|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 20:49 schreef remco k het volgende:[..] 2 assists een goal en de versnelpass bij de 3-0..Met andere woorden, 4 keer beslissend. Wat wil je nog meer van die jongen??? Dat hij werkt aan zn schot dat hij de corners niet meer neemt.Dat hij vaak te lang met de bal loopt i.p.v gewoon afgeven.Al deed die dat vandaag wel minder.Nog steeds niet overtuigd.Vind ook de manier hoe die zn goal viert erg irritant.Echt zn houding staat me niet aan.Heerlijke pass van Theo natuurlijk.Tuurlijk doet Eriksen ook dingen goed maar over het algemeen ben ik geen fan.In mijn ogen is het nog te weinig.Ik kan er niks aan doen. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 20:54 schreef remco k het volgende:[..] Omdat je dan iedere wedstrijd 5 goals moet maken, 1 tegen 1 is voor Ajax geen optie, zeker niet met het risicovolle spel dat wij spelen.. Volgens mij speelt Ajax al weken beter als we achter komen of met 10 man komen te staan . Omdat Ajax dan wel 1 tegen 1 durft te spelen en Ajax bijna altijd meet kwaliteit dan de tegenstander heeft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:02 schreef Guyt het volgende:[..] Dat hij werkt aan zn schot dat hij de corners niet meer neemt.Dat hij vaak te lang met de bal loopt i.p.v gewoon afgeven.Al deed die dat vandaag wel minder.Nog steeds niet overtuigd.Vind ook de manier hoe die zn goal viert erg irritant.Echt zn houding staat me niet aan.Heerlijke pass van Theo natuurlijk.Tuurlijk doet Eriksen ook dingen goed maar over het algemeen ben ik geen fan.In mijn ogen is het nog te weinig.Ik kan er niks aan doen. Nogmaals, 4 goals maken als ploeg en Erikssen is bij iedere goal in een belangrijke rol aanwezig.. Nou mag hij ook al niet juichen op zijn manier??? Die jongen kan gewoon niks goed doen in jou ogen..
Hij doet ook dingen goed?? Hij is vandaag echt veruit de beste man op het veld.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:03 schreef sebas79 het volgende:[..] Volgens mij speelt Ajax al weken beter als we achter komen of met 10 man komen te staan . Omdat Ajax dan wel 1 tegen 1 durft te spelen en Ajax bijna altijd meet kwaliteit dan de tegenstander heeft. Als we achter komen gaan we niet 1 op 1 spelen, dat is enkel gebeurd bij met 10 man spelen..
En Ooijer is nu geen mandekker en moet dat in zijn eentje doen als de tegenstander 433 speelt, Vertonghen speelt heel slecht tegen buitenspelers dus mijn mening is dat het echt zelfmoord zou zijn mocht Ajax standaard 343 gaan spelen.. |
|
|
|
|
AFCAKAMPEN
|
|
|
de jong was weer slecht wanneer vliegt hij er eens uit??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wie moet er dan in de spits?? de nog slechtere Boulykin?? |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:21 schreef remco k het volgende:[..] Als we achter komen gaan we niet 1 op 1 spelen, dat is enkel gebeurd bij met 10 man spelen.. En Ooijer is nu geen mandekker en moet dat in zijn eentje doen als de tegenstander 433 speelt, Vertonghen speelt heel slecht tegen buitenspelers dus mijn mening is dat het echt zelfmoord zou zijn mocht Ajax standaard 343 gaan spelen.. Klopt wel wat je zegt dus moet je Ooijer eruit en Vertonghen centraal ,en Vd Wiel erin (bv), en als ajax achter komt schuift vertonghen veel meer door naar het middenveld dus 3-4-3. Maar het blijft idd een kwestie van mening. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
wat is het verschil tussen een 4-3-3 en een 3-4-3?
dat is dat 1 verdediger doorgeschoven is. zodra de tegenstander de bal heeft staan er wel 4 mensen op 1 lijn dus spelen we wel 3-4-3? de enige die eruit is dat is vanderwiel en die is gewisselt voor ooijer.
vind trouwens vanderwiel meer een rechtshalf dan een rechtervleugel verdediger
het ziet er vervolgens zo uit! je hebt 3 verdedigers en 2 controleurs daarvoor heb je 2 mensen voor de creativiteit en dan 3 aanvallers
als je op anita hebt gelet is dat hij overal was op het middenveld zowel links als rechts, afwisselt met enoh |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:wat is het verschil tussen een 4-3-3 en een 3-4-3? dat is dat 1 verdediger doorgeschoven is. zodra de tegenstander de bal heeft staan er wel 4 mensen op 1 lijn dus spelen we wel 3-4-3? de enige die eruit is dat is vanderwiel en die is gewisselt voor ooijer. vind trouwens vanderwiel meer een rechtshalf dan een rechtervleugel verdediger het ziet er vervolgens zo uit! je hebt 3 verdedigers en 2 controleurs daarvoor heb je 2 mensen voor de creativiteit en dan 3 aanvallers als je op anita hebt gelet is dat hij overal was op het middenveld zowel links als rechts, afwisselt met enoh Wat je zegt is niet waar, 3-4-3 dat Ajax de afgelopen week speelde heeft niks te maken met een doorgeschoven verdediger, en bij balverlies staan er ook geen 4 op een rij maar 3. Ajax speelde met een ruit op het middenveld, Anita had de opdracht gekregen Ramzi af te stoppen die vanaf links speelt, en dat is de reden dat hij het halve veld af en toe overloopt..
Later in de wedstrijd werd dit anders neergezet door de Boer en ging hij met 2 controleurs spelen, maar zo was de insteek bij beide wedstrijden niet.. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:wat is het verschil tussen een 4-3-3 en een 3-4-3? dat is dat 1 verdediger doorgeschoven is. zodra de tegenstander de bal heeft staan er wel 4 mensen op 1 lijn dus spelen we wel 3-4-3? de enige die eruit is dat is vanderwiel en die is gewisselt voor ooijer. vind trouwens vanderwiel meer een rechtshalf dan een rechtervleugel verdediger het ziet er vervolgens zo uit! je hebt 3 verdedigers en 2 controleurs daarvoor heb je 2 mensen voor de creativiteit en dan 3 aanvallers als je op anita hebt gelet is dat hij overal was op het middenveld zowel links als rechts, afwisselt met enoh Het verschil is dat als je bij balbezit 4 man achterin hebt je heel weinig afspeel mogenlijkheden hebt (ajax -feijenoord ) En het nadeel bij balverlies is dat je vier man achterin hebt en je met maar 3 man op het middenveld niet goed druk kan zetten als de tegen stander met 4 man speelt. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 20:54 schreef remco k het volgende:[..] Omdat je dan iedere wedstrijd 5 goals moet maken, 1 tegen 1 is voor Ajax geen optie, zeker niet met het risicovolle spel dat wij spelen.. Tuurlijk wel want JUIST tegen een team wat 433 speelt moet je 343 durven spelen want je hebt dan altijd een middenvelder vrij |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:46 schreef Brandje het volgende:[..] Tuurlijk wel want JUIST tegen een team wat 433 speelt moet je 343 durven spelen want je hebt dan altijd een middenvelder vrij En een verdediger te kort.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:44 schreef remco k het volgende:[..] Wat je zegt is niet waar, 3-4-3 dat Ajax de afgelopen week speelde heeft niks te maken met een doorgeschoven verdediger, en bij balverlies staan er ook geen 4 op een rij maar 3. Ajax speelde met een ruit op het middenveld, Anita had de opdracht gekregen Ramzi af te stoppen die vanaf links speelt, en dat is de reden dat hij het halve veld af en toe overloopt.. Later in de wedstrijd werd dit anders neergezet door de Boer en ging hij met 2 controleurs spelen, maar zo was de insteek bij beide wedstrijden niet.. er is toch een middenvelder bij gekomen en een verdediger eraf gehaald dus dan is er dus een verdediger doorgeschoven!! niet tijdens de wedstrijd maar ervoor!! maar je zal de wedstrijd maar eens terug moeten zien! theo/anita/enoh waren geregeld op de back positie te vinden! dat is ook niet zo gek want daar ligt de ruimte als je met 3 verdedigers speelt.
Ps ajax speelt al jaren met 3 verdedigers want vanderwiel pak 1x per 5 wedstrijden de bal af van de tegenstander dus dan moeten toby/jan/de linksback/enoh alle vuile werk opknappen |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:03 schreef sebas79 het volgende:[..] Volgens mij speelt Ajax al weken beter als we achter komen of met 10 man komen te staan . Omdat Ajax dan wel 1 tegen 1 durft te spelen en Ajax bijna altijd meet kwaliteit dan de tegenstander heeft. Klopt daarom gewoon 343 blijven spelen. Ook tegen teams die 433 spelen want dan heb je namelijk altijd een extra man op het middenveld. Dan moet de tegenstander of een aanvaller terug halen of een verdediger door laten schuiven en dan durven er niet veel. Durven is het codewoord!!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: nee niet als die vrije middenvelder inzakt |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Hoeveel teams spelen er met 4 aanvallers???? Staan je verdedigers in de dekking kan je altijd nog wat direkter gaan spelen en ook dan zal je weer het voordeel hebben dan je extra middenvelder hebt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 oktober 2011 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
balbezit met 4-3-3 kan je een verdediger laten inschuiven dan speel je 3-4-3
of je speelt 3-4-3 en dan met balverlies kan je een middenvelder terug laten zakken en speel je weer 4-3-3, zoveel verschilt het dus niet! |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] er is toch een middenvelder bij gekomen en een verdediger eraf gehaald dus dan is er dus een verdediger doorgeschoven!! niet tijdens de wedstrijd maar ervoor!! maar je zal de wedstrijd maar eens terug moeten zien! theo/anita/enoh waren geregeld op de back positie te vinden! dat is ook niet zo gek want daar ligt de ruimte als je met 3 verdedigers speelt. Ps ajax speelt al jaren met 3 verdedigers want vanderwiel pak 1x per 5 wedstrijden de bal af van de tegenstander dus dan moeten toby/jan/de linksback/enoh alle vuile werk opknappen hahhaha helemaal mee eens |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote: 3 - 3 = 0 (niemand vrij) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:balbezit met 4-3-3 kan je een verdediger laten inschuiven dan speel je 3-4-3 of je speelt 3-4-3 en dan met balverlies kan je een middenvelder terug laten zakken en speel je weer 4-3-3, zoveel verschilt het dus niet! Jawel het verscil is dat Anita normaal een aanvaller van de tegenpartij op pakt maar nu pakt hij een aanvallende middenvelder en zijn Jan en Toby de mandekkers. Maar ik vind het heerlijk gedruft dus mijn zegen hebben ze!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
opbouwend gaat het beter met 3-4-3 dan met 4-3-3 omdat er tussen die 2 centrale verdedigers niet eindeloos getikt kan worden!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:opbouwend gaat het beter met 3-4-3 dan met 4-3-3 omdat er tussen die 2 centrale verdedigers niet eindeloos getikt kan worden!! Mee eens alleen moet men wel uitkijken en dat gebeurde vandaag te vaak dan met niet de speler aanspeelt met het gezicht naar de eigen goal |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: op het middenveld staat wel iemand vrij. als theo en eriksen en enoh een man hebben en de tegenstander speelt 4-3-3 is dus anita vrij. anita kan zowel links als rechtsachter spelen dus hij kan makkelijk de verdediging helpen, door rugdekking constant te geven!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] er is toch een middenvelder bij gekomen en een verdediger eraf gehaald dus dan is er dus een verdediger doorgeschoven!! niet tijdens de wedstrijd maar ervoor!! maar je zal de wedstrijd maar eens terug moeten zien! theo/anita/enoh waren geregeld op de back positie te vinden! dat is ook niet zo gek want daar ligt de ruimte als je met 3 verdedigers speelt. Ps ajax speelt al jaren met 3 verdedigers want vanderwiel pak 1x per 5 wedstrijden de bal af van de tegenstander dus dan moeten toby/jan/de linksback/enoh alle vuile werk opknappen Het gaat toch om de insteek van het systeem dat je speelt, en dat is bij 3-4-3 zoals Ajax het de afgelopen week speelt, of het standaard 4-3-3 wat Ajax speelt echt een compleet ander systeem. En v/d Wiel is alles behalve een rechtshalf, dat is ondanks zijn matige spel gewoon een rechtsback in ons 433 systeem. En ik hoef het niet terug te kijken ( al doe ik dat altijd de dag erna) want ik weet wat ik zie.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:55 schreef Brandje het volgende:[..] Mee eens alleen moet men wel uitkijken en dat gebeurde vandaag te vaak dan met niet de speler aanspeelt met het gezicht naar de eigen goal er moet zowiezo zorgvuldiger gepast worden. snel maar zorgvuldig. aan snel heb je niks als het niet zorgvuldig gebeurd! dan ligt hij namelijk wel snel in ons eigen goal en dat gebeurde vandaag wel. maar roda zat totaal niet in de wedstrijd!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:56 schreef remco k het volgende:[..] Het gaat toch om de insteek van het systeem dat je speelt, en dat is bij 3-4-3 zoals Ajax het de afgelopen week speelt, of het standaard 4-3-3 wat Ajax speelt echt een compleet ander systeem. En v/d Wiel is alles behalve een rechtshalf, dat is ondanks zijn matige spel gewoon een rechtsback in ons 433 systeem. En ik hoef het niet terug te kijken ( al doe ik dat altijd de dag erna) want ik weet wat ik zie.. de insteek is dat het met balbezit anders moet en bij balverlies niet!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:50 schreef Brandje het volgende:[..] Hoeveel teams spelen er met 4 aanvallers???? Staan je verdedigers in de dekking kan je altijd nog wat direkter gaan spelen en ook dan zal je weer het voordeel hebben dan je extra middenvelder hebt. In theorie zal het misschien mooi werken wat je zegt maar ik de praktijk is het gewoon niet waar wat je zegt.
Ajax heeft ook helemaal niet de selectie om 1 tegen 1 te komen, onze verdedigers zijn daarvoor te zwak en niet snel genoeg en onze middenvelders zijn daarvoor zonder bal niet doortastend genoeg tegen ploegen die met 3 fysieke middenvelders speelt..
En vrijwel iedere ploeg die 433 speelt speelt met 4 aanvallers.. Alleen bij Ajax probeert men met 5 aanvallers te spelen.. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] op het middenveld staat wel iemand vrij. als theo en eriksen en enoh een man hebben en de tegenstander speelt 4-3-3 is dus anita vrij. anita kan zowel links als rechtsachter spelen dus hij kan makkelijk de verdediging helpen, door rugdekking constant te geven!! Ik had het over Remco ,die zei dat je een verdediger te kort komt als wij 3-4-3 spelen en de tegenstander met 3 spitsen , dus vandaar de rekensom |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Kom je weer bij het probleem dat Vertonghen geen buitenspelers kan verdedigen, en dat Ooijer geen mandekker (meer) is.
Als Ajax met 3 verdedigers gaat spelen tegen een 4-3-3 ploeg dan zullen er heel veel mogelijkheden liggen voor die ploegen, zeker in de omschakeling, zelfs tegen 442 ploegen geven we nog veel te veel mogelijkheden weg..
343 kan best succesvol zijn, maar niet met deze selectie.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Geen rugdekking meer, iedere verdediger die uitgespeeld wordt ( en dat gebeurd nog al eens) staan we tegen een overtal situatie, wederom ook weer zelfmoord dus.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 22:00 schreef remco k het volgende:[..] In theorie zal het misschien mooi werken wat je zegt maar ik de praktijk is het gewoon niet waar wat je zegt. Ajax heeft ook helemaal niet de selectie om 1 tegen 1 te komen, onze verdedigers zijn daarvoor te zwak en niet snel genoeg en onze middenvelders zijn daarvoor zonder bal niet doortastend genoeg tegen ploegen die met 3 fysieke middenvelders speelt.. En vrijwel iedere ploeg die 433 speelt speelt met 4 aanvallers.. Alleen bij Ajax probeert men met 5 aanvallers te spelen.. psv speelt ook met 5 aanvallers en vandaag speelt twente ook met 5 aanvallers dus dat klopt niet!!
opbouwend moest er iets veranderen bij ajax en dat is gebeurd!
verdedigend is er echt niks veranderd want we spelen echt nog met 4 verdedigers en 1 man ervoor! want 2 van de 4 middenvelders MOETEN terug zijn anders wordt het te gevaarlijk! theo was in de beker nog vaak linksback te zien! hij werd dan wel gedwongen maar dan toch speel je met 4 mensen op 1 lijn! het maakt niet uit wie die 4 man is maar er komen er 4 te staan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] op het middenveld staat wel iemand vrij. als theo en eriksen en enoh een man hebben en de tegenstander speelt 4-3-3 is dus anita vrij. anita kan zowel links als rechtsachter spelen dus hij kan makkelijk de verdediging helpen, door rugdekking constant te geven!! Een middenvelder mag NOOIT rugdekking geven aan een centrale verdediger, dan is namelijk je complete organistatie weg en kun je al helemaal niet meer fatsoenlijk omschakelen.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Eikels. 1 op 1 speel je wanneer je 3-0 achter staat. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
De angst om te verliezen is tegenwoordig veel groter dan de wil om te winnen, daarom kan Ajax pas goed spelen als het achter komt . Vorig jaar speelde Ajax zijn beste wedstrijd waar er niks anders op zat dan winnen Ajax - Twente . Daarom zijn ook trainers als Van Gaal en Co Adriaanse toppers omdat ze niet bang zijn een x te verliezen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 22:03 schreef remco k het volgende:[..] Kom je weer bij het probleem dat Vertonghen geen buitenspelers kan verdedigen, en dat Ooijer geen mandekker (meer) is. Als Ajax met 3 verdedigers gaat spelen tegen een 4-3-3 ploeg dan zullen er heel veel mogelijkheden liggen voor die ploegen, zeker in de omschakeling, zelfs tegen 442 ploegen geven we nog veel te veel mogelijkheden weg.. 343 kan best succesvol zijn, maar niet met deze selectie.. ik vind het idd een zeer veel risco in zitten als je tegen 4-3-3 speelt
ik vind het ook gewoon beter als je met 4-3-3 speelt omdat je gewoon 1 kan doorschuiven en met 3-4-3 moet je maar afwachten of die middenvelder wel jouw komt helpen!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je praat over twee compleet verschillende systemen, als je 433 speelt en Vertonghen schuift in is het systeem niet ineens 343.. En juist dat is het hele punt, Vertonghen zou bij ons normale 433 systeem veel meer moeten inschuiven bij balbezit. Bij 3-4-3 tegen sterkere ploegen is dat dodelijk en niet mee mogelijk, hierdoor haal je de angel direct uit de aanval van Ajax.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 22:00 schreef sebas79 het volgende:[..] Ik had het over Remco ,die zei dat je een verdediger te kort komt als wij 3-4-3 spelen en de tegenstander met 3 spitsen , dus vandaar de rekensom Als je achterin 1 tegen 1 staat kom je altijd een man te kort verdedigend gezien.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 22:05 schreef remco k het volgende:[..] Een middenvelder mag NOOIT rugdekking geven aan een centrale verdediger, dan is namelijk je complete organistatie weg en kun je al helemaal niet meer fatsoenlijk omschakelen.. zodra een ajacied de bal heeft gaat de middenvelder terug naar de positie waar die hoort!! ieder heeft zijn man dus ik zou niet weten waarom niet?? er zijn genoeg middenvelder op het middenveld om een omschakeling te maken!! de organisatie verschilt niet veel van een 3-4-3 systeem waar een middenvelder de verdediging helpt of een systeem 4-3-3 waar een verdediger inschuift. feitelijk het zelfde. en zelfs de zelfde mensen die je gebruikt alleen is ooijer ipv vanderwiel! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 22:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] psv speelt ook met 5 aanvallers en vandaag speelt twente ook met 5 aanvallers dus dat klopt niet!! opbouwend moest er iets veranderen bij ajax en dat is gebeurd! verdedigend is er echt niks veranderd want we spelen echt nog met 4 verdedigers en 1 man ervoor! want 2 van de 4 middenvelders MOETEN terug zijn anders wordt het te gevaarlijk! theo was in de beker nog vaak linksback te zien! hij werd dan wel gedwongen maar dan toch speel je met 4 mensen op 1 lijn! het maakt niet uit wie die 4 man is maar er komen er 4 te staan. Je uitroeptekens maken het echt niet meer waar, integendeel zelfs, je zit er namelijk volledig naast.. En onze controlerende middenvelders kunnen niet terug verdedigen, dat kan Anita niet en Enoh al helemaal niet. Dat Janssen als linksback uitkomt zegt genoeg over de potentie van dit systeem met de selectie die wij hebben tegen sterkere tegenstanders..
En over het eerste gedeelte ik zeg dat Ajax enkel met 5 aanvallers speelt, het merendeel dat 433 speelt (vrijwel alle ploegen) speelt met twee controleurs zoals er onder Jol gespeeld werd.. Bij PSV is het dit seizoen trouwens voor het eerst dat ze zo spelen, de afgelopen jaren werd daar altijd met 4 aanvallers gespeeld.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: 1 op 1 spelen veel clubs omdat ze dan toch niks meer te verliezen hebben! 1 op 1 speel je omdat je vooruit wil voetballen en dat wil ajax dus ik weet niet waarom niet!! kijk dat het verkeerd af kan gaan lopen jah dat is waar maar dat gebeurde ook toen ajax met 4 verdedigers speelde. ik zie het verschil niet!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 22:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] zodra een ajacied de bal heeft gaat de middenvelder terug naar de positie waar die hoort!! ieder heeft zijn man dus ik zou niet weten waarom niet?? er zijn genoeg middenvelder op het middenveld om een omschakeling te maken!! de organisatie verschilt niet veel van een 3-4-3 systeem waar een middenvelder de verdediging helpt of een systeem 4-3-3 waar een verdediger inschuift. feitelijk het zelfde. en zelfs de zelfde mensen die je gebruikt alleen is ooijer ipv vanderwiel! Omdat die omschakeling extreem snel moet omdat anders de angel al weer uit de aanval is.. Als een middenvelder rugdekking geven moet gaan zien als taak, dan ga je volledig voorbij aan de voetballende intenties van Ajax.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Als Ajax écht goed speelt, lijkt het alsof men 1 op 1 speelt. Misschien is dat het misverstand? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 22:15 schreef remco k het volgende:[..] Omdat die omschakeling extreem snel moet omdat anders de angel al weer uit de aanval is.. Als een middenvelder rugdekking geven moet gaan zien als taak, dan ga je volledig voorbij aan de voetballende intenties van Ajax.. weet je wat er gebeurd als de tegenstander 4-4-2 speelt en ajax 4-3-3?
de linksback schuift naar binnen en de rechtsback schuift naar voren. of andersom, dus de rechtsback schuift naar binnen en de linksback schuift naar voren. dan speel je toch 3-4-3>? alleen is anita van de linksback positie naar de rechterkant gegaan en is vanderwiel eruit gehaald voor ooijer! maar ik ga er van door sorry voor deze dingen !!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 21:19 schreef remco k het volgende:[..] Nogmaals, 4 goals maken als ploeg en Erikssen is bij iedere goal in een belangrijke rol aanwezig.. Nou mag hij ook al niet juichen op zijn manier??? Die jongen kan gewoon niks goed doen in jou ogen.. Hij doet ook dingen goed?? Hij is vandaag echt veruit de beste man op het veld.. Tja ik heb niks met die jongen en dat zal waarschijnlijk niet meer komen ook. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik kan maar niet aan jou nickname wennen.....ga elke keer over mijn nek.........positieve arrogantie...gadverdamme......is er ook negatieve dan???? Waarschijnlijk in joo ogen wel.............weet niet waar je vandaan komt..........wij noemen het gewoon bluf.............Pffffffffffffffff,positieve arrogantie................. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 22:00 schreef remco k het volgende:[..] In theorie zal het misschien mooi werken wat je zegt maar ik de praktijk is het gewoon niet waar wat je zegt. Ajax heeft ook helemaal niet de selectie om 1 tegen 1 te komen, onze verdedigers zijn daarvoor te zwak en niet snel genoeg en onze middenvelders zijn daarvoor zonder bal niet doortastend genoeg tegen ploegen die met 3 fysieke middenvelders speelt.. En vrijwel iedere ploeg die 433 speelt speelt met 4 aanvallers.. Alleen bij Ajax probeert men met 5 aanvallers te spelen.. Alderweireld en Vertonghen zijn betere mandekkers dan Vd Wiel en Boilesen dus die kunnen dat prima oplossen. Zoals de Boer zegt. Er is nu duidelijkheid. Gewoon mandekking ipv het steeds opvangen in de zone. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 22:38 schreef Brandje het volgende:[..] Alderweireld en Vertonghen zijn betere mandekkers dan Vd Wiel en Boilesen dus die kunnen dat prima oplossen. Zoals de Boer zegt. Er is nu duidelijkheid. Gewoon mandekking ipv het steeds opvangen in de zone. Een back moet geen mandekker zijn.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
wat een slome.........ben weg hier |
|
|
|