|
|
alibabba
|
|
|
Tot mijn verbazing zie ik nergens een topic-opening voor de wedstrijd van morgen...zijn we nog niet allemaal wakker, zoals de spelers en technische staf van AJAX???;)
Ik heb eens zitten spitten in mijn KNVB-BEKER boek en kom tot de conclusie dat het de 12e confrontatie word tussen Roda en AJAX in beker-verband...een overzicht;
73'74, 2e ronde: Roda - Ajax 0-1 door een doelpunt van Johnny Rep. We zouden dat toernooi de halve finale bereiken waarin PSV te sterk bleek.
77'78, kwartfinale: het betrof destijds een thuis en uit-wedstrijd; Roda - Ajax 0-3 ( Ajax-goals van Geert Meijer 2x en Johan Zuidema ), Ajax - Roda 1-1 met het Ajax-doelpunt van Lerby. Dat seizoen zouden we tot de finale reiken waarin AZ helaas te sterk was.
78'79, laatste 16: Ajax - Roda 3-0 met goals van Hans Erkens 2x en Tscheu la Ling. We zouden dat toernooi winnen ( 3-0 in finale tegen Twente )
79'80, kwartfinale: dubbele confrontatie...Ajax - Roda 5-1 ( 2x Arnesen, Karel Bonsink, Schoenaker en Lerby ), Roda - Ajax 4-4 ( Schoenaker 2x, Arnesen en Ton Blanker met de Ajax-treffers ). Dat seizoen verloren we in de finale van Feyenoord.
82'83, kwartfinale: dubbele confrontatie...Ajax - Roda 2-0 ( Keje Molenaar en Edo Ophof ), Roda - Ajax 1-3 ( Dick Schoenaker scoorde alle Ajax-goals ). Dat seizoen won Ajax de beker door NEC met 3-1 in de finale te kloppen.
90'91, kwartfinale: Roda - Ajax 1-0.
97'98, laatste 16: Ajax - Roda 5-0.......Gorré 1-0 ('6), Rudy 2-0 ('9), Arveladze 3-0 ('11), Gorré 4-0 ('52), Arveladze 5-0 ('83). Dat seizoen wonnen we met 2 vingers in de neus de beker ( in 5 wedstrijden een doelsaldo van 21-1 ).
98'99, laatste 16: Roda - Ajax 0-3 met Ajax-doelpunten van Wamberto, Knopper en Arveladze. Ajax zou de beker winnen na een 2-0 overwinning tegen Fortuna Sittard in de finale.
99'00, laatste 16: Roda - Ajax 1-0. Roda zou het toernooi op hun naam schrijven.
02'03, laatste 16: Ajax - Roda 1-0 ( Zlatan matchwinnaar ). Ajax verloor in halve finale van Feyenoord.
05'06, halve finale: Ajax - Roda 4-1 n.v. Het werd een krimi; Oper scoorde 0-1 ('61).....het bloeide dood, maar toen;
Vervolg wedstrijd; Babel 2-1 ('95), Babel 3-1 ('106), Huntelaar 4-1 ('109). In de finale werd PSV met 2-1 geklopt.
Laten we hopen dat het gesprek van gisteren soelaas bied. FRANK moet er samen met zijn spelers uitkomen. Luisteren naar wat de spelers te zeggen hebben en wat ze willen, kan een keerpunt zijn. Ik ga uit van dat keerpunt... |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Waar haal je het vandaan kerel, prachtig! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Ajax is mijn trots...Ajax is mijn leven;) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ach maakt niet uit wat het wordt. Als we verliezen zal het liggen aan de supporters, veld of afstand en als we winnen hebben onze volgevreten profs er zelf voor gezorgd! Want fouten zoeken ze bij anderen!!
Ik denk 3-1 voor Roda!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 - 21:17 schreef amsterdammer113 het volgende:Ach maakt niet uit wat het wordt. Als we verliezen zal het liggen aan de supporters, veld of afstand en als we winnen hebben onze volgevreten profs er zelf voor gezorgd! Want fouten zoeken ze bij anderen!! Ik denk 3-1 voor Roda!! =) zou ik ej eens eerlijk zeggen dat ik dat ook denk ?? dat we gewoon 2 x deze week gaan verliezen.. we verliezen zowieso 1 van de 2 |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 - 21:24 schreef nummer10 het volgende:[..] =) zou ik ej eens eerlijk zeggen dat ik dat ook denk ?? dat we gewoon 2 x deze week gaan verliezen.. we verliezen zowieso 1 van de 2 Weet je, normaal ben ik niet pessimistisch ingesteld maar Roda gaat erop klappen en daar kunnen onze fluwelen handtassen niet tegen!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Met 0-4 knallen we ze van het veld af!!!
Frankie heeft ze allemaal even laten merken wie de baas is en het gevoel van wraak is er! WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 08:50 schreef Grasmaaier het volgende:Met 0-4 knallen we ze van het veld af!!! Frankie heeft ze allemaal even laten merken wie de baas is en het gevoel van wraak is er! WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE dat heb ik vaker gehoord/gezien |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 08:50 schreef Grasmaaier het volgende:Met 0-4 knallen we ze van het veld af!!! Frankie heeft ze allemaal even laten merken wie de baas is en het gevoel van wraak is er! WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE Ik ben er niet gerust op! Heb een slecht gevoel over vanavond! Die volgevreten profs denken alweer te weten waar het lek zit en waar het probleem zit! Ik ben er in ieder geval niet gerust op! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
ssssssst, vertrouwen moeten we altijd hebben he ;-) ben er ook niet gerust op.. maar ik ben ALTIJD positief. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 10:04 schreef Grasmaaier het volgende:ssssssst, vertrouwen moeten we altijd hebben he ;-) ben er ook niet gerust op.. maar ik ben ALTIJD positief. Whahahaha ik ben het de afgelopen weken geweest, maar na zondag maak ik me geen illusies meer!! Deze ploeg is gewoon te fragiel en kan totaal niet met tegenslag of negativiteit omgaan! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 10:11 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Whahahaha ik ben het de afgelopen weken geweest, maar na zondag maak ik me geen illusies meer!! Deze ploeg is gewoon te fragiel en kan totaal niet met tegenslag of negativiteit omgaan! 100% gelijk, maar tegen het zwakke Roda en tegen Utrecht moet het toch wel lukken.. trouwens .. Frankie zet dezelfde 11 er neer tegen Roda |
|
|
|
|
romano
|
|
|
Volgens De Boer is het een mentale kwestie dat ze de laatste weken zo lamlendig over het veld lopen. Ik geloof daar niks van. Herinneren we ons die wedstrijd in mei nog, toen Twente in de Arena werd afgetroefd met agressief spel en iedereen voor elkaar wilde werken? Die instelling zou dus een paar maanden later zijn verdwenen? En als het al een mentale kwestie is lijkt het me dat je daar iets aan moet laten doen door mensen die weten hoe je dat aanpakt. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 10:17 schreef romano het volgende:Volgens De Boer is het een mentale kwestie dat ze de laatste weken zo lamlendig over het veld lopen. Ik geloof daar niks van. Herinneren we ons die wedstrijd in mei nog, toen Twente in de Arena werd afgetroefd met agressief spel en iedereen voor elkaar wilde werken? Die instelling zou dus een paar maanden later zijn verdwenen? En als het al een mentale kwestie is lijkt het me dat je daar iets aan moet laten doen door mensen die weten hoe je dat aanpakt. er staan telkens 7 of 8 dezelfde spelers in.. dus aan de kwaliteit ligt het niet.. het zit in hun koppies en het gaat er maar niet uit.. snel veranderen dus
EDIT: 7 of 8 dezelfde in vergelijking met 15 mei
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2011 door Grasmaaier -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 - 21:17 schreef amsterdammer113 het volgende:Ach maakt niet uit wat het wordt. Als we verliezen zal het liggen aan de supporters, veld of afstand en als we winnen hebben onze volgevreten profs er zelf voor gezorgd! Want fouten zoeken ze bij anderen!! Ik denk 3-1 voor Roda!! Vandaag winst maar zondag, als het echt belangrijk is want je hebt Twente-PSV, verlies. Wanneer er druk op staat dan kunnen ze het niet. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 10:28 schreef Brandje het volgende:[..] Vandaag winst maar zondag, als het echt belangrijk is want je hebt Twente-PSV, verlies. Wanneer er druk op staat dan kunnen ze het niet. Maar het geluk is dat we zaterdagavond weer voetballen! ;-) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: oh nog beter.. avondje Roda.. hahah |
|
|
|
|
romano
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 10:20 schreef Grasmaaier het volgende:[..] er staan telkens 7 of 8 dezelfde spelers in.. dus aan de kwaliteit ligt het niet.. het zit in hun koppies en het gaat er maar niet uit.. snel veranderen dus EDIT: 7 of 8 dezelfde in vergelijking met 15 mei Dus op 15 mei zat het niet in hun hoofden en nu wel? |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: Ja, dat lijkt me vrij logisch aangezien ze toen 5 wedstrijden achter elkaar wonnen en dus een goede reeks hadden neergezet..
Nu spelen ze al weken wat minder en dus gaat het in de koppies zitten..
als jij op je werk 4 weken lang slecht werk levert.. dan gaat het op een gegeven moment ook in je hoofd zitten hoor.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 10:17 schreef romano het volgende:Volgens De Boer is het een mentale kwestie dat ze de laatste weken zo lamlendig over het veld lopen. Ik geloof daar niks van. Herinneren we ons die wedstrijd in mei nog, toen Twente in de Arena werd afgetroefd met agressief spel en iedereen voor elkaar wilde werken? Die instelling zou dus een paar maanden later zijn verdwenen? En als het al een mentale kwestie is lijkt het me dat je daar iets aan moet laten doen door mensen die weten hoe je dat aanpakt. Ik geloof dat ook niet Romano...ik denk dat spelers zich niet lekker voelen bij de manier zoals de Boer het wil zien....van achteruit blijven voetballen, maar Frank moet ook beseffen dat er in zijn tijd niet zo snel druk werd gezet als nu waardoor het voor hun stukken makkelijker was...bovendien moet hij de huidige spelers niet vergelijken zoals hij als speler was...
Ik hoop dat de spelers zijn hart hebben kunnen luchten en dat ze 100% de waarheid hebben verteld anders zie ik de bui hangen..dat vooral Janssen zich nadrukkelijk heeft laten gelden...hij zegt steeds dat ze veel sneller de lange bal moeten spelen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 - 21:08 schreef alibabba het volgende:Tot mijn verbazing zie ik nergens een topic-opening voor de wedstrijd van morgen...zijn we nog niet allemaal wakker, zoals de spelers en technische staf van AJAX???;) Ik heb eens zitten spitten in mijn KNVB-BEKER boek en kom tot de conclusie dat het de 12e confrontatie word tussen Roda en AJAX in beker-verband...een overzicht; 73'74, 2e ronde: Roda - Ajax 0-1 door een doelpunt van Johnny Rep. We zouden dat toernooi de halve finale bereiken waarin PSV te sterk bleek. 77'78, kwartfinale: het betrof destijds een thuis en uit-wedstrijd; Roda - Ajax 0-3 ( Ajax-goals van Geert Meijer 2x en Johan Zuidema ), Ajax - Roda 1-1 met het Ajax-doelpunt van Lerby. Dat seizoen zouden we tot de finale reiken waarin AZ helaas te sterk was. 78'79, laatste 16: Ajax - Roda 3-0 met goals van Hans Erkens 2x en Tscheu la Ling. We zouden dat toernooi winnen ( 3-0 in finale tegen Twente ) 79'80, kwartfinale: dubbele confrontatie...Ajax - Roda 5-1 ( 2x Arnesen, Karel Bonsink, Schoenaker en Lerby ), Roda - Ajax 4-4 ( Schoenaker 2x, Arnesen en Ton Blanker met de Ajax-treffers ). Dat seizoen verloren we in de finale van Feyenoord. 82'83, kwartfinale: dubbele confrontatie...Ajax - Roda 2-0 ( Keje Molenaar en Edo Ophof ), Roda - Ajax 1-3 ( Dick Schoenaker scoorde alle Ajax-goals ). Dat seizoen won Ajax de beker door NEC met 3-1 in de finale te kloppen. 90'91, kwartfinale: Roda - Ajax 1-0. 97'98, laatste 16: Ajax - Roda 5-0.......Gorré 1-0 ('6), Rudy 2-0 ('9), Arveladze 3-0 ('11), Gorré 4-0 ('52), Arveladze 5-0 ('83). Dat seizoen wonnen we met 2 vingers in de neus de beker ( in 5 wedstrijden een doelsaldo van 21-1 ). 98'99, laatste 16: Roda - Ajax 0-3 met Ajax-doelpunten van Wamberto, Knopper en Arveladze. Ajax zou de beker winnen na een 2-0 overwinning tegen Fortuna Sittard in de finale. 99'00, laatste 16: Roda - Ajax 1-0. Roda zou het toernooi op hun naam schrijven. 02'03, laatste 16: Ajax - Roda 1-0 ( Zlatan matchwinnaar ). Ajax verloor in halve finale van Feyenoord. 05'06, halve finale: Ajax - Roda 4-1 n.v. Het werd een krimi; Oper scoorde 0-1 ('61).....het bloeide dood, maar toen; [ filmpje ] Vervolg wedstrijd; Babel 2-1 ('95), Babel 3-1 ('106), Huntelaar 4-1 ('109). In de finale werd PSV met 2-1 geklopt. Laten we hopen dat het gesprek van gisteren soelaas bied. FRANK moet er samen met zijn spelers uitkomen. Luisteren naar wat de spelers te zeggen hebben en wat ze willen, kan een keerpunt zijn. Ik ga uit van dat keerpunt... Klasse, alibabba! Ik vrees met grote vrezen, dat ALLE clubs in Nederland op dit moment denken, dat er wat te halen valt tegen Ajax. Helaas. Het spel van de tegenstander(s) is dan ook gericht op veel fysiek, een speltype waarvan Ajaxspelers niet houden. Ik voorspel dan ook voor zowel vandaag als in het weekeinde, voor de competitie twee uiterst moeilijke wedstrijden, waarin onze mannen het onderspit zullen gaan delven. Ik heb nu namelijk geen enkele aanleiding om positief te denken over Ajax. Vanavond wordt het 3-1 voor Roda. :-( |
|
|
|
|
romano
|
|
|
Hoe het ook afloopt vanavond, één ding weet ik zeker: we komen met 1-0 achter... |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Ik gok ook op winst voor Roda ben me vertrouwen min of meer kwijt geraakt in die luie lamzakken. |
|
|
|
|
Ciler
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 10:28 schreef Brandje het volgende:[..] Vandaag winst maar zondag, als het echt belangrijk is want je hebt Twente-PSV, verlies. Wanneer er druk op staat dan kunnen ze het niet. Hey Brandje en alweer ben ik het met je eens vooral jouw woorden quote:als er druk op staat kunnen ze het niet! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Om voor wat balans te zorgen..
We winnen vanavond met 0-3... |
|
|
|
|
KAb
|
|
|
vanavond 1-2 en zaterdag 1-1 :( |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 10:04 schreef Grasmaaier het volgende:ssssssst, vertrouwen moeten we altijd hebben he ;-) ben er ook niet gerust op.. maar ik ben ALTIJD positief. ik ben ALTIJD prijs!
BAM!
0-2 |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
zal ik vanavond maar rechtsback spelen? misschien gaat dat beter |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
blijven ze eigenlijk in een hotel in kerkrade? of gaan ze steeds maar een en weer? miss moeten ze maar eens hun vrouwtjes even maar niet zien!! lullig voor sulejmani met zijn pas geboren kind, oh wacht hij is geblesseerd, dat komt even goed uit voor hem!!
WANT ER MOET GEWERKT WORDEN OP HET VELD!!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Blijft altijd lastig heh, Roda uit. Hebben geloof ik geen Belgische scheids want die wil nog wel eens in Roda voordeel fluiten.... Maar voorafgaand aan de wedstrijd moeten we altijd positief zijn joh, ze hebben een gesprek gehad, velen zijn positief en we hebben nog steeds een selectie om U tegen te zeggen heh... Alleen moet het er nu uit komen, scherp zijn en volle bak erop klappen. Bij 2x winst heb ik er alle vertrouwen in, want we hebben het daar vaak moeilijk heh. Maar de eerste wedstrijd moeten we winnen, want het is Beker heh.... EN zo vroeg vliegen we er niet uit!
En omdat de wedstrijd nog gespeeld moet worden, blijven we positief en wordt er gewoon gewonnen met 0-2. Is Cilissen ook blij met de 0! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 15:14 schreef Ajx het volgende:Blijft altijd lastig heh, Roda uit. Hebben geloof ik geen Belgische scheids want die wil nog wel eens in Roda voordeel fluiten.... Maar voorafgaand aan de wedstrijd moeten we altijd positief zijn joh, ze hebben een gesprek gehad, velen zijn positief en we hebben nog steeds een selectie om U tegen te zeggen heh... Alleen moet het er nu uit komen, scherp zijn en volle bak erop klappen. Bij 2x winst heb ik er alle vertrouwen in, want we hebben het daar vaak moeilijk heh. Maar de eerste wedstrijd moeten we winnen, want het is Beker heh.... EN zo vroeg vliegen we er niet uit! En omdat de wedstrijd nog gespeeld moet worden, blijven we positief en wordt er gewoon gewonnen met 0-2. Is Cilissen ook blij met de 0! heh?
je hehbt gelijk hoor!
Gewoon vol dr op klappen heh! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Absoluut! Roda gaat er ook op klappen, en we gaan gewoon hopen dat ze het nu wel gaan doen na dat fantastische gesprek waar alles uit is gekomen! Dus als je het zi zegt, wordt het 0-6!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 - 15:20 schreef Ajx het volgende:[..] Absoluut! Roda gaat er ook op klappen, en we gaan gewoon hopen dat ze het nu wel gaan doen na dat fantastische gesprek waar alles uit is gekomen! Dus als je het zi zegt, wordt het 0-6!! ajx///////held!!!!! 0-6 deal!!!!! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: En anders gaan we protesteren heh!! Bivakmutsjes op en uitleg vragen....... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ken ik beter ff niet meer doen :D |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Wahaha! Doen we het toch niet joh... Blijven we braaf zitten kijken. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: goed idee man, genoeg betaald aan de overheid!
braaf op het leidsche zit ik elke week! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: Sta normaal linksbuiten, maar het verschil zul je niet merken.. zal die Malki eens een dikke drol laten ruiken |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Maakt me niet zoveel uit wat de uitslag word.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
dege
|
|
|
vrees dat het 2 keer verlies word tegen roda, die zijn er altijd op gebrand om tegen ajax te presteren en in de huidige vorm waarin ajax verkeerd, is iedere tegenstander een lastige horde. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
ben je gek man? 1-5 denk ik nu!! |
|
|
|