|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:12 schreef nummer10 het volgende:[..] voglens mij verweet jij net iemand iets niet te weten van een bedrijf.. de baas van DHL roept je moet het zo en zo doen, dan heeft iedereen bij DHL maar gewoon te volgen.. deze snap ik niet helemaal. Dat je moet doen wat de baas zegt lijkt me logisch. Het probleem is dat JC de baas wil spelen, maar niet de positie wil aannemen die daarbij hoort. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] JC heeft gezien dat het met de jeugd opleiding niet goed gaat. daarvoor hoeft je niet op de plaats zelf te zijn dat het fout is. hoe je dat wil veranderen en wat er moet veranderen daarvoor moet hij wel aanwezig zijn, dat is hij gelukkig ook!! hij wil de baas zijn over de jeugdopleiding en daar is hij ook regelmatig aanwezig, of dat vaak genoeg is daar komen wij zelf wel achter! maar hij wil de baas niet zijn over het bedrijf ajax dus hij is niet aanwezig op die vergaderingen want daar heeft hij geen verstand van!! vandaar dat er daar andere mensen zitten! JC wil de baas zijn over de jeugdopleiding en daar is hij aanwezig! dat de andere RVC leden hem niet serieus nemen is omdat zij niet aanwezig zijn op de toekomst en dus niet zien wat hij doet op de toekomst!! Ik snap niet waar jij toch steeds de info vandaan haalt dat JC aanwezig is op de toekomst?? De man is altijd in Barca of op vakantie. Hij is juist niet aanwezig, dat is mijn hele punt. Als hij inderdaad zoveel aanwezig zou zijn als jij beweerd, ben ik blij dat hij er is en betrokken wil zijn. Ik ben er zelf niet dagelijks, dus misschien mis ik hier dan de plank. Maar uit alles wat ik begrijp, lees en met eigen ogen zie, is hij juist nooit aanwezig... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:09 schreef ktotheb het volgende:[..] ja op aandringen, omdat JC het liefst helemaal niet bij Ajax wil werken lijkt het. Hij wil vanuit huis af en toe iets roepen en dan moet iedereen bij Ajax dat klakkeloos uitvoeren. Nu heeft hij in ieder geval nog een heel klein beetje verantwoordelijkheid. dat is onzin, dat hij zogenaamd van de berg roept hoe het moet! JC was ook regelmatig te vinden binnen barca! JC is ook regelmatig te vinden bij zijn uni of foundation! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:20 schreef ktotheb het volgende:[..] Maar de directeur bepaald ook niet of de gewone medewerker op de vloer zijn baan houdt of niet. Dingen als functionerings- en beoordelingsgesprekken verlopen via managers en dergelijke. De managers zijn dan ook de mensen die het beslissen. Als ik heftruckchauffeur ben en ik doe mijn werk niet goed, dan komt de directeur mij niet ontslaan. Wat er nu gebeurd is dat JC zegt: ok ik ken Jonk goed, die mag ik wel, ik wil hem op die positie hebben, dus degene die er nu zit moet gewoon maar weg. Geloof mij, zo gaat dat bij DHL niet hoor. we hadden het erover om perse op de werkvloer te zijn toch ? dat is mijn inziens niet perse nodig. JC heeft met meerdere mensen gesproken en het advies wat daar uit kwam kwam dus niet alleen bij JC weg, maar bij mensen wie hij de info vandaan had die wel dagelijks er werken of hebben gewerkt. en indirect bepaald dus een directeur wel degelijk of iemand zijn baan houd, want een manager moet verantwoording afleggen waarom hij niet goed functioneert. en dus ontslagen word
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 oktober 2011 door nummer10 -- |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] dat is onzin, dat hij zogenaamd van de berg roept hoe het moet! JC was ook regelmatig te vinden binnen barca! JC is ook regelmatig te vinden bij zijn uni of foundation! prachtig dat hij bij al die dingen aanwezig is, maar ik zie hem dus nooit BIJ AJAX. Maar goed, nog een minuut of 5 en dan kunnen we op rtl7 weer even luisteren naar hoeveel gelijk jij wel niet hebt :P |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:26 schreef nummer10 het volgende:[..] we hadden het erover om perse op de werkvloer te zijn toch ? dat is mijn inziens niet perse nodig. JC heeft met meerdere mensen gesproken en het advies wat daar uit kwam kwam dus niet alleen bij JC weg, maar bij mensen wie hij de info vandaan had die wel dagelijks er werken of hebben gewerkt. en indirect bepaald dus een directeur wel degelijk of iemand zijn baan houd, want een manager moet verantwoording afleggen waarom hij niet goed functioneert. en dus ontslagen word Ja hij heeft inderdaad in overleg met Bergkamp en Jonk besloten dat Bergkamp en Jonk belangrijke posities moeten gaan invullen. Voor mij ook alweer een bewijs dat JC niet goed is in het runnen van een bedrijf. Van mij mag hij bijvoorbeeld best bepalen dat er in de jeugdopleiding niet gewonnen hoeft te worden, maar dat de nadruk moet liggen op de persoonlijke ontwikkeling van spelers (dat is THE BIG THING wat hij wil met de jeugd). Maar wie er hoofd van de jeugdopleidingen wordt, wordt NIET bepaald door een RvC. JC moet nu eens heel duidelijk aangeven welke bevoegdheden hij wil en dan de functie gaan bekleden die daarbij hoort. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:24 schreef ktotheb het volgende:[..] Ik snap niet waar jij toch steeds de info vandaan haalt dat JC aanwezig is op de toekomst?? De man is altijd in Barca of op vakantie. Hij is juist niet aanwezig, dat is mijn hele punt. Als hij inderdaad zoveel aanwezig zou zijn als jij beweerd, ben ik blij dat hij er is en betrokken wil zijn. Ik ben er zelf niet dagelijks, dus misschien mis ik hier dan de plank. Maar uit alles wat ik begrijp, lees en met eigen ogen zie, is hij juist nooit aanwezig... heb jij gisteren sport journaal gezien? waar werd toen die interview gegeven, juist voor de deuren van de toekomst. ik weet idd niet hoe vaak hij aanwezig is! maar het lijkt mij niet minder logisch als je iets wil veranderen dat je daar dan ook bent! want hij heeft geen telefoon of andere tele communicatie middelen om dat te kunnen overbrengen naar jonk en bergkamp! dus hij moet wel aanwezig zijn bij de toekomst. ik had gehoord van jaap de groot(ja ik weet het verkeerde bron) dat hij om de 2 weken hier in NL is!! of dat klopt weet ik niet en of dat genoeg is weet ik ook niet!! maar het lijkt mij logisch dat hij daar is als hij iets wil veranderen. in ieder geval is hij daar wel geweest en dus niet nooit aanwezig!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:27 schreef ktotheb het volgende:[..] prachtig dat hij bij al die dingen aanwezig is, maar ik zie hem dus nooit BIJ AJAX. Maar goed, nog een minuut of 5 en dan kunnen we op rtl7 weer even luisteren naar hoeveel gelijk jij wel niet hebt :P omdat? oke de bron moet dus die snor van rtl7 zijn? dan denk ik dus dat ik gelijk hebt want die snor is voor JC bij ajax!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:30 schreef ktotheb het volgende:[..] Ja hij heeft inderdaad in overleg met Bergkamp en Jonk besloten dat Bergkamp en Jonk belangrijke posities moeten gaan invullen. Voor mij ook alweer een bewijs dat JC niet goed is in het runnen van een bedrijf. Van mij mag hij bijvoorbeeld best bepalen dat er in de jeugdopleiding niet gewonnen hoeft te worden, maar dat de nadruk moet liggen op de persoonlijke ontwikkeling van spelers (dat is THE BIG THING wat hij wil met de jeugd). Maar wie er hoofd van de jeugdopleidingen wordt, wordt NIET bepaald door een RvC. JC moet nu eens heel duidelijk aangeven welke bevoegdheden hij wil en dan de functie gaan bekleden die daarbij hoort. door wie wordt er bepaald wie er hoofd jeugdopleiding wordt? ik vind dat JC verstand van voetbal heeft dus hij bepaald idd de namen. dat heeft hij bij barca gedaan dus waarom niet bij ajax??? |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] omdat? oke de bron moet dus die snor van rtl7 zijn? dan denk ik dus dat ik gelijk hebt want die snor is voor JC bij ajax!! was grappig bedoeld. Als je VI regelmatig kijkt, dan weet je dat de snor niks anders doet dan iedereen die het niet met Cruijf eens is afbranden |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] door wie wordt er bepaald wie er hoofd jeugdopleiding wordt? ik vind dat JC verstand van voetbal heeft dus hij bepaald idd de namen. dat heeft hij bij barca gedaan dus waarom niet bij ajax??? Bij Barca mag hij dat ook niet beslissen, hij heeft daar een adviserende rol. Er wordt dan ook niet altijd naar hem geluisterd. En wie er bepaald wie hoofd opleidingen wordt? In een gezonde situatie bepaald de directie dat. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:37 schreef ktotheb het volgende:[..] was grappig bedoeld. Als je VI regelmatig kijkt, dan weet je dat de snor niks anders doet dan iedereen die het niet met Cruijf eens is afbranden ok ik begreep de grap niet idd. maar dat wis ik wel dat snor dat deed. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote: was ook niet zo'n goede grap hoor :P |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:38 schreef ktotheb het volgende:[..] Bij Barca mag hij dat ook niet beslissen, hij heeft daar een adviserende rol. Er wordt dan ook niet altijd naar hem geluisterd. En wie er bepaald wie hoofd opleidingen wordt? In een gezonde situatie bepaald de directie dat. nu wordt er niet meer naar hem geluisterd, dat klopt maar in het begin toen het niet goed ging met barca zo 6 jaar geleden. toen won laporta de verkiezingen. toen werd laporta president en laporta was een goeie vriend van JC. laporta was niet eens favoriet bij de verkiezing want hij bracht geen geld met zich mee, maar laporta nam kennis mee! supporters stemde op laporta maar dus eigelijk op JC. JC droeg ieder voor in de directie en laporta gaf zijn goedkeuring. kijk waar barca nu staat en toen 6 jaar geleden!! waarom hij geen president wil zijn is omdat hij vergader type is!! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Tjonge jonge, die snor is weer goed bezig |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] nu wordt er niet meer naar hem geluisterd, dat klopt maar in het begin toen het niet goed ging met barca zo 6 jaar geleden. toen won laporta de verkiezingen. toen werd laporta president en laporta was een goeie vriend van JC. laporta was niet eens favoriet bij de verkiezing want hij bracht geen geld met zich mee, maar laporta nam kennis mee! supporters stemde op laporta maar dus eigelijk op JC. JC droeg ieder voor in de directie en laporta gaf zijn goedkeuring. kijk waar barca nu staat en toen 6 jaar geleden!! waarom hij geen president wil zijn is omdat hij vergader type is!! Ja in die tijd luisterden ze meer naar hem, maar had hij ook geen officiele functie. En na die periode zijn de schulden daar wel enorm opgelopen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 20:51 schreef ktotheb het volgende:[..] Ja in die tijd luisterden ze meer naar hem, maar had hij ook geen officiele functie. En na die periode zijn de schulden daar wel enorm opgelopen. schulden zijn daar altijd al geweest.. da komt niet door JC zen inbreng |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
komt erop neer, ook wat keje zegt, JC WIL AJAX WEER AAN DE TOP HELPEN KOSTE WAT KOST !! laat die man gewoon gaan zoals Snor zegt.. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 21:02 schreef nummer10 het volgende:komt erop neer, ook wat keje zegt, JC WIL AJAX WEER AAN DE TOP HELPEN KOSTE WAT KOST !! laat die man gewoon gaan zoals Snor zegt.. Ik vind het prima als JC nu gewoon een technische card-blanche krijgt. Laat het hem maar doen dan. Maar wat de man aan tafel zegt die WEL zelf werkzaam is in een BVO, er moet dan gewoon een heel andere organisatiestructuur komen. Want zoals Ajax nu in elkaar zit, kan dat niet. Of het dan wel of niet gaat werken, daar moeten we JC dan op beoordelen. De twee punten waar ik bezwaar tegen heb is dat Cruijf meer aanwezig moet zijn en dat hij een functie moet bekleden die hem de verantwoordelijkheid geeft die past bij de beslissingen die hij wil maken |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 21:02 schreef nummer10 het volgende:komt erop neer, ook wat keje zegt, JC WIL AJAX WEER AAN DE TOP HELPEN KOSTE WAT KOST !! laat die man gewoon gaan zoals Snor zegt.. volkomen mee eens!!! |
|
|
|
|
Wim
|
|
|
Johan was een prima voetballer en dito trainer, maar in teamverband met Johan samenwerken loopt altijd en immer uit op ruzie. Hij gooit zijn kont tegen de krib en als de grond te heet wordt onder zijn voeten, pakt hij zijn biezen.Daar komt bij hij wil op persoonlijke titel zijn vriendjes binnenloodsen en belangrijke functies toebedelen,tegenspraak wordt niet geduld,niet bepaald democratische besluitvorming dus. Johan carte blanche geven is moreel en ook naar de aandeelhouders toe volstrekt onverantwoord. Als je je echt betrokken voelt kun je niet te pas en te onpas een keer binnen komen wandelen als het jou schikt, dat geeft een volstrekt onwerkbare situatie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 oktober 2011 door Wim -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 21:06 schreef ktotheb het volgende:[..] Ik vind het prima als JC nu gewoon een technische card-blanche krijgt. Laat het hem maar doen dan. Maar wat de man aan tafel zegt die WEL zelf werkzaam is in een BVO, er moet dan gewoon een heel andere organisatiestructuur komen. Want zoals Ajax nu in elkaar zit, kan dat niet. Of het dan wel of niet gaat werken, daar moeten we JC dan op beoordelen. De twee punten waar ik bezwaar tegen heb is dat Cruijf meer aanwezig moet zijn en dat hij een functie moet bekleden die hem de verantwoordelijkheid geeft die past bij de beslissingen die hij wil maken geef de raad maar een bepaalde soort van functies. JC technische zaken, Davids (straatvoetbal dingen), olfers (jurdische zaken), romer(tv en commerciële activiteiten) , tenhave (bestuurlijke dingen). met JC die technische zaken moet doen, dan heb ik het dus over de club ajax. zo heeft ieder zijn eigen eiland en mag hij of zij zelf over beslissen daarover!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 21:13 schreef Wim het volgende:Johan was een prima voetballer en dito trainer, maar in teamverband met Johan samenwerken loopt altijd en immer uit op ruzie. Hij gooit zijn kont tegen de krib en als de grond te heet wordt onder zijn voeten, pakt hij zijn biezen.Daar komt bij hij wil op persoonlijke titel zijn vriendjes binnenloodsen en belangrijke functies toebedelen,tegenspraak wordt niet geduld,niet bepaald democratische besluitvorming dus. Johan carte blanche geven is moreel en ook naar de aandeelhouders toe volstrekt onverantwoord. Als je je echt betrokken voelt kun je niet te pas en te onpas een keer binnen komen wandelen als het jou schikt, dat geeft een volstrekt onwerkbare situatie. weet je waarom het op ruzie uit loopt? hij heeft altijd ruzie met mensen die geen verstand van voetbal hebben. JC wijkt niet voor die mensen, hij past zijn mening niet aan. de andere mensen die wel verstand van voetbal hebben lopen met hem weg!! dus waar ligt het probleem. ligt dat bij JC of bij die andere die geen verstand van voetbal hebben?> |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 21:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] geef de raad maar een bepaalde soort van functies. JC technische zaken, Davids (straatvoetbal dingen), olfers (jurdische zaken), romer(tv en commerciële activiteiten) , tenhave (bestuurlijke dingen). met JC die technische zaken moet doen, dan heb ik het dus over de club ajax. zo heeft ieder zijn eigen eiland en mag hij of zij zelf over beslissen daarover!! Dat zou ideaal zijn als dat de functie zou zijn van de RvC. Zo zou je de directie moeten indelen, dat zou uitstekend zijn. Maar de functie van de RvC is CONTROLEREN van de werkzaamheden van de directie. Dat betekent dat zij geen beslissingen nemen, maar de beslissingen van de directie beoordelen. Hij zit dus gewoon niet op de juiste positie voor wat hij zelf wil, dat is het probleem! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 21:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] weet je waarom het op ruzie uit loopt? hij heeft altijd ruzie met mensen die geen verstand van voetbal hebben. JC wijkt niet voor die mensen, hij past zijn mening niet aan. de andere mensen die wel verstand van voetbal hebben lopen met hem weg!! dus waar ligt het probleem. ligt dat bij JC of bij die andere die geen verstand van voetbal hebben?> Maar als je zoveel verstand van voetbal hebt, wil dat toch niet zeggen dat jij kan bepalen wie er AD en TD moet worden bij een BVO? Dan moet je hem trainer maken of TD. En dat gezeur over zijn verstand van voetbal heb ik het ook wel mee gehad. Wat weet hij van voetbal wat de Boer of Bergkamp niet weten dan? Je laat je elftal totaalvoetbal spelen en legt de nadruk op de jeugd, zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Je kan best in de filosofie van Cruijf spelen, zonder de zeer moeilijke JC in je organisatie te hebben. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 - 21:46 schreef ktotheb het volgende:[..] Maar als je zoveel verstand van voetbal hebt, wil dat toch niet zeggen dat jij kan bepalen wie er AD en TD moet worden bij een BVO? Dan moet je hem trainer maken of TD. En dat gezeur over zijn verstand van voetbal heb ik het ook wel mee gehad. Wat weet hij van voetbal wat de Boer of Bergkamp niet weten dan? Je laat je elftal totaalvoetbal spelen en legt de nadruk op de jeugd, zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Je kan best in de filosofie van Cruijf spelen, zonder de zeer moeilijke JC in je organisatie te hebben. Inderdaad man, het is zelfs heel makkelijk, daarom is er ook maar 1 club ter wereld die het lukt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik snap trouwens 1 ding niet helemaal, veel mensen roepen dat ze iets tegen Cruijff zouden hebben omdat hij met de eer zou gaan strijken of omdat hij "het" niet doet, nu snap ik niet helemaal waar in dit geval "het" voor staat. Maar hoe komt men bij zo'n rare opmerking??
Cruijff heeft zelfs in Barcelona nooit op lopen scheppen over hoe goed hij de zaakjes daar wel niet geregeld had, toen hij trainer was zei hij natuurlijk wel dat hij een fantastisch elftal had met een paar leuke tactische vernuftjes van hemzelf en Michels erin, maar dat is het dan ook wel..
Andere mensen praten zo over hem, dat doet hij niet, reken hem daar dan ook niet op af.. |
|
|
|
|
Erik de Perik
|
|
|
Stop met mekkeren en geef Cruijff 2 jaar carte blanche en maak dan de balans op. Zoals het nu gaat, dat is geklooi en dat komt niet door JC. Het lekken van die brief is natuurlijk achterlijk. Heeft iemand van jullie die brief trouwens kunnen lezen zonder hoofdpijn te krijgen? Ik niet. Wat een gelul, allemaal straatje schoonnvegen en trappen onder tafel. Had ik ook niet op gereageerd. Vooral niet als ze me onder druk zetten. Ik denk dat Cruijff excact waar het heen moet, ook als het om van Basten gaat, maar ze geven hem de kans niet. Bij Cruijff moet alles kloppen, geen compromissen, want dat werkt niet. Dat is de instelling van een topsporter, alleen zo haal je de top. Dat is toch waar Ajax weer heen wil. Nou, dan moet je het risico nemen. De RVC heeft al een paar keer vet gefaald. In geval Ling, de man wordt in een slecht daglicht gesteld, afgeserveerd, maar een reden wordt niet gegeven. Dan komt JC dat verhaal halen. Dat blijkt dan weer schandalig te zijn volgens de RVC. NOT, dat is toch logisch? Ik denk niet dat JC opgeeft, die gaat deze keer door tot het gaatje. Daar geloof ik in en het komt helemaal goed. De vraag is alleen hoe lang het duurt en dat hangt af van hoe lang men hem nog tegenwerkt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ze maken alles weer veel lastiger dan dat het zou moeten zijn, erger dan dat het de afgelopen 10 jaar is geweest kan het niet worden, geef inderdaad JC op voetbaltechnisch gebied carte blanche, en maak na een x aantal jaren de balans op, gebeurt dat niet en Ajax zakt echt verder af (wat niet raar is gezien de neerwaartse spiraal waar we in zitten) zullen we ons altijd afvragen hoe het was gegaan als JC het toch had gedaan.. Die man heeft niet het eeuwige leven, en wel degelijk bewezen veel van voetbal af te weten..
Ajax heeft twee mensen die het zouden kunnen in mijn ogen en dat is JC en Louis van Gaal, ze zullen nooit samen werken, dus is het alleen maar mooier voor ons als JC het nu echt gaat doen. Gaat zijn plan werken en komen we weer terug in de top zijn we natuurlijk blij, maar gaat het niet werken en stopt hij er om wat voor reden dan ook mee. Dan zal Louis van Gaal dat stokje maar al te graag overnemen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 11:07 schreef remco k het volgende:Ze maken alles weer veel lastiger dan dat het zou moeten zijn, erger dan dat het de afgelopen 10 jaar is geweest kan het niet worden, geef inderdaad JC op voetbaltechnisch gebied carte blanche, en maak na een x aantal jaren de balans op, gebeurt dat niet en Ajax zakt echt verder af (wat niet raar is gezien de neerwaartse spiraal waar we in zitten) zullen we ons altijd afvragen hoe het was gegaan als JC het toch had gedaan.. Die man heeft niet het eeuwige leven, en wel degelijk bewezen veel van voetbal af te weten.. Ajax heeft twee mensen die het zouden kunnen in mijn ogen en dat is JC en Louis van Gaal, ze zullen nooit samen werken, dus is het alleen maar mooier voor ons als JC het nu echt gaat doen. Gaat zijn plan werken en komen we weer terug in de top zijn we natuurlijk blij, maar gaat het niet werken en stopt hij er om wat voor reden dan ook mee. Dan zal Louis van Gaal dat stokje maar al te graag overnemen. +1 met heeeel veel nullen :) |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
'Hun zien Ajax als een beursgenoteerd bedrijf, en zie Ajax ik als een voetbalclub.' Het was de leukste quote die Johan Cruijff zich donderdag bij aankomst op De Toekomst liet ontvallen. Om na een gesprek van nog geen acht minuten nonchalant met zijn handbagage over zijn rechterschouder de poorten van het jeugdcomplex binnen te wandelen, alsof hij het slechte spel van Ajax zó zat is dat hij ruim 27 jaar na zijn laatste officiële wedstrijd zich weer binnen de lijnen wil begeven.
'Brief? Ik weet van geen brief. Ik ga nu eerst naar binnen, en dan zie ik wel wat hun te zeggen hebben', hij had het zomaar kunnen zeggen.
De relaxedheid waarmee JC zich na het ene na het andere bestuurlijke conflict telkens weer voor de camera's meldt, het staat in schril contrast met de adrenaline, sensatiezucht en gewilligheid die er in het medialandschap ontstaat om Cruijff neer te sabelen als hij een scheet laat. Of prominenten die vertellen (of lekken) dat Cruijff een scheet heeft gelaten.
Hoor en wederhoor De aloude journalistieke regels van hoor en wederhoor worden door gerenommeerde namen aan de laars gelapt. Henk Spaan vindt dat er helemaal niets mis is met de jeugdopleiding van Ajax en laat zich verleiden tot insinuaties over het afketsen van de komst van Marco van Basten als directeur voetbalzaken. Fysiotherapeuten worden in alle gretigheid verward met regisseurs van dansfilms. En Peter R. de Vries? Die is normaliter van de feiten, behalve als het om Cruijff gaat. Dan neemt Peterrr alles wat hij leest en hoort graag voor zoete koek aan.
De niet meer op één hand te tellen 'primeurs' van verschillende media in de zaak-Cruijff kunnen nauwelijks meer los worden gezien van het door oud-preses Uri Coronel (nog altijd actief op De Toekomst) en voormalig directeur Rik van den Boog ingeschakelde pr-bureau Burson-Marsteller. Het is wachten totdat Yves Gijrath weer eens opduikt.
Arno Met stip op nummer één in de hitlijst van nationale Cruijff-bashers staat de chef voetbal van de NOS, Arno Vermeulen. Het schijnt dat ze voor hem in Hilversum zelfs permanent een slaapzak hebben klaarliggen, want je weet maar nooit wanneer er vanuit de Amsterdamse burelen, vijfde colonne of de groep rancuneuze oud-medewerkers 'geheime' notulen of brieven worden gelekt.
Voor een aandeel in een machtsspelletje kan je Arno midden in de nacht wakker maken. Dan verruilt hij zijn pyjama met liefde voor een degelijk West-Fries overhemdje - bovenste boord open - en sjeest hij door de make-up om de huiskamers binnen te dringen met zijn zoveelste quasi-ethische toespraak die hij eigenlijk altijd met één zin kan afdoen: die stoute deugniet Cruijff moet zo snel mogelijk terug naar Barcelona.
Des duivels Het moet de kritiek die Cruijff enkele jaren geleden op sportkoepel NOC*NSF én de publieke omroep bij de organisatie van het jaarlijkse Sportgala uitte, geweest zijn die Arno des duivels heeft gemaakt. Nadat er volgens de nummer 14 jarenlang niets gedaan was met de aanmerkingen van de sporters, vertrok Cruijff analist bij de NOS.
Nederland werd drie minuutjes voetbalwijsheden tussen de ellenlange reclameblokken rondom de Champions League-wedstrijden ontnomen. Sindsdien zijn we - met alle respect - veroordeeld tot de Ronald Waterreusen, Youri Mulders en, als ze een trein gemist hebben, de Ronald 'ja oké' Koemannen van deze wereld. Laatstelijk heeft NOS zich 'versterkt' met Edwin van der Sar. Wereldkeeper, nationale troetelbeer, maar als hij gaat analyseren zap ik naar Sport1 of de Belg.
Koketteren Afijn, natuurlijk is Johan geen lieverdje en absoluut niet heilig. Hij ziet dat zijn club al ruim vijftien jaar lang naar de klote wordt geholpen, vooral doordat voormalig topmannen uit het bedrijfsleven maar al te graag koketteren met die rode stropdas, maar veelal te trots zijn om de macht op voetbaltechnisch gebied uit handen te geven.
Het zal best dat Cruijff regelmatig tegenover deze bobo's met de vuist op tafel heeft geslagen en snoeiharde, Amsterdamse straattaal heeft gebezigd. 'Het is slikken of wegwezen, Uri!'
Mag hij! Het is menens.
Cruijff (64) nadert Magere Hein, kan geen enkel eigen belang meer hebben - behalve dan zijn club te redden. Of je nu een Ajax-hater of -supporter bent, iedere Nederlandse voetballiefhebber zal moeten duimen dat JC eindelijk eens écht carte blanche krijgt in de Arena.
(Rogier Deelstra)
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3000880/2011/10/29/Arno-Vermeulen-en-de-scheet-van-Johan-Cruijff.dhtml
super mooi stukje |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Zeker een mooie column en dat voor het AD. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 02:25 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad man, het is zelfs heel makkelijk, daarom is er ook maar 1 club ter wereld die het lukt.. ja, bij clubs als Man Utd, Arsenal, Porto enzovoorts hebben ze inderdaad nooit succesen geboekt met een 4-3-3 opstelling en aanvallend, dominant voetbal....
Waar het voor mij op neerkomt is dat ik echt wel achter de voetbalvisie van Cruijf sta, ik ben Ajax supporter, ik hou van totaalvoetbal en van aanvallend voetbal. Ik denk alleen dat je met mensen als de Boer en Bergkamp in je organisatie, reeds voldoende kennis aan boord hebt om het voetbalgedeelte bij de club op orde te krijgen. En omdat het verleden heeft uitgewezen dat er met Cruijf niet samen te werken valt, lijkt mij het beter om zonder hem verder te gaan. Maar nogmaals, als hij bereid is om een functie te gaan bekleden die past bij de beslissingsbevoegdheid die hij wil hebben, dan ben ik er voor om hem idd een poos zijn gang te laten gaan en te kijken hoe dat loopt. Alleen moet hij dan, in mijn ogen, wel dagelijks aanwezig zijn op de club en niet alleen maar als het hem uitkomt. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Het was niet Johan die de boel deed ophouden, maar de andere leden...had gewoon Ling aangesteld.... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 - 22:30 schreef bully het volgende:[..] dat hij pure ajacied is zeg jij. met deze onrust doet hij ajax zeker geen goed. en een club leiden met alleen maar voetbal inzicht is niet genoeg daar komt meer bij kijken. alles in handen geven van mensen die totaal geen ervaring hebben en dan op afstand meekijken lijkt mij geen goede zaak. denk dat er al aardig aan zijn wensen is voldaan op voetbal gebied. en wat ik al zei wie er ook komt er komt altijd weer een conflict met hem. hij kan ook meer kapot maken wat dan ook weer jaren duurt voordat weer goed is. we zijn nu een gezonde club . waarmee je kan toewerken naar verlaten van de beurs. maar dat bereik je echt niet met iemand met alleen voetbal inzicht en die zijn vriendjes aan een baan probeert tehelpen. alleen al het doorzeuren over ling zegt genoeg. We worden het niet eens Bully en dat kan;) |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 11:50 schreef ktotheb het volgende:[..] ja, bij clubs als Man Utd, Arsenal, Porto enzovoorts hebben ze inderdaad nooit succesen geboekt met een 4-3-3 opstelling en aanvallend, dominant voetbal.... Waar het voor mij op neerkomt is dat ik echt wel achter de voetbalvisie van Cruijf sta, ik ben Ajax supporter, ik hou van totaalvoetbal en van aanvallend voetbal. Ik denk alleen dat je met mensen als de Boer en Bergkamp in je organisatie, reeds voldoende kennis aan boord hebt om het voetbalgedeelte bij de club op orde te krijgen. En omdat het verleden heeft uitgewezen dat er met Cruijf niet samen te werken valt, lijkt mij het beter om zonder hem verder te gaan. Maar nogmaals, als hij bereid is om een functie te gaan bekleden die past bij de beslissingsbevoegdheid die hij wil hebben, dan ben ik er voor om hem idd een poos zijn gang te laten gaan en te kijken hoe dat loopt. Alleen moet hij dan, in mijn ogen, wel dagelijks aanwezig zijn op de club en niet alleen maar als het hem uitkomt. Hebben die nu succes??? Ik heb het over het nu.. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote: dat vind ik vrij goedkoop eigenlijk. Nee, op dit moment staan deze clubs er niet fantastisch voor, maar in het recente verleden wel. Vooral van Man Utd kan je moeilijk zeggen dat die de laatste jaren geen succes hebben gehad. Bovendien, Barca heeft NU ook geen succes, want ze staan onder Real en spelen momenteel niet geweldig. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 13:42 schreef ktotheb het volgende:[..] dat vind ik vrij goedkoop eigenlijk. Nee, op dit moment staan deze clubs er niet fantastisch voor, maar in het recente verleden wel. Vooral van Man Utd kan je moeilijk zeggen dat die de laatste jaren geen succes hebben gehad. Bovendien, Barca heeft NU ook geen succes, want ze staan onder Real en spelen momenteel niet geweldig. Ik heb het over het beleid van nu, en weinig clubs hebben succes daarmee, heeft dus niks met goedkoop te maken.. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 15:27 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb het over het beleid van nu, en weinig clubs hebben succes daarmee, heeft dus niks met goedkoop te maken.. Wat ik goedkoop vind is dat je nu ineens zegt dat het om NU gaat. Waarom? In het verleden zijn er voldoende clubs geweest die zonder Cruijf en toch met zijn manier van voetbal succes hebben behaald. Waarom moet dat nou ineens over clubs op dit moment gaan? Het enige wat ik probeer te zeggen is dat je Cruijf niet nodig hebt om op zijn manier voetbal te spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 15:37 schreef ktotheb het volgende:[..] Wat ik goedkoop vind is dat je nu ineens zegt dat het om NU gaat. Waarom? In het verleden zijn er voldoende clubs geweest die zonder Cruijf en toch met zijn manier van voetbal succes hebben behaald. Waarom moet dat nou ineens over clubs op dit moment gaan? Het enige wat ik probeer te zeggen is dat je Cruijf niet nodig hebt om op zijn manier voetbal te spelen. Totaalvoetbal is niet iets wat de ploegen hebben gespeeld die jij opnoemt, Arsenal komt aardig in de buurt al hing daar teveel van bepaalde spelers af. Enkel het Barcelona van nu, het Barcelona van 9, Ajax onder van Gaal en de voetballende tijden van Cruijff bij Ajax. was volledig totaalvoetbal.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 16:24 schreef remco k het volgende:[..] Totaalvoetbal is niet iets wat de ploegen hebben gespeeld die jij opnoemt, Arsenal komt aardig in de buurt al hing daar teveel van bepaalde spelers af. Enkel het Barcelona van nu, het Barcelona van 9, Ajax onder van Gaal en de voetballende tijden van Cruijff bij Ajax. was volledig totaalvoetbal.. 4-3-3 met vleugelverdedigers die mee opkomen en vleugelspelers die meeverdedigen, gebaseerd op het hebben van veel balbezit en dominant voetbal. Wat is het verschil? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 16:51 schreef ktotheb het volgende:[..] 4-3-3 met vleugelverdedigers die mee opkomen en vleugelspelers die meeverdedigen, gebaseerd op het hebben van veel balbezit en dominant voetbal. Wat is het verschil? Dat heeft Manutd nog nooit gespeeld, Arsenal speelde regelmatig zonder vleugelspelers..
Het grote ding bij HET totaalvoetbal is trouwens niet het spel met bal, maar juist zonder bal en als de tegenstander de bal heeft..
Maar goed, blijkbaar KAN NIEMAND er bij Ajax voor zorgen dat dit gaat gebeuren, zo makkelijk is het blijkbaar niet.. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 17:06 schreef remco k het volgende:[..] Dat heeft Manutd nog nooit gespeeld, Arsenal speelde regelmatig zonder vleugelspelers.. Het grote ding bij HET totaalvoetbal is trouwens niet het spel met bal, maar juist zonder bal en als de tegenstander de bal heeft.. Maar goed, blijkbaar KAN NIEMAND er bij Ajax voor zorgen dat dit gaat gebeuren, zo makkelijk is het blijkbaar niet.. Dat speelt Man Utd wel degelijk hoor. Maar goed, laten we de discussie idd bij Ajax houden.
Ik denk dat we met zijn allen wat teveel verwachten. Dat bijvoorbeeld nu gezegd wordt dat Ajax structureel weer bij de top 8 van Europa moet horen is simpelweg niet mogelijk. Dat heeft vooral te maken met financien, en ook met het feit dat jonge jochies steeds jonger al weggehaald worden, wat ook weer gedeeltelijk met geld te maken heeft.
Maar Remco, als het doel van Cruijf is om Ajax op voetbaltechnisch gebied weer vooruit te helpen, welke functie vind jij dan dat hij zou moeten bekleden en welke beslissingen zou hij moeten mogen nemen? Ik heb bijvoorbeeld nooit gesnapt waarom je verstand van voetbal nodig hebt om een AD aan te stellen. Ik ben serieus benieuwd naar wat Cruijf nu precies wil binnen de organisatie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 17:21 schreef ktotheb het volgende:[..] Dat speelt Man Utd wel degelijk hoor. Maar goed, laten we de discussie idd bij Ajax houden. Ik denk dat we met zijn allen wat teveel verwachten. Dat bijvoorbeeld nu gezegd wordt dat Ajax structureel weer bij de top 8 van Europa moet horen is simpelweg niet mogelijk. Dat heeft vooral te maken met financien, en ook met het feit dat jonge jochies steeds jonger al weggehaald worden, wat ook weer gedeeltelijk met geld te maken heeft. Maar Remco, als het doel van Cruijf is om Ajax op voetbaltechnisch gebied weer vooruit te helpen, welke functie vind jij dan dat hij zou moeten bekleden en welke beslissingen zou hij moeten mogen nemen? Ik heb bijvoorbeeld nooit gesnapt waarom je verstand van voetbal nodig hebt om een AD aan te stellen. Ik ben serieus benieuwd naar wat Cruijf nu precies wil binnen de organisatie. Volgens mij is het duidelijk wat hij wil bij Ajax. Ik zou zeggen lees en bekijk de diverse intervieuws en trek je conclusie.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
ach MvB was gewoon bang dat hij gecontroleerd/geadviseerd werd. ben eigenlijk wel blij dat MvB het niet is geworden. en denk dat JC dat ook later bedacht heeft, en daarom het een beetje tegen heeft gehouden. als er 1 iemand niet is die de boel kan sturen dan is het MvB wel. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 18:17 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij is het duidelijk wat hij wil bij Ajax. Ik zou zeggen lees en bekijk de diverse intervieuws en trek je conclusie.. Ja dat doe ik dus. Maar ik lees overal allemaal vaagheden. Hij wil Ajax weer een voetbalclub maken, hij wil bij Ajax de jeugd beter maken enz. Dat snap ik wel, maar ik zou graag CONCREET van hem willen weten wat hij wil kunnen beslissen bij Ajax. Je hoort hem eerst zeggen dat hij alleen voetbaltechnisch dingen wil kunnen doen, maar tegelijk wil hij ook een vinger in de pap bij het aanstellen van een AD en TD. Dat spreekt elkaar in mijn ogen tegen en daarom mijn vraag: Welke functie wil Cruijf bij Ajax invullen en welke beslissingen wil hij kunnen nemen. Niet vaag, maar concreet. Maar goed, Cruijf vragen om concrete zaken is over het algemeen vrij zinloos. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
de functie die JC bij Ajax wil is de juiste mensen op de juiste plek zetten.. niet zo moeilijk te begrijpen toch ?? maar als hij bij elke naam wat hij voordraagt wordt tegen gewerkt, word dat niet zo makkelijk.. |
|
|
|