|
|
amsterdammer113
|
|
|
Na zoon Tristen lijdt nu ook dochter Bibi aan kanker
Het vreselijke nieuws van de familie Broers uit Enschede heeft ook de redactie van AjaxF-side.nl bereikt. Nadat in 2010 de tweejarige zoon Tristen, vijf weken nadat zijn ziekte bekend werd, overleed aan neuroblastoom, een vorm van kanker, leidt nu ook dochter Bibi aan dezelfde ziekte. Daar waar één op de honderdduizend kinderen hierdoor wordt getroffen, heeft het gezin nu al het tweede kind die aan deze vreselijke ziekte lijdt.
Afgelopen zomer hebben wij ook een oproep gedaan voor een ziek meisje genaamd Noa. Noa is een driejarig meisje uit Hoogeveen. Ze heeft neuroblastoom, een agressieve vorm van kinderkanker die per jaar slechts 25 kindjes in Nederland treft. Op woensdag 25 mei speelde Lucky Ajax een bijzonder benefietduel op de Toekomst. Het team vol prominente ex-Ajacieden speelde een wedstrijd tegen vv Hoogeveen ten bate van de zieke Noa uit Hoogeveen.
Noa heeft door de vele steun haar reis naar Philadelphia kunnen maken en is daar behandeld tegen de neuroblastoomcellen, en met succes. Deze behandeling wordt gegeven in het CHOP, Children Hospital of Philadelphia. Dit is een bijzonder groot ziekenhuis waar veel expertise aanwezig is op het gebied van kinderkanker en neuroblastoom. Noa is inmiddels weer thuis en heeft de oneerlijke strijd gewonnen. Nu treft de rotziekte weer een klein kind namelijk Bibi. Ook bij haar is neuroblastoom vastgesteld. De ziekte van van de nog maar zevenjarige Bibi zit momenteel in stadium vier. Dit houdt in dat zij een zogenaamd hoog risico neuroblastoom heeft. De tumor bevindt zich bij Bibi in haar buik vanuit haar bijnier. Er zijn uitzaaiingen in het beenmerg, lymfeklieren, hals en achter de longen. Tachtig procent van de kinderen, die aan deze ziekte lijden, zal uiteindelijk overlijden.
Ook voor Bibi is de enige oplossing om behandeld te worden in Philadelphia, en dat kost geld, veel geld. De behandeling duurt tussen de twee en de vijf maanden en kost in het duurste geval vijfhonderdduizend euro. De stichting streeft een bedrag van 550.000 euro na. Op Trib4bibi.nl kunt u een donatie achterlaten om het zieke meisje te helpen. Ook is hier het laatste nieuws rondom Bibi en een blog van haar te bekijken.
Ook Vak P, de supporterstak van FC Twente, geeft hulp aan de familie. Samen met andere supportersgroepen van de Tukkers is Vak P bezig met de verkoop van Bibi-sjaals. Tienduizend exemplaren werden er eerst besteld, maar die vlogen de schappen uit. Hierdoor zijn er nogmaals tienduizend sjaals bijgekomen. Een sjaal kan aangeschaft worden voor een bedrag van vijf euro. Ook bedrijven kunnen hun steentje bijdragen aan het streefbedrag van iets meer dan een half miljoen. Er is een mogelijkheid voor bedrijven om hun naam op een spandoek te zetten. Dit spandoek wordt getoond tijdens de topper van dit weekeinde, tussen FC Twente en PSV. In de rust zal er aandacht worden besteed aan Bibi. De opbrengst gaat naar de eerdergenoemde stichting. Tot nu toe hebben de bedrijven 35.000 euro opgehaald voor Bibi. "En dat is nog maar het begin!", wordt er gedacht.
Ook andere clubs helpen een handje. Zo heeft Bibi steun gekregen uit Duitsland van Schalke 04. Ook de komende opponent van FC Twente, PSV, laat van zich spreken. De supporters van de Eindhovense club die meereizen naar Enschede zullen geld ophalen voor en tijdens de busreis en dit bedrag doneren aan de stichting.
- Jaarlijks worden circa 25 kinderen getroffen door neuroblastoom. - 1 op 100.000 kinderen wordt door neuroblastoom getroffen. - Dit is 15% van alle kinderen met kinderkanker. - 80% van deze kinderen overlijdt aan de ernstigste vorm van neuroblastoom.
Noa heeft de strijd gewonnen. Laten wij Bibi ook deze kans geven en stort, ook al is het maar een kleine bijdrage, op 57.81.17.878 t.n.v Stichting Trib4bibi. Ook kun je een sms sturen met de tekst Bibi naar 2211. De kosten hiervan bedragen €1,50 en komt direct ten goede aan de stichting. Kinderen met kanker worden liever gisteren beter dan vandaag, en daar kunnen wij onze bijdrage aan leveren.
Laten wij als Ajacieden opstaan en deze jonge dame een kans geven nog van haar leven te genieten!!!
BRON
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 oktober 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Het verzoek aan Boudewijn en Thomas om dit bericht te laten staan! Het betreft het goede doel en dan is voetbal even niet belangrijk!!
Alvast bedankt namens een ontroerde Ajacied!!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Mooi ippie.........zit hier ff te janken ouwe,heb al gedoneerd gap |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Ga ik vanavond ook even doen ouwe! Als je dit leest krijg je een brok in je keel en is voetbal ineens niet meer belangrijk!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
jezus man.. vreselijk dit :( heb gedoneerd!! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Klasse om hier een topic aan te wijden.......en nu SMSen allemaal. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Zo lees je ineens andere berichten dan discussies over Ajax, vreselijk. Donatie overgemaakt. |
|
|
|
|
miss mokum
|
|
|
Echt vreselijk dit, heb er een paar traantjes om gelaten.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 - 20:02 schreef Bosifyable het volgende:Zo lees je ineens andere berichten dan discussies over Ajax, vreselijk. Donatie overgemaakt. Respect man.....dat je dat bij ons doet |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote: Was ook al op het Feyenoord forum geplaatst, zag hier een topic erover, duidelijke zaak dan. Voetbal is niet belangrijk in een geval als dit. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Komop mensen........steun dit initiatief..............ik wil reacties zien........geef een smsje naar dit goede doel,laat zien dat wij Ajax zijn....... AFCA CBS |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Bedrag van een retourtje Amsterdam overgemaakt.. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Vreselijk en ook ik zal een aantal smsjes sturen.Het minste wat ik kan doen.Hopelijk komt het geld bij elkaar en komt het goed met de kleine Bibi.Sterkte voor de meid en haar familie.Zo en nu ff smsen.Goed bezig trouwens amsterdammer113, respect;). |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
had al een donatie gedaan nav VI van gisteren, nu nog een paar keer smsen. Heel goed initiatief! |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
Ook ik heb een donatie gedaan. Mooi Initiatief! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
heb het geld 25 euro, over gemaakt.. vertrouw dat SMS gedoe niet.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Klasse Amsterdammer!!! Laten we hopen met zijn allen dat het goedkomt met Bibi. Ik kreeg gister ook weer te horen dat een zus van mijn kameraad opgegeven is...als je zoiets hoort, krijg je toch echt een brok in je keel en kom je erachter dat het leven kei en keihard is....elke dag van je leven moet je geluk hebben en ben blij met elke dag die je leeft!!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 30 oktober 2011 - 12:58 schreef alibabba het volgende:Klasse Amsterdammer!!! Laten we hopen met zijn allen dat het goedkomt met Bibi. Ik kreeg gister ook weer te horen dat een zus van mijn kameraad opgegeven is...als je zoiets hoort, krijg je toch echt een brok in je keel en kom je erachter dat het leven kei en keihard is....elke dag van je leven moet je geluk hebben en ben blij met elke dag die je leeft!!! same.. morgen crematie van de pa van mijn maat.. vrijdag uitslag, maandag erop overleden. KLOTE ZIEKTE IS HET ! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Je had de link al eerder gepost op het Ajax-café. Grote klasse, dat je het onder de aandacht bracht! Inbderdaad, ik schreef al eerder, dat nu - als je dit leest - voetbal volslagen onbelangrijk is. Je leert ervan relativeren. Ook op het Feyenoord-forum staat de link (door FR-Douwe). Ook daar heb ik op gereageerd, zoals hier. Uiteraard heb ik ook gedoneerd. Ik weet wat kanker betekent. Mijn moeder en schoonmoeder zijn eraan overleden en nog zowat vrienden, bekenden en oud-collega's. Triest en al helemaal wanneer het om (kleine) kinderen gaat. En in het betreffende gezin nu beide kindertjes... Pfff Ik kreeg kippenvel en grote tranen in mijn ogen! FAMILIE BROERS, IK WENS U HEEL VEEL STERKTE TOE!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 oktober 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 30 oktober 2011 - 13:04 schreef nummer10 het volgende:[..] same.. morgen crematie van de pa van mijn maat.. vrijdag uitslag, maandag erop overleden. KLOTE ZIEKTE IS HET ! Sterkte kerel! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Weer even omhoog dit bericht zodat iedereen het gaat lezen en een sms gaat sturen!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 oktober 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 30 oktober 2011 - 13:04 schreef nummer10 het volgende:[..] same.. morgen crematie van de pa van mijn maat.. vrijdag uitslag, maandag erop overleden. KLOTE ZIEKTE IS HET ! Sterkte!!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Zit nu toch op mn mobiel, ik beloof 5x te smsen! Maakt iedereen weer eens wakker hoop ik! En zelfs dan respect voor een kakkerlak, feyenoorder, die hier ook reageerd! Komop iedereen, dit is belangrijk! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 31 oktober 2011 - 12:12 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Zit nu toch op mn mobiel, ik beloof 5x te smsen! Maakt iedereen weer eens wakker hoop ik! En zelfs dan respect voor een kakkerlak, feyenoorder, die hier ook reageerd! Komop iedereen, dit is belangrijk! EENS!!!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
Gedoneerd en die 550.000 die moet er komen en als iedereen doneerd dan is dat ook geen probleem ,sterkte familie Broers. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Even omhoog werken dit, zodat het nogmaals onder de aandacht komt!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Amsterdammer, Kinderkanker is iets vreselijks, helaas heb veel van dichtbij mogen meemaken, niet dat het mijn kind trof maar wel de kinderen met wie hij in het ziekenhuis lag. Gezond zijn is niet vanzelfsprekend. Ik vind het geweldig dat je hier aandacht aan schenkt. |
|
|
|