ongelijk heb .....
Ik ben 1.97 en doe turks worstelen...
In het echie dus 1.67 en damkampioen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 23 oktober 2011 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:36 schreef Els het volgende:

[..]

Ik ben 1.72 en ben gewoon niet makkelijk....
Hehe ik laat deze passeren :)
Els
 Els - zondag 23 oktober 2011 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:37 schreef Shorty,fr1908 het volgende:

[..]

En ik erg lenig,jij ook ?
Hmmmm, meesten typeren me als onbuigzaam.
Shorty,fr1908
 Shorty,fr1908 - zondag 23 oktober 2011 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:37 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

+1, 1,98 mtr? val je wat minder hard in de gracht.
Moet je eerst naar Z4 komen anders kan ik niet op je gaan zitten ,biertje op je hoofd en fluiten maar...
stray
 stray - zondag 23 oktober 2011 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2011 - 22:38 schreef Els het volgende:

[..]

Hmmmm, meesten typeren me als onbuigzaam.
deze dan stylzz

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Fluiten naar Diva's









0.0066630