BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord wil Varkenoord verbouwen

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 oktober 2011 - 21:26   quote  deeplink  
Feyenoord wil Varkenoord verbouwen
Feyenoord heeft bij de gemeente Rotterdam een verzoek ingediend voor een verbouwing van trainingscomplex Varkenoord. De club uit Rotterdam-Zuid wil een nieuwe, moderne trainingsaccommodatie.

Volgens Voetbal International hoopt Feyenoord eind december uitsluitsel te krijgen van de gemeente. De huidige nummer vier van Nederland zal dan wel zelf ook een bedrag moeten investeren in het nieuwe trainingscomplex.

Feyenoord heeft de Hertgang, het trainingscomplex van PSV, als voorbeeld gesteld, zo meldt technisch directeur Martin van Geel. "Wij willen ook een soort Herdgang", aldus de beleidsbepaler.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 24 oktober 2011 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 21:26 schreef Leon FR1908 het volgende:
Feyenoord heeft bij de gemeente Rotterdam een verzoek ingediend voor een verbouwing van trainingscomplex Varkenoord. De club uit Rotterdam-Zuid wil een nieuwe, moderne trainingsaccommodatie.

Volgens Voetbal International hoopt Feyenoord eind december uitsluitsel te krijgen van de gemeente. De huidige nummer vier van Nederland zal dan wel zelf ook een bedrag moeten investeren in het nieuwe trainingscomplex.

Feyenoord heeft de Hertgang, het trainingscomplex van PSV, als voorbeeld gesteld, zo meldt technisch directeur Martin van Geel. "Wij willen ook een soort Herdgang", aldus de beleidsbepaler.
iemand ooit op de herdgang geweest? wat is dat voor trainingscomplex dan? toegankelijk voor supporters?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 oktober 2011 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 21:34 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

iemand ooit op de herdgang geweest? wat is dat voor trainingscomplex dan? toegankelijk voor supporters?
jij zit aan de bierfeste te denken he voor de wedstrijd hahaha
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 24 oktober 2011 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 21:45 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

jij zit aan de bierfeste te denken he voor de wedstrijd hahaha
hahahahaha, je hebt me door!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 oktober 2011 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 21:46 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

hahahahaha, je hebt me door!
Ga je toch naar DHZ? aan de andere kant van het veld,ook gezellig alleen iets andere mentaliteit daar :)
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 24 oktober 2011 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 22:01 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ga je toch naar DHZ? aan de andere kant van het veld,ook gezellig alleen iets andere mentaliteit daar :)
nog nooit geweest, een keer heengaan dan? enne: wat is die mentaliteit dan?
hotjumper
 hotjumper - maandag 24 oktober 2011 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 22:04 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

Gezellig!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 oktober 2011 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 22:04 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

Wat Jumper zegt,alleen de ME komt zeker 1x per 2 jaar op de koffie !!!
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 24 oktober 2011 - 23:16   quote  deeplink  
gezellig en de ME komt langs?! volgende thuiswedstrijd maar eens heen gaan dan hahahaha
hoogvliet010
 hoogvliet010 - dinsdag 25 oktober 2011 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2011 - 21:26 schreef Leon FR1908 het volgende:

Is dat alleen omdat ze telkens moeten oversteken?
Wat is er mis met een nieuw zebrapad!?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 november 2013 - 11:10   quote  deeplink  
Feyenoord moet haast maken met plannen trainingscomplex

600x400-Varkenoord.JPG

Feyenoord lijkt haast te moeten maken met de plannen en financiering voor een nieuwe trainingsaccommodatie. De gemeente Rotterdam gaat naar verwachting begin 2015 beginnen met de bouw van Sportcampus Rotterdam op Varkenoord.

Dat zou betekenen dat de jeugdopleiding én de profs moeten verkassen, aangezien er op de plek van de huidige oefenvelden een atletiekbaan gebouwd gaat worden. De gemeente heeft 54 miljoen euro gereserveerd voor Sportcampus Rotterdam en daar zit een trainingscomplex voor Feyenoord niet in inbegrepen.

Er moet dus verhuisd worden naar het meest zuidelijke deel van het gebied. 'We gaan met de stad bespreken hoe en wanneer dit moet gebeuren', zegt algemeen directeur Eric Gudde in het Rotterdams Dagblad. 'Wat ons betreft wordt dit een integrale operatie, waarbij zowel de profs van Feyenoord als de jeugd een nieuw trainingscomplex krijgt.'

Feyenood koppelde de bouw van een nieuwe trainingsaccommodatie tot nu toe aan de bouw van een nieuw stadion, maar die gedachte lijkt de directie nu te laten varen. 'Dat geld moet dus op tafel komen, linksom of rechtsom. Waar ik dat vandaan ga halen, dat is onze uitdaging.'
Bron:Rotterdams Dagblad
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 15 november 2013 - 12:36   quote  deeplink  
Je weet dat er flink gegraven is als je een avatar van Hotjumper voorbij ziet komen.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 november 2013 - 12:48   quote  deeplink  
juist ja d:-)
VVout
 VVout - zaterdag 16 november 2013 - 07:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 november 2013 - 11:10 schreef RenatoBos het volgende:
Feyenoord moet haast maken met plannen trainingscomplex

De gemeente heeft 54 miljoen euro gereserveerd voor Sportcampus Rotterdam en daar zit een trainingscomplex voor Feyenoord niet in inbegrepen.

Feyenood koppelde de bouw van een nieuwe trainingsaccommodatie tot nu toe aan de bouw van een nieuw stadion, maar die gedachte lijkt de directie nu te laten varen. 'Dat geld moet dus op tafel komen, linksom of rechtsom. Waar ik dat vandaan ga halen, dat is onze uitdaging.'
Bron:Rotterdams Dagblad
Een raar verhaal, de gemeente gaat er ff 54 miljoen voor neertellen maar een nieuw stadion inclusief omliggende faciliteiten is taboe!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 16 november 2013 - 07:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 07:01 schreef VVout het volgende:

[..]

Een raar verhaal, de gemeente gaat er ff 54 miljoen voor neertellen maar een nieuw stadion inclusief omliggende faciliteiten is taboe!
Klopt, maar dit is wel een eerste aanzet naar...
Volgende stap is t stadion.
VVout
 VVout - zaterdag 16 november 2013 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 07:40 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Klopt, maar dit is wel een eerste aanzet naar...
Volgende stap is t stadion.
Laten we het dan nog maar ff stilhouden en de goede hoop er in houden.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 16 november 2013 - 08:18   quote  deeplink  
Is mijn idee he, geen waarheid.
Ik denk dat ze dit nu in gang zetten en zo iets neer te zetten wat functioneel is voor de buurt. En vanuit die basis draagvlak verkrijgen om te investeren in het nieuwe stadion.

Feyenoord speelt het spel mee door te stellen dat ze nu versneld geld moeten zoeken, terwijl ze dat waarschijnlijk allang gereserveerd hebben.
moa
 moa - zaterdag 16 november 2013 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 08:18 schreef Stylzz het volgende:
Ik denk dat ze dit nu in gang zetten en zo iets neer te zetten wat functioneel is voor de buurt. En vanuit die basis draagvlak verkrijgen om te investeren in het nieuwe stadion.

Feyenoord speelt het spel mee door te stellen dat ze nu versneld geld moeten zoeken, terwijl ze dat waarschijnlijk allang gereserveerd hebben.
Ook mijn eerste gedachte, bovendien kan op deze manier de uiteindelijke prijs van de bouw van HNS omlaag gebracht worden omdat Varkenoord al verbouwd is.
willem v G
 willem v G - zaterdag 16 november 2013 - 10:06   quote  deeplink  
In de winterstop eerst een paar goede versterkingen halen waarmee je kampioen wordt en daarna varkenoord aanpakken, misschien is het mogelijk om het gelijk een andere naam te geven bv Wilhelmina Park, de voorloper van Feyenoord. Blijft Varkenoord een naam voor een veemarkt vinden,
VVout
 VVout - zaterdag 16 november 2013 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 10:06 schreef willem v G het volgende:
In de winterstop eerst een paar goede versterkingen halen waarmee je kampioen wordt en daarna varkenoord aanpakken, misschien is het mogelijk om het gelijk een andere naam te geven bv Wilhelmina Park, de voorloper van Feyenoord. Blijft Varkenoord een naam voor een veemarkt vinden,
Voordat de verstedelelijking richting Zuid plaatsvond hield men zich hier bezig in deze omstreken met veeteelt en ja je raad het al er werden hier varkens gehouden. Het heet tot de dag van vandaag nog steeds Varkenoord waaraan dus een stukje geschiedenis hangt en waarom zou je zoiets veranderen.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 16 november 2013 - 10:32   quote  deeplink  
Van een afstand gezien moet feyenoord gewoon wachten. Tot de extreem rechtse partijen aan de macht komen ( niet te hopen) heb je het veld van die Turkse vereniging achter het oude ziekenhuis erbij. Alle gekheid op een stokje zou dan echt het voetballen veeeeeeel beter worden?
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 16 november 2013 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 08:18 schreef Stylzz het volgende:

Aannemelijk scenario. Afwijzing hns eerder dit jaar leek mij meer politieke strategie.
van geil
 van geil - zaterdag 16 november 2013 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 09:20 schreef moa het volgende:

[..]

Ook mijn eerste gedachte, bovendien kan op deze manier de uiteindelijke prijs van de bouw van HNS omlaag gebracht worden omdat Varkenoord al verbouwd is.
lees t nog eens.
willem v G
 willem v G - zondag 17 november 2013 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 10:23 schreef VVout het volgende:

[..]

Voordat de verstedelelijking richting Zuid plaatsvond hield men zich hier bezig in deze omstreken met veeteelt en ja je raad het al er werden hier varkens gehouden. Het heet tot de dag van vandaag nog steeds Varkenoord waaraan dus een stukje geschiedenis hangt en waarom zou je zoiets veranderen.
Ok dat wist ik niet maar het blijft wel een rare naam voor een opleidings oord.
Stylzz
 Stylzz - zondag 17 november 2013 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 november 2013 - 19:27 schreef willem v G het volgende:

[..]

Ok dat wist ik niet maar het blijft wel een rare naam voor een opleidings oord.
De toekomst ook, zeker als je weet waar ze spelen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 april 2016 - 10:34   quote  deeplink  
Leden Sportclub Feyenoord stemmen in met plan 'Nieuw Varkenoord'

ka4j5z.jpg

De leden van Sportclub Feyenoord hebben het vernieuwde bestuursplan 'Nieuw Varkenoord' gesteund. In samenwerking met de gemeente Rotterdam en de Betaald Voetbal Organisatie van Feyenoord moet er een nieuwe accommodatie komen in Rotterdam Zuid. ''De algemene ledenvergadering is bij onze vereniging het hoogste orgaan en ik ben erg blij dat zij ons toestemming hebben gegeven om het plan verder uit te werken'', zegt voorzitter Wim Voots.

De plannen van de gemeente voor een nieuwe sportcampus op Varkenoord vielen in eerste instantie niet in goede aarde bij het bestuur van de huidige zaterdagtweedeklasser. ''We waren bang om als breedtesportvereniging een beetje ondergesneeuwd te worden met betrekking tot de sportcampus en de faciliteiten voor het betaalde voetbal. Wij hadden de indruk dat wij niet gezien werden, maar nu hebben we dat gevoel wel. Dat is ook de reden dat onze leden zo positief hebben gereageerd. Het nieuwe grondplan is omarmd door Sportclub Feyenoord'', aldus Voots.

Als alles gaat zoals verwacht, tekenen de drie partijen snel de nieuwe overeenkomst en krijgt de amateurtak ook een volledige nieuwe accommodatie. ''Er ligt op dit moment nog een procedure bij de Raad van State. Maar als deze overeenkomst ondertekend wordt, dan is die zaak niet meer nodig. Dan moet zowel de gemeente als de BVO van Feyenoord zich daar aan blijven houden. We hebben dan de zekerheid om in lengte van jaren op een nieuw Varkenoord te kunnen spelen.''

Wim Voots over de toekomst van Sportclub Feyenoord

(http://youtu.be/1GukY4NeFTk)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 april 2016 door RenatoBos --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord wil Varkenoord verbouwen

0.0110640