BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Hoe ver is Feyenoord?

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Quiroz
 Quiroz - maandag 24 oktober 2011 - 01:18   quote  deeplink  
We hebben vanmiddag laten zien dat we één van de grootste titelkandidaten in eigen huis, helemaal lam kunnen leggen. Dat hebben we ook bij de nummer 1 AZ laten zien. Kunnen wij ons meten met deze ploegen? Hoe kan het dan dat we thuis van ADO verliezen met afgetekende cijfers, dat we het moeilijk hebben tegen ploegen als Heracles of, voor de rode kaart, VVV?

Ik denk eerlijk gezegd dat we in onze handjes mogen knijpen als we bij de eerste 8 zitten. We passen ons graag aan, aan een tegenstander, maar als we zelf het spel moeten maken dan gaat er nog veel te veel fout. Wat is jullie mening?
DY
 DY - maandag 24 oktober 2011 - 01:28   quote  deeplink  
omdat als wij het spel moeten maken we dan het nog moeilijk hebben, omdat we daar nog niet zo ervaren in zijn.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 24 oktober 2011 - 01:33   quote  deeplink  
Ik denk dat je de lat wat laag legt. In principe zijn er 4 teams sterker: Ajax, PSV, Twente en AZ. Daarachter ligt het open. Feyenoord, Heerenveen, Groningen en Vitesse (waar ik oorspronkelijk Roda verwachtte) zullen de posities 5 t/m 8 verdelen. Wij kunnen 8ste eindigen, maar dat is het absolute minimum. De rest is duidelijk zwakker.

De doelstelling is eerste 8. Maar ik denk dat we met de huidige selectie kunnen mikken op de plaatsen 5 en 6. Spelen we goed dan eindigen we op 3/4 en zakken we in (wat zeker niet ondenkbaar is) dan wordt het 7-8.

Die wedstrijd tegen ADO zie ik als een uitzondering. We speelden niet best, maar bij ADO zat wel alles mee. Zo'n beetje elke kans was een goal. Zulke wedstrijden zitten er tussen. Zo wonnen wij vorig jaar ook zwaar onverdiend bij Heerenveen.

Wij zullen vaker slecht spelen en vaker verliezen. Maar als je kunt domineren uit bij de kampioen en bij de koploper dan ben je meer dan een middenmoter.

Best of the rest. Als we dat zijn - en dan kunnen we zijn - dan hebben we het goed gedaan.
Quiroz
 Quiroz - maandag 24 oktober 2011 - 02:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 01:33 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Ik denk dat je de lat wat laag legt. In principe zijn er 4 teams sterker: Ajax, PSV, Twente en AZ. Daarachter ligt het open. Feyenoord, Heerenveen, Groningen en Vitesse (waar ik oorspronkelijk Roda verwachtte) zullen de posities 5 t/m 8 verdelen. Wij kunnen 8ste eindigen, maar dat is het absolute minimum. De rest is duidelijk zwakker.

De doelstelling is eerste 8. Maar ik denk dat we met de huidige selectie kunnen mikken op de plaatsen 5 en 6. Spelen we goed dan eindigen we op 3/4 en zakken we in (wat zeker niet ondenkbaar is) dan wordt het 7-8.

Die wedstrijd tegen ADO zie ik als een uitzondering. We speelden niet best, maar bij ADO zat wel alles mee. Zo'n beetje elke kans was een goal. Zulke wedstrijden zitten er tussen. Zo wonnen wij vorig jaar ook zwaar onverdiend bij Heerenveen.

Wij zullen vaker slecht spelen en vaker verliezen. Maar als je kunt domineren uit bij de kampioen en bij de koploper dan ben je meer dan een middenmoter.

Best of the rest. Als we dat zijn - en dan kunnen we zijn - dan hebben we het goed gedaan.
Domineren kan Feyenoord met de tactiek die Koeman bedenkt, daar is hij meester in. Maar in de ploegen die lager dan Feyenoord staan zullen we nog een hoop punten verspelen denk ik, we kunnen zelf niet goed het spel maken, terwijl dat wel verwacht word bijv. in De Kuip. Ajax heeft betere spelers als wij, maar door onze tactiek waren wij de betere ploeg. Een andere ploeg kan zich zo instellen dat ze ons het spel laten maken, en op dezelfde manier als wij Ajax en AZ te lijf gingen, het ons mee rdan moeilijk te maken.
Marco12345
 Marco12345 - maandag 24 oktober 2011 - 07:45   quote  deeplink  
Ik woon in Roosendaal, Feyenoord is hier zo'n 40 kilometer vandaan. Kijk hier even als je wil weten hoe ver Feyenoord is: www.routeplanner.nl
FR-Han
 FR-Han - maandag 24 oktober 2011 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 07:45 schreef Marco12345 het volgende:
Ik woon in Roosendaal, Feyenoord is hier zo'n 40 kilometer vandaan. Kijk hier even als je wil weten hoe ver Feyenoord is: www.routeplanner.nl
wereld grap
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 24 oktober 2011 - 08:23   quote  deeplink  
Is geen zinnig woord over te zeggen.
Feyenoord heeft iedereen verrast gisteren. Koeman met z'n strategie, maar juist ook de spelers die een enorme portie energie en aanvalsdrang aan de dag legden. Daardoor maakten zij het spel.
Op basis van gisteren kan dit team zich de komende tijd bijzonder snel ontwikkelen.
Maar ontwikkeling staat of valt met het -nu nog- broze zelfvertrouwen.
Een tegenstander met dezelfde geestdrift kan ze ook weer zo omver kegelen.
Marsco
 Marsco - maandag 24 oktober 2011 - 08:26   quote  deeplink  
Feyenoord zal nu moeten laten zien dat het de lijn door kan trekken. En dat zal volgende week niet zo moeilijk zijn tegen Groningen. Dat wordt een zelfde type wedstrijd waarin Groningen het spel zal willen maken. Een directe concurrent om de plaatsen 5 t/m 8 inderdaad. Het zal me weer benieuwen.

Ik denk wel dat Feyenoord spelers in huis heeft om ook zelf spel te maken. Dat hebben we trouwens gisteren ook gezien. Kijk maar eens terug naar de eerste 25 minuten van de tweede helft. Feyenoord was zeker in die fase heer en meester. Ook qua balbezit, het tempo werd in die fase door Feyenoord bepaald.

De fase van opbouw is aangebroken. En daar zal ook bij horen om spelbepalend te gaan worden tegen de zwakkere broeders. Het probleem van beperkt scorend vermogen kan daarin wel eens als grootste gevaar op de loer liggen. Als je niet scoort, krijg je als spelbepaler vaak zelf het deksel op de neus. Laat dat nou ook net eens zijn wat er gisteren gebeurd is. En hoe toepasselijk kan een uitdrukking zijn in die context :-).

Conclusie: Feyenoord is verder dan menigeen op had gerekend. Maar nog niet ver genoeg om echt om de bovenste plekken mee te strijden. Vijfde plek moet haalbaar zijn.
salemi
 salemi - maandag 24 oktober 2011 - 10:10   quote  deeplink  
Feyenoord heeft uitstekende, jonge spelers. Bijna allemaal internationals. In alle vertegenwoordigende elftallen is Feyenoord hofleverancier, nog even niet in het grote Oranje. Nu zie je dat in grote (uit)wedstrijden, Feyenoord heel goed als een collectief kan spelen. Gisteren had je gewoon de drie punten mee moeten nemen natuurlijk. Alleen in thuiswedstrijden het spel maken, valt nog niet mee. En kan het een keer slecht aflopen, zoals tegn Den Haag, en ook Heerenveen. Dus Ronald kan aan de bak om iets te verzinnen waardoor we de thuiswedstrijden beter gaan spelen.
We zijn veel verder als vorig seizoen. Maar ook in een ander opzicht. We hebben nu een selectie die door kan groeien naar een top drie positie volgend seizoen, het is ook een selectie die weinig kost in salariskosten. Er is geen noodzaak om (onverantwoord) dure spelers aan te trekken, er zit ongelofelijk veel talent in de jeugdeftallen. Het financiële herstel hand in hand met het sportieve herstel. Na zo'n wedstrijd als gisteren ben ik supertrots op mijn Feyenoord.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 24 oktober 2011 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 10:10 schreef salemi het volgende:
Feyenoord heeft uitstekende, jonge spelers. Bijna allemaal internationals. In alle vertegenwoordigende elftallen is Feyenoord hofleverancier, nog even niet in het grote Oranje. Nu zie je dat in grote (uit)wedstrijden, Feyenoord heel goed als een collectief kan spelen. Gisteren had je gewoon de drie punten mee moeten nemen natuurlijk. Alleen in thuiswedstrijden het spel maken, valt nog niet mee. En kan het een keer slecht aflopen, zoals tegn Den Haag, en ook Heerenveen. Dus Ronald kan aan de bak om iets te verzinnen waardoor we de thuiswedstrijden beter gaan spelen.
We zijn veel verder als vorig seizoen. Maar ook in een ander opzicht. We hebben nu een selectie die door kan groeien naar een top drie positie volgend seizoen, het is ook een selectie die weinig kost in salariskosten. Er is geen noodzaak om (onverantwoord) dure spelers aan te trekken, er zit ongelofelijk veel talent in de jeugdeftallen. Het financiële herstel hand in hand met het sportieve herstel. Na zo'n wedstrijd als gisteren ben ik supertrots op mijn Feyenoord.
Mooie woorden. Goeddeels mee eens.
Quiroz
 Quiroz - maandag 24 oktober 2011 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 07:45 schreef Marco12345 het volgende:
Ik woon in Roosendaal, Feyenoord is hier zo'n 40 kilometer vandaan. Kijk hier even als je wil weten hoe ver Feyenoord is: www.routeplanner.nl
Doe niet zo mal, gekkie!
allartnijmegen
 allartnijmegen - maandag 24 oktober 2011 - 13:00   quote  deeplink  
Feyenoord is aan de weg terug begonnen. Mooi gespeeld gisteren. Enige dissonant was m.i. Mulder. Blijft erg onrustig.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 24 oktober 2011 - 13:04   quote  deeplink  
Vanaf Hoogvliet naar de Kuip is het ongeveer 16/17 KM!
Stylzz
 Stylzz - maandag 24 oktober 2011 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 13:04 schreef hoogvliet010 het volgende:
Vanaf Hoogvliet naar de Kuip is het ongeveer 16/17 KM!
kudt supermarkt man.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 24 oktober 2011 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 13:41 schreef Stylzz het volgende:

[..]

kudt supermarkt man.
Nou die zit niet in hoogvliet:(
jacqueline
 jacqueline - maandag 24 oktober 2011 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 13:00 schreef allartnijmegen het volgende:
Feyenoord is aan de weg terug begonnen. Mooi gespeeld gisteren. Enige dissonant was m.i. Mulder. Blijft erg onrustig.
Misschien heb je wel gelijk.. aan de andere kant.. valt niet mee denk ik om daar in het doel te staan en alleen maar uitgejoeld te worden door aanhang van de tegenstander.
Toch vind ik in vergelijking met vorig jaar dat hij wel meer gaat uitstralen, wat meer body gekregen, ik denk dat het wel goed komt.
De statistieken lieten trouwens zien dat ie 0 reddingen had hoeven te doen. Zegt iets over de gerichtheid van de weinige schoten OP het doel.

Blijven aanmoedigen. Zondag zal weer lastige pot worden, en kan zomaar weer tegenvallen.
Daarna thuis moeten we er weer met zijnn allen achter staan?
Staan we daar niet om bekend?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 24 oktober 2011 - 16:29   quote  deeplink  
Top 5 moet haalbaar zijn zolang het niet gaat spoken in de koppies na een verliespartij en ze niet naast hun schoenen gaan lopen door een wedstrijd als tegen 020!
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 24 oktober 2011 - 16:32   quote  deeplink  
Feyenoord is ver genoeg voor nu.... had dit aan het begin van het seizoen niet durven hopen. Nu verder bouwen maar dat vertrouw ik v Geel tot zover wel toe.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 oktober 2011 - 16:37   quote  deeplink  
Voorlopig ben ik best tevreden maar ik ga nog steeds voor de 5de plek eind seizoen
en dat zie ik dan als een topprestatie van dit team...
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 24 oktober 2011 - 16:53   quote  deeplink  
Als ze net zo spelen als tegen AZ en 020, en een klein tikkie meer mazzel. TOP 3.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Hoe ver is Feyenoord?









0.0070309